U.N.K.L.E. is ook bezig met naar Vietnam te emigrerenquote:Op maandag 13 augustus 2012 13:27 schreef SunTzu het volgende:
Ik zit dus ook al jaren te denken om te emigreren naar Vietnam, hoor soms wel verhalen van geëmigreerde mensen waarvan hun bezittingen worden afgenomen door de communisten.
In de tussentijd ben ik al 7x voor langere tijd op vakantie geweest daar, ben nu 23. Misschien ga ik het toch nog doen, wie weet.
Precies. En dan de typisch Nederlandse gewoonte om je hond op straat te laten schijten en dat niet op te ruimenquote:Op maandag 13 augustus 2012 13:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat zie ik Nederlanders zo vaak doen, even de auto opruimen voor het stoplicht, hele flikkerse zooi het raam uit.
Jep, als ik anderen spreek die al jaren weg zijn uit NL en die weer even terug zijn winden ze zich vreselijk op over de hufterigheid.quote:Op maandag 13 augustus 2012 14:43 schreef SeLang het volgende:
[..]
Precies. En dan de typisch Nederlandse gewoonte om je hond op straat te laten schijten en dat niet op te ruimen
Dat is wel aan het veranderen, je ziet steeds meer mensen met een zakje lopen bij het uitlaten. De hondenpoep op straat is in mijn beleving de afgelopen 20 jaar zeer sterk afgenomen.quote:Op maandag 13 augustus 2012 14:43 schreef SeLang het volgende:
[..]
Precies. En dan de typisch Nederlandse gewoonte om je hond op straat te laten schijten en dat niet op te ruimen
Dit is pas typisch Nederlands; alles moet in regeltjes gevat worden. Wat is er mis met een eigen moraal om je hond niet overal te laten schijten?quote:Op maandag 13 augustus 2012 16:06 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Sowieso zouden honden uit binnenstedelijke gebieden geweerd moeten worden, maar dat is een andere discussie.
Die regeltjes gaan ook wel heel ver. Mijn hond poept echt nooit op straat, ALTIJD in de bosjes. Hij is nu bijna 7 jaar oud en ik lieg serieus niet als ik zeg dat mijn hond nog nooit op straat of de stoep heeft gepoept, altijd netjes op een grasveld of in de bosjes. Wat hebben ze in Groningen nu bedacht? Je hond mag NERGENS meer poepenquote:Op maandag 13 augustus 2012 16:11 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dit is pas typisch Nederlands; alles moet in regeltjes gevat worden. Wat is er mis met een eigen moraal om je hond niet overal te laten schijten?
Wat moet je met een hond 3 hoog in binnenstedelijke gebied waar de enige uitlaatmogelijkheid het plaatselijk park is dat ook door allerhande recreanten wordt gebruikt?quote:Op maandag 13 augustus 2012 16:11 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dit is pas typisch Nederlands; alles moet in regeltjes gevat worden. Wat is er mis met een eigen moraal om je hond niet overal te laten schijten?
Nogal logisch, als ik daarna op de grasveldje wil gaan zitten of voetballen heb ik alsnog last van de stront van jouw hond, je krijgt nooit alles 100% van het gras af.quote:Op maandag 13 augustus 2012 16:21 schreef QBay het volgende:
[..]
Die regeltjes gaan ook wel heel ver. Mijn hond poept echt nooit op straat, ALTIJD in de bosjes. Hij is nu bijna 7 jaar oud en ik lieg serieus niet als ik zeg dat mijn hond nog nooit op straat of de stoep heeft gepoept, altijd netjes op een grasveld of in de bosjes. Wat hebben ze in Groningen nu bedacht? Je hond mag NERGENS meer poepen![]()
, niet op het gras en ook niet meer in de bosjes, gewoon niet
. ¤120 boete als een agent ziet dat je hond poept, daarnaast lekker elk jaar ¤110 hondenbelasting afdragen waar je dus helemaal niks voor krijgt.
Dus jij laat je hond poepen op een grasveld waar kinderen spelen en ruimt dat niet op?quote:Op maandag 13 augustus 2012 16:21 schreef QBay het volgende:
ik lieg serieus niet als ik zeg dat mijn hond nog nooit op straat of de stoep heeft gepoept, altijd netjes op een grasveld of in de bosjes.
Nee, mijn hond mag niet poepen op speelvelden waar kinderen komen. Sowieso kom ik met de hond niet in de buurt van kinderspeelvelden, niet omdat mijn hond agressief is maar omdat ik weet dat veel kinderen bang zijn voor honden.quote:Op maandag 13 augustus 2012 16:28 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dus jij laat je hond poepen op een grasveld waar kinderen spelen en ruimt dat niet op?
Je toon is vijandig. Colombia. En nee, niet alles is perfect, maar perfectie is ook geen doel op zich.quote:Op maandag 13 augustus 2012 16:23 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Wat moet je met een hond 3 hoog in binnenstedelijke gebied waar de enige uitlaatmogelijkheid het plaatselijk park is dat ook door allerhande recreanten wordt gebruikt?
Maar ik begrijp dat in Venezuela (dacht dat je daar woont) alles perfect reilt en zeilt zonder regeltjes?
Economische gelukszoekers?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 09:46 schreef HD9 het volgende:
Steeds meer mensen nemen de biezen naar het buitenland. er is hier geen woonruimte en geen geschikt werk of men wil simpelweg cashen op het huis
Meer mensen vertrekken uit Nederland
[..]
Het valt me op dat veel derde/tweede wereld landen de straten heel netjes kunnen houden. Want wat zijn de straten hier toch smerig manquote:Op maandag 13 augustus 2012 16:55 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je toon is vijandig. Colombia. En nee, niet alles is perfect, maar perfectie is ook geen doel op zich.
Juist door aaal die regeltjes in Nederland worden mensen ontmoedigd zelf na te denken.
En in mijn buurt lopen de hondenbezitters rond met zakjes om de poep op te ruimen. Geen idee of het verplicht is, maar men gaat hier veul netter en vooral vriendelijker met elkaar om.
Zoals ik al zei, ook hier zie je meer en meer hondenbezitters met zakjes lopen, wellicht dat dat in Colombia eerder is aangeslagen? In Zwitserland zag je het 25 jaar geleden ook al.quote:Op maandag 13 augustus 2012 16:55 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je toon is vijandig. Colombia. En nee, niet alles is perfect, maar perfectie is ook geen doel op zich.
Juist door aaal die regeltjes in Nederland worden mensen ontmoedigd zelf na te denken.
En in mijn buurt lopen de hondenbezitters rond met zakjes om de poep op te ruimen. Geen idee of het verplicht is, maar men gaat hier veul netter en vooral vriendelijker met elkaar om.
Pas als je de oprechte hartverwarmende vriendelijkheid der Colombianen zelf hier gevoeld hebt, kunnen we daar verder over praten...quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 08:47 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, ook hier zie je meer en meer hondenbezitters met zakjes lopen, wellicht dat dat in Colombia eerder is aangeslagen? In Zwitserland zag je het 25 jaar geleden ook al.
Wat heeft je hondenpoep opruimen trouwen met "veul netter en vooral vriendelijker met elkaar omgaan" te maken? Bij mij in de buurt gaan we ook gewoon netjes en vriedelijk met elkaar om, groeten bij het op straat tegenkomen van iemand enzo.
quote:Op maandag 13 augustus 2012 14:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
U.N.K.L.E. is ook bezig met naar Vietnam te emigreren
Kinderenquote:Op maandag 13 augustus 2012 16:28 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dus jij laat je hond poepen op een grasveld waar kinderen spelen en ruimt dat niet op?
Hoe moeilijk is het om dat even op te ruimen?
Had ooit (jaren 70) iemand in de buurt wonen die zijn hond altijd op ons trapveldje liet schijten. Hebben toen eens alle hondendrollen uit de buurt verzameld en in zijn voortuin gegooid.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 17:01 schreef highender het volgende:
[..]
Kinderen[ afbeelding ], een grasveld is nu juist ideaal om die shit niet op te hoeven ruimen, die drol wordt in no time biologisch afgebroken.
Wat een nette kinderen waren jullie. Die stront had door de brievenbus gemoeten.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 17:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Had ooit (jaren 70) iemand in de buurt wonen die zijn hond altijd op ons trapveldje liet schijten. Hebben toen eens alle hondendrollen uit de buurt verzameld en in zijn voortuin gegooid.
Kreeg daarvoor op mijn flikker van mijn moeder want die schaamde zich rot, maar hij liet zijn hond er nooit meer schijten.
De jaren 70quote:Op woensdag 22 augustus 2012 17:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Had ooit (jaren 70) iemand in de buurt wonen die zijn hond altijd op ons trapveldje liet schijten. Hebben toen eens alle hondendrollen uit de buurt verzameld en in zijn voortuin gegooid.
Kreeg daarvoor op mijn flikker van mijn moeder want die schaamde zich rot, maar hij liet zijn hond er nooit meer schijten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |