In totaal wist Nederland op de Olympische wielrenonderdelen maar liefst 15 gouden medailles te winnen en 16 zilveren en 9 bronzen medailles. Daarmee staat Nederland op de 4e plaats in het medailleklassement. Leontien van Moorsel, die 4 keer goud won, 1 x zilver en 1 x brons is dan ook de succesvolste Olympiër binnen deze sport. Ook België is succesvol geweest en won in totaal 6 gouden, 8 zilveren en 10 bronzen medailles (en staat daarmee 9e in het klassement).quote:Mannen Baanwielrennen
Individuele sprint
Teamsprint
Keirin
Team achtervolging
Omnium
Dames Baanwielrennen
Individuele sprint
Teamsprint
Keirin
Team achtervolging
Omnium
Wegwielrennen
Wegwedstrijd individueel Heren
Wegwedstrijd individueel Dames
Tijdrit Heren
Tijdrit Dames
BMX
BMX Individueel Heren
BMX Individueel Dames
Mountainbike
Cross-country Heren
Cross-country Dames
Lapo:quote:Mannen
Keirin (m)
Teun Mulder
Ploegenachtervolging (m)
Jenning Huizenga
Levi Heimans
Tim Veldt
Arno van der Zwet
Teamsprint (m)
Roy van den Berg
Hugo Haak
Teun Mulder
mountainbike (m)
Rudi van Houts
bmx (m)
Jelle van Gorkom
Dames
keirin (v)
Willy Kanis
omnium (v)
Kirsten Wild
ploegenachtervolging (v)
Ellen van Dijk
Laura van der Kamp
Vera Koedooder
Kirsten Wild
teamsprint (v)
Yvonne Hijgenaar
Willy Kanis
bmx (v)
Lieke Klaus
wegwedstrijd (v)
Chantal Blaak
Lucinda Brand
Martine Bras
Irene van de Broek
Ellen van Dijk
Iris Slappendel
Annemiek van Vleuten
Marianne Vos
Kirsten Wild
Technische gedeelte's waren gewoon niet goed in de finale. Wel jammer. Fysiek is ie de sterkste.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 19:44 schreef hafcfan het volgende:
Die positie van Van der Biezen was echt lullig. Zet hem in baan 1 en hij had een medaille.
Hele, hele kleine kans. Beste NL MTB-er is geloof ik nooit verder gekomen dan 10e plaats ofzo in de wereldbeker wedstrijden. Moet echt alles goed vallen en tegenstand slechte dag.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 19:50 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Het mountainbiken, nog een kans op iets moois? Of zal het dan echt een Smuldertje zijn?
Van Houts mag heel blij zijn met een plek in de top-12, zeker omdat hij een paar weken terug nog licht geblesseerd was.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 19:50 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Het mountainbiken, nog een kans op iets moois? Of zal het dan echt een Smuldertje zijn?
Van Houts zal geen medaille pakken? Hopen op Sven Nys dan? Waarschijnlijk gewoon Absalon of een Zwitser.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 19:50 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Misschien doet Bartje Brentjens nog een keer meequote:Op vrijdag 10 augustus 2012 19:54 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Hele, hele kleine kans. Beste NL MTB-er is geloof ik nooit verder gekomen dan 10e plaats ofzo in de wereldbeker wedstrijden. Moet echt alles goed vallen en tegenstand slechte dag.
Nys gaat het ook niet doen hier hoor.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 19:54 schreef Nober het volgende:
[..]
Van Houts zal geen medaille pakken? Hopen op Sven Nys dan? Waarschijnlijk gewoon Absalon of een Zwitser.
Jammer genoeg geen Nederlander of Belg die mee kunnen doen voor de medailles, wel een gave sport.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 19:55 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Nys gaat het ook niet doen hier hoor.
Weet ik ook niet precies. Vooral de rockgarden is gaaf. Ziet er op tv simpel uit, als je zelf boven staat is het toch ff slikkenquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 20:04 schreef Nober het volgende:
[..]
Jammer genoeg geen Nederlander of Belg die mee kunnen doen voor de medailles, wel een gave sport.
http://en.wikipedia.org/wiki/Hadleigh_Farm
Hoeveel km rijden ze? Kan maar weinig vinden.
Het zal wel realistisch zijn, maar dat noem ik oud Hollandse spruitjesmentaliteit. Je staat achteraf met lege handen, terwijl je een plak had moeten kunnen winnenquote:"De plaatsen vier en vijf voor die mannen is hartstikke tof", reageerde bondscoach Bas de Bever. "Een week geleden had ik ervoor getekend. Maar als je ziet hoe ze de laatste dagen hier reden, dan hadden ze ook allebei op het podium kunnen staan."
Ja, dat met het roeien was ook maar een slechte vergelijking. Misschien is het beter te vergelijken met Crashed Ice, downhill schaatsen voor (ex)ijshockeyers.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 19:31 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Roeien is wel iets anders natuurlijk, daar kun je je race opbouwen zoals je dat zelf wil en ben je ook niet afhankelijk van bijvoorbeeld een goede start of de race van je concurrenten. Bij het BMX-en zijn de baanindeling en start wel heel erg bepalend en is het moeilijk om op het parcours zelf plaatsen te winnen, tenzij er een grote valpartij is. Het is wel apart dat je bij de kwartfinales en halve finales wel de kans geeft om jezelf te revancheren na een mindere race, maar in de finale ben je dan direct klaar.
Maar het klopt ook wel dat het één van de charmes van zo'n sport is.
Tja, wat moet hij dan zeggen dan? Die is echt wel ongelofelijk teleurgesteld dat ze net een medaille missen, net als van Gendt en vd Biezen zelf.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 20:22 schreef Kreupeldicht het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Het zal wel realistisch zijn, maar dat noem ik oud Hollandse spruitjesmentaliteit. Je staat achteraf met lege handen, terwijl je een plak had moeten kunnen winnen
Oh, snap ook wel wat je bedoelt hoor, maar waarom doe je het dan in de kwartfinale en halve finales wel op de "langere" manier?quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 20:24 schreef Meike26 het volgende:
Even uit het vorige topic :
[..]
Ja, dat met het roeien was ook maar een slechte vergelijking. Misschien is het beter te vergelijken met Crashed Ice, downhill schaatsen voor (ex)ijshockeyers.
Stel dat je die finale ook in 3 manches zou doen, dan zeg je eigenlijk tegen de wereld-toppers:
"Oke jongens, nog een keertje, laten we die stumper die net op zijn bek is gegaan nog een kans geven."
Dan kan je aan de gang blijven en net zo goed 5 keer van start gaan en dat elke manche iemand afvalt, tot de top 3 overblijft. Dat is dan geen BMX meer. Je moet het gewoon doen in die ene finale rit, alles of niets !!
En dat was ook zo mooi om te zien bij die Engelse, die stond te trillen op de fiets boven de heuvel. En dat gevoel kan ik mij nog heel erg goed herinneren. Dat was in sommige races echt wel spannend, zeker als je de eerste bult & bocht niet onder de knie had.
Dan vind ik het dus raar om een snelle sport als BMX of Crashed Ice dus te rekken om het voor de kijker interessanter te maken, terwijl je het voor de crossers er minder op maakt. Iets wat ze in de F1 dus ook al hebben ervaren..
Dit.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 20:26 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Oh, snap ook wel wat je bedoelt hoor, maar waarom doe je het dan in de kwartfinale en halve finales wel op de "langere" manier?
en als ie zei dat ie niet tevreden was, was het weer een ontevreden hollander die niet blij is met wat ze hebben bereikt?quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 20:22 schreef Kreupeldicht het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Het zal wel realistisch zijn, maar dat noem ik oud Hollandse spruitjesmentaliteit. Je staat achteraf met lege handen, terwijl je een plak had moeten kunnen winnen
Dat mag hij over een maand zeggen, maar zo net na de race mag je laten zien dat je baalt als een stekker.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 20:32 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
en als ie zei dat ie niet tevreden was, was het weer een ontevreden hollander die niet blij is met wat ze hebben bereikt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |