abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 13 augustus 2012 @ 10:02:10 #226
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_115503422
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 10:01 schreef sinepedraap het volgende:

[..]

Hoezo stoer doen? Wat heb ik er aan?
Inderdaad, wat heb je er aan?
Ok stelletje hokboeren
pi_115503463
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 09:59 schreef padlarf het volgende:

[..]

Wat ben jij een kindje zeg :O Blijf jezelf gerust stoer vinden als je de bijbel of de koran een sprookjesboek noemt. Je bent dan geen haar beter dan de gemiddelde ayatollah :W
laat me raden. jij bent zo'n gast die zegt dat je alles wat in dat boek staat niet letterlijk moet nemen, maar in de tijdsgeest van het heden? _O-
There are only 151 Pokémon.
  maandag 13 augustus 2012 @ 10:04:33 #228
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_115503469
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 10:02 schreef padlarf het volgende:

[..]

Inderdaad, wat heb je er aan?
Ik vind jou maar een beetje vaag eigenlijk. Ben jij toevallig gelovig of waarom ligt dit jou zo gevoelig? En hoezo zou ik stoer willen doen met een anoniem imago tegen mensen die ik niet ken? Ik zie daar geen voordelen in. Tenzij jij zelf daar waarde aan zou hechten of zo en dat je zo dus concludeert dat ik daar ook op zou kicken. Maar nee ik vind het niet stoer doen en geloof ook niet dat je stoer kan doen op deze manier Geef slechts een mooie uitleg over hoe achterlijk gelovigen zijn.
Mijn nieuwe ondertitel
  maandag 13 augustus 2012 @ 10:05:47 #229
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_115503500
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 10:04 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

laat me raden. jij bent zo'n gast die zegt dat je alles wat in dat boek staat niet letterlijk moet nemen, maar in de tijdsgeest van het heden? _O-
Nee, ik ben iemand die anderen hun denkbeelden gunt zonder daar in mee te gaan, maar ook zonder de behoefte te voelen die mensen belachelijk te maken.
Ok stelletje hokboeren
  maandag 13 augustus 2012 @ 10:08:23 #230
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_115503558
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 10:04 schreef sinepedraap het volgende:

Geef slechts een mooie uitleg over hoe achterlijk gelovigen zijn.
Ja precies, je uit je vermeende superioriteit door anderen te denigreren. Wat je ook uit zou kunnen leggen als stoer doen, hoewel dat in jouw geval niet zo is. Ik ben niet gelovig, en minder religie is in vele opzichten goed voor de wereld, maar mensen belachelijk maken is niet de manier om dat te bereiken.
Ok stelletje hokboeren
  maandag 13 augustus 2012 @ 10:08:52 #231
37248 BertV
Klei indiaan
pi_115503568
quote:
7s.gif Op maandag 13 augustus 2012 10:05 schreef padlarf het volgende:

[..]

Nee, ik ben iemand die anderen hun denkbeelden gunt zonder daar in mee te gaan, maar ook zonder de behoefte te voelen die mensen belachelijk te maken.
Nobel. Al moet je beseffen dat juist die gelovigen anderen niet serieus nemen. (understatement)

Verder vind ik als atheïst: volg die regels of volg niks.
Al die pret-christenen en lol-moslims. _O-
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
  maandag 13 augustus 2012 @ 10:12:23 #232
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_115503645
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 10:08 schreef padlarf het volgende:

[..]

Ja precies, je uit je vermeende superioriteit door anderen te denigreren. Wat je ook uit zou kunnen leggen als stoer doen, hoewel dat in jouw geval niet zo is. Ik ben niet gelovig, en minder religie is in vele opzichten goed voor de wereld, maar mensen belachelijk maken is niet de manier om dat te bereiken.
Sorry hoor maar als ik zeg dat ik in repelsteeltje geloof maken jullie daar ook grappen over. Alleen maar omdat geloof massa indoctrinatie is zou ik dat dus niet mogen? :')
Mijn nieuwe ondertitel
  maandag 13 augustus 2012 @ 10:12:51 #233
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_115503659
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 10:08 schreef BertV het volgende:

[..]

Nobel. Al moet je beseffen dat juist die gelovigen anderen niet serieus nemen. (understatement)

En door als atheïst hetzelfde te doen zak je dus af naar hetzelfde niveau. :)

Tevens zou je als atheïst juist toe moeten juichen dat mensen zelf een invulling aan hun geloof geven, in plaats van blind de regels van het boek op te volgen.
Ok stelletje hokboeren
pi_115503678
Vasten klopt toch van geen kant, dus gewoon lekker eten.
Op donderdag 29 november 2012 20:25 schreef tong80 het volgende:
GeeftJeEnergie geeft je meer energie dan een onbeduidend genie.
:P
  maandag 13 augustus 2012 @ 10:14:43 #235
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_115503701
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 10:12 schreef sinepedraap het volgende:

[..]

Sorry hoor maar als ik zeg dat ik in repelsteeltje geloof maken jullie daar ook grappen over. Alleen maar omdat geloof massa indoctrinatie is zou ik dat dus niet mogen? :')
Als jij jezelf graag beter wilt voelen dan miljarden andere mensen moet je dat vooral doen. Ik vind je dan wel kinderachtig en arrogant, en met mij ongetwijfeld anderen.
Ok stelletje hokboeren
  Moderator maandag 13 augustus 2012 @ 10:16:06 #236
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_115503729
Wat is dit nu weer? Als een atheïst een mening heeft is hij meteen arrogant en probeert hij stoer te doen? Het is maar een mening, daar ben je het mee eens of niet. Meer niet.

Het moet niet gekker worden met die gelovigen :{
F.K.A. SuperwormJim
  maandag 13 augustus 2012 @ 10:16:24 #237
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_115503735
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 10:14 schreef padlarf het volgende:

[..]

Als jij jezelf graag beter wilt voelen dan miljarden andere mensen moet je dat vooral doen. Ik vind je dan wel kinderachtig en arrogant, en met mij ongetwijfeld anderen.
Jaja niet geloven is kinderachtiger dan wel geloven.
Mijn nieuwe ondertitel
pi_115503752
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 10:08 schreef BertV het volgende:

[..]

Dat geldt visa versa toch ook? Neemt de atheïst de gelovige serieus?

En met die regels die jij benoemt heb je wel een punt, maar de gelovige is ook mens en dus zwak. Het streven is om naar de regels te leven. Maar de mens blijft wel een zwak wezen..

:)
bored
pi_115503754
quote:
15s.gif Op maandag 13 augustus 2012 10:16 schreef SuperwormJim het volgende:
Wat is dit nu weer? Als een atheïst een mening heeft is hij meteen arrogant en probeert hij stoer te doen? Het is maar een mening, daar ben je het mee eens of niet. Meer niet.

Het moet niet gekker worden met die gelovigen :{
De wijze op hoe hij het zegt is een vorm van denigratie, ik dacht dat jij dat wel zou begrijpen.
  maandag 13 augustus 2012 @ 10:17:38 #240
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_115503768
quote:
15s.gif Op maandag 13 augustus 2012 10:16 schreef SuperwormJim het volgende:
Nee, de mening is prima. Die op een denigrerende manier uiten is arrogant.
Ok stelletje hokboeren
  maandag 13 augustus 2012 @ 10:17:53 #241
37248 BertV
Klei indiaan
pi_115503775
quote:
7s.gif Op maandag 13 augustus 2012 10:12 schreef padlarf het volgende:

[..]
Tevens zou je als atheïst juist toe moeten juichen dat mensen zelf een invulling aan hun geloof geven, in plaats van blind de regels van het boek op te volgen.
Nee, als atheïst vind ik het kneden van die boeken tot iets moderns een gruwel.

Uiteindelijk krijgt je drijfzand. Mijn ouders nemen grote delen van dat boek.. figuurlijk...
Als je ze dan gaat vragen of jezus echt bestaan heeft, of de Ark dan zie je ze twijfelen. _O-
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
pi_115503780
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 10:16 schreef sinepedraap het volgende:

[..]

Jaja niet geloven is kinderachtiger dan wel geloven.
Hij quote toch het stukje wat hij beledigend vond, namelijk "massa indoctrinatie", het ging niet om geloven of niet geloven.
  maandag 13 augustus 2012 @ 10:20:03 #243
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_115503826
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 10:18 schreef Arcadia het volgende:

[..]

Hij quote toch het stukje wat hij beledigend vond, namelijk "massa indoctrinatie", het ging niet om geloven of niet geloven.
Het is ook massa indoctrinatie. Kinderen kiezen er niet zelf voor. De ouders bepalen dat. En zo ontnemen ze die kinderen van het recht om zelf na te denken. Natuurlijk is het voor jonge kinderen wel goed. Zo leren ze immers een beetje normen en waarden met een verhaaltje er om heen. Makkelijk om te begrijpen natuurlijk. Maar te letterlijk nemen is gewoon heel zielig.

Uitzonderingsgevallen zijn er altijd. Zijn ook zat onstabiele mensen die zich later bij een geloof aansluiten om ietsje meer houvast aan het leven te hebben als ze het om wat voor reden dan ook niet meer aan konden.
Mijn nieuwe ondertitel
  Moderator maandag 13 augustus 2012 @ 10:20:43 #244
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_115503844
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 10:17 schreef padlarf het volgende:

[..]

Nee, de mening is prima. Die op een denigrerende manier uiten is arrogant.
Ik vind 'sprookjesboek' helemaal niet zo denigrerend. Het is vriendelijker dan de meeste gelovigen in ieder geval. Die voelen zich pas echt verheven boven de atheïsten. Want als je niet gelooft, ben je minderwaardig en zul je branden in hel en dat soort shit.

Een beetje meten met twee maten, dit.
F.K.A. SuperwormJim
pi_115503864
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 10:17 schreef BertV het volgende:

[..]

Nee, als atheïst vind ik het kneden van die boeken tot iets moderns een gruwel.

Uiteindelijk krijgt je drijfzand. Mijn ouders nemen grote delen van dat boek.. figuurlijk...
Als je ze dan gaat vragen of jezus echt bestaan heeft, of de Ark dan zie je ze twijfelen. _O-
Dan zijn jouw ouders niet ''overtuigd''. Dat je een keer afwijkt van de ''regels'' ben je niet meteen een afvallige hoor.

Uhm ik weet niet waar jij het over hebt met je modernisering, maar geloof is universeel en tijdloos.

Het gaat om interpreatie, het is niet aan jou om te oordelen of iemand vroom is en de regeltjes goed volgt. Dat laten gelovigen aan een hogere macht over :)
bored
pi_115503934
quote:
7s.gif Op maandag 13 augustus 2012 10:20 schreef SuperwormJim het volgende:

[..]

Ik vind 'sprookjesboek' helemaal niet zo denigrerend. Het is vriendelijker dan de meeste gelovigen in ieder geval. Die voelen zich pas echt verheven boven de atheïsten. Want als je niet gelooft, ben je minderwaardig en zul je branden in hel en dat soort shit.

Een beetje meten met twee maten, dit.
het valt me in dit topic ineens op hoe sterk de vergelijking tussen gelovigen en star trek liefhebbers wel niet opgaat. Als je discussies bekijkt over 'hoe iets bedoeld is'.

Ontopic: als je niet van dadels houdt neem je dextro energy. Dat kan zelfs tijdens die bijeenkomst.
  maandag 13 augustus 2012 @ 10:25:05 #247
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_115503955
Ik moet helaas nuttige dingen doen, dus dit is mijn laatste reactie hier. Ik heb niks tegen gelovigen en ik heb ook niks tegen atheïsten. Als die mensen elkaar nu eens gewoon in hun waarde zouden laten, zonder denigrerende opmerkingen over en weer.

Dat gezegd hebben is 'sprookjesboek'inderdaad niet zo denigrerend als zou kunnen.
Ok stelletje hokboeren
pi_115504031
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 10:20 schreef sinepedraap het volgende:

[..]

Het is ook massa indoctrinatie. Kinderen kiezen er niet zelf voor. De ouders bepalen dat. En zo ontnemen ze die kinderen van het recht om zelf na te denken. Natuurlijk is het voor jonge kinderen wel goed. Zo leren ze immers een beetje normen en waarden met een verhaaltje er om heen. Makkelijk om te begrijpen natuurlijk. Maar te letterlijk nemen is gewoon heel zielig.

Uitzonderingsgevallen zijn er altijd. Zijn ook zat onstabiele mensen die zich later bij een geloof aansluiten om ietsje meer houvast aan het leven te hebben als ze het om wat voor reden dan ook niet meer aan konden.
Net zoals in het topic over ramadan gisteren bepaalde jij lekker voor jezelf dat het heel ongezond was, terwijl daar helemaal geen wetenschappelijk bewijs voor is, in feite is het zelfs bewezen dat vasten voor een hogere kwaliteit in je leven zorgt.

En nu bepaal je lekker weer wat mensen doen in de opvoeding, terwijl jij in zijn geheel niet weet wat er thuis speelt en/of hoe mensen hun kinderen opvoeden, ik kom juist uit een Turks gezin, denk je nou serieus dat je de opvoedingscultuur beter kent dan iemand die het zelf ervaart en opgegroeid is met de mensen die het ervaren :?
pi_115504032
Het geloof is sowieso hypocriet, elk geloof heeft weer zijn eigen god. Er ontstaan nog elke dag oorlogen door en om het geloof. En wanneer er tienduizenden mensen omkomen bij een natuurramp, waar was die zogenaamde god dan?
pi_115504107
quote:
7s.gif Op maandag 13 augustus 2012 10:25 schreef padlarf het volgende:
Ik moet helaas nuttige dingen doen, dus dit is mijn laatste reactie hier. Ik heb niks tegen gelovigen en ik heb ook niks tegen atheïsten. Als die mensen elkaar nu eens gewoon in hun waarde zouden laten, zonder denigrerende opmerkingen over en weer.

Dat gezegd hebben is 'sprookjesboek'inderdaad niet zo denigrerend als zou kunnen.
Dat is altijd de conclusie die volgt op dit soort topics. Alleen wil iedereen met een harde toon boven de ander uitsteken. Je kunt elkaar niet veranderen, alleen respecteren.
bored
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')