Omdat ik om maandbetaling per incasso had gevraagd, en ik kreeg een kwartaalbetaling per giro. Voor na september krijg ik als het goed is nu wel een incasso per maand.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 12:47 schreef Limburg82 het volgende:
Waarom betaal je per acceptgiro?
Automatische incasso en je hoeft nooit op een herinnering te wachten.
Ik vraag me af of die tussenpersoon van je wel zo snugger is.
Krijg ik dan 3 dagen premiegeld terug? Ik heb wel voor drie maanden betaald.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 12:54 schreef Five_Horizons het volgende:
Als dat van die 7 augustus klopt (dat dat de uiterste vervaldatum is), dan klopt het dat je niet verzekerd bent. Ik zou het probleem bij je (idioot van een) tussenpersoon neerleggen.
Hoe weet jij dat nou?quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 12:54 schreef brulaap112 het volgende:
Waarom? Neem gewoon een goedkope op internet. Scheelt je 100 e per maand daar kan je makkelijk 5 ruiten per jaar van kopen.
Dit is goedkoper dan alles wat ik op internet kan vinden.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 12:54 schreef brulaap112 het volgende:
Waarom? Neem gewoon een goedkope op internet. Scheelt je 100 e per maand daar kan je makkelijk 5 ruiten per jaar van kopen.
Nee. De verplichting tot betalen blijft, maar je bent niet verzekerd.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 12:56 schreef Goodluck_Charm het volgende:
[..]
Krijg ik dan 3 dagen premiegeld terug? Ik heb wel voor drie maanden betaald.
Waar slaat dat nou op?quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 13:05 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Nee. De verplichting tot betalen blijft, maar je bent niet verzekerd.
Ja, jij betaalt niet op tijd. Met terugwerkende kracht verzekeren wordt best een beetje lastig... Wees blij dat ze je nog accepteren (aangezien het je eerste premie is), anders had je voortaan bij Rialto kunnen shoppen...quote:
Bij een vrij nieuwe auto en weinig schadevrije jaren is er weinig bizars aan.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 13:08 schreef Mikkie het volgende:
Je wordt genaaid.
180 euro per maand is bizar voor all-risk, of is het een auto van 40k en heb je nog geen schadevrije jaren?
Porsche van 100k is wel heel overdreven voor dit bedragquote:Op zaterdag 11 augustus 2012 13:27 schreef brulaap112 het volgende:
[..]
Het is super veel geld.. Maar ok als hij een Porsche van 100k rijd zonder schadevrije jaren.
Eerst concluderen dat het teveel is en daarna pas de relevante informatie vragen. Goede volgorde.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 13:25 schreef monsterd. het volgende:
Jezus, je betaalt echt te veel. Om wat voor een auto gaat het en hoeveel schadevrije jaren heb je?
Maar dit was echt het goedkoopste maandbedrag wat je kon krijgen voor all risk? Want zoals hierboven gezegd, echt een absurd bedrag. Ik snap dat je nog jong bent, maar rij je dan in zo'n dure auto dat jou dit niks uitmaakt?quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 13:49 schreef Goodluck_Charm het volgende:
[..]
Porsche van 100k is wel heel overdreven voor dit bedragIk ben ook nog jong he..
Maarre, conclusie is dus gewoon dat ik zelf mag dokken? Als mijn tussenpersoon maandag belt en aangeeft dat ze bij de verzekering geen notitie hebben gemaakt ga ik gewoon een andere schadedatum opgeven hoor
Dit is heel goedkoop, op internet lag het gemiddelde maandbedrag ongeveer 30 euro hoger.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 13:56 schreef Sandyman het volgende:
[..]
Maar dit was echt het goedkoopste maandbedrag wat je kon krijgen voor all risk? Want zoals hierboven gezegd, echt een absurd bedrag. Ik snap dat je nog jong bent, maar rij je dan in zo'n dure auto dat jou dit niks uitmaakt?
Ik zou (zoals aangegeven in dit topic) dit gewoon neerleggen bij die briljante tussenpersoon van je. Hij/zij kwam met de adviezen en jij hebt op eigen houtje wat geld overgemaakt. Ik vind dat die tussenpersoon (als het zo gegaan is als jij hier schetst) nou niet echt de schoonheidsprijs verdiend. Dus bij hem neerleggen en hopen dat je niet een boete krijgt voor onverzekerd rondrijden.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 14:02 schreef Goodluck_Charm het volgende:
Maar goed he, dan betaal ik zoveel en dan wil ik ook graag dat ik gewoon een barst in mijn voorruit kan laten repareren zonder gedoe
De issue is juist dat je niet (op tijd) betaald had.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 14:02 schreef Goodluck_Charm het volgende:
[..]
Dit is heel goedkoop, op internet lag het gemiddelde maandbedrag ongeveer 30 euro hoger.
Maar goed he, dan betaal ik zoveel en dan wil ik ook graag dat ik gewoon een barst in mijn voorruit kan laten repareren zonder gedoe
Precies, bij de verzekering ga je niks halen, want die handelen gewoon volgens de regeltjes waar jij ook voor getekend hebt. Dus bij je tussenpersoon aankloppen.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 14:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
De issue is juist dat je niet (op tijd) betaald had.
In feite komt het er voor de verzekering nu op neer dat je een schade hebt opgelopen en toen pas de verzekering betaald hebt, beetje brandend huis principe.
mwah ga ik doen. Anders ga ik lekker een nieuwe verzekering zoeken.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 14:10 schreef Sandyman het volgende:
[..]
Precies, bij de verzekering ga je niks halen, want die handelen gewoon volgens de regeltjes waar jij ook voor getekend hebt. Dus bij je tussenpersoon aankloppen.
Ik zou dan eerst even de polisvoorwaarden doorlezen voor je een andere verzekering afsluit, meestal loopt de verzekering voor een jaar, en is deze alleen tussentijds te annuleren bij verkoop van de auto.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 14:41 schreef Goodluck_Charm het volgende:
[..]
mwah ga ik doen. Anders ga ik lekker een nieuwe verzekering zoeken.
Maar ja, als ik 1 dag te laat betaal ben ik blijkbaar al niet meer verzekerd. Schoppen ze me er vanzelf uit als ik niet verzekerd ben en sluit ik voordat ze dat doen af bij een andere verzekering met een startdatum in de toekomst.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 15:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik zou dan eerst even de polisvoorwaarden doorlezen voor je een andere verzekering afsluit, meestal loopt de verzekering voor een jaar, en is deze alleen tussentijds te annuleren bij verkoop van de auto.
Ja, maar als ik ze nu bel en zeg dat de schadedatum anders is dan geloven ze dat natuurlijk nooit. Ik weet niet in hoeverre de belmiep een notitie heeft gemaakt.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 15:19 schreef GSbrder het volgende:
Als de sterschade doorscheurde op 10 augustus is er toch geen probleem?
Dan is dat de schadedatum.
Dat is correct. Als het geregistreerd is, telefonisch of administratief, zou je moeten informeren in hoeverre er sprake kan zijn van een misverstand. Wanneer klom je in de telefoon, welke data heb je genoemd en dit staat natuurlijk allemaal buiten de verplichting van de verzekeraar om jou op de hoogte te brengen wanneer de verzekering geschorst is.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 15:23 schreef Goodluck_Charm het volgende:
[..]
Ja, maar als ik ze nu bel en zeg dat de schadedatum anders is dan geloven ze dat natuurlijk nooit. Ik weet niet in hoeverre de belmiep een notitie heeft gemaakt.
Ik was vrijdag langsgegaan bij een schadebedrijf om een afspraak te maken. Eerder die week was ik ook langsgegaan met die ster, toen heb ik er even naar laten kijken maar toen moest ik snel weer verder omdat ik geen tijd had om AL die gegevens door te geven.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 15:27 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat is correct. Als het geregistreerd is, telefonisch of administratief, zou je moeten informeren in hoeverre er sprake kan zijn van een misverstand. Wanneer klom je in de telefoon, welke data heb je genoemd en dit staat natuurlijk allemaal buiten de verplichting van de verzekeraar om jou op de hoogte te brengen wanneer de verzekering geschorst is.
Ik heb het per mail geinformeerd. Ik heb per mail ook enkel terug ontvangen; beste GLC, we hebben van de verzekeraar vernomen dat het bedrag in goede orde is ontvangen op 9 augustus.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 15:30 schreef GSbrder het volgende:
Het zou helpen als je de data noemt waarbij je bevestiging hebt gekregen van de opname van het acceptgiro-bedrag; immers, als jij ze donderdag belt en ze bevestigen dat het bedrag binnen is gekomen op 9 augustus, mag je er vanuit gaan dat ze je informeren over een onverzekerde periode. Is dat zo geweest?
Dan word je geroyeerd.... succes met het afsluiten van een andere verzekering als je geroyeerd bentquote:Op zaterdag 11 augustus 2012 15:22 schreef Goodluck_Charm het volgende:
[..]
Maar ja, als ik 1 dag te laat betaal ben ik blijkbaar al niet meer verzekerd. Schoppen ze me er vanzelf uit als ik niet verzekerd ben en sluit ik voordat ze dat doen af bij een andere verzekering met een startdatum in de toekomst.
maar in principe heb ik dan al een nieuwe verzekering voordat ik geroyeerd word toch?quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 15:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan word je geroyeerd.... succes met het afsluiten van een andere verzekering als je geroyeerd bent
Ja meid, verzekeringsmaatschappijen zijn gek en kunnen niet zien dat die auto al verzekerd is, en dat ook nog tot juli volgend jaar zou moeten zijn als jij de eigenaar van die auto zou blijven....quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 15:40 schreef Goodluck_Charm het volgende:
[..]
maar in principe heb ik dan al een nieuwe verzekering voordat ik geroyeerd word toch?
Je hebt nog steeds kans, maar het is vooral belangrijk hoe de verzekeraar je geinformeerd heeft over die korte en onverzekerde periode. Bel ze nog een keer op, alleen zij weten wat er in hun systemen staat en wat zij als geschorste / onverzekerde periode hebben opgegeven.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 15:36 schreef Goodluck_Charm het volgende:
[..]
Ik was vrijdag langsgegaan bij een schadebedrijf om een afspraak te maken. Eerder die week was ik ook langsgegaan met die ster, toen heb ik er even naar laten kijken maar toen moest ik snel weer verder omdat ik geen tijd had om AL die gegevens door te geven.
Vrijdag belde het schadebedrijf waar ik bij was de verzekering. Zij wilden mij toen spreken en gaven aan dat ze het niet gingen betalen omdat ik dus blijkbaar twee dagen te laat was met betalen. Misschien dat ze het mij niet gemeld hebben omdat het zo'n korte tijd was.
Nu ik dit typ begin ik trouwens te twijfelen. Het kan ook zijn dat die ster er maandag in kwam en dat ik toen al langs ben geweest bij het schadebedrijf. Als zij dit kunnen bevestigen, desnoods dmv videobeelden, heb ik dan nog wel kans?
Waarom is dit zo belangrijk dan? Ze hebben mij er niet over geinformeerd, pas toen ik schade wilde melden.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 15:46 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Je hebt nog steeds kans, maar het is vooral belangrijk hoe de verzekeraar je geinformeerd heeft over die korte en onverzekerde periode. Bel ze nog een keer op, alleen zij weten wat er in hun systemen staat en wat zij als geschorste / onverzekerde periode hebben opgegeven.
Het kan best (het is nu de 11e) dat je maandag een brief in de bus hebt liggen.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 16:14 schreef Goodluck_Charm het volgende:
[..]
Waarom is dit zo belangrijk dan? Ze hebben mij er niet over geinformeerd, pas toen ik schade wilde melden.
Mijn ouders betalen mijn verzekering. Maar dat is nu niet relevant. De rompslomp eromheen mag ikquote:Op zaterdag 11 augustus 2012 16:26 schreef Leandra het volgende:
Wat ik trouwens niet snap, is dat je ouders wel je dure kleding financieren maar niet je autoverzekering betalen, als er iets is dat ik als ouder belangrijk vind is het dat het kind waar ik nog financieel verantwoordelijk voor ben iig niet onverzekerd rondrijdt.
Dat zou inderdaad kunnen. Ik wacht even het telefoontje van de tussenpersoon maandag af en dan kijk ik wel verder. Hij zou zelf gaan uithoren bij de verzekeraar of ze iets van een schadedatum hadden genoteerd en anders zou hij een andere schadedatum opgevenquote:Op zaterdag 11 augustus 2012 17:00 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Het kan best (het is nu de 11e) dat je maandag een brief in de bus hebt liggen.
Geachte GLC,
Hierbij brengen wij u op de hoogte dat uw verzekering per 07 augustus geschorst is vanwege achterstallige betalingen.
M.v.g.
Uw verzekeraar.
Een tussenpersoon die fraudeert, nee echt een toppertje. Ik zou hem houden die vent.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 17:04 schreef Goodluck_Charm het volgende:
[..]
Dat zou inderdaad kunnen. Ik wacht even het telefoontje van de tussenpersoon maandag af en dan kijk ik wel verder. Hij zou zelf gaan uithoren bij de verzekeraar of ze iets van een schadedatum hadden genoteerd en anders zou hij een andere schadedatum opgeven
Zal mij echt een worst wezen of hij fraudeert. Zolang ik maar vergoed krijgquote:Op zaterdag 11 augustus 2012 18:11 schreef Sandyman het volgende:
[..]
Een tussenpersoon die fraudeert, nee echt een toppertje. Ik zou hem houden die vent.
Nou, kennelijk hadden ze het dus niet betaald. Lijkt me behoorlijk relevant, want de niet-betaalde verzekering is het probleem.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 17:02 schreef Goodluck_Charm het volgende:
[..]
Mijn ouders betalen mijn verzekering. Maar dat is nu niet relevant. De rompslomp eromheen mag ik
zelf regelen.
Wij komen er wel in Nederland met zijn allenquote:Op zaterdag 11 augustus 2012 18:32 schreef Goodluck_Charm het volgende:
[..]
Zal mij echt een worst wezen of hij fraudeert. Zolang ik maar vergoed krijg
Nee, het is niet relevant dat ik het banknr van mijn ouders opgeef voor de incasso en ook niet dat ik 510 euro aan hen vraag om over te maken. Zij letten niet op wat wanneer betaald moet worden. Ik krijg enkel het geld van hen wanneer ik daarom vraag.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 21:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou, kennelijk hadden ze het dus niet betaald. Lijkt me behoorlijk relevant, want de niet-betaalde verzekering is het probleem.
Ja daag, alsof jij in mijn geval tegen die tussenpersoon zou zeggen 'nee, niet de schadedatum veranderen hoor, ik betaal die 800 euro zelf wel'quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 21:46 schreef Sandyman het volgende:
[..]
Wij komen er wel in Nederland met zijn allen
Nee, als het verhaal zo is als jij hier doet voorkomen, dan had ik tegen hem gezegd, jij hebt opgekloot, jij lost het maar lekker op. En daarna wil ik nooit weer wat met je te maken hebben.quote:Op zondag 12 augustus 2012 10:14 schreef Goodluck_Charm het volgende:
[..]
Ja daag, alsof jij in mijn geval tegen die tussenpersoon zou zeggen 'nee, niet de schadedatum veranderen hoor, ik betaal die 800 euro zelf wel'
Dat was dus precies wat ik bedoelde met het als ouder belangrijk vinden dat m'n kind iig niet onverzekerd rondrijdt, als ik de verzekering voor mijn kind betaal dan betaal ik hem ook, dan geef ik geen geld om het te kunnen betalen, anders weet ik nog niet zeker of m'n kind verzekerd is.quote:Op zondag 12 augustus 2012 10:10 schreef Goodluck_Charm het volgende:
[..]
Nee, het is niet relevant dat ik het banknr van mijn ouders opgeef voor de incasso en ook niet dat ik 510 euro aan hen vraag om over te maken. Zij letten niet op wat wanneer betaald moet worden. Ik krijg enkel het geld van hen wanneer ik daarom vraag.
Met alle respect, wanneer je het over een verzekering hebt is je kind in geval van een brommer of auto iig 16+ of 18+. Je kan niet altijd zijn/haar boontjes blijven doppen, zo komt er nooit eigen besef. Gewoon de eerste keren najagen dat het betaald is.quote:Op zondag 12 augustus 2012 11:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat was dus precies wat ik bedoelde met het als ouder belangrijk vinden dat m'n kind iig niet onverzekerd rondrijdt, als ik de verzekering voor mijn kind betaal dan betaal ik hem ook, dan geef ik geen geld om het te kunnen betalen, anders weet ik nog niet zeker of m'n kind verzekerd is.
Besef je alleen wel dat jij fraudeert en de opmerking dat dit in opdracht van de tussenpersoon was niet op gaat. Wanneer dit naar voren komt, zit jij dus ook op de blaren.quote:Op zondag 12 augustus 2012 10:14 schreef Goodluck_Charm het volgende:
[..]
Ja daag, alsof jij in mijn geval tegen die tussenpersoon zou zeggen 'nee, niet de schadedatum veranderen hoor, ik betaal die 800 euro zelf wel'
TS woont thuis, is mogelijk nog in de leeftijd dat de ouders nog wel financieel verantwoordelijk zijn en de ouders betalen broeken van > ¤ 200,- en schoenen van ¤ 600,-quote:Op zondag 12 augustus 2012 11:45 schreef snabbi het volgende:
[..]
Met alle respect, wanneer je het over een verzekering hebt is je kind in geval van een brommer of auto iig 16+ of 18+. Je kan niet altijd zijn/haar boontjes blijven doppen, zo komt er nooit eigen besef. Gewoon de eerste keren najagen dat het betaald is.
Mijn ouders betalen gewoon waar ik om vraag, alles eromheen mag ik zelf regelen.quote:Op zondag 12 augustus 2012 12:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
TS woont thuis, is mogelijk nog in de leeftijd dat de ouders nog wel financieel verantwoordelijk zijn en de ouders betalen broeken van > ¤ 200,- en schoenen van ¤ 600,-
Een stukje verantwoordelijkheid bijbrengen is prima, maar er is de eerste keren niet nagejaagd of het betaald is en de ouders betalen sowieso voor TS, dus dat is al een hele andere wereld dan eigen boontjes doppen.
quote:Op maandag 13 augustus 2012 13:05 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Als ik dit soort onzin lees zou ik bijna gaan hopen dat je problemen met je verzekering krijgt...
Ik ben een verwend nest
![]()
Mijn ouders willen graag dat ik All risk verzekerd ben. All risk is het enige dat zij kennenquote:Op maandag 13 augustus 2012 14:18 schreef noutie het volgende:
180 Euro per maand... Ik zou dat All-risk vlug droppen.
Voor dat geld kan je het risico op een keertje schade wel nemen.
Dat ligt er natuurlijk aan hoe oud de auto is die TS rijdt, en hoe groot haar kans op schade is.quote:Op maandag 13 augustus 2012 14:18 schreef noutie het volgende:
180 Euro per maand... Ik zou dat All-risk vlug droppen.
Voor dat geld kan je het risico op een keertje schade wel nemen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |