abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115341867
Ik heb een brief van een incassobureau gekregen, omdat ik een factuur nog niet betaald zou hebben.
Nu betaal ik altijd op tijd, en ben gaan kijken welke dat precies geweest zou moeten zijn.

Het blijkt nu dat het inderdaad een factuur was die nog niet betaald was, maar deze is door de verzender via mail verstuurd, en bij ongewenste mail terechtgekomen.

de betalingsherrinnering is ook via mail verzonden (wel 1 maal, moet de verzender niet 2x een herinnering / aanmaning sturen?)

Ben ik nu verplicht de incassokosten van 70,- euro te betalen? Of kan ik nog iets doen?
  donderdag 9 augustus 2012 @ 16:53:50 #2
381379 awesome_noob
Never blame the noob
pi_115342103
Betalen moet je sowieso, anders krijg je nog meer problemen.

Je kan hooguit het erna terug claimen via de kanton rechter oid.

Ik zal wel even voor jou zoeken naar soort-gelijken zaken op het internet.

Edit:

Probeer deze chat, daar krijg je veel duidelijkheid uit. Het zijn tenslotte profs... ^O^

https://chat.juridischloket.nl/chat/

[ Bericht 43% gewijzigd door awesome_noob op 09-08-2012 16:59:15 ]
pi_115342678
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 16:49 schreef Automatisch het volgende:
Ik heb een brief van een incassobureau gekregen, omdat ik een factuur nog niet betaald zou hebben.
Nu betaal ik altijd op tijd, en ben gaan kijken welke dat precies geweest zou moeten zijn.

Het blijkt nu dat het inderdaad een factuur was die nog niet betaald was, maar deze is door de verzender via mail verstuurd, en bij ongewenste mail terechtgekomen.

de betalingsherrinnering is ook via mail verzonden (wel 1 maal, moet de verzender niet 2x een herinnering / aanmaning sturen?)

Ben ik nu verplicht de incassokosten van 70,- euro te betalen? Of kan ik nog iets doen?
neem contact op met het bedrijf, vertel het verhaal, hoop/vraag dat ze het incassobureau van je nek willen halen.

Stel desnoods voor dat je de annuleringskosten voor het incassobureau wil betalen, die kunnen lager zijn dan de incassokosten
pi_115342816
En die rekening was volkomen onverwacht? Of vroeg je je al af waar de rekening bleef en heb je niet in je spambox gekeken? Ik denk niet dat de verzender verantwoordelijk is voor jouw spam-regels, eerlijk gezegd.
unieke geschenken, exclusieve cadeaus uit de mooiste Nederlandse bomen:
handgemaakte houten vazen http://www.hetmooistehout.nl
handgemaakte houten schalen http://www.houtenschalen.nl
  Moderator donderdag 9 augustus 2012 @ 17:08:32 #5
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_115342825
Je bent gewoon te laat. Het is jouw probleem om op tijd te betalen. Herinneringen zijn niet verplicht, maar een gunst van de toko die nu een vordering op jou heeft.
  donderdag 9 augustus 2012 @ 17:24:27 #6
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_115343336
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 17:08 schreef JurriaanK het volgende:
En die rekening was volkomen onverwacht? Of vroeg je je al af waar de rekening bleef en heb je niet in je spambox gekeken? Ik denk niet dat de verzender verantwoordelijk is voor jouw spam-regels, eerlijk gezegd.
Wat als het bedrijf zelf heeft besloten om de facturen electronisch te versturen zonder dat dit kenbaar is gemaakt op de wijze waarop de facturen eerder werden verstuurd? Moet ik dan mijn mailbox controleren of ik inderdaad een factuur/herinnering niet heb ontvangen?
Ook bij PostNL worden stukken wel eens niet/niet tijdig bezorgd, namelijk.

Blijkbaar is de inhoud van het mailtje ook dusdanig dat het niet door een spamfilter komt. Kun je dat een normale gebruiker aanrekenen?
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  donderdag 9 augustus 2012 @ 18:20:51 #7
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_115344984
quote:
5s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 17:24 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Wat als het bedrijf zelf heeft besloten om de facturen electronisch te versturen zonder dat dit kenbaar is gemaakt op de wijze waarop de facturen eerder werden verstuurd? Moet ik dan mijn mailbox controleren of ik inderdaad een factuur/herinnering niet heb ontvangen?
Ook bij PostNL worden stukken wel eens niet/niet tijdig bezorgd, namelijk.

Blijkbaar is de inhoud van het mailtje ook dusdanig dat het niet door een spamfilter komt. Kun je dat een normale gebruiker aanrekenen?
Lijkt mij wel. De ontvanger kiest ervoor een bepaald spamfilter te gebruiken; de verzender heeft daar geen invloed op. Daarnaast is het een goed gebruik om toch eens in de zoveel tijd in de spamfolder te kijken. Plus de factuur zal toch ook niet geheel als verrassing komen?

Probeer het op een akkoordje te gooien TS. De annuleringskosten van de incasso aanbieden te betalen vind ik wel een aardig idee.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  donderdag 9 augustus 2012 @ 19:49:59 #8
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_115348035
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 18:20 schreef eleusis het volgende:

[..]

Lijkt mij wel. De ontvanger kiest ervoor een bepaald spamfilter te gebruiken; de verzender heeft daar geen invloed op. Daarnaast is het een goed gebruik om toch eens in de zoveel tijd in de spamfolder te kijken. Plus de factuur zal toch ook niet geheel als verrassing komen?
Tuurlijk heeft de verzender wel invloed op de invloed van de mail. Denk alleen aan de opmaak enz. Daarnaast heb ik geen idee hoe ik de spamfilter van verschillende mailadressen aan kan/moet passen. Als ik daar al invloed op heb.
Of de factuur als verrassing komt of niet, doet toch niet ter zake? Als ik heb aangegeven dat ik een factuur met acceptgiro wil ontvangen, kan een bedrijf toch niet opeens beslissen om alles maar per mail te versturen? Los van het feit dat het mailadres misschien wel gewijzigd/niet actief is geworden in de tussentijd.
Het minste dat een bedrijf dan moet doen (m.i.) is een bericht sturen dat de facturen voortaan op mailadres xx@xx.xx verstuurd worden en als dit niet gewenst is, dat dit gemeld kan worden.
Dan heb je m.i. recht van spreken als je de factuur niet tijdig hebt betaald.
quote:
Probeer het op een akkoordje te gooien TS. De annuleringskosten van de incasso aanbieden te betalen vind ik wel een aardig idee.
Ik zou sowieso de incassokosten aanvechten als er een eenzijdige wijziging van facturen versturen is doorgevoerd. Het is dan de keuze van het bedrijf geweest om het risico te nemen dat dit de eerste keer niet goed gaat.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_115358755
Weet je wat ik zou doen? Ik zou een speciale, extra kleine brievenbus monteren. En als het incassobureau dan aandringt, gewoon zeggen dat de post er niet in paste en dat het bedrijf daar zelf maar rekening mee had moeten houden.

Natuurlijk is het niet het probleem van het bedrijf dat jij kiest voor een spamfilter en er voor kiest om die als spam gekenmerkte emails niet eens in de week na te kijken.
unieke geschenken, exclusieve cadeaus uit de mooiste Nederlandse bomen:
handgemaakte houten vazen http://www.hetmooistehout.nl
handgemaakte houten schalen http://www.houtenschalen.nl
  donderdag 9 augustus 2012 @ 22:57:33 #10
268717 SwissDutchy
Bad Grammar inc.
pi_115360154
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 22:34 schreef JurriaanK het volgende:
Weet je wat ik zou doen? Ik zou een speciale, extra kleine brievenbus monteren. En als het incassobureau dan aandringt, gewoon zeggen dat de post er niet in paste en dat het bedrijf daar zelf maar rekening mee had moeten houden.

Natuurlijk is het niet het probleem van het bedrijf dat jij kiest voor een spamfilter en er voor kiest om die als spam gekenmerkte emails niet eens in de week na te kijken.
Er zijn wettelijke afmetingen voor een brievenbus vastgesteld.
Zolang je aan die afmetingen voldoet kan de post erin.

[ Bericht 0% gewijzigd door SwissDutchy op 09-08-2012 23:04:46 ]
pi_115408861
Brievenbussen dienen aan bepaalde afmetingen te voldoen (postwet als ik het goed herinner) als de afmetingen niet juist zijn kan het zijn dat je post niet langer bezorgd word maar word vastgehouden (vroeger kon je het dan op het postkantoor ophalen,die zijn nu gesloten maar er is ongetwijfeld een plaats waar je het kunt ophalen)

T.S, wat is er destijds afgesproken met je leverancier (een rekening met acceptgiro naar je adres?)

Als je voorheen de rekening via snailmail ontving en dit door je leverancier veranderd is zonder jou voorkennis en accoordverklaring dan loopt de leverancier het risico dat het fout gaat het is dan m.i. zijn risico dat de mail verkeerd terecht komt.

Alsm je het wel goed vind dat rekening in het vervolg elektronisch bij je terecht komt dan moet je even een regel aanmaken dat het mailadres van een veilig (geaccepteerd) mail adres komt.

Neem hier met je leverancier kontact over op en stel voor dat je alleen de orginele hoofdsom betaald en dat hij de vordering bij het incassobureau intrekt.

Als je elke week/maand o.i.d. hetzelfde bedrag op een bepaalde datum moet betalen stel dan voor dit zelf elke maand automatisch over te maken en dat je elke maand/week de rekening elektronisch toegestuurd krijgt voor je administratie.

Succes!
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')