vraagprijs is onderhandelbaar. Gezien de staat, verwacht ik voor 22/23K uit te kunnen komen. Tja, grond/stenen... ik weet niet hoe dat zit daar.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 10:42 schreef DroogDok het volgende:
Hoeveel kan er nog af van 25k? Het lijkt me dat je dan al dicht, zo niet onder, de prijs zit van de waarde van de grond + stenen.
de kans is groot dat zelfs bij een grieks vertrek uit de euro de verkoper dolgraag de verkoop in euro's zal aannemen, welke veel waardevaster zullen zijn dan een eventuele nieuwe drachme die inderdaad stevig zal devalueren..quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 10:37 schreef Sosa het volgende:
Ik heb mijn ogen laten vallen op een studio in Kos-stad. Kleine 25K is de aanschaf, maar ik vraag mij af of het verstandig nu te kopen of te wachten op een vertrek uit de Eurozone. Wellicht dat dit de prijs nog drukt. Ik weet echter niet of vertrek uit de Eurozone andere internationale regels met zich mee brengt.
Wat is je beoogd doel met het kopen van die pied-a-terre? Is het als investering, of als verblijf/verhuur? Either way, ik denk dat je sowieso met een ruimte van slechts 15 m² weinig markt te pakken hebt.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 10:46 schreef Sosa het volgende:
Het gaat echt om een pied-a-terre, 40 meter van zee. Kleine 15m2 met eigen voorzieninen en aansluitingen.
Dank voor je bericht! Je onderstreept wat belangrijke zaken om mee te nemen in mijn overweging.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 11:50 schreef RM-rf het volgende:
[..]
de kans is groot dat zelfs bij een grieks vertrek uit de euro de verkoper dolgraag de verkoop in euro's zal aannemen, welke veel waardevaster zullen zijn dan een eventuele nieuwe drachme die inderdaad stevig zal devalueren..
ook de warde als vastgoed zal vast stevig zinken, maar of het zin heeft te wachten is vooral een kwetsie die afhangt van hoe hard je dat appartement nodig hebt..
iig zou ik het zeker niet als een goede investering zien... griekenland had een vastgoedboom de laatste tien jaar en nu zijn de vastgoed prijzen daar al flink aan het dalen en dat gaat zeker nog wel door, of griekenland nu in of uit de euro blijft...
verkijk je verder niet op het idee dat 25.000 om een apartement te kopen zo gunstig lijkt, als je het vergelijkt met nederlandse prijzen.. qua waarde telt vooral wat de gemiddelde prijs van zulke apartementen in dat gebied is, en mogelijk ook welke kosten het onderhoud ervan jou zullen opleveren (meestal kan dat best behoorlijk tegenvallen)
Het is ook echt voor mezelf bedoeld. Gewoon een relax stekkie om maandelijks tot rust te komen tussen het ondernemen doorquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 11:56 schreef _VoiD_ het volgende:
[..]
Wat is je beoogd doel met het kopen van die pied-a-terre? Is het als investering, of als verblijf/verhuur? Either way, ik denk dat je sowieso met een ruimte van slechts 15 m² weinig markt te pakken hebt.
als het je om waardevastheid gaat, absoluut niet doen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 12:01 schreef Sosa het volgende:
[..]
Dank voor je bericht! Je onderstreept wat belangrijke zaken om mee te nemen in mijn overweging.
Ik heb het 'niet nodig' maar zoek een object waar ik ook wat aan heb (en enigzins waardevast is..). Ten eerste vind ik Kos een relaxed eiland en zou ik er graag een lang weekend per maand heen willen gaan, vandaar de overwegingTussendoor zou ik het evt. kunnen verhuren, maar dat is niet de insteek.
Ten tweede koop ik liever iets voor mijn spaargeld waar ik wat aan heb, daar ik het geld niet nodig heb en twijfel heb over inflatie ed. Die euro van mij kan volgend jaar nog maar de helft waard zijn.
Ik zoek eigendom. Een backupje, so to speak.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 12:11 schreef _VoiD_ het volgende:
Voor 25.000 euro kun je verdomd lang iets huren lijkt me.
Wat zou je aan verhuur kunnen vragen voor 15 m²? Een honderdje of drie per week max? Dan kun je er bijna anderhalf jaar lang zitten. En dan heb je ook zaken zoals onderhoud ed niet.
Klopt. Maar wel een dakterras van 150m2 met buitenkeuken en pergola voor mij alleen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 12:14 schreef Rosario het volgende:
Vijftien vierkante meter? Dat is wel héél klein.
En in Griekenland leef je toch buiten, niet in je hokje.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 12:21 schreef Sosa het volgende:
[..]
Klopt. Maar wel een dakterras van 150m2 met buitenkeuken en pergola voor mij alleen.
dat is het ideequote:Op dinsdag 7 augustus 2012 12:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
En in Griekenland leef je toch buiten, niet in je hokje.
volgens mij zijn er ook dan zeker zo'n 7 maanden per jaar (vanaf oktober tot mei) dat je daar niet wilt zitten, vlak aan zee in een weer dat vaak nogal nat en relatief koud kan zijn (10-15° is misschien voor nederlandse begrippen relatief warm, maar toch ook niet het weer om continue buiten te willen zitten), iig geen weer waaraan je veel aan je 'buitenkeuken' en je grote terras hebt..quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 12:21 schreef Sosa het volgende:
[..]
Klopt. Maar wel een dakterras van 150m2 met buitenkeuken en pergola voor mij alleen.
inderdaad. Daarom koop ik het gewoon ineens en kan ik het in loop vh jaar beetje opknappen en er tussen mei en oktober maandelijks naartoe.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 12:31 schreef LXIV het volgende:
22K, dat kost je nu ongeveer 1100 euro per jaar om te financieren. Dat is minder dan 100 euro per maand. Als je de inflatie meerekent (want die schuld wordt ook ieder jaar minder waard), dan kost het je misschien 50 euro p/m effectief. Dat is één overnachting in een matig hotel.
In maart en april is Kos ook prima te doen hoor. Beter dan onze zomers in ieder geval.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 13:01 schreef Sosa het volgende:
[..]
inderdaad. Daarom koop ik het gewoon ineens en kan ik het in loop vh jaar beetje opknappen en er tussen mei en oktober maandelijks naartoe.
quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 15:59 schreef Rosario het volgende:
[..]
In maart en april is Kos ook prima te doen hoor. Beter dan onze zomers in ieder geval.
want?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 15:58 schreef kort het volgende:
Ik zou het nog een paar maanden aankijken.
zal vast beter zijn, maar ook met 12-15 graden, veel wolken en een sterke zeewind is die 15 m2 van dat appartement opeens erg krap en is het niet prettig om in die mooie 'buitenkeuken' op dat enorme terras te koken.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 15:59 schreef Rosario het volgende:
[..]
In maart en april is Kos ook prima te doen hoor. Beter dan onze zomers in ieder geval.
nou nou..quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:53 schreef RM-rf het volgende:
[..]
zal vast beter zijn, maar ook met 12-15 graden, veel wolken en een sterke zeewind is die 15 m2 van dat appartement opeens erg krap en is het niet prettig om in die mooie 'buitenkeuken' op dat enorme terras te koken.
dat doe je een of twee keer en de volgende keer ga je echt geen vliegtuigreis boeken om een weekje op die 15m2 opgesloten te zitten..
maar ik geloof dat de TS toch allang zeker van zn zaak is en al zn besluit lang en breed genomen heb, dan kan ik hem alleen maar veel plezier wensen..
en iig is hij al goed geintegreerd in de griekse cultuur als hij ook nog gaat lenen voor een appartement met een gemiddelde prijsdaling in vastgoed van 10%... dat is precies grieks gedrag (alhoewel de grieken nu al wel gemerkt hebbend at het oo een keerzijde heeft om te lenen voor dingen die hun waarde erg snel verliezen)
quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 17:35 schreef jitzzzze het volgende:
Wachten op een vertrek uit de Euro zone kan je doen, maar dan kan je net zo goed op Sint-Juttemis wachten.
aldus het laatste nieuws. Maarja, kun je die pipo vertrouwen..quote:Juncker sloot wel uit dat Griekenland nog voor het einde van dit najaar zal vertrekken uit het eurogebied
Geloof je werkelijk dat er een land uit de Eurozone zal stappen?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 17:43 schreef Sosa het volgende:
[..]
[..]
aldus het laatste nieuws. Maarja, kun je die pipo vertrouwen..
Ik heb serieus geen idee. Kan het niet meer volgen. De een zegt dat het beter is, dan ander onwenselijk. En vica versa. Kan er daadwerkelijk geen touw aan vastknopen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 17:44 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Geloof je werkelijk dat er een land uit de Eurozone zal stappen?
Ik zou niet in Griekenland investeren nu. Maar dat is wat mijn eerste gedachte is, ik ken jouw omstandigheden en de details van de mogelijke koop niet.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 17:47 schreef Sosa het volgende:
[..]
Ik heb serieus geen idee. Kan het niet meer volgen. De een zegt dat het beter is, dan ander onwenselijk. En vica versa. Kan er daadwerkelijk geen touw aan vastknopen.
Daarom heb ik geen zin meer om te wachten met iets kopen. Maar als dat echt onverstandig zou zijn, wil ik graag weten waarom. Vandaar dit topic. Wat denk jij dan?
Ik vind het ook wel een leuk idee.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 17:52 schreef MrBaas het volgende:
Ben ik de enige die erg benieuwd is naar foto's van de studio?
Ik zou nu juist wel in Griekenland investeren. Want als de nood het hoogst is...quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 17:50 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik zou niet in Griekenland investeren nu. Maar dat is wat mijn eerste gedachte is, ik ken jouw omstandigheden en de details van de mogelijke koop niet.
My thoughts exactly. Maar, ik zou er alleen van balen als men opeens gaat nationaliseren na een exit. Of zoiets. Je kan het tegenwoordig niet meer bedenken..quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 19:02 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik zou nu juist wel in Griekenland investeren. Want als de nood het hoogst is...
Er zijn ook mensen die geinvesteerd hebben toen het allemaal booming was. Dat zijn de grote verliezers. Misschien is dit achteraf juist wel een heel goed moment geweest.
En verder: voor de <100 euro p/m val je je geen buil. En nog minder wanneer je het met eigen geld doet, want daar krijg je al helemaal geen rente op.
Nou, zo'n kamertje gaan ze echt nooit nationaliseren. Die kans is 0,0000000000000001. Het levert niks op en creeert teveel onrust. Het is ook helemaal niet nodig. De kans dat privé-bezit genationaliseerd wordt is eigenlijk nul. Als er iets genationaliseerd wordt zijn dat (voormalige) staatsbedrijven.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 19:39 schreef Sosa het volgende:
Foto's leiden alleen maar af van het onderwerp, sorry. Maar voor je beeldvorming, op al die griekse appartementencomplexen staat vrijwel altijd een 'klein' vierkant gebouwtje op het dak.. Zo een.
[..]
My thoughts exactly. Maar, ik zou er alleen van balen als men opeens gaat nationaliseren na een exit. Of zoiets. Je kan het tegenwoordig niet meer bedenken..
ik zou eerder bang zijn voor de reacties van wat ontevreden uit de euro gegooide grieken die een leegstaand appartementje van zo'n ranzige hollander zien.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 19:59 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nou, zo'n kamertje gaan ze echt nooit nationaliseren. Die kans is 0,0000000000000001. Het levert niks op en creeert teveel onrust. Het is ook helemaal niet nodig. De kans dat privé-bezit genationaliseerd wordt is eigenlijk nul. Als er iets genationaliseerd wordt zijn dat (voormalige) staatsbedrijven.
quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 20:41 schreef princem het volgende:
Daar zat ik ook aan te denken als ze geen eten meer hebben kunnen ze gek worden en wie is de sigaar de hollander met zn zonnebril in hawai shirt
quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 20:37 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
ik zou eerder bang zijn voor de reacties van wat ontevreden uit de euro gegooide grieken die een leegstaand appartementje van zo'n ranzige hollander zien.
Camquote:Op woensdag 8 augustus 2012 09:22 schreef CafeRoker het volgende:
Jij niet, maar je appartementje is er permanent
Ja vlgs mij is Kos ook niet het voordeligst. Maar het is ook de centrale ligging etc. Aan de andere kan vh eiland koop je idd voor de helft een lap grond met zeezicht, maar dat zit je in de wei.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 09:27 schreef TripleS het volgende:
¤25.000 voor 15m2. Lijkt mij erg duur.
Mijn tante heeft voor een kwart van dat bedrag een hectare land op een eiland gekocht....aparte verhouding iig
Ohw fikkie daar ja? Ik was er afgelopen vrijdag nog, toen niks aan de hand..quote:Op woensdag 8 augustus 2012 20:11 schreef De-Hamster het volgende:
Misschien nu een goede timing? haha
http://www.geenstijl.nl/m(...)achgos.html#comments
Helaas is dat niet mogelijk.. maar zou de pergola wel rondom willen uitbouwen..quote:Op donderdag 9 augustus 2012 14:43 schreef poemojn het volgende:
Mag je er een stuk aanbouwen, zodat je binnenruimte iets groter is? 150 m2 buitenruimte is groot genoeg om iets af te halen
Als dat mag, en het gaat je vooral om een vakantieruimte voor jezelf de komende jaren, gewoon doen. Je kunt het als het iets groter en opgeknapt is ook makkelijker verhuren waarschijnlijk dan met 15 m2.
Ja daar ben ik ook een beetje bang voor. Waarom niet nog ff wachten en deze winter voor nog eens 5K minder kopen.. heb ook geen haast, wacht al zo lang.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 08:31 schreef HeertjeB het volgende:
Ik vind het een behoorlijk risico, maargoed ben de zoveelste die dat hier zegt
Ben zelf al een tijdje aan het rondkijken voor een apartement in spanja, Marbella/Estepona area.
Maar die prijzen droppen zo snel, dat ik gewoon huiverig ben om te kopen omdat ik geen zin heb in een waardeverlies van 15% in een jaar.
Je timing is vaak optimaal op het moment dat investeren op z'n alleronaantrekkelijkst lijkt. En juist niet wanneer het een geweldige investering lijkt.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 20:11 schreef De-Hamster het volgende:
Misschien nu een goede timing? haha
http://www.geenstijl.nl/m(...)achgos.html#comments
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |