abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115387581
Ik heb een vervelende situatie met de NS. Ik heb voor mijn toenmalige vriendin ooit een voordeelurenkaart aangeschaft. Ik heb onder mijn NS account mijn rekeninggegevens ingevuld en haar ovchipkaartnummer. Vervolgens heeft zij dit abonnement afgehaald bij één van de NS automaten. Tot zover geen problemen. Maar nu de relatie over is, en we met flinke ruzie uit elkaar zijn gegaan wil ik dit abonnement ontbinden. Dit loopt over enkele weken af, en heb dit op tijd gemeld en binnen de opzegtermijn. De NS heeft mijn opzegging geaccepteerd maar vermeld in de brief dat mijn vriendin om de opzegging compleet te maken opnieuw naar een kaartautomaat moet gaan om dit abonnement te verwijderen oid. En dit lijkt mij erg vreemd, gezien ik wel eenzijdig het abonnement heb kunnen afsluiten en nu ineens afhankelijk ben van een derde persoon die moet meewerken om de opzegging compleet te maken. Ik weet niet goed wat ik hier mee aan moet, ik heb geen contact (en wil ook absoluut geen contact opnemen met mijn ex-vriendin) en weet ook zeker dat ze sowieso niet gaat meewerken om diverse redenen. Ik kan het abonnement dus niet opzeggen zonder haar meewerking, zijn dergelijke constructies toegestaan? Ik heb de NS voor de zekerheid de toegang ontzeg tot mijn bankrekening en heb vermeld dat ik een eventuele afschrijving als onrechtmatig beschouw. Ze hebben me nu een adres gegeven waar ik een brief naar toe moet sturen om mijn situatie uit te leggen. Ik vind het eerlijk gezegd bizar en hoop dat iemand mij objectief kan vertellen hoe sterk ik sta.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 17:48:47 #2
373863 Paardlants
Alles kan kapot!!!
pi_115387855
Geef haar OV-chipkaart op als gestolen.

Lukt dat niet... Lijkt het me niet meer dan logisch dat het abo gewoon stopt, alleen je vriendin zal dan gezeik krijgen als ze er toch mee gaat reizen... maar dat is jouw probleem toch niet meer.
Op zaterdag 19 april 2014 15:12 schreef Frank_Drebin het volgende:
De herinnering zal voornamelijk bestaan uit het feit dat jij met het paardenvleesschandaal genoodzaakt was je naam te veranderen en verder vooral stoned bent.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 17:49:40 #3
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_115387883
De vraag is of jij ueberhaupt dat abonnement wel had mogen afsluiten, mogelijk heb je valsheid in geschrifte gepleegd bij het aanschaffen van de kaart.

Maar goed, ik zou die brief versturen, want anders krijg je mogelijk toch weer problemen met incasso enz., omdat de NS niet zomaar het abonnement van die kaart kan verwijderen.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_115387893
Haar OV-kaart als verloren opgeven ^O^ Is hij meteen geblokkeerd en alle lopende abonnementen eraf gehaald
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 17:55:24 #5
373863 Paardlants
Alles kan kapot!!!
pi_115388116
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 17:49 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Haar OV-kaart als verloren opgeven ^O^ Is hij meteen geblokkeerd en alle lopende abonnementen eraf gehaald
Moet ie wel haar inloggegevens weten volgens mij.
De herinnering zal voornamelijk bestaan uit het feit dat jij met het paardenvleesschandaal genoodzaakt was je naam te veranderen en verder vooral stoned bent.
  Redactie Frontpage vrijdag 10 augustus 2012 @ 18:01:14 #6
38148 crew  Innisdemon
pi_115388331
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 17:49 schreef mvdejong het volgende:
...mogelijk heb je valsheid in geschrifte gepleegd bij het aanschaffen van de kaart.

Licht je verhaal toe, of houd die onzin voor je. Het heeft niets met de situatie van TS te maken (en raakt kant noch wal)
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 18:08:11 #7
373863 Paardlants
Alles kan kapot!!!
pi_115388586
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 18:01 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

Licht je verhaal toe, of houd die onzin voor je. Het heeft niets met de situatie van TS te maken (en raakt kant noch wal)
Mwah, ben het niet met je eens. Hoeveel mensen zijn er niet die de gegevens van elkaar gewoon gebruiken? Ik denk dat er onbewust toch best veel valsheid in geschrifte gevallen zijn.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 18:14:32 #8
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_115388802
Vervelende situatie, maar volgens mij logisch dat het zo werkt (want anders kon je mijn abonnement ook wel opzeggen) :) Leg de situatie uit, geef aan dat je je bankrekening zult blokkeren en wacht rustig af.

Overigens: je hebt er zelf voor gekozen het bedrag van het abonnement van jouw rekening te laten afschrijven. Beetje makkelijk om nu de NS de zwarte piet toe te schuiven. Niet doen joh; nergens voor nodig :)
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 18:24:36 #9
373863 Paardlants
Alles kan kapot!!!
pi_115389160
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 18:14 schreef ElisaB het volgende:
Vervelende situatie, maar volgens mij logisch dat het zo werkt (want anders kon je mijn abonnement ook wel opzeggen) :) Leg de situatie uit, geef aan dat je je bankrekening zult blokkeren en wacht rustig af.

Overigens: je hebt er zelf voor gekozen het bedrag van het abonnement van jouw rekening te laten afschrijven. Beetje makkelijk om nu de NS de zwarte piet toe te schuiven. Niet doen joh; nergens voor nodig :)
En als het puur van zijn rekeningnummer word afgeschreven dan moet ie het gewoon terug laten boeken, verhalen ze vanzelf dat geld wel bij die ex van hem
pi_115389524
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 18:14 schreef ElisaB het volgende:

Nee ik heb haar ooit dit cadeau gegeven onder mijn eigen NS account. De NS biedt deze mogelijkheid, prima, maar dan moet het wel eenzijdig opzegbaar zijn. Dit heeft niks met de zwarte piet toespelen te maken, maar meer met een constructie waar ik niet vanaf kan zonder de medewerking van een derde persoon welke geen eens in het contractproces betrokken is geweest. Immers ik heb het contract afgesloten, niet deze vriendin.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 18:38:13 #11
33954 ElisaB
pi_115389617
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 18:35 schreef Chris1771 het volgende:
Nee ik heb haar ooit dit cadeau gegeven onder mijn eigen NS account. De NS biedt deze mogelijkheid, prima, maar dan moet het wel eenzijdig opzegbaar zijn. Dit heeft niks met de zwarte piet toespelen te maken, maar meer met een constructie waar ik niet vanaf kan zonder de medewerking van een derde persoon welke geen eens in het contractproces betrokken is geweest. Immers ik heb het contract afgesloten, niet deze vriendin.
Moest er niet ook iemand naar het loket om het abo te bevestigen?

Persoonlijk vind ik dat je zelf het risico hebt genomen om dit op deze manier te doen. Ik vind het logisch dat NS de mogelijkheid biedt (je moet als ouders ook een abo voor je kind moeten kunnen afsluiten) en ik vind het al even logisch dat er iemand met de kaart naar zo'n paal moet om dit te bevestigen.
pi_115390335
Het abonnement is wel afgehaald, echter was het abonnement toen al afgesloten. En zelfs al zou dit bij het contractproces horen (let op: stel!), dan zou dit betekenen dat persoon Y mij tot in den treuren aan het abonnement kan houden door niet mee te werken zonder dat persoon Y zelf financieel verantwoordelijk wordt gehouden. Je snapt natuurlijk wel dat dit niet moet kunnen, zeker gezien persoon Y ook nergens een contract heeft ondertekend (enkel het product via een automaat afgehaald, maar gezien persoon Y nergens mee akkoord is gegaan vraag ik mij af of deze persoon in het contractproces betrokken kan worden). Ik ben met de NS een contract aangegaan, ik ben financieel verantwoordelijk, dus moet ik het ook zelf kunnen opzeggen. Ik kan mij gewoon niet voorstellen dat de constructie welke de NS nu hanteert binnen de NL wetgeving valt.

Voor de zekerheid heb ik de NS toegang tot automatische incasso ontzegt door een belletje naar mijn lokale bank. Maar dit lost natuurlijk het conflict met de NS niet op.

Ben ik verplicht de NS uberhaupt een brief te sturen, ik heb de klantenservice per e-mail tweemaal op de hoogte gebracht van het probleem. Is dit voldoende, of is een brief slimmer gezien dit mijn goede wil toont richting de NS? Ik heb de brief dat de NS mijn opzegging accepteert wel bewaard.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 19:03:29 #13
33954 ElisaB
pi_115390532
Tuurlijk mag dat. Anders zou je niets meer via i-net kunnen doen.

Zal ik je eens iets soortgelijks vertellen? Neem een en/of rekening en probeer die na een verbroken relatie in je eentje op te zeggen. Lukt ook niet, want daar heb je je ex bij nodig. Werkt die niet mee (maar helpt hij / zij wel steeds het saldo in de min), dan mag jij het aanvullen ;)

Je hebt er zelf voor gekozen iemand een abonnement te geven onder jouw account. Dat is een risico, maar niets wat de NS niet voor je kan oplossen. Doe nog gewoon niet zo dwars. Neem contact op met NS, leg het ze uit.
pi_115390957
Ik ga hier geen discussie voeren over het al dan niet of het verstandig is van het afsluiten van een abonnement. Ik ben een klant van de NS, zij bieden mij deze mogelijkheid, en ik verwacht dan ook dat deze in de praktijk opzegbaar is. Je doet het nu brengen alsof ik zwaar de fout in ben gegaan om iemand een cadeau te geven welke de NS zelf aanbiedt, het moet niet gekker worden.

De reden dat ik dit topic open in WGR (en niet in een ander subforum) is omdat ik graag zou willen weten waar ik JURIDISCH sta, niet of het verstandig is in zee te gaan met de NS (één keer en nooit meer, dat kan ik je wel vertellen). Ik denk dat de volgende vragen moeten worden beantwoord

• Is de OV-chipkaarthouder een actief persoon in het contractproces?
• Indien ja: hoe is het mogelijk dat dit kan zonder dat deze persoon ook maar een handtekening heeft gezet (of ook maar ergens mee akkoord is gegaan).
• Indien nee: hoe is het mogelijk dat bij opzegging deze persoon wel in het opzegproces wordt betrokken. Had dit vooraf niet duidelijk gemaakt moeten worden?

Iemand die mij hier wat meer informatie over kan geven?
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 20:16:19 #15
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_115393296
Is het een voordeelurenabonnement?
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 20:20:45 #16
335452 cricket
cricket from space
pi_115393463
Ze moet naar de automaat toe omdat het abonnement op de kaart staat en de kaart anders niet 'weet' dat het abonnement is afgelopen. Als ze dat niet doet wil dat niet zeggen dat het abonnement dus doorloopt maar alleen dat ze (mogelijk) zwart rijdt met het abonnement. Of het bij een controle opvalt dat hij niet meer geldig is is een ander punt.

Hetzelfde geldt ook voor een studentenreisproduct bijvoorbeeld.
pi_115398165
Het betreft hier een dalvoordeeluren abonnement.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 21:50:45 #18
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_115398262
Op de site staat dat het abonnement automatisch wordt gedeactiveerd.

Je vreest dat je moet blijven betalen voor dit abonnement? Dat kan ik me eigenlijk niet voorstellen.

Ik zou bellen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_115398305
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 20:20 schreef cricket het volgende:
Ze moet naar de automaat toe omdat het abonnement op de kaart staat en de kaart anders niet 'weet' dat het abonnement is afgelopen. Als ze dat niet doet wil dat niet zeggen dat het abonnement dus doorloopt maar alleen dat ze (mogelijk) zwart rijdt met het abonnement. Of het bij een controle opvalt dat hij niet meer geldig is is een ander punt.

Hetzelfde geldt ook voor een studentenreisproduct bijvoorbeeld.
Oke dat is dus de technische reden. Maar dan kan de NS toch mijn opzegging accepteren, als ze alsnog gaat reizen met een verlopen reisproduct is dat haar probleem toch. Het lijkt me dat de NS haar netjes per brief op de hoogte brengt over wat betreft de opzegging.
pi_115398386
Uit de e-mail van de NS:

Abonnement van uw OV-chipkaart verwijderen.
Uw beëindiging maakt u definitief door vóór 26-08-2012 het abonnement van uw OV-chipkaart te verwijderen. Dit kunt u doen bij de NS-kaartautomaat. Binnenkort ontvangt u een e-mail, waarin staat welke handelingen hiervoor benodigd zijn. Tot 26-08-2012 blijft uw huidige abonnement geldig, ook al heeft u het al vóór deze datum verwijderd van uw OV-chipkaart.
pi_115405950
Ik heb vorige week mijn voordeelurenabonement opgezegd en dit kon gewoon telefonisch via de klantenservice. Ik hweb vervolgens een brief gekregen met bevestiging van de opzegging, maar hierin staat niets over dat ik langs een ns-automaat moet :)
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 08:59:02 #22
335452 cricket
cricket from space
pi_115416575
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 23:37 schreef Stiemie het volgende:
Ik heb vorige week mijn voordeelurenabonement opgezegd en dit kon gewoon telefonisch via de klantenservice. Ik hweb vervolgens een brief gekregen met bevestiging van de opzegging, maar hierin staat niets over dat ik langs een ns-automaat moet :)
In sommige gevallen is langsgaan bij de automaat niet nodig. Eerst was het bij voordeelurenkaarten zo dat er een einddatum op stond van een jaar later waardoor hij automatisch verviel, daardoor moest je elk jaar weer langs een automaat om hem er weer op te zetten. Tegenwoordig hebben ze een einddatum in 2079 oid, dus is dat niet meer nodig en hoef je alleen maar langs de automaat om de bestelling voor stopzetten op te halen.
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 09:00:55 #23
335452 cricket
cricket from space
pi_115416587
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 21:51 schreef Chris1771 het volgende:

[..]

Oke dat is dus de technische reden. Maar dan kan de NS toch mijn opzegging accepteren, als ze alsnog gaat reizen met een verlopen reisproduct is dat haar probleem toch. Het lijkt me dat de NS haar netjes per brief op de hoogte brengt over wat betreft de opzegging.
Haar zullen ze waarschijnlijk niet op de hoogte brengen.

Uit het stuk email dat je post haal ik overigens niet dat ze je opzegging niet accepteren. Ze zeggen alleen dat je langs een automaat moet omdat ze dat niet af kunnen dwingen.
pi_115420158
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 18:08 schreef koelants het volgende:

[..]

Mwah, ben het niet met je eens. Hoeveel mensen zijn er niet die de gegevens van elkaar gewoon gebruiken? Ik denk dat er onbewust toch best veel valsheid in geschrifte gevallen zijn.
Wat is er dan VALS aan? Het wordt pas vals als je iets in strijd met de waarheid hebt verklaard en er stonden waarschijnlijk helemaal geen vragen als: "is dit kaartnummer van uzelf?"

Ik vraag me trouwens af of TS wel degene is die het abonnement heeft. Als degene op wiens naam de overeenkomst staat TS's ex is, en het is haar chipkaart, en het enige dat TS ermee te maken heeft is dat het van zijn rekening af wordt geschreven, dan is mijns inziens TS's ex de abonnementhouder maar heeft TS de schuld van een ander voldaan (in het Burgerlijk wetboek is het geregeld dat degene die de schuld van een ander voldoet, op die ander een vorderingsrecht krijgt). Dat is niet verboden, sterker nog, het komt heel veel voor. In die situatie zou TS de machtiging stop moeten zetten en zich verder nergens meer om druk moeten maken; het is haar verantwoordelijkheid dat zij haar eigen abonnementen betaalt (het melden, dat de incasso is stopgezet, is overigens wel zo zorgvuldig). Maar dan moet het abonnement dus op naam van TS's ex staan. Anderzijds mailen ze wel TS dus dat zal hier wel niet aan de orde zijn.
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 12:35:39 #25
373863 Paardlants
Alles kan kapot!!!
pi_115420214
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 12:33 schreef Sessy het volgende:

[..]

Wat is er dan VALS aan? Het wordt pas vals als je iets in strijd met de waarheid hebt verklaard en er stonden waarschijnlijk helemaal geen vragen als: "is dit kaartnummer van uzelf?"

Ik vraag me trouwens af of TS wel degene is die het abonnement heeft. Als degene op wiens naam de overeenkomst staat TS's ex is, en het is haar chipkaart, en het enige dat TS ermee te maken heeft is dat het van zijn rekening af wordt geschreven, dan is mijns inziens TS's ex de abonnementhouder maar heeft TS de schuld van een ander voldaan (in het Burgerlijk wetboek is het geregeld dat degene die de schuld van een ander voldoet, op die ander een vorderingsrecht krijgt). Dat is niet verboden, sterker nog, het komt heel veel voor. In die situatie zou TS de machtiging stop moeten zetten en zich verder nergens meer om druk moeten maken; het is haar verantwoordelijkheid dat zij haar eigen abonnementen betaalt (het melden, dat de incasso is stopgezet, is overigens wel zo zorgvuldig). Maar dan moet het abonnement dus op naam van TS's ex staan. Anderzijds mailen ze wel TS dus dat zal hier wel niet aan de orde zijn.
Als je verder had gekeken naar mijn posts,had je kunnen zien dat ik ongeveer hetzelfde zei! Scheelde je een hoop type werk :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')