abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7549223
quote:
Op woensdag 25 december 2002 21:59 schreef Mutt het volgende:
Zo te zien is vrijdag de grote uittocht

Ik ga naar Mayrhofen! (ook vrijdag)
eerste keer daar trouwens....schijnt er goed apress-skien te zijn, maar ik hoor weinig over snowboard mogelijkheden...

Mayerhofen heeft een van de beste fun-parcs van europa, dus leef je uit zou ik zeggen
pi_7549259
Gaan er eigenlijk nog mensen richting saas-fee deze winter?
pi_7549266
quote:
Op donderdag 26 december 2002 17:29 schreef DC het volgende:
Gaan er eigenlijk nog mensen richting saas-fee deze winter?
was het maar waar..
pi_7555077
quote:
Op donderdag 26 december 2002 17:27 schreef Frenkie het volgende:
Mayerhofen heeft een van de beste fun-parcs van europa, dus leef je uit zou ik zeggen
Relaxed
(niet dat ik er wat van kan)

whieeeeeeee nog 1 nachtje slapen

zaterdag 28 december 2002 @ 17:43:22 #230
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_7582958
quote:
Op dinsdag 24 december 2002 15:47 schreef DrPurno het volgende:
Goh, je zal met de kerst naar Oostenrijk gaan
Schijnt alleen maar te regenen daar....goede nieuws, na oud&nieuw is de Fohn weg...oef, heb gisteren besloten dat ik NIET bij vrienden langs ga daar
En daar ben ik weer

Weer een weekje wijzer geworden zullen we maar zeggen

Sneeuw was alles behalve geweldig, maar ook dat is wel eens goed voor je boarden. Ik heb een hele week op slechte en ijzige pistes moeten boarden maar ik knalde er toch wel aardig overheen

Heb vandeweek nog een aanbieding gehad om daar snowboardleraar te worden, samen met het compliment dat ik beter board dan een aantal leraren daar (ok ik heb er vandeweek 2 gezien waarvan ik dacht dat ze hun diploma bij een pakje boter hebben gekregen ofzo maar goed het is toch een leuk compliment)

Op naar de volgende week. week 3 in Sankt Jakob
toch maar ff hopen dat het een beetje gaat sneeuwen want 1 zo'n weekje is niet zo erg en wel goed voor je maar ik verlang toch wel naar de poeder

quote:
Op donderdag 26 december 2002 17:27 schreef Frenkie het volgende:

[..]

daar ben ik aan het begin van de week nog een dagje geweest omdat er in Gerlos zelf vrij weinig was maar momenteel is het fun-park niet te doen. te weinig sneeuw...
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  zondag 29 december 2002 @ 19:53:19 #231
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_7603082
Ik heb vandaag eens ff de schade aan me board opgenomen.
De slechte sneeuw heeft wel een paar mooie krassen achtergelaten (of eigenlijk de stenen die onder die slechte sneeuw lagen)

Dat wordt weer een middagje werk om dat allemaal wel goed te krijgen.

Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
  maandag 30 december 2002 @ 12:12:04 #232
27908 DrPurno
Ich bin ein Fok!ker
pi_7614744
quote:
Op zondag 29 december 2002 19:53 schreef Komakie het volgende:
Ik heb vandaag eens ff de schade aan me board opgenomen.
De slechte sneeuw heeft wel een paar mooie krassen achtergelaten (of eigenlijk de stenen die onder die slechte sneeuw lagen)

Dat wordt weer een middagje werk om dat allemaal wel goed te krijgen.

Tsja het schijnt allemaal behelpen te zijn nu in Oostenrijk. Ik kon er deze dagen heen, een vriend van me zat daar, maar die belde dat ik maar beter in NL kon blijven...en daarom zit ik nu dus op mijn werk...wat een bummer....
[url=http://www.dennie-christian.de][b]De enige echte! [/b][/url] /[i] "Er zijn drie soorten leugens: leugens, verdomde leugens en statistieken", wist de Britse politicus Benjamin Disraeli (1804 - 1881) [/i]
  maandag 30 december 2002 @ 12:15:30 #233
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_7614798
quote:
Op maandag 30 december 2002 12:12 schreef DrPurno het volgende:

[..]

Tsja het schijnt allemaal behelpen te zijn nu in Oostenrijk. Ik kon er deze dagen heen, een vriend van me zat daar, maar die belde dat ik maar beter in NL kon blijven...en daarom zit ik nu dus op mijn werk...wat een bummer....

er is gisteren 25 cm verse sneeuw gevallen
maar vandaag druppelt het weer
maar morgen daalt de vorstgrens weer en krijgen we weer sneeuw
  maandag 30 december 2002 @ 13:08:48 #234
27908 DrPurno
Ich bin ein Fok!ker
pi_7615600
quote:
Op maandag 30 december 2002 12:15 schreef Frenkie het volgende:

[..]

er is gisteren 25 cm verse sneeuw gevallen
maar vandaag druppelt het weer
maar morgen daalt de vorstgrens weer en krijgen we weer sneeuw

qua jo-jo, maar goed, ik hoop het beste voor iedereen die daar nu zit of er binnenkort heengaat....geen sneeuw is zo kut....
[url=http://www.dennie-christian.de][b]De enige echte! [/b][/url] /[i] "Er zijn drie soorten leugens: leugens, verdomde leugens en statistieken", wist de Britse politicus Benjamin Disraeli (1804 - 1881) [/i]
  maandag 30 december 2002 @ 14:08:34 #235
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_7616642
quote:
Op maandag 30 december 2002 13:08 schreef DrPurno het volgende:

[..]

qua jo-jo, maar goed, ik hoop het beste voor iedereen die daar nu zit of er binnenkort heengaat....geen sneeuw is zo kut....

moh het is over het algemeen overal super ijzig.

Ik zit er niet zo mee. Knal er toch wel overheen met me board alleen het is zo vervelend dat je daarna weer mega onderhoud hebt
ijzige pistes zijn wel goed voor je techniek enzo (er was ook geen poeder dus tja...)

Over 2 weken ga ik naar St. Anton Am Arlberg en daar ligt 2m volgens teletekst en 110cm op de andere 2 hoogste punten. dus dat gaat goed komen

dinsdag 31 december 2002 @ 09:27:06 #236
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_7633762
quote:
Op zaterdag 28 december 2002 17:43 schreef Komakie het volgende:

[..]
Heb vandeweek nog een aanbieding gehad om daar snowboardleraar te worden, samen met het compliment dat ik beter board dan een aantal leraren daar (ok ik heb er vandeweek 2 gezien waarvan ik dacht dat ze hun diploma bij een pakje boter hebben gekregen ofzo maar goed het is toch een leuk compliment)

Er zijn in Oostenrijk genoeg ski-scholen die snowboard en ski-leraren zonder diploma aannemen. Of zelfs snowboardleraren die nog nooit geskied hebben 1 dag priveles geven om ze vervolgens zelf skiles laten geven en andersom. Het is dan ook niet zo vreemd dat er wel eens een aantal slechte leraren tussenzitten.

Dan is er ook nog een Anwarther1 diploma, om les te geven aan beginners. Als je zelf geen goede boarder bent kun je dat toch nog relatief eenvoudig halen. Het diploma is gericht op het verbeteren van anderen en dat is ook een mooie gedachte. Dus zelfs slecht snowboardende leraren kunnen goed les geven.

Dit alles speelt vooral in het hoogseizoen omdat er vooral dan enorme tekorten zijn aan leraren. Om deze reden zullen ze ook graag zien dat jij les gaat geven (los van het feit dat je wel of niet goed bent). Boter met zegels kopen voor een diploma is dus niet nodig. Er is gewoon een groot tekort.....

Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 31 december 2002 @ 11:20:23 #237
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_7635121
quote:
Op dinsdag 31 december 2002 09:27 schreef XL het volgende:

[..]

Er zijn in Oostenrijk genoeg ski-scholen die snowboard en ski-leraren zonder diploma aannemen. Of zelfs snowboardleraren die nog nooit geskied hebben 1 dag priveles geven om ze vervolgens zelf skiles laten geven en andersom. Het is dan ook niet zo vreemd dat er wel eens een aantal slechte leraren tussenzitten.

Dan is er ook nog een Anwarther1 diploma, om les te geven aan beginners. Als je zelf geen goede boarder bent kun je dat toch nog relatief eenvoudig halen. Het diploma is gericht op het verbeteren van anderen en dat is ook een mooie gedachte. Dus zelfs slecht snowboardende leraren kunnen goed les geven.

Dit alles speelt vooral in het hoogseizoen omdat er vooral dan enorme tekorten zijn aan leraren. Om deze reden zullen ze ook graag zien dat jij les gaat geven (los van het feit dat je wel of niet goed bent). Boter met zegels kopen voor een diploma is dus niet nodig. Er is gewoon een groot tekort.....

Weet ik maar als je vertelt wordt dat je beter bent dan de meeste leraren van een snowboardschool die redelijk serieus bezig is, is dat toch een mooi compliment.
De school waar ik bij zit is er 1 die wel degelijk waarde hecht aan kwaliteit (ze hebben 2 toppers in dienst en de andere leraren hebben ook een redelijk hoog boardniveau). Ik heb nog nooit een slechte leraar bij die school gezien.
De leraren waarvan ik vond dat ze echt slecht waren, waren dus ook van andere scholen.

Het is dus wel leuk om van een school te horen krijgt dat je goed genoeg bent om les te geven aangezien ze op zoek zijn naar goeie leraren omdat de 2 die de hoogste groepen lesgeven ermee stoppen volgend jaar.

Eigenlijk is het wel erg dat bepaalde scholen zomaar iedereen aannemen zonder diploma. Ik heb vorige week echt mensen gezien die gewoon een hele verkeerde techniek aangeleerd kregen. Daar gaan me haren toch wel van overeind staan.

dinsdag 31 december 2002 @ 12:32:41 #238
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_7636312
Blijkbaar is daar behoefte aan, wie zijn zij om daar niet aan te voldoen

Je merkt op een wintersportvakantie aan alles dat het er niet omgaat dat je het naar je zin hebt, het gaat erom dat je betaalt. Een ander voorbeeld dan snowboardles is bijvoorbeeld verhuur: je krijgt over het algemeen een slechte plank mee, pas als je na 2 uur komt klagen krijg je een fatsoenlijke plank. Als je dan ook nog eens laat blijken dat je wil huren met optie tot koop krijg je een nog betere (soms splinternieuwe) plank. Dit baseer ik trouwens echt niet op 1 slechte ervaring hoor, het is ook niet overal zo... maar zeker geen uitzondering...

Inmiddels ben ik het niveau van pruts-snowboardleraren ook voorbij. Maar een leraar zonder diploma ben ik misschien volgend jaar ook wel, mocht ik anwarther 1 om wat voor reden dan ook niet halen dan moet het maar zonder diploma... Nou ja... ik ga er natuurlijk vanuit dat ik mijn diploma gewoon haal (), dan heb je ook wat meer keuze tussen verschillende scholen en gebieden.

---edit---
Grammaticablunder

Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 31 december 2002 @ 14:03:54 #239
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_7638127
quote:
Op dinsdag 31 december 2002 12:32 schreef XL het volgende:
Blijkbaar is daar behoefte aan, wie zijn zij om daar niet aan te voldoen

Je merkt op een wintersportvakantie aan alles dat het er niet omgaat dat je het naar je zin hebt, het gaat erom dat je betaalt. Een ander voorbeeld dan snowboardles is bijvoorbeeld verhuur: je krijgt over het algemeen een slechte plank mee, pas als je na 2 uur komt klagen krijg je een fatsoenlijke plank. Als je dan ook nog eens laat blijken dat je wil huren met optie tot koop krijg je een nog betere (soms splinternieuwe) plank. Dit baseer ik trouwens echt niet op 1 slechte ervaring hoor, het is ook niet overal zo... maar zeker geen uitzondering...

Inmiddels ben ik het niveau van pruts-snowboardleraren ook voorbij. Maar een leraar zonder diploma ben ik misschien volgend jaar ook wel, mocht ik anwarther 1 om wat voor reden dan ook niet halen dan moet het maar zonder diploma... Nou ja... ik ga er natuurlijk vanuit dat ik mijn diploma gewoon haal (), dan heb je ook wat meer keuze tussen verschillende scholen en gebieden.

---edit---
Grammaticablunder

hmmm dan heb je wel slechte ervaringen. Ik heb al een paar jaar me eigen board maar ik heb nog nooit iemand horen klagen over de kwaliteit van de Boarderstore.

Daarnaast ga ik wel eerst me anwarther 1 halen omdat ik graag dat soort dingen via de legale weg doe en dan sta je ook wat sterker.

dinsdag 31 december 2002 @ 16:22:42 #240
32927 jaap393
only users lose drugs
pi_7641133
damn, het MOET deze week echt ff hard gaan sneeuwen in oostenrijk!!!

vrijdag vetrekken we met de bus naar mayrhofen, kan iemand mij vertellen hoe de sneeuwcondities daar op dit moment zijn, en wat de vooruitzichten zijn?

ik heb een fokking hekel aan ijs, dan lig je de helft v/d tijd op je reet, echt niet relaxt

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7
  dinsdag 31 december 2002 @ 16:50:04 #241
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_7641543
quote:
Op dinsdag 31 december 2002 14:03 schreef Komakie het volgende:
Daarnaast ga ik wel eerst me anwarther 1 halen omdat ik graag dat soort dingen via de legale weg doe en dan sta je ook wat sterker.
Ga je in de zomer of volgende winter..??
ik zit nog te twijfelen
Wat zou beter zijn..??
  dinsdag 31 december 2002 @ 20:22:45 #242
14843 Merkowitz
Loismustdie@yahoo.com
pi_7644378
quote:
Op dinsdag 31 december 2002 16:22 schreef jaap393 het volgende:
damn, het MOET deze week echt ff hard gaan sneeuwen in oostenrijk!!!

vrijdag vetrekken we met de bus naar mayrhofen, kan iemand mij vertellen hoe de sneeuwcondities daar op dit moment zijn, en wat de vooruitzichten zijn?

ik heb een fokking hekel aan ijs, dan lig je de helft v/d tijd op je reet, echt niet relaxt

Comments: More snow needed, conditions not great

Forecast: snow expected

Stewie Griffin: Jo-LENE! I have an army to raise and I must get to Managua at once! I require a window seat and an in-flight Happy Meal. BUT NO PICKLES! OH, GOD HELP YOU IF I FIND PICKLES!
  dinsdag 31 december 2002 @ 22:00:13 #243
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_7645313
quote:
Op dinsdag 31 december 2002 16:50 schreef Frenkie het volgende:

[..]

Ga je in de zomer of volgende winter..??
ik zit nog te twijfelen
Wat zou beter zijn..??

Weet nog niet.

Ik ga in februari nog ff bij die school langs om dat na te vragen.....

dinsdag 31 december 2002 @ 22:04:25 #244
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_7645343
quote:
Op dinsdag 31 december 2002 22:00 schreef Komakie het volgende:

[..]

Weet nog niet.

Ik ga in februari nog ff bij die school langs om dat na te vragen.....

zover ik weet, zijn er twee of dire momenten dat je anwarter kan doen (althans voor skileraar). Aan het begin van het seizoen, aan het einde, en in de zomer (op de gletscher).
  woensdag 1 januari 2003 @ 19:01:53 #245
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_7654110
Ik ken een jongen die 6x is opgeweest in de periode oktober-maart.
Dat was wel voor snowboard.

Ik ga waarschijnlijk in Oktober op de gletscher bij Kaprun

woensdag 1 januari 2003 @ 19:04:15 #246
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_7654144
quote:
Op dinsdag 31 december 2002 14:03 schreef Komakie het volgende:

[..]

hmmm dan heb je wel slechte ervaringen. Ik heb al een paar jaar me eigen board maar ik heb nog nooit iemand horen klagen over de kwaliteit van de Boarderstore.

Ik heb ook eigen materiaal, maar niet iedereen binnen onze "sneeuwgroep" heeft dat. Vooral als je op voorhand je board boekt bij goedkope organisaties zal zo'n verhuur proberen je met "de oudjes" op te zadelen.
  donderdag 2 januari 2003 @ 12:40:06 #247
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_7663405
quote:
Op woensdag 1 januari 2003 19:04 schreef XL het volgende:

[..]

Ik heb ook eigen materiaal, maar niet iedereen binnen onze "sneeuwgroep" heeft dat. Vooral als je op voorhand je board boekt bij goedkope organisaties zal zo'n verhuur proberen je met "de oudjes" op te zadelen.

Jah ok maar dat doen de mensen van wie ik het weet dus nooit.
ik ken er 1 die voordat hij weg gaat een fax of e-mailtje stuurt (gaat altijd naar hetzelfde dorp) en vraagt of ze een goed board apart willen houden. Dat lukt altijd maar verder hebben ze daar gewoon goeie spullen dus over het algemeen krijg je dan altijd wel een goed board.

Ik kan me wel voorstellen dat als je met een goedkope organisatie gaat, je een wat minder board krijgt omdat meestal er dan wat met de winkel geregeld wordt met de prijs door die organisatie en dan krijg je natuurlijk ook wat mindere kwaliteit.

donderdag 2 januari 2003 @ 13:31:25 #248
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_7664282
quote:
Op donderdag 2 januari 2003 12:40 schreef Komakie het volgende:

[..]
Ik kan me wel voorstellen dat als je met een goedkope organisatie gaat, je een wat minder board krijgt omdat meestal er dan wat met de winkel geregeld wordt met de prijs door die organisatie en dan krijg je natuurlijk ook wat mindere kwaliteit.

Juist en dat verhuur naait je dus een oor aan.
  donderdag 2 januari 2003 @ 14:07:12 #249
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_7664994
quote:
Op donderdag 2 januari 2003 13:31 schreef XL het volgende:

[..]

Juist en dat verhuur naait je dus een oor aan.

Mja zit wel wat in hoewel ik dan wel een beetje vind dat je dan voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten....
Als je met een goedkope organisatie gaat kun je dat soort dingen ook wel een beetje verwachten.

Ik bespreek me vakantie altijd zelf. Gewoon bellen naar een hotel/appartement en daar heen rijden met de auto. Is meestal wel iets duurder maar ik zit altijd goed

donderdag 2 januari 2003 @ 14:53:08 #250
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_7665809
quote:
Op donderdag 2 januari 2003 14:07 schreef Komakie het volgende:

[..]

Mja zit wel wat in hoewel ik dan wel een beetje vind dat je dan voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten....
Als je met een goedkope organisatie gaat kun je dat soort dingen ook wel een beetje verwachten.

Ik zou een dief van mijn eigen portomonnee zijn als niet voor een dubbeltje op de eerst rij zou willen zitten...

Goedkope organisaties kunnen hele goede reizen neer zetten hoor! Ik ben een groot voorstander van boeken met budgetorganisaties, je moet soms wel goed voor jezelf opkomen maar dat is geen probleem voor mij.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')