quote:
nou prima, slaap uit dus tijd om te vertellen...
Vooropgesteld muzikaal vond ik het allemaal best goed eigenlijk, veel beter dan ik verwacht ik, ook de vocals, ik hed niet verwacht dat hij zijn screams ook live waar kon maken.
So far for postive.
De bombastische en te vaak gedane opkomst met de Carmina Burana wil ik ze vergeven. De witte maskers en de witte rozen voor het publiek waren een leuke gimmick, als het daarbij was gebleven.
Ik was na de eerste 2 nummers al helemaal sappel van het gelul van de zanger. Dat zijn microfoon af en toe uit viel, tja technisch probleempje misschien, maar van zo'n band verwacht ik het niet en vind ik het slecht. Maar meneer Jared Letho heeft gewoon een zeer irritante manier van het publiek bewerken, te amerikaans denk ik. Na elk nummer was het wel "Let me Hear you scream motherfuckers" en "Holland we love you" en "This is the last gig of our European tour, we'll never forget you" en "Let me see your fists". En dan het liefst nog allemaal tegelijk.
En volgens mij is meneer zanger. Hij deed mij meer denken aan een vier daagse wandelaar. Continue was het nodig om rondjes over het podiium te lopen, hele korte snelle rondjes, maar daardoor 'vergat' of vond hij het niet nodig om ook nog ff te zingen. Volgens mij heeft hij geen enkel nummer helemaal gezongen, op de versie van Capricorn solo na, die heel erg aan de glycerine van bush deed denken.
Daarnaast kreeg het concert ook nog een JAn SMit/Andre hazes sausje. Continue de microfoon richting publiek, zoals hazes ook deed als ie de tekst niet meer wist of geen lucht meer had (90 % van de tijd dus). En of we ff leuk met onze handen in de lucht heen en weer wilde zwaaien. Bah.
En dan hadden we nog het contact van meneer zanger met zijn lichtman. Getver wat een kneus. Tussen de nummers door zeiken op zijn lichtman, "Hey, get the fucking lights out between the songs" en dat een keer of drie. Jongens, als dit de laatste show is van jullie europeese tour (waar ze overigens heel blij mee waren, zeker dat ze in holland waren, ik zweer je dat ze ons nooit vergeten...
![]()
) dan mag dat toch onderhand goed zijn, regel dat dan van te voren joh, dit staat zo belachelijk.
EN crowsurfen als zanger is leuk, en op speakers klimmen is leuk. Maar niet als je daardoor gewoon halve nummers niet zingt.
En dan zwijg ik nog maar ff over de valse uithalen van de zanger in het eerste nummer en in die geweldige glycerine versie van Capricorn (op het moment dat hij stopte met gitaarspelen en wel doorzong, knalde hij ook gelijk een toon of 4 dr langs...).
Dus.
Verder prima concert.
Wanneer Jared een beetje meer maynard van TOOL inslag had gehad was ik een stuk tevredener geweest. Entertainen is cool, maar zorg eerst dat je 'product' in orde is. En dat was het duidelijk niet.
Jammer, want ik had me echt op dit concert verheugd, zit al 3 jaar op dit concert te wachten, vind de cd's geweldig. Maar live... laat maar....
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm |
Twitter