Nou, het was ook iets over de Spelen, en omdat het de zoveelste letter was uit het alfabet, zou het slaan op deze eeuw.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 01:54 schreef GGMM het volgende:
Niet gezien, maar zijn de uitspraken van Nostradamus niet zo cryptisch en algemeen dat er altijd wel een situatie is waar ze op zouden kunnen slaan?
BNW of TRU ofzo?quote:Op woensdag 8 augustus 2012 01:56 schreef OeJ het volgende:
En iets over dat 'flying' stond er ook in.
Niet gezien, maar ben goed bekend met de heer Nostradamus en zijn uitspraken, enquote:Op woensdag 8 augustus 2012 02:01 schreef OeJ het volgende:
[..]
Heb je het gezien? En?...Wat vond je?
Dit komt er wel het dichtst in de buurt.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 01:54 schreef GGMM het volgende:
Niet gezien, maar zijn de uitspraken van Nostradamus niet zo cryptisch en algemeen dat er altijd wel een situatie is waar ze op zouden kunnen slaan?
Begrijp het ja, maar goed, deze vond ik toch wel apart.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 02:03 schreef Chef_M het volgende:
[..]
Niet gezien, maar ben goed bekend met de heer Nostradamus en zijn uitspraken, en
[..]
Dit komt er wel het dichtst in de buurt.
Ik denk dat het gewoon een hele flauwe grap van de NOS was.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 02:01 schreef OeJ het volgende:
[..]
Heb je het gezien? En?...Wat vond je?
Oh. Daar had ik nog niet eens aan gedacht. Ja. Het kan.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 02:20 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ik denk dat het gewoon een hele flauwe grap van de NOS was.
De NOS en humorquote:Op woensdag 8 augustus 2012 02:20 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ik denk dat het gewoon een hele flauwe grap van de NOS was.
quote:Op woensdag 8 augustus 2012 08:59 schreef eleusis het volgende:
Het was weer een tergend lachfragmentje.
Wel heel sympathiek dat Nostradamus speciaal voor dit stukje zijn voorspelling in het Engels schreef, gezien hij Frans ziener pleegde te zijn.
Nostradamus schreef zijn kwatrijnen in een mengeling van Frans, Latijn, Grieks en nog een hele resem andere talen. Dus nogal logisch dat er vertalingen nodig zijn (en iedereen die vertalingen doodleuk naar zijn of haar hand zetquote:Op woensdag 8 augustus 2012 08:59 schreef eleusis het volgende:
Het was weer een tergend lachfragmentje.
Wel heel sympathiek dat Nostradamus speciaal voor dit stukje zijn voorspelling in het Engels schreef, gezien hij Frans ziener pleegde te zijn.
Nee, leuk he, en hij gebruikte heel veel symboliek van die tijd en sommige woorden zijn nauwelijks vertaalbaar.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 17:44 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Nostradamus schreef zijn kwatrijnen in een mengeling van Frans, Latijn, Grieks en nog een hele resem andere talen. Dus nogal logisch dat er vertalingen nodig zijn (en iedereen die vertalingen doodleuk naar zijn of haar hand zet). Engels schreef hij in ieder geval niet.
Je moet maar eens Ezra Pound proberen te lezen, dat is de twintigste-eeuwse (Engelse) variant op Nostradamus. Er zijn zelfs vuistdikke boeken door professoren geschreven om die poëzie te "begrijpen".quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 17:49 schreef QEX het volgende:
[..]
Nee, leuk he, en hij gebruikte heel veel symboliek van die tijd en sommige worden zijn nauwelijks vertaalbaar.
Bedankt voor de tip.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 17:54 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Je moet maar eens Ezra Pound proberen te lezen, dat is de twintigste-eeuwse (Engelse) variant op Nostradamus. Er zijn zelfs vuistdikke boeken door professoren geschreven om die poëzie te "begrijpen".
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |