abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 13 augustus 2012 @ 14:28:30 #201
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_115511498
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 13:27 schreef SunTzu het volgende:
Ik zit dus ook al jaren te denken om te emigreren naar Vietnam, hoor soms wel verhalen van geëmigreerde mensen waarvan hun bezittingen worden afgenomen door de communisten.

In de tussentijd ben ik al 7x voor langere tijd op vakantie geweest daar, ben nu 23. Misschien ga ik het toch nog doen, wie weet.
U.N.K.L.E. is ook bezig met naar Vietnam te emigreren
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 13 augustus 2012 @ 14:43:13 #202
78918 SeLang
Black swans matter
pi_115512082
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 13:07 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat zie ik Nederlanders zo vaak doen, even de auto opruimen voor het stoplicht, hele flikkerse zooi het raam uit.
Precies. En dan de typisch Nederlandse gewoonte om je hond op straat te laten schijten en dat niet op te ruimen :r
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 13 augustus 2012 @ 15:21:03 #203
45206 Pietverdriet
pi_115513709
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 14:43 schreef SeLang het volgende:

[..]

Precies. En dan de typisch Nederlandse gewoonte om je hond op straat te laten schijten en dat niet op te ruimen :r
Jep, als ik anderen spreek die al jaren weg zijn uit NL en die weer even terug zijn winden ze zich vreselijk op over de hufterigheid.
pi_115513797
Niet zo bekrompen he, dat moet toch kunnen?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_115515519
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 14:43 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dat is wel aan het veranderen, je ziet steeds meer mensen met een zakje lopen bij het uitlaten. De hondenpoep op straat is in mijn beleving de afgelopen 20 jaar zeer sterk afgenomen.

Sowieso zouden honden uit binnenstedelijke gebieden geweerd moeten worden, maar dat is een andere discussie.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_115515716
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 16:06 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Sowieso zouden honden uit binnenstedelijke gebieden geweerd moeten worden, maar dat is een andere discussie.
Dit is pas typisch Nederlands; alles moet in regeltjes gevat worden. Wat is er mis met een eigen moraal om je hond niet overal te laten schijten?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_115516098
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2012 16:11 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dit is pas typisch Nederlands; alles moet in regeltjes gevat worden. Wat is er mis met een eigen moraal om je hond niet overal te laten schijten?
Die regeltjes gaan ook wel heel ver. Mijn hond poept echt nooit op straat, ALTIJD in de bosjes. Hij is nu bijna 7 jaar oud en ik lieg serieus niet als ik zeg dat mijn hond nog nooit op straat of de stoep heeft gepoept, altijd netjes op een grasveld of in de bosjes. Wat hebben ze in Groningen nu bedacht? Je hond mag NERGENS meer poepen :') :'), niet op het gras en ook niet meer in de bosjes, gewoon niet |:( . ¤120 boete als een agent ziet dat je hond poept, daarnaast lekker elk jaar ¤110 hondenbelasting afdragen waar je dus helemaal niks voor krijgt.
pi_115516174
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2012 16:11 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wat moet je met een hond 3 hoog in binnenstedelijke gebied waar de enige uitlaatmogelijkheid het plaatselijk park is dat ook door allerhande recreanten wordt gebruikt?
Maar ik begrijp dat in Venezuela (dacht dat je daar woont) alles perfect reilt en zeilt zonder regeltjes?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_115516242
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 16:21 schreef QBay het volgende:

[..]

Die regeltjes gaan ook wel heel ver. Mijn hond poept echt nooit op straat, ALTIJD in de bosjes. Hij is nu bijna 7 jaar oud en ik lieg serieus niet als ik zeg dat mijn hond nog nooit op straat of de stoep heeft gepoept, altijd netjes op een grasveld of in de bosjes. Wat hebben ze in Groningen nu bedacht? Je hond mag NERGENS meer poepen :') :'), niet op het gras en ook niet meer in de bosjes, gewoon niet |:( . ¤120 boete als een agent ziet dat je hond poept, daarnaast lekker elk jaar ¤110 hondenbelasting afdragen waar je dus helemaal niks voor krijgt.
Nogal logisch, als ik daarna op de grasveldje wil gaan zitten of voetballen heb ik alsnog last van de stront van jouw hond, je krijgt nooit alles 100% van het gras af.

