abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115250661
Groot-Brittannië wint voor het eerst op de Spelen goud bij de Team Dressuur voor Duitsland en Nederland. Daarnaast staat de Britse Charlotte Dujardin eerste bij de individuele dressuur voor Adelinde Cornelissen.

Aangezien dit een jurysport betreft en de Spelen in Groot-Brittannië worden gehouden vertrouw ik dit zaakje voor geen meter. Groot-Brittannië won immers ook al bij het teamspringen gisteren al weet ik niet of dat ook voor het eerst op de Spelen was.

Wat vinden jullie van deze ontwikkeling en is er al geklaagd door andere deelnemers bij de dressuur?
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 18:50:35 #2
11102 knep
Mountainfreak
pi_115250740
Bij de individuele nummers gaan ze ook winnen.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 18:57:30 #3
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_115251076
Teamspringen had weinig met een jury te maken hoor. De Hollandse knollen tikten er gewoon te veel balkjes af.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_115252217
De goede ruiters had Groot-Brittannië altijd al.
Voor deze spelen hebben ze er goede paarden bijgekocht.
pi_115255396
Who cares wie dat gehuppel op paarden wint?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_115262413
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 20:15 schreef DroogDok het volgende:
Who cares wie dat gehuppel op paarden wint?
Later wanneer je geld teveel hebt, dan ga je het beter begrijpen.
pi_115343166
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa Brit wint bij Dressuur, een wonder, ik zeg het je!!!!!!!!! :') x 100000
pi_115343602
En zo geschiede het.
Beetje kansloos die jurysporten wat mij betreft.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_115347151
De Brit had wel degelijk de best gereden proef van vandaag.

De percentages zijn een ander verhaal.
In de kur beginnen ze met de combinaties die het slechts gescoord hebben tijdens de selectie proeven, wanneer je bij de mindere combinaties al percentages krijgt eind 70 dan moeten de betere combinaties wel hele hoge punten gaan krijgen om er nog iets van te laten kloppen.

90% was dus écht te hoog (de 88 voor Adelinde trouwens ook), zeker als je weet dat het wereld record op 92% staat en dit neer gezet is door Totilas en er in deze 90% proef wat fouten zaten.

Desondanks de te hoge percentages toch een terechte winnaar.
Aanbid Satan en maak kans op een gratis Ipad!
pi_115367924
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 19:28 schreef MissFrankenstein het volgende:
De Brit had wel degelijk de best gereden proef van vandaag.

De percentages zijn een ander verhaal.
In de kur beginnen ze met de combinaties die het slechts gescoord hebben tijdens de selectie proeven, wanneer je bij de mindere combinaties al percentages krijgt eind 70 dan moeten de betere combinaties wel hele hoge punten gaan krijgen om er nog iets van te laten kloppen.

90% was dus écht te hoog (de 88 voor Adelinde trouwens ook), zeker als je weet dat het wereld record op 92% staat en dit neer gezet is door Totilas en er in deze 90% proef wat fouten zaten.

Desondanks de te hoge percentages toch een terechte winnaar.
In het kader van de olympische gedachte begint de jury nogal positief.
Wanneer er dan steeds beter gereden wordt gaan ze hogere punten geven.
Om te zien of er echt rare afwijkingen zijn, moet je die 2 die zo'n hoge score geven, gaan volgen in andere uitslagen of daar een verband is.

Die Britse had het beste paard en kon met wat fouten toch goud halen. ;)
pi_115368001
Wanneer die Totilas nog bij Edward stond dan was die nog hoger geeindigd.
Die aangekochte knol met Engelse amazone was de beste combinatie nu.
pi_115368086
Je kunt ook zeggen dat ze te hoog begonnen zijn om zo meer invloed te hebben op de uiteindelijke beslissing voor 't goud. En eventueel om GBR een wereldrecord toe te kunnen kennen, in de wetenschap dat de paardrijsport niet actief gevolgd wordt en een wereldrecord daar niet zoveel discussie zal opleveren maar wel als een wereldrecord door het thuisland wordt gezien. Ik vind 't nog steeds typisch dat je hier zonder enig risico geld op kon zetten.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_115368415
Een wereldrecord gaan ze niet geven omdat ze weten dat er een beter paard rondloopt.
Die Juryleden zitten er niet opeens zomaar en op de OS geven ze ineens erg hoge scores maar volgens mij wel redelijk in verhouding.
pi_115369691
quote:
3s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 02:17 schreef Piet_Piraat het volgende:
Wanneer die Totilas nog bij Edward stond dan was die nog hoger geeindigd.
Die aangekochte knol met Engelse geimpoteerde Franse amazone was de beste combinatie nu.
Fixed.

Ik vind trouwens twee dingen.

1. Kom uit voor het land waarin je geboren bent.
2. Schrap de hoogste en laagst gegeven score.
pi_115369860
Eh, ze is gewoon geboren in Engeland hoor. Dat ze een Franse naam heeft kan ze ook niks aan doen.
pi_115369899
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 07:59 schreef Saysem het volgende:
Eh, ze is gewoon geboren in Engeland hoor. Dat ze een Franse naam heeft kan ze ook niks aan doen.
Oeps :+
Nouja, voor haar niet dan.
pi_115370781
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 07:26 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Fixed.

Ik vind trouwens twee dingen.

1. Kom uit voor het land waarin je geboren bent.
Dat gebeurt wel in meer sporten niet
quote:
2. Schrap de hoogste en laagst gegeven score.
Goed idee.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_115380051
quote:
12s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 02:14 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

In het kader van de olympische gedachte begint de jury nogal positief.
Wanneer er dan steeds beter gereden wordt gaan ze hogere punten geven.
Om te zien of er echt rare afwijkingen zijn, moet je die 2 die zo'n hoge score geven, gaan volgen in andere uitslagen of daar een verband is.

Die Britse had het beste paard en kon met wat fouten toch goud halen. ;)
De mindere combinaties waren misschien nét begin 70% waardig, niet eind 70.
Daar ging het dus al mis.
Ook niets te maken met hoog punten op de olympische spelen, want de dagen ervoor waren de minderen combinaties wel juist gepunt met lage percentages.

Vervolgens komt er een Duitser de bak in met een paard wat geheel uit tact en zelfs onregelmatig loopt. Op elke andere wedstrijd zou deze combinatie direct uitgebelt worden en naar huis gestuurd worden. Toch kreeg deze combinatie een ontzettend hoge score.

De enige reden waarom de Brit haar de fouten kon veroorloven was omdat deze in het grijze gedeelte zaten. Ze reed imo beter dan Adelinde, maar de percentages die gegeven zijn klopte écht niet.

Ik herinner me nog dat het wereldrecord van 92% gereden werd, de hele paardenwereld lag op z'n kop omdat dit een belachelijk hoge sore was en dit waarschijnlijk nooit meer gereden zou worden door een andere combinatie.
Nu word er zomaar even een paar procent lager gejureerd...

Ook bij de FEI zijn de alarm bellen af gegaan en de jury moet zich gaan verantwoorden betreft de zeer afwijkende scores.
pi_115380093
oeps.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')