abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120327781
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 23:27 schreef JK het volgende:

[..]

Ja, lekker uit eten geweest en 's middags nog even wat mogelijke fotolocaties bekeken rondom het stadhuis.

Vandaag naar de notaris geweest, even wat vragen over huwelijkse voorwaarden, maar wat ik dacht werd van tafel geveegd, maar nu ik een beetje aan het Googlen ben, klopt wat ik dacht wel en klopt iets niet wat er gezegd werd m.b.t. eventueel (toekomstige) schulden van de partner en de aanspraak er op van derden. Jaja, erg romantisch, maar ik heb dit fout zien gaan waarbij de ander het schip in ging.
Maargoed, lekker duidelijk weer... zal er nog eens binnenkort verder op zoeken... kan ook weer nadelen hebben voor met name de vrouw als ze bijv. na het krijgen van kinderen minder zou gaan werken en je beide inkomens gescheiden zou houden. De vrouw bouwt dan bijna niets op... dat willen we natuurlijk ook niet. Zoals ik al zei, totaal niet romantisch, maar wel even iets om over na te denken. :+
Goed om geregeld te hebben. Wij zijn ook op huwelijkse voorwaarden getrouwd, met alles gescheiden om idd geen last van huidige en/of toekomstige schulden van 1 vd 2 te hebben, maar wel een finaal verrekenbeding om het recht te trekken als 1 vd 2 minder op kan bouwen.
  zaterdag 15 december 2012 @ 00:28:42 #252
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_120329809
Dat verrekenbeding is wel een goeie ja, dat niet de ander negatiever er uit komt.
Daarnaast met schulden, gaat het mij er om dat als mijn toekomstige vrouw ergens een schuld op heeft gebouwd, ze dit niet bij mij willen komen plukken of dat ik moet mee betalen aan die schuld. Volgens de vrouw die ik sprak kon dit ook met huwelijkse voorwaarden gebeuren. Maar Google ik, dan zie ik weer van niet. Zal ze anders wel eens wat voorbeelden sturen... stel m'n vrouw koopt een auto, betaalt een bedrag aan en zegt de rest later te betalen, maar doet dit nooit. Dan wil ik niet dat die derde partij bij mij aan komt kloppen voor het resterende bedrag als zij dit niet kan/wil betalen. Lijkt mij dat huwelijkse voorwaarden dan voldoen, maar blijkbaar was ik fout.
pi_120332770
Als je getrouwd bent heb je hoe dan ook de zorgplicht. Mocht er tijdens het huwelijk financiële problemen onstaan is dit voor beide rekening. Maar na scheiding als die schulden er nog zijn dan zal dit maar voor 1 van 2 zijn. Tenminste zo is t mij uitgelegd.
pi_120334415
Hoe zit dat eigenlijk met een studieschuld van één van beide partners? Telt dat ook mee als ''schuld'' of, omdat het niet bij het BKR geregistreerd staat, niet?
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
pi_120337871
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 11:08 schreef Sinceria het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk met een studieschuld van één van beide partners? Telt dat ook mee als ''schuld'' of, omdat het niet bij het BKR geregistreerd staat, niet?
Ligt eraan hoe je het in je voorwaarden zet. Wij hebben de studieschuld gespecificeerd als één van de dingen die buiten het finaal verrekenbeding blijft. Maar wij moesten sowieso alle dingen die er buiten moesten blijven specifiek opschrijven, dus niet alleen maar aangeven dat "schulden" er buiten blijven, maar specifiek welke bedragen en aan wie de schuld is.
pi_120339261
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 december 2012 13:41 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Ligt eraan hoe je het in je voorwaarden zet. Wij hebben de studieschuld gespecificeerd als één van de dingen die buiten het finaal verrekenbeding blijft. Maar wij moesten sowieso alle dingen die er buiten moesten blijven specifiek opschrijven, dus niet alleen maar aangeven dat "schulden" er buiten blijven, maar specifiek welke bedragen en aan wie de schuld is.
Oké, dank je wel voor je antwoord. :)
pi_120339420
Vandaag de ring (-en) weer terug van de juwelier met ingegraveerde verlovingsdatum en (in mijn geval) op de goede maat gemaakt. :)

Heb hem toch wel even gemist die paar dagen. :@
  zaterdag 15 december 2012 @ 16:59:30 #258
149959 SQ
snelle trees
pi_120343700
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 14:34 schreef Sinceria het volgende:
Vandaag de ring (-en) weer terug van de juwelier met ingegraveerde verlovingsdatum en (in mijn geval) op de goede maat gemaakt. :)

Heb hem toch wel even gemist die paar dagen. :@
ik kreeg mijn verlovingsring en volgens mij heb ik die dezelfde ochtend weer ingeleverd, heb de originele niet eens omgehad :')
Ik had mijn vriend al eens mijn ringmaat verteld (maat 62, extreem plus size voor damesmaten) maar de juwelier wilde dat niet geloven toen hij de ring ging kopen. Kreeg hij de showring mee in maat 50 ofzo met de mededeling dat we dan samen maar de goede maat moesten laten opmeten daar. En maat 50 gaat net om het bovenste kootje van mijn pink.
Dus ja, ik naar die sjieke juwelier en die meette .... 62 uiteraard :')
Ben je net verloofd kun je de eerste 3 weken aan niemand je ring laten zien :')
disclaimer
  zaterdag 15 december 2012 @ 17:38:44 #259
4259 JK
pi_120344868
Maat 62? Dat zijn Franse maten volgens mij... 50 is idd vrij weinig, daar begint het net een beetje mee. Ik ken overigens eigenlijk alleen de 'Nederlandse' maten. 62 extreem plus size? Nou zulke kolenschoppen zullen het toch wel niet zijn? Dan heb je een ring van zeg 20mm. Moet kunnen.
  zaterdag 15 december 2012 @ 17:42:10 #260
8369 speknek
Another day another slay
pi_120344975
Volgens mij heb ik maat 51 :P.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_120345243
quote:
99s.gif Op zaterdag 15 december 2012 16:59 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ik kreeg mijn verlovingsring en volgens mij heb ik die dezelfde ochtend weer ingeleverd, heb de originele niet eens omgehad :')
Ik had mijn vriend al eens mijn ringmaat verteld (maat 62, extreem plus size voor damesmaten) maar de juwelier wilde dat niet geloven toen hij de ring ging kopen. Kreeg hij de showring mee in maat 50 ofzo met de mededeling dat we dan samen maar de goede maat moesten laten opmeten daar. En maat 50 gaat net om het bovenste kootje van mijn pink.
Dus ja, ik naar die sjieke juwelier en die meette .... 62 uiteraard :')
Ben je net verloofd kun je de eerste 3 weken aan niemand je ring laten zien :')
Aww, dat is wel vervelend dat je dan niet eens een ring had die eerste weken! En mij lijkt het ook jammer dat je dan niet de originele ring hebt waarmee hij je gevraagd heeft... Lekker dan van die juwelier!

Mijn vriend heeft mijn maat wat te groot ingeschat gelukkig zodat de originele ring kon worden ingenomen. In de winkel vroeg de juwelier nog aan haar collega of ze deze nog had liggen in een andere maat maar ik wil specifiek deze :D En gelukkig was het tevens de allerlaatste van de collectie en hij wordt ook niet meer gemaakt, dus dat heeft wel iets speciaals.

Ik hoorde vandaag trouwens een gave optie om je verlovingsring in je trouwring te verwerken! Je koopt beide dezelfde ring en die van de dame wordt dan, in de lengte als jullie begrijpen wat ik bedoel, doorgezaagd en tussen die twee helften van die ring wordt de gehele verlovingsring geplaatst en vastgezet.
  zaterdag 15 december 2012 @ 18:06:49 #262
149959 SQ
snelle trees
pi_120345639
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 17:38 schreef JK het volgende:
Maat 62? Dat zijn Franse maten volgens mij... 50 is idd vrij weinig, daar begint het net een beetje mee. Ik ken overigens eigenlijk alleen de 'Nederlandse' maten. 62 extreem plus size? Nou zulke kolenschoppen zullen het toch wel niet zijn? Dan heb je een ring van zeg 20mm. Moet kunnen.
standaard maatvoering bij juweliers, omtrek in mm. Voor vrouwen is het erg groot. En nee, geen kolenschoppen maar zeer gespierde vingers.
:')
disclaimer
  zaterdag 15 december 2012 @ 18:26:24 #263
4259 JK
pi_120346217
Misschien wat minder naar de sportschool gaan met die vingers van je. :P
Maar heb je 'm inmiddels wel of moet je nog wachten? Dat maakte ik er niet helemaal op uit. :)
  zaterdag 15 december 2012 @ 18:50:35 #264
149959 SQ
snelle trees
pi_120346931
Oh ja, ik ben al tien maanden verloofd joh :D

En damn, tien maanden al :o :')
disclaimer
  zaterdag 15 december 2012 @ 18:51:38 #265
149959 SQ
snelle trees
pi_120346964
Nog minder dan 6 maanden :'(
disclaimer
pi_120347381
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 18:51 schreef Stormqueen het volgende:
Nog minder dan 6 maanden :'(
Niet :'( Maar *O* :D :D :D

Jongeuh de grote dingen heb je toch al allemaal geregeld ;) Ik ben ook pas in januari echt begonnen met details alles en wij hadden toen nog 4 maand :D
Relax; alles komt goed O+
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
  Manager PR/Moderator zondag 23 december 2012 @ 11:01:43 #267
269689 crew  Viv
pi_120663542
Gisteren vrijgezellenfeest gehad! Ik werd 's ochtends opgehaald voor een cupcake-workshop, wijnproeverij, speurtocht door Nijmegen en een diner. Mijn vriend is gaan karten, bowlen en steengrillen. Daarna zijn beide groepen samengekomen voor een heul gezellige avond/nacht in de kroeg. :Y)

Vandaag corsages maken, bedankjes maken (zijn bijna klaar), muziek uitzoeken voor de ceremonie, m'n haar verven, make-up oefenen, outfit nog eens aanpassen, en het huis moet aan kant want we krijgen logés.

En dan morgen trouwen! ^)
pi_120664252
Stormqueen, ik kon mijn ring ook niet meteen om! Gelukkig was de juwelier erg snel en heeft hij hem diezelfde week nog snel zelf opgehaald, omdat ik zo enthousiast was en omdat hij het zo jammer vond dat ik nog geen ring kon dragen. :+
Ik heb wel tot die tijd continu het doosje open en dicht gehad haha.

Ik ben blij als 2012 voorbij is, niet zo leuk jaar geweest en heb mij voorgenomen dat ik in 2013 lekker alles ga uitzoeken voor de bruiloft.
Is pas in 2014 dus heb alle tijd. :+ Kan ik nog lang genieten van mijn ring. O+
pi_120674377
Veel plezier Vivi, hopelijk hebben jullie een heerlijke dag!
pi_120700734
Bijna zover ViviRAWS, hoop dat jullie dag een perfecte wordt! Geniet ervan :)
  Manager PR/Moderator dinsdag 25 december 2012 @ 11:37:42 #271
269689 crew  Viv
pi_120752500
Getrouwd! ^)

Was heul zenuwachtig op de ochtend zelf. Gelukkig had ik m'n zus, nichtje en een vriendin die mij hielpen met m'n outfit en make-up, want ik kon echt niet meer zelf nadenken vanwege de stress. :o

Alles is zo uitgepakt zoals ik gepland had, ben heel benieuwd naar de foto's! *O*
  donderdag 27 december 2012 @ 11:59:19 #272
330855 ejiraM
for the greater good
pi_120811976
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 11:37 schreef ViviRAWRS het volgende:
Getrouwd! ^)

Was heul zenuwachtig op de ochtend zelf. Gelukkig had ik m'n zus, nichtje en een vriendin die mij hielpen met m'n outfit en make-up, want ik kon echt niet meer zelf nadenken vanwege de stress. :o

Alles is zo uitgepakt zoals ik gepland had, ben heel benieuwd naar de foto's! *O*
Gefeliciteeeerd :D

Wat fijn dat het allemaal zo ging als je wilde :) Had je tijdens de dag zelf nog veel stress, of viel dat weg toen je eenmaal begonnen was? :)
Als iedereen aan zichzelf denkt, wordt er aan iedereen gedacht.
  Manager PR/Moderator donderdag 27 december 2012 @ 13:33:05 #273
269689 crew  Viv
pi_120815298
quote:
99s.gif Op donderdag 27 december 2012 11:59 schreef ejiraM het volgende:
Gefeliciteeeerd :D

Wat fijn dat het allemaal zo ging als je wilde :) Had je tijdens de dag zelf nog veel stress, of viel dat weg toen je eenmaal begonnen was? :)
Het viel pas weg toen we met de trouwauto bij het stadhuis aankwamen, toen ik zag dat al die mensen er speciaal voor ons stonden was het goed. :D Daarvoor was ik zo gestresst waardoor ik totaal geen overzicht had, gelukkig had ik daar mensen voor. :Y)
  zondag 30 december 2012 @ 11:03:39 #274
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_120947858
Ik ga deze reeks maar eens doornemen voor tips nu ik van de week in de sneeuw ten huwelijk gevraagd ben O+
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_120947974
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 11:03 schreef laziness het volgende:
Ik ga deze reeks maar eens doornemen voor tips nu ik van de week in de sneeuw ten huwelijk gevraagd ben O+
Gefeliciteerd en welkom! :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')