abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115288253
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 14:12 schreef Klonk het volgende:

[..]

en wat heeft dat dan te maken met een facebook voor moslims?
Vindt je dat idee sowieso niet belachelijk? Laten we een FOK! maken, alleen voor moslims. :?
pi_115288275
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 14:14 schreef Maisnon het volgende:
Verder vind ik het trouwens een prima initiatief, maar wel een beetje jammer aan de andere kant omdat je ook gewoon onder die regels op Facebook kan posten, en je nu dus een segregatie krijgt
Ach, het is bovendien ook maar de vraag hoeveel moslims op zo'n halal-ding gaan zitten. Nu zit het halve Midden-Oosten ook gewoon op FB.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_115288299
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 14:18 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Vindt je dat idee sowieso niet belachelijk? Laten we een FOK! maken, alleen voor moslims. :?
De site is niet alleen voor moslims. Je mag je gerust aanmelden, zolang je je aan de spelregels houdt. Wat is daar gek aan? Zelfs FOK! kent regels.
  woensdag 8 augustus 2012 @ 14:19:49 #34
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_115288321
quote:

[..]

wat is het verschil tussen een laten we zeggen website speciaal voor paardenliefhebbers, een website speciaal voor autoliefhebbers, een website speciaal voor gamers en een forum speciaal voor moslims?
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_115288359
quote:
7s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 14:09 schreef Maisnon het volgende:
Ik heb alvast een toffe profielfoto uitgezocht, wat vinden jullie?

[ afbeelding ]
Ik vind wel dat je er nog een doekje voor moet hangen, veel te verleidelijk die ogen. :D
pi_115288368
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 14:19 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De site is niet alleen voor moslims. Je mag je gerust aanmelden, zolang je je aan de spelregels houdt. Wat is daar gek aan? Zelfs FOK! kent regels.
Wat lul je nou, het gaat toch om een facebook voor moslims, facebook is nu toch ook voor moslims?
  woensdag 8 augustus 2012 @ 14:21:17 #37
309210 Beardy
Echte mannen hebben een baard.
pi_115288395
  woensdag 8 augustus 2012 @ 14:22:24 #38
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_115288459
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 14:20 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Wat lul je nou, het gaat toch om een facebook voor moslims, facebook is nu toch ook voor moslims?
nogmaals je bent op de hoogte van het feit dat er op het hele internet websites bestaan voor een specifieke doelgroep? ik ga er vanuit van wel, waarom zouden moslims zo'n plek niet mogen hebben?
pi_115288464
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 14:20 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Het is een halal-Facebook. Ze gaan niet controleren of jij je wel netjes aan de islamitische regels houdt in het dagelijks leven. Als jij je als niet-moslim aanmeldt voor deze site en je houdt je aan de regels, dan is er geen enkel beletsel om je aan te melden.
  woensdag 8 augustus 2012 @ 14:24:06 #40
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_115288534
quote:

[..]

Als er vraag is, en je kan er geld aan verdienen? Wat zal jou het verrotten?
pi_115288580
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 14:22 schreef Klonk het volgende:

[..]

nogmaals je bent op de hoogte van het feit dat er op het hele internet websites bestaan voor een specifieke doelgroep? ik ga er vanuit van wel, waarom zouden moslims zo'n plek niet mogen hebben?
Ik begrijp je redenering, maar ga dan lekker halal doen op facebook
  woensdag 8 augustus 2012 @ 14:27:46 #42
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_115288684
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 13:52 schreef WhateverWhatever het volgende:
Omdat de website 'halal' moet zijn, wordt de inhoud gefilterd. ''Vijfhonderd moderatoren zullen aan het werk gaan om in de gaten te houden wat er gebeurt bij Salamworld. Wij zullen echt geen inhoud dulden die in strijd is met de islamistische normen en waarden.''
Ik moet er soms even aan herinnerd worden hoe dom Fok! ookalweer is, maar t is wel weer duidelijk, dit regeltje lezen jullie allemaal overheen en niemand schijnt te beseffen dat hier juist de angel zit....
Want wat is onwenselijk en in strijd met- ?
Is dat blote mevrouwenplaatjes, is dat een foto van een varken, of zijn dat oproepen om een zittend regime omver te gooien en een revolutie te ontketenen?
Facebook mag dan privacy technisch een gedrocht zijn, de vrijheid van meningsuiting is groot goed, en ik vraag me keihard af in hoeverre dat voor halalbook ook opgaat :{
Maar ja, dat intresseert jullie niks....
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_115288707
Boeiend. Er is toch ook een marokkanenforum, Turkenforum, paardenmeisjesforum, hondenliefhebbersforum, daten voor hoogopgeleiden enz enz enz.
pi_115288711
quote:
2s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 14:24 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Als er vraag is, en je kan er geld aan verdienen? Wat zal jou het verrotten?
Het is meer een principe kwestie, commercieel gezien goed gevonden ja
  woensdag 8 augustus 2012 @ 14:28:40 #45
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_115288737
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 14:25 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Ik begrijp je redenering, maar ga dan lekker halal doen op facebook
waarom?

omdat facebook westers is?

gewoon leg me eens uit waarom moslims geen eigen facebook mogen hebben en stel dat laten we zeggen boedisten een eigen facebook zouden willen openen zou je dat ook vervelend vinden, en joden mogen die een eigen facebook hebben?

en aanhangers van het spaghettimonster mogen die een eigen facebook of moet iedereen op facebook?
pi_115288746
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 13:55 schreef KoosVogels het volgende:
Dus een Egyptenaar heeft zich volgens jou te houden aan de westerse normen en waarden? Wat zijn die normen en waarden trouwens? Dat je met je blote bast op de foto gaat en die op FB flikkert?
306307_223751277689341_100001634101840_643057_941259348_n.jpg
Ja, ik generaliseer.
  woensdag 8 augustus 2012 @ 14:29:50 #47
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_115288782
Principieel moet de hele wereld zich naar jouw westerse normen en waarden gedragen?

Klinkt een beetje eng.
pi_115288802
quote:
14s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 14:27 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Ik moet er soms even aan herinnerd worden hoe dom Fok! ookalweer is, maar t is wel weer duidelijk, dit regeltje lezen jullie allemaal overheen en niemand schijnt te beseffen dat hier juist de angel zit....
Is dat blote mevrouwenplaatjes, is dat een foto van een varken, of zijn dat oproepen om een zittend regime omver te gooien en een revolutie te ontketenen?
Facebook mag dan privacy technisch een gedrocht zijn, de vrijheid van meningsuiting is groot goed, en ik vraag me keihard af in hoeverre dat voor halalbook ook opgaat :{
Op het reguliere Facebook is evenmin alles toegestaan. Vrijheid van meningsuiting is inderdaad een groot goed, maar volgens mij ben je niet verplicht je aan te melden voor de halal-Facebook. Als je dat wel doet, heb je je te houden aan het reglement. Simpel, niet?
pi_115288830
quote:
14s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 14:27 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Ik schat zo in dat er ook communities zijn voor bv christenen waar je niet zomaar van alles mag gaan roepen.
pi_115288993
Mijn God, bepaalde mensen lezen "halal" en "speciaal voor moslims" en meteen gaat het licht uit en moeten we ons verschuilen achter de dijken.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  woensdag 8 augustus 2012 @ 14:36:53 #51
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_115289117
quote:
10s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 14:34 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Mijn God, bepaalde mensen lezen "halal" en "speciaal voor moslims" en meteen gaat het licht uit en moeten we ons verschuilen achter de dijken.
kunnen we gelijk schuilen voor de moslimtsunami _O-

en wel opletten dat het echt westerse dijken zijn, met genoeg normen en waarden :Y
pi_115289246
Overigens ben ik wel benieuwd wie er achter de website zit (Iran? Saudi's?), want een startup die even alle moslims ter wereld een platform wil geven en meteen 500 man in dienst neemt is niet je gewoonlijke startup vanuit een garage kamelentent.
pi_115289342
Nog naast het feit dat de ene moslim de andere niet is, en er wel blijkbaar ergens centraal wordt bepaald dat dezelfde regels gelden voor een seculiere moslimdochter in Nederland en een geitenhoedster met ADSL in de bergen van Pakistan.
pi_115290091
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 14:28 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Het is meer een principe kwestie, commercieel gezien goed gevonden ja
Dus de moslim heeft uit principe niet de vrijheid om een website voor zijn doelgroep te maken, die heeft zich maar te houden aan jouw normen en waarden? De westerse principes van vrijheid (van meningsuiting) en zelfbeschikkingsrecht zijn niet van toepassing op mensen die zich niet aan jouw normen en waarden houden? Man, jij bent net zo eng als die gasten van sharia4holland/belgië ..
pleased to meet you
pi_115291157
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 15:00 schreef moussie het volgende:

[..]

Dus de moslim heeft uit principe niet de vrijheid om een website voor zijn doelgroep te maken, die heeft zich maar te houden aan jouw normen en waarden? De westerse principes van vrijheid (van meningsuiting) en zelfbeschikkingsrecht zijn niet van toepassing op mensen die zich niet aan jouw normen en waarden houden? Man, jij bent net zo eng als die gasten van sharia4holland/belgië ..
Dat zeg ik niet, waarom kan dat niet gewoon op de normale FB dan? Niet MIJN N&W, ik heb ze niet verzonnen.
Ik ben inderdaad nog erger en extremistisch, ik ben lees namelijk de Donald Duck..
pi_115291477
700 miljoen moslims? De tering.
De Republiek
pi_115293190
quote:
15s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 15:33 schreef stroopdoosch het volgende:
700 miljoen moslims? De tering.
Eerst maar eens zien hoeveel zich gaan inschrijven. Een deel van de moslims neemt het helemaal niet zo nauw met de halal voorschriften, gezien het aantal pageviews van sex sites in de meeste islamitische landen
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  woensdag 8 augustus 2012 @ 16:24:34 #58
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_115293790
Je kan op Facebook toch ook gewoon een foto van je burka zetten? Wat een moeilijk gedoe van die moslims.
pi_115294290
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 16:24 schreef TweeGrolsch het volgende:
Je kan op Facebook toch ook gewoon een foto van je burka zetten? Wat een moeilijk gedoe van die moslims.
Die moslims is natuurlijk te algemeen. Het zal hier voornamelijk om een groep moslims gaan die het een doorn in het oog is dat een groot deel van de moslims zich te vrij over het internet beweegt en met name FB, met alle gevolgen van dien. wat is dan beter dan een eigen pagina opzetten en hopen (of door middel van groepsdruk) dat je zoveel mogelijk moslims kan bewegen daarop te gaan ipv het origineel.

Ik moet eerst nog zien of het werkt
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_115297352
quote:
0s.gif [b]Op woensdag 8 augustus 2012 13:52
Ik zou graag willen dat de moslims zich konden houden aan de Westerse normen en waarden.
:D :') :') :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')