Moet ie wel haar inloggegevens weten volgens mij.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:49 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Haar OV-kaart als verloren opgevenIs hij meteen geblokkeerd en alle lopende abonnementen eraf gehaald
Licht je verhaal toe, of houd die onzin voor je. Het heeft niets met de situatie van TS te maken (en raakt kant noch wal)quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:49 schreef mvdejong het volgende:
...mogelijk heb je valsheid in geschrifte gepleegd bij het aanschaffen van de kaart.
Mwah, ben het niet met je eens. Hoeveel mensen zijn er niet die de gegevens van elkaar gewoon gebruiken? Ik denk dat er onbewust toch best veel valsheid in geschrifte gevallen zijn.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 18:01 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Licht je verhaal toe, of houd die onzin voor je. Het heeft niets met de situatie van TS te maken (en raakt kant noch wal)
En als het puur van zijn rekeningnummer word afgeschreven dan moet ie het gewoon terug laten boeken, verhalen ze vanzelf dat geld wel bij die ex van hemquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 18:14 schreef ElisaB het volgende:
Vervelende situatie, maar volgens mij logisch dat het zo werkt (want anders kon je mijn abonnement ook wel opzeggen)Leg de situatie uit, geef aan dat je je bankrekening zult blokkeren en wacht rustig af.
Overigens: je hebt er zelf voor gekozen het bedrag van het abonnement van jouw rekening te laten afschrijven. Beetje makkelijk om nu de NS de zwarte piet toe te schuiven. Niet doen joh; nergens voor nodig
Nee ik heb haar ooit dit cadeau gegeven onder mijn eigen NS account. De NS biedt deze mogelijkheid, prima, maar dan moet het wel eenzijdig opzegbaar zijn. Dit heeft niks met de zwarte piet toespelen te maken, maar meer met een constructie waar ik niet vanaf kan zonder de medewerking van een derde persoon welke geen eens in het contractproces betrokken is geweest. Immers ik heb het contract afgesloten, niet deze vriendin.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 18:14 schreef ElisaB het volgende:
Vervelende situatie, maar volgens mij logisch dat het zo werkt (want anders kon je mijn abonnement ook wel opzeggen)Leg de situatie uit, geef aan dat je je bankrekening zult blokkeren en wacht rustig af.
Overigens: je hebt er zelf voor gekozen het bedrag van het abonnement van jouw rekening te laten afschrijven. Beetje makkelijk om nu de NS de zwarte piet toe te schuiven. Niet doen joh; nergens voor nodig
Moest er niet ook iemand naar het loket om het abo te bevestigen?quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 18:35 schreef Chris1771 het volgende:
Nee ik heb haar ooit dit cadeau gegeven onder mijn eigen NS account. De NS biedt deze mogelijkheid, prima, maar dan moet het wel eenzijdig opzegbaar zijn. Dit heeft niks met de zwarte piet toespelen te maken, maar meer met een constructie waar ik niet vanaf kan zonder de medewerking van een derde persoon welke geen eens in het contractproces betrokken is geweest. Immers ik heb het contract afgesloten, niet deze vriendin.
Oke dat is dus de technische reden. Maar dan kan de NS toch mijn opzegging accepteren, als ze alsnog gaat reizen met een verlopen reisproduct is dat haar probleem toch. Het lijkt me dat de NS haar netjes per brief op de hoogte brengt over wat betreft de opzegging.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 20:20 schreef cricket het volgende:
Ze moet naar de automaat toe omdat het abonnement op de kaart staat en de kaart anders niet 'weet' dat het abonnement is afgelopen. Als ze dat niet doet wil dat niet zeggen dat het abonnement dus doorloopt maar alleen dat ze (mogelijk) zwart rijdt met het abonnement. Of het bij een controle opvalt dat hij niet meer geldig is is een ander punt.
Hetzelfde geldt ook voor een studentenreisproduct bijvoorbeeld.
In sommige gevallen is langsgaan bij de automaat niet nodig. Eerst was het bij voordeelurenkaarten zo dat er een einddatum op stond van een jaar later waardoor hij automatisch verviel, daardoor moest je elk jaar weer langs een automaat om hem er weer op te zetten. Tegenwoordig hebben ze een einddatum in 2079 oid, dus is dat niet meer nodig en hoef je alleen maar langs de automaat om de bestelling voor stopzetten op te halen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 23:37 schreef Stiemie het volgende:
Ik heb vorige week mijn voordeelurenabonement opgezegd en dit kon gewoon telefonisch via de klantenservice. Ik hweb vervolgens een brief gekregen met bevestiging van de opzegging, maar hierin staat niets over dat ik langs een ns-automaat moet
Haar zullen ze waarschijnlijk niet op de hoogte brengen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 21:51 schreef Chris1771 het volgende:
[..]
Oke dat is dus de technische reden. Maar dan kan de NS toch mijn opzegging accepteren, als ze alsnog gaat reizen met een verlopen reisproduct is dat haar probleem toch. Het lijkt me dat de NS haar netjes per brief op de hoogte brengt over wat betreft de opzegging.
Wat is er dan VALS aan? Het wordt pas vals als je iets in strijd met de waarheid hebt verklaard en er stonden waarschijnlijk helemaal geen vragen als: "is dit kaartnummer van uzelf?"quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 18:08 schreef koelants het volgende:
[..]
Mwah, ben het niet met je eens. Hoeveel mensen zijn er niet die de gegevens van elkaar gewoon gebruiken? Ik denk dat er onbewust toch best veel valsheid in geschrifte gevallen zijn.
Als je verder had gekeken naar mijn posts,had je kunnen zien dat ik ongeveer hetzelfde zei! Scheelde je een hoop type werkquote:Op zaterdag 11 augustus 2012 12:33 schreef Sessy het volgende:
[..]
Wat is er dan VALS aan? Het wordt pas vals als je iets in strijd met de waarheid hebt verklaard en er stonden waarschijnlijk helemaal geen vragen als: "is dit kaartnummer van uzelf?"
Ik vraag me trouwens af of TS wel degene is die het abonnement heeft. Als degene op wiens naam de overeenkomst staat TS's ex is, en het is haar chipkaart, en het enige dat TS ermee te maken heeft is dat het van zijn rekening af wordt geschreven, dan is mijns inziens TS's ex de abonnementhouder maar heeft TS de schuld van een ander voldaan (in het Burgerlijk wetboek is het geregeld dat degene die de schuld van een ander voldoet, op die ander een vorderingsrecht krijgt). Dat is niet verboden, sterker nog, het komt heel veel voor. In die situatie zou TS de machtiging stop moeten zetten en zich verder nergens meer om druk moeten maken; het is haar verantwoordelijkheid dat zij haar eigen abonnementen betaalt (het melden, dat de incasso is stopgezet, is overigens wel zo zorgvuldig). Maar dan moet het abonnement dus op naam van TS's ex staan. Anderzijds mailen ze wel TS dus dat zal hier wel niet aan de orde zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |