Goed om geregeld te hebben. Wij zijn ook op huwelijkse voorwaarden getrouwd, met alles gescheiden om idd geen last van huidige en/of toekomstige schulden van 1 vd 2 te hebben, maar wel een finaal verrekenbeding om het recht te trekken als 1 vd 2 minder op kan bouwen.quote:Op vrijdag 14 december 2012 23:27 schreef JK het volgende:
[..]
Ja, lekker uit eten geweest en 's middags nog even wat mogelijke fotolocaties bekeken rondom het stadhuis.
Vandaag naar de notaris geweest, even wat vragen over huwelijkse voorwaarden, maar wat ik dacht werd van tafel geveegd, maar nu ik een beetje aan het Googlen ben, klopt wat ik dacht wel en klopt iets niet wat er gezegd werd m.b.t. eventueel (toekomstige) schulden van de partner en de aanspraak er op van derden. Jaja, erg romantisch, maar ik heb dit fout zien gaan waarbij de ander het schip in ging.
Maargoed, lekker duidelijk weer... zal er nog eens binnenkort verder op zoeken... kan ook weer nadelen hebben voor met name de vrouw als ze bijv. na het krijgen van kinderen minder zou gaan werken en je beide inkomens gescheiden zou houden. De vrouw bouwt dan bijna niets op... dat willen we natuurlijk ook niet. Zoals ik al zei, totaal niet romantisch, maar wel even iets om over na te denken.
Ligt eraan hoe je het in je voorwaarden zet. Wij hebben de studieschuld gespecificeerd als één van de dingen die buiten het finaal verrekenbeding blijft. Maar wij moesten sowieso alle dingen die er buiten moesten blijven specifiek opschrijven, dus niet alleen maar aangeven dat "schulden" er buiten blijven, maar specifiek welke bedragen en aan wie de schuld is.quote:Op zaterdag 15 december 2012 11:08 schreef Sinceria het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk met een studieschuld van één van beide partners? Telt dat ook mee als ''schuld'' of, omdat het niet bij het BKR geregistreerd staat, niet?
Oké, dank je wel voor je antwoord.quote:Op zaterdag 15 december 2012 13:41 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe je het in je voorwaarden zet. Wij hebben de studieschuld gespecificeerd als één van de dingen die buiten het finaal verrekenbeding blijft. Maar wij moesten sowieso alle dingen die er buiten moesten blijven specifiek opschrijven, dus niet alleen maar aangeven dat "schulden" er buiten blijven, maar specifiek welke bedragen en aan wie de schuld is.
ik kreeg mijn verlovingsring en volgens mij heb ik die dezelfde ochtend weer ingeleverd, heb de originele niet eens omgehadquote:Op zaterdag 15 december 2012 14:34 schreef Sinceria het volgende:
Vandaag de ring (-en) weer terug van de juwelier met ingegraveerde verlovingsdatum en (in mijn geval) op de goede maat gemaakt.
Heb hem toch wel even gemist die paar dagen.
Aww, dat is wel vervelend dat je dan niet eens een ring had die eerste weken! En mij lijkt het ook jammer dat je dan niet de originele ring hebt waarmee hij je gevraagd heeft... Lekker dan van die juwelier!quote:Op zaterdag 15 december 2012 16:59 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik kreeg mijn verlovingsring en volgens mij heb ik die dezelfde ochtend weer ingeleverd, heb de originele niet eens omgehad
Ik had mijn vriend al eens mijn ringmaat verteld (maat 62, extreem plus size voor damesmaten) maar de juwelier wilde dat niet geloven toen hij de ring ging kopen. Kreeg hij de showring mee in maat 50 ofzo met de mededeling dat we dan samen maar de goede maat moesten laten opmeten daar. En maat 50 gaat net om het bovenste kootje van mijn pink.
Dus ja, ik naar die sjieke juwelier en die meette .... 62 uiteraard
Ben je net verloofd kun je de eerste 3 weken aan niemand je ring laten zien
standaard maatvoering bij juweliers, omtrek in mm. Voor vrouwen is het erg groot. En nee, geen kolenschoppen maar zeer gespierde vingers.quote:Op zaterdag 15 december 2012 17:38 schreef JK het volgende:
Maat 62? Dat zijn Franse maten volgens mij... 50 is idd vrij weinig, daar begint het net een beetje mee. Ik ken overigens eigenlijk alleen de 'Nederlandse' maten. 62 extreem plus size? Nou zulke kolenschoppen zullen het toch wel niet zijn? Dan heb je een ring van zeg 20mm. Moet kunnen.
Nietquote:
Gefeliciteeeerdquote:Op dinsdag 25 december 2012 11:37 schreef ViviRAWRS het volgende:
Getrouwd!![]()
Was heul zenuwachtig op de ochtend zelf. Gelukkig had ik m'n zus, nichtje en een vriendin die mij hielpen met m'n outfit en make-up, want ik kon echt niet meer zelf nadenken vanwege de stress.![]()
Alles is zo uitgepakt zoals ik gepland had, ben heel benieuwd naar de foto's!
Het viel pas weg toen we met de trouwauto bij het stadhuis aankwamen, toen ik zag dat al die mensen er speciaal voor ons stonden was het goed.quote:Op donderdag 27 december 2012 11:59 schreef ejiraM het volgende:
Gefeliciteeeerd![]()
Wat fijn dat het allemaal zo ging als je wildeHad je tijdens de dag zelf nog veel stress, of viel dat weg toen je eenmaal begonnen was?
Gefeliciteerd en welkom!quote:Op zondag 30 december 2012 11:03 schreef laziness het volgende:
Ik ga deze reeks maar eens doornemen voor tips nu ik van de week in de sneeuw ten huwelijk gevraagd ben
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |