Hmmm misschien heb je gelijk, zo heb ik er nog niet over gedacht. Aan de andere kant: ik kom ook posts tegen over hoe mooi die scéne was dat Walt in bed ligt met Skyler, haar aanraakt maar dat je dan zijn hoofd niet ziet. Of dat 'ie geen afwasmachine koopt en nog steeds met de hand de afwas doet, en wat daar dan weer voor symboliek achter zit. Zulke dingen vind ik dan wat ver gezocht, alsof we allemaal op de filmacademie zitten en elk detail moeten snappen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 13:58 schreef darktower het volgende:
[..]
Ik denk dat je je nog niet realiseert dat juist de combinatie van al die factoren (belichting, camerawerk, acteerwerk, regie, verhaallijn, etc) er voor zorgt dát het zo verslavend is. Als het alleen maar een goed verhaal zou zijn, zou dat nog steeds vreselijk verpest kunnen worden als al die andere factoren niet in orde waren. Juist de combi maakt Breaking Bad zo speciaal. Die laatste aflevering had dat heel sterk. Neem die scène waar Skyler het water in loopt. De traagheid daarvan, dat Walt daar doorheen praat, dat de camera langzaam steeds verder schuift, dat maakt het dat je er zo in mee wordt gezogen... en dat is knap gedaan.
Misschien is dat dan juist weer de kracht van de serie. De één kijkt echt met details ernaar en de ander laat zich meesleuren in het verhaal.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 14:38 schreef Onufriev het volgende:
[..]
Hmmm misschien heb je gelijk, zo heb ik er nog niet over gedacht. Aan de andere kant: ik kom ook posts tegen over hoe mooi die scéne was dat Walt in bed ligt met Skyler, haar aanraakt maar dat je dan zijn hoofd niet ziet. Of dat 'ie geen afwasmachine koopt en nog steeds met de hand de afwas doet, en wat daar dan weer voor symboliek achter zit. Zulke dingen vind ik dan wat ver gezocht, alsof we allemaal op de filmacademie zitten en elk detail moeten snappen.
Ik vind het idd juist leuk dat, hoevaak je een aflevering ook bekijkt, hoe meer dingen je opvallen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 14:40 schreef Danielle83 het volgende:
[..]
Misschien is dat dan juist weer de kracht van de serie. De één kijkt echt met details ernaar en de ander laat zich meesleuren in het verhaal.
Onbegrijpelijk, zeker na EP04.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 15:10 schreef Omniej het volgende:
Heb het vorige topic even geskipt om spoilers te voorkomen, en ben inmiddels weer helemaal bij met kijken. Als ik heel eerlijk ben, moet ik bekennen dat dit het eerste seizoen is waarin ik merk dat ik vaak afgeleid raak tijdens het kijken. De vorige seizoenen wisten met altijd bij de strot te grijpen en ik keek soms episode na episode, maar nu heb ik dat totaal niet. Nóg niet in ieder geval...
Die details schijnen er anders wel echt met opzet in te zijn verwerkt. Als je de producer hoort praten over eerdere seizoenen (die interviews zijn vast ook wel op YT te vinden) heeft hij het veel over die bepaalde details die het verhaal ondersteunen/bepaalde onderwerpen symboliseren.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 14:38 schreef Onufriev het volgende:
[..]
Hmmm misschien heb je gelijk, zo heb ik er nog niet over gedacht. Aan de andere kant: ik kom ook posts tegen over hoe mooi die scéne was dat Walt in bed ligt met Skyler, haar aanraakt maar dat je dan zijn hoofd niet ziet. Of dat 'ie geen afwasmachine koopt en nog steeds met de hand de afwas doet, en wat daar dan weer voor symboliek achter zit. Zulke dingen vind ik dan wat ver gezocht, alsof we allemaal op de filmacademie zitten en elk detail moeten snappen.
quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 14:38 schreef Onufriev het volgende:
[..]
Op zich heeft Skyler inmiddels wel een punt hoor.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 15:40 schreef NoCigar het volgende:
Anderzijds leek Walt deze aflevering eindelijk weer een beetje van het leven te genieten, met zijn auto. Komt Skyler weer roet in het eten gooien.
Hat zal natuurlijk fout gaan met dat mens van Madrigal.
http://www.hats.com/p/136824/Bollman-Collection-1940's-Pork-Pie-Hat.aspx?c=1803quote:Op maandag 6 augustus 2012 23:56 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Als je hem gevonden hebt dan wil ik graag een linkje.
Jawel, ik begrijp Skyler ook wel, maar ik vind het zelf wat leuker als karakters niet zo zwart-wit zijn: Walter die nu niets goeds meer kan doen bijvoorbeeld, en door zo te redeneren houd ik dat nog wat langer vast, ook al gaat het de andere kant op.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 15:56 schreef Kluts het volgende:
[..]
Op zich heeft Skyler inmiddels wel een punt hoor.
Daarnaast is het juist behoorlijk dom van Walt om zo te koop te lopen met dat soort zaken.
Hoogmoed...
En dat mens van Madrigal gingen ze toch afmaken?
Ja, ik twijfel nu ook, ik heb dat stukje volgens mij niet heel goed opgelet, want ik weet nu niet meer of Walt dat goedkeurde of niet.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:10 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Jawel, ik begrijp Skyler ook wel, maar ik vind het zelf wat leuker als karakters niet zo zwart-wit zijn: Walter die nu niets goeds meer kan doen bijvoorbeeld, en door zo te redeneren houd ik dat nog wat langer vast, ook al gaat het de andere kant op.
Ik dacht dat dat mens juist bleef leven? Jesse bedankte Walt er nog voor meen ik. Maar ik kan me vergissen natuurlijk.
Van Walt moest de methylamine blijven vloeien, dus ze moet blijven leven.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:15 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ja, ik twijfel nu ook, ik heb dat stukje volgens mij niet heel goed opgelet, want ik weet nu niet meer of Walt dat goedkeurde of niet.
Ik vatte dat juist zo op dat het hem geen reet uitmaakt hoe dat dan gebeurd, als het maar gebeurd.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:18 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Van Walt moest de methylamine blijven vloeien, dus ze moet blijven leven.
Ah, dan is dat weer helder.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:26 schreef vault_tec het volgende:
Walt nam het juist op voor haar. Maar als er een andere manier is om aan dat spul te komen dan mag ze dood.
Ah, ik heb dus niet persé zitten slapen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 17:15 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Na dat Walt zegt dat deze trein niet mag stoppen, wordt er meteen overgegaan naar een scène waarin Walt en Jesse naar buiten komen en Jesse zegt dat hij Walt's idee goed vind. Walt is (denk ik) weer met een geniaal idee is gekomen betreft die Lucia en de methylamine. Maar dat wordt natuurlijk expres voor ons kijkers nog niet duidelijk gemaakt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |