abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115277008
Ik zit met het volgende en ben benieuwd naar jullie meningen.

Ik heb een studie economie afgerond, en werk momenteel FT in de HR consultancy.
Ik ben het kantoorwerk echter zo ontzettend zat, dat ik me dit niet voor de rest van m'n leven zie doen en vooral niet wil doen. En eigenlijk het liefst gisteren al was gestopt. Dit is mijn 2e werkgever binnen deze branche, maar het maakt geen verschil.

Ik ben het zat om met (lastige) klanten om te gaan, targets te moeten halen, commercieel te moeten denken ( in een manier die me niet aanspreekt), nieuwe klanten binnen te halen, etc.
Ik wil meer vrijheid, afwisseling, uitdaging, maar heb geen idee binnen welke tak ik dit wel kan vinden. Vooral die vrijheid spreekt me erg aan.

Het lijkt er daarom echter op neer te komen dat het werken voor een 'baas' me eigenlijk niet zo ligt. Of althans niet binnen deze branche.

Een eigen bedrijf heb ik dan ook zeker overwogen (heb een internetsite gehad die inmiddels is verkocht) maar zie op dit moment geen kansen of mogelijkheden die ik zou kunnen benutten om iets succesvols te starten. Zou ik die wel hebben, zou ik niet twijfelen en gelijk zelf beginnen.

Ik kom nu iedere dag braaf opdraven bij mijn werkgever en doe (meer) dan wat er van me verwacht wordt, maar kan eigenlijk niet wachten totdat ik zou kunnen stoppen.
  woensdag 8 augustus 2012 @ 05:40:33 #2
265283 maickeltje
Nothing to lose
pi_115277162
Als je klaar hebt met klanten binnen te halen en commercieel te moeten denken...en target halen...dan zou ik zeker niet voor je zelf gaan beginnen.
pi_115277192
Misschien kun je wat erbij gaan doen om de missende hoofdzaak die in het werk ligt, dat wil zeggen het uitdagende- en het zelfstandige deel, elders te kunnen uitoefenen. Zo hoef je niet te stoppen met je huidige werk, met het oog op de immer falende economie en het alom stijgende cijfer der werkloosheid.
Google is your friend, abuse your friends
pi_115277625
Zit zelf trouwens ook aan het onderwijs te denken! Schijnt een goed omscholingsprogramma te zijn voor mensen met HBO/WO getuigschrift.
pi_115277649
Waarom switch je niet van consultant naar een bedrijf of semi-overheidsorganisatie?
Kan je inhoudelijk met HR dingen aan de gang en heb je niet meer dat commerciële etc.
pi_115277765
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 07:56 schreef GForceT1 het volgende:
Waarom switch je niet van consultant naar een bedrijf of semi-overheidsorganisatie?
Kan je inhoudelijk met HR dingen aan de gang en heb je niet meer dat commerciële etc.
Ben inderdaad aan het kijken naar semi-overheidorganisaties. Echter in mijn regio zijn de opties daarin niet ruim.
pi_115279133
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 08:13 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Ben inderdaad aan het kijken naar semi-overheidorganisaties. Echter in mijn regio zijn de opties daarin niet ruim.
Als je vrijheid, afwisseling en uitdaging wil vraag ik me af waarom je nu net in die sector aan de slag wil :?
pi_115283806
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 08:13 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Als er 1 sector is waar totaal geen uitdaging en innovatie is dan is het wel de overheidsorganisatiies, daar vallen semi onder.
Het zijn halve ambtenaren hoor.....

Verder moet je eerste weten wat je wilt. Wil je een kantoorbaan of dingen doen met je handen? Wil je klantcontact of niet? Wil je alleen doen wat je wordt opgedragen of wil je ook eindverantwoordelijkheid en alleen beoordeelt worden op je prestaties?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_115292021
Jullie hebben gelijk. Alleen ik weet niet meer zo goed wat ik wil. Op dit moment lijkt het stimuleringsproject dat de overheid voert om mensen uit het bedrijfsleven over te halen naar het onderwijs me interessant. Maar moet goed nakijken of je dan vanaf dag 1 een inkomen hebt.

Maar ben momenteel op vakantie en heb daar eigenlijk de keuze gemaakt om niet verder te gaan waar ik nu mee bezig ben.
Uiteraard heb ik ook rekeningen die binnen komen en stop ik niet direct voordat ik een andere optie heb. Al moet ik stiekem zeggen dat het wel verleidelijk is om mijn spaarcenten langzaam op te eten en van de stress van het bedrijfsleven af te zijn :) . Maar dat is zeker in deze tijd niet slim.

[ Bericht 27% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2012 15:46:06 ]
pi_115292851
quote:
Maar ben momenteel op vakantie en heb daar eigenlijk de keuze gemaakt om niet verder te gaan waar ik nu mee bezig ben.
Bekend gegeven.

Op vakantie bedenk je van alles om te gaan verbeteren/anders doen in je leven (vooral qua werk en in mindere mate prive) en 1 week na terugkomst zit je weer helemaal in je sleur en doe je er uiteindelijk niets mee.

En het jaar erop gaat het weer precies hetzelfde. :)
pi_115292992
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 04:59 schreef Blue_note het volgende:
Ik zit met het volgende en ben benieuwd naar jullie meningen.

Ik heb een studie economie afgerond, en werk momenteel FT in de HR consultancy.
Ik ben het kantoorwerk echter zo ontzettend zat, dat ik me dit niet voor de rest van m'n leven zie doen en vooral niet wil doen. En eigenlijk het liefst gisteren al was gestopt. Dit is mijn 2e werkgever binnen deze branche, maar het maakt geen verschil.

Ik ben het zat om met (lastige) klanten om te gaan, targets te moeten halen, commercieel te moeten denken ( in een manier die me niet aanspreekt), nieuwe klanten binnen te halen, etc.
Ik wil meer vrijheid, afwisseling, uitdaging, maar heb geen idee binnen welke tak ik dit wel kan vinden. Vooral die vrijheid spreekt me erg aan.

Het lijkt er daarom echter op neer te komen dat het werken voor een 'baas' me eigenlijk niet zo ligt. Of althans niet binnen deze branche.

Een eigen bedrijf heb ik dan ook zeker overwogen (heb een internetsite gehad die inmiddels is verkocht) maar zie op dit moment geen kansen of mogelijkheden die ik zou kunnen benutten om iets succesvols te starten. Zou ik die wel hebben, zou ik niet twijfelen en gelijk zelf beginnen.

Ik kom nu iedere dag braaf opdraven bij mijn werkgever en doe (meer) dan wat er van me verwacht wordt, maar kan eigenlijk niet wachten totdat ik zou kunnen stoppen.
wat zijn je hobbies, waar ligt je passie? vraag je dat eens af..
  woensdag 8 augustus 2012 @ 16:08:19 #12
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_115293028
TS: hoe oud ben je?
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
pi_115293916
Ik ben 26. Mijn grootste hobby waar ik 'iets' mee zou kunnen qua werk is geschiedenis...

@Moogwai: zo zit ik niet in elkaar :)!
  woensdag 8 augustus 2012 @ 16:28:11 #14
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_115293980
wat veel mensen doen om tot inzichten te komen is een jaartje rondreizen. misschien wat voor jou TS :)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 8 augustus 2012 @ 16:40:50 #15
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_115294644
nog niet te oud om je om te scholen iig :)
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
pi_115323265
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 16:40 schreef Sosa het volgende:
nog niet te oud om je om te scholen iig :)
Te oud niet, maar ben wel gewend aan een inkomen. Een jaar omscholen zou betekenen een jaar geen/weinig inkomsten. Een werken/leren traject heeft daardoor mijn voorkeur. Heb meer info aangevraagd v.w.b omscholing tot leraar. Iemand hier die daar ervaring mee heeft?

Datzelfde voor reizen. Ik woon samen, en wil er geen jaar uit.
pi_115347123
ik weet niet precies hoe lang je werkt.

het ligt er heel erg aan, al je er korter als een kaar werkt ofzo, dan zou ik zeggen. kijk eens om je heen, wat je precies niet bevalt na aan het werk. en vooral ook wat je wel bevalt.
ik heb het zelf pas mee gemaakt, wegens een arbeidsongelukje en slechte behandeling van de service dienst buiten, twee maanden in het magazijn gezeten. Ik heb me echt die dagen door de dag heen moeten slepen, maar na een bepaalde tijd toch mijn weg gevonden.
Okee, ik ben nu weer terug op mijn oude werkplek, en ben heel blij dat ik weer het werk kan doen wat ik echt leuk vind, en weet dat ik dat goed kan.
Vroeger toen ik pas werkte had ik daar veel problemen mee, om mijn ritme in het werk te vinden. En dat is iets wat je leert in de loop van de tijd.

Als je echt wat anders wilt, denk er aan, je hebt bepaalde vaardigheden geleerd, en die vaardig heden kon je ook over kopiëren op iets anders. Als je geleerd hebt om met klanten om te gaan, kun je ook met werknemers om gaan. Het blijven mensen, waar je van de ene kant wat te bieden hebt, de andere kant wil je wat van ze. Misschien liggen de machtsverhoudingen anders, maar toch gelden de zelfde spelregels.
Het zelfde geld gegarandeerd voor zaken wat jij geleerd hebt, je moet misschien alleen even zoeken. Ik weet nu niet of geschiedenis het is waar je een dikke boterham in kan verdienen. Maar goed, misschien als je zoekt.

Bovendien niet uitsluiten, dat er in de richting waar je gestudeerd hebt misschien wel een interessant beroep is, mogelijk is een buitendienst functie iets voor je, als ik het zo lees, het komt me bekend voor wat je zegt, "Voor een baas werken is niet zo mijn ding, maar voor me zelf is ook weer een enge stap." Dat heb ik ook.
Ik zit nu in de buitendienst, in principe verlaat ik de poort, dan heb ik wel wat regeltjes waar ik me aan moet houden, maar over de algemene lijn bepaal ik hoe ik mijn werk doe.
In de financiële wereld heb je ook gegarandeerd buitendienst functies, maar daar moet je wel naar toe werken. Meestal zijn dat niet de meest gewilde banen, onregelmatige werktijden, veel overuren, en je moet best een brede kennis hebben.
Maar ik vind dat net heerlijk.
pi_115707920
Ik ben afgelopen week benaderd door een headhunter die me een baan aanbood als inkoper bij een groot wereldwijd bedrijf.

Ik heb het functie profiel gelezen en de werkzaamheden lijken erg leuk/interessant.

Ik heb volgende week een gesprek met de headhunter waarin hij me meer informatie gaat geven.
Het salaris is echter gelijk met mijn huidige salaris en het is verder reizen.
Iemand ervaring met een soortgelijke functie? En hoe sterk je staat in onderhandelingen als je zelf wordt benaderd? Misschien bellen ze nog wel 10 andere natuurlijk. Al ben ik wel de enige die de benodigde 4 talen spreekt zoals hij al aangaf.
pi_115708272
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 09:12 schreef Blue_note het volgende:
Ik ben afgelopen week benaderd door een headhunter die me een baan aanbood als inkoper bij een groot wereldwijd bedrijf.

Ik heb het functie profiel gelezen en de werkzaamheden lijken erg leuk/interessant.

Ik heb volgende week een gesprek met de headhunter waarin hij me meer informatie gaat geven.
Iemand ervaring met een soortgelijke functie? En hoe sterk je staat in onderhandelingen als je zelf wordt benaderd? Misschien bellen ze nog wel 10 andere natuurlijk. Al ben ik wel de enige die de benodigde 4 talen spreekt zoals hij al aangaf.
Gewoon onderhandelen, 10-20 % meer salaris eisen.
Als argumenten kan je zeggen over reisafstand en bij de huidige werkgever heb je al vast contract etc etc.
Zij hebben jouw benaderd, dus betalen zullen ze ook :Y
I want some NASTY !!!
  zaterdag 18 augustus 2012 @ 09:49:02 #20
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_115708299
Als inkoper ben jij de lastige klant, je salaris is gelijk en je zult waarschijnlijk minder stress hebben. Gewoon doen.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_115708307
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 09:12 schreef Blue_note het volgende:

bij een headhunter ben je handelswaar, zij bepalen niets maar geven alleen door wat de opdrachtgever wil.

Als jij er op vooruit wil gaan (of minimaal gelijk wil blijven) is dat gewoon een onderhandelingspunt met je nieuwe potentiële werkgever. Jij laat jouw kwaliteiten aan de headhunter zien en die geeft dit al dan niet door aan zijn opdrachtgever. De opdarachtgever doet niets anders als het zoekwerk en de eerste ronde uitbesteden. Daarvoor worden ze betaald. Als jij een baan wil accepteren omdat je weg wil/ weg moet of wat voor andere reden dan ook voor minder salaris is dat je eigen keuze :)

[ Bericht 8% gewijzigd door Its-Jojo-4you op 18-08-2012 09:56:39 ]
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_115708898
Gewoon proberen. In mijn ervaring moet je headhunters niet te serieus nemen, tenzij je al 5 jaar ervaring in precies dezelfde functie hebt als de baan waarop je solliciteert. Maar dit komt vooral omdat de klanten van de headhunters er veel voor moeten betalen en daarom vaak een kandidaat met precies dezelfde ervaring eisen.

Maar niet geschoten is altijd mis :)
pi_115708917
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 09:49 schreef Tinkepink het volgende:
Als inkoper ben jij de lastige klant, je salaris is gelijk en je zult waarschijnlijk minder stress hebben. Gewoon doen.
ietwat geromantiseerd. Het hangt sterk van de branche af. Soms zijn de in te kopen materialen moeilijk te krijgen, met een lange levertijd en weinig of maar 1 leverancier. In dat geval ben je zelf als inkoper de pijpende partij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')