Misschien een teken dat ze bijna gaan verhuizen?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 01:40 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Ze hebben de eitjes weer buiten neergelegd, gekke mieren.
[ afbeelding ]
Ze hebben die 8 dagen dat ik weg was helemaal niks gedaanquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 09:22 schreef WarmZaad het volgende:
Wow goed bezig jongens, ik lees al vanaf dag 1 mee
heb je trouwens nog nieuwe pica's Fopje? Of zijn ze niks verder gekomen?
haha oké, als ze nu toch niks meer doen kun je net zo goed een miertje van buiten pakken en erin gooien tochquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 09:52 schreef Fopje het volgende:
[..]
Misschien een teken dat ze bijna gaan verhuizen?
[..]
Ze hebben die 8 dagen dat ik weg was helemaal niks gedaanMaar ik denk dat het ytong nest vandaag wel klaar komt. Dus dan kan ik mieren bestellen en dan is er hopelijk weer wat leven in de brouwerij
Je hebt helemaal gelijkquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 10:01 schreef WarmZaad het volgende:
[..]
haha oké, als ze nu toch niks meer doen kun je net zo goed een miertje van buiten pakken en erin gooien toch
en filmen natuurlijk hequote:Op dinsdag 21 augustus 2012 10:02 schreef Fopje het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijkMisschien vandaag
Denk het niet want ze liggen nu weer in het reageerbuisje.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 09:52 schreef Fopje het volgende:
[..]
Misschien een teken dat ze bijna gaan verhuizen?
[..]
Ze hebben die 8 dagen dat ik weg was helemaal niks gedaanMaar ik denk dat het ytong nest vandaag wel klaar komt. Dus dan kan ik mieren bestellen en dan is er hopelijk weer wat leven in de brouwerij
Ik heb er een miertje ingedaan, maar hij rent vrolijk rond, heb het gefilmd maar er gebeurd nog helemaal niets. Hij rent wel superhard rondjesquote:
Das mooi dat ze steeds meer aan het verkennen zijn denk ikquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 12:51 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Denk het niet want ze liggen nu weer in het reageerbuisje.Er zijn wel steeds meer mieren aan het verkennen in het zand gedeelte dat wel.
Pro! Ziet er mooi uit man. Maar waarvoor zijn die gaten aan de zijkant en komt er nog een plaat op de buitenwereld? Volgens mij is het ook een aardig groot blok of lijkt dat zo?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 16:06 schreef Fopje het volgende:
Het eindresultaat:
[ afbeelding ]
Heb de buitenwereld met plexiglas gemaakt en alles heel overdreven dicht gekit. Ziet er niet zo mooi uit, maar des te kleiner de kans op ontsnappingen denk ik.
[ afbeelding ]
Hier is te zien hoe de nesten met de buitenwereld verbonden zijn. Ik heb kleine kunstof buisjes gebruikt. En ook weer overdreven dicht gekit.
[ afbeelding ]
Levo, er zit nu trouwens condens in mijn nesten, trekt dat vanzelf weg? Of wat kan ik daar tegen doen?
Het totale blok = 60 x 20 cmquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 16:22 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Pro! Ziet er mooi uit man. Maar waarvoor zijn die gaten aan de zijkant en komt er nog een plaat op de buitenwereld? Volgens mij is het ook een aardig groot blok of lijkt dat zo?Afmetingen?
Vette filmpjes!quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 16:21 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Eindelijk alles geüpload.![]()
Ik dacht even dat ze gingen verhuizen.
Ze zijn echt apart bezig. Ze pakken steeds een larve en brengen die naar het voeder bakje waarop een andere mier hem afpakt en hem weer terug naar het reageerbuisje brengt.
Ik heb hun ook een verse dode vlieg aangeboden om te kijken wat er gebeurt aangezien de fruitvliegjes die ik toen gekocht had helemaal uitgedroogd zijn. Ze zijn hem allemaal aan het opeten en volgens mij zijn ze ook blij.
Ze proberen hem naar het reageerbuisje te brengen maar het lukt niet.Ik heb het vliegje een duwtje gegeven. Volgens mij hadden ze erge honger, ik denk dat ik ze dan ook elke keer een verse maaltijd aanbied in plaats van die uitgedroogde vliegjes.
Wat ook trouwens geinig om te zien is dat vrienden van me het ook geweldig vinden, zitten ook helemaal gefascineerd te kijken en stellen er vragen over.
p.s. als één van jullie ook het account wilt gebruiken dan moet je het even aangeven, is misschien wel tof om alle filmpjes op het MierenFokkers kanaal op te sparen oid?
Fixedquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 16:58 schreef Fopje het volgende:
Kan een modje aub het youtube kanaal van de MierenFOK!kers die Yuri gemaakt heeft in de OP zetten?
Als ze van zo hoog vallen dan overkomt ze niets?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 16:51 schreef Fopje het volgende:
[..]
Het totale blok = 60 x 20 cm
Er komt geen deksel de buitenwereld, maar een papje gemaakt met talkpoeder en alcohol volgens mij, als je dat aan de randen smeert vallen ze naar beneden zodra ze daarop lopen.
Die gaten zijn voor het bevochtigen, als ik daar water in gooi komt dat onder het nest uit. Ik hoop zo dat de nesten genoeg bevochtigd worden.
Ik ga nu ff jouw filmpjes checken
Nee ze lieten hem in de opening zitten net zoals in het filmpje en aten vanaf daar en brachten ook voedsel naar de koningin.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 16:56 schreef Fopje het volgende:
[..]
Vette filmpjes!hebben ze die vlieg nog naar binnen gekregen?
Leuk om te zien hoe ze slepen met zo'n vlieg die veel groter is al hunzelf![]()
Ik zal als ik nog wat flimpjes maak als mijn ytongnest in gebruik is naar dat mailadres sturen
quote:
Nicequote:
Ik weet nog niet wanneer ik mieren ga bestellen, misschien deze week nog?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 17:00 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Als ze van zo hoog vallen dan overkomt ze niets?![]()
Echt vet gemaakt! Wanneer ga je mieren bestellen, kan niet wachten om het te zien.
[..]
Nee ze lieten hem in de opening zitten net zoals in het filmpje en aten vanaf daar en brachten ook voedsel naar de koningin.
De negers hoeven niet in een winterslaap toch?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 17:09 schreef Fopje het volgende:
[..]
Ik weet nog niet wanneer ik mieren ga bestellen, misschien deze week nog?Moet alleen ff kijken, ik wil ze eigenlijk niet in winterslaap brengen. In de koelkast past sowieso niet en in onze vrieskast is het een beetje te koud.
En volgens mij kunnen ze best een stootje hebben qua vallen. Ze vallen dan max 10 cm naar beneden en als het pijnlijk voor ze is zullen ze het niet gauw nog een keer doen denk ik
Dat zou helemaal mooi zijnquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 17:11 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
De negers hoeven niet in een winterslaap toch?
Ow. Ik leg ze dan denk ik gewoon in de garage want in de koelkast ga ik ze niet doen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 17:16 schreef Levolution het volgende:
De negers moeten liefst wel in winterslaap, maar kunnen zonder.
Besef dat de koningin waarschijnlijk langer leeft als je de winterslaap niet overslaat. Bovendien komt de rust ze ten goede in de zin van dat de kolonie enorm groeit na de winterslaap.
quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 16:06 schreef Fopje het volgende:
Levo, er zit nu trouwens condens in mijn nesten, trekt dat vanzelf weg? Of wat kan ik daar tegen doen?
Overheen gelezen.quote:
hahaquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 15:59 schreef Fopje het volgende:
[..]
Ik heb er een miertje ingedaan, maar hij rent vrolijk rond, heb het gefilmd maar er gebeurd nog helemaal niets. Hij rent wel superhard rondjes
[..]
Das mooi dat ze steeds meer aan het verkennen zijn denk ik![]()
Ik heb trouwens mijn nest af, zal nu even fotos uploaden!
Ja het rook vrij zuur tijdens het kittenquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 17:32 schreef Levolution het volgende:
Wacht, even een correctie. Wacht op de edit.
edit: op de één of andere manier zie ik nu pas de post met het eindresultaat.Hij is in ieder geval heel erg mooi geworden, mijn complimenten.
Ik zie nu op de foto's dat dit de condens is van het kitten. Er zit namelijk azijnzuur in siliconenkit (zul je vast wel geroken hebben). Wacht minimaal 24 uur voordat je het nest in gebruik neemt: tot dan is het condens weggetrokken en is de kit ook zodanig uitgehard dat het tegen vocht etc. kan.
Ohja, ik zie dat je kit hebt op de binnenkant van je buitenwereld. Talk hecht volgens mij niet zo goed op kit, dus let op voor ontsnappingen. Schraap eventueel een centimeter of 2 weg aan de bovenkant zodat je daar een talklaag kan aanbrengen.
Je kan prima nu beginnen. Als je echt wil kun je de winterslaap eventueel dit jaar overslaan. Messor barbarus is niet al te moeilijk en hoeft maar 6 weken in winterslaap, maar de beginnende kolonie is wel erg gevoelig voor stress waardoor het mis kan gaan.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 18:55 schreef Fopje het volgende:
[..]
Ja het rook vrij zuur tijdens het kittenis het nou verstandig om een lasius kolonie te beginnen? Ivm Komende winterslaap waar ze eigenlijk in moeten?
en welke mieren zijn ook makkelijk en hoeven niet in winterslaap? Of moeten ze allemaal in winterslaap?
Hmm, bedankt voor de infoquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 19:42 schreef Levolution het volgende:
[..]
Je kan prima nu beginnen. Als je echt wil kun je de winterslaap eventueel dit jaar overslaan. Messor barbarus is niet al te moeilijk en hoeft maar 6 weken in winterslaap, maar de beginnende kolonie is wel erg gevoelig voor stress waardoor het mis kan gaan.
Als je een soort wil die geen winterslaap houdt, moet je exotischere soorten nemen en die zijn vaak moeilijker.
Hier stelt iemand dezelfde vraag:
http://www.antstore.net/viewtopic.php?f=25&t=4535
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |