neem contact op met het bedrijf, vertel het verhaal, hoop/vraag dat ze het incassobureau van je nek willen halen.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 16:49 schreef Automatisch het volgende:
Ik heb een brief van een incassobureau gekregen, omdat ik een factuur nog niet betaald zou hebben.
Nu betaal ik altijd op tijd, en ben gaan kijken welke dat precies geweest zou moeten zijn.
Het blijkt nu dat het inderdaad een factuur was die nog niet betaald was, maar deze is door de verzender via mail verstuurd, en bij ongewenste mail terechtgekomen.
de betalingsherrinnering is ook via mail verzonden (wel 1 maal, moet de verzender niet 2x een herinnering / aanmaning sturen?)
Ben ik nu verplicht de incassokosten van 70,- euro te betalen? Of kan ik nog iets doen?
Wat als het bedrijf zelf heeft besloten om de facturen electronisch te versturen zonder dat dit kenbaar is gemaakt op de wijze waarop de facturen eerder werden verstuurd? Moet ik dan mijn mailbox controleren of ik inderdaad een factuur/herinnering niet heb ontvangen?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:08 schreef JurriaanK het volgende:
En die rekening was volkomen onverwacht? Of vroeg je je al af waar de rekening bleef en heb je niet in je spambox gekeken? Ik denk niet dat de verzender verantwoordelijk is voor jouw spam-regels, eerlijk gezegd.
Lijkt mij wel. De ontvanger kiest ervoor een bepaald spamfilter te gebruiken; de verzender heeft daar geen invloed op. Daarnaast is het een goed gebruik om toch eens in de zoveel tijd in de spamfolder te kijken. Plus de factuur zal toch ook niet geheel als verrassing komen?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:24 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Wat als het bedrijf zelf heeft besloten om de facturen electronisch te versturen zonder dat dit kenbaar is gemaakt op de wijze waarop de facturen eerder werden verstuurd? Moet ik dan mijn mailbox controleren of ik inderdaad een factuur/herinnering niet heb ontvangen?
Ook bij PostNL worden stukken wel eens niet/niet tijdig bezorgd, namelijk.
Blijkbaar is de inhoud van het mailtje ook dusdanig dat het niet door een spamfilter komt. Kun je dat een normale gebruiker aanrekenen?
Tuurlijk heeft de verzender wel invloed op de invloed van de mail. Denk alleen aan de opmaak enz. Daarnaast heb ik geen idee hoe ik de spamfilter van verschillende mailadressen aan kan/moet passen. Als ik daar al invloed op heb.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 18:20 schreef eleusis het volgende:
[..]
Lijkt mij wel. De ontvanger kiest ervoor een bepaald spamfilter te gebruiken; de verzender heeft daar geen invloed op. Daarnaast is het een goed gebruik om toch eens in de zoveel tijd in de spamfolder te kijken. Plus de factuur zal toch ook niet geheel als verrassing komen?
Ik zou sowieso de incassokosten aanvechten als er een eenzijdige wijziging van facturen versturen is doorgevoerd. Het is dan de keuze van het bedrijf geweest om het risico te nemen dat dit de eerste keer niet goed gaat.quote:Probeer het op een akkoordje te gooien TS. De annuleringskosten van de incasso aanbieden te betalen vind ik wel een aardig idee.
Er zijn wettelijke afmetingen voor een brievenbus vastgesteld.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 22:34 schreef JurriaanK het volgende:
Weet je wat ik zou doen? Ik zou een speciale, extra kleine brievenbus monteren. En als het incassobureau dan aandringt, gewoon zeggen dat de post er niet in paste en dat het bedrijf daar zelf maar rekening mee had moeten houden.
Natuurlijk is het niet het probleem van het bedrijf dat jij kiest voor een spamfilter en er voor kiest om die als spam gekenmerkte emails niet eens in de week na te kijken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |