abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 augustus 2012 @ 00:03:13 #1
259569 ZodiaX
..:: 0-Day all the way ::..
pi_115317674
Hoewel in de media al gezegd wordt dat in Rio kitesurfen windsurfen gaat vervangen is dat nog helemaal niet zeker, daar moet nog over gestemd worden.

Daarbij komen er steeds meer mensen die tegen kitesurfen als olympische sport zijn, veel gehoorde redenen zijn:
• Het is nog een te jonge sport.
• Er zijn maar zo'n 20 professionele kitesurfers over de hele wereld.
• Kitesurfen is meer een jump en truukjes sport dan racesport.
• Je hebt meer wind nodig.
• Vanaf de kant is windsurfen moeilijk te zien, kitesurfen al helemaal.

Wat artikelen:

Bericht van Reuters: http://www.reuters.com/ar(...)D7A20120807?irpc=932
Yachtingworld: Why kites are wrong for Rio. http://www.yachtingworld.(...)es-are-wrong-for-rio

En nog even een filmpje, hoewel het humor is, wil je dit soort chaos natuurlijk niet op de spelen hebben.
┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
  donderdag 9 augustus 2012 @ 08:55:19 #2
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_115325218
Goeie argumenten. Maar uiteindelijk draait het om het geld, zoveel is ook diudelijk.
Géén kloon van tvlxd!
pi_115325264
Ze gaan toch ook de snelheidsvariant van kitesurfen gebruiken? Dus niet het springen met trucjes, maar zo snel mogelijk over golven varen.
  donderdag 9 augustus 2012 @ 10:03:14 #4
372302 Revanches
Soeverein en onafhankelijk
pi_115326671
Ik denk dat kitesurfen teveel chaos met zich meebrengt. De lijnen die inelkaar verstrengelt kunnen raken tijdens de wedstijd( surfen vaak dicht op elkaar)zijn erg gevaarlijk voor de kiters. Nee, ik blijf een voorstander van surfen.
And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function
  donderdag 9 augustus 2012 @ 11:52:26 #5
259569 ZodiaX
..:: 0-Day all the way ::..
pi_115329809
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 08:58 schreef byah het volgende:
Ze gaan toch ook de snelheidsvariant van kitesurfen gebruiken? Dus niet het springen met trucjes, maar zo snel mogelijk over golven varen.
Inderdaad, maar dat bedoel ik ook.
Kitesurfen is een veel betere sport voor tricks en jumps, maar niet echt goed voor racen.
┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
pi_115330285
Als ik dat filmpje zo bekijk is het helemaal niet duidelijk wie er vooraan ligt. Dit is meer chaos.
Als iemand een fout maakt en zijn kite valt in het water dan zijn de mensen die er achter liggen allemaal de sjaak, die gaan allemaal over de lijn en zullen in de knoop raken.

Het lijkt me dus een goed plan om nog maar eens goed na te denken of ze dit als olympische sport willen hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')