abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 07:30:50 #126
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_115369708
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 06:29 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Ik ben er net een weekje geweest, en het is idd een superhomogeen land. Gedurende een week in een miljoenenstad heb ik misschien 5 blanken gezien. Er lopen natuurlijk wel veel Chinezen en ook Japanners rond, maar het is vaak lastig om die gezichten er uit te pikken.

Werken die mensen ook in Korea zonder visum?
Ondanks dat er zo weinig buitenlanders zijn wordt je bijna niet aangestaard, wat ook wel fijn is. In in tegenstelling tot bijvoorbeeld China waar je soms een ware attractie bent als je even de metro in stapt.

Ja die mensen werken zonder visum, maar zal wel zwart zijn dan. Weet ik niet. Een meisje werkte bijvoorbeeld al een paar jaar in een hostel. Dat zijn natuurlijk wel meer de 'vakantie'baantjes.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_115369732
Het aanstaren wordt minder. De eerste keer in Daejon, zo'n vier jaar geleden, liep ik een berg op. Iedereen die de berg afliep, liep me aan te staren. In de metro van Busan zat toen iedereen in de coupe me aan te staren.

Nu is het minder. Maar het is grappig om de reacties van kinderen te zien. Je ziet ze eerst kijken, dan denken 'he dat is geen Koreaan', vervolgd door 'ik kan m'n Engels oefenen!' en dan "hello, how are you?".
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 07:41:03 #128
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_115369750
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 07:36 schreef Lyrebird het volgende:
Het aanstaren wordt minder. De eerste keer in Daejon, zo'n vier jaar geleden, liep ik een berg op. Iedereen die de berg afliep, liep me aan te staren. In de metro van Busan zat toen iedereen in de coupe me aan te staren.

Nu is het minder. Maar het is grappig om de reacties van kinderen te zien. Je ziet ze eerst kijken, dan denken 'he dat is geen Koreaan', vervolgd door 'ik kan m'n Engels oefenen!' en dan "hello, how are you?".
Ach, zolang het leuke koreaanse vrouwen zijn heb ik daar geen enkele moeite mee c_/
pi_115390242
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 01:05 schreef Eyjafjallajoekull het volgende: Dat weet ik niet hoor. De reden dat veel vrienden van mij ook weg willen is juist omdat er zoveel bezuinigd wordt op zaken als onderwijs. Dat is volgens mij toch echt de VVD....

Ik denk eigenlijk helemaal niet dat het voornamelijk de ondernemende mensen zijn. Het zijn vooral mensen die het eindeloze gezeik hier zat zijn. Wat me opviel in Korea was dat er bijna geen prullenbakken op straat zijn. Dan denk je, huh maar dan is het vast een enorme troep. Nee, mensen houden alles netjes bij zich tot ze thuis zijn of gooien het in een cafe weg. Dan denken sommige, ha er staan zeker enorme boetes op. Nee, mensen snappen gewoon dat ze hun eigen leefomgeving verpesten als ze hun fucking zooi op straat gooien.

Dan kom je weer terug in Nederland, je stapt uit de trein van Schiphol en het eerste wat je ziet is een of andere Sjonnie of Mohammed die zijn blikje euroshopper redbull zonder blikken of blozen op straat smijt. Het zijn DAT soort momenten waarbij ik denk... wegwezen hier.
Ja, dat idee heb ik ook. Mensen verlaten Nederland omdat het hier te druk is, te asociaal, te hectisch. Nederland heeft ook echt geen vijandig ondernemingsklimaat ofzo, er zijn geen overdreven hoge winstbelastingen en zaken als vergunningen zijn toch echt beter hier geregeld als in Brazilie.

[ Bericht 0% gewijzigd door skrn op 10-08-2012 19:10:34 ]
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 19:21:22 #130
224960 highender
Travellin' Light
pi_115391153
quote:
18s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 18:55 schreef skrn het volgende:

[..]

Ja, dat idee heb ik ook. Mensen verlaten Nederland omdat het hier te druk is, te asociaal, te hectisch. Nederland heeft ook echt geen vijandig ondernemingsklimaat ofzo, er zijn geen overdreven hoge winstbelastingen en zaken als vergunningen zijn toch echt beter hier geregeld als in Brazilie.
Ik ken alleen ondernemers die naar het buitenland vertrokken zijn, ben zelf ook ondernemer en heb ook in het buitenland gewoond en ga weer terug. Het ondernemingsklimaat is niet slecht maar zeker niet goed genoeg om daarom hier te blijven. Mijn persoonlijke ervaring met de belastingdienst is uiterst slecht maar dat is gelukkig niet de standaard.
pi_115393735
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 00:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Meeste mensen spreken er engels, niet perse heel goed. Koreaans is opzich wel te leren. In tegenstelling tot China heeft Korea gewoon een alfabet met maar iets meer karakters dan de onze.

Het vinden van werk weet ik niet precies. Zuid-Korea heeft een gigantische creatieve sector die heel snel groeit, als designer kan je daar zo werk vinden volgens mij. Onlangs was Seoul nog tot design hoofdstad van de wereld uitgeroepen. Als je van moderne architectuur houdt zit je daar ook wel op de juiste plek.
Dit klinkt eigenlijk wel bijzonder interessant :9
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_115394818
quote:
14s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 10:05 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Je weet niet wat je mist *)
Inderdaad. Ik heb er, tegen mijn verwachting in, een leuke en leerzame tijd gehad.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 21:05:11 #133
380096 Aladeen
Supreme leader of Wadiya
pi_115395413
Binnenkort gaat het nog meer worden, omdat de gastarbeiders met pensioen gaan en daarbij terug gaan naar eigen land.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 21:43:07 #134
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_115397776
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 20:26 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Dit klinkt eigenlijk wel bijzonder interessant :9
Als je interesse hebt in architectuur, hier wat plaatjes van gebouwen die aanbouw zijn of binnenkort gaan in Seoul. Als je van moderne hoogbouw houdt zit je de komende jaren goed :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_115398235
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 21:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Als je interesse hebt in architectuur, hier wat plaatjes van gebouwen die aanbouw zijn of binnenkort gaan in Seoul. Als je van moderne hoogbouw houdt zit je de komende jaren goed :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nice :D

En je hebt niet direct een visum nodig om een baan te vinden? Ik ga eens even checken wat de mogelijkheden zijn daar :9
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 10:17:04 #136
367167 Poepje-miauw
miauwww, rrrraauw!
pi_115417334
Ik zou zo wel weg willen gaan, niet uit onvrede maar omdat ik me hier doodverveel. Gewoon de wereld rondreizen, maar ik wil wel steren in nederland :)
Poepje miauw, kom eens gauw
bruin substantie lekker rauw
Eet ik snel lekker weg
en andere visjes hebben lekker pech!
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 10:20:16 #137
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_115417392
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 10:17 schreef Poepje-miauw het volgende:
Ik zou zo wel weg willen gaan, niet uit onvrede maar omdat ik me hier doodverveel. Gewoon de wereld rondreizen, maar ik wil wel steren in nederland :)
En waarom doe je het niet?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 10:22:54 #138
367167 Poepje-miauw
miauwww, rrrraauw!
pi_115417432
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 10:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En waarom doe je het niet?
Studie nog bezig, vrienden en familie, en dat ik in het buitenland weinig potentie heb om een goede baan te hebben. Ik zou me niet in het buitenland (ik bedoel dus buiten Europa) willen vestigen, wel een tijdje willen verblijven.
Ontwikkelingswerk spreekt me wel aan, voor een jaartje ofzo. :)
Eet ik snel lekker weg
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 10:31:38 #139
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_115417562
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 10:22 schreef Poepje-miauw het volgende:

[..]

Studie nog bezig, vrienden en familie, en dat ik in het buitenland weinig potentie heb om een goede baan te hebben. Ik zou me niet in het buitenland (ik bedoel dus buiten Europa) willen vestigen, wel een tijdje willen verblijven.
Je familie raak je niet kwijt, en je vrienden gaan straks ook allemaal wat doen. Wat studeer je?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_115417582
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 10:22 schreef Poepje-miauw het volgende:

[..]

Hoezo weinig potentie? Voor zover ik weet staan Nederlanders in het buitenland aangeschreven als goede werknemers. Ontwikkelingswerk lijkt mij ook wel wat trouwens.
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 11:08:22 #141
367167 Poepje-miauw
miauwww, rrrraauw!
pi_115418226
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 10:31 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je familie raak je niet kwijt, en je vrienden gaan straks ook allemaal wat doen. Wat studeer je?
Zakelijke dienstverlening. maar wil met deze richting niet in het buitenland werken
Eet ik snel lekker weg
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 11:09:21 #142
367167 Poepje-miauw
miauwww, rrrraauw!
pi_115418246
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 10:33 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Hoezo weinig potentie? Voor zover ik weet staan Nederlanders in het buitenland aangeschreven als goede werknemers. Ontwikkelingswerk lijkt mij ook wel wat trouwens.
Weet ik, maar met mijn niveau van opleiding , en het soort opleiding gaat dat niet werken. Als ik nou journalistiek had gedaan, en ook nog héle goede stages, maar helaas ....
Eet ik snel lekker weg
pi_115450200
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 10:42 schreef erik666 het volgende:
Heeft iemand een idee waar je naartoe zou kunnen gaan , welk land waar het goedkoper en ruimer en minder belasting, goedkopere energie etc. En minder moslims ook niet onbelangrijk.
*D
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zondag 12 augustus 2012 @ 08:56:27 #144
78918 SeLang
Black swans matter
pi_115454422
Wel apart dat er in dit topic gelijk weer ideeën naar boven komen als emigratiebelasting e.d. Dat is natuurlijk precies het paard achter de wagen spannen. Als je de handen-uit-de-mouwen types hier wilt houden en de hand-ophouden-types weg wilt hebben dan moet je juist belastingen verlagen en de overheid krimpen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 12 augustus 2012 @ 09:01:51 #145
78918 SeLang
Black swans matter
pi_115454468
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 00:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Waarom hoor ik hier niemand Zuid-Korea noemen?

Daar wil ook geen hond naartoe. Vroeger op het werk wilde alle expats naar Japan, Taiwan of China maar Korea daar kreeg je niemand voor _O-
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_115454524
Ik zit er toch over te denken.

Het land is me iets te chaotisch, maar de economie gaat er nog steeds met sprongen vooruit en er wordt hard gewerkt.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_115454719
nog 2 maanden en ik heb een master titel op zak.
Dat icm met goede financien.

Enige tijd geleden was de kans dat ik weg ging uit NL al groot, lekker naar de oosterburen en die kans zit er nog steeds in.
Niet alleen economisch maar ook sociaal biedt duitsland zoveel meer.
Maar de laatste tijd trekt mij een ander continent, een totaal andere cultuur en samenleving mij ook.
Toen ik las dat de SP bovenaan stond in de peilingen dacht ik helemaal "nu moet je snel weg zien te komen hier" ;)
  zondag 12 augustus 2012 @ 12:18:07 #148
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_115457423
quote:
10s.gif Op zondag 12 augustus 2012 09:01 schreef SeLang het volgende:

[..]

Daar wil ook geen hond naartoe. Vroeger op het werk wilde alle expats naar Japan, Taiwan of China maar Korea daar kreeg je niemand voor _O-
Ja, maar waarom niet? Volgens mij is er geen beter land om heen te emigreren als je dezelfde luxe wil als in Nederland.
  zondag 12 augustus 2012 @ 12:20:16 #149
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_115457475
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 09:08 schreef Lyrebird het volgende:
Ik zit er toch over te denken.

Het land is me iets te chaotisch, maar de economie gaat er nog steeds met sprongen vooruit en er wordt hard gewerkt.
Zuid-Korea? Tuurlijk, het is vrij druk omdat bijna iedereen in slechts een handjevol hele grote steden woont. Maar chaotisch? Ik werd zowaar raar aangekeken toen ik door rood liep... Ik heb nog nooit zulk netjes verkeer gezien. Zelfs in Nederland loopt eigenlijk iedereen continu door rood...
pi_115457577
quote:
2s.gif Op zondag 12 augustus 2012 12:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ja, maar waarom niet? Volgens mij is er geen beter land om heen te emigreren als je dezelfde luxe wil als in Nederland.
Ik denk door de naam 'Korea'. Ik denk dat 75% van de mensen een naar gevoel krijgt bij die naam. Waarom weet ik ook niet. Misschien heeft het met de negativiteit van Noord-Korea te maken?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')