abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115231976
Oké, sommigen zullen mij compleet voor gek gaan verklaren, en ik begin er zelf ook aan te twijfelen, hahaha…

Door de eurocrisis ben ik sinds kort enorm geinteresseerd geraakt in wereldpolitiek en hoe meer je daarover leest hoe meer ik me besef dat we in hele angstige tijden leven.

Het zal beginnen met de ineenstorting van de euro en de dollar en de val van het kapitalisme. Daar is naar mijn mening geen enkele twijfel meer over mogelijk, alleen het exacte moment is nog onzeker (zeitgeist, max keisler)

De voorspelling is dat totale paniek zal uitbreken in de USA, ongelijkheid, mensen jaren lang bestolen door de elite, sociale onrust, demonstraties en geweld tot gevolg.

Dat de overheid daar geheel uit de hand eet van ongelooflijk machtige bankiers die hier allemaal op aangestuurd hebben is inmiddels ook al lang geen geheim meer.

Obama heeft ondertussen al een verdrag getekend dat erop neer komt dat ‘Martial Law’ uitgevoerd kan worden en middels allerlei slinkse manieren worde de grondwet daar langzaam maar zeker veranderd.

Niet voor niets heeft de politie daar orders uitstaan voor de aanschaf van 450 miljoen ‘hollow tip bullets’ voor binnenlandse veiligheidsdiensten. Met andere woorden, zij bereiden zich voor op het onvermijdelijke.

Allemaal om de meute onder bedwang te houden.

Het enige probleem voor de overheid is dat op dit moment nog dat het gros van de amerikanen thuis een heel arsenaal aan wapens heeft liggen.

Incidenten (Denver shooting, Sikh tempel shooting en onvermijdelijk de volgende schietpartij) worden nu aangegrepen om het bezit van wapens te verbieden.
Iets wat in principe een goede zaak zou zijn, ware het niet dat de amerikaanse overheid zich in het geniep aan het ontpoppen is tot een totalitair, fascistisch, militair-industrieel regime.

Natuurlijk kunnen we dan ook het één en ander verder door trekken naar de ‘New World Order’ maar als ik dat publiekelijk roep krijg ik geheid een enkeltje Pieter Baan Centrum.

Mijn belangrijkste vraag aan jullie, ben ik paranoide aan het worden of zien jullie hier ook verbanden in?

En belangrijker, wat denken jullie dat dit voor consequenties zal hebben voor ons in Europa?
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 12:06:17 #2
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_115232288
Je bent paranoide. 1 tip causaal verband.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_115232454
Nee nee, de welvaart in amerika "druppelt" naar beneden toe.. :')

Alleen het stukje dat er op een gegeven moment die 90% amerikanen wakker worden en beseffen dat al hun geld naar die 10% gaat, ja dat zie ik de komende 50 jaar ook wel gebeuren.

Amerikaanse dollar however, de amerikanen spelen al 10 jaar een spelletje sinds ze weten dat hun eigen economie vooral op schulden is gebaseerd.

Dit doen ze sinds de laatste 5 jaar via economische oorlogsvoering voornamelijk in Europa.

Waarom denk je dat ze weigerde het verzekeringsgeld uit te keren voor griekenland bij een eventuele faillisement? (vanaf dag 1 geweigerd, maar wel verzekerd bij een amerikaanse bank he)

En dat die geigner speciaal kwam bijzitten bij een EU vergadering om ons te "overtuigen" vooral griekenland te steunen in plaats van eruit te gooien.

anders hadden we waarschijnlijk allang besloten die grieken eruit te mieteren.
pi_115232690
Nee, ik zie geen enkel verband tussen de enorme problemen waarin het bancaire systeem zich momenteel bevinden en de schietpartijen in o.a. die bioscoop in Denver.
Wel denk ik dat als systeembanken individueel al het complete BNP van landen overschrijden dit vrijwel zeker tot een val moet leiden als er niet verstandig mee word omgegaan zoals nu het geval is.

Maar mensen die de wapens oppakken om tegen de regering te vechten geloof ik niet zo in. Amerika is nog steeds een democratie en al zullen er onrusten zijn een massale burgeroorlog verwacht ik niet.
Simpelweg omdat als je de geschiedenis bekijkt de grootste, meest dodelijke oorlogen allemaal geinitieerd zijn door overheden of dictators en niet door burgerinitiatieven.

Kijk naar 1962 ten tijde van de Cubacrisis. Als het er echt om gaat zijn veel mensen opeens best wel rationeel.
Ik geloof ook niet dat veel mensen bereid zijn om te moorden als opeens hun spaarcentjes weg zouden zijn. Ik niet in ieder geval, jij wel??

Zeker als het spaargeld van iedereen weg is. Wat je dan krijgt is economische totalitaire deflatie waardoor een brood bijvoorbeeld weer 3 cent gaat kosten omdat niemand ene reet te besteden heeft.
Uiteindelijk zal de economie zichzelf weer herstellen doordat mensen weer geld gaan verdienen en gaan sparen.

Dat een collapse onvermijdelijk is ben ik wel met je eens. Dat het gaat leiden tot een massale oorlog geloof ik niet.
Diversiteit (in ras, afkomst of religie) is eerder reden tot oorlog dan als miljoenen mensen in hetzelfde schuitje zitten.
Dat is geen reden om elkaar af te maken gok ik zo.
pi_115233363
Ik impliceer ook geen direct verband tussen de problemen in de bancaire sector en de schietpartij in Denver, verre van dat...

Maar dit geeft toch wel degelijk te denken:

http://rt.com/usa/news/dhs-million-point-government-179/

Wat dat betreft heb ik nog meer vertrouwen in de rationaliteit van de gemiddelde amerikaan dan in de overheid aldaar....

Ik moet bekennen dat ik niet geheel bekend ben met de Cuba-crisis, zal er zo eens wat over gaan lezen. Ik denk wel dat je verder terug zult moeten kijken dan 1962, naar pak m beet de jaren 30 om te zien dat crisis en depressie wel degelijk kunnen en zullen leiden tot oorlog. De situatie anno nu is alleen nog vele malen complexer geworden aangezien er nieuwe spelers (met name China en Rusland) op het wereldtoneel zijn verschenen. Maargoed, dat is een ander thema.
pi_115233595
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 12:16 schreef Nozem. het volgende:
Nee, ik zie geen enkel verband tussen de enorme problemen waarin het bancaire systeem zich momenteel bevinden en de schietpartijen in o.a. die bioscoop in Denver.
Wel denk ik dat als systeembanken individueel al het complete BNP van landen overschrijden dit vrijwel zeker tot een val moet leiden als er niet verstandig mee word omgegaan zoals nu het geval is.

Maar mensen die de wapens oppakken om tegen de regering te vechten geloof ik niet zo in. Amerika is nog steeds een democratie en al zullen er onrusten zijn een massale burgeroorlog verwacht ik niet.
Simpelweg omdat als je de geschiedenis bekijkt de grootste, meest dodelijke oorlogen allemaal geinitieerd zijn door overheden of dictators en niet door burgerinitiatieven.

Kijk naar 1962 ten tijde van de Cubacrisis. Als het er echt om gaat zijn veel mensen opeens best wel rationeel.
Ik geloof ook niet dat veel mensen bereid zijn om te moorden als opeens hun spaarcentjes weg zouden zijn. Ik niet in ieder geval, jij wel??

Zeker als het spaargeld van iedereen weg is. Wat je dan krijgt is economische totalitaire deflatie waardoor een brood bijvoorbeeld weer 3 cent gaat kosten omdat niemand ene reet te besteden heeft.
Uiteindelijk zal de economie zichzelf weer herstellen doordat mensen weer geld gaan verdienen en gaan sparen.

Dat een collapse onvermijdelijk is ben ik wel met je eens. Dat het gaat leiden tot een massale oorlog geloof ik niet.
Diversiteit (in ras, afkomst of religie) is eerder reden tot oorlog dan als miljoenen mensen in hetzelfde schuitje zitten.
Dat is geen reden om elkaar af te maken gok ik zo.
Elke ineenklapping van welke beschaving of maatschappij dan ook, in de meeste gevallen zelfs maar de dreiging ervan, heeft geleid tot oorlog.

Dat is namelijk de beste manier om de schapen op iets anders te laten richten dan eigen ellende.
pi_115234310
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 12:41 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Elke ineenklapping van welke beschaving of maatschappij dan ook, in de meeste gevallen zelfs maar de dreiging ervan, heeft geleid tot oorlog.

Dat is namelijk de beste manier om de schapen op iets anders te laten richten dan eigen ellende.
Het einde van een beschaving resulteert altijd in een vorm van zinloos bloedvergieten waarin bevolking van een betreffend land eerder slachtoffer is van de daden van zijn of haar overheid dan dat men zichzelf wenst bezig te houden met moorden.
Kijk maar naar de ineenstorting van bijvoorbeeld Hitler's Derde Rijk of het Romeinse rijk. Miljoenen mensen stierven door de vergelding van vroegere vijanden in een oorlog wij zij zelf niet eens om gevraagd hadden.

Amerika = God. Of dat vinden zij zelf tenminste.
Ze zijn al jaren failliet maar who cares? Alsof iemand ze iets kan maken.
Als de huidige omstandigheden niet meer werken dan vormen ze internationale verdragen, wetten en zelfs hele systemen om totdat het wel weer functioneert voor hun.

Dus behalve als iemand de wapens durft te op te pakken tegen de VS omdat ze hun rekeningen niet betalen zal de VS echt niet van binnenuit kapot gaan door interne problemen van welke aard dan ook. Daar is de gemiddelde Amerikaan sowieso veel te patriottistisch voor.
pi_115234793
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 12:58 schreef Nozem. het volgende:

[..]

Het einde van een beschaving resulteert altijd in een vorm van zinloos bloedvergieten waarin bevolking van een betreffend land eerder slachtoffer is van de daden van zijn of haar overheid dan dat men zichzelf wenst bezig te houden met moorden.
Kijk maar naar de ineenstorting van bijvoorbeeld Hitler's Derde Rijk of het Romeinse rijk. Miljoenen mensen stierven door de vergelding van vroegere vijanden in een oorlog wij zij zelf niet eens om gevraagd hadden.

Amerika = God. Of dat vinden zij zelf tenminste.
Ze zijn al jaren failliet maar who cares? Alsof iemand ze iets kan maken.
Als de huidige omstandigheden niet meer werken dan vormen ze internationale verdragen, wetten en zelfs hele systemen om totdat het wel weer functioneert voor hun.

Dus behalve als iemand de wapens durft te op te pakken tegen de VS omdat ze hun rekeningen niet betalen zal de VS echt niet van binnenuit kapot gaan door interne problemen van welke aard dan ook. Daar is de gemiddelde Amerikaan sowieso veel te patriottistisch voor.
Ik zei oorlog, niet burgeroorlog.
pi_115234895
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:09 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ik zei oorlog, niet burgeroorlog.
Amerika is altijd in oorlog.
pi_115234918
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:11 schreef Nozem. het volgende:

[..]

Amerika is altijd in oorlog.
Nou dat is waar. :P
pi_115235034
Oorlog om af te leiden van binnenlanse problematieken zijn de amerikanen ook meester in. Wie durft zich openlijk uit te spreken tegen de USA? Juist ... Iran!

U weet dat de USS Enterprise voor anker ligt in de straat van Hormuz? Een oud schip, economisch al lang afgeschreven en staat in de planning om volgend jaar te worden gedemonteerd. Dat is natuurlijk duur en het zou veel beter gebruikt kunnen worden:

Iran zal uitgelokt worden tot een aanval, ze worden nu economisch onder druk gezet en kapot gemaakt en als ze dat niet uit eigen beweging doen dan word het wel middels een 'false flag' incident in scene gezet zoals eerder ook het 'Tonkin' incident dat aanleiding was om Vietnam binnen te vallen.
Zoals 11 september ook de aanleiding gaf voor de war on terror, inval in afghanistan en irak.

Gooi hier nog het gegeven bij dat de amerikaanse verkiezingen voor november voor de deur staan en do the math....

De wereld is nog vele malen zieker dan jij en ik ooit hadden kunnen bedenken.
pi_115235136
quote:
Romney is a longtime critic of cutting the defense budget, arguing that shrinking the numbers of ground troops, planes and ships will damage national security. While the Pentagon has proposed $487 billion in budget cuts over the next decade, Romney has suggested increasing the military's budget by as much as $2 trillion during the same period, according to some estimates.
Als deze clown nu even president zou worden is dat alleen maar goed voor de stabiliteit in de wereld.
Je moet er niet aan denken dat er een gewapend conflict ontstaat tussen een sterker geworden China en een economisch en militair verzwakte VS.

Tegen een VS met deze militaire capaciteiten zal elk land met enig verstand wel 10x nadenken voor ze een aanval plegen.
pi_115235269
Een land als amrika, met behoorlijk at arme groepen en achterbuurten/ghetto's zal altijd mate van 'sociale onrust' hebben, die ook zal uitmonden in mogelijke rellen of optreden geweld als er een economische laagconjunctuur plaatsvind...

in het recente verleden waren er bv de rassenrelen in Los Angeles in 1992.
in Tampa, Florida vonden rellen plaats in 1987, 1989 en 1992 (gelijktijdig met de LA rellen),
Cincinnati riots of 2001
rond 1967 en 1968 waren er ook een hoop rellen/riots in amerika.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_115235434
Ja maar dan heb je het over zwarten tegen witten bij wijze van spreken.
Rassenrellen dus.
Een situatie waarin de armen georganiseerd de wapens opnemen tegen de rijken zal niet snel voorkomen aangezien de macht in het vacuüm van een beschaving primair bij de rijken ligt.
pi_115236936
Ehm.... Anaheim 2012 anyone ?

Let er wel iemand op? Dikke Gestapos overal op straat daar... Het is allang te erg.

FLASHPOINT ANAHEIM

pi_115237771
so this is how democracy ends?

de paralellen met de star-wars saga zijn toch gewoon te eng voor woorden?
pi_115238119
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:23 schreef Nozem. het volgende:
Ja maar dan heb je het over zwarten tegen witten bij wijze van spreken.
Rassenrellen dus.
Een situatie waarin de armen georganiseerd de wapens opnemen tegen de rijken zal niet snel voorkomen aangezien de macht in het vacuüm van een beschaving primair bij de rijken ligt.
die zwarten rellen heus niet omdat ze een donkere huid hebben en daar het niet mee eens zijn... ook achter rassenrellen is de armoede een véél belangrijke grond tot onrust en geweld

[ Bericht 0% gewijzigd door RM-rf op 07-08-2012 14:50:26 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_115238467
--> BNW.
pi_115239067
.

[ Bericht 99% gewijzigd door gembird op 07-08-2012 14:49:59 ]
pi_115239359
[quote]0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 14:41 schreef gembird het volgende:

[..]

Luister niet naar figuren die roepen dat alles instorten zal. Dit zal nooit gebeuren. Er is genoeg geld op de wereld en komen wij geld(papier) tekort dan printen zij gewoon geld erbij zodat wij zodoende kunstmatig verder kunnen leven. Doen ze in Amerika ook.
pi_115240246
natuurlijk is er een verband tussen beleid en sociale onrust.
Ik denk zelf dat de sfeer in de samenleving heel anders zou worden als armoede bestreden wordt, iedereen in gelijke mate toegang heeft tot het rechtssysteem en mensen een toekomst hebben.
pi_115240339
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 15:13 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
natuurlijk is er een verband tussen beleid en sociale onrust.
Ik denk zelf dat de sfeer in de samenleving heel anders zou worden als armoede bestreden wordt, iedereen in gelijke mate toegang heeft tot het rechtssysteem en mensen een toekomst hebben.
Dat is onzin aangezien de mens van nature competitief is en altijd op zoek is naar manieren om het beter en makkelijk te krijgen voor zichzelf.
Gelukkig maar, want anders woonden we nog steeds in caves met bontjassen en een kampvuurtje.

Zo lief en sociaal zijn wij mensen echt niet dat een dergelijk gelijkwaardig systeem zou gaan werken.
pi_115240564
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 15:16 schreef Nozem. het volgende:

[..]

Dat is onzin aangezien de mens van nature competitief is en altijd op zoek is naar manieren om het beter en makkelijk te krijgen voor zichzelf.
Gelukkig maar, want anders woonden we nog steeds in caves met bontjassen en een kampvuurtje.

Zo lief en sociaal zijn wij mensen echt niet dat een dergelijk gelijkwaardig systeem zou gaan werken.
Oh? Wie heeft je dit allemaal wijsgemaakt?
pi_115240602
Als je werkelijk denkt dat het eindeloos bijdrukken van geld dat niet bestaat kan blijven voortduren dan moet je je toch echt eens gaan verdiepen in wat economische grondbeginsellen.

'How money is made' op youtube legt een en ander vrij helder uit...

Het feit dat iets nog nooit op deze schaal gebeurd is, maak het niet onmogelijk! Vertel dat maar aan alle joden die nog in Duitsland bleven wonen nadat Hitler aan de macht kwam.

Neem ook eens een kijkje op deze site: http://maxkeiser.com/ die man heeft er wat meer verstand van dan jij en ik.
pi_115240674
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 15:23 schreef bravilor01 het volgende:
Als je werkelijk denkt dat het eindeloos bijdrukken van geld dat niet bestaat kan blijven voortduren dan moet je je toch echt eens gaan verdiepen in wat economische grondbeginsellen.

'How money is made' op youtube legt een en ander vrij helder uit...

Het feit dat iets nog nooit op deze schaal gebeurd is, maak het niet onmogelijk! Vertel dat maar aan alle joden die nog in Duitsland bleven wonen nadat Hitler aan de macht kwam.

Neem ook eens een kijkje op deze site: http://maxkeiser.com/ die man heeft er wat meer verstand van dan jij en ik.
Tegenwoordig hoef je niet meer te drukken, maar kan je gewoon een nulletje op een toetsenbord indrukken als aanvulling op de geldvoorraad.
pi_115240767
dat zorgt voor inflatie, dus stijgende goederenprijzen, dus nog meer mensen die de dagelijkse dingen des levens niet meer kunnen betalen, en de cirkel is weer rond, zie OP
pi_115242578
quote:

[..]

Wel mee eens.
Mensen zijn en blijven competitief, hetgeen natuurlijk niet persé negatief gezien moet worden.
Vooruitgang ipv stilstand.
En iedereen heeft al in gelijke mate toegang tot het rechtssysteem. Hier in Nederland dan.
En armoede kennen we hier ook niet, genoeg sociale vangnetten.
En aan een toekomst kun je werken, niet lethargisch blijven afwachten tot het werk naar jou toekomt, want zo'n feest is het niet.
pi_115243139
Daarom ben ik voor een systeem met voor ieder gelijke kansen. Ik meen ook dat dat het grondbeginsel is van het liberale gedachtegoed.
Als de mens van nature idd competitief is, dan zal een kansloze onderklasse logischerwijs tot ontevredenheid en onrust leiden.
quote:

[..]

pi_115243395
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 16:21 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Daarom ben ik voor een systeem met voor ieder gelijke kansen. Ik meen ook dat dat het grondbeginsel is van het liberale gedachtegoed.
'gelijkheid' is Liberale basiswaarde inderdaad erg belangrijk maar ook een van de moeilijkste begrippen...
voor je het weet wordt het misbruikt door fundamentele types ala mao of de Rode Khmer die mensen gelijk wilde laten worden door ze bv onder dwang exact dezelfde kleding aan te laten trekken zodat er daar geen 'verschil' meer in is...

'Gelijke' kansen scheppen kun je ook doen door het beschermen van verworven eigendommen niet meer zo makkelijk te laten zijn... bv was amerika ook altijd een land waar je erg makkelijk van krantejongen tot miljonair kon verworden, maar, tegelijkertijd ook makkelijk een verworven rijkdom in snelle tijd kon verliezen en ook diep kon vallen...

het is een lastige afweging wat mensen nu wérkelijk willen... snel te verwerven rijkdom end e kans je sociale klasse te ontstijgen, maar evengoed een groot risico net zo diep te valen... of juist een sterke en colelctief gereguleerde 'zekerheid' waarbij het ontvluchten van en bepaalde maatschappelijke positie een stuk lastiger is, maar je evengoed meer sociale zekerheden hebt om op terug te vallen.
pi_115246299
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 15:22 schreef Gray het volgende:

[..]

Oh? Wie heeft je dit allemaal wijsgemaakt?
Waarom denk je dat het socialisme wereldwijd zo hard gefaald heeft?
Mensen geven doorgaans geen neuk. Behalve natuurlijk als ze er zelf beter van kunnen worden.

Hoe denk je dat de crisissituatie waarin ons bancaire wezen zich nu bevindt ontstaan is? Zelfverrijking is het sleutelwoord hoor. Altijd en overal geweest ook.
pi_115247689
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 17:14 schreef Nozem. het volgende:

[..]

Waarom denk je dat het socialisme wereldwijd zo hard gefaald heeft?
Mensen geven doorgaans geen neuk. Behalve natuurlijk als ze er zelf beter van kunnen worden.

Hoe denk je dat de crisissituatie waarin ons bancaire wezen zich nu bevindt ontstaan is? Zelfverrijking is het sleutelwoord hoor. Altijd en overal geweest ook.
En daarmee maak je juist dat je stelling van: "Zo is de mens van nature", gammel is. Je hebt namelijk geen vergelijkingsmateriaal. Als je dan toch je stelling hard wil maken, draag dan op zijn minst wat materiaal of anders argumentatie aan.

Zo beredeneer ik dat wij niet beter weten, omdat wij in een maatschappij zijn opgegroeid waarbij men competitief moet wezen om te overleven; egoïsme loont. Het lijkt van nature, omdat we er zo gewend aan zijn geraakt, als mens, maar ook als samenleving, dat het natuurlijk aanvoelt.

Maar kijken we eens écht naar onze natuur, namelijk onze biologie, dan zien we bijvoorbeeld dat ons brein een 'default mode' heeft voor compassie voor de pijn van anderen, zowel fysieke als sociale pijn:
quote:
Neuroscience

In a recent small fMRI experiment, Mary Helen Immordino-Yang and colleagues at the Brain and Creativity Institute studied strong feelings of compassion for both social pain in others, and physical pain in others. Both feelings involved an expected change in activity in the anterior insula, anterior cingulate, hypothalamus, and midbrain, but they also found a previously undescribed pattern of cortical activity on the posterior medial surface of each brain hemisphere, a region involved in the default mode of brain function, and implicated in self-related processes. Compassion for social pain in others was associated with strong activation in the interoceptive, inferior/posterior portion of this region, while compassion for physical pain in others involved heightened activity in the exteroceptive, superior/anterior portion. (Compassion for social pain also activated this superior/anterior section, but to a lesser extent.)
Activity in the anterior insula related to compassion for social pain peaked later and endured longer than that associated with compassion for physical pain.[19]
Wat jou die stelling doet maken is indoctrinatie vanuit de maatschappij (als in maatschappelijke opvoeding) en een tekort aan zelfkritiek wat betreft je kennis en standpunten.

Kortom, ik erken het gestelde egoïsme, maar zie dat slechts als één kant van de medaille.

En zelfs niet-socialistische politiek is socialistisch, alleen is het daar als gevolg van het doel te vinden, bijvoorbeeld in kapitalisme: als er maar genoeg groei van kapitaal is, dan wordt iedereen daar beter van. Aldus het kapitalistisch denken. En dat allemaal gestuurd door de goddelijke hand van de vrije markt. Let met name op het woord 'goddelijk'. ;)
pi_115250228
Met het idee dat egoïstisch gedrag is aangeleerd ben ik het niet eens. De mens is egoïstisch. Mijns inziens is dat niets anders dan verzameldrift, wat de prehistorische mens nodig had voor zijn overleving. Net zo goed als altruisme voor de eigen clanleden.
Ik vind overigens niet dat het socialisme harder faalt dan het kapitalisme. Beide systemen werken voor geen meter. Of mss moeten we zeggen dat de mens faalt.
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 17:40 schreef Gray het volgende:

[..]

En daarmee maak je juist dat je stelling van: "Zo is de mens van nature", gammel is. Je hebt namelijk geen vergelijkingsmateriaal. Als je dan toch je stelling hard wil maken, draag dan op zijn minst wat materiaal of anders argumentatie aan.

Zo beredeneer ik dat wij niet beter weten, omdat wij in een maatschappij zijn opgegroeid waarbij men competitief moet wezen om te overleven; egoïsme loont. Het lijkt van nature, omdat we er zo gewend aan zijn geraakt, als mens, maar ook als samenleving, dat het natuurlijk aanvoelt.

Maar kijken we eens écht naar onze natuur, namelijk onze biologie, dan zien we bijvoorbeeld dat ons brein een 'default mode' heeft voor compassie voor de pijn van anderen, zowel fysieke als sociale pijn:

[..]

Wat jou die stelling doet maken is indoctrinatie vanuit de maatschappij (als in maatschappelijke opvoeding) en een tekort aan zelfkritiek wat betreft je kennis en standpunten.

Kortom, ik erken het gestelde egoïsme, maar zie dat slechts als één kant van de medaille.

En zelfs niet-socialistische politiek is socialistisch, alleen is het daar als gevolg van het doel te vinden, bijvoorbeeld in kapitalisme: als er maar genoeg groei van kapitaal is, dan wordt iedereen daar beter van. Aldus het kapitalistisch denken. En dat allemaal gestuurd door de goddelijke hand van de vrije markt. Let met name op het woord 'goddelijk'. ;)
pi_115254714
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 18:39 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Met het idee dat egoïstisch gedrag is aangeleerd ben ik het niet eens. De mens is egoïstisch. Mijns inziens is dat niets anders dan verzameldrift, wat de prehistorische mens nodig had voor zijn overleving. Net zo goed als altruisme voor de eigen clanleden.
Ik vind overigens niet dat het socialisme harder faalt dan het kapitalisme. Beide systemen werken voor geen meter. Of mss moeten we zeggen dat de mens faalt.

[..]

In deze tijd hebben we dat voor onze overleving niet meer nodig. Tenminste, dat hóeft niet, wanneer we onze maatschappij zouden inrichten naar de mogelijkheden en kennis van nu. In dat opzicht zijn we nog steeds prehistorisch; in plaats van onszelf uit het wild te halen waar overleving voorop staat, hebben we onszelf gekooid in een samenlevingsvorm waar we nog steeds een dagtaak hebben aan overleven. Is het niet voor brood, zoals het armere deel van de bevolking, is het wel voor sociale overleving waarbij je veel meer moet hebben dan je nodig hebt.
pi_115255609
quote:

[..]

Je spreek voor jezelf natuurlijk ...
Ik denk dat die meeste mensen willen gewoon 'n baantje en 'n veilige,warm,droge huisje met genoeg eten voor z'n kinderen of genoeg geld o'm leuke dinges te doen.Niet teveel te verwachten toch?
Niet iedereen is zo beinvloeden door aggressief reclames,sales techniques en die hele BS consumerisme van die laatste 10 of 20 jaar of zo.
Ik vind die meeste mensen over t algemeen wel sociaal en lief.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_115255709
quote:

[..]

In bepaalde gevallen is dat niet erg :)
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_115259094
Helaas is de mensheid in bepaalde opzichten nog steeds erg primitief.
Vooralsnog wordt er de voorkeur gegeven aan een preventieve oorlog, ofzo.

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 20:03 schreef Gray het volgende:

[..]

In deze tijd hebben we dat voor onze overleving niet meer nodig. Tenminste, dat hóeft niet, wanneer we onze maatschappij zouden inrichten naar de mogelijkheden en kennis van nu. In dat opzicht zijn we nog steeds prehistorisch; in plaats van onszelf uit het wild te halen waar overleving voorop staat, hebben we onszelf gekooid in een samenlevingsvorm waar we nog steeds een dagtaak hebben aan overleven. Is het niet voor brood, zoals het armere deel van de bevolking, is het wel voor sociale overleving waarbij je veel meer moet hebben dan je nodig hebt.
pi_115259516
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 20:18 schreef Tingo het volgende:

[..]

Je spreek voor jezelf natuurlijk ...
Ik denk dat die meeste mensen willen gewoon 'n baantje en 'n veilige,warm,droge huisje met genoeg eten voor z'n kinderen of genoeg geld o'm leuke dinges te doen.Niet teveel te verwachten toch?
Niet iedereen is zo beinvloeden door aggressief reclames,sales techniques en die hele BS consumerisme van die laatste 10 of 20 jaar of zo.
Ik vind die meeste mensen over t algemeen wel sociaal en lief.
Ja hoor, denk ook dat de meeste mensen dat willen.
En ja, ik geloof ook dat de meeste mensen sociaal en lief zijn.
pi_115261967
Ik zou het wel mooi vinden als er een nieuwe hippietijd zou aanbreken.. Als we ons nou eens allemaal heel kleurrijk en excentriek gaan uitdossen en leuk gaan dansen en lief gaan zijn voor elkaar enzo, inplaats van ons bang te laten maken voor terrorisme en de eurocrisis..
Ik zit nog teveel in de Castlefestroes, geloof ik..
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 21:26 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja hoor, denk ook dat de meeste mensen dat willen.
En ja, ik geloof ook dat de meeste mensen sociaal en lief zijn.
pi_115262200
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 22:03 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ik zou het wel mooi vinden als er een nieuwe hippietijd zou aanbreken.. Als we ons nou eens allemaal heel kleurrijk en excentriek gaan uitdossen en leuk gaan dansen en lief gaan zijn voor elkaar enzo, inplaats van ons bang te laten maken voor terrorisme en de eurocrisis..

[..]

Ik ben het tegenovergestelde van een hippie . Nuchtere vrouw.
Leuk dansen zal nog wel lukken, maar dat love and peacegedoe gaat me een beetje te ver. Sorry :P
pi_115262687
je kunt heel goed een ideaal hebben en toch met beide voeten op de grond blijven hoor..
Nou ja, met 1 voet dan, anders kom je geen stap verder.
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 22:06 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik ben het tegenovergestelde van een hippie . Nuchtere vrouw.
Leuk dansen zal nog wel lukken, maar dat love and peacegedoe gaat me een beetje te ver. Sorry :P
pi_115263425
Haha al die meningen over de VS waar de meesten in de topic hoogstens een weekendje in New York zijn geweest. Grappig. Je ziet alleen het stukje dat wordt verlicht door de straatlantaarn (de NL media) en daarbuiten hebben de meesten geen flauw benul over hoe de VS in elkaar steekt.

Het grootste probleem is dat voor velen de omvang van de VS niet is te bevatten. Natuurlijk zijn er uitspattingen - zoals de dodelijke eenmansacties - maar de VS is *groot* en dus meer vatbaar voor excessen. Maar ik heb niet de illusie dat de doorgewinterde conspiracy thinkers hier dat kunnen waarderen.

Ter vergelijking: in Nederland zijn er in de laatste vijf jaar twee dodelijke aanslagen geweest, in Apeldoorn en in Capelle. De VS is twintig keer zo groot, dus als er veertig aanslagen zijn geweest dan loopt de VS nog steeds gelijk met Nederland.
Jesus saves but death prevails.
pi_115263731
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 22:23 schreef Shivo het volgende:
Haha al die meningen over de VS waar de meesten in de topic hoogstens een weekendje in New York zijn geweest. Grappig. Je ziet alleen het stukje dat wordt verlicht door de straatlantaarn (de NL media) en daarbuiten hebben de meesten geen flauw benul over hoe de VS in elkaar steekt.

Het grootste probleem is dat voor velen de omvang van de VS niet is te bevatten. Natuurlijk zijn er uitspattingen - zoals de dodelijke eenmansacties - maar de VS is *groot* en dus meer vatbaar voor excessen. Maar ik heb niet de illusie dat de doorgewinterde conspiracy thinkers hier dat kunnen waarderen.

Ter vergelijking: in Nederland zijn er in de laatste vijf jaar twee dodelijke aanslagen geweest, in Apeldoorn en in Capelle. De VS is twintig keer zo groot, dus als er veertig aanslagen zijn geweest dan loopt de VS nog steeds gelijk met Nederland.
Zó mee eens.
En dan nog: alsof de VS zich iets aantrekt van dit minuscuul kleine landje met maximaal grote bek hun richting uit.
pi_115278803

[ Bericht 100% gewijzigd door Tingo op 08-08-2012 09:32:05 ]
pi_115278839
quote:
[
En hoeveel doden zijn er ELKE DAG dat we horen niks van?
pi_115279274
quote:

Haha, de mening van iemand die in de VS woont, en dan nog serieus kan beweren dat er niets aan de hand is.
pi_115279303
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:52 schreef Salvad0R het volgende:
Ehm.... Anaheim 2012 anyone ?

Let er wel iemand op? Dikke Gestapos overal op straat daar... Het is allang te erg.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

FLASHPOINT ANAHEIM

[ afbeelding ]
Ja, dat is echt te ziek voor woorden. Maar zo zijn er nog vele vele voorbeelden te vinden.

En dan te bedenken dat dit nog maar politieagenten zijn die eruit zien als militairen die het land bezetten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Green1 op 08-08-2012 10:01:38 ]
pi_115280015
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 09:53 schreef Green1 het volgende:

[..]

Haha, de mening van iemand die in de VS woont, en dan nog serieus kan beweren dat er niets aan de hand is.
Want jij vind het logischer dat jij-die er niet woont-meer weet van dat land dan een inwoner daar ?
:?
  woensdag 8 augustus 2012 @ 10:38:20 #48
371032 GoedeVraag
Het begint met een vraag.
pi_115280326
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 10:25 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Want jij vind het logischer dat jij-die er niet woont-meer weet van dat land dan een inwoner daar ?
Dit gesprek begint zo naar ad-hominem af te zakken.

Beperktheid in denken en blikveld vallen meestal niet zo goed op te maken op basis van geografische locatie, dus zo relevant lijkt me dat allemaal niet.
pi_115280930
quote:

[..]

Dat zou ik niet verwachten. (Al is dat niet onmogelijk.) Maar als je zo'n reactie geeft in de trant van 'er is niks aan de hand', terwijl dat overduidelijk wel zo is, dan is het toch duidelijk dat je op een ongelofelijke manier bezig bent om je kop in het zand te steken?
pi_115287058
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 10:38 schreef GoedeVraag het volgende:

[..]

Dit gesprek begint zo naar ad-hominem af te zakken.

Beperktheid in denken en blikveld vallen meestal niet zo goed op te maken op basis van geografische locatie, dus zo relevant lijkt me dat allemaal niet.
Waar zie jij een ad hominem :?

En het lijkt mij zeker wel relevant dat je meer afweet van het land waar je woont. Jou niet?
  woensdag 8 augustus 2012 @ 14:11:56 #51
371032 GoedeVraag
pi_115287938
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 13:51 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Waar zie jij een ad hominem :?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Argumentum_ad_hominem
quote:
In een debat noemt men een argument ad hominem wanneer het betrekking heeft op de persoon die een bewering doet, en niet op de bewering zelf.
quote:

jij-die er niet woont
Heb je hem nu ook gezien?

quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 13:51 schreef Lavenderr het volgende:

En het lijkt mij zeker wel relevant dat je meer afweet van het land waar je woont. Jou niet?
Dat is natuurlijk heel goed mogelijk, maar geen garantie. Soms kan een buitenstaander objectiever kijken. Soms hebben mensen een heel gekleurde mening (iemand die lid is van de KKK en in de VS woont zal je misschien vertellen dat het er helemaal mis gaat met negers; een hippie heeft waarschijnlijk weer een heel ander verhaal). Soms geven mensen (ergens wonen) bewust gekleurde informatie - dat kan zelfs de reden zijn dat ze iets op het internet zetten. Zo valt er het een en ander af te dingen. Het lijkt me hoe dan ook beter om naar de inhoud te kijken dan naar de afkomst/geografische locatie.
pi_115288054
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 14:11 schreef GoedeVraag het volgende:

[..]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Argumentum_ad_hominem

[..]

[..]

Heb je hem nu ook gezien?

[..]

Dat is natuurlijk heel goed mogelijk, maar geen garantie. Soms kan een buitenstaander objectiever kijken. Soms hebben mensen een heel gekleurde mening (iemand die lid is van de KKK en in de VS woont zal je misschien vertellen dat het er helemaal mis gaat met negers; een hippie heeft waarschijnlijk weer een heel ander verhaal). Soms geven mensen (ergens wonen) bewust gekleurde informatie - dat kan zelfs de reden zijn dat ze iets op het internet zetten. Zo valt er het een en ander af te dingen. Het lijkt me hoe dan ook beter om naar de inhoud te kijken dan naar de afkomst/geografische locatie.
Ik weet wat een ad hominem is hoor, dus die uitleg had je achterwege kunnen laten.
Ik zág geen ad hominem en blijkbaar jij ook niet anders had je me wel een valide voorbeeld gegeven.
pi_115288119
Ik zie inderdaad een ad homenem in die zin dat jij het op de man speelt met het argument dat hij/ik er niet wonen en er dus niets van weten.

Klopt, ik woon er inderdaad niet, gelukkig niet. Maar ik ben er wel geweest als toerist, waar ik in SF over de zwervers heen moest stappen, in LA 's avonds laat mijn motel niet uit durfde omdat ik achteraf in een heel verkeerde buurt ben beland, en waar ik in Las Vegas het toppunt van idioterie zag waar mensen met een creditcard om hun nek achter de gokautomaten zaten met hun creditcard in de sleuf.

Ook heb ik een half jaar door Azie gereisd, waaronder ook een maand door china en de waanzin daar is al helemaal met geen pen meer te beschrijven. Mensen die nogsteeds denken dat china nogsteeds communistisch is moeten zelf maar eens gaan kijken. Er zal een wereld voor je open gaan.

Beide lijken niet verder van elkaar af te kunnen staan, maar als je objectief kijkt komt het uiteindelijk op hetzelfde neer. Autoriteit respecteren en je bek houden!

Blijkbaar moet jij eerst heel erg hard geconfronteerd worden daar, door bijvoorbeeld je baan en eventueel ook je huis te verliezen om je dan te realiseren dat je geen kant meer op kunt.

De metafoor van de kikker die langzaam gekookt wordt is hier wel van toepassing. Helaas ben ik een kikker in dezelfde pan die weet dat het vuur eronder staat, maar er niet uit lijkt te kunnen.

Weltrusten voor nu en laat nog een keer wat horen als de DHS voor je deur staat!
  woensdag 8 augustus 2012 @ 14:17:32 #54
371032 GoedeVraag
pi_115288226
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 14:14 schreef Lavenderr het volgende:

Ik zág geen ad hominem en blijkbaar jij ook niet anders had je me wel een valide voorbeeld gegeven.
Wat was er niet valide aan het voorbeeld dat ik gaf?
pi_115288272
quote:
7s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 14:15 schreef bravilor01 het volgende:
Ik zie inderdaad een ad homenem in die zin dat jij het op de man speelt met het argument dat hij/ik er niet wonen en er dus niets van weten.

Klopt, ik woon er inderdaad niet, gelukkig niet. Maar ik ben er wel geweest als toerist, waar ik in SF over de zwervers heen moest stappen, in LA 's avonds laat mijn motel niet uit durfde omdat ik achteraf in een heel verkeerde buurt ben beland, en waar ik in Las Vegas het toppunt van idioterie zag waar mensen met een creditcard om hun nek achter de gokautomaten zaten met hun creditcard in de sleuf.

Ook heb ik een half jaar door Azie gereisd, waaronder ook een maand door china en de waanzin daar is al helemaal met geen pen meer te beschrijven. Mensen die nogsteeds denken dat china nogsteeds communistisch is moeten zelf maar eens gaan kijken. Er zal een wereld voor je open gaan.

Beide lijken niet verder van elkaar af te kunnen staan, maar als je objectief kijkt komt het uiteindelijk op hetzelfde neer. Autoriteit respecteren en je bek houden!

Blijkbaar moet jij eerst heel erg hard geconfronteerd worden daar, door bijvoorbeeld je baan en eventueel ook je huis te verliezen om je dan te realiseren dat je geen kant meer op kunt.
De metafoor van de kikker die langzaam gekookt wordt is hier wel van toepassing. Helaas ben ik een kikker in dezelfde pan die weet dat het vuur eronder staat, maar er niet uit lijkt te kunnen.

Weltrusten voor nu en laat nog een keer wat horen als de DHS voor je deur staat!
Kijk Goede Vraag; dit is nu een echte ad hominem :Y)
pi_115288451
quote:

Amerika staat met 2,3 miljoen gedetineerden bovenaan de lijst van 218 landen, samengesteld door het Internationale Centrum van Gevangenisstudies in Londen. China (vier keer zoveel inwoners) staat met 1,6 miljoen gevangenen op afstand op de tweede plaats.
Ergens klopt er natuurlijk niets van hoe dat land sociaal in elkaar steekt. Ik ben naast de standaardtrips zoals LA, NY en Miami 3x voor langere tijd in de VS geweest.2x in Kentucky en 1x in Arizona.
Ben tussentijds ook naar Canada geweest maar de hoeveelheid en mate van armoede die ik in de VS (vergeleken met Canada) aantrof is werkelijk schrijnend.
In Detroit bijvoorbeeld liggen hele suburbs er compleet verlaten bij volgeplakt met eviction-notes, fabrieken en havens verlaten.

Het aantal incidenten met vuurwapens is ook nergens ter wereld zo groot. Alleen al omdat de bevolking nergens ter wereld meer vuurwapens draagt dan in de VS. In sommige steden is het zelfs verplicht een vuurwapen in huis te hebben.
pi_115288785

Omdat het in de VS normaal is of was dat je werkgever voor je gezondheidszorg betaalde resulteert dit dus in tweeledige problemen als je je baan kwijt raakt.
Je inkomen is weg en je bent niet langer verzekerd. Alleen al het failliete General Motors betaalde op zeker moment voor de gezondheidszorg van meer dan 1 miljoen Amerikanen.
pi_115289008
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 22:03 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Grappig; ik heb al een tijdje het gevoel dat de tijd rijp is voor een revival van de jaren 60, en een nieuwe Summer of Love. Ik heb al lang Jezushaar en bijbehorende baard, dus ben al voorbereid :)
Firm but Friendly.
pi_115289219
ik doe mee, ik zoek alleen nog een land waar het mogelijk is
pi_115289289
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 14:38 schreef bravilor01 het volgende:
ik doe mee, ik zoek alleen nog een land waar het mogelijk is
Waarom zou het hier niet mogelijk zijn, we hebben toch alle vrijheid?
Firm but Friendly.
pi_115289689
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 14:18 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Kijk Goede Vraag; dit is nu een echte ad hominem :Y)
Ik begrijp je niet goed. Geloof je dat alles peis en vree is? Dat verandering niet nodig is, alles loopt de goede kant uit? Het komt allemaal vanzelf goed? Dat is namelijk niet zo.
pi_115290047
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 14:40 schreef PontifexMaximus het volgende:

[..]

Waarom zou het hier niet mogelijk zijn, we hebben toch alle vrijheid?
We hebben hier misschien wel teveel vrijheid. Niet iedereen kan daar even goed mee omgaan lijkt wel.
pi_115290096
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 14:22 schreef Nozem. het volgende:

[..]

In sommige steden is het zelfs verplicht een vuurwapen in huis te hebben.
Echt?
pi_115290413
quote:
11s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 15:00 schreef Gray het volgende:

[..]

Echt?
Kennesaw, Georgia. Here is a law requiring heads of households to keep at least one firearm in the house.
pi_115290493
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 14:58 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

We hebben hier misschien wel teveel vrijheid. Niet iedereen kan daar even goed mee omgaan lijkt wel.
Hoe bedoel je?
pi_115290549
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 15:10 schreef Loppe het volgende:

[..]

Hoe bedoel je?
Ik wíst dat je dit zou vragen.
pi_115290624
quote:
10s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 15:11 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik wíst dat je dit zou vragen.
Je vindt het grappig?
pi_115290690
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 15:13 schreef Loppe het volgende:

[..]

Je vindt het grappig?
Het is wel goed met je.
Ik vind dat we hier in Nederland enorm veel vrijheid hebben. Laten we het daar maar op houden.
pi_115290712
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 15:15 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Het is wel goed met je.
Ik vind dat we hier in Nederland enorm veel vrijheid hebben. Laten we het daar maar op houden.
Ik volg je niet.
pi_115290747
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 15:16 schreef Loppe het volgende:

[..]

Ik volg je niet.
Jammer maar helaas.
pi_115291821
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 09:55 schreef Green1 het volgende:

[..]

Ja, dat is echt te ziek voor woorden. Maar zo zijn er nog vele vele voorbeelden te vinden.

En dan te bedenken dat dit nog maar politieagenten zijn die eruit zien als militairen die het land bezetten.
...http://smallwarsjournal.c(...)%80%9D-of-the-future
pi_115291849
12 september zal blijken hoeveel vrijheid we hier werkelijk hebben.

als het volk zegt dat het mooi is geweest met het project 'de euro' en 'één europa' als geheel dan dient dat gerespecteerd te worden door onze eigen regering en de EU.

we zullen zien. de grieken hebben niks meer te zeggen over hun eigen land en de italianen zijn hun zeggenschap ook al kwijt. Technocraten afkomstig uit het bankwezen maken daar de zaak uit.
pi_115292257
Zolang machtshebbers middelen en motieven hebben om hun macht te kunnen blijven uitoefenen, zullen ze dit blijven doen. Het zijn zij die in angst leven. Daarom is geweld in welke vorm dan ook af te raden.
pi_115292486
Dat de VS geen perfecte maatschappij is lijkt me duidelijk. Dat er dingen niet goed zijn en dat er misstanden zijn, natuurlijk. Het is (IMHO) van de zotte dat ik voor de bevalling van mijn vrouw ettelijke duizenden dollars moet ophoesten, en dan ben ik nog goed verzekerd.

Echter, vergeet niet dat de VS hun maatschappij zo willen inrichten. Er lijkt vaak te worden gedacht dat Johnny Redneck er in wordt geluist door de rijke Amerikanen, maar de gemiddelde Amerikaan is juist vele malen betrokkener dan de gemiddelde Nederlander en is best in staat zijn eigen mening te vormen. Er zijn bevolkingsgroepen die het minder treffen (met name Afro-Amerikanen) maar ter vergelijking, de Hispanics en diverse Aziatische groepen weten wel hun weg omhoog te vinden. Je kunt je dan gaan afvragen waar dat aan ligt. Wat mij betreft ligt dan niet aan discriminatie.

Daar staat ook tegenover dat in de VS ook ontzettend veel erg goed gaat. Het is alleen niet zo vanuit de regering georganizeerd als in Europa. Als ik moet kiezen voor een maatschappij dan verkies ik de Nederlandse setup boven de Amerikaanse. Maar het oeverloze geklaag over hoe slecht het er met Amerika aan toe is is zo ontzettend naief dat ik me daar af en toe even tegen moet verzetten.
Jesus saves but death prevails.
pi_115292740
my point of view:

de vs overheid is paranoide geworden voor zn eigen burgers

europa is besluiteloos en loopt te veel achter de vs aan en is middels economische oorlogsvoering in feite gegijzeld door het bankwezen met eindeloze 'bail-outs'. Er wordt alleen maar geroeptoeterd dat de uiteenvalling van de euro slecht zou zijn voor alles en iedereen, terwijl ik dan denk: hoezo, hadden we het echt zo slecht dan in de jaren 90 met onze gulden?

Rusland wordt geregeerd door oligarchen die alle macht hebben

China idem dito

Het is maar te hopen dat mochten dingen werkelijk misgaan iedereen de rust weet te bewaren en vooral met zn vingers van de 'rode knop van de kernraketten' af weten te blijven.

Nu ik erover nadenk, was dat niet een item van een aantal jaar geleden, dat 'raketafweersysteem' dat opgezet is in oost-europa? Ik dacht dat de koude oorlog tot het verleden behoorde...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')