abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115343444
Ik had laatst een product besteld via marktplaats en een bedrag overgemaakt naar een rek.nr. Advertentie zag er "betrouwbaar" uit dus ik maak het bedrag over en de verkoper belooft me het pakket de volgende dag op te sturen. Direct nadat ik het bedrag overmaakte, was hij al onbereikbaar. Dus ik bel snel de bank op om ze te vragen om het ongedaan te maken, ze kunnen niks doen. Doe aangifte bij de politie, en ondanks dat er meerdere mensen zijn opgelicht door dezelfde persoon, kunnen ze niks doen.

Uiteindelijk bel ik naar zijn bank, ze kunnen ook helemaal niks doen, ze zeggen dat ze niet eens diegene mogen bellen om even te checken wat er allemaal aan de hand is. Dus de ING weet dat er een oplichter actief is met ing rek.nr en elke dag honderden euro's binnenhaalt maar ze doen helemaal niets.

Is dit niet een beetje absurd, dat gewoon niemand ook maar enige actie onderneemt. Ze willen me niet eens zijn gegevens geven zodat ik zelf iets kan ondernemen. Dus waar het op neer komt, iedereen kan heel simpel geld verdienen middels internetfraude omdat het toch niet gecontroleerd/aangepakt kan worden. Pas als er een hele grote groep aangifte doet, dan start de politie een onderzoek.
pi_115343517
Rekeningnummer niet vooraf gegoogled? :')
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_115343541
Tevens gewoon aangeven bij de bank dat het een onverschuldigde betaling betreft. Gaan ze hem sommeren het terug te boeken. Doet hij dat alsnog niet krijg jij zijn gegevens.
pi_115343580
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 17:29 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Rekeningnummer niet vooraf gegoogled? :')
Nee, was de eerste keer dat ik ben opgelicht. Ook ging hij bluffen in de advertentie, zo van; "uiteraard is het product te testen bij mij thuis" ook had hij zogenaamd paypal. Later zag ik een andere advertentie van hem, hij speelt het heel slim door steeds een compleet andere manier van schrijven te gebruiken en echte plaatjes van het product.
pi_115343640
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 17:30 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Tevens gewoon aangeven bij de bank dat het een onverschuldigde betaling betreft. Gaan ze hem sommeren het terug te boeken. Doet hij dat alsnog niet krijg jij zijn gegevens.
Toevallig probeerde ik dit net, maar weet je wat ze zeiden? De naam die ik invoerde bij kenmerken komt overeen met de naam van de rekeninghouder, dat betekent technisch gezien dat ik het niet naar een verkeerd rekeningnummer heb geboekt dus kunnen ze het niet terughalen.

Bovendien, de oplichter gebruikt 100% een katvanger.
pi_115343648
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 17:31 schreef NumberSeven het volgende:

[..]

Nee, was de eerste keer dat ik ben opgelicht. Ook ging hij bluffen in de advertentie, zo van; "uiteraard is het product te testen bij mij thuis" ook had hij zogenaamd paypal. Later zag ik een andere advertentie van hem, hij speelt het heel slim door steeds een compleet andere manier van schrijven te gebruiken en echte plaatjes van het product.
Is niks slims aan.
Dat is gewoon gebruik maken van de naïviteit van de koper.
  donderdag 9 augustus 2012 @ 17:33:46 #7
354147 SunTzu
The Art of War allesssssss
pi_115343664
Laatst ook bij een vriendin van mij gebeurd ook via markplaats, 450 euries voor een iPhone 4S.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 9 augustus 2012 @ 17:33:53 #8
379488 SuperImposed
The surface of the sun
pi_115343668
dus omdat hij telefonisch onbereikbaar is denk jij meteen dat je opgelicht bent?
pi_115343707
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 17:33 schreef NumberSeven het volgende:

[..]

Toevallig probeerde ik dit net, maar weet je wat ze zeiden? De naam die ik invoerde bij kenmerken komt overeen met de naam van de rekeninghouder, dat betekent technisch gezien dat ik het niet naar een verkeerd rekeningnummer heb geboekt dus kunnen ze het niet terughalen.
Even doorvragen naar iemand die er wel verstand van heeft. Onverschuldigde betaling is niet per definitie een betaling die overgeboekt is naar een verkeerd rekeningnummer.

quote:
Bovendien, de oplichter gebruikt 100% een katvanger.
Dan wordt het een stuk lastiger voor je.
pi_115343721
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 17:33 schreef SuperImposed het volgende:
dus omdat hij telefonisch onbereikbaar is denk jij meteen dat je opgelicht bent?
Hij ging zelfs sms'en van; je vind me toch niet. Waarschijnlijk gewoon een scholier, maar waar het hier om gaat; waarom doen ze allemaal zo moeilijk en kunnen ze niet eens even contact opnemen met de oplichter? Slaat toch helemaal nergens op dit.
  donderdag 9 augustus 2012 @ 17:35:46 #11
379488 SuperImposed
The surface of the sun
pi_115343725
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 17:33 schreef SunTzu het volgende:
Laatst ook bij een vriendin van mij gebeurd ook via markplaats, 450 euries voor een iPhone 4S.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
mobieltjes zijn dan ook nogal oplichtingsgevoelig, altijd persoonlijk ophalen, zeker als het om zo'n groot bedrag gaat
pi_115343757
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 17:35 schreef NumberSeven het volgende:

[..]

Hij ging zelfs sms'en van; je vind me toch niet. Waarschijnlijk gewoon een scholier, maar waar het hier om gaat; waarom doen ze allemaal zo moeilijk en kunnen ze niet eens even contact opnemen met de oplichter? Slaat toch helemaal nergens op dit.
Wie zijn ze?
De bank is eigenlijk geen partij in deze.
  donderdag 9 augustus 2012 @ 17:37:07 #13
354147 SunTzu
The Art of War allesssssss
pi_115343765
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 17:35 schreef SuperImposed het volgende:

[..]

mobieltjes zijn dan ook nogal oplichtingsgevoelig, altijd persoonlijk ophalen, zeker als het om zo'n groot bedrag gaat
Heb haar al een tijdje niet gesproken maar zal eens vragen binnenkort hoe het is afgelopen en of ze het geld echt kwijt is.
pi_115343770
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 17:35 schreef NumberSeven het volgende:
waarom doen ze allemaal zo moeilijk en kunnen ze niet eens even contact opnemen met de oplichter? Slaat toch helemaal nergens op dit.
Banken mogen dat sowieso niet doen in dit soort gevallen. De wet verbiedt dat.
En de politie heeft niet genoeg resources om dit soort kleine boefjes achterna te zitten.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_115343782
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 17:35 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Even doorvragen naar iemand die er wel verstand van heeft. Onverschuldigde betaling is niet per definitie een betaling die overgeboekt is naar een verkeerd rekeningnummer.

[..]

Dan wordt het een stuk lastiger voor je.
Ik heb zowel mijn bank als zijn bank gebeld, beiden weigeren ook maar iets te doen zonder toestemming van de politie. Bel ik de politie, en die willen weer niets doen totdat er honderden mensen aangifte doen.
pi_115343790
Ik vind dit sneu voor TS. :'(
If you lie down with dogs, you get up with fleas.
  Redactie Frontpage donderdag 9 augustus 2012 @ 17:37:55 #17
38148 crew  Innisdemon
pi_115343793
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 17:30 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Nee zo werkt dat niet. Die gegevens zal de bank nooit verstrekken. Zeker niet als jij gewoon een overboeking naar dat nummer hebt gedaan.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_115343805
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 17:36 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Wie zijn ze?
De bank is eigenlijk geen partij in deze.
De ing bank weet nu dat ze een klant hebben die elke dag meerdere mensen oplicht met een ing. reknr. dan kunnen ze hem toch blokkeren of op zn minst aanspreken?
pi_115343818
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 17:38 schreef NumberSeven het volgende:
De ing bank weet nu dat ze een klant hebben die elke dag meerdere mensen oplicht met een ing. reknr. dan kunnen ze hem toch blokkeren of op zn minst aanspreken?
Op welke wettelijke grond moeten ze hem blokkeren?
En wat zouden ze tegen hem moeten zeggen?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  donderdag 9 augustus 2012 @ 17:39:10 #20
351921 CruellaDeVil
Incognito Dierenliefhebster
pi_115343825
quote:
13s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 17:27 schreef NumberSeven het volgende:
Ze willen me niet eens zijn gegevens geven zodat ik zelf iets kan ondernemen.
Niet eens!? :o
pi_115343839
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 17:37 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Banken mogen dat sowieso niet doen in dit soort gevallen. De wet verbiedt dat.
En de politie heeft niet genoeg resources om dit soort kleine boefjes achterna te zitten.
Precies, dus eigenlijk kan iedereen duizenden euro's op deze manier verdienen zonder dat iemand ook maar iets onderneemt.
pi_115343862
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 17:39 schreef NumberSeven het volgende:
Precies, dus eigenlijk kan iedereen duizenden euro's op deze manier verdienen zonder dat iemand ook maar iets onderneemt.
Klopt, als je maar genoeg naieve mensen vindt.
pi_115343906
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 17:38 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Op welke wettelijke grond moeten ze hem blokkeren?
En wat zouden ze tegen hem moeten zeggen?
Sommige wetten zijn krommer dan een banaan, dit is gewoon common sense. Een bank weet dat een van de klanten een oplichter is, dan denk je toch niet; oke, we kunnen niets doen. Jammer dan, laat hem maar verder gaan met oplichten.
pi_115343914
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 17:37 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

Nee zo werkt dat niet. Die gegevens zal de bank nooit verstrekken. Zeker niet als jij gewoon een overboeking naar dat nummer hebt gedaan.
Jawel hoor.
Als ze geen gehoor geven aan het verzoek van de bank krijg degene die de onverschuldigde betaling claimt gewoon de NAW gegevens behorende bij die rekening.
pi_115343964
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 17:41 schreef NumberSeven het volgende:
Sommige wetten zijn krommer dan een banaan, dit is gewoon common sense. Een bank weet dat een van de klanten een oplichter is, dan denk je toch niet; oke, we kunnen niets doen. Jammer dan, laat hem maar verder gaan met oplichten.
Ahja, banken mogen de wet overtreden. Was ik even vergeten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')