abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 zaterdag 11 augustus 2012 @ 09:50:32 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_115417006
Google zal de zoekrankings van websites waarvoor een groot aantal copyrightclaims worden ingediend verlagen. Dat maakte Google vrijdag bekend. Het algoritme wordt veranderd na intensief lobbyen door de entertainmentindustrie.

Websites als The Pirate Bay, Filestube en zelfs YouTube zouden hieronder kunnen lijden. Ook kunnen de google rankings van legitieme sites door valse claims ernstig geraakt worden door het nieuwe algoritme.

Sites waarvoor de zoekgigant veel meldingen krijgt zullen worden gestraft in hun ranking. "Vanaf volgende week zullen we een nieuwe variabele opnemen in onze rankings; het aantal valide copyrightclaims die we ontvangen voor websites. Sites met meer meldingen eindigen lager in de resultaten" schrijft Google’s Amit Singhal writes in a blog post.

De sites die recentelijk de meeste copyrightklachten kregen waren filestube.com, extratorrent.com, torrenthound.com, bitsnoop.com and isohunt.com. Of Google ook zijn eigen YouTube zal benadelen, waar dagelijks tienduizenden video's moeten worden verwijderd, is nog onbekend.

Google benadrukt dat zij niet weet of er een licentie is voor de inhoud van de site waarover wordt geklaagd. Elke valide DMCA (Digital Millennium Copyright Act) melding zal dus worden geteld. Een DMCA melding wordt als valide geacht als de indiener aangeeft de rechten te bezitten, 'onder straffe van meineed'. Als je liegt op het formulier ben je dus strafbaar in de Verenigde Staten, maar mensen uit de rest van de wereld kunnen in principe ongestraft valse claims indienen.

Google gaat 'piraterijsites' filteren

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 09:52:36 #2
230788 n8n
Pragmatisch
pi_115417031
http://www.bing.com/ werkt opeens ook heel prettig
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 09:57:33 #3
379442 dr.Bellows
not a one trick pony
pi_115417089
Moraalridders :') Youtube heeft idd veruit de meeste claims, maar die blijft natuurlijk buiten schot.
Genoeg andere zoekmachines.
Op dinsdag 2 oktober 2012 14:27 schreef tong80 het volgende: _O_ :P
pi_115417273
quote:
Het algoritme wordt veranderd na intensief lobbyen door de entertainmentindustrie.
Bedreigingen worden nu al 'intensief lobbyen' genoemd.
pi_115417277
Dat word dan einde google, soort van netscape verhaal op herhaling.
pi_115417314
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 10:13 schreef Buikboor het volgende:
Wat een onzin :') _O-
pi_115417335
google is te machtig om onder te gaan denk ik.
pi_115417464
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 09:52 schreef n8n het volgende:
http://www.bing.com/ werkt opeens ook heel prettig
Als google geen goede resultaten meer geeft is een overstap onvermijdelijk.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 10:30:14 #9
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_115417540
Ach marktpenetratie van google zegt niets, op het moment dat een stel slimmerikken een nog betere, mooiere zoekmachine op de markt zetten kan het zo voorbij zijn.
Ik zeg, Altavista, Hotbot, Ilse, Jahoo, NorthernLight, Excite, WebCrawler, Ask Jeeves, Ask.com, AOL Search, Infoseek, Go.com, Netscape, MetaCrawler, All The Web.
Allemaal zoekmachines die het neusje van de zalm waren voor kortere of langere tijd.
Toegegeven, google is als een tijd de nummer 1. Maar dat is geen garantie.
Apple is ook de nummer 1 in tablets en smartphones en onttroonde Nokia, maar nu is Samsung hard aan het komen, net als Amazone.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_115417751
Doei Google. Over op Bing.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_115417809
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 10:30 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik zeg, Altavista, Hotbot, Ilse, Jahoo, NorthernLight, Excite, WebCrawler, Ask Jeeves, Ask.com, AOL Search, Infoseek, Go.com, Netscape, MetaCrawler, All The Web.
Allemaal zoekmachines die het neusje van de zalm waren voor kortere of langere tijd.
Toegegeven, google is als een tijd de nummer 1. Maar dat is geen garantie.
Google heeft die hele lijst die je ervoor noemde al 15 jaar overleefd.
pi_115417853
quote:
9s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 10:46 schreef Specularium het volgende:

[..]

Google heeft die hele lijst die je ervoor noemde al 15 jaar overleefd.
Ja, maar ik moet toegeven dat ik Bing tegenwoordig ook behoorlijk goed vind werken... Ik heb het ingesteld als startpagina, de tijd zal het leren :D.
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 11:34:41 #13
284294 BBQSausage
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_115418802
Google doet dit, omdat Google het kan. Dit schaadt Google niet, of dusdanig weinig dat ze het toch gewoon doen, puur om te laten zien dat ze ook een "goed hart hebben" voor de media-industrie.
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 11:36:15 #14
230788 n8n
Pragmatisch
pi_115418847
vind bing eigenlijk wel relax, geen reclame niks. Alleen resultaten alles. Nieuwe standaard zoekmachine kijken of het bevalt
pi_115419005
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 11:34 schreef BBQSausage het volgende:
Google doet dit, omdat Google het kan. Dit schaadt Google niet, of dusdanig weinig dat ze het toch gewoon doen, puur om te laten zien dat ze ook een "goed hart hebben" voor de media-industrie.
Iemand nog een plakje salami?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 11:44:37 #16
230788 n8n
Pragmatisch
pi_115419034
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 11:34 schreef BBQSausage het volgende:
dezelfde reden dat ze illegaal verkregen gebruikersdata niet hebben verwijderd of de cookie-instellingen van safari hebben omzeild met hacks
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 11:46:30 #17
284294 BBQSausage
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_115419072
quote:
17s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 11:44 schreef n8n het volgende:

[..]

dezelfde reden dat ze illegaal verkregen gebruikersdata niet hebben verwijderd of de cookie-instellingen van safari hebben omzeild met hacks
Google geeft geen ene moer om die schadeclaims, ze doen het gewoon. Best een vreemde gang van zaken.
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 11:47:24 #18
230788 n8n
Pragmatisch
pi_115419087
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 11:46 schreef BBQSausage het volgende:

[..]

Google geeft geen ene moer om die schadeclaims, ze doen het gewoon. Best een vreemde gang van zaken.
kosten/baten analyse kost ze 13 seconden
pi_115419155
Google's doen nr 1:

'Het vergaren en delen van alle wereldwijde beschikbare informatie'

Mislukt.

Fail.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_115419464
Waren het pas nog de cookie wetten die er kwamen (terwijl de kiezer aan zet is wordt dan door de politiek verkondigt, men kan zonder zetels hetzelfde doen als met zetels, zogenaamd 'demissionair', alleen een dure term) nu weer deze stap, zo langzaam maar zeker krijgt men steeds meer grip op het internet. Het internet wordt langzaam maar zeker gecontroleerder en dichtgetimmerd, ook hier is de burger zijn privacy en vrijheid aan het kwijtraken. Je kan via het internet archive.org zien wat er allemaal is veranderd sinds het jaar 2000. Die systematische veranderingen over het afgelopen decennia laten een bepaalt beeld zien (dat er overal steeds meer filtering en controle is ontstaan en steeds meer commercie (als je zoekt via Google krijg een rits commerciele websites, voor het jaar 2000 waren dat veel persoonlijke websites en FTP sites, die zijn allemaal ver weggezakt) Aan deze details kan je zien hoe fundamenteel Google is veranderd.
pi_115420429
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 09:50 schreef tong80 het volgende:
Google zal de zoekrankings van websites waarvoor een groot aantal copyrightclaims worden ingediend verlagen. Dat maakte Google vrijdag bekend. Het algoritme wordt veranderd na intensief lobbyen door de entertainmentindustrie.

Websites als The Pirate Bay, Filestube en zelfs YouTube zouden hieronder kunnen lijden. Ook kunnen de google rankings van legitieme sites door valse claims ernstig geraakt worden door het nieuwe algoritme.

Sites waarvoor de zoekgigant veel meldingen krijgt zullen worden gestraft in hun ranking. "Vanaf volgende week zullen we een nieuwe variabele opnemen in onze rankings; het aantal valide copyrightclaims die we ontvangen voor websites. Sites met meer meldingen eindigen lager in de resultaten" schrijft Google’s Amit Singhal writes in a blog post.

De sites die recentelijk de meeste copyrightklachten kregen waren filestube.com, extratorrent.com, torrenthound.com, bitsnoop.com and isohunt.com. Of Google ook zijn eigen YouTube zal benadelen, waar dagelijks tienduizenden video's moeten worden verwijderd, is nog onbekend.

Google benadrukt dat zij niet weet of er een licentie is voor de inhoud van de site waarover wordt geklaagd. Elke valide DMCA (Digital Millennium Copyright Act) melding zal dus worden geteld. Een DMCA melding wordt als valide geacht als de indiener aangeeft de rechten te bezitten, 'onder straffe van meineed'. Als je liegt op het formulier ben je dus strafbaar in de Verenigde Staten, maar mensen uit de rest van de wereld kunnen in principe ongestraft valse claims indienen.

Google gaat 'piraterijsites' filteren

:P
Mensen die nooit naar de VS (zullen) gaan en zin hebben brein.nl te pesten?
"Pools are perfect for holding water"
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 13:48:49 #23
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_115422070
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 10:13 schreef Buikboor het volgende:
Jij zocht nog wel naar films, muziek, etc om te downloaden via google? Ik heb dat nooit gedaan. Je kan veel beter sites gebruiken als Torrentz...

Ik snap de heisa dan ook niet, ik ken eigenlijk maar erg weinig mensen die google gebruiken hiervoor.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 13:49:49 #24
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_115422106
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 11:50 schreef Red_85 het volgende:
Google's doen nr 1:

'Het vergaren en delen van alle wereldwijde beschikbare informatie'

Mislukt.

Fail.
Hoezo is dat mislukt? Pagina's krijgen toch alleen maar een lagere rating.... De informatie is nog steeds beschikbaar. Ik denk dat de industrie maar wat graag wou dat Google de resultaten helemaal zou weghalen, dus volgens mij heeft Google nog best een mooie oplossing gevonden.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 13:50:25 #25
230788 n8n
Pragmatisch
pi_115422123
quote:
2s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 13:48 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Jij zocht nog wel naar films, muziek, etc om te downloaden via google? Ik heb dat nooit gedaan. Je kan veel beter sites gebruiken als Torrentz...

Ik snap de heisa dan ook niet, ik ken eigenlijk maar erg weinig mensen die google gebruiken hiervoor.
torrentz heeft nu ook vaker een dmca notice bla bla bla. jammer want de enige zoekmachine met fatsoelijke rss op zoekopdrachten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')