abonnement Unibet Coolblue
pi_115301868


99.gif Welkom in de Digital Corner Slowchat

Je bent aangekomen in de stamkroeg van het Digital Corner subforum op FOK!. Hier kom je alle vaste bezoekers tegen van DIG die hier naast onzinnige en grappige gesprekken ook serieuze discussies voeren over van alles en nog wat.
Ook beantwoorden wij zo nu en dan vragen die hier gesteld worden.


99.gif Wat was het vorige topic

Het vorige topic was: [DIG SC #265] Met streamende ballen

99.gif De huisregels van de stamkroeg

Er zijn enkele regels die gelden in dit topic:
• Geen 'smilie posts'.
• Geen ordinaire 'tvp' posts.
• Geen eindeloze 'hoi/doei' posts.

99.gif Vaste bezoekers van de stamkroeg

Laten we een kleine voorstelronde doen:

De uitsmijters:
WyriHaximus (Sir Harry the 5th)
Jo0Lz
Sjowhan (Sjorhan) (uitsmijter in opleiding)

De stamgasten:
JortK
phluphy (Plurry/Flurry/Fluffy)
Geqxon (Bertje)
Bart (Vinyard)
FredvZ (Frothen)
mschol
Jump

99.gif IRC

Voor de echte addicts van DIG hebben we ook een IRC kanaal: DIG IRC KANAAL!

Hier zijn veel van de stamgasten dagelijks aanwezig!

99.gif Wat te doen als ik de laatste post heb?

Degene die de laatste post heeft gemaakt moet het nieuwe topic openen, de OP is hier te vinden! Ook dien je in je lapo van het vorige topic een fluffylink te plaatsen naar het nieuwe topic!

[ Bericht 22% gewijzigd door Sjowhan op 08-08-2012 21:09:37 ]
pi_115301900
was de OP altijd zo kort? :X
  woensdag 8 augustus 2012 @ 19:13:37 #3
327191 RobertNL
For your gear.
pi_115302018
quote:
12s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 19:07 schreef mschol het volgende:

[..]

ga voor apple, dat biedt vast het design dat je wilt hebben, daar betaal je immers voor :Y)
De rest is ook zwart, moet ik dan ook nog een bus witte verf gaan kopen :o!?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_115303622
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 13:58 schreef Dimens het volgende:
Ik heb trouwens een 3D camera gewonnen van LG. Binnenkort maar even met wat dames uit KPD afspreken en wat opnames gaan maken. Daar is vast wel markt voor.
Haha, held ben je.
  woensdag 8 augustus 2012 @ 21:07:53 #5
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_115307153
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 19:10 schreef mschol het volgende:
was de OP altijd zo kort? :X
nee.
ff loeren :+
  woensdag 8 augustus 2012 @ 22:02:40 #6
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_115310240
Heuj, nieuwe modem is binnen en online. Nu wachten tot ik overgezet word naar VDSL2 :)
Zit nu nog op ADSL..

De waarden in het modem zien er voor adsl wel netjes uit:

Attainable Rate (Up/Down) 1048/11708 kbps
Noise Margin (Up/Down) 7/16.8 dB
Line Attenuation (Up/Down) 5/4.5 dB
  † In Memoriam † woensdag 8 augustus 2012 @ 23:10:31 #7
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_115314294
Mijn poging hier van ADSL -> VDSL was hier geen succes. Oud huis, oud koper, dus uiteindelijk ben ik toen maar op ADSl gebleven.
Carpe Libertatem
  woensdag 8 augustus 2012 @ 23:23:24 #8
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_115315242
Ik ben benieuwd. Lees op andere forums dat de snelheid in stapjes word verhoogd. Maar dan moet ik eerst omgezet worden van adsl naar vdsl. Zal vannacht wel gebeuren denk ik?
pi_115317973
quote:
10s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 22:02 schreef .Neovo. het volgende:
Heuj, nieuwe modem is binnen en online. Nu wachten tot ik overgezet word naar VDSL2 :)
Zit nu nog op ADSL..

De waarden in het modem zien er voor adsl wel netjes uit:

Attainable Rate (Up/Down) 1048/11708 kbps
Noise Margin (Up/Down) 7/16.8 dB
Line Attenuation (Up/Down) 5/4.5 dB

Ruilen :P?

Upstream / Downstream
Actual Data Rate 800 (Kbps.) / 6016 (Kbps.)
Attainable Rate 916 (Kbps.) / 6016 (Kbps.)

peration Data / Defect Indication:
Operation Data Upstream Downstream
Noise Margin 6.0 dB 6.5 dB
Attenuation 19.0 dB 35.3 dB

Afstand tot centrale +- 2KM (hemelsbreed)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  donderdag 9 augustus 2012 @ 09:02:32 #10
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_115325311
Er staat hier nog ergens een topic over mijn VDSL avontuur... Was blij dat ik er na een jaar vanaf kon.
So we just called him Fred
  donderdag 9 augustus 2012 @ 09:06:06 #11
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_115325363
Net even gekeken, ik zit nog op ADSL. Even resetten dan maar.
pi_115325425
VDSL is hier nog geen eens een optie, mijn wijk blijkt zelfs geen garantie boven de 10Mbit te kunnen ontvangen door wijkcentrale en koper in de grond. :')
| Ubernerdus Prutserus | Kwalitatief Uitermate Teleurstellend |
| DeviantArt: Soliquenl | Last.fm: SoliqueNL | Geocaching: Solique
  donderdag 9 augustus 2012 @ 10:03:00 #13
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_115326665
Hmmf, resetten helpt ook niet. Maar even contact opnemen met KPN dan.

quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 09:09 schreef Solique het volgende:
VDSL is hier nog geen eens een optie, mijn wijk blijkt zelfs geen garantie boven de 10Mbit te kunnen ontvangen door wijkcentrale en koper in de grond. :')
Wij hebben hier nog niet eens wijkcentrales. Ik heb het geluk dat er VDSL wordt aangeboden vanuit de "hoofdcentrale" en dat ik er dichtbij (600 meter) woon. Als ik hier uit het raam kijk kan ik het gebouw van de centrale zien.
pi_115326796
quote:
15s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 10:03 schreef .Neovo. het volgende:
Wij hebben hier nog niet eens wijkcentrales. Ik heb het geluk dat er VDSL wordt aangeboden vanuit de "hoofdcentrale" en dat ik er dichtbij (600 meter) woon. Als ik hier uit het raam kijk kan ik het gebouw van de centrale zien.
Centrale ligt op 1,8km en heeft VDSL, wijkcentrales niet en die gaan ook niet meer geüpgraded worden.
Dus zullen dan toch over moeten naar glas
| Ubernerdus Prutserus | Kwalitatief Uitermate Teleurstellend |
| DeviantArt: Soliquenl | Last.fm: SoliqueNL | Geocaching: Solique
  donderdag 9 augustus 2012 @ 10:52:16 #15
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_115327979
Dat er nog mensen zijn die internetten via de telefoonlijn :o. Kabel is veel sneller en stabieler.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_115328317
quote:
14s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 10:52 schreef Bart het volgende:
Dat er nog mensen zijn die internetten via de telefoonlijn :o. Kabel is veel sneller en stabieler.
sneller vast, maar stabieler imho niet hoor :P

daarnaast speelt prijs ook een rol, adsl is net eff wat goedkoper...
  donderdag 9 augustus 2012 @ 11:13:06 #17
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_115328639
quote:
14s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 10:52 schreef Bart het volgende:
Dat er nog mensen zijn die internetten via de telefoonlijn :o. Kabel is veel sneller en stabieler.
Kabel is hier helemáál niet stabieler.
Telefoonlijn wel.
  donderdag 9 augustus 2012 @ 11:16:21 #18
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_115328743
Verschilt natuurlijk hoe het aangelegd is en wat er allemaal aan beschadigingen zijn geweest in het verleden, maar in principe is een afgeschermde coax natuurlijk stabieler dan een onafgeschermde telefoonkabel.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  donderdag 9 augustus 2012 @ 11:17:39 #19
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_115328796
Tegenwoordig kunnen ze ook al 60 mbit uit een telefoonlijn krijgen. Vind ik behoorlijk wat voor 2 koperdraadjes.

Maar ik geloof best dat de kabel stabieler zou moeten zijn. Is hier helaas niet het geval. Elke week het modem resetten om op internet te kunnen vind ik niet echt stabiel.
pi_115380236
Zo, mijn display staat op het moment van schrijven bij mijn vrienden in Deutschland. Over een half uur ga ik 'm ophalen en zal ik mijn ervaringen met jullie kunnen delen!

*O*
pi_115381268
quote:
99s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 14:30 schreef J.Appleseed het volgende:
Zo, mijn display staat op het moment van schrijven bij mijn vrienden in Deutschland. Over een half uur ga ik 'm ophalen en zal ik mijn ervaringen met jullie kunnen delen!

*O*
Spannend! :7
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:10:30 #22
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_115381601
14 augustus kan ik pas gaan genieten van vdsl. Er moet wat omgezet worden en dat kan blijkbaar niet eerder dan 14 aug.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:13:45 #23
258885 Solique
I Kill You !
pi_115381699
quote:
14s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 10:52 schreef Bart het volgende:
Dat er nog mensen zijn die internetten via de telefoonlijn :o. Kabel is veel sneller en stabieler.
Met de kabel waren jaren problemen met de stabiliteit dus daarom terug gegaan naar adsl wat op dat moment veel stabieler was. Nu blijkt dus dat er geen upgrades meer komen op adsl gebied dus dan maar over op glas wat er toch al ligt.
| Ubernerdus Prutserus | Kwalitatief Uitermate Teleurstellend |
| DeviantArt: Soliquenl | Last.fm: SoliqueNL | Geocaching: Solique
pi_115385799
LG IPS237L

Normaal gezien maak ik gebruik van een 13 MacBook Pro. Voor onderweg een prima formaat, maar als ik aan mijn bureau werk heb ik graag wat meer ruimte dan de schermresolutie van 1280x800 pixels die de MacBook heeft.
Ik ben dus gaan zoeken naar een redelijk groot doch betaalbaar scherm wat er goed uitziet, liefst met een HDMI-aansluiting.


Ik kwam uit bij de LG IPS237L, zoals de naam verraadt een IPS-scherm van 23 inch groot. LG claimt een rand van 1,2 millimeter maar dit blijkt, mede door de LED-achtergrondverlichting van het scherm, eigenlijk 10 millimeter. Nog steeds de dunste rand op de markt, dus eigenlijk heb ik geen reden tot klagen.
Het beeldscherm heeft, net als zijn grotere broer, een schermresolutie van 1920x1080 pixels. Hoewel ik mijn twijfels heb over de 27-inchversie is het scherm van de 23-inch erg scherp.


Wat je aantreft in de verpakking zijn onder andere een VGA-kabel, een HDMI/MHL-kabel, de voeding, wat handleidingen, een software-CD en uiteraard het scherm zelf. Wat wel vermeld moet worden is dat de software-CD met onder andere kalibratie- en driversoftware enkel Windows-bestanden bevat. Erg jammer aangezien ik zelf Mac OS gebruik, maar gelukkig kan het beeldscherm ook gekalibreerd worden door middel van de besturingsknoppen op het scherm zelf.
Wel erg leuk is dat je er een kalibratierapport bij ontvangt welke de testwaarden van jouw beeldscherm weergeeft.


Wat betreft aansluitingen is de LGIPS237L voldoende uitgerust, maar verwacht niet te veel luxe. Je krijgt één VGA-poort, twee HDMI-poorten waarvan één met MHL-ondersteuning, een audio-outpoort voor gebruik in combinatie met HDMI en uiteraard een poort voor de voedingadapter. Geen USB-poorten of kaartlezers zoals op sommige andere beeldschermen beschikbaar zijn dus.


Het scherm heeft een IPS-paneel, wat wil zeggen dat de kijkhoeken zeer groot zijn. Dit blijkt wel, want de kleurweergave is zelfs op grote kijkhoeken enorm goed, bijna onveranderd zelfs.

Over het algemeen zou ik zeggen dat het voor zijn prijs een zeer goed en mooi display is. Enig minpuntje is dat het scherm enigszins wiebelig is (waarschijnlijk door de dunne voet), maar dit is zo licht dat het niet echt opvalt.

Mochten jullie meer informatie of foto's nodig hebben hoor ik het graag :7

[ Bericht 44% gewijzigd door J.Appleseed op 10-08-2012 17:41:29 ]
pi_115387375
quote:
99s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 17:04 schreef J.Appleseed het volgende:
LG IPS237L

Normaal gezien maak ik gebruik van een 13 MacBook Pro. Voor onderweg een prima formaat, maar als ik aan mijn bureau werk heb ik graag wat meer ruimte dan de schermresolutie van 1280x800 pixels die de MacBook heeft.
Ik ben dus gaan zoeken naar een redelijk groot doch betaalbaar scherm wat er goed uitziet, liefst met een HDMI-aansluiting.

[ afbeelding ]
Ik kwam dus uit bij de LG IPS237L, zoals de naam verraadt een IPS-scherm van 23 groot. LG claimt een rand van 1,2 millimeter maar dit blijkt, mede door de LED-achtergrondverlichting van het scherm, eigenlijk 10 millimeter. Nog steeds de dunste rand op de markt, dus eigenlijk heb ik geen reden tot klagen.
Het beeldscherm heeft, net als zijn grotere broer, een schermresolutie van 1920x1080 pixels. Hoewel ik mijn twijfels heb over de 27-inchversie is het scherm van de 23-inch erg scherp.

[ afbeelding ]
Wat je aantreft in de verpakking zijn onder andere een VGA-kabel, een HDMI/MHL-kabel, de voeding, wat handleidingen, een software-CD en uiteraard het scherm zelf. Wat wel vermeld moet worden is dat de software-CD met onder andere kalibratie- en driversoftware enkel Windows-bestanden bevat. Erg jammer aangezien ik zelf Mac OS gebruik, maar gelukkig kan het beeldscherm ook gekalibreerd worden door middel van de besturingsknoppen op het scherm zelf.
Wel erg leuk is dat je er een kalibratierapport bij ontvangt welke de testwaarden van jouw beeldscherm weergeeft.

[ afbeelding ]
Wat betreft aansluitingen is de LGIPS237L voldoende uitgerust, maar verwacht niet te veel luxe. Je krijgt één VGA-poort, twee HDMI-poorten waarvan één met MHL-ondersteuning, een audio-outpoort voor gebruik in combinatie met HDMI en uiteraard een poort voor de voedingadapter. Geen USB-poorten of kaartlezers zoals op sommige andere beeldschermen beschikbaar zijn dus.

[ afbeelding ]
Het scherm heeft een IPS-paneel, wat wil zeggen dat de kijkhoeken zeer groot zijn. Dit blijkt wel, want de kleurweergave is zelfs op grote kijkhoeken enorm goed, bijna onveranderd zelfs.

Over het algemeen zou ik zeggen dat het voor zijn prijs een zeer goed en mooi display is. Enig minpuntje is dat het scherm enigszins wiebelig is (waarschijnlijk door de dunne voet), maar dit is zo licht dat het niet echt opvalt.

Mochten jullie meer informatie of foto's nodig hebben hoor ik het graag :7
Mooi ding! ^O^
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')