abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 6 augustus 2012 @ 20:59:07 #1
42184 crew  DaMart
pi_115205293
Google Adsense is een internet-advertentiemakelaar, eigendom van Google. De dienst biedt webmasters de mogelijkheid geld te verdienen met hun website door relevante advertenties op de website te plaatsen. Tot de mogelijke advertentieformaten behoren banners, tekstuele links en zoekvensters. De webmaster krijgt telkens een geldbedrag (enkele eurocenten tot tientallen euro's) wanneer een bezoeker de link naar de andere website volgt.
Google Adsense is afhankelijk van Google Adwords, dat bedrijven in staat stelt hun advertenties via het AdSense-netwerk te verspreiden.

:7 Handige sites

- Webmaster World

:7 Handige relevante reeksen op Fok!

- Topicreeks: Google Adsense
- Topicreeks: Algemeen Wordpress topic
- Topicreeks: HTML, CSS, JS voor dummies
- Topicreeks: PHP/(My)SQL voor dummies
- Topicreeks: Javascript voor dummies

:7 Interessante artikelen

http://www.webpublishingb(...)ee-online-dating.htm
http://www.webpublishingb(...)ner-markus-frind.htm
Heb je een interessant artikel? Geef dit door aan JortK! of de TS

Succesvolle Adsense projecten

Verstandige mensen lezen de regels van Adsense, anders krijg je dit:
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 23:06 schreef Razor21 het volgende:
Hallo,

Na het zorgvuldig controleren van onze gegevens hebben we vastgesteld dat
uw AdSense-account mogelijk ongeldige activiteit genereert. Omdat we onze
AdWords-adverteerders moeten beschermen tegen kunstmatig verhoogde kosten
voor ongeldige activiteiten, hebben we uw AdSense-account moeten
uitschakelen. Uw openstaande saldo en het aandeel van de inkomsten dat
Google zou ontvangen, worden volledig terugbetaald aan de betreffende
adverteerders.

We hopen dat u begrijpt dat we genoodzaakt zijn dergelijke stappen te
nemen om de effectiviteit van het advertentiesysteem van Google en met
name een goede verhouding tussen adverteerders en uitgevers te kunnen
garanderen. We beseffen dat dit tot ongemak kan leiden en willen u daarom
alvast bedanken voor uw begrip en medewerking.

Als u vragen heeft over de stappen die we hebben ondernomen, over de
procedure voor het aantekenen van bezwaar tegen dit besluit of over
ongeldige activiteit in het algemeen, kunt u meer informatie vinden op
http://www.google.com/adsense/support/bin/answer.py?answer=57153.

:( :( :( :( :(
Deze OP staat hier: http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Google_Adsense_%26_dergelijke
met dank aan JortK

Dit is niet het show-hier-je-analytics-stats-of-hoe-snel-is-mijn-website-geindexeerd-topic..
pi_115205395
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 20:28 schreef Hourglass het volgende:
Ik ben van plan om weer te beginnen met Adsense, en wel op een nog op te richten nieuwssite over een bepaald onderwerp. Ik zit natuurlijk na te denken over hoe ik het ga doen met de content (een paar keer in de week een lang artikel of meerdere keren per dag een kort artikel), maar wat is het verstandigst als je puur en alleen naar Adsense kijkt? Ik zou zeggen hoe meer content, hoe beter en dus kortere en meer artikelen, of maakt het niet zoveel uit zolang de content kwalitatief goed is?
  Moderator maandag 6 augustus 2012 @ 21:01:53 #3
42184 crew  DaMart
pi_115205449
Op verzoek van Quotidien geopend, trouwens :).

En hiermee sloten we het vorige deel af:

quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 20:54 schreef DaMart het volgende:

[..]

Dat hangt van de domeinnaam af, dus. Bij de ene betaal ik voor een hostingpakket inclusief domeinnaam, voor de ander alleen voor een domeinnaam (die wordt geparkeerd).

Wel opmerkelijk trouwens, dat websites die nooit een klik kregen, ineens meerdere kliks krijgen met maar een paar bezoekers... hoe afwijkend moet het zijn voordat Google lastig wordt? :').
quote:
7s.gif Op maandag 6 augustus 2012 20:57 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Ik heb op een paar banners in je sites geklikt. :P
pi_115205557
Heeft iemand al ervaring hiermee?

quote:
Gebruik DFP Small Business om meer inkomsten te genereren op .............nl

Registreren voor DFP
Beste Google AdSense-uitgever,

We hebben vastgesteld dat u meerdere advertentienetwerken weergeeft op .............nl maar dat u niet profiteert van de gratis Google-oplossing voor advertentieweergave, DoubleClick for Publishers (DFP) Small Business. Uitgevers die rechtstreekse verzoeken van adverteerders ontvangen of meerdere advertentienetwerken beheren, profiteren van veelzijdige mogelijkheden, zoals:

Het maximaliseren van inkomsten door middel van realtime concurrentie tussen AdSense en andere advertentienetwerken via dynamische toewijzing

Eenvoudige interface, werkprocessen en voorraadbeheersystemen waarmee u snel aan de slag kunt

Krachtige functies voor prognoses, rapportage en targeting

Bekijk onze casestudy om te zien hoe Glassdoor.com 100 procent van zijn advertentievertoningen weergeeft via DFP Small Business.

Registreren voor DFP

Met vriendelijke groet,

Het Google DFP Small Business-team
pi_115208135
Nee, waar heb je die gezien?
Heb je je account als bedrijf ingesteld staan of iets dergelijks?
pi_115227702
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 21:43 schreef Drawer het volgende:
Is die website koopzondagen.net van jou?
pi_115227836
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 09:27 schreef AciD_Nightmare het volgende:

[..]

Is die website koopzondagen.net van jou?
Nein, het linken ernaar is ook meer vanuit aardigheid ten opzichte van mn users. :+
pi_115230088
Shit zeg ik druk net op je site en zie dat het nog een eens zondag is ;( nog 5 nachtjes slapen.

Maar eerlijk gezegd heb ik liever dat het zaterdag is :P
Facts don't care about your feelings
pi_115232185
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 21:43 schreef Drawer het volgende:
Dat is een mail die ik kreeg van Google.
pi_115255697
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 12:03 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Dat is een mail die ik kreeg van Google.
Ja je hebt hem wss als klein bedrijf staan dan? :)
pi_115259930
In het vorige deel las ik nog over het zonde vinden van belasting betalen over je inkomsten maar er zijn toch ook een aantal aftrekposten:

- telefoonabonnement;
- internetabonnement;
- kosten van de host;
- aanschaf laptop/pc

Allemaal voor ongeveer 40% en host voor 100% maar wie weet er nog meer?
pi_115263676
In je dromen dat je je telefoon- en internetabonnement mag aftrekken. Aparte zakelijke telefoonabo valt nog wat over te zeggen, maar anders echt niet. Zelfs als ondernemer mag dat al niet en voor resultaat uit overige werkzaamheden gelden in principe dezelfde regels. Aanschaf laptop/pc kan je dus ook niet zomaar aftrekken (als kosten ex. btw boven de ¤450 vallen), maar moet je afschrijven over meerdere jaren (20% per jaar). Verder zal je moeten aantonen dat je die hoofdzakelijk zakelijk gebruikt etc.
pi_115266857
Niet in je dromen of je hebt een aantal jaar het verkeerd aangepakt ;) Nu snap ik dat er een aantal zijn met een paar uur in de week qua tijdsbesteding voor hun project maar als het aantoonbaar is dat je zeker de helft van het internetgebruik en telefoongebruik (niet de vaste lijn) voor je project gebruikt is het ook een aftrekpost.
pi_115267598
En hoe wilde je zoiets aan gaan tonen? Uren bijgehouden in eigen bedrijfje?
pi_115269726
Precies hoe wil je dat in godsnaam aantonen. Als je zoveel zou bellen en internetten voor je bedrijf, dan had je wel een echte onderneming gehad op z'n minst (kvk, btw) en dan nog is je abonnement thuis in principe niet aftrekbaar (http://www.belastingdiens(...)ng/aftrek_van_kosten). De beredenering lijkt me vrij logisch, 99% van de mensen thuis heeft een internetabonnement, ook mensen zonder onderneming. Dus die kosten had je sowieso gehad.

Je kan het natuurlijk altijd gewoon aftrekken, kans dat ze komen controleren is klein en dan zie je het dan wel weer.
pi_115269759
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 23:07 schreef WebBeestje het volgende:
Niet in je dromen of je hebt een aantal jaar het verkeerd aangepakt ;) Nu snap ik dat er een aantal zijn met een paar uur in de week qua tijdsbesteding voor hun project maar als het aantoonbaar is dat je zeker de helft van het internetgebruik en telefoongebruik (niet de vaste lijn) voor je project gebruikt is het ook een aftrekpost.
ik denk dat je de prof yoshi in dit geval niet moet tegen spreken.. dan heb je meer kans een discussie van mart smeets te winnen...
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_115270033
Haha nou ik ben zelf boekhouder dus het zou raar zijn als ik dit soort dingen niet wist ;) maar dat knotsgekke webbeestje... mag ik dat zeggen? ja dat mag ik zeggen... is nogal een betweter. Dus, ik geef alleen tips hier, lijkt me om kleingeld te gaan in dit geval dus niet heel interessant. Of werk je echt fulltime met resultaat uit overige werkzaamheden? Dan mis je wat wat aftrekposten die je als ondernemer hebt.
pi_115270739
ik weet wat je doet :) maar webbeestje is en blijft webbeestje.. 10 mensen moeten het zeggen voordat hij gaat dmoverwegen of t klopt ;) dus nog 8 te gaan...
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_115277595
Ik kreeg het advies van een vriend die accountant is en Google maar eens rond, dan kom je bijvoorbeeld dit tegen: http://www.sitedeals.nl/b(...)als-particulier.html Je moet zelf weten of je jezelf te kort doet of niet :)
  Moderator woensdag 8 augustus 2012 @ 09:20:14 #20
42184 crew  DaMart
pi_115278572
Vraagje: Analytics geeft de adsense-inkomsten per pagina weer in dollars. Ik heb in het profiel van mijn websites in Analytics al aangegeven dat valuta in euro's moeten worden weergegeven, maar dat werkt blijkbaar niet voor de rapporten over adsensepagina's.

Weet iemand of je in Analytics überhaupt de adsense-inkomsten in euro's kunt weergeven en hoe ik dat dan wel voor elkaar kan krijgen? De helpfunctie van Analytics was op dit punt niet bijzonder behulpzaam :D.
pi_115285209
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 07:46 schreef WebBeestje het volgende:
Ik kreeg het advies van een vriend die accountant is en Google maar eens rond, dan kom je bijvoorbeeld dit tegen: http://www.sitedeals.nl/b(...)als-particulier.html Je moet zelf weten of je jezelf te kort doet of niet :)
Tja... natuurlijk kan je het altijd zo doen en als het allemaal logisch klinkt prima, dan zal het bij de belastinginspecteur ook wel goed overkomen. Maar als je eentje ertussen hebt die echt alles volgens de regeltjes doet dan zit je gewoon fout.

Je kan dan ook beter op een forum voor boekhouders / fiscalisten kijken dan eentje voor webdesigners :P
pi_115328713
Even een vraagje aan de kenners, als ik het goed heb is het toegestaan om max. 3 Adsense banners op een pagina te plaatsen.Mag ik nog wel een 4e banner van een affiliate programma plaatsen ?
<b><a href="http://www.123caravanhuren.nl" rel="nofollow" target="_blank">123caravanhuren.nl</a></b>
pi_115330393
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 09:20 schreef DaMart het volgende:
Vraagje: Analytics geeft de adsense-inkomsten per pagina weer in dollars. Ik heb in het profiel van mijn websites in Analytics al aangegeven dat valuta in euro's moeten worden weergegeven, maar dat werkt blijkbaar niet voor de rapporten over adsensepagina's.

Weet iemand of je in Analytics überhaupt de adsense-inkomsten in euro's kunt weergeven en hoe ik dat dan wel voor elkaar kan krijgen? De helpfunctie van Analytics was op dit punt niet bijzonder behulpzaam :D.
Nee, kan niet. Ik vind het ook vervelend, net als dat adsense de dag begint om 9.00, terwijl analytics de dag begint om 0.00, waardoor de dagtotalen niet overeen komen.

quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 11:15 schreef mvc het volgende:
Even een vraagje aan de kenners, als ik het goed heb is het toegestaan om max. 3 Adsense banners op een pagina te plaatsen.Mag ik nog wel een 4e banner van een affiliate programma plaatsen ?
Dat is geen probleem voor adsense, dus gewoon doen.
pi_115330450
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 11:15 schreef mvc het volgende:
Ja, volgens mij wel. Naast de 3 'standaard' Adsense banners mag je ook nog 3 Adsense linkbanners plaatsen, dus totaal kun je 6 Adsense banners per pagina kwijt. Mijn ervaringen met affiliate programma's zijn niet een succes, regelmatig clicks maar nooit wat inkomsten. Het duurde even tot ik overtuigd was maar Adsense is volgens mij de beste manier om inkomsten binnen te halen.
pi_115333149
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 12:11 schreef WebBeestje het volgende:

[..]

Ja, volgens mij wel. Naast de 3 'standaard' Adsense banners mag je ook nog 3 Adsense linkbanners plaatsen, dus totaal kun je 6 Adsense banners per pagina kwijt. Mijn ervaringen met affiliate programma's zijn niet een succes, regelmatig clicks maar nooit wat inkomsten. Het duurde even tot ik overtuigd was maar Adsense is volgens mij de beste manier om inkomsten binnen te halen.
Affiliates kunnen veel meer opbrengen dan adsense met een lagere hoeveelheid bezoekers. Maar dan moet het wel in je niche passen. Dankzij een wordpress plugin die ik gemaakt heb heb ik veel contact met mensen die alleen met affiliates werken en sommige verdienen echt enorm veel geld door affiliates. Maar je moet dan veel meer moeite doen om een goede niche te vinden.

Het is dus een compleet andere markt dan adsense websites.
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')