abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 13:51:00 #1
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_115236877
Voor wie is de FOK!Dieetclub bedoeld? De FOK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FOK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Goede en lekkere tips voor verantwoord ontbijt/lunch: Gezonde ontbijt/lunch keuzes

Ik wil ook! Dat kan ;) Maak een dieetticker aan op www.lilyslim.com, vergeet je naam niet in de ticker te zetten!! Meld in dit topic duidelijk dat je ook in de OP wilt en geef het linkje van je ticker. De topicstarter of een van de modjes zet je er dan bij. Als je een account aanmaakt. krijgt je ticker hier automatisch ook een update als je iets aanpast. Als je geen account wilt. zul je ieder weegmoment een nieuwe ticker aan moeten maken en de url duidelijk in het topic zetten met het verzoek om aanpassing van je ticker.

Deelnemers Hieronder de deelnemers en de tickers!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_115236984
Chips haal ik sowieso vrij weinig in huis, want dan moet inderdaad de zak op. Soms doe ik het wel, omdat ik er zin in heb. :D
It's all fun and games until someone loses a head
Mijn nagellakjes
Londena Blog
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 13:54:39 #3
149959 SQ
snelle trees
pi_115237032
Gezond eten! :D ik heb nog 2 paprikas en een komkommer :9
disclaimer
pi_115237819
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:53 schreef Dwyn het volgende:
Chips haal ik sowieso vrij weinig in huis, want dan moet inderdaad de zak op. Soms doe ik het wel, omdat ik er zin in heb. :D
Ik ben blij dat ze geen kant en klare guacamole meer hebben bij de Dirk.
Met nacho chips :9~ :@
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_115237927
Oh, hier liggen nacho chips :') voor het avondeten van vrijdag: nachos con todo, 1/4 zak wordt echter altijd weggegooid na anderhalve week omdat we ons 'voornemen' om dit keer maar eens wat chipjes te eten de avond erna nooit nakomen en er nooit een hele zak chips op gaat in dat gerecht :@

Maargoed, het klinkt heel suf en heel denigrerend wellicht, maar uiteindelijk komt het allemaal neer op 'hoe graag wil je gezond(er) gaan leven' en 'hoe graag wil je afvallen'. Wil je het niet eten? Koop het dan niet. Krijg je het aangeboden? Wijs het dan af zonder bang te zijn dat mensen denken 'oh, die is zeker aan de lijn', want wat is daar mis mee? Zeg gewoon: "nee, dank je, ik probeer m'n leefstijl te verbeteren en daar passen <insert dingen die aangeboden worden> niet in" en als ze dan zeggen "ah joh, die ene keer", dan zeg je dat dat voor hen wellicht zo is, maar voor jou zeker op dit moment niet. Gewoon eerlijk zijn over je wensen, plannen en voornemens voor de toekomst in plaats van krampachtig anderen tevreden houden of je schamen voor het willen veranderen van je leefstijl.
Ja doei.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 14:20:04 #6
149959 SQ
snelle trees
pi_115238194
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 14:14 schreef motorbloempje het volgende:
Oh, hier liggen nacho chips :') voor het avondeten van vrijdag: nachos con todo, 1/4 zak wordt echter altijd weggegooid na anderhalve week omdat we ons 'voornemen' om dit keer maar eens wat chipjes te eten de avond erna nooit nakomen en er nooit een hele zak chips op gaat in dat gerecht :@

Maargoed, het klinkt heel suf en heel denigrerend wellicht, maar uiteindelijk komt het allemaal neer op 'hoe graag wil je gezond(er) gaan leven' en 'hoe graag wil je afvallen'. Wil je het niet eten? Koop het dan niet. Krijg je het aangeboden? Wijs het dan af zonder bang te zijn dat mensen denken 'oh, die is zeker aan de lijn', want wat is daar mis mee? Zeg gewoon: "nee, dank je, ik probeer m'n leefstijl te verbeteren en daar passen <insert dingen die aangeboden worden> niet in" en als ze dan zeggen "ah joh, die ene keer", dan zeg je dat dat voor hen wellicht zo is, maar voor jou zeker op dit moment niet. Gewoon eerlijk zijn over je wensen, plannen en voornemens voor de toekomst in plaats van krampachtig anderen tevreden houden of je schamen voor het willen veranderen van je leefstijl.
Jup. En vooral niet elke keer externe factoren de schuld geven en steeds in je slachtofferrol kruipen. Want daar schiet je niets mee op.

En ALS je dan eens in de zoveel tijd een keer uit je dak gaat, sta er dan voor 110% achter en geniet er gewoon van ^O^
disclaimer
pi_115238364
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 14:14 schreef motorbloempje het volgende:

True :Y
pi_115239613
Kijk, wijze woorden in het begin van het topic.
Gewoon lekker relax leven en zeker geen honger lijden.

Als je er niet mee om kan gaan moet je het niet in huis halen.

Te strak dieten gaat het toch niet worden, dat houdt niemand vol.

Wij hebben vorige week ook lekker patat gegeten maar dan ipv veel fritessaus een kommetje gemaakt met 1/4 fritessaus en 3/4 curry en een halve gesnipperde ui.
En ipv van een paar snacks een stuk vlees in de grillpan.

Heerlijk gegeten.

Niet teveel vastklampen wat op internet staat maar gewoon een beetje logisch nadenken, geldt ook voor zoetstoffen e.d.
Als je alles moet geloven kan je alleen nog maar water drinken.
Nou lekker is dat, alleen maar water :N
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_115240493
Ik ben 2 kilo aangekomen in 2 weken vakantie :@ c_/

Op uitzendinggemist staat trouwens een aflevering van de Keuringsdienst van Waarde over honing en ook over meningen daarvan.
Spoilers!
pi_115254002
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 11:00 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Als je honing wil gebruiken als natuurlijke suiker, dat zul je wel naar de natuurwinkel moeten.
De honing in de supermarkt komt van bijen die gevoed worden met suikerwater (in plaats van de eigen honing).
Euh, voor het natuurlijk suikergehalte gaat dat van dat suikerwater niet uitmaken hoor.
Als je bijen beroofd van hun honing, moeten ze ander wintervoer krijgen dan hun eigen honingvoorraad. Alle huis-tuin-en-keuken-imkers doen dat met suikerwater.
De honing die de bijen maken maken ze niet in de winter en niet van suiker, maar van nectar. Ook de supermarktbijen. Dat dat dan weer versneden kan worden door een mens is een ander verhaal.

Een biologische imker voert de bijen ook met suikerwater, of laat bijen de hongerdood sterven (of tapt geen honing, maar dan maakt het voor de consument niet zoveel uit).
Een biologische imker zal de bijen naast het suikerwater ook wat van de eigen honing laten.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_115260286
Dat kletsen over zwemmen eerder vandaag heeft een goed effect op mij gehad! Ik heb net 42 baantjes (van 25m) gezwommen! *O* Dat was echt lang geleden. :D
Het was heerlijk. O+
Crashing might hurt your health.
pi_115262093
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 21:38 schreef helicopter het volgende:
Dat kletsen over zwemmen eerder vandaag heeft een goed effect op mij gehad! Ik heb net 42 baantjes (van 25m) gezwommen! *O* Dat was echt lang geleden. :D
Het was heerlijk. O+
^O^

het " Fok!-dieetclub- effect" !

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
pi_115283997
Ik had gisteren wel enorme honger toen ik van het zwemmen terug kwam. Dat vind ik zo raar... na hardlopen heb ik nooit honger, maar als ik gezwommen heb kost het echt moeite om me niet vol te stoppen met eten. :?
  woensdag 8 augustus 2012 @ 12:44:04 #14
149959 SQ
snelle trees
pi_115284558
Ik krijg ook mega honger van zwemmen.
disclaimer
pi_115284569
Ik niet :+
Ja doei.
  woensdag 8 augustus 2012 @ 12:55:22 #16
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_115284979
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 12:44 schreef Stormqueen het volgende:
Ik krijg ook mega honger van zwemmen.
en dan vooral trek in patat :@
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  woensdag 8 augustus 2012 @ 13:05:31 #17
149959 SQ
snelle trees
pi_115285338
Friet, nee, dat niet. Ben niet zo'n frietmens...
disclaimer
pi_115285392
quote:
7s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 12:55 schreef Barreltje het volgende:

[..]

En pannenkoeken. Als het maar vet is. :@
Ik heb het gisteren gelukkig bij een kiwi een een AH vruchtenmouse toetje weten te houden. Maar ik ging wel met een knorrende maag mijn bed in. :%
pi_115285441
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 13:07 schreef helicopter het volgende:

[..]

En pannenkoeken. Als het maar vet is. :@
Ik heb het gisteren gelukkig bij een kiwi een een AH vruchtenmouse toetje weten te houden. Maar ik ging wel met een knorrende maag mijn bed in. :%
Waarom zou je dat doen? :@ heb je écht niets gezonds/fatsoenlijks in huis? wees toch niet zo bang om te eten, zolang het maar fatsoenlijk voer is.
Ja doei.
pi_115285494
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 13:08 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Waarom zou je dat doen? :@ heb je écht niets gezonds/fatsoenlijks in huis? wees toch niet zo bang om te eten, zolang het maar fatsoenlijk voer is.
Ik had kwark kunnen nemen, maar ik had (op papier) gewoon genoeg gegeten en mijn lijf moet maar leren dat genoeg genoeg is. :P
Edit: even uitgerekend... ik heb ongeveer 1875 kcal binnengekregen gisteren. Is toch niet echt te weinig. Conclusie: mijn lijf zeurde. 8-)

[ Bericht 11% gewijzigd door helicopter op 08-08-2012 13:37:46 ]
pi_115285724
quote:
7s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 12:55 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Ik heb dezelfde pavlov reactie :D
Spoilers!
pi_115286579
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 15:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
Op uitzendinggemist staat trouwens een aflevering van de Keuringsdienst van Waarde over honing en ook over meningen daarvan.
Zo, dat ben ik meteen maar eens gaan kijken/luisteren :)
pi_115293294
En hoe was het?
Tevens :W popje
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_115324460
OMG dat je keihard naar beneden aan het gaan bent en elke redelijke dump het gevoel van een gouden medaille geeft *O*
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_115324560
Dump? Dat herinner ik me niet eens.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')