Omdat ze dan meer eitjes gaan poepen en het is beter voor de koningin volgens Levo.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 20:11 schreef Onufriev het volgende:
Waarom wil je ze in een winterslaap houden? De pret is net begonnen en dan moet je ze 6 maanden wegzetten. Levo gaf al aan dat ze er niet dood aan zullen gaan, en als je de hobby echt lang vol wilt houden kan je toch altijd volgend jaar (en de jaren daarna) ze in winterslaap doen om ze toch zo lang mogelijk te houden.
Dit, ik wil een shitstorm aan eierenquote:Op woensdag 22 augustus 2012 20:13 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Omdat ze dan meer eitjes gaan poepen en het is beter voor de koningin volgens Levo.
Precies, maar dat van die eitjes wist ik niet en is inderdaad wel kut. Het is ook zuur natuurlijk als je die winterslaap niet doet en je hebt in 1 jaar 5 hele werksters erbijquote:Op woensdag 22 augustus 2012 20:18 schreef Fopje het volgende:
[..]
Dit, ik wil een shitstorm aan eieren![]()
Aan de andere kant, zo'n koningin kan 10 tot 20 jaar worden. Dan ben ik gewoon een oude man in de 40Denk niet dat ik het zó lang volhoud
Ik vind het ook wel jammer dat ze in winterslaap moeten, maar het is niet anders. Hopen dat ik ze dan niet vergeet van de zolder te halenquote:Op woensdag 22 augustus 2012 20:26 schreef Onufriev het volgende:
[..]
Precies, maar dat van die eitjes wist ik niet. Het is ook kut natuurlijk als je het niet doet en je hebt in 1 jaar 5 werksters erbijNaja kon het even niet laten me er mee te bemoeien
Haha lol zo dadelijk een dikke mieren invasie, hele huis onder mieren.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 20:27 schreef Fopje het volgende:
[..]
Ik vind het ook wel jammer dat ze in winterslaap moeten, maar het is niet anders. Hopen dat ik ze dan niet vergeet van de zolder te halen
Zullen mijn ouders leuk vindenquote:Op woensdag 22 augustus 2012 20:40 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Haha lol zo dadelijk een dikke mieren invasie, hele huis onder mieren.![]()
Haha.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 20:43 schreef Fopje het volgende:
[..]
Zullen mijn ouders leuk vinden
Trouwens, toen ik terug kwam van vakantie was er een mierenplaag in de keuken bezig. Paar dagen geleden sloeg ik zo'n nachtmotje half dood op de grond. En liet hem vervolgens liggen. Dag erna pakte ik mijn schoen op, zaten er een stuk of 10 tot 20 mieren onder mijnschoen die nachtmot op te eten( Hadden hem onder mijn schoen gesleept ) Dus als je nog een lekkere snack voor ze wilt verzinnen, nachtmotten lusten ze ook
Wat moeten ze anders doenquote:Op woensdag 22 augustus 2012 20:57 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Haha.
Dankje, zal het onthouden. Ik heb hun vandaag nog een vlieg gevoerd en ze eten nog steeds.
Geen idee.quote:
Lijkt mij dat het afval is of iets dergelijks? Die larve zien er vet uitquote:Op woensdag 22 augustus 2012 21:31 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Geen idee.
Ze hebben trouwens wat hier in het midden verzamelt en ik weet niet wat het is. Reserve voedsel? Nieuwe eitjes? Stukjes vliegen poot? Hmm..
[ afbeelding ]
Zou kunnen. Denk toch dat het eten oid is. Nee dat nog niet.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 21:33 schreef Fopje het volgende:
[..]
Lijkt mij dat het afval is of iets dergelijks? Die larve zien er vet uitHeb je die ook al echt zien transformeren tot mier?
Die is zeker grootquote:Op woensdag 22 augustus 2012 21:38 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Zou kunnen. Denk toch dat het eten oid is. Nee dat nog niet.Het zijn poppen (thnx levo) trouwens, die rechts zijn larve.
Dit zijn de eerste poppen dus ik denk dat het nog een paar dagen duurt voordat ze uitkomen, ik hoop dat ik het kan meemaken.
Hier nog een sfeer impressie. Je ziet ook redelijk goed hoe groot de koningin nou eigenlijk is.
[ afbeelding ]
Trillingen heeft ze niet zo'n last van en de negers kunnen wel tegen licht zeiden ze op het antforum.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 21:46 schreef Fopje het volgende:
[..]
Die is zeker groot. Ben je trouwens niet bang dat je de koninging te veel stoort en dus haar broed zal opeten?
Haha oke dan is het goed, zou zonde zijnquote:Op woensdag 22 augustus 2012 21:49 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Trillingen heeft ze niet zo'n last van en de negers kunnen wel tegen licht zeiden ze op het antforum.
Eén ding kan ik je wel zeggen: L. niger is daar veeeel te duur.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 22:58 schreef Fopje het volgende:
Ok. Ik ga mieren bestellen, ik heb de vraag nog even gesteld op het AntForum of de kwaliteit van mieren goed is bij mierenboerderij. Zodra ik weet dat ze daar goede mieren verkopen bestel ik een Lasius Niger koninging met ong 10 werksters
Dan wacht ik toch nog even reacties daar afquote:Op woensdag 22 augustus 2012 23:12 schreef Levolution het volgende:
[..]
Eén ding kan ik je wel zeggen: L. niger is daar veeeel te duur.
Op Antforum bieden ze het aan tegen verzendkosten alleen.
edit: ik zie al dat de prijs je niet uitmaakt, maar toch. Is gewoon niet nodig. Wacht de reacties maar af, iemand heeft vast wel iets liggen aangezien het nu de tijd van het jaar is om koninginnen te vangen. Maar dan zijn ze misschien wel zonder werksters nog.
edit:
in dit topic wordt L. niger door mods aangeboden, 7 augustus was er een update dat ze weer kolonies beschikbaar hebben. Stuur Floris anders even een pm:
http://www.antforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1313
Probleem met een gyne zonder werksters is dat er nooit 100% garantie is dat ze bevrucht is. Nu zijn de mensen op Antforum inderdaad zeer betrouwbaar en is de kans groot dat ze bevrucht zijn.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 23:20 schreef Fopje het volgende:
[..]
Dan wacht ik toch nog even reacties daar afDat er geen werksters bijzitten is voor mij geen probleem. Als ze maar vol met sperma zit.
Heb ook wel het idee dat je beter bij mensen van zo'n antforum kan bestellen dan sites zoals mierenboerderij. Waarom weet ik niet, een gevoel
Oeh ik heb hem een PM gestuurd, hopelijk heeft hij nog wat over.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 23:22 schreef Levolution het volgende:
[..]
Probleem met een gyne zonder werksters is dat er nooit 100% garantie is dat ze bevrucht is. Nu zijn de mensen op Antforum inderdaad zeer betrouwbaar en is de kans groot dat ze bevrucht zijn.
Maar Floris van het forum heeft dus kolonies met werksters beschikbaar, daar heb je dus 100% garantie dat ze bevrucht is aangezien ze werksters voortgebracht heeft.
Het baart ook eerst wat oefening voordat je een goede talklaag kan aanbrengen. Moet niet te dun en niet te dik anders lopen ze er alsnog over.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 23:32 schreef Fopje het volgende:
[..]
Oeh ik heb hem een PM gestuurd, hopelijk heeft hij nog wat over.
Zit er alleen mee met dat alcohol en talkpoeder. Het zal heus wel werken. Maar als je zoiets nog nooit gedaan hebt klinkt het raar dat dat echt zou werken
Ja ga het gewoon met Talk proberenquote:Op woensdag 22 augustus 2012 23:34 schreef Levolution het volgende:
[..]
Het baart ook eerst wat oefening voordat je een goede talklaag kan aanbrengen. Moet niet te dun en niet te dik anders lopen ze er alsnog over.
Maar het werkt echt. Hun pootje komt gewoon op een korreltje en het korreltje valt en de mier valt ook.
Er zijn ook andere middelen, zoals fluon (zie het forum). Maar dat is alleen verkrijgbaar via Antstore, zonde van de verzendkosten als je verder niets bestelt.
Voor een beginnende L. niger kolonie voldoet talk in ieder geval wel.
Talklaag moet wel uitgedroogd zijn, als het nog nat is kunnen ze er ook over heen btw.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 23:35 schreef Fopje het volgende:
[..]
Ja ga het gewoon met Talk proberenMoet dan alleen nog silicone zooi met een mesje afschrapen want daar had ik bij het bouwen niet bij nagedacht
quote:Op woensdag 22 augustus 2012 23:37 schreef Levolution het volgende:
[..]
Talklaag moet wel uitgedroogd zijn, als het nog nat is kunnen ze er ook over heen btw.
Als je de talklaag aangebracht hebt, moet je het anders even uittesten met wat miertjes van buiten.Wel even de nesten dichtmaken, straks gaan ze erin en komen ze er niet meer uit.
Floris had nog een koninging plus wat werkers! Ik heb ze besteldquote:Op woensdag 22 augustus 2012 23:12 schreef Levolution het volgende:
[..]
Eén ding kan ik je wel zeggen: L. niger is daar veeeel te duur.
Op Antforum bieden ze het aan tegen verzendkosten alleen.
edit: ik zie al dat de prijs je niet uitmaakt, maar toch. Is gewoon niet nodig. Wacht de reacties maar af, iemand heeft vast wel iets liggen aangezien het nu de tijd van het jaar is om koninginnen te vangen. Maar dan zijn ze misschien wel zonder werksters nog.
edit:
in dit topic wordt L. niger door mods aangeboden, 7 augustus was er een update dat ze weer kolonies beschikbaar hebben. Stuur Floris anders even een pm:
http://www.antforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1313
Cool.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 00:23 schreef Fopje het volgende:
[..]
Floris had nog een koninging plus wat werkers! Ik heb ze besteld
quote:Op donderdag 23 augustus 2012 00:23 schreef Fopje het volgende:
[..]
Floris had nog een koninging plus wat werkers! Ik heb ze besteld
Het ligt er pas sinds vandaag. Er zitten ook allemaal zwarte dingen op. Ze hebben wel vliegen poten afgebeten en naar het buisje gebracht dus misschien dat ze het in stukjes gehakt hebben? Maar kunnen inderdaad eitjes zijn, zou wel sick zijn.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 01:30 schreef Levolution het volgende:
Lijkt gewoon op troep (stukjes watten? stof uit buitenwereld?). Maar lijken ook eitjes onder te liggen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |