abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115237712

About the Show

Breaking Bad follows protagonist Walter White (Bryan Cranston), a chemistry teacher who lives in New Mexico with his wife (Anna Gunn) and teenage son (RJ Mitte) who has cerebral palsy. White is diagnosed with Stage III cancer and given a prognosis of two years left to live. With a new sense of fearlessness based on his medical prognosis, and a desire to secure his family's financial security, White chooses to enter a dangerous world of drugs and crime and ascends to power in this world. The series explores how a fatal diagnosis such as White's releases a typical man from the daily concerns and constraints of normal society and follows his transformation from mild family man to a kingpin of the drug trade.

Het eerste en vorige topic: [USA] Breaking Bad: Change the equation.

Posters en info S1 t/m 5 op een rij

Wikipedia

AMC Homepage

<O)
pi_115237724
nieuwe :)
pi_115238309
Als ze nou dood zou gaan in de serie mag ze van mij die emmy hebben
"Ik heb nog nooit een zak geld een doelpunt zien maken"
pi_115238588
Skyler speelt zeker dit laatste zijn seizoen haar rol echt fantastisch. Grappig ook dat in eerdere seizoenen Walt alsnog sympathiek was en zij eigenlijk vaak het zeikwijf leek.

Nu ben ik zelf op een punt dat ik Skyler inmiddels wel snap, en Walt steeds meer een ontzettende dickhead wordt.

Was weer een toffe aflevering iig! O+
[b] Unstable. Volatile. Dangerous. [/b]
YES! The rhythm, the rebel.
pi_115238957
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:58 schreef darktower het volgende:

[..]

Ik denk dat je je nog niet realiseert dat juist de combinatie van al die factoren (belichting, camerawerk, acteerwerk, regie, verhaallijn, etc) er voor zorgt dát het zo verslavend is. Als het alleen maar een goed verhaal zou zijn, zou dat nog steeds vreselijk verpest kunnen worden als al die andere factoren niet in orde waren. Juist de combi maakt Breaking Bad zo speciaal. Die laatste aflevering had dat heel sterk. Neem die scène waar Skyler het water in loopt. De traagheid daarvan, dat Walt daar doorheen praat, dat de camera langzaam steeds verder schuift, dat maakt het dat je er zo in mee wordt gezogen... en dat is knap gedaan. :)
Hmmm misschien heb je gelijk, zo heb ik er nog niet over gedacht. Aan de andere kant: ik kom ook posts tegen over hoe mooi die scéne was dat Walt in bed ligt met Skyler, haar aanraakt maar dat je dan zijn hoofd niet ziet. Of dat 'ie geen afwasmachine koopt en nog steeds met de hand de afwas doet, en wat daar dan weer voor symboliek achter zit. Zulke dingen vind ik dan wat ver gezocht, alsof we allemaal op de filmacademie zitten en elk detail moeten snappen.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 14:40:58 #6
242120 Danielle83
Don&#8217;t dream it, be i
pi_115239052
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 14:38 schreef Onufriev het volgende:

[..]

Hmmm misschien heb je gelijk, zo heb ik er nog niet over gedacht. Aan de andere kant: ik kom ook posts tegen over hoe mooi die scéne was dat Walt in bed ligt met Skyler, haar aanraakt maar dat je dan zijn hoofd niet ziet. Of dat 'ie geen afwasmachine koopt en nog steeds met de hand de afwas doet, en wat daar dan weer voor symboliek achter zit. Zulke dingen vind ik dan wat ver gezocht, alsof we allemaal op de filmacademie zitten en elk detail moeten snappen.
Misschien is dat dan juist weer de kracht van de serie. De één kijkt echt met details ernaar en de ander laat zich meesleuren in het verhaal.
pi_115239654
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 14:40 schreef Danielle83 het volgende:

[..]

Misschien is dat dan juist weer de kracht van de serie. De één kijkt echt met details ernaar en de ander laat zich meesleuren in het verhaal.
Ik vind het idd juist leuk dat, hoevaak je een aflevering ook bekijkt, hoe meer dingen je opvallen.
Sommige zaken zijn wel degelijk relevant voor het verhaal, andere dingen misschien niet direct, maar ik vind het erg leuk dat ze echt oog voor detail hebben.
pi_115240121
Heb het vorige topic even geskipt om spoilers te voorkomen, en ben inmiddels weer helemaal bij met kijken. Als ik heel eerlijk ben, moet ik bekennen dat dit het eerste seizoen is waarin ik merk dat ik vaak afgeleid raak tijdens het kijken. De vorige seizoenen wisten met altijd bij de strot te grijpen en ik keek soms episode na episode, maar nu heb ik dat totaal niet. Nóg niet in ieder geval...
pi_115240169
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 15:10 schreef Omniej het volgende:
Heb het vorige topic even geskipt om spoilers te voorkomen, en ben inmiddels weer helemaal bij met kijken. Als ik heel eerlijk ben, moet ik bekennen dat dit het eerste seizoen is waarin ik merk dat ik vaak afgeleid raak tijdens het kijken. De vorige seizoenen wisten met altijd bij de strot te grijpen en ik keek soms episode na episode, maar nu heb ik dat totaal niet. Nóg niet in ieder geval...
Onbegrijpelijk, zeker na EP04.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_115240591
quote:

[..]

Die details schijnen er anders wel echt met opzet in te zijn verwerkt. Als je de producer hoort praten over eerdere seizoenen (die interviews zijn vast ook wel op YT te vinden) heeft hij het veel over die bepaalde details die het verhaal ondersteunen/bepaalde onderwerpen symboliseren.
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_115240808
Beter was Walt niet achter haar aan in het water gesprongen.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 15:29:07 #12
331250 tuut-chips
Koning redstone
pi_115240866
Skyler verdient een kogel, geen emmy.
Ben nooit lid geweest van de Skyler haatclub, maar ik was wel echt teleurgesteld toen Walt haar uit het water haalde :'(

Anna Gunn verdient wel een Emmy hoor. Als mensen je in het echt gaan haten om een personage dat je in een televisieserie speelt, dan weet je dat je het goed doet (kijk naar Joffrey uit GoT!)
pi_115241332
Anderzijds leek Walt deze aflevering eindelijk weer een beetje van het leven te genieten, met zijn auto. Komt Skyler weer roet in het eten gooien.
Hat zal natuurlijk fout gaan met dat mens van Madrigal.
anonieme razernist
pi_115241432
Reacties hier over Skyler zijn altijd geweldig, lachmateriaal O+

Bedankt jongens!
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 15:44:34 #15
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_115241476
quote:

[..]

Ik ga naar huis.
pi_115241980
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 15:40 schreef NoCigar het volgende:
Anderzijds leek Walt deze aflevering eindelijk weer een beetje van het leven te genieten, met zijn auto. Komt Skyler weer roet in het eten gooien.
Hat zal natuurlijk fout gaan met dat mens van Madrigal.
Op zich heeft Skyler inmiddels wel een punt hoor.

Daarnaast is het juist behoorlijk dom van Walt om zo te koop te lopen met dat soort zaken.
Hoogmoed...

En dat mens van Madrigal gingen ze toch afmaken?
  † In Memoriam † dinsdag 7 augustus 2012 @ 15:59:49 #17
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_115242155
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 23:56 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Als je hem gevonden hebt dan wil ik graag een linkje. :P
http://www.hats.com/p/136824/Bollman-Collection-1940's-Pork-Pie-Hat.aspx?c=1803

Die is het. :)
Carpe Libertatem
pi_115242640
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 15:56 schreef Kluts het volgende:

[..]

Op zich heeft Skyler inmiddels wel een punt hoor.

Daarnaast is het juist behoorlijk dom van Walt om zo te koop te lopen met dat soort zaken.
Hoogmoed...

En dat mens van Madrigal gingen ze toch afmaken?
Jawel, ik begrijp Skyler ook wel, maar ik vind het zelf wat leuker als karakters niet zo zwart-wit zijn: Walter die nu niets goeds meer kan doen bijvoorbeeld, en door zo te redeneren houd ik dat nog wat langer vast, ook al gaat het de andere kant op.
Ik dacht dat dat mens juist bleef leven? Jesse bedankte Walt er nog voor meen ik. Maar ik kan me vergissen natuurlijk.
anonieme razernist
pi_115242880
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 16:10 schreef NoCigar het volgende:

[..]

Jawel, ik begrijp Skyler ook wel, maar ik vind het zelf wat leuker als karakters niet zo zwart-wit zijn: Walter die nu niets goeds meer kan doen bijvoorbeeld, en door zo te redeneren houd ik dat nog wat langer vast, ook al gaat het de andere kant op.
Ik dacht dat dat mens juist bleef leven? Jesse bedankte Walt er nog voor meen ik. Maar ik kan me vergissen natuurlijk.
Ja, ik twijfel nu ook, ik heb dat stukje volgens mij niet heel goed opgelet, want ik weet nu niet meer of Walt dat goedkeurde of niet.
  † In Memoriam † dinsdag 7 augustus 2012 @ 16:18:14 #20
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_115243001
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 16:15 schreef Kluts het volgende:

[..]

Ja, ik twijfel nu ook, ik heb dat stukje volgens mij niet heel goed opgelet, want ik weet nu niet meer of Walt dat goedkeurde of niet.
Van Walt moest de methylamine blijven vloeien, dus ze moet blijven leven.
Carpe Libertatem
pi_115243245
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 16:18 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Van Walt moest de methylamine blijven vloeien, dus ze moet blijven leven.
Ik vatte dat juist zo op dat het hem geen reet uitmaakt hoe dat dan gebeurd, als het maar gebeurd.
Ofwel, dat het hem om het even was of zij afgemaakt werd of niet.

Maar dat is puur hoe ik het opgevat heb hoor. :D
pi_115243352
Walt nam het juist op voor haar. Maar als er een andere manier is om aan dat spul te komen dan mag ze dood.
pi_115243464
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 16:26 schreef vault_tec het volgende:
Walt nam het juist op voor haar. Maar als er een andere manier is om aan dat spul te komen dan mag ze dood.
Ah, dan is dat weer helder.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 17:15:41 #24
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_115246386
Na dat Walt zegt dat deze trein niet mag stoppen, wordt er meteen overgegaan naar een scène waarin Walt en Jesse naar buiten komen en Jesse zegt dat hij Walt's idee goed vind. Walt is (denk ik) weer met een geniaal idee is gekomen betreft die Lucia en de methylamine. Maar dat wordt natuurlijk expres voor ons kijkers nog niet duidelijk gemaakt.
pi_115246820
quote:
3s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 17:15 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Na dat Walt zegt dat deze trein niet mag stoppen, wordt er meteen overgegaan naar een scène waarin Walt en Jesse naar buiten komen en Jesse zegt dat hij Walt's idee goed vind. Walt is (denk ik) weer met een geniaal idee is gekomen betreft die Lucia en de methylamine. Maar dat wordt natuurlijk expres voor ons kijkers nog niet duidelijk gemaakt.
Ah, ik heb dus niet persé zitten slapen. :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')