Zie die hondenbelasting maar een ontmoedigingsbeleid op het hebben van honden. ;)
  maandag 13 augustus 2012 @ 16:28:05 #210
78918 SeLang
Black swans matter
pi_115516374
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 16:21 schreef QBay het volgende:
ik lieg serieus niet als ik zeg dat mijn hond nog nooit op straat of de stoep heeft gepoept, altijd netjes op een grasveld of in de bosjes.
Dus jij laat je hond poepen op een grasveld waar kinderen spelen en ruimt dat niet op? :r
Hoe moeilijk is het om dat even op te ruimen?
Mijn reisverslagen
pi_115516440
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 16:28 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dus jij laat je hond poepen op een grasveld waar kinderen spelen en ruimt dat niet op? :r
Nee, mijn hond mag niet poepen op speelvelden waar kinderen komen. Sowieso kom ik met de hond niet in de buurt van kinderspeelvelden, niet omdat mijn hond agressief is maar omdat ik weet dat veel kinderen bang zijn voor honden.

Ze hadden voor ingang van deze regel/boetes speciale uitlaatgebieden in het park, daar mocht je hond vrij poepen. Nu hebben ze die weggehaald omdat GroenLinks( :') :') ) daar rozenplantjes en struikjes wilde hebben ;( .
  maandag 13 augustus 2012 @ 16:34:07 #212
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_115516634
ik wil wel maar durf niet...we hebben ht wel es over frankrijk, overige landen boeien me niet...

henk westbroek heeft es gezongen over belgie...zou dat wat zijn??
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
pi_115517563
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 16:23 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Wat moet je met een hond 3 hoog in binnenstedelijke gebied waar de enige uitlaatmogelijkheid het plaatselijk park is dat ook door allerhande recreanten wordt gebruikt?
Maar ik begrijp dat in Venezuela (dacht dat je daar woont) alles perfect reilt en zeilt zonder regeltjes?
Je toon is vijandig. Colombia. En nee, niet alles is perfect, maar perfectie is ook geen doel op zich.

Juist door aaal die regeltjes in Nederland worden mensen ontmoedigd zelf na te denken.

En in mijn buurt lopen de hondenbezitters rond met zakjes om de poep op te ruimen. Geen idee of het verplicht is, maar men gaat hier veul netter en vooral vriendelijker met elkaar om.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_115521513
In Frankrijk (nou ja, de plaats waar ik nu woon) ligt ook overal hondenstront. Niet eens aan de zijkant, gewoon drol na drol midden op het looppad in de stad hier.
Overal gratis zakjesautomaten, grote hondenuitlaatplaatsen. En dan 1 meter verderop tientallen drollen.
pi_115537807
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 09:46 schreef HD9 het volgende:
Steeds meer mensen nemen de biezen naar het buitenland. er is hier geen woonruimte en geen geschikt werk of men wil simpelweg cashen op het huis
Meer mensen vertrekken uit Nederland

[..]

Economische gelukszoekers?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 08:13:17 #216
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_115545235
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 23:45 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Economische gelukszoekers?
of zonzoekers
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 08:46:40 #217
367167 Poepje-miauw
miauwww, rrrraauw!
pi_115545595
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2012 16:55 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Je toon is vijandig. Colombia. En nee, niet alles is perfect, maar perfectie is ook geen doel op zich.

Juist door aaal die regeltjes in Nederland worden mensen ontmoedigd zelf na te denken.

En in mijn buurt lopen de hondenbezitters rond met zakjes om de poep op te ruimen. Geen idee of het verplicht is, maar men gaat hier veul netter en vooral vriendelijker met elkaar om.
Het valt me op dat veel derde/tweede wereld landen de straten heel netjes kunnen houden. Want wat zijn de straten hier toch smerig man :r
Poepje miauw, kom eens gauw
bruin substantie lekker rauw
Eet ik snel lekker weg
en andere visjes hebben lekker pech!
pi_115545609
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2012 16:55 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, ook hier zie je meer en meer hondenbezitters met zakjes lopen, wellicht dat dat in Colombia eerder is aangeslagen? In Zwitserland zag je het 25 jaar geleden ook al.

Wat heeft je hondenpoep opruimen trouwen met "veul netter en vooral vriendelijker met elkaar omgaan" te maken? Bij mij in de buurt gaan we ook gewoon netjes en vriedelijk met elkaar om, groeten bij het op straat tegenkomen van iemand enzo.
pi_115552366
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 08:47 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, ook hier zie je meer en meer hondenbezitters met zakjes lopen, wellicht dat dat in Colombia eerder is aangeslagen? In Zwitserland zag je het 25 jaar geleden ook al.

Wat heeft je hondenpoep opruimen trouwen met "veul netter en vooral vriendelijker met elkaar omgaan" te maken? Bij mij in de buurt gaan we ook gewoon netjes en vriedelijk met elkaar om, groeten bij het op straat tegenkomen van iemand enzo.
Pas als je de oprechte hartverwarmende vriendelijkheid der Colombianen zelf hier gevoeld hebt, kunnen we daar verder over praten...

woensdag 22 augustus 2012 @ 16:07:23 #220
101149 U.N.K.L.E.
Grappen over Tsjernobyl.
pi_115869709
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 14:28 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

U.N.K.L.E. is ook bezig met naar Vietnam te emigreren
:) Alles is inmiddels geregeld. In Oktober ben ik weg. Ik kan niet wachten :D Gelukkig vind ik Nederland/Belgie nog steeds geweldig om te zijn, en ik zal ook vaak terugkomen. Maar dan voor vakantie.
Ze keek me smerig aan ik vond 'm zelf nog zo subtiel
maar ze kon ze niet waarderen, grappen over Tsjernobyl
  woensdag 22 augustus 2012 @ 17:01:51 #221
224960 highender
Travellin' Light
pi_115871869
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 16:28 schreef SeLang het volgende:

[..]

Hoe moeilijk is het om dat even op te ruimen?
Kinderen :') , een grasveld is nu juist ideaal om die shit niet op te hoeven ruimen, die drol wordt in no time biologisch afgebroken.
  woensdag 22 augustus 2012 @ 17:07:25 #222
45206 Pietverdriet
pi_115872129
quote:
7s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 17:01 schreef highender het volgende:

[..]

Kinderen :') [ afbeelding ], een grasveld is nu juist ideaal om die shit niet op te hoeven ruimen, die drol wordt in no time biologisch afgebroken.
Had ooit (jaren 70) iemand in de buurt wonen die zijn hond altijd op ons trapveldje liet schijten. Hebben toen eens alle hondendrollen uit de buurt verzameld en in zijn voortuin gegooid.
Kreeg daarvoor op mijn flikker van mijn moeder want die schaamde zich rot, maar hij liet zijn hond er nooit meer schijten.
  woensdag 22 augustus 2012 @ 17:09:10 #223
78918 SeLang
Black swans matter
pi_115872208
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 17:07 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Had ooit (jaren 70) iemand in de buurt wonen die zijn hond altijd op ons trapveldje liet schijten. Hebben toen eens alle hondendrollen uit de buurt verzameld en in zijn voortuin gegooid.
Kreeg daarvoor op mijn flikker van mijn moeder want die schaamde zich rot, maar hij liet zijn hond er nooit meer schijten.
Wat een nette kinderen waren jullie. Die stront had door de brievenbus gemoeten.
Mijn reisverslagen
  woensdag 22 augustus 2012 @ 17:21:40 #224
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_115872743
De kans zit er altijd in dat mijn man voor zijn werk tijdelijk naar het buitenland moet. Sta daar niet negatief tegenover. Hoop alleen wel dat het dan een beetje een leuk land wordt, want naar zoiets als Amerika krijg je me echt niet.
(Un)masking for the greater good.
  woensdag 22 augustus 2012 @ 17:34:23 #225
224960 highender
Travellin' Light
pi_115873224
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 17:07 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

De jaren 70 ^O^ , je was waarschijnlijk een aanstellerig kind dat bij het zien van max. 2 hondendrollen al volledig in de stress schoot. Dat je vervolgens alle hondendrollen uit de buurt verzamelde toont alleen maar aan dat je het gedrag van één hondeneigenaar af wilde straffen terwijl het in jouw buurt stikte van de hondeneigenaren die hun hond overal lieten te schijten, en dan niet eens netjes op jullie schijtveldje...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')