abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 woensdag 8 augustus 2012 @ 09:28:50 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_115278761
Al 48 medailles, waarvan 22 goud.

Alles wordt perfect in beeld gebracht. De BBC laat veel verschillende sporten zien.
Ze zenden live uit totdat het laatste evenement is afgelopen.
Hebben een leuk late-avond-programma met internationale topsporters als gast.
Ze hebben niet een waterpolocoach als vaste analist, maar experts zoals John McEnroe, Michael Johnson, Steven Redgrave en/of Lennox Lewis.
Hun ontbijtprogramma is overzichtelijk, de dag ervoor komt aan bod en de sport van die dag wordt voorbeschouwd.
Ze herhalen gedoseerd, waar mogelijk zenden ze live uit.
Hun angorman Gerry Lineker vindt zich niet belangrijker dan de sporters en is toch betrokken.
De evenementen worden goed bezocht met een enthousiast publiek.

Natuurlijk is het publiek chauvinistisch en gaat er bij de BBC veel aandacht uit naar de Britse prestaties. Maar dat zou in ieder ander land niet anders zijn.

^O^

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 woensdag 8 augustus 2012 @ 09:51:07 #2
7889 tong80
Spleenheup
pi_115279206
quote:
13s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 09:49 schreef AppelCake het volgende:

[..]

Je moeder.
_O_ :D _O_

Je post trouwens wel pareltjes. Echte Fok! klassiekers.

Ork ork ork soep eet je met een...

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_115279212
Alleen al op deze twee punten verslaan ze ruim de NOS

quote:
Ze herhalen gedoseerd, waar mogelijk zenden ze live uit.
Hun angorman Gerry Lineker vindt zich niet belangrijker dan de sporters en is toch betrokken.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_115279222
Staat Japan trouwens niet erg laag ? Of zijn dat geen echte Olympiërs ?
  Trouwste user 2022 woensdag 8 augustus 2012 @ 09:53:23 #5
7889 tong80
Spleenheup
pi_115279263
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 09:51 schreef indiaantje89 het volgende:
Staat Japan trouwens niet erg laag ? Of zijn dat geen echte Olympiërs ?
Hebben al 29 medailles. Maar 2 keer goud.

woensdag 8 augustus 2012 @ 09:54:57 #6
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_115279296
Ik kijk 's ochtends ook altijd naar de BBC, omdat de NOS dan het avondprogramma van de dag ervoor uitzendt... wat ik natuurlijk gisterenavond al gezien heb :')

Onbegrijpelijk dat ze de dag niet voorbeschouwen bij de NOS.
pi_115279311
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 09:53 schreef tong80 het volgende:

[..]

Hebben al 29 medailles. Maar 2 keer goud.

De Russen zijn wat dat betreft wel de kampioenen van de verliezers.
Zal Poetin leuk vinden.
pi_115279319
quote:
14s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 09:54 schreef Tijn het volgende:

Onbegrijpelijk dat ze de dag niet voorbeschouwen bij de NOS.
Doen ze wel toch?
Voor de herhaling van de grote Mart ego show?
  woensdag 8 augustus 2012 @ 09:58:27 #9
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_115279384
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 09:56 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Doen ze wel toch?
Dan ben ik blijkbaar nog niet wakker. Elke ochtend wanneer ik de TV aanzet zie ik de herhaling van Mart bij de NOS, terwijl de BBC dan met een leuke ochtendshow bezig is waarin ze de dag voorbeschouwen.
  Trouwste user 2022 woensdag 8 augustus 2012 @ 10:00:08 #10
7889 tong80
Spleenheup
pi_115279421
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 09:56 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Doen ze wel toch?
Dan krijg je de (Nederlandse) hoogtepunten van de dag ervoor te zien. Summier hoor je nog even welke Nederlanders in actie komen. Dat herhalen ze om het half uur in een kale studio met één presentator en zonder studiogasten.

woensdag 8 augustus 2012 @ 10:00:55 #11
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_115279440
logisch dat ze zoveel hebben.

Er vallen namelijk meerdere landen onder Groot-britanie.
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_115279460
quote:
10s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 09:58 schreef Tijn het volgende:

[..]

Dan ben ik blijkbaar nog niet wakker.
Ehm, ja of ik :+ c_/
  Trouwste user 2022 woensdag 8 augustus 2012 @ 10:02:17 #13
7889 tong80
Spleenheup
pi_115279477
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 10:00 schreef wise het volgende:

Wat hebben ? Medailles ? In 1996 wonnen ze één gouden medaille.

woensdag 8 augustus 2012 @ 10:02:21 #14
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_115279480
quote:

Dat geldt voor Duitsland net zo goed. Toch doen die het lang niet zo goed als GB.
pi_115279673
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 09:51 schreef tong80 het volgende:

[..]

_O_ :D _O_

Je post trouwens wel pareltjes. Echte Fok! klassiekers.

Ork ork ork soep eet je met een...

Bedankt, dat is lief van je. :*
pi_115285579
quote:

Ja en onder de VS vallen maar liefst 50 verschillende staten!

Bovendien zijn Wales en Noord-Ierland nou niet echt grote sportlanden. Schotland nog af en toe, met Murray enzo. Meeste sporters komen toch wel uit Engeland.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2012 13:13:44 ]
pi_115286037
De diversiteit van de BBC is inderdaad wel prijzenswaardig.
pi_115286082
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 13:12 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Bovendien zijn Wales en Noord-Ierland nou niet echt grote sportlanden.
Vertel dat Ryan Giggs en Nicole Cooke.
  woensdag 8 augustus 2012 @ 13:30:39 #19
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_115286277
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 13:12 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Bovendien zijn Wales en Noord-Ierland nou niet echt grote sportlanden. Schotland nog af en toe, met Murray enzo. Meeste sporters komen toch wel uit Engeland.
Valt wel mee denk dat ze het beter doen als je naar inwoneraantal kijkt. Meeste Engelse medailles komen trouwens uit Yorkshire.
Were making, were making!
Radio Soulwax!
pi_115286380
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 13:26 schreef Leatherface het volgende:

[..]

En Cavendish dan?
pi_115286422
quote:
17s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 13:33 schreef debeterebob het volgende:

[..]

En Cavendish dan?
Isle of Man ligt niet in Wales he? ;)
pi_115286426
quote:
Ze hebben niet een waterpolocoach als vaste analist, maar experts zoals John McEnroe, Michael Johnson, Steven Redgrave en/of Lennox Lewis.
Dus jij wilt dat de NOS Pete Sampras had bij het tennis, Carl Lewis bij atletiek, Pelé en Maradona bij het voetbal en Mark Spitz bij het zwemmen?
pi_115286461
De Britten verdienen een pleister op hun mond. Maar voor de rest doen ze het goed ja.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_115286503
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 13:34 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Isle of Man ligt niet in Wales he? ;)
Weet ook niet helemaal hoe dat zit. En je hebt ook nog Carl Hester en die komt van Sark :D
pi_115286633
Uit Noord-Ierland ken ik van de tegenwoordige sporters alleen Wendy Houvenaghel, maar die rijdt niet meer mee met de damesachtervolgingsploeg.
pi_115288487
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 13:26 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat er geen enkele sporter uit Wales komt. Voetbal en rugby zijn grote sporten in Wales en Noord-Ierland, maar op de echte (individuele) Olympische sporten zijn er niet echt veel mensen uit Wales of Noord-Ierland.

Nicole Cooke, 31ste. Poe poe.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2012 14:24:50 ]
pi_115288625
Then again, Wales heeft toch alweer 2 gouden medailles. Geraint Thomas (fietsen) en Tom James (roeien).
  woensdag 8 augustus 2012 @ 14:29:32 #28
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_115288767
Even afgezien van de sportieve prestaties die hier belicht worden, vind ik dat de NOS het prima doet binnen de mogelijkheden. Het budget van de BBC ligt vele malen hoger, als je die vergelijking wil maken dan snap je niet echt hoe het werkt.

De coverage van de NOS is prima, richt zich grotendeels op sporten waar Nederlanders bij betrokken zijn en de online omgeving vind ik echt een verademing. Veel streams (ook al zijn die elders ook beschikbaar) en een goede nieuwsvoorziening op een overzichtelijke site ^O^
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
  woensdag 8 augustus 2012 @ 14:32:41 #29
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_115288918
quote:
14s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 14:29 schreef InTrePidIvity het volgende:

De coverage van de NOS is prima, richt zich grotendeels op sporten waar Nederlanders bij betrokken zijn en de online omgeving vind ik echt een verademing. Veel streams (ook al zijn die elders ook beschikbaar) en een goede nieuwsvoorziening op een overzichtelijke site ^O^
De website is inderdaad heel erg goed en het is tof dat de streams ook geschikt zijn voor mobiel en tablets.

Maar ik vind dat ze op TV wel heel erg veel herhalen en samenvatten, ze zouden best wat meer live mogen verslaan.
  Trouwste user 2022 woensdag 8 augustus 2012 @ 15:43:04 #30
7889 tong80
Spleenheup
pi_115291951
quote:
Even afgezien van de sportieve prestaties die hier belicht worden, vind ik dat de NOS het prima doet binnen de mogelijkheden. Het budget van de BBC ligt vele malen hoger, als je die vergelijking wil maken dan snap je niet echt hoe het werkt.

Ja genieten vandaag van 11.00 tot 13.00 uur turnen van gisteren. Ik kan je een wastlijst laten zien. Maar daar zijn andere topics voor die aan het reeksen zijn.

pi_115292171
quote:

Als je wegdenkt dat 70% wat ze uitzenden niet live, gevuld met reclame of slap geouwehoer is doen ze het niet onaardig nee. De NOS lijkt wel een commerciele omroep. Kijk naar Sporza. 1/5e van het budget NOS, veel livesport, ook gericht op Belgen, maar veel ook niet, geen reclames en bovenal geen onnodige analyses en 's avonds een prima overzichtsprogramma. Die doen het 10x beter.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  woensdag 8 augustus 2012 @ 15:49:12 #32
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_115292223
quote:

De coverage van de NOS is niet prima. De coverage van de NOS is zwaar :r

De uitzendingen van Sporza vind ik vele malen beter als die van de NOS. En schijnbaar hebben ze maar 1/5e van het budget van de NOS.
pi_115300919
quote:

Heeft niks met budget te maken. De rechten hebben ze al, alleen ze zenden het op tv niet fatsoenlijk uit. De sportieve prestaties zijn prima, de NOS is dat niet.
pi_115348642
quote:
2s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 14:32 schreef Tijn het volgende:
Maar ik vind dat ze op TV wel heel erg veel herhalen en samenvatten, ze zouden best wat meer live mogen verslaan.
Yep.

Nog een reden om BBC te kijken: als Teun Mulder een bronzen medaille krijgt omgehangen, is het bij de NOS net tijd voor reclame.

En dat gezwam van de Nederlandse commentator bij door de medaille-uitreiking van Cornelissen. Maar er is vast een apart ergenissentopic. Ergens.
I intend to live forever, or die trying.
  donderdag 9 augustus 2012 @ 20:08:14 #35
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_115348847
quote:
2s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 20:03 schreef dwerg het volgende:

[..]

Yep.

Nog een reden om BBC te kijken: als Teun Mulder een bronzen medaille krijgt omgehangen, is het bij de NOS net tijd voor reclame.

En dat gezwam van de Nederlandse commentator bij door de medaille-uitreiking van Cornelissen. Maar er is vast een apart ergenissentopic. Ergens.
Volgens mij is er wel ergens een centraal NOS topic waar inderdaad iedereen direct zit te klagen over alles dat gebeurt. Waarom die mensen niet kijken naar de omroepen die het in hun ogen zoveel beter doen, dat is me dan ook een raadsel.

Maar dat is iets dat bij elk sportevenement terugkomt. Zeiken is blijkbaar leuker.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_115349126
Laat ik dan hier nog maar een keer zeggen dat ik erg blij ben met de BBC. Sinds de aanloop naar de OS (het begin van de Torch Relay bij Land's End) volgen we het voornamelijk bij de Engelsen. En dat BBC Three bijna nonstop live uitzendt maakt het alleen maar leuker. Zoals de teamwedstrijd turnen bij de mannen, waar Team GB brons, zilver, nee toch brons won. :)
  Trouwste user 2022 donderdag 9 augustus 2012 @ 20:15:20 #37
7889 tong80
Spleenheup
pi_115349185
quote:
7s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 20:08 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Volgens mij is er wel ergens een centraal NOS topic waar inderdaad iedereen direct zit te klagen over alles dat gebeurt. Waarom die mensen niet kijken naar de omroepen die het in hun ogen zoveel beter doen, dat is me dan ook een raadsel.

Maar dat is iets dat bij elk sportevenement terugkomt. Zeiken is blijkbaar leuker.
Dat is een reeks. Het best lopende topic in het OS forum. Het is te bizar voor woorden wat de NOS presteert. Ik zap iedere dag vaker naar een buitenlandse zender. Vanochtend was het bizar. 5 uur lang herhalingen van gisteren terwijl overal live sport was te zien.

pi_115419385
Wat mij vooral opvalt is hoe de Britten veiligheid en gemoedelijkheid hebben
weten te combineren bij deze Spelen. Je hoort ook nergens klachten van
over onbehoorlijk gedrag van officials/controleposten e.d.jegens de bezoekers.
Ik kan mij Atlanta 1996 nog herinneren en hoe de Amerikanen de Spelen tot
hun Spelen hadden gebombardeerd (en al helemaal na die bomaanslag) en
overdreven reageerden jegens bezoekers als het veiligheid betrof. Je werd
bijna net niet als een hond behandeld maar heel veel scheelde het niet als je
ook maar even iets deed wat on Amerikaans was. Voorbeeld? Hollanders die
vaak luid als in gezelligheid zijn en hun aanwezigheid kenbaar maken ook al
bedoelen we er niks mee. Je zag gelijk allerlei toegesnelde officials gelijk
verstarren en door portofoons brallen alsof er sprake was van een hooligans
oproer. En gelijk een dreigende houding aannemen al die 'securityguards met
hun zonnebrillen op.

Tijdens deze UK OS niks van dit alles,natuurlijk zie je overal militairen e.d.
maar de Britten pakken het veel slimmer en gemoedelijker aan en je ziet het
eindresultaat.
pi_115419668
De combinatie Nederland + Groot Brittanië is gewoon top.

NOS voor sporten met Nederlanders, BBC voor als je iets anders wilt zien of als NOS niet live is.

De NOS site voor snel schakelen tussen de streams, het overzichtelijke wedstrijdschema met daarin de Nederlandse inbreng gemarkeerd, en het laatste nieuws over de Nederlanders.

De officiële OS London site voor de schedules, deelnemerslijsten en live standings per wedstrijd.

Samen perfect!
  Trouwste user 2022 zaterdag 11 augustus 2012 @ 18:13:36 #40
7889 tong80
Spleenheup
pi_115429033
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 12:12 schreef cap het volgende:

BBC voor als je iets anders wilt zien of als NOS niet live is.

Dat is dus in 80 % van de gevallen.

zondag 12 augustus 2012 @ 00:02:09 #41
78918 SeLang
Black swans matter
pi_115445556
Ik kijk normaal nooit sport en was oorspronkelijk ook van plan om alleen de openings en slot ceremonie te gaan kijken. Maar tegen m'n verwachting in heb ik dit keer toch veel gekeken, en ook met veel plezier.

Hier in Engeland heb ik 3 verschillende free to air kanalen van de BBC in High Definition die vrijwel continue live de OS laten zien. Gewoon gratis to ontvangen met de antenne op m'n dak en zonder reclame uiteraard. HD maakt het allemaal toch een stuk mooier ^O^
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_115468197
Over vier jaar moeten ze het gewoon weer in Londen houden.
  zondag 12 augustus 2012 @ 18:48:37 #43
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_115471386
Schandalig! Op hun beide OS-netten zenden ze bij de BBC nu herhalingen uit! :(
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 12 augustus 2012 @ 18:54:41 #44
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_115471585
quote:
2s.gif Op zondag 12 augustus 2012 17:25 schreef dwerg het volgende:
Over vier jaar moeten ze het gewoon weer in Londen houden.
Nee, Globo kan het ook :Y
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_115471943
Wonend in het VK moet ik zeggen dat de BBC het inderdaad zeer goed gedaan heeft. Hun website was ook echt geweldig en alles was met goede kwaliteit live te streamen en op elk moment te pauzeren en terugkijken zonder ook maar énige probleem. Commentaar was weer zeer professioneel en sportlievend; natuurlijk blij als er een Brit een medaille won, maar konden ook andere geweldige prestaties zeer waarderen en dus goed daar verslag van doen. Geweldig.
Ja doei.
pi_115472492
BBC was uitstekend, publiek erg chauvinistisch en soms een beetje onsportief. Organisatorisch wel erg sterk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')