Ik heb in de eerste hulp gezeten en dat heb ik ook wel meegemaakt. En een epileptische aanval is zeker geen leuk gezicht. Geen wonder dat je overstuur bent.quote:
Foute tip, om de mond te beschermen moet je wat doen. Natuurlijk niet je hand in de mond van het so steken maar een portomonnee werkt zeer goed.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 22:12 schreef Ehhe het volgende:
Bah Jaleesa, sterkte.
Mocht je ooit weer zoiets meemaken: Nooit iets in de mond stoppen van iemand die een epileptische aanval heeft. Weet dat jij het niet hebt gedaan hoor, maar gewoon als algemene tip
Daarmee kan je nog meer schade toebrengen. Wanneer was jouw laatste opfriscursus EHBO? Richtlijnen wat dat betreft zijn veranderd.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 22:18 schreef Rucky het volgende:
[..]
Foute tip, om de mond te beschermen moet je wat doen. Natuurlijk niet je hand in de mond van het so steken maar een portomonnee werkt zeer goed.
Succes daarmee als iemand in een kaakklem ligt.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 22:18 schreef Rucky het volgende:
[..]
Foute tip, om de mond te beschermen moet je wat doen. Natuurlijk niet je hand in de mond van het so steken maar een portomonnee werkt zeer goed.
Dit iddquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 22:22 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Succes daarmee als iemand in een kaakklem ligt.
Stabiele zijligging, voorwerpen uit de buurt weghalen zodat de persoon zich niet bezeert en uit laten schokken, dat is het enige wat je kunt doen.
Absoluut. En op zo'n moment kun je als omstander ook niet helder nadenken. Gelukkig dat hij (en Jaleesa) handelden, vaak genoeg staan mensen erbij en kijken ernaar.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 22:22 schreef Ehhe het volgende:
[..]
Dit idd.
Maar ik snap die man ook heel goed, als zoiets gebeurt wil je *iets* doen
Het heeft hem alleen zn duim gekostquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 22:25 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Absoluut. En op zo'n moment kun je als omstander ook niet helder nadenken. Gelukkig dat hij (en Jaleesa) handelden, vaak genoeg staan mensen erbij en kijken ernaar.
Dat moet ik zien dat je iemand met een epileptische aanval in de stabiele zijligging krijgt.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 22:22 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Succes daarmee als iemand in een kaakklem ligt.
Stabiele zijligging, voorwerpen uit de buurt weghalen zodat de persoon zich niet bezeert en uit laten schokken, dat is het enige wat je kunt doen.
Niet dusquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 22:28 schreef Rucky het volgende:
[..]
Dat moet ik zien dat je iemand met een epileptische aanval in de stabiele zijligging krijgt.![]()
Maar je hebt idd voor de rest gelijk, maar om de mond en tanden te beschermen is dat iets wat je kan doen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
Is mij gelukt hoor.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 22:28 schreef Rucky het volgende:
[..]
Dat moet ik zien dat je iemand met een epileptische aanval in de stabiele zijligging krijgt.![]()
Maar je hebt idd voor de rest gelijk, maar om de mond en tanden te beschermen is dat iets wat je kan doen.
De kinlift is toch juist als je iemand gaat reanimeren? Die moet je ook doen als iemand op z'n rug ligt.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 22:30 schreef YskaFredriksson het volgende:
M. Vertelt net dat ze bij hun op ZHKH (EHBO voor militairen) wel een truc leren met de mond. Alleen stop je er dan niks in. Chin lift en jaw thrust. Oftwel pak iemands bekkie vast en duw de wang dan met je duim naar binnen. Effe kieken of ik een plaatje kan vinden :p
quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 22:30 schreef Ireth het volgende:
En nu zie ik pas dat ze flink gegroeid zijn in de bijna 4 weken dat we ze nu hebben!
[ afbeelding ]
Maar goed dat er binnenkort een grotere kooi komtAww wat een mooierdsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
♥ Wees maar lief, het kan geen kwaad ♥
En dan bijt die persoon zijn wang kapot.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 22:30 schreef YskaFredriksson het volgende:
M. Vertelt net dat ze bij hun op ZHKH (EHBO voor militairen) wel een truc leren met de mond. Alleen stop je er dan niks in. Chin lift en jaw thrust. Oftwel pak iemands bekkie vast en duw de wang dan met je duim naar binnen. Effe kieken of ik een plaatje kan vinden :p
Ik zeg alleen maar wat hun s geleerd ik ventileer mn mening nietquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 22:32 schreef Cat22 het volgende:
[..]
En dan bijt die persoon zijn wang kapot.![]()
![]()
![]()
Ik ben er geen voorstander van.
Elke aanval is weer anders ik heb het meerdere malen meegemaakt. En ik heb dat trucje nog nooit hoeven toepassen gelukkig. Maar één opmerking dus we, nooit je hand gebruiken want de bijtkracht is erg hoog.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 22:30 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Is mij gelukt hoor.
Geen mooie en rustige stabiele zijligging, maar wel zodanig kunnen draaien dat ze niet in haar eigen speeksel of tong stikte.
In de buurt van haar mond ben ik verder echt niet geweest toen ze nog middenin de aanval zat, dat kwam daarna, toen ze rustig werd en begon bij te komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |