Curiosity is baas. Als hij de opportunity zou tegenkomen zou hij hem direct klop geven. Onder schril piepend geluid zou curiosity daarna zijn zonnecellen versplinteren door er overheen te rijden.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 21:11 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Opportunity was een mietje, met z'n zonnepanelen
Curiosity is een echte badass, dat ding heeft plutonium aan boord
Grappig om te zien dat als je bij de full-res versie inzoomed je er allemaal steentjes/zand/stof op ziet liggen.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 20:49 schreef Tourniquet het volgende:
[ afbeelding ]
Full-res: http://photojournal.jpl.nasa.gov/jpeg/PIA16027.jpg (4313 x 4281 pixels)
bron: http://mars.jpl.nasa.gov/msl/multimedia/images/
Daar hadden ze het bij de persco van vandaag over. Ze hadden niet helemaal verwacht dat er zoveel steentjes op zouden belanden. Ergens is dus iets misgegaan/niet goed berekend. Maar alles werkte naar behoren verder...quote:Op donderdag 9 augustus 2012 21:50 schreef Mender het volgende:
[..]
Grappig om te zien dat als je bij de full-res versie inzoomed je er allemaal steentjes/zand/stof op ziet liggen.
Daarom vraag ik me ook af vanaf welke hoogte de Sky Crane ( R.I.P.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 21:55 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Daar hadden ze het bij de persco van vandaag over. Ze hadden niet helemaal verwacht dat er zoveel steentjes op zouden belanden. Ergens is dus iets misgegaan/niet goed berekend. Maar alles werkte naar behoren verder...
Toch aardig wat troep op terecht gekomen, als je bedenkt hoe groot het ding is.quote:
Temperatuur, straling, zonlicht, stof, stofstormen, wind, micrometeorieten, koude, warmte etc.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 22:59 schreef nietzman het volgende:
[..]
Zoals welke? Regen? Hagel? Marsmannetjes met tangetjes?
quote:Op donderdag 9 augustus 2012 21:11 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Opportunity was een mietje, met z'n zonnepanelen
Curiosity is een echte badass, dat ding heeft plutonium aan boord
Ik hoop zo dat je een mailtje terugkrijgt met de mededeling "Fuck, we zijn de kappen vergeten." waarna ze je een baan aanbieden. Wel blijven posten als je de volgende missie mag leiden hè.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 23:00 schreef LXIV het volgende:
Temperatuur, straling, zonlicht, stof, stofstormen, wind, micrometeorieten, koude, warmte etc.
Dat zou wel cool zijn. Dan gooi ik een nuke op de poolkappen van mars. Om te kijken wat er gebeurt!quote:Op donderdag 9 augustus 2012 23:02 schreef nietzman het volgende:
[..]
Ik hoop zo dat je een mailtje terugkrijgt met de mededeling "Fuck, we zijn de kappen vergeten." waarna ze je een baan aanbieden. Wel blijven posten als je de volgende missie mag leiden hè.
25 feet, dus 7.5 meter.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 22:39 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Daarom vraag ik me ook af vanaf welke hoogte de Sky Crane ( R.I.P.) Curiosity loet zakken naar Mars. Ook die 2 plekken waar het stof van Mars weggeblazen was ( kwam door die raketten toch? ) lijkt erop dat hij niet heel hoog hing?
Er staan überhaupt geen raw images van Sol 3 opquote:Op donderdag 9 augustus 2012 22:38 schreef zuiderbuur het volgende:
http://mars.jpl.nasa.gov/msl/multimedia/raw/?s=2
Waarom plaatsen ze die fraaie kleurenfoto's van de Mastcam niet bij de "Raw images"? (Worden die niet als raw beschouwd?)
Er is niks misgegaan of fout berekend.....quote:Op donderdag 9 augustus 2012 21:55 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Daar hadden ze het bij de persco van vandaag over. Ze hadden niet helemaal verwacht dat er zoveel steentjes op zouden belanden. Ergens is dus iets misgegaan/niet goed berekend. Maar alles werkte naar behoren verder...
Bedoel je hoe hoog Curi hong toen de kabels los gekoppeld werden....quote:Op donderdag 9 augustus 2012 23:11 schreef Pek het volgende:
Dat was de bedoeling, de kabel is 7.5 meter lang. hoe hoog hij werkelijk hing weet ik niet![]()
http://mars.jpl.nasa.gov/msl/multimedia/images/?ImageID=3650
Dat snap ik, maar in de simulaties zie je de crane wat doorzakken nadat de kabels gelost zijn, dus minder dan die 7.5 meter en dan onder een hoek van 45° wegspuiten, dan blaas je dus wel richting Curiosity. Dat moet toch anders kunnen, denk ik dan.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 00:19 schreef -CRASH- het volgende:
Bedoel je hoe hoog Curi hong toen de kabels los gekoppeld werden....
Curi stond op de grond en 2 seconden later werden de kabels ontkoppeld.
De skycrane hong ongv. op 7.4 tot 7.5 meter
Hong Hing ken je die nietquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 00:24 schreef Pek het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar in de simulaties zie je de crane wat doorzakken nadat de kabels gelost zijn, dus minder dan die 7.5 meter en dan onder een hoek van 45° wegspuiten, dan blaas je dus wel richting Curiosity. Dat moet toch anders kunnen, denk ik dan.
Btw: hong?![]()
Nadat de kabels los zijn gekoppeld schiet die kraan gelijk weg (omhoog) door het kleinere gewicht.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 00:24 schreef Pek het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar in de simulaties zie je de crane wat doorzakken nadat de kabels gelost zijn, dus minder dan die 7.5 meter en dan onder een hoek van 45° wegspuiten, dan blaas je dus wel richting Curiosity. Dat moet toch anders kunnen, denk ik dan.
Vanaf welke hoogte de Sky Crane Curi op het mars oppervlak zette. Dus of die kraan netjes op 7,5 hing of dat hij ook een laagste punt bereikte van bijvoorbeeld 3m hoogte. ( Dacht dat ze nu aan het onderzoeken zijn waarom die stenen op Curi zijn gekomen )quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 00:19 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
[..]
Bedoel je hoe hoog Curi hong toen de kabels los gekoppeld werden....
Curi stond op de grond en 2 seconden later werden de kabels ontkoppeld.
De skycrane hong ongv. op 7.4 tot 7.5 meter
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
Beter nu dan op de maan he.. Hopelijk kunnen ze flink wat leren van deze test.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 07:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Meh.
http://edition.cnn.com/20(...)index.html?hpt=hp_t1
Wat maken we ons allemaal zorgen om die steentjes bij een apparaat wat ontworpen is voor een paar fikse klappen?quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 02:21 schreef kurk_droog het volgende:
( Dacht dat ze nu aan het onderzoeken zijn waarom die stenen op Curi zijn gekomen )
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |