quote:Mayerhofen heeft een van de beste fun-parcs van europa, dus leef je uit zou ik zeggen
Op woensdag 25 december 2002 21:59 schreef Mutt het volgende:
Zo te zien is vrijdag de grote uittochtIk ga naar Mayrhofen! (ook vrijdag)
eerste keer daar trouwens....schijnt er goed apress-skien te zijn, maar ik hoor weinig over snowboard mogelijkheden...
quote:was het maar waar..
Op donderdag 26 december 2002 17:29 schreef DC het volgende:
Gaan er eigenlijk nog mensen richting saas-fee deze winter?
quote:Relaxed
Op donderdag 26 december 2002 17:27 schreef Frenkie het volgende:
Mayerhofen heeft een van de beste fun-parcs van europa, dus leef je uit zou ik zeggen
whieeeeeeee nog 1 nachtje slapen
quote:En daar ben ik weer
Op dinsdag 24 december 2002 15:47 schreef DrPurno het volgende:
Goh, je zal met de kerst naar Oostenrijk gaan
Schijnt alleen maar te regenen daar....goede nieuws, na oud&nieuw is de Fohn weg...oef, heb gisteren besloten dat ik NIET bij vrienden langs ga daar
Weer een weekje wijzer geworden zullen we maar zeggen ![]()
Sneeuw was alles behalve geweldig, maar ook dat is wel eens goed voor je boarden. Ik heb een hele week op slechte en ijzige pistes moeten boarden maar ik knalde er toch wel aardig overheen ![]()
Heb vandeweek nog een aanbieding gehad om daar snowboardleraar te worden, samen met het compliment dat ik beter board dan een aantal leraren daar (ok ik heb er vandeweek 2 gezien waarvan ik dacht dat ze hun diploma bij een pakje boter hebben gekregen ofzo maar goed het is toch een leuk compliment)
Op naar de volgende week. week 3 in Sankt Jakob ![]()
toch maar ff hopen dat het een beetje gaat sneeuwen want 1 zo'n weekje is niet zo erg en wel goed voor je maar ik verlang toch wel naar de poeder ![]()
quote:daar ben ik aan het begin van de week nog een dagje geweest omdat er in Gerlos zelf vrij weinig was maar momenteel is het fun-park niet te doen. te weinig sneeuw...
Op donderdag 26 december 2002 17:27 schreef Frenkie het volgende:[..]
Mayerhofen heeft een van de beste fun-parcs van europa, dus leef je uit zou ik zeggen
Dat wordt weer een middagje werk om dat allemaal wel goed te krijgen.
quote:Tsja het schijnt allemaal behelpen te zijn nu in Oostenrijk. Ik kon er deze dagen heen, een vriend van me zat daar, maar die belde dat ik maar beter in NL kon blijven...en daarom zit ik nu dus op mijn werk...wat een bummer....
Op zondag 29 december 2002 19:53 schreef Komakie het volgende:
Ik heb vandaag eens ff de schade aan me board opgenomen.
De slechte sneeuw heeft wel een paar mooie krassen achtergelaten (of eigenlijk de stenen die onder die slechte sneeuw lagen)Dat wordt weer een middagje werk om dat allemaal wel goed te krijgen.
quote:er is gisteren 25 cm verse sneeuw gevallen
Op maandag 30 december 2002 12:12 schreef DrPurno het volgende:[..]
Tsja het schijnt allemaal behelpen te zijn nu in Oostenrijk. Ik kon er deze dagen heen, een vriend van me zat daar, maar die belde dat ik maar beter in NL kon blijven...en daarom zit ik nu dus op mijn werk...wat een bummer....
quote:qua jo-jo, maar goed, ik hoop het beste voor iedereen die daar nu zit of er binnenkort heengaat....geen sneeuw is zo kut....
Op maandag 30 december 2002 12:15 schreef Frenkie het volgende:[..]
er is gisteren 25 cm verse sneeuw gevallen
maar vandaag druppelt het weer
maar morgen daalt de vorstgrens weer en krijgen we weer sneeuw
quote:moh het is over het algemeen overal super ijzig.
Op maandag 30 december 2002 13:08 schreef DrPurno het volgende:[..]
qua jo-jo, maar goed, ik hoop het beste voor iedereen die daar nu zit of er binnenkort heengaat....geen sneeuw is zo kut....
Ik zit er niet zo mee. Knal er toch wel overheen met me board alleen het is zo vervelend dat je daarna weer mega onderhoud hebt ![]()
ijzige pistes zijn wel goed voor je techniek enzo (er was ook geen poeder dus tja...)
Over 2 weken ga ik naar St. Anton Am Arlberg en daar ligt 2m volgens teletekst en 110cm op de andere 2 hoogste punten. dus dat gaat goed komen
quote:Er zijn in Oostenrijk genoeg ski-scholen die snowboard en ski-leraren zonder diploma aannemen. Of zelfs snowboardleraren die nog nooit geskied hebben 1 dag priveles geven om ze vervolgens zelf skiles laten geven en andersom. Het is dan ook niet zo vreemd dat er wel eens een aantal slechte leraren tussenzitten.
