abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115326171
Hallo

Binnenkort ga ik samenwonen in het huis van mijn vriend mijn huis gaat binnenkort de verkoop in. Ik vroeg me af of ik me wel kan inschrijven bij mij ookal heb ik mijn huis nog. En hoe zit het met de gemeentebelasting/hoogheemraadschap krijg ik deze aanslagen nog voor mijn eigen huis?
  Redactie Frontpage donderdag 9 augustus 2012 @ 09:55:38 #2
38148 crew  Innisdemon
pi_115326470
Je vraagt je af of JIJ je wel kunt inschrijven op je eigen eigen adres :?

OZb/waterschap is voor degeen die op 1/1 op het adres staat.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_115326540
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 09:43 schreef kkim1 het volgende:
Hallo

Binnenkort ga ik samenwonen in het huis van mijn vriend mijn huis gaat binnenkort de verkoop in. Ik vroeg me af of ik me wel kan inschrijven bij mij ookal heb ik mijn huis nog. En hoe zit het met de gemeentebelasting/hoogheemraadschap krijg ik deze aanslagen nog voor mijn eigen huis?
Als jij je elders inschrijft dan gaan de kosten daar naartoe (dacht ik). Vergeet niet alles goed af te sluiten in je oude woning.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_115327109
A
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 09:43 schreef kkim1 het volgende:
Hallo

Aangezien jij de eigenaar van het huis bent en de beschikking over het huis hebt, ook al staat het dan in de verkoop, zullen de gemeentelijke belastingen gewoon doorlopen. De onroerende zaakbelasting en rioolheffing eigendom worden zo ie zo van de eigenaar geheven.

Voor afvalstofheffing / rioolheffing kan je mogelijk aftrek krijgen indien de woning helemaal leeg zou staan. Indien je er je meubels etc.. nog hebt staan kom je er waarschijnlijk ook niet voor in eenmerking omdat de woning nog ter beschikking staat.

Daarnaast geldt voor je hypotheekrenteaftrek momenteel een drie-jaarstermijn na verlaten van de woning gedurende welke periode je nog hypotheekrenteaftrek kunt krijgen.

http://www.rijksoverheid.(...)lasting/eigen-woning

quote:
Verhuisregeling hypotheekrenteaftrek
De maximale termijn voor behoud van hypotheekrenteaftrek bij verkoop van de voormalige eigen woning is drie jaar. Die termijn geldt nog voor het belastingjaar 2012. Dit betekent dat als de woning in 2009 te koop is gezet, voor die woning nog recht op hypotheekrenteaftrek bestaat in 2012.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')