TS heeft werk... zijn vrouw is hard zoekende... laat zij lekker een bijbaantje nemen....quote:Op maandag 6 augustus 2012 23:05 schreef BraboMeneer het volgende:
Neem er nog een baantje bij als krantbezorger of een folderwijk. Dit zou misschien nog voor of na je huidig werk kunnen. Het is misschien niet een vetpot, maar uit je verhaal begrijp ik dat iedere ¤ een belangrijke is.
Sterkte!
Dit is deel twee.quote:Op maandag 6 augustus 2012 23:14 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Als de donderij naar de gemeentelijke schuldhulpverlening, TS. Hier ga je zelf niet uitkomen, je hebt professionele begeleiding nodig.
Heel goed dat je inziet dat je een serieus probleem hebt - dat is Stap Één richting de oplossing van het probleem. Succes!
De gemeentelijke kredietbank biedt (in verreweg de meeste gemeenten) diverse vormen van schuldhulpverlening aan (sanering en bijvoorbeeld de route van de WSNP zijn er twee). Afhankelijk van de cliënt wordt gekozen voor de meest toepasselijke met de meeste kansen op succes.quote:Op maandag 6 augustus 2012 23:15 schreef Hicham. het volgende:
Is er geen hulpverlening/stadsbank in de buurt die al jou schulden op een stapeltje gegooid en dat je maandelijks er een bedrag aan af betaald. Ik ken mensen die dat zo gedaan hebben. Tis volgens mij net geen schuldsanering, maar wel hulp.
Tsja, maar dat is 'wise after the event'... ben het volledig met je eens, maar vergeet niet dat 'sparen' een aantal jaren geleden volledig uit de mode was, omdat je ook met een gering inkomen zomaar aan een (te) hoge hypotheek kon komen.quote:En als meneer wensput de waarheid daar neer zetten was het idd een beetje dom om zo jong te trouwen en een koophuis te nemen. Je had beter nog een paar jaartjes je financiën op orde kunnen brengen en sparen.
ik heb geen idee, waar is deel 1 dan??quote:Op maandag 6 augustus 2012 23:21 schreef Sandyman het volgende:
Het begint toch wel de vormen van een troll aan te nemen, of niet dan? Elke pagina komt er weer een lijk uit de kast.
Ik zit behoorlijk in de schulden. Wat nu!? Alle ideeen zijn welkom!quote:Op maandag 6 augustus 2012 23:22 schreef maily het volgende:
[..]
ik heb geen idee, waar is deel 1 dan??
dankjewelquote:Op maandag 6 augustus 2012 23:23 schreef Sandyman het volgende:
[..]
Ik zit behoorlijk in de schulden. Wat nu!? Alle ideeen zijn welkom!
Je ziet het vaak bij mensen die problemen hebben. De simpele oplossing die zo voor de hand ligt niet willen zien, maar wel tot in het extreme allemaal niet voor de hand liggende oplossingen bedenken voor het probleem. TS heeft een stapje gemaakt door te zien dat hij een probleem heeft (if not troll), maar dan moeten er nu wel vervolgstappen gemaakt worden die iets slagvaardiger zijn dan de afgelopen maanden.quote:Op maandag 6 augustus 2012 23:30 schreef Gezond2012 het volgende:
Dat je zonder te blozen meer dan 200 euro per maand wegrookt terwijl je in de schulden zit... niet te geloven joh.
En dan allerlei oplossingen er omheen bedenken, zelfs 19 uur per dag werken... als je maar kan blijven paffen.
Ik mis de zorgverzekering helemaal bij de vaste lasten, ik zie het alleen maar bij de schuldeisers staan, of is TS inmiddels ambtshalve verzekerd omdat hij al geruime tijd wanbetaler is en is dat de post CJIB?quote:Op maandag 6 augustus 2012 23:34 schreef Gezond2012 het volgende:
Zit dat stoppen-met-roken gedoe nog in het basispakket? Nee zeker? TS ben je aanvullend verzekerd?
Misschien zit het er zo ingebakken dat hij er inderdaad totaal niet aan dacht.
Ja.. dat laatste.quote:Op maandag 6 augustus 2012 23:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik mis de zorgverzekering helemaal bij de vaste lasten, ik zie het alleen maar bij de schuldeisers staan, of is TS inmiddels ambtshalve verzekerd omdat hij al 2 jaar geruime tijd wanbetaler is en is dat de post CJIB?
Je mist de 100 tot 300 per maand die zijn broers sponsoren.quote:Op maandag 6 augustus 2012 23:10 schreef poemojn het volgende:
[ afbeelding ]
Kun je dit zien?
Ik kom op 650 euro tekort per maand (450 als je stopt met roken), plus nog 3000 euro waarvoor je geen betalingsregeling hebt, totaal incl die met betalingsregeling is dan 9138 euro.
Dat is alleen al nodig voor de rookwaar per maand. Op deze manier voegen die broers helemaal niks toe, maar faciliteren alleen maar de verslaving van TS...quote:Op maandag 6 augustus 2012 23:44 schreef mootie het volgende:
[..]
Je mist de 100 tot 300 per maand die zijn broers sponsoren.
dat vind ik eigenlijk ook wel raar... maar misschien zegt TS dat hun bijdrage voor die auto is?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 00:01 schreef Gezond2012 het volgende:
Zijn die broers niet pissig over het feit dat 200+ euro van hun 300 euro aan hulp in rook opgaat? Die gaan hem echt geen 9000 euro lenen op deze manier... als ze niet al aan dat bedrag zitten, totaal.
of collega's betalend mee laten rijdenquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 00:04 schreef maily het volgende:
en als TS op de fiets naar zijn werk gaat, kan hij zijn auto "verhuren" ?
Ze zien toch zelf ook wel dat hij nog rookt als een ketter?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 00:03 schreef maily het volgende:
[..]
dat vind ik eigenlijk ook wel raar... maar misschien zegt TS dat hun bijdrage voor die auto is?
als je 40 jaar gerookt hebt en je zit aan de grond, kun je ook stoppen... die knop zit tussen je oren, maar jijzelf bent de enige die 'm om kan zetten....quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 00:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ze zien toch zelf ook wel dat hij nog rookt als een ketter?
Overigens vind ik dat altijd zo overdreven als ik een 22-jarige hoor zeggen dat hij zo verslaafd is dat hij niet kan stoppen met roken.
Als je 40 jaar gerookt hebt dan kan ik me op iets bij voorstellen, maar een 22-jarige? Nonsens, dan kun je wel maar wil je niet stoppen.
quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 00:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, help hem nog verder de vernieling in...
Ik wil geen advocaatje-van-de-duvel spelen, maar het is verdomd moeilijk, hoor.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 00:13 schreef maily het volgende:
[..]![]()
maar OT: wat is hier al allemaal aangedragen aan ideeën... poeh... en in het vorige topic ook al... en dan nog is hij niet gestopt met roken? en misschien rookt zijn vrouw ook nog??
Auto eruit en stoppen met roken, dan is ie er toch al bijna?quote:Op maandag 6 augustus 2012 23:10 schreef poemojn het volgende:
[ afbeelding ]
Kun je dit zien?
Ik kom op 650 euro tekort per maand (450 als je stopt met roken), plus nog 3000 euro waarvoor je geen betalingsregeling hebt, totaal incl die met betalingsregeling is dan 9138 euro.
Sowieso:quote:Op maandag 6 augustus 2012 23:10 schreef poemojn het volgende:
[ afbeelding ]
Kun je dit zien?
Dit dus, en internet heb je ook voor 17,50/maand (telfort) en tv via digitenne is 9,50 / maand, totaal dus 27 euro ipv 100 euro. Sim-only moet ook voor 10 euro kunnen als je je een beetje in houdt (en een mens kan best zonder mobiel internet overleven).quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 13:38 schreef WvdL het volgende:
[..]
Sowieso:
Pathé Unlimited : 39,-
XS4All : 55 (Internet?)
T-Mobile: 90 (Mobiel?)
UPC: 41 (TV?)
------------------------------------------------
pathe onnodig.
100 euro voor tv& internet? voor 50 euro heb je al prima combi pakketten
90 euro mobiel? wtf... als jij niet onder de 50¤ kunt blijven met je mobiel is er meer mis met je.
50¤ is al veel.
Besparing van 100+ euries..
(+ wat anderen zeggen, stoppen met roken en auto wegdoen)
Ik doe niet anders.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 18:41 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Dit dus, en internet heb je ook voor 17,50/maand (telfort) en tv via digitenne is 9,50 / maand, totaal dus 27 euro ipv 100 euro. Sim-only moet ook voor 10 euro kunnen als je je een beetje in houdt (en een mens kan best zonder mobiel internet overleven).
Ofwel 37 euro voor iets waar nu 190 staat, 153 euro bespaard.
Daarnaast zou je ook nog kunnen overwegen om dat onderhoudscontract voor de CV-ketel tijdelijk de deur uit te doen. Als ie dan in de winter stuk gaat is het kut, maar het bespaart wel 300 euro/jaar.
je praat gewoon mij naquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 21:13 schreef superman1221 het volgende:
İk heb het gevoel dat TS een gigantische troll is.
Die hele opsomming van kosten slaat nergens op. Zelfs een kind van 2 ziet waar hij kan besparen.
rare reactie, jij bent TS toch?quote:
Misschien handig dat hij in de OP erbij zet wie wel de originele TS is.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 00:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, dit is deel twee, z0rz0r is niet de originele TS.
Vroegtijdig stopzetten kun je zelf ook, dan moet je het afkopen. Staat dus gelijk aan elke maand je vaste bedrag betalen.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 11:30 schreef Luxuria het volgende:
Wat ik me afvraag.
Stel je hebt een telefoonabonnement van 2 jaar, die heb je pas bijv. 7 maanden en daar kun je dus niet vanaf.
Als je dan onder een bewindvoerder valt, of in de schuldsanering zit, kunnen zij ervoor zorgen dat dat abonnement wel vroegtijdig wordt stopgezet?
Als TS behoefte heeft aan een vervolg, dan mag hij dat zelf openenquote:Op woensdag 8 augustus 2012 00:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, dit is deel twee, z0rz0r is niet de originele TS.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |