Het is niet geel maar doorzichtig, fel licht. Volgens de verkoper 12V.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 22:02 schreef quo_ het volgende:
Geel is 12 volt en rood is 5 volt.
Welke spanning heeft de led strip nodig?
Quo_ had het over de draden van de Molex.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 22:04 schreef Quotidien het volgende:
Het is niet geel maar doorzichtig, fel licht. Volgens de verkoper 12V.
Die draadjes die ui de strip komen zijn niet eens op de molex aan te sluiten, Het is een 4pin molex met van die pinnetjes, ik kan die draadjes daar wel tussen douwen, maar ik denk niet dat dat de bedoeling is.quote:Op zondag 12 augustus 2012 01:39 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Quo_ had het over de draden van de Molex.
Eén van de draden van je LED-strip heeft een rode streep. Da's 10 tegen 1 de plus en komt dus aan de gele draad, de andere draad sluit je aan op een zwarte.
Voorzichtigheidshalve kan het geen kwaad om het eerst eens met 5V te proberen. Mocht de verkoper zich vergist hebben frituur je je strip tenminste niet.
Kwestie van het zwarte stekkertje eraf knippen en de draden aan elkaar solderen of met een kroonsteentje verbinden. Belangrijk; de draden die je niet gebruikt goed isoleren.quote:Op zondag 12 augustus 2012 01:51 schreef Quotidien het volgende:
Die draadjes die ui de strip komen zijn niet eens op de molex aan te sluiten, Het is een 4pin molex met van die pinnetjes, ik kan die draadjes daar wel tussen douwen, maar ik denk niet dat dat de bedoeling is.
Stekkertje eraf knippen? Ik dacht dat ik die aan het mobo moest hangen.quote:Op zondag 12 augustus 2012 02:00 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Kwestie van het zwarte stekkertje eraf knippen en de draden aan elkaar solderen of met een kroonsteentje verbinden. Belangrijk; de draden die je niet gebruikt goed isoleren.
Die SATA-power.quote:Op zondag 12 augustus 2012 02:02 schreef Quotidien het volgende:
Stekkertje eraf knippen? Ik dacht dat ik die aan het mobo moest hangen.
Ja die ja, waar is die normaal voor dan?quote:Op zondag 12 augustus 2012 02:03 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Die SATA-power.
De witte Molex steek je in een stekker die uit je voeding komt.
Om een SATA-schijf van spanning te voorzien.quote:Op zondag 12 augustus 2012 02:05 schreef Quotidien het volgende:
Ja die ja, waar is die normaal voor dan?
Soldeerbout+tin.quote:En hoe moet ik draadjes aan elkaar solderen?
Maar waar wordt dat normaal voor gebruikt dan? zo'n SATA-power naar Molex?quote:Op zondag 12 augustus 2012 02:06 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Om een SATA-schijf van spanning te voorzien.
[..]
Soldeerbout+tin.
Andersom.quote:Op zondag 12 augustus 2012 02:08 schreef Quotidien het volgende:
Maar waar wordt dat normaal voor gebruikt dan? zo'n SATA-power naar Molex?
En voor mensen zoals jij zijn er dan weer kroonsteentjes uitgevonden.quote:En een soldeerbout heb ik niet.
Ik vind dat altijd zo gemeen, "mensen zoals jij".quote:Op zondag 12 augustus 2012 02:13 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
En voor mensen zoals jij zijn er dan weer kroonsteentjes uitgevonden.
Ik ben dan ook geen aardig mens.quote:Op zondag 12 augustus 2012 02:18 schreef Quotidien het volgende:
Ik vind dat altijd zo gemeen, "mensen zoals jij".
Bij iedere willekeurige bouwmarkt, of bij een elektrospeciaalzaak.quote:Enig idee waar ik zo'n kroonsteentje kan halen? Nog nooit van gehoord.
ok en dan? dat sata-dingetje even doorknippen en hoe werkt zo'n kroonsteen dan?quote:Op zondag 12 augustus 2012 02:21 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Ik ben dan ook geen aardig mens.
Maar dat compenseer ik dan wel weer door je een aardig eindje op weg te helpen met je verlichting.
[..]
Bij iedere willekeurige bouwmarkt, of bij een elektrospeciaalzaak.
Zó zien kroonsteentjes er uit:
[ afbeelding ]
Daar mag je gevoeglijk wel vanuit gaan.quote:Op zondag 12 augustus 2012 02:24 schreef Rivalo het volgende:
Hopen voor TS dat er weerstanden in de LED strip zitten.
Per kroonsteen (in de afbeelding hierboven zijn het er drie) heb je twee schroefjes.quote:Op zondag 12 augustus 2012 02:26 schreef Quotidien het volgende:
ok en dan? dat sata-dingetje even doorknippen en hoe werkt zo'n kroonsteen dan?
Laten we dat maar eens proberen dan.quote:Op zondag 12 augustus 2012 02:31 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Per kroonsteen (in de afbeelding hierboven zijn het er drie) heb je twee schroefjes.
Kwestie van de schroefjes los draaien (niet eruit), de draden die je met elkaar wil doorverbinden ieder aan 1 kant een stukje in de kroonsteen steken (let op: isolatie een klein stukje verwijderen*) en de schroefjes aandraaien, zodat de draden vastgeklemd zitten.
* Strikt genomen zou je ook nog adereindhulsjes moeten gebruiken, maar dat zal ik voor deze keer door de vingers zien.
Daar hoef je niet zo'n vies gezicht bij te trekken.quote:Op zondag 12 augustus 2012 02:35 schreef Quotidien het volgende:
Laten we dat maar eens proberen dan.
Ik ben boos omdat de verkoper dit mij niet wist te vertellen.quote:Op zondag 12 augustus 2012 02:36 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Daar hoef je niet zo'n vies gezicht bij te trekken.
Als je een emmer water en een telefoon bij de hand houdt kan er niet veel mis gaan.
Daarom ben ik ook geen verkoper; ik ben te eerlijk.quote:Op zondag 12 augustus 2012 02:37 schreef Quotidien het volgende:
Ik ben boos omdat de verkoper dit mij niet wist te vertellen.
Ik moet alleen nog weten waar ik het Molex-stukje aan moet doen. Aan een kabel die uit de voeding komt ja, maar hoe vind ik die? Ik heb net even gekeken en ze zijn meen ik allemaal al ergens op aangesloten..quote:Op zondag 12 augustus 2012 02:40 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Daarom ben ik ook geen verkoper; ik ben te eerlijk.
Succes, en laat hier ook even weten of/als het gelukt is.
Op zo'n stekker:quote:Op zondag 12 augustus 2012 02:46 schreef Quotidien het volgende:
Ik moet alleen nog weten waar ik het Molex-stukje aan moet doen.
Alle kabels die uit je voeding komen volgen.quote:Aan een kabel die uit de voeding komt ja, maar hoe vind ik die?
Dan heb je zoiets nodig:quote:Ik heb net even gekeken en ze zijn meen ik allemaal al ergens op aangesloten..
Daarom koop je een kleine schroevendraaier.quote:Op zondag 12 augustus 2012 17:54 schreef Quotidien het volgende:
Ja lap, zijn die schroefjes te minuscuul om er een schroevendraaier in te steken.
Ben net al helemaal naar de stad gefietst.quote:Op zondag 12 augustus 2012 18:04 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Daarom koop je een kleine schroevendraaier.
Zijn er. Kroonsteenjes gebruik ik genoeg, maar ook wel een solderen.quote:Op zondag 12 augustus 2012 18:05 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Ben net al helemaal naar de stad gefietst.En ik betwijfel of er zo'n kleine schroevendraaiers zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |