abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115307659
Hoi allemaal,

Ik hoop via deze weg een nieuwe fijne thuisbasis te vinden voor Sjors & Sjimmie.
Het zijn beide geweldig lieve katjes, die meer aandacht verdienen dan ze nu bij mij krijgen.
Het is een erg moeilijke keuze, het liefst zou ik ze bij me houden maar uit liefde voor de beestjes probeer ik een ander baasje te vinden. Elke keer als ik thuis kom en ze weer zie slaat de twijfel toe, maar ik moet deze keuze maken hoe moeilijk het ook is. Hieronder een kopie van de tekst die ik op andere sites heb geplaatst. Ik hoop echt op een leuke dierenvriend die Sjors & Sjimmie een fijn thuis kan bieden.

Dit zijn Sjors (kater) & Sjimmie (poes), geboren op 11-07-2010.

Wij zoeken een nieuw zorgzaam baasje die ze een veilig en liefdevolle thuisbasis kan bezorgen.

Ik moet helaas afstand van de katjes doen vanwege mijn drukke bestaan, ik kan de katjes niet de aandacht geven die zij verdienen.

Het doet dan ook erg veel pijn om deze beslissing te nemen, maar ik doe het in hun belang.

De kenmerken/eigenschappen van Sjors&Sjimmie zijn:

Lief, aanhankelijk, ondeugend, gek op kinderen, gezond, gaan prima samen met honden, speels, in het bezit van een "dierenpaspoort", inentingen dit jaar al gehad, beide "geholpen".

Sjors&Sjimmie zijn dikke vriendjes dus ze blijven ook bij elkaar, dit is een vereiste.

Alle toebehoren als de kattenbak, transportmand, drink&voederbak, krabpaal, speeltjes etc. er bij.

Geen financiële bedoelingen. Ik vraag alleen de garantie van een leuk en zorgzaam nieuw thuis voor de katjes.

Wij hopen op leuke reacties!

Naam huisdier:Sjors & Sjimmie
Soort: (kat/hond/vis/vogel) Katten
Ras: (maincoon/rottweiler/koi karper/zilverrug gorilla/Afrikaanse bosolifant) N.B.
Leeftijd: Beide 2 jaar
Dierenpaspoort beschikbaar: Ja beide
Gechipt: Nee
Gesteriliseerd/Gecastreerd:Ja beide zijn "geholpen"
Datum laatste inenting (indien noodzakelijk): 3-11-2011
Datum laatste dierenartsbezoek: 3-11-2011
Reden laatste dierenartsbezoek: Zie hierboven
Aard van het beestje: (omgang met mensen, omgang met soortgenoten in huis en buiten, zindelijk): Zie tekst
Omgang met kinderen: Zie tekst
Bekende gezondheidsproblemen (indien aanwezig): Nee beide gelukkig gezond
Volgt het dier een speciaal dieet?: Beide niet
Hoe ben je zelf aan het dier gekomen?: Beide komen uit het zelfde nest. Via een familielid, hun kat/poesje had een nestje gehad.
Waarom word er afstand gedaan van het dier?: Zie tekst
Verdere dingen: (gevolgde hondentrainingen, gedrag aan de lijn, verzekerd etc): De katjes lopen behalve binnen ook vrij op het dakterras buiten maar kunnen daar niet vanaf. Dus vrij de straat op zijn ze niet gewend. DIt is helaas niet mogelijk bij mij, maar ze zouden het wel geweldig vinden.
pi_115308991
Wat een leuke katten O+ Ik hoop dat je een plek voor ze vind :o
pi_115311352
Thx :) ik hoop het ook, ik gun het ze zo ....
  donderdag 9 augustus 2012 @ 01:34:16 #4
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_115321772
Ik kan helaas geen katten houden vanwege mijn allergie, maar anders wist ik het wel!
Wat een moppies, vooral Sjors - ik heb een zwak voor zwarte katten.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_115322269
Wow.. dat zijn mooie katten!
pi_115324599
Mooie katten. Succes :-)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_115327796
Godzamme, ik dacht eerst wie wil mijn katten weg doen, maar deze heten ook Sjors & Sjimmie :') Ze zien er geweldig uit, maar nog 2 erbij wordt teveel, bovendien weet ik ook niet wat mijn Sjors & Sjimmie ervan zullen vinden. Maar veel succes in ieder geval! ^O^
pi_115331093
Thx, ik heb er vertrouwen in dat het goed komt, aan de namen van de katjes kan het niet liggen toch :)
pi_115331248
En Sjors denkt ondertussen er het zijne van ....

pi_115343079
Leuke foto :D ik heb er al 2 maar veel succes met zoeken :)
pi_115373611
Nog een foto van Sjors & en Sjimmie ....

Er moet toch een kattenliefhebber/ster zijn die zwicht voor het charmeoffensief van de katjes .... :)

pi_115423756
*schopje omhoog* voor S & S ....

Nog wat meer informatie over de katjes :

Sjors is een stoere kater, hij houdt van veel spelen en is altijd actief bezig.
Maar stiekem vindt hij kriebelen en aandacht ook erg leuk en interessant. Hij wordt steeds aanhankelijker.

Sjimmie daar en tegen wordt het liefst de hele dag gekriebeld. Zij spint om je heen op zoek naar aandacht en is graag in je buurt als je thuis bent. Als je thuis komt gaat ze al op je voeten liggen. Ontzettend lieve kat, beide trouwens.

Ze vullen elkaar dan ook perfect aan. Nu nog een leuk nieuw baasje en het plaatje is weer compleet.
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 15:02:26 #13
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_115424232
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 14:42 schreef LuckyV het volgende:
*schopje omhoog* voor S & S ....

Nog wat meer informatie over de katjes :

Sjors is een stoere kater, hij houdt van veel spelen en is altijd actief bezig.
Maar stiekem vindt hij kriebelen en aandacht ook erg leuk en interessant. Hij wordt steeds aanhankelijker.

Sjimmie daar en tegen wordt het liefst de hele dag gekriebeld. Zij spint om je heen op zoek naar aandacht en is graag in je buurt als je thuis bent. Als je thuis komt gaat ze al op je voeten liggen. Ontzettend lieve kat, beide trouwens.

Ze vullen elkaar dan ook perfect aan. Nu nog een leuk nieuw baasje en het plaatje is weer compleet.
Lijken me inderdaad twee hele leuke katten :Y O+
Maar ik ben zeer klein behuisd en ik heb al twee hele toffe katers O+

Heel veel succes met een goed baasje vinden ^O^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_115424261
Pas je levensstijl aan en blijf zorg dragen voor deze lieve beestjes, je wist waar je aan begon.
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
pi_115424474
Te weinig aandacht hmja wat moet ik hier van denken. Gut te veel kattenhaar op de kleren ?
Hm de kattenbak stinkt toch te erg. Ze kosten toch teveel en elke keer oppas zoeken voor de vakantie is gewoon k*t ?

Te weinig aandacht voor een kat bestaat niet, tenzij je boerderij katten hebt.. maar dat zie ik niet in hun.

de kat van mijn ouders buren woont bij mijn moeder in de tuin, krijgt niet veel aandacht en is een schat van een beest. Hij slaapt bij zijn eigen huis alleen snachts. rest van de dag ligt hij rustig in de tuin van me ouders.

Onze 3 katten komen niet buiten, maar als ik hier een hele dag thuis zit, komt er echt maar 1 kat erg veel aandacht vragen ( maarja dat is ook op de tijd dat HIj wil ) De andere 2 komen sporadisch eens langs voor een aai. Tot ik besluit op de bank te zitten of naar bed te gaan dan heb ik ze alle 3.

Voor de rest zie ik ze niet en hoor ik ze niet. ( nouja als ze besluiten dat het speel uurtje is, dan hoor je ze wel )

Katten hebben erg weinig aandacht nodig , in mijn ogen vind ik het geen geldige reden om katten weg te doen. ( ik laat mijn katten 4 dagen gerust alleen ) ;)

( en iedereen die hier binnen komt zegt nog NOOIT zulke lieve katten gezien te hebben ) :W
pi_115426146
Uiteraard wist ik van te voren waar ik aan begon. maar sommige veranderingen in het leven heb je niet in de hand. Dus ik moet nu naar de nieuwe situatie handelen. Ik ga hier niet mijn hele privé leven uit de doeken doen, maar ik heb mijn redenen.

Ik hou ontzettend veel van S & S, ik doe dit juist voor hun.

Ik zou het kwalijker en egoïstischer vinden de katjes bij me te houden en ze te kort te doen, terwijl ze bij een ander baasje wel die aandacht kunnen krijgen.

Maar dit is geheel mijn mening.

Ik hoop dan ook op een leuk nieuw baasje.
  † In Memoriam † zondag 12 augustus 2012 @ 13:34:57 #17
37843 lady-wrb
kortaf
pi_115460019
projecteer je niet teveel je eigen gevoel op je katten?
katten kunnen zich prima zelf vermaken en zoals ik ze zie op de foto hebben ze het goed naar hun zin.
zeker omdat ze met zijn tweeën zijn, zie ik het probleem niet zo.
die van ons krijgen ook niet zo heel veel aandacht (oké dat doen ze zelf, ze zijn het liefst de hele dag de hort op of liggen te slapen in de tuin) ik voel me er echt geen slechter baasje bij.
onze katten zijn in eerste instantie gehecht aan het huis en de tuin. wij staan echt op het tweede plan
pi_115460689
Ben ik helemaal met je eens. Dat was bij mij ook zo in de oude situatie. Toen was ik ook lange dagen van huis en ging alles prima. Daarom had ik inderdaad ook 2 katjes genomen zodat ze elkaar hadden om te spelen en gezelschap te houden.

Alleen door verandering van baan ben ik nu meerdere dagen achter elkaar van huis. Soms wel 4 a 5 dagen. Dus dat is geen ideale situatie.
pi_115462432
Zoveel dagen weg elke keer is inderdaad niet ideaal. En katten kunnen zichzelf vaak prima vermaken, maar sommige katten zijn wel meer gesteld op aandacht dan andere katten. 1 van mijn katten heeft bv regelmatig even een aai en een babbeltje nodig, anders gaat ze zich afreageren op de anderen, dus het verschilt ook een beetje per kat natuurlijk :)
Succes met het vinden van een nieuw thuis voor S&S!
pi_115503633
*schopje* voor S & S ....
pi_115503830
Waarom veroordelen mensen die precies? Het zoeken van een goed (!!) tehuis bij gewijzigde omstandigheden valt evengoed onder het nemen van de verantwoordelijkheid die je op je nam toen je ze in huis nam.
pi_115527844
Zo denk ik er dus ook over ....

Trouwens mochten er geïnteresseerde zijn die zich laten afschrikken door de regio waar ik woon, i.v.m. de afstand of vervoer etc.

Ik wil met alle plezier de katjes komen brengen, waar dan ook in Nederland ....

Dus bij serieuze interesse is dat geen enkel probleem.
  maandag 13 augustus 2012 @ 21:04:20 #23
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_115528020
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 21:00 schreef LuckyV het volgende:
Zo denk ik er dus ook over ....

Trouwens mochten er geïnteresseerde zijn die zich laten afschrikken door de regio waar ik woon, i.v.m. de afstand of vervoer etc.

Ik wil met alle plezier de katjes komen brengen, waar dan ook in Nederland ....

Dus bij serieuze interesse is dat geen enkel probleem.
Ik hoop écht dat het je lukt :Y Heb je nog andere kanalen?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_115539721
Ik heb advertenties geplaatst op de bekende sites, zowel landelijk als regionaal.

Ik heb flyers in de wijk rond gebracht.

Ik heb een flyer opgehangen bij de lokale dierenartsen en dierenwinkels.

En mijn sociale netwerk geraadpleegd, en het sociale netwerk daarvan.

Maar de asielen zitten vol en de websites staan vol qua aanbod, dus het is gewoon lastig.

"Kwijt raken" doe je ze altijd wel, maar dat is niet de manier die je wilt. Het streven is een fatsoenlijk fijn nieuw baasje.

Ik heb nog goede hoop.
pi_115549609
S & S .... ra ra waar is Sjimmie ...

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')