Op zaterdag 28 december 2002 17:43 schreef Komakie het volgende:[..]
Heb vandeweek nog een aanbieding gehad om daar snowboardleraar te worden, samen met het compliment dat ik beter board dan een aantal leraren daar (ok ik heb er vandeweek 2 gezien waarvan ik dacht dat ze hun diploma bij een pakje boter hebben gekregen ofzo maar goed het is toch een leuk compliment)
Dan is er ook nog een Anwarther1 diploma, om les te geven aan beginners. Als je zelf geen goede boarder bent kun je dat toch nog relatief eenvoudig halen. Het diploma is gericht op het verbeteren van anderen en dat is ook een mooie gedachte. Dus zelfs slecht snowboardende leraren kunnen goed les geven.
Dit alles speelt vooral in het hoogseizoen omdat er vooral dan enorme tekorten zijn aan leraren. Om deze reden zullen ze ook graag zien dat jij les gaat geven (los van het feit dat je wel of niet goed bent). Boter met zegels kopen voor een diploma is dus niet nodig.
Er is gewoon een groot tekort.....
quote:Weet ik maar als je vertelt wordt dat je beter bent dan de meeste leraren van een snowboardschool die redelijk serieus bezig is, is dat toch een mooi compliment.
Op dinsdag 31 december 2002 09:27 schreef XL het volgende:[..]
Er zijn in Oostenrijk genoeg ski-scholen die snowboard en ski-leraren zonder diploma aannemen. Of zelfs snowboardleraren die nog nooit geskied hebben 1 dag priveles geven om ze vervolgens zelf skiles laten geven en andersom. Het is dan ook niet zo vreemd dat er wel eens een aantal slechte leraren tussenzitten.
Dan is er ook nog een Anwarther1 diploma, om les te geven aan beginners. Als je zelf geen goede boarder bent kun je dat toch nog relatief eenvoudig halen. Het diploma is gericht op het verbeteren van anderen en dat is ook een mooie gedachte. Dus zelfs slecht snowboardende leraren kunnen goed les geven.
Dit alles speelt vooral in het hoogseizoen omdat er vooral dan enorme tekorten zijn aan leraren. Om deze reden zullen ze ook graag zien dat jij les gaat geven (los van het feit dat je wel of niet goed bent). Boter met zegels kopen voor een diploma is dus niet nodig.
Er is gewoon een groot tekort.....
Het is dus wel leuk om van een school te horen krijgt dat je goed genoeg bent om les te geven aangezien ze op zoek zijn naar goeie leraren omdat de 2 die de hoogste groepen lesgeven ermee stoppen volgend jaar.
Eigenlijk is het wel erg dat bepaalde scholen zomaar iedereen aannemen zonder diploma. Ik heb vorige week echt mensen gezien die gewoon een hele verkeerde techniek aangeleerd kregen. Daar gaan me haren toch wel van overeind staan.
Je merkt op een wintersportvakantie aan alles dat het er niet omgaat dat je het naar je zin hebt, het gaat erom dat je betaalt. Een ander voorbeeld dan snowboardles is bijvoorbeeld verhuur: je krijgt over het algemeen een slechte plank mee, pas als je na 2 uur komt klagen krijg je een fatsoenlijke plank. Als je dan ook nog eens laat blijken dat je wil huren met optie tot koop krijg je een nog betere (soms splinternieuwe) plank. Dit baseer ik trouwens echt niet op 1 slechte ervaring hoor, het is ook niet overal zo... maar zeker geen uitzondering...
Inmiddels ben ik het niveau van pruts-snowboardleraren ook voorbij. Maar een leraar zonder diploma ben ik misschien volgend jaar ook wel, mocht ik anwarther 1 om wat voor reden dan ook niet halen dan moet het maar zonder diploma... Nou ja... ik ga er natuurlijk vanuit dat ik mijn diploma gewoon haal (
), dan heb je ook wat meer keuze tussen verschillende scholen en gebieden. ![]()
---edit---
Grammaticablunder
quote:hmmm dan heb je wel slechte ervaringen. Ik heb al een paar jaar me eigen board maar ik heb nog nooit iemand horen klagen over de kwaliteit van de Boarderstore.
Op dinsdag 31 december 2002 12:32 schreef XL het volgende:
Blijkbaar is daar behoefte aan, wie zijn zij om daar niet aan te voldoenJe merkt op een wintersportvakantie aan alles dat het er niet omgaat dat je het naar je zin hebt, het gaat erom dat je betaalt. Een ander voorbeeld dan snowboardles is bijvoorbeeld verhuur: je krijgt over het algemeen een slechte plank mee, pas als je na 2 uur komt klagen krijg je een fatsoenlijke plank. Als je dan ook nog eens laat blijken dat je wil huren met optie tot koop krijg je een nog betere (soms splinternieuwe) plank. Dit baseer ik trouwens echt niet op 1 slechte ervaring hoor, het is ook niet overal zo... maar zeker geen uitzondering...
Inmiddels ben ik het niveau van pruts-snowboardleraren ook voorbij. Maar een leraar zonder diploma ben ik misschien volgend jaar ook wel, mocht ik anwarther 1 om wat voor reden dan ook niet halen dan moet het maar zonder diploma... Nou ja... ik ga er natuurlijk vanuit dat ik mijn diploma gewoon haal (
), dan heb je ook wat meer keuze tussen verschillende scholen en gebieden.
---edit---
Grammaticablunder
Daarnaast ga ik wel eerst me anwarther 1 halen omdat ik graag dat soort dingen via de legale weg doe en dan sta je ook wat sterker.
vrijdag vetrekken we met de bus naar mayrhofen, kan iemand mij vertellen hoe de sneeuwcondities daar op dit moment zijn, en wat de vooruitzichten zijn?
ik heb een fokking hekel aan ijs, dan lig je de helft v/d tijd op je reet, echt niet relaxt
quote:Ga je in de zomer of volgende winter..??
Op dinsdag 31 december 2002 14:03 schreef Komakie het volgende:
Daarnaast ga ik wel eerst me anwarther 1 halen omdat ik graag dat soort dingen via de legale weg doe en dan sta je ook wat sterker.
quote:Comments: More snow needed, conditions not great
Op dinsdag 31 december 2002 16:22 schreef jaap393 het volgende:
damn, het MOET deze week echt ff hard gaan sneeuwen in oostenrijk!!!vrijdag vetrekken we met de bus naar mayrhofen, kan iemand mij vertellen hoe de sneeuwcondities daar op dit moment zijn, en wat de vooruitzichten zijn?
ik heb een fokking hekel aan ijs, dan lig je de helft v/d tijd op je reet, echt niet relaxt
Forecast: snow expected
quote:Weet nog niet.
Op dinsdag 31 december 2002 16:50 schreef Frenkie het volgende:[..]
Ga je in de zomer of volgende winter..??
ik zit nog te twijfelen
Wat zou beter zijn..??
Ik ga in februari nog ff bij die school langs om dat na te vragen.....
quote:zover ik weet, zijn er twee of dire momenten dat je anwarter kan doen (althans voor skileraar). Aan het begin van het seizoen, aan het einde, en in de zomer (op de gletscher).
Op dinsdag 31 december 2002 22:00 schreef Komakie het volgende:[..]
Weet nog niet.
Ik ga in februari nog ff bij die school langs om dat na te vragen.....
Ik ga waarschijnlijk in Oktober op de gletscher bij Kaprun
quote:Ik heb ook eigen materiaal, maar niet iedereen binnen onze "sneeuwgroep" heeft dat. Vooral als je op voorhand je board boekt bij goedkope organisaties zal zo'n verhuur proberen je met "de oudjes" op te zadelen.
Op dinsdag 31 december 2002 14:03 schreef Komakie het volgende:[..]
hmmm dan heb je wel slechte ervaringen. Ik heb al een paar jaar me eigen board maar ik heb nog nooit iemand horen klagen over de kwaliteit van de Boarderstore.
quote:Jah ok maar dat doen de mensen van wie ik het weet dus nooit.
Op woensdag 1 januari 2003 19:04 schreef XL het volgende:[..]
Ik heb ook eigen materiaal, maar niet iedereen binnen onze "sneeuwgroep" heeft dat. Vooral als je op voorhand je board boekt bij goedkope organisaties zal zo'n verhuur proberen je met "de oudjes" op te zadelen.
Ik kan me wel voorstellen dat als je met een goedkope organisatie gaat, je een wat minder board krijgt omdat meestal er dan wat met de winkel geregeld wordt met de prijs door die organisatie en dan krijg je natuurlijk ook wat mindere kwaliteit.
quote:Juist en dat verhuur naait je dus een oor aan.
Op donderdag 2 januari 2003 12:40 schreef Komakie het volgende:[..]
Ik kan me wel voorstellen dat als je met een goedkope organisatie gaat, je een wat minder board krijgt omdat meestal er dan wat met de winkel geregeld wordt met de prijs door die organisatie en dan krijg je natuurlijk ook wat mindere kwaliteit.
quote:Mja zit wel wat in hoewel ik dan wel een beetje vind dat je dan voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten....
Op donderdag 2 januari 2003 13:31 schreef XL het volgende:[..]
Juist en dat verhuur naait je dus een oor aan.
Ik bespreek me vakantie altijd zelf. Gewoon bellen naar een hotel/appartement en daar heen rijden met de auto. Is meestal wel iets duurder maar ik zit altijd goed
quote:Ik zou een dief van mijn eigen portomonnee zijn als niet voor een dubbeltje op de eerst rij zou willen zitten...
Op donderdag 2 januari 2003 14:07 schreef Komakie het volgende:[..]
Mja zit wel wat in hoewel ik dan wel een beetje vind dat je dan voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten....
Als je met een goedkope organisatie gaat kun je dat soort dingen ook wel een beetje verwachten.
Goedkope organisaties kunnen hele goede reizen neer zetten hoor! Ik ben een groot voorstander van boeken met budgetorganisaties, je moet soms wel goed voor jezelf opkomen maar dat is geen probleem voor mij.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |