Nee, was de eerste keer dat ik ben opgelicht. Ook ging hij bluffen in de advertentie, zo van; "uiteraard is het product te testen bij mij thuis" ook had hij zogenaamd paypal. Later zag ik een andere advertentie van hem, hij speelt het heel slim door steeds een compleet andere manier van schrijven te gebruiken en echte plaatjes van het product.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:29 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Rekeningnummer niet vooraf gegoogled?
Toevallig probeerde ik dit net, maar weet je wat ze zeiden? De naam die ik invoerde bij kenmerken komt overeen met de naam van de rekeninghouder, dat betekent technisch gezien dat ik het niet naar een verkeerd rekeningnummer heb geboekt dus kunnen ze het niet terughalen.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:30 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Tevens gewoon aangeven bij de bank dat het een onverschuldigde betaling betreft. Gaan ze hem sommeren het terug te boeken. Doet hij dat alsnog niet krijg jij zijn gegevens.
Is niks slims aan.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:31 schreef NumberSeven het volgende:
[..]
Nee, was de eerste keer dat ik ben opgelicht. Ook ging hij bluffen in de advertentie, zo van; "uiteraard is het product te testen bij mij thuis" ook had hij zogenaamd paypal. Later zag ik een andere advertentie van hem, hij speelt het heel slim door steeds een compleet andere manier van schrijven te gebruiken en echte plaatjes van het product.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Even doorvragen naar iemand die er wel verstand van heeft. Onverschuldigde betaling is niet per definitie een betaling die overgeboekt is naar een verkeerd rekeningnummer.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:33 schreef NumberSeven het volgende:
[..]
Toevallig probeerde ik dit net, maar weet je wat ze zeiden? De naam die ik invoerde bij kenmerken komt overeen met de naam van de rekeninghouder, dat betekent technisch gezien dat ik het niet naar een verkeerd rekeningnummer heb geboekt dus kunnen ze het niet terughalen.
Dan wordt het een stuk lastiger voor je.quote:Bovendien, de oplichter gebruikt 100% een katvanger.
Hij ging zelfs sms'en van; je vind me toch niet. Waarschijnlijk gewoon een scholier, maar waar het hier om gaat; waarom doen ze allemaal zo moeilijk en kunnen ze niet eens even contact opnemen met de oplichter? Slaat toch helemaal nergens op dit.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:33 schreef SuperImposed het volgende:
dus omdat hij telefonisch onbereikbaar is denk jij meteen dat je opgelicht bent?
quote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:33 schreef SunTzu het volgende:
Laatst ook bij een vriendin van mij gebeurd ook via markplaats, 450 euries voor een iPhone 4S.mobieltjes zijn dan ook nogal oplichtingsgevoelig, altijd persoonlijk ophalen, zeker als het om zo'n groot bedrag gaatSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wie zijn ze?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:35 schreef NumberSeven het volgende:
[..]
Hij ging zelfs sms'en van; je vind me toch niet. Waarschijnlijk gewoon een scholier, maar waar het hier om gaat; waarom doen ze allemaal zo moeilijk en kunnen ze niet eens even contact opnemen met de oplichter? Slaat toch helemaal nergens op dit.
Heb haar al een tijdje niet gesproken maar zal eens vragen binnenkort hoe het is afgelopen en of ze het geld echt kwijt is.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:35 schreef SuperImposed het volgende:
[..]
mobieltjes zijn dan ook nogal oplichtingsgevoelig, altijd persoonlijk ophalen, zeker als het om zo'n groot bedrag gaat
Banken mogen dat sowieso niet doen in dit soort gevallen. De wet verbiedt dat.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:35 schreef NumberSeven het volgende:
waarom doen ze allemaal zo moeilijk en kunnen ze niet eens even contact opnemen met de oplichter? Slaat toch helemaal nergens op dit.
Ik heb zowel mijn bank als zijn bank gebeld, beiden weigeren ook maar iets te doen zonder toestemming van de politie. Bel ik de politie, en die willen weer niets doen totdat er honderden mensen aangifte doen.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:35 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Even doorvragen naar iemand die er wel verstand van heeft. Onverschuldigde betaling is niet per definitie een betaling die overgeboekt is naar een verkeerd rekeningnummer.
[..]
Dan wordt het een stuk lastiger voor je.
Nee zo werkt dat niet. Die gegevens zal de bank nooit verstrekken. Zeker niet als jij gewoon een overboeking naar dat nummer hebt gedaan.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:30 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Tevens gewoon aangeven bij de bank dat het een onverschuldigde betaling betreft. Gaan ze hem sommeren het terug te boeken. Doet hij dat alsnog niet krijg jij zijn gegevens.
De ing bank weet nu dat ze een klant hebben die elke dag meerdere mensen oplicht met een ing. reknr. dan kunnen ze hem toch blokkeren of op zn minst aanspreken?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:36 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Wie zijn ze?
De bank is eigenlijk geen partij in deze.
Op welke wettelijke grond moeten ze hem blokkeren?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:38 schreef NumberSeven het volgende:
De ing bank weet nu dat ze een klant hebben die elke dag meerdere mensen oplicht met een ing. reknr. dan kunnen ze hem toch blokkeren of op zn minst aanspreken?
Niet eens!?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:27 schreef NumberSeven het volgende:
Ze willen me niet eens zijn gegevens geven zodat ik zelf iets kan ondernemen.
Precies, dus eigenlijk kan iedereen duizenden euro's op deze manier verdienen zonder dat iemand ook maar iets onderneemt.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:37 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Banken mogen dat sowieso niet doen in dit soort gevallen. De wet verbiedt dat.
En de politie heeft niet genoeg resources om dit soort kleine boefjes achterna te zitten.
Klopt, als je maar genoeg naieve mensen vindt.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:39 schreef NumberSeven het volgende:
Precies, dus eigenlijk kan iedereen duizenden euro's op deze manier verdienen zonder dat iemand ook maar iets onderneemt.
Sommige wetten zijn krommer dan een banaan, dit is gewoon common sense. Een bank weet dat een van de klanten een oplichter is, dan denk je toch niet; oke, we kunnen niets doen. Jammer dan, laat hem maar verder gaan met oplichten.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:38 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Op welke wettelijke grond moeten ze hem blokkeren?
En wat zouden ze tegen hem moeten zeggen?
Jawel hoor.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:37 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Nee zo werkt dat niet. Die gegevens zal de bank nooit verstrekken. Zeker niet als jij gewoon een overboeking naar dat nummer hebt gedaan.
Ahja, banken mogen de wet overtreden. Was ik even vergeten.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:41 schreef NumberSeven het volgende:
Sommige wetten zijn krommer dan een banaan, dit is gewoon common sense. Een bank weet dat een van de klanten een oplichter is, dan denk je toch niet; oke, we kunnen niets doen. Jammer dan, laat hem maar verder gaan met oplichten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |