abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5360495
Ok, voordat ik ff mijn verhaal doe wil ik ff een paar regeltjes opstellen voordat jullie gaan reageren:
* Als je iets zegt, basseer je dan wel op FEITEN!
* Ga niet iedereen in hetzelfde hokje stoppen

Eens zien of iedereen zich daaraan kan houden

Ok, ik vraag dus jullie mening over scooters en het rijgedrag. Ik ben zelf ook fanatiek scooterrijder maar ik merk dat veel mensen nogal een hekel aan scooters hebben.

Ik hoor veel automobilisten vaak (ook hier op forum) zo van "alle scooterrijders zijn levensgevaarlijk", maar die mensen vergeten dat niet ALLE scooterrijders slecht rijgedrag hebben, en dat ook niet ALLE automobilisten zo'n GOED rijgedrag hebben.

Dus, spuug hier je gal uil over scooters, nu je de kans krijgt:

pi_5360530
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2002 01:10 schreef thalx het volgende:

Ze zijn spuuglelijk
  dinsdag 13 augustus 2002 @ 01:14:01 #3
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_5360533
Ze maken herrie
Zo kunt u gemasseerd worden terwijl u lekker TV kijkt.
pi_5360545
Overigens zijn het niet alleen de automobilisten die erover klagen. Ook de fietsers uiteraard. Gelukkig zijn ze nu verbannen van het fietspad naar de gewone weg..
pi_5360574
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2002 01:13 schreef ParanoidEv het volgende:

[..]

Ze zijn spuuglelijk

Dat is een kwestie van smaak, en dus geen feit......
pi_5360586
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2002 01:14 schreef Vibromass het volgende:
Ze maken herrie
Je stopt alle scooterrijders al in 1 hokje, niet ALLE scooters maken zoveel herrie, alleen de flink opgevoerde scooters....normale standaard scooters zijn stiller dan een auto!
pi_5360597
Nee echt, ze zijn gewoon lelijk.
pi_5360608
Ik geloof dat het echt tijd wordt voor een kinderforum, gezien na de vraag van de topicopene die eerste 2 reakties.

Scooters zijn helemaal goed!
Wel soms door de chauffeurs onberekenbaar in het verkeer, maar ik neem de scooter van mijn zoon wel eens mee en ik geniet van het rijden in de buitenlucht.
Je ziet vanalles, kan door binnenwegen, je kan grotere afstanden overbruggen dan met de fiets en je zit niet zo opgesloten als in een auto.
Alleen ben ik niet zo gecharmeerd van die helm, die bij deze scooter met geel plaatje nu eenmaal hoort.

Zelf zou ik best een scooter willen hebben, maar dan oranje, dus zonder helm.

[Dit bericht is gewijzigd door Bluezz op 13-08-2002 01:22]

pi_5360629
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2002 01:15 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Overigens zijn het niet alleen de automobilisten die erover klagen. Ook de fietsers uiteraard. Gelukkig zijn ze nu verbannen van het fietspad naar de gewone weg..
Dit is inderdaad zo, maar tussen fietsers<>scooters is het net zo als tussen auto's<>scooters, bij bijde kanten zijn er mensen bij met slecht weggedrag want ook fietsers kunnen het een scooterrijder soms (onbewust) flink lastig maken.

Een voorbeeldje van een tijd geleden:
Ik reed op een (brom)fietspad hier net buiten de stad en er komt een groep fietsers aan, 4 naast elkaar en dan 5 van zulke rijen van 4 achter elkaar.. Ik kom eraangereden met ongeveer 40km/uur en ik heb lichten aan dus ze moeten me kunnen zien(ik kwam hun tegemoet). Naja, niemand ging aan de kant en zelfs na wat toeteren kwam er nog geen ruimte in.
Naja, ongeveer 10 meter voor hun gingen ze eindelijk aan de kant maar 1 van hun ging plots weer terug en die heb ik flink geraakt, hij had nix, maar ik heb nog weken rondgelopen met een blauwe arm.

pi_5360636
maar ja, het blijft een pispot op wielen...
  dinsdag 13 augustus 2002 @ 01:24:15 #11
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_5360642
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2002 01:18 schreef thalx het volgende:

[..]

Je stopt alle scooterrijders al in 1 hokje, niet ALLE scooters maken zoveel herrie, alleen de flink opgevoerde scooters....normale standaard scooters zijn stiller dan een auto!

Maar een auto maakt niet zo'n hoog snerpend rotgeluid
Zo kunt u gemasseerd worden terwijl u lekker TV kijkt.
pi_5360648
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2002 01:23 schreef Toffe_Ellende het volgende:
maar ja, het blijft een pispot op wielen...
Hou het alsjeblieft even SERIEUS!
pi_5360653
Natuurlijk zijn er mensen met scooters die er normaal mee omgaan (niet opvoeren, de standaard herrie, normaal rijgedrag). Maar juist die groep die er niet normaal mee omgaat, die geven scooters de slechte naam.

En aangezien je alleen de opgevoerde scooters hoort en ziet, omdat je op normale scooters niet let want die vallen niet op, ga je klagen op de scooters.

pi_5360663
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2002 01:24 schreef Vibromass het volgende:

[..]

En een normale scooter ook niet. Normale scooters die NIET zijn opgevoerd hebben een dof geluid. Als je een scooter hoort met een snerpend geluid dan is hij vaak opgevoerd of zijn uitlaat is lek.
pi_5360667
sorry maar helaas zijn de scooter rijders in mijn buurt niet de 'veiligste' rijders (en netste)...

- stoplicht staat op rood maar gewoon als een bezetene door rood rijden.... (zonder te kijken!?!?)

- geen helm op ... maar wel wilde capriolen uithalen

- gedrag naar de medeweg gebruikers... beter gezegd lak aan goed gedrag t.o.v. medeweg gebruikers...

don't get me wrong ik ken wel (gelukkig) nog een paar coole jongens die weten hoe het wel moet maar helaas zie ik die niet in mijn buurt...

sorry ik hou niet van generaliseren... maar de scooter rijders hebben niet zo een goede naam vrees ik...

...Men in general judge more from appearances than from reality. All men have eyes, but few have the gift of penetration...
  dinsdag 13 augustus 2002 @ 01:30:18 #16
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_5360699
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2002 01:13 schreef ParanoidEv het volgende:

[..]

Ze zijn spuuglelijk

Das verdomme het EERSTE wat in me opkwam toen ik het topic zag...

Scooters hebben zon enorm gebrek aan stijl, vooral al die lelijke kermisdingen...

I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_5360711
mijn commentaar staat in hoofdletters ertussen:
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2002 01:26 schreef Elai_Damaskinos het volgende:
sorry maar helaas zijn de scooter rijders in mijn buurt niet de 'veiligste' rijders (en netste)...

- stoplicht staat op rood maar gewoon als een bezetene door rood rijden.... (zonder te kijken!?!?)
IK ZIE VAAK GENOEG AUTO'S DOOR ROOD RIJDEN.

- geen helm op ... maar wel wilde capriolen uithalen
DAT IS INDERDAAD DOM ALS JE ZONDER HELM RIJD, MAAR WEET JE ZEKER DAT HET GEEN SNORSCOOTER WAS? ER ZIJN INDERDAAD WEL VEEL SCOOTERRIJDERS DIE NIET ECHT EEN GROTE FAN ZIJN VAN DE HELM, DIT IS HUN EIGEN DOMHEID EN ZE MERKEN HET VANZELF.

- gedrag naar de medeweg gebruikers... beter gezegd lak aan goed gedrag t.o.v. medeweg gebruikers...
IK BEN GENOEG AUTOMOBILISTEN TEGENGEKOMEN DIE OOK AAN DAT PROFIEL VOLDOEN...

don't get me wrong ik ken wel (gelukkig) nog een paar coole jongens die weten hoe het wel moet maar helaas zie ik die niet in mijn buurt...
ER ZIJN ER GENOEG,ZE VALLEN ALLEEN NIET ALTIJD OP, ZO GOED RIJDEN ZE

sorry ik hou niet van generaliseren... maar de scooter rijders hebben niet zo een goede naam vrees ik...
INDERDAAD, EN DAAROM DEZE DISCUSSIE

dinsdag 13 augustus 2002 @ 01:31:56 #18
12888 Skull-splitter
pi_5360717
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2002 01:24 schreef thalx het volgende:

[..]

Hou het alsjeblieft even SERIEUS!

VRAAG er dan niet om...
  dinsdag 13 augustus 2002 @ 01:32:09 #19
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_5360720
ik heb er vaak genoeg bijna 1 onder de auto gehad door arrogantie van de kant van de scooterrijder...
Je hebt zeker wel goede, maar er zijn er zoveel die niet in de gaten hebben hoe kwetsbaar ze zijn.
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_5360723
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2002 01:30 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Scooters hebben zon enorm gebrek aan stijl, vooral al die lelijke kermisdingen...

Er zijn veel verschillende modellen scooters, en het blijft een kwestie van smaak. Maarja, er zijn toch ook genoeg auto's die er echt lelijk uitzien en soms in verregaande staat van ontbinding zijn.
pi_5360734
IK rij scooter ( zomers gewoon voor hobby) en dan erger ik me dood aan automobilisten.

en ik rijdt auto ( oeh ja met Streetracingsticker) en dan erger ik me dood aan scooters en autos.

als je het zo bekijkt dan zijn automobilisten toch erger.

"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  dinsdag 13 augustus 2002 @ 01:36:12 #22
28590 I_are_Rudeboy
Elmo kan vliegen!!!
pi_5360768
Ik ben ook in het bezit van een grappige scooter ( al zeg ik het zelf)

Mijn scooter maakt geen hoog snerpend geluid, eerder een zware geluid, niet echt hard ofzo.

Ik woon in een klein boerendorpje en moet dus elke dag naar de stad rijden, dan rij ik dus 7 km. over boerenweggetjes. Daar rij ik dan hard, in de stad pas ik mijn snelheid aan. Rij zelf ook auto dus ik weet hoe irritant die snelheidsduivels zijn die plotseling uit het niets opduiken.

Kan me dus best wel voorstellen dat de meeste mensen een hekel hebben aan scooters...
Maar er zijn dus ook mensen die er "normaal" op kunnen rijden

Fingerbang... BANG! BANG!
pi_5360770
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2002 01:32 schreef MrTorture het volgende:
ik heb er vaak genoeg bijna 1 onder de auto gehad door arrogantie van de kant van de scooterrijder...
Je hebt zeker wel goede, maar er zijn er zoveel die niet in de gaten hebben hoe kwetsbaar ze zijn.
Dat is inderdaad zo, veel scooterrijders moeten eerst een "tik" gehad hebben voordat ze door hebben hoe kwetsbaar ze kunnen zijn op een scooter. Maarja, helaas hebben aardig wat automobilisten ook een "arrogantie" tegenover zelfs de scooterrijders met goed weggedrag. Ik heb vaak genoeg gehad dat ik terwijl ik goed weggedrag vertoonde:
* Werd afgesneden
* Werd aangereden (2x op rotonde, terwijl ik op rotonde reed en de auto er ook op wou)
* Geen voorang krijgen
* Geen ruimte geven op het wegdek
  dinsdag 13 augustus 2002 @ 01:37:15 #24
12888 Skull-splitter
pi_5360778
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2002 01:32 schreef thalx het volgende:

[..]

Er zijn veel verschillende modellen scooters, en het blijft een kwestie van smaak. Maarja, er zijn toch ook genoeg auto's die er echt lelijk uitzien en soms in verregaande staat van ontbinding zijn.

Druk, flitsen en vooral SCHREEUWEND noem ik een kwestie van SLECHTE smaak... En om nu alle argumenten door te schuiven naar automobilisten...
pi_5360807
rijd 70, verantwoord, nooit schade gehad, altijd helm.

ze zijn niet lelijk:

en het ligt aan de bestuurder die er op zit,
ik rij normaal, alleen als een auto mij geen voorang geef waar ik het wel heb, ga ik wel wat agressiever rijden ja..
want dat kom je gewoon zo vaak vaak tegen....

topic starters:
WAAROM ALTIJD SCOOTERS

maar geod ik neem het nou eenmaal toe me dat automobilisten meer DENKEN te zijn dan mij...
en na 9000km (in 1 jaartje) ben ik er ook nog redelijk goed vanaf gekomen... (dat kan de 'middelvinger' soms niet stoppen als je weer bijna op de moterkap ligt... maar goed)

en ik hoorde iemand zeggen:
"ze maken herrie"
tja zo'n rotte opgefokte golf uit 1980 met een rioleringspijp er onder NIET dan???
als je een scooter hebt met een normaal aantal decibelen, dan klinken sommig best mooi...
maar ik moet zeggen dat sommige echt ONNODIG veel kut lawaai maken... (en vervolgens ook nog eens voor geen meter presteren)

dinsdag 13 augustus 2002 @ 01:45:00 #26
12888 Skull-splitter
pi_5360850
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2002 01:40 schreef ixl85 het volgende:
rijd 70, verantwoord, nooit schade gehad, altijd helm.

ze zijn niet lelijk:
[afbeelding]

en het ligt aan de bestuurder die er op zit,
ik rij normaal, alleen als een auto mij geen voorang geef waar ik het wel heb, ga ik wel wat agressiever rijden ja..
want dat kom je gewoon zo vaak vaak tegen....

topic starters:
WAAROM ALTIJD SCOOTERS

maar geod ik neem het nou eenmaal toe me dat automobilisten meer DENKEN te zijn dan mij...
en na 9000km (in 1 jaartje) ben ik er ook nog redelijk goed vanaf gekomen... (dat kan de 'middelvinger' soms niet stoppen als je weer bijna op de moterkap ligt... maar goed)

en ik hoorde iemand zeggen:
"ze maken herrie"
tja zo'n rotte opgefokte golf uit 1980 met een rioleringspijp er onder NIET dan???
als je een scooter hebt met een normaal aantal decibelen, dan klinken sommig best mooi...
maar ik moet zeggen dat sommige echt ONNODIG veel kut lawaai maken... (en vervolgens ook nog eens voor geen meter presteren)

1: 70 n'est pas verantwoord
2: SPUUUUUG lilluk, bah! Dat je je erop DURFT te vertonen...
3: automotor vs scooter/grasmaai motor... Ik zou het wel weten hoor, qua geluid..
pi_5360887
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2002 01:45 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

3: automotor vs scooter/grasmaai motor... Ik zou het wel weten hoor, qua geluid..

1: Wie zegt dat hij overal 70 rijdt? Veel automobilisten drukken het gaspedaal ook iets verder in dan toegestaan op een weggetje waar verder geen bestuurders op rijden....

Scooters zijn gemaakt om rond de 80 te kunnen rijden. Tot deze snelheid zijn scooters veilig om te berijden. Maar dat hangt natuurlijk wel van de verkeerssituatie af, in een woonwijk kun je maar 10 / 15 km / uur rijden....
2: Kwestie van smaak, als je het niet mooi vindt doe je je ogen maar dicht.
3: een standaard scooter (niet opgevoerd) komt niet boven de meeste soorten auto's uit hoor. Aangezien de geluidsnormen van een scooter aardig strak zijn worden scooters heel "stil" gemaakt. Alleen als ze worden opgevoerd komt er een teringherrie uit.

[Dit bericht is gewijzigd door thalx op 13-08-2002 01:54]

pi_5360892
Je wilt feiten horen, feiten zal je krijgen. Hier in purmerend kan 99% van de scooterrijders absoluut niet rijden. Misschien heeft het iets met purmerend te maken, maar dat is tegen een 20% van de auto bestuurders die niet kunnen rijden.

Dus generaliseren, ja in dit geval dus wel. De gasten op een scooter kunnen niet rijden. En dat omdat 99% het voor 1% verpest. Met een scooter op mijn bumper gekleeft rij ik namelijk voor 2 personen.

Ik snap dit topic ook niet helemaal, wat wil je nou horen, dat er een paar gasten zijn die wel op zo'n opgevoerde stofzuiger kunnen rijden???

pi_5360901
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2002 01:45 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

voel je je aangevallen? heb je soms een rioleringspijp onder je auto?
in iedergeval is 70 wel verantwoord.
45 is ONverantwoord, ik wed altijd van de weg afgedrukt als ik 55 reed (was de top toen) en dat was echt link,
eerst probeerde een auto mij intehalen terwijl er een tegenligger kwam...
wat gebeurde er?; hij had niet genoeg ruimte, drukt mij bijna de berm in..

alle autos rijden 70 hier (in de bebouwde kom) dus waarom niet gewoon mee rijden?

"SPUUUUUG lilluk"
laat jou voertuig eens zien? of verplaats je jezelf met een mooie bus?

"automotor vs scooter"
kan je niet vergelijken, deed ik ook niet, ik zei dat die oude opgefokte dingen ook herrie maakte (qua decibel), en ja ze maken ook een kut geluid vind ik,
ik hoor veel liever de 325CI voor op de inrit aanslaan....

pi_5360903
mja, dubbelpost, sorry

[Dit bericht is gewijzigd door thalx op 13-08-2002 01:53]

pi_5360909
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2002 01:51 schreef markvleth het volgende:
Je wilt feiten horen, feiten zal je krijgen. Hier in purmerend kan 99% van de scooterrijders absoluut niet rijden. Misschien heeft het iets met purmerend te maken, maar dat is tegen een 20% van de auto bestuurders die niet kunnen rijden.
er zijn ook veel meer automobilisten

en 99% jah? zelf onderzocht neem ik aan

[edit]
onveilig?
2 rijmschijven (wat menig moter nog niet eens heeft)... ik sta sneller STIL (en nog op de scooter zittend) dan een heleboel auto's... en dat weet ik wel 100% zeker, zelf ondervonden)

[Dit bericht is gewijzigd door ixl85 op 13-08-2002 01:57]

pi_5360922
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2002 01:51 schreef markvleth het volgende:

Dus generaliseren, ja in dit geval dus wel. De gasten op een scooter kunnen niet rijden. En dat omdat 99% het voor 1% verpest. Met een scooter op mijn bumper gekleeft rij ik namelijk voor 2 personen.

Ik snap dit topic ook niet helemaal, wat wil je nou horen, dat er een paar gasten zijn die wel op zo'n opgevoerde stofzuiger kunnen rijden???

Ik wil er wel om wedden dat meer dan die 1% van die scooterrijders goed kan rijden.....aangezien je geen duidelijke cijfers hebt van een onderzoek ofzo...en dus geen feiten...

ff klein rekensommetje met voorbeeldgetallen:
20% van bijv. 10000 automobilisten = 2000
99% van bijv. 1000 scooters = 999

Dan heb je dus 2000 automobilisten die niet kunnen rijden en een ongeluk kunnen veroorzaken tegenover 999 scooterrijders die ongeluk kunnen veroorzaken...... dan zijn de automobilisten dus een grotere risicogroep aangezien er meer automobilisten zijn dan scooterrijders die niet kunnen rijden.

[Dit bericht is gewijzigd door thalx op 13-08-2002 02:02]

pi_5360923
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2002 01:53 schreef ixl85 het volgende:

[..]

er zijn ook veel meer automobilisten

We hebben het over procenten, dus wat maakt het aantal automobilisten dan uit...
pi_5360941
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2002 01:56 schreef markvleth het volgende:

[..]

We hebben het over procenten, dus wat maakt het aantal automobilisten dan uit...

... komt door de tijd....
pi_5360952
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2002 01:55 schreef thalx het volgende:

[..]

Ik wil er wel om wedden dat meer dan die 1% van die scooterrijders goed kan rijden.....aangezien je geen duidelijke cijfers hebt van een onderzoek ofzo...en dus geen feiten...

Elke scooter die mijn straat uit raast met 80 km/h is onverantwoord bezig. Alleen de bezorgers kunnen niet harder 40km/h. maar ja die hebben thuis ook een opgevoerde herriebak staan, dus wat dat betreft vallen die ook weer onder de catagorie onvelige bestuurders.
pi_5360966
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2002 01:53 schreef ixl85 het volgende:
onveilig?
2 rijmschijven (wat menig moter nog niet eens heeft)... ik sta sneller STIL (en nog op de scooter zittend) dan een heleboel auto's... en dat weet ik wel 100% zeker, zelf ondervonden)
Hoe heb je dat ondervonden, frontale botsing met een auto

(ps, gewoon bedoeld als geintje hoor)

pi_5360974
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2002 02:00 schreef markvleth het volgende:

[..]

Elke scooter die mijn straat uit raast met 80 km/h is onverantwoord bezig. Alleen de bezorgers kunnen niet harder 40km/h. maar ja die hebben thuis ook een opgevoerde herriebak staan, dus wat dat betreft vallen die ook weer onder de catagorie onvelige bestuurders.

Elke auto die hier door de straat raced met 80km/uur is ook verantwoord bezig, en dat gebeurt ook vaak genoeg.

En als je dus thuis een opgevoerde herriebak hebt staan dan ben je al een onveIlige bestuurder? Ik heb opgevoerde brommer maar ik weet wel hoe ik me moet gedragen op de weg!

pi_5360980
quote:

[..]

dat is zo kortzichtig...
waarom zou 70 (mijn speed) nou ONVEILIG zijn, standaard liep ie 55/60
die 10km merk je bijna niet eens als het om "remafstand" gaat, het enige groote verschil wat ik er zo fijn aan vind is dat het veiliger is om "mee te rijden" in het verkeer...
en omdat ik anders 30min naar mijn school moet rijden en er nu maar 20 over doe,

en vertel jij mij eens dat als jij iedere dag 42km naar je werk zou moeten rijden (21 heen 21 terug, en in mijn geval dan naar school), dat ding niet harder dan 45/55 of soms wel eens 60 zou laten lopen...
(stukken waar ik moet rijden is grootendeels platteland met een autoweg er door en aan elke kant een fietspad, geen stad of dorp dus, en bijna nooit fietsers)

edit
"Hoe heb je dat ondervonden, frontale botsing met een auto "
nee, het komt vaak voor dat auto's te hard rijden (ik dan ook hoor) en ze ineens moeten remmen...
ik sta sneller stil...

ander voorbeeld:
ik rem (bijv voor een stoplicht) pas relatief laat, rede: genoeg remkracht, gevolg: auto bijna in mijn rug... (net niet, lees mijn eerste post, nog nooit schade )

maar mensen, ik ga slapen... en morgen mijn pc onderdelen binnenkrijgen en lekker in elkaar zetten!
en dan check ik wel ff!
sleep well
/edit

[Dit bericht is gewijzigd door ixl85 op 13-08-2002 02:16]

pi_5361028
Soms is het voor een scooterrijder veiliger om met de auto's mee te rijden, en dus 50 te rijden in de stad, ipv de toegestane 30km/uur. Dit om de meest creatieve inhaalmaneuvres van sommige automobilisten te voorkomen. Ik heb echt hele gevaarlijke situaties meegemaakt en gezien, waar automobilisten de gekste toeren uithaalden om een scooterrijder die 30 rijdt in te halen. Nu maken sommige scooterrijders het de auto's wel moeilijk, maar een scooter is soms erg moeilijk te besturen met 30km/uur aangezien die dingen gemaakt zijn om 60 tot 80km/uur te rijden, en met 30km/uur dus bijna niet overeind zijn te houden...
pi_5361063
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2002 01:31 schreef thalx het volgende:
mijn commentaar staat in hoofdletters ertussen:
[..]
Die hoofdletters zijn toch niet uit woedde??

kijk probeer het zo te zien, ik begrijp de irritatie dat je als goede scooter rijder negatief wordt belicht door al die proleten op een scooter... maar helaas er een paar verpesten het voor de rest
moet je eens op warme een warme dag in r'dam zuid komen... je weet af en toe niet wat je ziet qua gedrag (helaas scooters...)

En tuurlijk... er zijn auto bestuurders die door rood heen gaan zonder te kijken maar die hebben een iets 'hoger' survival rate t.o.v. scooters (tenzij auto met 200 km/h gaat...) maar goed je begrijpt wel wat ik bedoel...
(trouwens... ik zag een maand of 4 geleden nog een dodelijk ongeluk in r'dam west met een scooter...)

Maar dat een 'aantal' auto bestuurders zich als oermensen gedragen in het verkeer wil nog niet zeggen dat scooter rijders dat ook mogen doen of dat het minder erg is als een scooter rijder dit ook doet... (die moet je niet zien als een persoonlijke aanval of zo hoor nofi)

Het is gewoon jammer dat er toch wel een groot aantal scooter rijders zijn die nog steeds niet weten hoe het moet... misschien als ze zo een jonge gozer zien die op een brancard ligt.... met een witte doek over zich heen.... (of die gozer nu scooter rijder of auto bestuurder was doet er niet toe)

Geloof me dat is echt een klote gezicht het verpest toch wel je dag...

Maar om dit reactie positief te beeindigen niet alle scooter rijders zijn gevaarlijk / a-sociaal!

Ze worden helaas door die idioten op een scooter overzien...

...Men in general judge more from appearances than from reality. All men have eyes, but few have the gift of penetration...
pi_5361070
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2002 02:14 schreef thalx het volgende:
en met 30km/uur dus bijna niet overeind zijn te houden...
juist, maar leg dat de wout maar eens uit...
nog zoiets: 30rijden met een scooter is bijna onmogelijk,
want je kan het gas niet inhouden dat hij altijd 30 blijft rijden, hij blijft klimmen.. (tenzij je echt maar 1mm van je gas open trekt, maar dan maakt je scooter een kut geluid, en het is niet fijn rijden, een scooter reageert anders dan een auto,
een scooter heeft een top van 55/85 (soms harder, maar daar gaan we niet van uit) doordat hij zoveel snelheid kan maken met zo WEINIG vermogen (iets van 0.6kw als je 55 rijd, correct me if i'm wrong)
is het moeilijk om de snelheid constant te houden)
en nu ga ik echt slapen
pi_5361095
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2002 02:19 schreef Elai_Damaskinos het volgende:

[..]

Die hoofdletters zijn toch niet uit woedde??

kijk probeer het zo te zien, ik begrijp de irritatie dat je als goede scooter rijder negatief wordt belicht door al die proleten op een scooter... maar helaas er een paar verpesten het voor de rest
moet je eens op warme een warme dag in r'dam zuid komen... je weet af en toe niet wat je ziet qua gedrag (helaas scooters...)

En tuurlijk... er zijn auto bestuurders die door rood heen gaan zonder te kijken maar die hebben een iets 'hoger' survival rate t.o.v. scooters (tenzij auto met 200 km/h gaat...) maar goed je begrijpt wel wat ik bedoel...
(trouwens... ik zag een maand of 4 geleden nog een dodelijk ongeluk in r'dam west met een scooter...)

Maar dat een 'aantal' auto bestuurders zich als oermensen gedragen in het verkeer wil nog niet zeggen dat scooter rijders dat ook mogen doen of dat het minder erg is als een scooter rijder dit ook doet... (die moet je niet zien als een persoonlijke aanval of zo hoor nofi)

Het is gewoon jammer dat er toch wel een groot aantal scooter rijders zijn die nog steeds niet weten hoe het moet... misschien als ze zo een jonge gozer zien die op een brancard ligt.... met een witte doek over zich heen.... (of die gozer nu scooter rijder of auto bestuurder was doet er niet toe)

Geloof me dat is echt een klote gezicht het verpest toch wel je dag...

Maar om dit reactie positief te beeindigen niet alle scooter rijders zijn gevaarlijk / a-sociaal!

Ze worden helaas door die idioten op een scooter overzien...

whow, een intilligente reactie! well done, im proud of u! (edit, dat meen ik, geen sarcasme)

maar je hebt wel gelijk... en dat rij gedrag van het persoon kan je vaak terug zien hoe het persoon zich gedraagt of soms al voor de dag komt als hij zijn helm af doet... (dat hoort in een ander topic: de verslechtering van de jeugd ofzo, ga maar lekker aanmaken, en ruzie maken maar ik ga nu echt slapen...
en vergeet niet "70" is heel verantwoord als je kan rijden)

ps; het woord Rij-ervaring blijft vaak weg bij veel scooterrijders, mijne loopt pas 70 NA 6000KM en ik heb er in 1 jaar 9000 gemaakt, dus reken maar uit...
IXL out

FOK!fossiel dinsdag 13 augustus 2002 @ 02:32:16 #43
10 RemCOW
SG Special power! :D
pi_5361123
Mja, erg veel scooterrijders kunnen gewoon niet (normaal) rijden.... En dat zeg ik zelf als scooterrijder. Ik erger me zo vaak .
Zelfs met een onopgevoerde brommer/scooter kunnen sommigen niet eens normaal rijden, ze moeten blijkbaar stoer zijn.

Zelf heb ik een vrij snelle scooter, maar ik vind mezelf nou niet echt een gevaar op de weg oid. Ik knal heus niet met 90 over fietspaden ofzoiets en haal auto's als een gek ik (wat sommigen wel doen terwijl ze 3 km/u harder gaan ). Maargoed...

Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
Let's have fun ---- Life will suck soon enough
Hattrick: 206761
  dinsdag 13 augustus 2002 @ 02:35:31 #44
25456 Konqueror
Powered by Tux
pi_5361133
hmm, ik vind mezelf gevaarlijk met mijn vespa mods

rij ik niet mee op de openbare weg btw
The pinguin ownez you all! All your base are belong to Tux!
  dinsdag 13 augustus 2002 @ 02:58:17 #45
17447 Reintje
Zet je aan het denken!
pi_5361212
Scooters oversschatten zichzelf, maar vooral de medeweggebruiker... Lang niet iedere automobilist kijkt in zijn 3 spiegeltjes, over zijn 2 schouders en door zijn vooruit tegelijk... Een automobilist kán niet altijd alles zien; en is gewoon vaak niet berekend op een "fiets" die met 50 km/u nog even rechts voorlangs denkt te kunnen schieten, of over het fietspad rechts voorbij te razen terwijl de automobilist alleen kijkt naar fietsers in een straal van 10 meter...

De automobilist is geen wonder op wielen, en zijn of haar inschattingsvermogen schiet vaak tekort om scooters altijd waar te nemen en daar accuraat op te reageren... Vaak word dat overschat...

Action is the enemy of thoughts
  dinsdag 13 augustus 2002 @ 03:29:35 #46
3750 NoMercy
Just a dream
pi_5361286
Je rijdt vrolijk in de bebouwde kom 50km/h komt er ineens links op de rijbaan een scooter voorbij. Auto geeft nog even wat gas bij, scootermannetje begint rare gebaren te maken met handen en liet zien hoe snel dat ding echt is van. Die gast haalt ons dus vrolijk in en dan nog gebaren maken ook.

hoezo hekel aan scooter rijders?
Gelukkig zijn er ook nog normale niet opgefokte scooters in het verkeer die zich normaal kunnen gedragen.

.
pi_5361307
ik heb tegen geen enkel voertuig iets, alleen tegen sommige mensen die het besturen zolang je zo'n ding onder controle hebt en er volgens de regels mee rijdt en kan rijden, zie ik het probleem niet

(zelf nog nooit op zo'n ding gezeten heeft btw, ik hou het op fiets, skateboard & auto )

Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  dinsdag 13 augustus 2002 @ 08:43:39 #48
12888 Skull-splitter
pi_5361578
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2002 01:52 schreef ixl85 het volgende:

[..]

voel je je aangevallen? heb je soms een rioleringspijp onder je auto?
in iedergeval is 70 wel verantwoord.
45 is ONverantwoord, ik wed altijd van de weg afgedrukt als ik 55 reed (was de top toen) en dat was echt link,
eerst probeerde een auto mij intehalen terwijl er een tegenligger kwam...
wat gebeurde er?; hij had niet genoeg ruimte, drukt mij bijna de berm in..

Nee hoor, ik rijd niet eens auto, maar de scootermensen hier hebben het rijgedrag van een op hol geslagen kudde wildebeesten, een algemeen niveau van een putdeksel en rijden harder dan een normaal mens in zijn auto, rond de 70 binnen bebouwde kom dus.
quote:
alle autos rijden 70 hier (in de bebouwde kom) dus waarom niet gewoon mee rijden?
ehm, een beter verkeer begint bij jezelf?
quote:
"SPUUUUUG lilluk"
laat jou voertuig eens zien? of verplaats je jezelf met een mooie bus?
* skull vervoert zich per fiets, trein of Citroën DS
quote:
"automotor vs scooter"
kan je niet vergelijken, deed ik ook niet, ik zei dat die oude opgefokte dingen ook herrie maakte (qua decibel), en ja ze maken ook een kut geluid vind ik,
ik hoor veel liever de 325CI voor op de inrit aanslaan....
Deed je wel Probleem is dat het gewoon opgepompte grasmaaiers zijn, en de bestuurders zorgen ervoor dat de toestellen een bijna dezelfde functie krijgen...
  dinsdag 13 augustus 2002 @ 08:47:22 #49
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_5361591
gister in Tilburg voor de deur van het elisabeth ziekenhuis. Nou ja, voor de deur, er loopt een tunneltje onder de ingang door. Onder dat tunneltje een oud vrouwtje op een fiets werd overhoop gereden door een scooter die daar met 70/80 km/pu onder dat tunneltje door schoot. Scooter reed natuurlijk gewoon door...vrouw moest met ambulance naar het ziekenhuis gebracht worden. (jaja, weet het....erg overdreven als je voor het ziekenhuis ligt idd...maar het was echt zo). Automobilist is nog met z'n auto 8er de scooter aangegaan, maar die kon hem niet bijhouden....

Vind dit soort dingen toch wel vreselijk...btw, scooterrijder had natuurlijk geen helm op.

To infinity…and beyond!
pi_5361703
Wel eens van dat echterlijke grut op zijn bek zien gaan ? Ik wel Ff stoer op het achterwiel rijden en dan net iets te ver naar achter.... hehe.
pi_5361863
Ik vind(!) die dingen lelijk.
Ik vind(!) de gemiddelde bestuurder onbetrouwbaar.

Zelden een scooterbestuurder een knipperlicht of enige vorm van gefundeerde kijktechniek zien gebruiken.

Over het scooter-op-de-weg fenomeen. Ik ben er niet zo blij mee. Hun positie op de weg is de snelste. Indien het verkeer langzamer rijdt, dan gaan ze ineens rechts inhalen (en bij langzamer bedoel ik langzamer dan de topsnelheid van de scooter). Persoonlijk vind ik dat levensgevaarlijk. Als ik op een weg rijd met een apart fietspad, is mijn kijkgedrag meer ge-ent op mijn positie t.o. van inhalend verkeer (zoals op de snelweg, dus aan de binnen en linkerbuitspiegel). De scooters presteren het dus keer op keer om in de rechter dode hoek te kruipen om dan heeel langzaam in te halen.
Of van die invoegende scooters die ineens op de weg worden gelanceerd op een rechte weg omdat het fietspad niet meer voor hun is. Daar wordt dus ook niet echt op gelet (zowel bij automobilisten als scooters).

En over of die dingen die lawaai maken het overgrote deel is wel opgevoerd en heeft wel een andere(lekker) uitlaat. Ik woon langs een redelijk doorgaande weg en iedere scooter is duidelijk hoorbaar (ook de stillere). Van de 10 die er langs komen zijn er zeker 9 die een oorverdovend lawaai produceren.

pi_5362360
Zoals door zoveel mensen al genoemd, ik heb niets tegen scooters, maar wel tegen een redelijk deel van de bestuurders.

Eén van mijn grootste ergernissen met betrekking tot scooterrijders is dat er types tussenzitten die het concept gashendel niet begrijpen. Zij zijn namelijk van mening dat dat ding werkt als een aan-uit knop en dus òf vol open moet staan òf helemaal uit. Om langzaam te rijden wisselen ze dit ritmisch af en dat is een irritant geluid wat mij zwaar op m'n zenuwen werkt.

"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_5362522
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2002 10:31 schreef Litpho het volgende:
Zoals door zoveel mensen al genoemd, ik heb niets tegen scooters, maar wel tegen een redelijk deel van de bestuurders.

Eén van mijn grootste ergernissen met betrekking tot scooterrijders is dat er types tussenzitten die het concept gashendel niet begrijpen. Zij zijn namelijk van mening dat dat ding werkt als een aan-uit knop en dus òf vol open moet staan òf helemaal uit. Om langzaam te rijden wisselen ze dit ritmisch af en dat is een irritant geluid wat mij zwaar op m'n zenuwen werkt.

oe. *aansluit*
pi_5362528
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2002 02:04 schreef thalx het volgende:

[..]

Elke auto die hier door de straat raced met 80km/uur is ook verantwoord bezig, en dat gebeurt ook vaak genoeg.

En als je dus thuis een opgevoerde herriebak hebt staan dan ben je al een onveIlige bestuurder? Ik heb opgevoerde brommer maar ik weet wel hoe ik me moet gedragen op de weg!

Sorry, dat snap ik niet, als jij je weet te gedragen op de weg, waarom vind je het dan nodig om je brommer op te voeren om sneller te gaan?
Programmers don't die, they just GOSUB without RETURN.
  dinsdag 13 augustus 2002 @ 10:58:58 #55
31411 Blueice
Wie het weet mag het zeggen.
pi_5362562
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2002 10:31 schreef Litpho het volgende:

Duidelijk nog nooit op een opgevoerde scooter gereden.
Als je in je koppeling te strak veren doet komt ie niet vooruit bij te weinig gas.
  dinsdag 13 augustus 2002 @ 11:09:41 #56
31411 Blueice
pi_5362659
Waarom altijd dat gezeik op scooters!

Kijk is naar de automobilisten. Ze denken echt dat ze God zijn in hun koektrommel op wielen. Hoevaak ik met de pizzabrommer <-(45km/u max) gewoon van de weg afgedrukt wordt, mensen die geen voorang verlenen: bijvoorbeeld bij een rotonde. Wat moet er in die mensen omgaan

Waarom zou het onverantwoordelijk zijn om een brommer bijv. 70 te laten lopen. De max snelheid voor een brommer in de bebouwde kom is 30 km/u! 30 km/u waar auto's 50 (moeten) rijden dat is #)$)*$$ zelfmoord. De meeste moderne scooters zijn gemaakt voor 70 km/u en zelfs hoger.

Ik zal niet ontkennen dat er van die mafkezen tussen zitten die met 60 km/u zonder helm over het fietspad rijden maar daar moet ook een toepasselijke straf voor komen.

Wat boeit het als scooters lelijk zijn? Smaken verschillen.

pi_5362948
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2002 10:58 schreef Blueice het volgende:
Als je in je koppeling te strak veren doet komt ie niet vooruit bij te weinig gas.
Nope, nooit gedaan. Maar bedankt voor de extra reden om tegen het opvoeren van scooters te zijn.
pi_5363276
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2002 10:53 schreef KHz0r het volgende:

[..]

Sorry, dat snap ik niet, als jij je weet te gedragen op de weg, waarom vind je het dan nodig om je brommer op te voeren om sneller te gaan?

Ik weet me te gedragen op de weg, maar op een stil stuk weg zal ik het gas ook wel iets verder open doen. En aangezien ik zoveel mogelijk probeer om met het verkeer mee te gaan (dit is soms veiliger dan met 30 tussen auto's te rijden die 80 rijden), moet mijn scooter toch iets sneller kunnen. En zeg nou eerlijk, wat maakt het uit als hij sneller kan? Als je maar niet te snel er mee rijdt. Een auto kan ook 180.... maar dat mag je hier ook nergens rijden.

En opvoeren vindt ik niet het juiste woord, het is meer, "de scooter terugbrengen naar de oorspronkelijke snelheid" en die snelheid ligt rond de 80km/uur, dat is de snelheid waar ze voor zijn gemaakt. Alleen zijn ze speciaal voor Nederland voorzien van begrenzingen waardoor de scooter:
* Langzamer gaat
* Minder lawaai maakt
* Beter voor het milieu is
Maar nadeel van die snelheid is:
* Niet goed te besturen
* Scooter is moeilijk onder controle te houden
* Onderdelen slijten door begrenzers snel
* Moeilijk om mee te komen in het verkeer (invoegen tussen auto's die 50 rijden is soms een hele opgave en kan gevaarlijke situaties veroorzaken als je maar 30 mag als scooterbestuurder....

pi_5363357
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2002 11:33 schreef Litpho het volgende:

[..]

Nope, nooit gedaan. Maar bedankt voor de extra reden om tegen het opvoeren van scooters te zijn.

Hehe, als je dat al een reden vindt wil je mij dan 's bescrijven waarom dat een reden is? Want door te strakke kopppelingsveren in je scooter te stoppen trekt een scooter langzamer op aangezien de koppeling dan gaat slippen en dan kan hij minder hard (dit gaat niet altijd op)... Alleen bij flink opgevoerde scooters trekt hij harder op met strakke koppelingsveren.

Je laat jezelf wel erg kennen nu

pi_5363451
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2002 12:02 schreef thalx het volgende:
Hehe, als je dat al een reden vindt wil je mij dan 's bescrijven waarom dat een reden is? Want door te strakke kopppelingsveren in je scooter te stoppen trekt een scooter langzamer op aangezien de koppeling dan gaat slippen en dan kan hij minder hard (dit gaat niet altijd op)... Alleen bij flink opgevoerde scooters trekt hij harder op met strakke koppelingsveren.
Omdat blijkbaar (en ik laat me hier niet hinderen door enige technische kennis ) het voor een opgevoerde scooter handig is om strakke koppelingsveren te hebben. Ook naar jouw eigen zeggen. Maar die strakke koppelingsveren zorgen ervoor (volgens BlueIce) dat de scooterrijder op langzame snelheden verplicht wordt om gas aan-uit te doen. Dat maakt het soort lawaai waar ik mij aan erger en dus ben ik tegen het plaatsen van strakke koppelingsveren, die blijkbaar stelselmatig worden geplaatst als accessoire bij het opvoeren.
quote:
Je laat jezelf wel erg kennen nu
Volgens mij mis ik hier iets...
  dinsdag 13 augustus 2002 @ 12:10:45 #61
24257 Taz
Meet my friend : Glock 17
pi_5363456
Ach, toen ik nog jong was ( ) had ik ook een brommer; zundapp en opgevoerd uiteraard. Reed 105, waanzinnig ding. Toen was het leuk om dat te hebben. Alleen maakte hij geen herrie, zoals veel scooterts tegenwoordig doen. Ik wilde dat niet, want dan trok je alleen maar de aandacht van de politie en dat wilde je natuurlijk niet. Tijden zijn niet veranderd, alleen zijn nu scooters populair.
Waar ik me aan stoor (en wat ik zelf dus niet deed) is dat die gasten met de helm op hun achterhoofd allejezus veel herrie zitten te maken met de sportuitlaat en dan ook nog gas vol open en weer dicht en weer open enz.
Dat heeft geen nut behalve benzine slurpen en aandacht trekken.
"De jeugd heeft de toekomst"; vergeef me dat ik af en toe zenuwachtig word...
  dinsdag 13 augustus 2002 @ 12:25:20 #62
24163 Lexcorp
Alive and kicking
pi_5363615
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2002 01:36 schreef thalx het volgende:

[..]

Maarja, helaas hebben aardig wat automobilisten ook een "arrogantie" tegenover zelfs de scooterrijders met goed weggedrag.

Autorijders kunnen zich dat veroorloven. Die lopen niet met hun harses het wegdek bij te schuren als ze een aanrijding met een scooter krijgen.
Praat het gedrag niet goed, alleen zij hoeven zich niet zo veel zorgen te maken.

Verder heb ik geen hekel aan scooters, wel aan het meerendeel van de scooterrijders, die denken dat ze op een snelle fiets zitten. Enige verschil is dat ze een motorvoertuig zijn, en rechts langsrijden en dergelijke dus niet mag.

Het is nix, het was nix, en het zal nooit wat worden!
pi_5363719
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2002 12:25 schreef Lexcorp het volgende:

[..]

Autorijders kunnen zich dat veroorloven. Die lopen niet met hun harses het wegdek bij te schuren als ze een aanrijding met een scooter krijgen.
Praat het gedrag niet goed, alleen zij hoeven zich niet zo veel zorgen te maken.

Ik vindt het juist zo dat auto's meer op hun gedrag moeten passen, auto's kunnen veel meer en makkelijker schade aanrichten aan anderen dan scooters, aangezien auto's groter zijn en veel minder snel kunnen afremmen.
pi_5363729
Ik reed vorige week in duitsland en toen reden 2 scooters op de autobahn(!) met meer dan 90 (!) in het uur .
Daar heb ik dus een ongelooflijke hekel aan, van die opgevoerde dingen die een oorverdovend kabaal maken.
Scooter is best als je oud en zwak bent en lange afstanden zou moeten fietsen, anders eigenlijk niet. Dan ben je gewoon te lui om te fietsen.
pi_5363880
ik kom vaak genoeg scooters tegen die blindelings een kruispunt over racen (niet rijden) zich overal gewoon tussen persen terwijl het echt niet kan. en dan heb je ook nog scooters die gewoon pijn aan je oren doen. of 's nachts met die irri nightrider lichten rijden terwijl hun normale licht niet eens werkt, en het dan gek vinden dat je ze nauwlijks ziet. vaak zijn die nightrider dingen zo zwak. en de meeste hebben ook altijd haast (daar lijkt het wel op) en willen kosten wat kost zo snel mogelijk overal doorheen (dus niet omheen).

en dan heb je ook nog die scooters die 30 rijden (op zich niet erg) maar ga dan RECHTS rijden zodat je normaal die scooter kan inhalen

Problemen bestaan niet, je weet alleen de oplossing niet.
pi_5364372
Gister ook weer een mooie kamikazepiloot tegen gekomen (wel meer, maar dit was de ergste vd dag).

Ik reed samen met een vriend met iets meer dan 40 over de weg (ja, je mag maar 30, maar daar hebben we het niet over) en schiet er plotseling een scooter tussen ons door en slaat 2m voor de tegemoetkomende autos naar links....

Tsja, ik zie veel te veel scooters (en brommers) met bestuurders met een IQ ter hoogte vd cilinderinhoud als een idioot rijden.
Maar d'r zijn ook goede, alleen die zie je veel te weinig (d'r zijn ook mensen die opgevoerd en beschaafd rijden trouwens).

En zelf rijd ik schakelbrommer, dus die zet je in z'n 4 en je pruttelt met 6000 toeren ofzo mee met de autos.

To a life consumed by slow decay
Viffer powerrrrr
  dinsdag 13 augustus 2002 @ 13:35:57 #67
11777 Grote-Smoeldriaan
Als je wint, heb je vrienden
pi_5364584
Ben zelf ooit hard gevallen doordat een scooter rijder de twee fietsers voor mij aantikte waardoor ik niet meer kon uitwijken. Ik ben dus bevooroordeeld maar toch ff mijn mening.

Ik heb een gruwelijke hekel aan de doorsnee scooterrijder.
Dit komt door de volgende punten:

1. De meesten rijden (veel) te hard.
2. Veel rijden op de plek waar het hun het beste uitkomt. Oftwel men switched telkens van fietspad naar weg en terug.
3. Ook buiten de bebouwde kom maken ze regelmatig gebruik van de 80 km weg.
4. De meeste scooterrijders geven geen richting aan en houden zich niet aan voorrangsregels
5. De meeste hebben een grote bek als je ze wijst op hun bijzonder irritante en foute gedrag.
6. Bij sommige heb ik het idee dat ze geen enkele verkeersregel kennen en dat ze king of the road zijn.

Zo'n scooter is gewoon levensgevaarlijk, vanwege snelheid en kwetsbaarheid. Door een foute houding levert dat vaak gevaar op voor andere weggebruikers en daar stoor ik me ongeloofelijk aan. Laatst reed er een scooter met fietsers als aanhanger op de 80 km weg tussen mijn werk en mijn huis. Ik reed er achter met ongeveer 70 per uur in mijn auto en kon niet passeren. Claxoneren hielp niet, ze bleven gewoon rijden met zo'n 60-70 per uur. Als die fietser of scooter een foute beweging maakt is het einde oefening!

Teveel scooterrijders hebben last van snackbarharses.

Hard, gemeen en snel
pi_5364871
Ik heb niet echt iets tegen scooters, maar ik woon tegenover een hangveldje voor jongeren, en ik er wel op als puistige pubertjes hier de hele dag het patsertje lopen uit te hangen met hun apparaten. De hele dag luid optrekken en toeteren, flikker op met die veredelde naaimachines!
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  dinsdag 13 augustus 2002 @ 14:11:26 #69
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_5365182
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2002 01:33 schreef GizartFRL het volgende:
IK rij scooter ( zomers gewoon voor hobby) en dan erger ik me dood aan automobilisten.

en ik rijdt auto ( oeh ja met Streetracingsticker) en dan erger ik me dood aan scooters en autos.

welke sticker?
van welk team ? of gewoon een sticker met streetracing nederland er op ofzo?

als ik later een auto heb zet ik er denk ik Speedstart, of REDSUNS op.
of misschien wel Impact Blue, Night Kids en als ik een LanEvo kan krijgen zelfs Emperor.

en nu weer ontopic.
ik vind de meeste scooters lelijk.
de meeste scooterrijders die mijn aandacht trekken zijn degenen die met vol gas bij het soplicht weggtrekken.
dat is ehct erg als je muziek zit te luisteren.
of van de mensen met een motor die ALTIJD effe gaan gassen bij iedere persoon waar ze langs rijden.
of die nou op de stoep loopt of op de fiets zit.
degene doet het ALTIJD.

Ja ik weet ook wel dat een motor meestal veel power heeft, dat hoef ik niet te horen.

edit: wat toevgeoegd dat het een beetje ontopic is.

pi_5365548
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2002 14:11 schreef speedfreakssj het volgende:

...soplicht...

Wat heb ik hier nou weer mee te maken:?
  dinsdag 13 augustus 2002 @ 14:37:47 #71
24257 Taz
Meet my friend : Glock 17
pi_5365602
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2002 14:34 schreef sop het volgende:

[..]

Wat heb ik hier nou weer mee te maken:?

Ha..
"De jeugd heeft de toekomst"; vergeef me dat ik af en toe zenuwachtig word...
  dinsdag 13 augustus 2002 @ 16:19:54 #72
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_5366982
goed gezien sop.
ik bedoelde sToplicht maar typte wat verkeerd.
leuk gezien.
pi_5368132
Ik ben een meisje en ik heb ook een (opgevoerde) scooter, die van mij gaat 70, ik dacht dat dat vrij hard ging maar toch word ik nog wel eens ingehaald, van die jongens die scooters hebben die meer dan 100 gaan vind ik ook asociaal, en dan kan ik begrijpen dat mensen er een hekel aan krijgen, het maakt ook een tering herrie en het is natuurlijk levensgevaarlijk...
  dinsdag 13 augustus 2002 @ 18:31:44 #74
31411 Blueice
pi_5368620
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2002 13:35 schreef Grote-Smoeldriaan het volgende:
4. De meeste scooterrijders geven geen richting aan en houden zich niet aan voorrangsregels
Volgens mij is dit iets wat automobilisten meer doen!

[Dit bericht is gewijzigd door Blueice op 13-08-2002 18:45]

dinsdag 13 augustus 2002 @ 18:33:28 #75
31411 Blueice
pi_5368634
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2002 11:55 schreef thalx het volgende:

Ik weet me te gedragen op de weg, maar op een stil stuk weg zal ik het gas ook wel iets verder open doen. En aangezien ik zoveel mogelijk probeer om met het verkeer mee te gaan (dit is soms veiliger dan met 30 tussen auto's te rijden die 80 rijden), moet mijn scooter toch iets sneller kunnen. En zeg nou eerlijk, wat maakt het uit als hij sneller kan? Als je maar niet te snel er mee rijdt. Een auto kan ook 180.... maar dat mag je hier ook nergens rijden.

En opvoeren vindt ik niet het juiste woord, het is meer, "de scooter terugbrengen naar de oorspronkelijke snelheid" en die snelheid ligt rond de 80km/uur, dat is de snelheid waar ze voor zijn gemaakt. Alleen zijn ze speciaal voor Nederland voorzien van begrenzingen waardoor de scooter:
* Langzamer gaat
* Minder lawaai maakt
* Beter voor het milieu is
Maar nadeel van die snelheid is:
* Niet goed te besturen
* Scooter is moeilijk onder controle te houden
* Onderdelen slijten door begrenzers snel
* Moeilijk om mee te komen in het verkeer (invoegen tussen auto's die 50 rijden is soms een hele opgave en kan gevaarlijke situaties veroorzaken als je maar 30 mag als scooterbestuurder....

* Blueice is het er helemaal mee eens
  dinsdag 13 augustus 2002 @ 18:45:03 #76
31411 Blueice
pi_5368764
Dubbelpost
  dinsdag 13 augustus 2002 @ 19:03:46 #77
31411 Blueice
pi_5368992
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2002 12:10 schreef Litpho het volgende:

Dat maakt het soort lawaai waar ik mij aan erger en dus ben ik tegen het plaatsen van strakke koppelingsveren, die blijkbaar stelselmatig worden geplaatst als accessoire bij het opvoeren.

Zou je dit niet doen dan zo de koppeling al aanslaan als de scooter statoniar loopt.
pi_5369088
daar ben ik weer...
zo ik heb de helft van mijn pc zooi binnen

maar goed:
ik zit me hier bijna optevreten achter mijn computer (niet dat ik geen eten krijg)
maar omdat de meeste automobilisten (hier in dit topic)de scooterrijder enorm generaliseren...

het punt: "knipperlicht" kwam ik vaak tegen...
ik heb altijd mijn knipperlicht aan in de bocht (soms vaker, maar dan ben ik hem vergeten uit te drukken )
alleen als er geen autos zijn ofzo dan laat ik het wel eens,
maar ik zie ook genoeg autos die het niet doen, en daar hoor je NIEMAND over, is altijd heel leuk op een rotonde, of op een kruising, je weet nooit waar zo'n idioot naartoe gaat.

"puistige pubers op veltjes"
dat 80% van de '''''pubbers''''' een kudde schapen is, is onderhand wel bekent (zie "door het lint" ofzo) ze hebben allemaal de zelfde instelling...
en die instelling zie je dan terug in het verkeer...
want ik ken niet 1 persoon die zo'n wannabie is, die normaal met een scooter rijd... (ik vind het ook extreem zielig dat een scooter mij recht inhaalt omdat ik achter een auto rij die 40gaat, en als iemand over het middestuk van een rotonde rijd om een auto in te halen)

maar dat wil niet zeggen dat een auto de arrogantie kan hebben (wat ik iemand hoorde zeggen) om scooters links te laten liggen... want niet iedereen is zo..
maar het zijn niet alleen scooter die zo worden behandeld, ook moters hebben het zelfde probleem, want ze zijn bijna net zo groot en vallen net zo veel op...

[edit]
en de herrie valt echt MEE, ik heb alleen het ringetje uit mijn koppeling laten halen (een redelijk alternative manier van opvoeren) (wat er door de nederlandse overheid in zit), en hij maakt nu MINDER herrie, MINDER toeren, en verbruikt IETS minder benzie, en hij loopt 70...

nou zit er nog een standaard begrenzer in, als je die zou weghalen zou de scooter origineel (dan zou hij pas zijn zoals het hoort) 80 lopen... waar ze voor gemaakt zijn!
[edit]

pi_5369795
quote:
ARNHEM Een fietsende Amsterdammer (21) heeft in Arnhem geschoten op een man op een scooter,wiens inhaalgedrag hem niet aanstond.Toen de scooter passeerde,trok de fietser een pistool,schoot twee maal maar miste.De schutter is opgepakt.
(bron: NOS Teletekst)

dinsdag 13 augustus 2002 @ 20:14:24 #80
11777 Grote-Smoeldriaan
pi_5369841
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2002 18:31 schreef Blueice het volgende:

[..]

Volgens mij is dit iets wat automobilisten meer doen!

Daar stoor ik me ook aan!

Maar met de rest van mijn kritiek ben je het dus kennelijk eens

Hard, gemeen en snel
pi_5369858
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2002 20:10 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

op sommige plaatsen zijn we verplicht om op het fietspad te rijden,

en dit bewijst alleen maar weer dat de wereld nog zieker word..
als ik strax mijn moter heb (of auto, zit nog te denken)
en iemand haalt mij in, dan pak ik meteen mijn Assult rifle...
, dan behaal ik de fokNEWS page, en scheld iedereen me uit voor sicko...
dat willen we toch ook niet hebben
hahhahha

pi_5372735
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2002 12:33 schreef Cheese het volgende:
Ik reed vorige week in duitsland en toen reden 2 scooters op de autobahn(!) met meer dan 90 (!) in het uur .
Daar heb ik dus een ongelooflijke hekel aan, van die opgevoerde dingen die een oorverdovend kabaal maken.
Scooter is best als je oud en zwak bent en lange afstanden zou moeten fietsen, anders eigenlijk niet. Dan ben je gewoon te lui om te fietsen.
Dan moet je eens goed opletten want dat zijn namelijk motorscooters, waarop mensen rijden met motorrijbewijs.... en die mogen zo hard rijden
pi_5372873
Mijn commentaar staat ertussen in hoofdletters (niet om te "schreeuwen" of omdat ik boos ben hoor )
quote:
1. De meesten rijden (veel) te hard.
DAT VALT MEE, ALLEEN HET PROBLEEM IS DAT ALLEEN DIE DIE TE HARD RIJDEN OPVALLEN.
2. Veel rijden op de plek waar het hun het beste uitkomt. Oftwel men switched telkens van fietspad naar weg en terug.
HELAAS LIGT DAT AAN DE GEMEENTE, DIE BEPAALD HEEFT DAT WE OP SOMMIGE STUKKEN (SOMS MAAR EEN PAAR METER) OP HET FIETSPAD MOETEN EN DAN WEER OP DE WEG, ETC.
3. Ook buiten de bebouwde kom maken ze regelmatig gebruik van de 80 km weg.
SOMS IS HET FIETSPAD TE GEVAARLIJK DOOR MODDER/GLADHEID/FIETSERS.. MAAR HET IS TEGEN DE REGELS, EN SOMS MOGEN/MOETEN ZE GEBRUIK MAKEN VAN DIE WEG.....KIJK DE VERKEERSREGELS/BORDEN ER MAAR OP NA.
DIT DOEN AUTOMOBILISTEN OOK VAAK NIET....
5. De meeste hebben een grote bek als je ze wijst op hun bijzonder irritante en foute gedrag.
MJA, DAT LIGT AAN DE LEEFTIJD.
6. Bij sommige heb ik het idee dat ze geen enkele verkeersregel kennen en dat ze king of the road zijn.
DAT ZIJN DE LUI DIE HUN CERTIFICAAT KONDEN "KOPEN"...
Zo'n scooter is gewoon levensgevaarlijk, vanwege snelheid en kwetsbaarheid.
HET LIGT HEM NIET AAN DE SCOOTER, MAAR AAN DEGENE DIE HEM BESTUURD...
pi_5373219
wat een leuk topic is dit...
scooters zijn irritant. wacht maar totdat je over 2 jaar in een auto rijdt dat weet je het.
  woensdag 14 augustus 2002 @ 00:29:28 #85
32979 FranZanoVa
All rights reserved
pi_5373799
Het is handig vervoer, daar heb je het ook mee gehad.

Heb zelf een scooter.
Nouwja scooter, ragbeest mag je m ook wel noemen.
Ben er echt heel zuinig op

Bekijk m maar op http://www.girlsforlife.tk

Als je het verderop gaat zoeken, zul je toch dichtbij moeten beginnen.
  woensdag 14 augustus 2002 @ 10:41:21 #86
32958 Splackavellie
Binka is a bad motherfucker!
pi_5376077
ik vind het storend dat de meeste mensen zo kinderachtig doen tegenover scooters? zeker vroeger gepest door mensen met scooter ofzo.

in begin werd gevraagd normaal te reageren maar dat kan blijkbaar niet..

die mensen die hier zo absurt reageren zullen zelfde gedrag op de weg vertonen en dat zij ook de gevaren op de weg..

ik ben niet pro scooter noch pro auto/fiets enz maar ik vind jullie triest reageren..

[url=http://home.wanadoo.nl/ezzebleef/n64/nintendo64.htm][[b]NINTENDO64 inc. spellen en meer TE KOOP, 70 EURO [/b][/url]][i] ! ! Where would I be without my Unnekupke ! ! [/i]
pi_5376173
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2002 19:03 schreef Blueice het volgende:
Zou je dit niet doen dan zo de koppeling al aanslaan als de scooter statoniar loopt.
Ik wil helemaal niet weten waarom er strakke koppelingsveren gebruikt moeten worden bij het opvoeren.
Ik wil geen scooters waarbij het noodzakelijk is om aan-uit te spelen met de gashendel bij lage snelheden. Als dat een standaardgevolg is van het plaatsen van strakke koppelingsveren bij het opvoeren van een scooter, dan is dat wat mij betreft een extra argument tegen het opvoeren van scooters.
pi_5376910
er staat een stoplicht voor mijn raam, en als ik lig te slapen moeten scoorters altijd zo hard mogelijk optrekken....:(
"If I had to choose between betraying my country and betraying my friend, I hope I should have the guts to betray my country."
  woensdag 14 augustus 2002 @ 12:37:59 #89
32979 FranZanoVa
All rights reserved
pi_5377162
quote:
Op woensdag 14 augustus 2002 12:10 schreef eenuitduizend het volgende:
er staat een stoplicht voor mijn raam, en als ik lig te slapen moeten scoorters altijd zo hard mogelijk optrekken....:(
Gelukkig kom je niet uit mijn buurt anders denk ik dat je gestoord word.
Da ding van mij maakt echt een TERING herrie.

Vraag t anders maar aan Henkyfox, die weet er alles van

pi_5377198
quote:
Op woensdag 14 augustus 2002 12:37 schreef FranZanoVa het volgende:

[..]

Gelukkig kom je niet uit mijn buurt anders denk ik dat je gestoord word.
Da ding van mij maakt echt een TERING herrie.

Vraag t anders maar aan Henkyfox, die weet er alles van

zo hé, ben ik ff blij zeg dat je ergens anders woont

maar volgens mij trekken jullie expres zo hard op!

"If I had to choose between betraying my country and betraying my friend, I hope I should have the guts to betray my country."
  woensdag 14 augustus 2002 @ 17:23:05 #91
32979 FranZanoVa
All rights reserved
pi_5380452
quote:
Op woensdag 14 augustus 2002 12:41 schreef eenuitduizend het volgende:

[..]

zo hé, ben ik ff blij zeg dat je ergens anders woont

maar volgens mij trekken jullie expres zo hard op!

Ik moet wel volgas wegrijden anders kom ik nie vooruit, met een beetje gas doet i nix.

Gare koppeling

woensdag 14 augustus 2002 @ 18:17:23 #92
11777 Grote-Smoeldriaan
pi_5381202
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2002 23:21 schreef thalx het volgende:
Mijn commentaar staat ertussen in hoofdletters (niet om te "schreeuwen" of omdat ik boos ben hoor )
[..]
Gelukkig maar
quote:
DAT VALT MEE, ALLEEN HET PROBLEEM IS DAT ALLEEN DIE DIE TE HARD RIJDEN OPVALLEN.
Alleen ouwe vrouwen en opaatjes op een scooter houden zich aan de max. snelheid. De rest rijdt te hard.
quote:
HELAAS LIGT DAT AAN DE GEMEENTE, DIE BEPAALD HEEFT DAT WE OP SOMMIGE STUKKEN (SOMS MAAR EEN PAAR METER) OP HET FIETSPAD MOETEN EN DAN WEER OP DE WEG, ETC.
Wat een onzin. Hier gaat men gewoon op en neer om auto of fietsers in te halen. Heeft niets te maken met regels van de gemeente. Het is het een of het ander, maar door telkens te switchen creeer je steeds opnieuw gevaarlijke situaties.
quote:
SOMS IS HET FIETSPAD TE GEVAARLIJK DOOR MODDER/GLADHEID/FIETSERS.. MAAR HET IS TEGEN DE REGELS, EN SOMS MOGEN/MOETEN ZE GEBRUIK MAKEN VAN DIE WEG.....KIJK DE VERKEERSREGELS/BORDEN ER MAAR OP NA.
Niet waar ik woon. Ze moeten gewoon oppleuren van de openbare weg buiten de bebouwde kom ipv daar met 70-80 op mijn bumper te gaan kleven (zoals vandaag). 1 keer remmen en dAAAAAAAG
quote:
DIT DOEN AUTOMOBILISTEN OOK VAAK NIET....
en dus hoeven scooterrijders dit ook niet
quote:
MJA, DAT LIGT AAN DE LEEFTIJD.
Lekker excuus, ja mijnheer ik ben 17 dan mag ik een grote bek hebben.
quote:
DAT ZIJN DE LUI DIE HUN CERTIFICAAT KONDEN "KOPEN"...
Een aantal misschien maar die andere zijn zodra ze hun machine opstappen direkt alle regels vergeten en alle verstand kwijtgeraakt. Sommige lijken op zelfmoordmachines.
quote:
HET LIGT HEM NIET AAN DE SCOOTER, MAAR AAN DEGENE DIE HEM BESTUURD...
Helemaal waar, maar een scooter blijft kwetsbaar en als er iets gebeurd is dat bijna altijd ernstig.
Hard, gemeen en snel
  woensdag 14 augustus 2002 @ 18:32:41 #93
27467 webspider
Fear is the mind-killer.
pi_5381358
quote:
Ok, voordat ik ff mijn verhaal doe wil ik ff een paar regeltjes opstellen voordat jullie gaan reageren:
Scooters zijn statistisch gezien gevaarlijker in het verkeer als automobielen [1]. Daarnaast, loop je als scooterbereider ook nog eens de kans grotere verwondingen op te lopen als in de auto, omdat je geen kooiconstructie om je heen hebt.

Bovendien ben ik van mening, dat de 'prijs prestatieverhouding' van scooters wel heel naar is. Zo'n scooter kost nieuw al snel E2500, en wat heb je daarvoor ?

Een frame, een motorblok van 50cc, en een hoop plastic.

Geen antislip, geen regendak, niets.

Dat was alles wat ik over scooters kwijt wilde

[1] Bron: VARA's Kassa, uitzendingsdatum ben ik ff vergeten

Sell not virtue to purchase wealth, nor Liberty to purchase power.
  woensdag 14 augustus 2002 @ 18:34:00 #94
27467 webspider
Fear is the mind-killer.
pi_5381372
quote:
Teveel scooterrijders hebben last van snackbarharses.
ROFL
Sell not virtue to purchase wealth, nor Liberty to purchase power.
  woensdag 14 augustus 2002 @ 18:46:00 #95
24163 Lexcorp
Alive and kicking
pi_5381487
Probleem met meeste scooterrijders (en ook veel motorrijders) is dat ze zichzelf zien als een fietser, doordat ze maar 2 wielen hebben. Zo gedragen ze zich ook, ipv tussen de auto's in te rijden gaan ze ernaast rijden, dan vraag je om ongelukken. Als je in een auto kijkt of je rechtsaf kan slaan, dan kijk je ff vlug van te voren rechts, want een fietser rijd toch niet hard, maar dan komt er net een scooterrijder (gehalte snackbarharses) langscrossen op een plek waardie niet hoort. Vraagt om ongelukken zulke dingen. veel scooterrijders snappen niet dat zij de kwetsbare factor in het verkeer zijn.
pi_5381665
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2002 23:12 schreef thalx het volgende:

Dan moet je eens goed opletten want dat zijn namelijk motorscooters, waarop mensen rijden met motorrijbewijs.... en die mogen zo hard rijden

Het waren geen motorscooters, gewone ielige scootertjes met dunne bandjes zonder nummerbord of iets die zwalkten over de autobahn en een gevaar op de weg waren. Kwartier later stonden ze stil op de vluchtstrook. En ze kregen een hoop getoeter te horen.

Ik zit zelf vaak op de racefiets en ik schrik me soms wezenloos als ik op het fietspad opeens voorbijgesjeesd wordt door een scooter die echt ver boven de 60 rijdt.
Ik blijf erbij, de meeste scooterrijders zijn te lui om dat kleine stukje te fietsen en kopen zo'n ding vooral voor hun image.
Snackbarharses vind ik trouwens een mooie uitdrukking .

pi_5382392
Ik ben vorig jaar al wandelend aangereden door een scooter, hij reed te hard, was opgevoerd, onverzekerd, geen rijbewijs en uiteraard niet verzekerd. Ik werd met een hersenschudding en een zwaar gekneusd been afgevoerd in een ambulance.
Gelukkig niets van overgehouden, alleen bij het geluid van een scooter ben ik nog steeds schrikachtig.
Daarna in mijn omgeving nog 2x ongeveer hetzelfde voorval meegemaakt.
Ik heb niets tegen scooters, alleen die lui die denken dat ze de enigste op de weg zijn, daar moeten ze iets aan doen.
pi_5383921
quote:
Op woensdag 14 augustus 2002 20:10 schreef Jaymza het volgende:
Ik ben vorig jaar al wandelend aangereden door een scooter, hij reed te hard, was opgevoerd, onverzekerd, geen rijbewijs en uiteraard niet verzekerd. Ik werd met een hersenschudding en een zwaar gekneusd been afgevoerd in een ambulance.
Gelukkig niets van overgehouden, alleen bij het geluid van een scooter ben ik nog steeds schrikachtig.
Daarna in mijn omgeving nog 2x ongeveer hetzelfde voorval meegemaakt.
Ik heb niets tegen scooters, alleen die lui die denken dat ze de enigste op de weg zijn, daar moeten ze iets aan doen.
En waarom reed hij tegen je aan?... omdat jij toen je hem aan hoorde komen links/rechts over de weg ging zwalken omdat je nie weet wat je mot doen?...

(sorry als dit niet jou betreft... maar dit doen wel enorm veel andere wandelaars/fietsers... blijve altijd netjes rechts van de weg... maar als je ze net wil passeren schieten ze naar links ofzo... tja...)

(en ohw... rij 4 jaar scooter... 1x schade door een automobilist die door rood reed... en 2 jaar me rijbewijs... dus ik weet van beide genoeg)

pi_5385691
quote:
Op woensdag 14 augustus 2002 22:18 schreef Aero het volgende:

[..]

En waarom reed hij tegen je aan?... omdat jij toen je hem aan hoorde komen links/rechts over de weg ging zwalken omdat je nie weet wat je mot doen?...

Tja wie weet, hij reed zo hard, ik hoorde hem, draaide me om om te kijken en hij was al bij me. De klap zelf en de eerst paar uur daarna zijn door de hersenschudding uit mijn geheugen gewist.
Meestal heb je wel tijd om het plantsoen in te vluchten als je zo'n ding aan hoort komen. Maar deze ging echt te snel voor me.
pi_5385731
Ik zal eens iets positiefs zeggen: scooters zijn lang niet zulke ruimteverspillers als auto's en een stuk flexibeler. Alleen de bestuurders zijn helaas meestal complete debielen. Maar scooters op zich zijn erg nuttig.
For great justice!
pi_5385808
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2002 01:33 schreef GizartFRL het volgende:

ik blijf erbij dat auto's erger zijn, die verspillen zoals QyRoZ eerder al zei, veel meer ruimte en zijn benzineverslinders.

desalniettemin: Auto's zijn soms leuker dan scooters en scooters zijn soms leuker dan auto's

pi_5385888
Maar de gemiddelde scooterrijder is heel wat jonger en roekelozer en lomper dan de gemiddelde autorijder.
De combinatie scooter+macho puber is funest.
pi_5385951
btw ik werd vanavond ingehaald door zo'n jochie op zo'n opgevoerd scootertje op een recht stuk weg.
Ik reed toevallig ook weer eens op mijn oude scooter ( mijn auto zie TPA) met een snelheidje van 60-65 zoiets.
hij haalt me dus in met een vaartje van 70-80
Ik rij dus een stukje achter hem en er komt een haakse kombocht naar rechts; die gast gaat me toch een partij in de ankers. Ik stuur mijn scooter zonder gas terug te nemen keurig door de bocht en na de bocht haal ik hem door het snelheidsverschil weeer in; ik heb nog nooit een jochie Glaziger uit zijn ogen zijn kijkn dan die blik toen ik hem inhaalde!
pi_5387770
Waar ik woon moet het verkeer als ze de straat over willen steken vaart minderen, heuveltje over, oversteken, heuveltje over en weer gas geven. Van fietsers en auto's die dat doen heb ik geen last.

Maar die godvergeten !@#$%^&*-scooters vergallen mijn woonplezier behoorlijk. Ten eerste maken ze überhaubt vrijwel allemaal veel te veel lawaai. Ik vind dat veel storender dan hard rijden, laat ze zich maar te pletter rijden, geen problemen mee, als ze het maar stil doen.
Ten tweede is het uiteraard nodig om tijdens die uiterst moeilijke maneuvre (jaja, langzaam rijden doen ze niet zo vaak) heel vaak en heel snel achter elkaar gas te blijven geven.

Ik ben er best voor om scooters op alle gebieden hard aan te pakken. Welke scooter (brommer in het algemeen?) rijdt er nou nog 45 km/u? Als ik met de auto in de stad rij schrik ik me elke keer weer het leplazarus als zo'n klojo uit het niets opduikt met 70km/u.
En scootermannetjes, ja ik erger me ook aan automobilisten die geen richting aangeven op rotondes etc. Ik ben nl. ook nog wel eens fietser.

Sorry voor dit zeik-verhaal, maar kom voor de gein maar eens een avondje bij me langs. 's Zomers lekker het raam openzetten laat ik wel uit mijn hoofd.

Als je dan dit leest:

quote:
Op dinsdag 13 augustus 2002 10:58 schreef Blueice het volgende:

[..]

Dan mogen er van mij opvoeren wel hele nare straffen komen te staan.
1ste keer scooter weg (shredder)+ boete ¤500
2de keer scooter weg + boete ¤1000 + 1/2 jaar niet meer rijden
3de keer scooter weg + boete ¤2500 + nooit meer rijden + je moet bij het halen van je auto-rijbewijs ALLE extra cursussen doen (en zelf betalen natuurlijk)

U bent de zwakste schakel - tot ziens!

Ja dat lijkt me wel wat. Maar ja, in de ogen van die 16-jarige acnee-mannetjes ben je dan een zeikerd.

[Dit bericht is gewijzigd door JeroenH op 15-08-2002 08:57]

donderdag 15 augustus 2002 @ 09:39:23 #105
11777 Grote-Smoeldriaan
pi_5388107
Ach ze hebben gewoon geen verantwoordelijkheids gevoel in het algemeen. Ik ben dan ook voorstander van het opvoeren van de minimum leeftijd.

Brommer en Scooter : 18 jaar
Auto : 21 jaar

Niet lang geleden is de oom van mijn vriendin bijna doodgereden door een scooter die minimaal 80 reed en ook nog iemand achterop had. De man is nu nog niet helemaal hersteld en de scooterrijder was doorgereden en later gelukkig op basis van getuigen verklaringen opgepakt.

Dat soort lui zouden 10 jaar niet meer op een scooter mogen zitten, misschien dat het frietvet dan uit de hersenpan is verdwenen.

Hard, gemeen en snel
  donderdag 15 augustus 2002 @ 17:51:12 #106
31411 Blueice
pi_5393437
quote:
Op donderdag 15 augustus 2002 08:38 schreef JeroenH het volgende:

Sorry voor dit zeik-verhaal, maar kom voor de gein maar eens een avondje bij me langs. 's Zomers lekker het raam openzetten laat ik wel uit mijn hoofd.

Ik kom zelf ook uit Hilversum nu ben ik wel benieuwd in welke buurt jij woont?
quote:

Dan mogen er van mij opvoeren wel hele nare straffen komen te staan.
1ste keer scooter weg (shredder)+ boete ¤500
2de keer scooter weg + boete ¤1000 + 1/2 jaar niet meer rijden
3de keer scooter weg + boete ¤2500 + nooit meer rijden + je moet bij het halen van je auto-rijbewijs ALLE extra cursussen doen (en zelf betalen natuurlijk)

en op auto's die hun richting niet aangeven en die geen voorang verlenen de doodstraf?
quote:
Maar ja, in de ogen van die 16-jarige acnee-mannetjes ben je dan een zeikerd.
Origineel

[Dit bericht is gewijzigd door Blueice op 15-08-2002 18:03]

donderdag 15 augustus 2002 @ 18:02:55 #107
24163 Lexcorp
Alive and kicking
pi_5393572
quote:
Op donderdag 15 augustus 2002 00:07 schreef QyRoZ het volgende:
Maar scooters op zich zijn erg nuttig.
kijk maar naar italianen. Daar rijden ook fatsoenlijke, geslaagde, intelligente mensen op scooters
pi_5393639
tsja.. t zijn meestal de mensen die erop zitten...
maarja, ook weer niet allemaal he...
pi_5393904
quote:
Op donderdag 15 augustus 2002 17:51 schreef Blueice het volgende:
Ik kom zelf ook uit Hilversum nu ben ik wel benieuwd in welke buurt jij woont?
Ken je de kruising Koningsstraat/Neuweg? Er moeten een boel mensen vanuit het centrum richting de Havenstraat over de Koningsstraat en terug. Bij het oversteken van de Neuweg moet je twee verkeersdrempels over. Dat schijnt met een opgevoerde scooter (je weet wel met strakke veren in je koppeling) niet normaal mogelijk te zijn.
Ik woon aan die kruising. Nog wel.

Toen een paar weken geleden die kruising nog openlag wegens werkzaamheden moest iedereen over de stoep. Daarbij moesten ook de scooterrijders langzaam rijden *schrik!*. Als ik een wapen had gehad had Hilversum een aantal scooterrijders minder gehad.

quote:
en op auto's die hun richting niet aangeven en die geen voorang verlenen de doodstraf?
Een automobilist die geen richting aangeeft bij het verlaten van een verkeersplein of geen voorrang verleent overtreed de verkeersregels en zal daarvoor een boete moeten krijgen, zeker. En ik ben ook absoluut vóór een puntensysteem waarbij de boetes oplopen als je overtredingen vaker begaat.
Maar die scooters die de hele avond bij mij voor de deur langscrossen overtreden geen verkeersregels (ok, I'll give you the benefit of the doubt) maar veroorzaken toch veel overlast.
Daarbij maken opgevoerde brommers veel schade, ook aan auto's waardoor ook mijn verzekeringspremies stijgen. En mensen die rijden op opgevoerde brommers hebben ook vaker letsel waardoor de ongevallen en ziektenkostenpremies stijgen.
... en zo kan ik nohg wel ff doorgaan.

* JeroenH : Opa JeroenH zegt 'wacht maar tot je een beetje ouder bent, dan snap je het wel'

Ik wil ook geen vingers wijzen en doen alsof ik en mijn rijgedrag perfect zijn, maar ik wordt er helemaal gek van. Elke avond (en ook overdag waarschijnlijk) omde paar minuten zo'n zenuwachtig mannetje wat onder je raam doorscheurt.

quote:
Origineel
Ja, hè?
  donderdag 15 augustus 2002 @ 19:19:20 #110
31411 Blueice
pi_5394336
quote:
Op donderdag 15 augustus 2002 18:38 schreef JeroenH het volgende:

Ken je de kruising Koningsstraat/Neuweg?

Yep woon er vlakbij (Oude Haven)
quote:

Er moeten een boel mensen vanuit het centrum richting de Havenstraat over de Koningsstraat en terug. Bij het oversteken van de Neuweg moet je twee verkeersdrempels over. Dat schijnt met een opgevoerde scooter (je weet wel met strakke veren in je koppeling) niet normaal mogelijk te zijn.
Ik woon aan die kruising. Nog wel.

Klinkt misschien een beetje flauw maar lawaai (en dan niet alleen scooters) is te verwachten als je zo dicht bij het centrum woont.

quote:

Als ik een wapen had gehad had Hilversum een aantal scooterrijders minder gehad.

Zo los je (denk ik) geen problemen op
quote:

Een automobilist die geen richting aangeeft bij het verlaten van een verkeersplein of geen voorrang verleent overtreed de verkeersregels en zal daarvoor een boete moeten krijgen, zeker. En ik ben ook absoluut vóór een puntensysteem waarbij de boetes oplopen als je overtredingen vaker begaat.

* Blueice is het hier helemaal mee eens, ook voor scooters mits de maximale snelheid hoger wordt. (MAX. 30 km/u is krankzinnig binnen de bebouwde kom)
quote:

Maar die scooters die de hele avond bij mij voor de deur langscrossen overtreden geen verkeersregels (ok, I'll give you the benefit of the doubt) maar veroorzaken toch veel overlast.

Deze overtreden wel de vekeersregels
quote:

Daarbij maken opgevoerde brommers veel schade, ook aan auto's waardoor ook mijn verzekeringspremies stijgen. En mensen die rijden op opgevoerde brommers hebben ook vaker letsel waardoor de ongevallen en ziektenkostenpremies stijgen.
... en zo kan ik nohg wel ff doorgaan.

Het gaat hier niet over de scooter maar over de bestuurder. Als je als een gek gaat rijden dan zal je dit op de koop toe moeten nemen, niet elke opgevoerde scooterrijder rijdt als een gek.
pi_5394640
1x een ongeluk en dat hele ding ligt in stukken.

Kwaliteit is er niet en je betaalt je een ongeluk.

Gelukkig ben ik niet 16 meer

pi_5397977
quote:
Op donderdag 15 augustus 2002 19:19 schreef Blueice het volgende:
Yep woon er vlakbij (Oude Haven)
quote:
Klinkt misschien een beetje flauw maar lawaai (en dan niet alleen scooters) is te verwachten als je zo dicht bij het centrum woont.
Ja DAAG! Uitgaansgeluid ben ik gewend en dat is ook niet meer dan logisch, maar die scootermannetjes doen dit overal. Geen argument.
quote:
Zo los je (denk ik) geen problemen op
Mwah... het zou mij in ieder geval veel voldoening schenken
<korte termijn-visie aan>
En als ze dan voortaan een blokje om rijden heb ik er ten minste geen last meer van.
</korte termijn-visie aan>
quote:
* Blueice is het hier helemaal mee eens, ook voor scooters mits de maximale snelheid hoger wordt. (MAX. 30 km/u is krankzinnig binnen de bebouwde kom)
Uh, ik kan me vergissen maar mogen brommers geen 45km/u binnen de bebouwde kom? Ik ben er ook wel voor omdat gelijk te trekken met de 50km/u van de auto's, omdat in veel gemeenten w.o. ook Hilversum de brommers op de weg tussen te auto's moeten rijden.
Maar in ruil daarvoor moet die 50 km/uur ook glashard gehandhaafd worden. 51km/u? Boete. Paar keer achter elkaar? Zeer hoge boetesen uiteindelijk scooter weg. Moet je kijken wat dat doet voor de verkeersveiligheid.
quote:
Deze overtreden wel de vekeersregels
Ik kan zo even geen manier bedenken op welke manier zij de verkeersregels zouden overtreden dan. Ze steken gewoon (nou ja, gewoon....) een straat over. Tenzij je bedoelt dat ze opgevoerd zijn, maar dan kun je denk ik 97,34% van alle scooters van de weg halen.
quote:
Het gaat hier niet over de scooter maar over de bestuurder. Als je als een gek gaat rijden dan zal je dit op de koop toe moeten nemen, niet elke opgevoerde scooterrijder rijdt als een gek.
Op zich mee eens, maar feit is wel dat hogere snelheid leidt tot meer ongevallen. Je reaktietijd blijft gelijk, en dat houdt bij hogere snelheden gewoonweg in dat je meer meters maakt voordat je stil kan staan.
En als je scooter hard kan dan zal je dat meestal ook wel rijden denk ik (iets met veren en koppeling of zo?).
  vrijdag 16 augustus 2002 @ 00:59:30 #113
31411 Blueice
pi_5398905
quote:
Op donderdag 15 augustus 2002 23:54 schreef JeroenH het volgende:

Ja DAAG! Uitgaansgeluid ben ik gewend en dat is ook niet meer dan logisch, maar die scootermannetjes doen dit overal. Geen argument.

Hier ben ik het niet mee eens, er zijn buurten in Hilversum waar je echt geen 'last' hebt van scooters
quote:
Mwah... het zou mij in ieder geval veel voldoening schenken
<korte termijn-visie aan>
En als ze dan voortaan een blokje om rijden heb ik er ten minste geen last meer van.
</korte termijn-visie aan>
Ik denk dat je dan alleen het geluid van je mede-gevangene hoort
quote:
Uh, ik kan me vergissen maar mogen brommers geen 45km/u binnen de bebouwde kom? Ik ben er ook wel voor omdat gelijk te trekken met de 50km/u van de auto's, omdat in veel gemeenten w.o. ook Hilversum de brommers op de weg tussen te auto's moeten rijden.
Maar in ruil daarvoor moet die 50 km/uur ook glashard gehandhaafd worden. 51km/u? Boete. Paar keer achter elkaar? Zeer hoge boetesen uiteindelijk scooter weg. Moet je kijken wat dat doet voor de verkeersveiligheid.
De maximale sneldheid voor een scooter is binnen de bebouwde kom 30 km/u en buiten de bebouwde kom 40 km/u. Het idd gelijk trekken van de snelheden met auto's zou een oplossing kunnen zijn alleen zouden de scooters niet moeten worden begrensd op 50 km/u want er zijn altijd wel situaties waarbij je extra gas goed kunt gebruiken (auto's zijn ook niet begrensd op 120 km/u)
quote:
Ik kan zo even geen manier bedenken op welke manier zij de verkeersregels zouden overtreden dan. Ze steken gewoon (nou ja, gewoon....) een straat over. Tenzij je bedoelt dat ze opgevoerd zijn, maar dan kun je denk ik 97,34% van alle scooters van de weg halen.
Het maximale wat een scooter aan geluid mag produceren was geloof ik 97 DB op 30 cm van de uitlaat
quote:
Op zich mee eens, maar feit is wel dat hogere snelheid leidt tot meer ongevallen. Je reaktietijd blijft gelijk, en dat houdt bij hogere snelheden gewoonweg in dat je meer meters maakt voordat je stil kan staan.
En als je scooter hard kan dan zal je dat meestal ook wel rijden denk ik (iets met veren en koppeling of zo?).
Dit lijkt me sterk, een auto kan ook 200 maar dat rijdt (hoop ik ) dit niet continue. De moderene scooters van tegen woordig zijn gemaakt voor snelheden van ongeveer 80 km/u, Een scooter die onbegrensd wordt en dus de snelheid loopt waarvoor die gemaakt is kan ook best zacht rijden met een fatsoenlijk geluid. Het van de (koppelings-) veren gaat pas op echt bij de echte "brute setup".
  vrijdag 16 augustus 2002 @ 02:52:45 #114
19245 GTTC
Honda - S2000
pi_5399786
1: Hun irritante geluid ( BHUUUUUUUUUUUUUUU!!!!!!)

2: Een hoop kabaal bij optrekken en dan nog langzaam wegrijden met een keihar BHUUUUUU geluid

3: Scooters zijn levensgevaarlijk bij natweer, heb al vele lui op hun bek zien gaan die een "bocht"namen bij nat wegdek..

4: Van die bumperklevende scootergastjes met "no fear" stickers beplakt over het hele ding... end an halen ze je ook nog eens rechts in omdat ik net een 45km/u karretje voor me heb rijden en dan rij ik ze ff klem omdat ze me recht inhalen en dan moet je hun gezicht eens zien ( zie je goed want ze dragen amper een helm ) end an denk ik bij mezelf "knul, haal snel die "no fear"stickerset van je gammelprul af...

5: die irri kutstickers wat ze erop rammen "BreEzAH, RACING , TUNED , MALOSSI , NO FEAR blablabl en nog meer van die onzin... wat is er nou "RACING" aan een 45km/u prul? me fiets gaat nog harder!

6: me allergrootste ergernis: een 45km/u brommer ( wallaroo ) met een uitlaat die tot de rugzak van het scholiertje komt enbijna verticaal de lucht insteekt en 150dB lawaai maakt en wat ze leowinchie of nienja noemen ofzoiets....

7: van die gare scooters met die gare standaart zodat het lijkt alsof de scooter horizontaal op de grond ligt zodat ie 3 plaatsen in beslag neemt bij een scooter/fietsenstalling

8: van die scootergastjes die menen 3 personen te kunnen vervoeren...

9: hun irritante "PHIIIEEEEEEHHHP" claxon geluid wat ze aan iedere voetganger,fietser laten horen...

10: van die spoilertjes achterop.. grootste nutteloos voorwerp wat op de hele scooter zit aangezien zon ding pas nut heeft boven de 135km/u....

Ik rij zelf auto en ik weet dat automobilisten de grootste ergernissen zijn van scooters maar het aantal "arrogante"automobilisten kan niet op tegen het aantal "arrogante" scooters...

automobilisten wins

Silverstone
pi_5399994
quote:

Ok, ik vraag dus jullie mening over scooters en het rijgedrag. Ik ben zelf ook fanatiek scooterrijder maar ik merk dat veel mensen nogal een hekel aan scooters hebben.

Ik hoor veel automobilisten vaak (ook hier op forum) zo van "alle scooterrijders zijn levensgevaarlijk", maar die mensen vergeten dat niet ALLE scooterrijders slecht rijgedrag hebben, en dat ook niet ALLE automobilisten zo'n GOED rijgedrag hebben.

Ben zelf een fanatiek scooterrijder, wel ik reed vroeger meteen Piaggio Ciao, kweet niet of je dat kent, das zo een goedkoop mobiletje die lang zijn waarde houdt, maar je moet er wel geluk mee hebben. Wel ik moet zeggen 90 per uur met een scooter is 10 keer veiliger dan 25 per uur met een mobiletje. ik heb l met beide een ongeluk tegengekomen, de eerste keer was ik gelukkig in mijn recht, en dat was met dat mobiletje, wel ik heb met mijn hoofd tegen de achterruit van een auto geknald, gelukkig droeg ik een helm, en gelukkig was ik redelijk ver gevlogen, want ik heb mijn mobiletje zien tegen de grond gaan en letterlijk ontploffen, met het geld van de verzekering en wat spaarcentjes heb ik nu ee scooter gekocht, wel: de nadelen zijn: plastic kappen zijn teer, scooters zijn vlug uit de mode, scooters zijn politiemagneten. voordelen: veel onderdelen te krijgen, zuinig, rijdt veel veiliger dan een mobiletje. Je moet eens met een mobiletje een andvat er op zetten die kan op volgas blijven als je hem los laat, je gaat geganrandeert tegen te vlakte. hetzelfde met een (niet verbogen) scooter, en hij rijdt mooi rechtdoor. Een scooter is gemaakt om vlug te rijden, de banden die er op liggen zijn meestal standaard gemaakt om 100 te kunnen rijden zonder last t ehebben van de verhoogde druk, terwijl een mobiletje nie gemaakt is om snel te rijden, en plooit als een accordeon.
carputer in wording...
pi_5399995
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2002 01:14 schreef Vibromass het volgende:
Ze maken herrie
moet ik eens afkomen met mijn benelli? Wel met de originele uitlaat wel te verstaan...
carputer in wording...
pi_5400000
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2002 01:20 schreef Bluezz het volgende:
Ik geloof dat het echt tijd wordt voor een kinderforum, gezien na de vraag van de topicopene die eerste 2 reakties.

Scooters zijn helemaal goed!
Wel soms door de chauffeurs onberekenbaar in het verkeer, maar ik neem de scooter van mijn zoon wel eens mee en ik geniet van het rijden in de buitenlucht.
Je ziet vanalles, kan door binnenwegen, je kan grotere afstanden overbruggen dan met de fiets en je zit niet zo opgesloten als in een auto.
Alleen ben ik niet zo gecharmeerd van die helm, die bij deze scooter met geel plaatje nu eenmaal hoort.

Zelf zou ik best een scooter willen hebben, maar dan oranje, dus zonder helm.

ben je gek of zo? kijk, door zulke mensen worden scooterrijders nu scheef bekeken...je weet toch dat een scooter met oranje stickers niet zo snel mag? Mensen zoals jij moeten eens een goed ongeluk tegenkomen, met een helm aan welteverstaan, geloof me, een helm is steviger als je schedel, en bij mijn laatste ongeluk was de buitenkant van helm gewoon herleid tot poeder en was zelfs de binnenkant gepleten in 2 helften. En ja, het is een integraalhelm. Als je zoiets tegengekomen hebt, dan hou je je hart vast bij iedere scooterrijder die zonder helm rijdt. Een scooter is een sport brommer, hij is niet gemaakt voor oude omaatjes die met hun voeten naast hun scooter rijden en die het nooit horen moest de pikkel van hun scooter over de grond slepen. Een scooter dient om te personaliseren, die levengevaarlijke pikkel te vervangen door een model die aan de zijkant van je scooter hangt, om bijna plat te gaan in de bochten, en vooral niet om zonder helm te rijden.
carputer in wording...
pi_5400006
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2002 01:24 schreef Vibromass het volgende:

[..]

een originele scooter, of een gewoon onbegrensde scooter, die maakt heus geen snerpend rotgeluid. ik zag onlangs een scootertje rijden van de tweede generatie, de eerste van het type "compact en handig", ik zag het koppeltje dat er op zat vertrekken (dat noem ik pas gevaarlijk, met 2 op een compacte scooter) ik hoorde zijn starter en daarna niks, ik dacht die zit zonder benzine, maar zijn licht flikkerde, dus dat betekend dat de motor draait. Ik hoorde de wind lichtjes (dacht ik) en zag dat die scooter zijn licht brandde en volgas zat, en al redelijk aan het optrekken was. uiteraard moet je niet luisteren naar scooters als de mijne, met powerluchtfilters die meer herrie maken dan de uitlaat die trouwens een aluminium enkelwandige krulpijp is met een dunne lange demper zonder dempwol in en draait op zo een 8500 toeren per minuut.
carputer in wording...
  vrijdag 16 augustus 2002 @ 05:12:18 #119
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_5400007
Scooters sucken ! Met die pokke snelheid tussen de auto's door.
A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
pi_5400016
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2002 01:30 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Je hebt van die compacte koreaanse scootertjes of scooterjes die niet groter zijn dat een gewone damesbromfiets, die zijn spuuglelijk, je hebt ook scooters met veel roosters en vooral veel onderdelen gesloopt, en achter ieder rooster 2 lampen en zoveel mogelijk verschillende kleuren, maar je hebt ook treffelijke scooters. Scooters waarmee je niet op een fietspad kan die gewoon over de gewone weg geschilderd is omdat ie te breed is, scooters waarmee je gemakkelijk met 2 er op kan zitten en dat er nog plaats is voor een derde, met dan nog een achtervleugel er aan, scooters die mooi gelakt zijn ik 2 kleuren, en niet zo de helft van een kap in het ene kleur en de ander ehlft in een ander kleur, maar dan echt, gewoon, alle "buitenkappen" volledig in 1 kleur en alle "binnenkappen" in een ander kleur. En geloof me, het is niet omdat een scootertje een rotherrie maakt en een snel uitlaatje heeft en nog wat van dat spul dat het daarom een monster is. Mijn scoot mag 45 volgens de wet, ik rijd nooit meer dan 60 en mijn scooter is electronisch begrensd op 65, maar ik trek wel op van 0 tot 60 in 2 seconden. Alleen, ik ben daarvoor voorzien, ik ben met een kabeltje verbonden met mijn scooter, als ik er van val springt dat kabeltje uit het houdertje en blokkeert de benzinetoevoer en komt er geen stroom meer op de bougie. Mijn kader is verstevigt en het zwaartepunt is naar voor gelegd om niet met het voorwiel van de grond te gaan.
carputer in wording...
pi_5400025
Allereerst: ik heb nooit van mijn leven een scooter bereden, 1x uit noodzaak achterop gezeten. Ik heb bijna 3 jaar mijn rijbewijs, maar rijd alleen in de auto van mn moeder (koekblik), ik heb zelf geen auto. Ik heb altijd het principe nageleefd dat fietsen gezonder is en minder lui. Dat is puur persoonlijk, doet verder niets af aan scooterrijders.

Wat mij betreft mag het weggedrag van zowel scooters als automobilisten STERK verbeteren. Door rood rijden, geen knipperlicht, achterlijke inhaalmanouvres, je wordt er gek van.

Het punt met scooters is alleen dat ze overal zo makkelijk tussendoor kunnen. En dat doen ze maar al te graag. Met een achterlijke snelheid racen sommige scooterrijders tussen verkeerssituaties door waar automobilisten inhouden omdat ze simpelweg er niet langs kunnen. En het is al gezegd: automobilisten worden overschat in wat ze kunnen overzien. Een scooter die ineens opduikt uit een richting waar je net gekeken hebt en niets zag om vervolgens ergens anders te kijken... het komt maar al te vaak voor. Je schrikt je de zenuwen en als het maar vaak genoeg gebeurt ga je nog generaliseren ook

Geen helm dragen is natuurlijk enorm onverantwoordelijk vooral. Maargoed, gelukkig heb je alleen jezelf daarmee

Over de herrie hoor je mij niet zeuren, er zijn genoeg sportuitlaat-auto's die meer herrie maken en bovendien ga je niet de weg op om te genieten van de mooie stilte, toch?

prrrrrrr

If you're not confused, you're not paying attention
pi_5400028
quote:
en die laagvliegende kutchauffeurs van ver in de 80 die 30 per uur rijden en nooit voorrang verlenen wel of wat?
quote:
Das een kwestie van smaak, val ook niet zo op die Yamaha Aeroxen/MBK Nitro's Ik rij met een Benelli K2 Namur, wel geloof me, hij ziet er veel klassevoller uit, ik moet wel zeggen dat hij lichtjes getuned is, eigenlijk meer untuned... Alle zogezegde sportieve stickers zijn er af, en de roodgespoten stukken heb ik mooi blauw gespoten, omdat zwarte verf teer is, en ik het rood er niet af kreeg. Ik heb nu de nieuwe kappen besteld, en ee Wit-Zwarte benelli is heus heel mooi.
quote:
hola, scooters niet beginnen vergelijken met grasmaaiers hé, een scooter heeft lang diet zo een koekendoos-uitlaatje, en heeft ook geen metalen bak met een panty er in als luchtfilter. In een grasmaaier zit meestal een stratton en weet ik veel hoe die andere theedrinker heet, motorke, en in de meeste moderne scooters zitten snelle, stille en milieuvriendelijke minarelli motoren, vroeger zater er luidruchtige rokende morini motoren in. Trouwens, als ik moet kiezen tussen een mooie scooter waarmee je rustig 70 kan rijden en een diesel golfke met een rioolpijp er onder die voor geen meter vooruit gaat maar alleen maar lawaai maakt, dan weet ik wat te kiezen hoor, dat mooi scooterke... Trouwens, ik heb zelf een auto of 3 staan, waarvan 1 volledig in orde om binnen een jaar mee te rijden, wel de stilste van die drie (een VW passat diesel met nog alle tussendempers en niet opgedreven motor) maakt meer lawaai als mijn Benelli met Tecnigass uitlaat, powerluchtfilter, en hogetoerencilinder... en er is heus niks mis met die auto...mijn scooter maakt minder lawaai @ 8500 toeren dan die VW op 2000 toeren...
carputer in wording...
pi_5400031
quote:

[..]

80 per uur op een scooter die er voor gemaakt is is onverantwoord, terwijl aan 40 per uur op de autoweg een file veroorzaken en nog het ricico lopen dat er iemand tegen je rijdt verantwoord is? Trouwens, heeft jouw auto voor EN achteraan schijfremmen? zijn ze om de 2000 kilometer grondig gecontroleerd? zitten er vochtafleiders op, kan je als je wilt je volledige remkracht op je voorwielen zetten? moeten die 2 schijfjes die vooraan zitten, (als het al schijven zijn) een auto die ruim 1000 kilo weegt even vlot kunnen tot stilstand brengen als een 1 schijfrem vooraan die bovendien nog veel beter is gemaakt dan die in een auto en die de volledige kracht kan krijgen die maar 80kilo+gecith bestuuder tot stilstand brengen? Ik dacht het niet, mijn scooter kan, als ik 65 per uur rijdt in minder dan 10 meter 100% stil staan, terwijl een auto die maar 50 per uur rijdt en dan nog heel goede remmen heeft met abs er 25 meter overdoet... Trouwens, als jij als "veilige" autobestuurder een frontale botsing hebt, dan knalt die motor op nog geen meter van je neus open, als hij al je cabine niet is binnengedrongen, terwijl je van een scooter gemakkelijk er van kan springen, en het volledige motorgedeelte achteraan ligt...En als jij met je herriebak in de file staat, dan vlam ik mooi naast je aan 60 per uur...
carputer in wording...
pi_5400035
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2002 02:20 schreef ixl85 het volgende:

[..]

juist, maar leg dat de wout maar eens uit...
nog zoiets: 30rijden met een scooter is bijna onmogelijk,
want je kan het gas niet inhouden dat hij altijd 30 blijft rijden, hij blijft klimmen.. (tenzij je echt maar 1mm van je gas open trekt, maar dan maakt je scooter een kut geluid, en het is niet fijn rijden, een scooter reageert anders dan een auto,
een scooter heeft een top van 55/85 (soms harder, maar daar gaan we niet van uit) doordat hij zoveel snelheid kan maken met zo WEINIG vermogen (iets van 0.6kw als je 55 rijd, correct me if i'm wrong)
is het moeilijk om de snelheid constant te houden)
en nu ga ik echt slapen

30 ridjen is inderdaa gevaarlijk, hier in belgie mag je met een snorscoot overal 25 (zelfs in een woonerf of zone 20, omdat je korter kan remmen), maar moet je geen rijbewijs hebben, hoe zot dat ook is, nu zijn er va die gekken die zulke snorscooters onbegrenzen en ze dus een stuk of 70 doen lopen, terwijl je zonder helm best zelfs geen 25 rijdt... Het zou hier gewoon zo moeten zijn als in nederland, verplicht certificaat, nummerplaat, helm op en je scooter mag zo vlug lopen als je motor aan kan, zolang je maar niet zo snel er mee rijdt. Ja dat is zo in nederland, alleen wordt het niet toegepast, je moet eens als je op de rollenbank gezet wordt dreine met in beroep te gaan...
carputer in wording...
pi_5400037
quote:
Probleem is dat het gewoon opgepompte grasmaaiers zijn, en de bestuurders zorgen ervoor dat de toestellen een bijna dezelfde functie krijgen...
nogmaals, een scooter rijdt heus niet op een grasmaaier motor, zo een grasmaaier heeft veel meer pk die hij gewoon verkwist, een scooter heeft als het goed is niet eens een hele pk, maar hij gebruikt die ene pk wel goed.
carputer in wording...
pi_5400038
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2002 10:53 schreef KHz0r het volgende:

[..]

een scooter met een prop in de uitlaat die zorgt dat er rook in je cilinder blijft, een varioring er in die zorgt dat hij niet snel kan, maar wel enorm veel overtoeren maakt en een buisje in het luchtfilter die zorgt dat de motor veel te warm krijgt kan niet lang mee gaan... Ooit al gehoord van lamgereden brommers? dat zijn brommers met ee silinder die zodanig veel heeft afgezien dat hij lekt en niet meer goed kan rijden...
carputer in wording...
pi_5400102
Nou om maar 2 voorbeelden te noemen waar ik mij zeer ernstig aan stoor met 99% van de scooterrijders die ik tegenkom :@ is geen voorang willen verlenen. Het is meer zo'n keus voor jou zal ik hem nu eens goed op mn motorkap zetten of zal ik me maar inhouden. Het laatste is het tot nu toe altijd nog geweest. Verder denken ze doordat ze smal zijn overal tussendoor kunnen. Heeft me al eens een spiegel gekost van mn auto jammer voor hem dat ik zn gare plaatje had gezien en aangifte gedaan heb bij de politie (want hij reed natuurlijk erg snel door) leuke was dat het een bekende was bij de politie na kenmerken van scooter doorgegeven te hebben was gedeeltelijk nummer plaatje al niet meer nodig en spiegel toch nog betaald maar het zal niet altijd zo gaan vrees ik
pi_5400971
quote:
Op vrijdag 16 augustus 2002 00:59 schreef Blueice het volgende:
De maximale sneldheid voor een scooter is binnen de bebouwde kom 30 km/u en buiten de bebouwde kom 40 km/u. Het idd gelijk trekken van de snelheden met auto's zou een oplossing kunnen zijn alleen zouden de scooters niet moeten worden begrensd op 50 km/u want er zijn altijd wel situaties waarbij je extra gas goed kunt gebruiken (auto's zijn ook niet begrensd op 120 km/u)
Ja, maar ik heb in dit topic al en paar keer gelezen dat scooters niet langzaam kunnen rijden, omdat de motor dan raar gaat pruttelen of weet ik wat. Daar komt ook nog bij dat die 16-jarige mannetjes nog echt niet de zelfbeheersing hebben om ook 50 te blijven rijden. Als het gedrocht 80 kan, zullen ze het rijden ook. Daar komt ook nog bij dat voor veel kids een brommer geen vervoermiddel is, maar een statussymbool. Meer snelheid = meer status.

Maar zoals ik al eerder zei: op zich maakt de snelheid me niet zoveel uit, tenzij ik in de auto zit. Maar het is slechts een kwestie van tijd voordat ik er eentje doodrijd omdat hij te dicht achter me zit of zo. Het zij zo.
Ik wordt gewoon krankjorum van de klereherrie die ze maken. Ze snappen gewoon niet dat ze met hun statussymbool hele buurten echt structureel tot last zijn.

Ik las ook ergens dat iemand vond dat ze maar moesten geen fietsen. Dat is natuurlijk onzin. Iedereen moet lekker zelf weten hoe hij/zij zich verplaatst. Waar ik alleen op tegen ben is dat al een scooterrijden van A naar B rijdt hij/zij 10 straten mensen geïrriteerd heeft. En als er nou 1 scooter in Hilversum was viel het wel mee, maar het is zo'n plaag....

quote:
Het maximale wat een scooter aan geluid mag produceren was geloof ik 97 DB op 30 cm van de uitlaat
So what? Deze getallen zeggen me niets als ik niet weet hoeveel de scooters die onder me raam door blèren produceren. Ik vermoed dat het wel (veel) meer is.
quote:
Dit lijkt me sterk, een auto kan ook 200 maar dat rijdt (hoop ik ) dit niet continue. De moderene scooters van tegen woordig zijn gemaakt voor snelheden van ongeveer 80 km/u, Een scooter die onbegrensd wordt en dus de snelheid loopt waarvoor die gemaakt is kan ook best zacht rijden met een fatsoenlijk geluid. Het van de (koppelings-) veren gaat pas op echt bij de echte "brute setup".
Ach ja. Ik denk dat we hier toch niet uitkomen. Jij vind scooters cool, ik vind het klotedingen. Ik denk niet dat ik jou van mening kan doen veranderen, en ik weet zeker dat jij mij niet van mening kan veranderen.

Maar ik blijf erbij dat het beter zou zijn als brommers langzamer en stiller werden.

vrijdag 16 augustus 2002 @ 16:54:00 #129
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_5406083
Ik zag er net nog 1 onderuitgaan op de Hurk in Eindhoven. Veel stof en herrie, maar de bestuurder had niets. Veel te hard en te scherp de bocht in , tsjah
opgezegd@fok.nl
  vrijdag 16 augustus 2002 @ 16:56:47 #130
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_5406120
Kloteherrie
quote:
Ok, 't zijn allemaal patjakkers.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_5406246
quote:
Op vrijdag 16 augustus 2002 07:51 schreef win2k het volgende:
Nou om maar 2 voorbeelden te noemen waar ik mij zeer ernstig aan stoor met 99% van de scooterrijders die ik tegenkom :@ is geen voorang willen verlenen. Het is meer zo'n keus voor jou zal ik hem nu eens goed op mn motorkap zetten of zal ik me maar inhouden. Het laatste is het tot nu toe altijd nog geweest. Verder denken ze doordat ze smal zijn overal tussendoor kunnen. Heeft me al eens een spiegel gekost van mn auto jammer voor hem dat ik zn gare plaatje had gezien en aangifte gedaan heb bij de politie (want hij reed natuurlijk erg snel door) leuke was dat het een bekende was bij de politie na kenmerken van scooter doorgegeven te hebben was gedeeltelijk nummer plaatje al niet meer nodig en spiegel toch nog betaald maar het zal niet altijd zo gaan vrees ik
Vergeet niet dat een scooter evenwaardig is aan een auto hé, dus voorang aan rechts geldt ook, als je een rotonde afrijdt moet je voorang verlenen... En vergeet niet dat slechts 30% van de scooters opgedreven is, dus ... eerst denken voor je iets zegt.
carputer in wording...
pi_5406294
quote:
Op vrijdag 16 augustus 2002 10:08 schreef JeroenH het volgende:

[..]

Ja, maar ik heb in dit topic al en paar keer gelezen dat scooters niet langzaam kunnen rijden, omdat de motor dan raar gaat pruttelen of weet ik wat. Daar komt ook nog bij dat die 16-jarige mannetjes nog echt niet de zelfbeheersing hebben om ook 50 te blijven rijden. Als het gedrocht 80 kan, zullen ze het rijden ook. Daar komt ook nog bij dat voor veel kids een brommer geen vervoermiddel is, maar een statussymbool. Meer snelheid = meer status.

Maar zoals ik al eerder zei: op zich maakt de snelheid me niet zoveel uit, tenzij ik in de auto zit. Maar het is slechts een kwestie van tijd voordat ik er eentje doodrijd omdat hij te dicht achter me zit of zo. Het zij zo.
Ik wordt gewoon krankjorum van de klereherrie die ze maken. Ze snappen gewoon niet dat ze met hun statussymbool hele buurten echt structureel tot last zijn.

Ik las ook ergens dat iemand vond dat ze maar moesten geen fietsen. Dat is natuurlijk onzin. Iedereen moet lekker zelf weten hoe hij/zij zich verplaatst. Waar ik alleen op tegen ben is dat al een scooterrijden van A naar B rijdt hij/zij 10 straten mensen geïrriteerd heeft. En als er nou 1 scooter in Hilversum was viel het wel mee, maar het is zo'n plaag....
[..]

So what? Deze getallen zeggen me niets als ik niet weet hoeveel de scooters die onder me raam door blèren produceren. Ik vermoed dat het wel (veel) meer is.
[..]

Ach ja. Ik denk dat we hier toch niet uitkomen. Jij vind scooters cool, ik vind het klotedingen. Ik denk niet dat ik jou van mening kan doen veranderen, en ik weet zeker dat jij mij niet van mening kan veranderen.

Maar ik blijf erbij dat het beter zou zijn als brommers langzamer en stiller werden.

Ten eerste, een scooter heeft een vario systeem die je toerental gelijk houdt, geef je minder gas, dan zal je automatisch doortrekken tot topspeed. Je gashendel dient enkel om het optrekken te bepalen, de topspeed in houden moet je doen door volgas, geen gas, volgas... heeft niks met beheersing te maken, moest je wat kennen van techniek zou je zo niet lullen. Je kan ook met je auto 120 rijden met weinig gas en 80 rijden met veel gas, hangt gewoon af van de koppeling, en bij een scooter is dat een automatische die meestal afgesteld is op doortrekken tot topspeed...

en tweede, mijn scoot kan 80 met de originele uitlaat, en maakt dan geen lawaai, nu zit er een andere uitlaat op omdat de originele roestig aan het worden was en een enorme herrie begin te maken, nu kan mijn scooter 120 als ik de begrenser er uit haal, maar dat doe ik niet...en als je niet tegen het lawaai van een brommer kan, want niet alleen scooters maken zo een geluid, verhuis dan naar zuif-afrika, en daar heb je nog kans om oude fluitende bella'tjes tegen te komen...

carputer in wording...
  vrijdag 16 augustus 2002 @ 19:31:17 #133
11777 Grote-Smoeldriaan
pi_5407993
quote:
Op vrijdag 16 augustus 2002 17:09 schreef wienietknapismoetgeilzijn het volgende:

[..]

Ten eerste, een scooter heeft een vario systeem die je toerental gelijk houdt, geef je minder gas, dan zal je automatisch doortrekken tot topspeed. Je gashendel dient enkel om het optrekken te bepalen, de topspeed in houden moet je doen door volgas, geen gas, volgas... heeft niks met beheersing te maken, moest je wat kennen van techniek zou je zo niet lullen. Je kan ook met je auto 120 rijden met weinig gas en 80 rijden met veel gas, hangt gewoon af van de koppeling, en bij een scooter is dat een automatische die meestal afgesteld is op doortrekken tot topspeed...

Volgens mij zit jij aan de topSPEED.
quote:
en tweede, mijn scoot kan 80 met de originele uitlaat, en maakt dan geen lawaai, nu zit er een andere uitlaat op omdat de originele roestig aan het worden was en een enorme herrie begin te maken, nu kan mijn scooter 120 als ik de begrenser er uit haal, maar dat doe ik niet...
Ja hij kan 80 maar het mag niet! Kortom je gemak houden en gewoon de regels volgen dan leef jij het langst en heeft een ander geen of minder last van jou. SIMPEL.
quote:
en als je niet tegen het lawaai van een brommer kan, want niet alleen scooters maken zo een geluid, verhuis dan naar zuif-afrika, en daar heb je nog kans om oude fluitende bella'tjes tegen te komen...
Stoer man
Hard, gemeen en snel
  vrijdag 16 augustus 2002 @ 21:34:37 #134
31411 Blueice
pi_5409453
quote:

en tweede, mijn scoot kan 80 met de originele uitlaat, en maakt dan geen lawaai, nu zit er een andere uitlaat op omdat de originele roestig aan het worden was en een enorme herrie begin te maken, nu kan mijn scooter 120 als ik de begrenser er uit haal, maar dat doe ik niet...en als je niet tegen het lawaai van een brommer kan, want niet alleen scooters maken zo een geluid, verhuis dan naar zuif-afrika, en daar heb je nog kans om oude fluitende bella'tjes tegen te komen...

Jij beweert dat een STANDAARD benelli met een terugloper 120 kan Daar heb ik zeker 500 euro aan pretspul voor nodig. 80 rijdt je Benelli met orginele uitlaat dit betekent dat de begrenzers er al uit zijn en nu heb je terugloop gemonteerd en toen ook gelijk weer de begrenzers gemonteerd?
quote:
Op vrijdag 16 augustus 2002 06:16 schreef wienietknapismoetgeilzijn het volgende:

een scooter met een prop in de uitlaat die zorgt dat er rook in je cilinder blijft, een varioring er in die zorgt dat hij niet snel kan, maar wel enorm veel overtoeren maakt en een buisje in het luchtfilter die zorgt dat de motor veel te warm krijgt kan niet lang mee gaan... Ooit al gehoord van lamgereden brommers? dat zijn brommers met ee silinder die zodanig veel heeft afgezien dat hij lekt en niet meer goed kan rijden...

Zomaar een suggestie hoor: volgens mij pas je de hoeveelheid benzine aan (sproeier), aan de hoeveelheid lucht. Een begrensde scooter heeft een kleinere sproeier dan een onbegrensde Hoe kan het ingodsnaam dat ie te warm wordt
  vrijdag 16 augustus 2002 @ 21:37:32 #135
31411 Blueice
pi_5409504
quote:

Idd hier zullen we niet echt uitkomen maar goed, stiller okay maar langzamer niet
  vrijdag 16 augustus 2002 @ 21:39:27 #136
31411 Blueice
pi_5409532
quote:
Op vrijdag 16 augustus 2002 02:52 schreef GTTC het volgende:
aantal "arrogante"automobilisten kan niet op tegen het aantal "arrogante" scooters...

automobilisten wins

Daar denk ik toch heel anders over.
  vrijdag 16 augustus 2002 @ 22:24:40 #137
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_5410268
quote:
Op vrijdag 16 augustus 2002 05:04 schreef wienietknapismoetgeilzijn het volgende:

[..]

en bij mijn laatste ongeluk ........

Laatste? Hoeveel heb je er wel niet gehad dan met zo'n supersonische 'fantastische' scooter?

En jij noemt Bluezz gek

Ik heb zelden zulke domme vervoersmiddelen gezien als die scooters, o nee, ik lieg. Het merendeel van de mensen erop, dat is dom. Het meeste erger ik me aan het willekeurig gebruik van rijweg cq. fietspad. Ze kiezen maar net wat op dat moment het beste uitkomt.

Ben ik met mijn zoontje aan het fietsen en hoor ik achter me al weer zo'n lawaaiding aankomen, hevig toeterend, want ik moet opzij! Stel je voor dattie een keertje moet remmen! Vervolgens wordt ik ingehaald op een manier waarbij ik nog 3 minuten kan 'nagenieten' van de slipstream van het mormel op wielen. En dat gebeurt niet 1 x per maand, niet 1 x per week, nee dagelijks meerdere keren.

Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_5411172
quote:
Op vrijdag 16 augustus 2002 16:54 schreef FoXje het volgende:
Ik zag er net nog 1 onderuitgaan op de Hurk in Eindhoven. Veel stof en herrie, maar de bestuurder had niets. Veel te hard en te scherp de bocht in , tsjah
Moet je eens in winkelcentrum woensel kijken, daar rijdt ook veel 'leuk' spul rond waar ik mezelf helemaal kapot aan erger (want door dat soort kloothommels ben ik al een paar keer bijna geramd door weer een gek die maar iedere brommer van de weg beukt met z'n fiets of auto...).

En elke idioot die denkt dat je met meer dan 25/30 langs fietsers met kinderen of dieren kan mogen ze wat mij betreft ook wel eens openschroeven en doorlichten.
Die zijn af en toe zo onberekenbaar en daarnaast schrikken ze zich compleet lam als je met 60 langs komt scheuren...

Misschien dat ik er veel meer rekening mee houd omdat ik iedere dag over een woonerf moet waar nogal wat kinderen rond lopen en we thuis ook een hond hebben.

Maarja, scooters/brommers is niks mis, snelle ook niet, maar met veel bestuurders wel...

De nette vind ik niks mis mee en een opgevoerde die netjes rijdt heb je minder last van met de auto omdat ie veel lekkerder mee kan op de weg.

Maar das maar wat ik er van denk hoor, denk niet dat ik erg veel mensen op andere ideen kan brengen .

Viffer powerrrrr
pi_5411567
ik nomineer wienietknapismoetgeilzijn voor de domste mededeling ooit:

ik kan 120 met alleen een andere uitlaat EN nog de begrenzers erin.

Zeker als je van een viaduct afblaast door je domme gedrag?

Maare, er zitten goede scooteraars tussen, maar het overgrote deel zijn mensen met een iq van een doperwt die het liefst zo snel mogelijk gaan zonder helm, en hun bromfietscertificaat na 15 keer EINDELIJK hebben gehaald (yeh man, ik heb niet geleerd, maar na 15 keer is er toch jammer genoeg IETS blijven hangen).

De scooteraars zijn over het algemeen slechte verkeersdeelnemers. Het aandeel lompe gasten is gewoon veel groter. Bij automobilisten zitten ook wel rotte appels tussen, maar die verhoudingen zijn nog niet zo extreem als bij de variopeeps.

Takkeherrie heb je altijd met scooters btw, vario werkt altijd op z'n "gunstigst", dus in hoge toeren. En die gasten die heel de tijd pingelen met hun gas zijn ook gewoon triest. Je kan volgens mij ECHT wel constant rijden met een scootertje zonder heel de tijd te blazen. Een vario heeft toch ook nog weerstand zodat ie niet meteen vergroot/verkleind voor meer snelheid?? Of je kan gewoon niet gedoseerd gas geven.

pi_5414666
quote:
Op vrijdag 16 augustus 2002 17:09 schreef wienietknapismoetgeilzijn het volgende:
Bullshit, bullshit, bullshit!!!!!
De moeder van een vriend van mij heeft een Nissan Micra met zo'n CVT, en die werkt EXACT hetzelfde als de vario in jouw scooter. Daarmee is het perfect mogelijk om beheerst en met minder dan topsnelheid te rijden. Als de bestuurder dat wil.
quote:
moest je wat kennen van techniek zou je zo niet lullen.
quote:
en tweede, mijn scoot kan 80 met de originele uitlaat, en
maakt dan geen lawaai, nu zit er een andere uitlaat op omdat de originele roestig aan het worden was en een enorme herrie begin te maken, nu kan mijn scooter 120 als ik de begrenser er uit haal, maar dat doe ik niet...en als je niet tegen het lawaai van een brommer kan, want niet alleen scooters maken zo een geluid, verhuis dan naar zuif-afrika, en daar heb je nog kans om oude fluitende bella'tjes tegen te komen...
Dus ik moet gaan verhuizen omdat jij klereherrie moet maken? Sure...
En jij ziet geen gevaar in het rijden van 120km/u (als je dat al haalt) op een plastic voertuigje van nog geen 100kg en met een helm op die gemaakt voor snelheden tot mischien 50km/u?
  zaterdag 17 augustus 2002 @ 08:48:06 #141
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_5414679
Ik heb niets tegen scooters hoor Scooterrijders doodschieten
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
pi_5418024
Schijt auto's!

Rijd ik laatst ergens, wil ik rechtsaf (dus rij relatief langzaam), alleen moest afremen voor een fietser die naast mij reed, om die voor te laten gaan. Knald er zo een Boeren Mest Wagen op me achterkant.

pi_5418320
ik vind scooters zelf neit leuk

*teveel plastic en das neit degelijk
*een stofzuigergeluid

ik heb best repect voor een scooter maar het trekt mij gewoon neit zo.

ik ga eerder voor een 2takt schakel (honda NSR heb ik zelf)

*weinig plastic
*schakel (beter zelf regelen van snelheid en optrekken)
*mooi geluidje

maar als iemand scooter rijdt vind ik het ook best en rijdt zelf ook af en toe een rondje op een scoot van bv. een maat maar ik zou er zelf nooit 1 kopen

pi_5419151
zit zo kut, veel te hoog zwaartepunt op een scooter.

En ja, schakels zijn vetter, m'n broer had een derbi GPR.

pi_5420176
Ehh, zwaartepunt ligt op een schakel veel hoger hoor.
Scooter heeft alleen kleinere wielen en voelt daardoor minder stabiel aan.
Viffer powerrrrr
pi_5422868
quote:
Op vrijdag 16 augustus 2002 17:05 schreef wienietknapismoetgeilzijn het volgende:

[..]

Vergeet niet dat een scooter evenwaardig is aan een auto hé, dus voorang aan rechts geldt ook, als je een rotonde afrijdt moet je voorang verlenen... En vergeet niet dat slechts 30% van de scooters opgedreven is, dus ... eerst denken voor je iets zegt.

Euh effe overnieuw want jij snapt mijn bericht duidelijk niet zoals ik het bedoel.
Als ik aankom rijden op een voorangsweg !!!! en een scooter komt aanrijden en stopt niet voor mij waardoor ik hard moet remmen om botsing te voorkomen. Verder ken ik de verkeersregels wel anders reed ik niet in een auto . En wat heeft wat ik vertel te maken met opgedreven scooters ? ik heb het gewoon over die mongolen die niet denken maar gewoon doen waardoor het vaak tot bijna of zelfs botsingen komt waar jawel natuurlijk de automobilist meestal de lul is
pi_5422944
quote:
Op vrijdag 16 augustus 2002 22:24 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Het meeste erger ik me aan het willekeurig gebruik van rijweg cq. fietspad. Ze kiezen maar net wat op dat moment het beste uitkomt.

ligt er maar net aan wat voor borden er bij die fietspaden staan.. als er alleen een fiets opstaat mogen ze er niet op en motten ze naar de rijbaan.. fiets/brommer bord langs fietspad dan moeten ze weer erop..
En btw
Opgevoerd rijden is best als je maar weet waar je het doet en alleen om met het verkeer mee te komen.. als je de regels nauw zou volgen zou je in de bebouwde kom maar 30 km/h met je bromscooter mogen.. en dat tussen de auto's die 50 km/h gaan (en meestal gaan ze wel wat harder ) dan hou je het verkeer enorm op en krijg je binnen de korste keren middelvingers te zien en getoeter te horen of je wordt keihard afgesneden.. ik rij zelf 4 jaar scooter die vrijgesteld is (begrenzers eruit) en tot nu toe maar 1 ongeluk gehad (motorrijder van links die geen voorrang gaf)

Zo dat was t wel denk k

pi_5422958
quote:
Op zondag 18 augustus 2002 03:19 schreef win2k het volgende:

[..]

ik heb het gewoon over die mongolen die niet denken maar gewoon doen waardoor het vaak tot bijna of zelfs botsingen komt waar jawel natuurlijk de automobilist meestal de lul is

denk dat de scooterrijder meer de lul is.. jij zit in een koekblik hij krijgt een gratis kennismaking met het sinistere asfalt
pi_5422970
quote:
Op zaterdag 17 augustus 2002 08:40 schreef JeroenH het volgende:

[..]

[..]

met een helm op die gemaakt voor snelheden tot mischien 50km/u?

Scooterhelmen zijn kwalitatief gelijk aan motorhelmen daar werk je niet met snelheiden.. gaat om de kracht die een helm te verduren krijgt tijdens een klap
pi_5422986
quote:
Op vrijdag 16 augustus 2002 22:24 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Laatste? Hoeveel heb je er wel niet gehad dan met zo'n supersonische 'fantastische' scooter?

tja met al die niet voorrang verlenende auto's heb je best kans om met je scooter meerdere keren een ongeluk te krijgen
pi_5423010
dit vin ik dus echt debvuiel.. waarom zou je iets tegen scooters hebben??? slaat toch helemaal nergens op??

Het is een super hbandig vervoper middel, en i9k ben dronken.

....
pi_5423083
al die ruk scooters rijden altijd vet dicht op me man, ik hoef maar 1 keer m'n rem inte drukken en ik kan die puisten van m'n achterruit wegvegen. en laat ze of midden op de wegrijden waar ze dan horen, en niet als ze kunnen ook binnenlangs op het fietspad inhalen....stelletje rukkers
  zondag 18 augustus 2002 @ 09:35:12 #153
24463 steesie
machiavelli
pi_5423672
de scooters komen vaak uit alle hoeken aanzetten met hun opgevoerde lawaaiorgels- stoer he?.

Vooral die pizzabezorgers krijg ik de tyfustering van die nemen overal voorrang en das ook nog levensgevaarlijk.........

Maar ja niet iederen is zo je hebt ook voorbeeldige scoooter rijders die zich met hun niet opgevoerde vervoersmiddel houden aan de regels van tineke.........( alleen die rijden nooit als ik op de weg ben.......)

zondag 18 augustus 2002 @ 12:20:38 #154
17646 SuperG
SG surft naar PC Hardware
pi_5424456
quote:

Nou heb er geen problemen mee als ze geen voorang verlenen neem ik voorrang en dat is een feit.
quote:
Ja dat is overdreven, maar men heeft opzich last van brommer/scooter/snor etc omdat er een veel groter deel ervan assiociaal rijd tov de automobilisten.
quote:
Ik erger me aan alle assiociaale verkeers deelnemers maar scooters wind ik mee niet zo over op want als je daar mee een crach maakt zijn hun dood of gewond dus lekker puh. Windt mee meer op over bussen vrachtauto's en achterlijken met een dikke bak die ze aftrappen.

Aangezien al die asso scooter rijders asso auto rijders worden waarvan sommigen het licht zien maar niet altijd.

GAK8NSLI + X2 3800 + X1800XL + 2GB + Ageia P1
GA7DXR + XP 2400 + 9500Pro + 768MB
PC4800D + P4C 2,4G + 1GBRam + 7900GSPlus 512MB + Ageia P1
pi_5425983
quote:
Op zondag 18 augustus 2002 03:38 schreef domolanglekker het volgende:

[..]

denk dat de scooterrijder meer de lul is.. jij zit in een koekblik hij krijgt een gratis kennismaking met het sinistere asfalt

Daar ben ik het wel mee eens maar je snapt neem ik aan wat ik bedoel de verzekering en je schade
  vrijdag 23 augustus 2002 @ 14:10:44 #156
27211 super_honda
nu met een suzuki GS500E
pi_5504935
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2002 13:19 schreef 4x2 het volgende:
Gister ook weer een mooie kamikazepiloot tegen gekomen (wel meer, maar dit was de ergste vd dag).

Ik reed samen met een vriend met iets meer dan 40 over de weg (ja, je mag maar 30, maar daar hebben we het niet over) en schiet er plotseling een scooter tussen ons door en slaat 2m voor de tegemoetkomende autos naar links....

Tsja, ik zie veel te veel scooters (en brommers) met bestuurders met een IQ ter hoogte vd cilinderinhoud als een idioot rijden.
Maar d'r zijn ook goede, alleen die zie je veel te weinig (d'r zijn ook mensen die opgevoerd en beschaafd rijden trouwens).

En zelf rijd ik schakelbrommer, dus die zet je in z'n 4 en je pruttelt met 6000 toeren ofzo mee met de autos.

kijk, hier ben ik het dus helemaal mee eens.
ik rijd zelf ook op een schakelbrommer(honda MB) en die wil ook wel 95 km/h. ik rijd dit alleen op boereweggetjes en nooit in de bebouwde kom, daar rij ik mooi met het andere verkeer mee.
Forum voor beginnende motorrijders: www.25kw.net
FOK!Fotoboek
  vrijdag 23 augustus 2002 @ 14:39:40 #157
27211 super_honda
nu met een suzuki GS500E
pi_5505321
quote:
Op vrijdag 16 augustus 2002 23:43 schreef _VoiD_ het volgende:
ik nomineer wienietknapismoetgeilzijn voor de domste mededeling ooit:

ik kan 120 met alleen een andere uitlaat EN nog de begrenzers erin.

Zeker als je van een viaduct afblaast door je domme gedrag?

nee natuurlijk kan ie 120 met met zijn 50cc'tje en een snelle uitlaat. hij heeft natuurlijk een snelle aprilia met snelle stickers en een snelle teller.
je zou de gezichten van dit soort apen eens moeten zien als ik ze met 30 km/h verschil inhaal, ik rijd dan nog maar 90 trouwens, op mijn vette schakelbrommer. je ziet ze gewoon groen worden van verbazing
Forum voor beginnende motorrijders: www.25kw.net
FOK!Fotoboek
pi_5506273
Tip: staand inhalen, dan hebben ze het helemaal niet meer .
Viffer powerrrrr
pi_5508456
quote:
Op vrijdag 16 augustus 2002 05:10 schreef wienietknapismoetgeilzijn het volgende:

[..]
uiteraard moet je niet luisteren naar scooters als de mijne, met powerluchtfilters die meer herrie maken dan de uitlaat die trouwens een aluminium enkelwandige krulpijp is met een dunne lange demper zonder dempwol in en draait op zo een 8500 toeren per minuut.

* Henk_Westbroek heeft net een Laser X-Pro onder zijn Vuurvos DD gemonteerd en rijdt vrolijk met 9500/10000 toeren 95 km/h

Neey idd, harder dan 45 is onverantwoord!

zo kan die wel weer...
  vrijdag 23 augustus 2002 @ 22:49:16 #160
34400 PietF
Captain Obvious
pi_5511308
Ja, omdat ze NU er op lopen crossen door de buurt. irritant kutgeluid en ze vinden het nog stoer ook, overprijsde homodingetjes (NoFI altijd al eens willen zeggen .. neem dan een crossbrommer als je stoer wilt zijn.
Of een auto. voor die €1000-2000 die je neerlegd voor zo'n kutding kun je een mooie bak kopen. (of gaat dan autoliefhebbend FoK! weer zeuren? nog meer mensen op de weg? nee! blaat blaat blaat. Beter mileu begin bij jezelf zou ik zeggen )
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." -A. Einstein
"once again, you save the day captain obvious! without your obviousness the world would suck." (bash.org)
pi_5512315
stond hier net op de hoek van de straat een of andere $%&hommel met z'n motor , hij kreeg hem niet helemaal gestart, jammer voor hem maar bij het proberne kon hij steeds een kee gas geven en dat maakte een lawaai.

maar ja het is weer over, alleen nu is mn buurmeisje wakker e ik doe zo mn raam maar dicht want ik hoor haar te goed.

had daar nou maar een scooter gestaan.
(ik rij zelf ook scooter, heerlijk vooral dat rechts inhalen van auto's enzo ).

pi_5512749
quote:
Op vrijdag 23 augustus 2002 22:49 schreef PietF het volgende:
neem dan een crossbrommer als je stoer wilt zijn.
Dank je .
Viffer powerrrrr
pi_5523980
Zeik....Zeik.....Zeik.....Zeik......

Er zijn zat gasten die hun scoot opvoeren naar 100 en ermee door de bebouwde kom raggen....
Mijn scoot loopt 70/75 MAAR dat rijd ik alleen op wegen waar het ook echt kan... Ik ga dus niet in de bebouwde kom voluit! Je kunt met een scoot best halfgas rijden en dus gewoon met de auto's meerijden (Is ZEKER veiliger dan de 30kmph die je mag) Automobilisten zijn ook geen lieverdjes :
- Ze denken () dat alle scootz asociaal rijden dus drukken ze achter/naast je ff de auto tegen je aan(Ik spreek uit mijn vele ervaringen daarmee)
- Bij het stoplicht even de auto tegen je achterwiel aanzetten omdat je te hard/langzaam rijd
- Of zoals de meesten doen: gewoon ff een "braketest" geven aan de scootz ( <--- Zoiets krijg je dan tegen je achterkant van je auto)

Ik weet dat er veel scootz VEEL te hard/HEEL gevaarlijk rijden, maar dat doen lang niet alle rijders()!!!

Pffff....Dat moest er ff uit na het lezen van dit hele topic

They can run from me.... But they only die tired!! Rest is for the wicked!!
pi_5524483
quote:
Op zondag 25 augustus 2002 01:03 schreef Racing_for_Holland het volgende:
Zeik....Zeik.....Zeik.....Zeik......

Er zijn zat gasten die hun scoot opvoeren naar 100 en ermee door de bebouwde kom raggen....
Mijn scoot loopt 70/75 MAAR dat rijd ik alleen op wegen waar het ook echt kan... Ik ga dus niet in de bebouwde kom voluit! Je kunt met een scoot best halfgas rijden en dus gewoon met de auto's meerijden (Is ZEKER veiliger dan de 30kmph die je mag) Automobilisten zijn ook geen lieverdjes :
- Ze denken () dat alle scootz asociaal rijden dus drukken ze achter/naast je ff de auto tegen je aan(Ik spreek uit mijn vele ervaringen daarmee)
- Bij het stoplicht even de auto tegen je achterwiel aanzetten omdat je te hard/langzaam rijd
- Of zoals de meesten doen: gewoon ff een "braketest" geven aan de scootz ( <--- Zoiets krijg je dan tegen je achterkant van je auto)

Ik weet dat er veel scootz VEEL te hard/HEEL gevaarlijk rijden, maar dat doen lang niet alle rijders()!!!

Pffff....Dat moest er ff uit na het lezen van dit hele topic

helemaal mee eens (jep i'm back )
en laatst dan...
op een lange weg (nog in de bebouwde kom, maar niet in het centrum ofzo... zit heel raar hier) maar een goede weg waar je makkelijk 70 kan rijden (zit geen fietspad langs ofzo dus echt PLAT asfalt)
ik rij 70, (kwam van een rotonde) en daar reed een wit bestelbustje achter me, ik ben 10x sneller door die rotonde heen. en rij rustig naar de 70 (mijne trekt niet zo snel, met een originele uitlaat en alleen 1 ringetje uit de koppeling *verder nix))
en ik kijk in mijn linker spiegel (1 is genoeg voordat we dat gezeik krijgen), en ik zie die witte 'van' toch optrekken... het leek net of ie 160 wou gaan rijden om in me te crashen, zat ie helemaal gefrustreerd achter me omdat ik sneller de rotonde door was, wat ie blijkbaar niet verwacht had, helemaal op mijn bumber kleven (ookal heb ik die niet)
en maar gas bij geven en los laten, en er maar proberen links langs te komen...
noway, die was er echt niet langs gekomen hoor... 70 is hard zat... ook voor witte bestelbussen die bij 130 uitelkaar trillen...

ook zo leuk om een AUTO een remmentest te geven... eens kijken hoe MIJN rijmschijven presteren tegen koekblik's trommelremmen...
ik heb vaak genoeg dat een auto op me zit... als ik dan 30/39 rijd rem ik altijd heel hard... dan schrikken ze wel, en rijden tenmiste op een normale afstand,
vooral die ene bruine mercedis toen... BAH... kampbakken, en dat is zeker wel tuig dat hun rijbewijs in 1 keer heeft gehaald
wnat ik hoorde hier net iemand zeiken dat de meeste mensen 15keer zonder te leren hun scooter bewijs halen...
onzin, In 1 keer met 2 fouten... dus ff dimmen JAH!

edit
ik vond dit wel zoooo leuk: (komt ie he)
--sinistere asfalt--
ik weet niet waarom, maar "its got a ring to it"
die blijft er in (suske en wiske en het sinistere asfalt, HAHAHHA)

pi_5531561
quote:
Op zondag 25 augustus 2002 02:02 schreef ixl85 het volgende:
...
ook zo leuk om een AUTO een remmentest te geven... eens kijken hoe MIJN rijmschijven presteren tegen koekblik's trommelremmen...
...
Leuk id voor als er weer zo'n "koekblik" achter me zit te douwen.... ()
  zondag 25 augustus 2002 @ 22:02:04 #166
17646 SuperG
pi_5533112
quote:
Op zondag 25 augustus 2002 02:02 schreef ixl85 het volgende:

[..]

helemaal mee eens (jep i'm back )
en laatst dan...
op een lange weg (nog in de bebouwde kom, maar niet in het centrum ofzo... zit heel raar hier) maar een goede weg waar je makkelijk 70 kan rijden (zit geen fietspad langs ofzo dus echt PLAT asfalt)
ik rij 70, (kwam van een rotonde) en daar reed een wit bestelbustje achter me, ik ben 10x sneller door die rotonde heen. en rij rustig naar de 70 (mijne trekt niet zo snel, met een originele uitlaat en alleen 1 ringetje uit de koppeling *verder nix))
en ik kijk in mijn linker spiegel (1 is genoeg voordat we dat gezeik krijgen), en ik zie die witte 'van' toch optrekken... het leek net of ie 160 wou gaan rijden om in me te crashen, zat ie helemaal gefrustreerd achter me omdat ik sneller de rotonde door was, wat ie blijkbaar niet verwacht had, helemaal op mijn bumber kleven (ookal heb ik die niet)
en maar gas bij geven en los laten, en er maar proberen links langs te komen...
noway, die was er echt niet langs gekomen hoor... 70 is hard zat... ook voor witte bestelbussen die bij 130 uitelkaar trillen...

ik heb vaak genoeg dat een auto op me zit... als ik dan 30/39 rijd rem ik altijd heel hard... dan schrikken ze wel, en rijden tenmiste op een normale afstand,
vooral die ene bruine mercedis toen... BAH... kampbakken, en dat is zeker wel tuig dat hun rijbewijs in 1 keer heeft gehaald
wnat ik hoorde hier net iemand zeiken dat de meeste mensen 15keer zonder te leren hun scooter bewijs halen...
onzin, In 1 keer met 2 fouten... dus ff dimmen JAH!

edit
ik vond dit wel zoooo leuk: (komt ie he)
--sinistere asfalt--
ik weet niet waarom, maar "its got a ring to it"
die blijft er in (suske en wiske en het sinistere asfalt, HAHAHHA)

En jullie scooter idoten kleven zeker nooit bumper maar dat vind ik niet erg want als ik een nood stop moet maken met mijn witte "van" berlingo dan heb ik pauze

op ambulance wachten of lijkebak. jullie dode hoek bumperklevers.

Dat stoort me totaal niet als ik maar afstandhoud.

Ik heb wel een keer 'n bumper klever gepest maar dat was een prorsche toen reed ik met mijn eigen autotje op de snelweg

zondag 25 augustus 2002 @ 22:07:29 #167
17646 SuperG
pi_5533204
quote:
Op zondag 18 augustus 2002 09:35 schreef steesie het volgende:
de scooters komen vaak uit alle hoeken aanzetten met hun opgevoerde lawaaiorgels- stoer he?.

Vooral die pizzabezorgers krijg ik de tyfustering van die nemen overal voorrang en das ook nog levensgevaarlijk.........

He ik neem ook altijd voorrang met mijn dedrijfs autotje
Auto's bromdinges vrachtauto's alles.

een keer ook zo'n puber op een brommer die moest met voeten en alles remmen is net goed gegaan reed zelf gewoon 50 hij wilde dus gewoon door rood rijden maar ik reed gewoon door met 50.

pi_5534546
quote:
Op zondag 25 augustus 2002 22:02 schreef SuperG het volgende:

[..]

En jullie scooter idoten kleven zeker nooit bumper maar dat vind ik niet .....

Neeeee joh, dat doen wij niet... Dat doen alleen anderen
  zondag 25 augustus 2002 @ 23:16:02 #169
32824 odinio
suicidal tendencies
pi_5534757
Damn wat heb ik hier een hoop bullshit gehoord over scooters zeg... ja ze maken een kankerherrie..ja ze rijden veelste hard en zonder helm...ze rijden gevaarlijk etc. etc.

nou om over et geluid te zeuren een onopgevoerde scooter met standaard uitlaat maakt minder geluid als een auto...

mijn sr met bidalot uitlaat maakt minder geluid als de stofzuiger die wij thuis hebben staan om et huis te stofzuigen (en nee hij is niet verrot)

en waarom hoor ik jullie nooit zeiken over schakelbrommers?? ow ja dat was echt stoer he..dat vinden nou de meeste autorijders hier geloogk... nou die schakelbrommers maken pas een pleurisherrie en zijn minstens zo irritant op de weg als scooters...

ten 2de de snelheid ik heb op een puch gereden top van 45...en ook dan zijn jullie autorijders niet blij....ik rijden door de bebouwde kom met 45 (harder liep die niet) nou ik heb nog nooit zoveel bumperklevers meegemaakt( auto's dan wel he)

nu rijd ik dus op een scoot die 80 rijd... en die bumperklevers hebbik niet meer en zowel dan ga ik 40 rijden heel netjes en sociaal.....

en dan worden jullie automobilisten pas gefrustreed JAHA dan moeten jullie je een keer aan de maximum snelheid houden *SCHRIK*

aan de andere kant moet ik jullie ook wel gelijk geven..er zijn een HOOP domme bestuurders die gewoon niet kunnen rijden...maar als die 2 jaar later een rijbewijs halen dan heb je pas de poppen aan et dansen... oftewel die gasten zitten dan binnen een jaar of tegen een boom of tegen een andere auto...

oftewel het draait puur om de mentaliteit van de bestuurder....

en ik denk dat als jullie een omaatje op der vivacity met 45 voor je hebt zitten of iemand die met 60 door rijd toch liever degene voor je hebt zitten die 60/65 rijd....

OFTEWEL VEEL vooroordelen....die een hoop (nette) scooterrijders de kop kost omdat jullie daar ook een bepaalde houding tegenover nemen

adios

odinio genie from hell

alleen diegenen die afwijken zijn voor altijd groot en oneindig, maar wat is daarvan dan de zin? Want iets dat oneindig is heeft dan toch geen begin?En iets wat niet begint heeft dan toch ook geen einde? Is oneindigheid niets, of is niets oneindig?
  zondag 25 augustus 2002 @ 23:21:49 #170
32824 odinio
suicidal tendencies
pi_5534878
owww en btw 30/40 rijden met een scooter rijd gewoon bizar KUT omdat ze daar niet opgebouwt zijn...ooit wellis een nieuwe cilinder ingereden ( neej heb gewoon een nieuwe standaar 50 cilinder en geen snellere genomen voor jullie erover beginnen te zeiken dat hij ver opgevoerd is)

dios

odinio from hell

alleen diegenen die afwijken zijn voor altijd groot en oneindig, maar wat is daarvan dan de zin? Want iets dat oneindig is heeft dan toch geen begin?En iets wat niet begint heeft dan toch ook geen einde? Is oneindigheid niets, of is niets oneindig?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')