Ben inderdaad aan het kijken naar semi-overheidorganisaties. Echter in mijn regio zijn de opties daarin niet ruim.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 07:56 schreef GForceT1 het volgende:
Waarom switch je niet van consultant naar een bedrijf of semi-overheidsorganisatie?
Kan je inhoudelijk met HR dingen aan de gang en heb je niet meer dat commerciële etc.
Als je vrijheid, afwisseling en uitdaging wil vraag ik me af waarom je nu net in die sector aan de slag wilquote:Op woensdag 8 augustus 2012 08:13 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Ben inderdaad aan het kijken naar semi-overheidorganisaties. Echter in mijn regio zijn de opties daarin niet ruim.
Als er 1 sector is waar totaal geen uitdaging en innovatie is dan is het wel de overheidsorganisatiies, daar vallen semi onder.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 08:13 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Ben inderdaad aan het kijken naar semi-overheidorganisaties. Echter in mijn regio zijn de opties daarin niet ruim.
Bekend gegeven.quote:Maar ben momenteel op vakantie en heb daar eigenlijk de keuze gemaakt om niet verder te gaan waar ik nu mee bezig ben.
wat zijn je hobbies, waar ligt je passie? vraag je dat eens af..quote:Op woensdag 8 augustus 2012 04:59 schreef Blue_note het volgende:
Ik zit met het volgende en ben benieuwd naar jullie meningen.
Ik heb een studie economie afgerond, en werk momenteel FT in de HR consultancy.
Ik ben het kantoorwerk echter zo ontzettend zat, dat ik me dit niet voor de rest van m'n leven zie doen en vooral niet wil doen. En eigenlijk het liefst gisteren al was gestopt. Dit is mijn 2e werkgever binnen deze branche, maar het maakt geen verschil.
Ik ben het zat om met (lastige) klanten om te gaan, targets te moeten halen, commercieel te moeten denken ( in een manier die me niet aanspreekt), nieuwe klanten binnen te halen, etc.
Ik wil meer vrijheid, afwisseling, uitdaging, maar heb geen idee binnen welke tak ik dit wel kan vinden. Vooral die vrijheid spreekt me erg aan.
Het lijkt er daarom echter op neer te komen dat het werken voor een 'baas' me eigenlijk niet zo ligt. Of althans niet binnen deze branche.
Een eigen bedrijf heb ik dan ook zeker overwogen (heb een internetsite gehad die inmiddels is verkocht) maar zie op dit moment geen kansen of mogelijkheden die ik zou kunnen benutten om iets succesvols te starten. Zou ik die wel hebben, zou ik niet twijfelen en gelijk zelf beginnen.
Ik kom nu iedere dag braaf opdraven bij mijn werkgever en doe (meer) dan wat er van me verwacht wordt, maar kan eigenlijk niet wachten totdat ik zou kunnen stoppen.
Te oud niet, maar ben wel gewend aan een inkomen. Een jaar omscholen zou betekenen een jaar geen/weinig inkomsten. Een werken/leren traject heeft daardoor mijn voorkeur. Heb meer info aangevraagd v.w.b omscholing tot leraar. Iemand hier die daar ervaring mee heeft?quote:
Gewoon onderhandelen, 10-20 % meer salaris eisen.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 09:12 schreef Blue_note het volgende:
Ik ben afgelopen week benaderd door een headhunter die me een baan aanbood als inkoper bij een groot wereldwijd bedrijf.
Ik heb het functie profiel gelezen en de werkzaamheden lijken erg leuk/interessant.
Ik heb volgende week een gesprek met de headhunter waarin hij me meer informatie gaat geven.
Het salaris is echter gelijk met mijn huidige salaris en het is verder reizen.
Iemand ervaring met een soortgelijke functie? En hoe sterk je staat in onderhandelingen als je zelf wordt benaderd? Misschien bellen ze nog wel 10 andere natuurlijk. Al ben ik wel de enige die de benodigde 4 talen spreekt zoals hij al aangaf.
bij een headhunter ben je handelswaar, zij bepalen niets maar geven alleen door wat de opdrachtgever wil.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 09:12 schreef Blue_note het volgende:
Ik ben afgelopen week benaderd door een headhunter die me een baan aanbood als inkoper bij een groot wereldwijd bedrijf.
Ik heb het functie profiel gelezen en de werkzaamheden lijken erg leuk/interessant.
Ik heb volgende week een gesprek met de headhunter waarin hij me meer informatie gaat geven.
Het salaris is echter gelijk met mijn huidige salaris en het is verder reizen.
Iemand ervaring met een soortgelijke functie? En hoe sterk je staat in onderhandelingen als je zelf wordt benaderd? Misschien bellen ze nog wel 10 andere natuurlijk. Al ben ik wel de enige die de benodigde 4 talen spreekt zoals hij al aangaf.
ietwat geromantiseerd. Het hangt sterk van de branche af. Soms zijn de in te kopen materialen moeilijk te krijgen, met een lange levertijd en weinig of maar 1 leverancier. In dat geval ben je zelf als inkoper de pijpende partij.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 09:49 schreef Tinkepink het volgende:
Als inkoper ben jij de lastige klant, je salaris is gelijk en je zult waarschijnlijk minder stress hebben. Gewoon doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |