Gewoon bellen!!!!!!!!!!quote:Op maandag 6 augustus 2012 18:28 schreef JohnDDD het volgende:
Na de jaarlijkse controle van de geiser 3 weken geleden valt de geiser telkens uit. De monteur leek een beetje een prutser maar het vermoeden ontstaat nu dat hij inderdaad iets fout heeft gedaan.
Wat er gebeurt is dat de waakvlam op schijnbare willekeurige momenten telkens uitvalt. Soms een paar dagen niet, soms een paar keer op 1 dag, soms 10 seconden nadat ik hem heb aangestoken. Soms krijg ik hem niet eens aan. Soms tijdens het douchen maar soms ook als ik geeneens warm water gebruik.
Omdat ik niet meteen een monteur wil bellen, vraag ik me af of mensen misschien suggesties hebben over wat het probleem kan zijn en wat ik kan doen. Het is vast simpel.
Er zit zo'n temperatuurregelknop op, die staat in elk geval op warm, zoals altijd al.
Nou, aanslaan met een knal, ... als ik er geen lucifer bijhoud gaat hij überhaupt niet aan. Er zit een knop op die je richting een "stroomsymbooltje" kunt draaien, als je hem dan nog iets doordraait hoor je een klik en zie je (als de kap eraf is) een vonkje, maar daarmee gaat de geiser echt niet aan. De geiser gaat alleen aan als ik een aantal malen achter elkaar (soms tot wel 10 keer) de knop draai tot hij klikt en ondertussen een lucifer bij de plek van de waakvlam houd. De waakvlam is trouwens wel mooi blauw met aan het eind een heel klein beetje oranje.quote:Op maandag 6 augustus 2012 20:10 schreef Coolmint het volgende:
4. wellicht heeft hij het waakvlammetje te zuinig gezet, waardoor deze het thermokoppel niet goed genoeg raakt en/of
5. bij een windvlaag over de schoorsteen het vlammetje uitwaait
als 4. en 5. dan wil de geiser ook wel eens aanslaan met een knal. Is niet heel erg, maar ook niet zoals het hoort.
Hierdoor was ik niet zo bang voor CO of veel stofquote:Op maandag 6 augustus 2012 20:37 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
De waakvlam is trouwens wel mooi blauw met aan het eind een heel klein beetje oranje.
Ow daar heb ik overheen gelezen. Dan zal het hier inderdaad waarschijnlijk niets mee te maken hebben.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 13:57 schreef Coolmint het volgende:
[..]
Hierdoor was ik niet zo bang voor CO of veel stof
Zuchtquote:Op maandag 6 augustus 2012 18:31 schreef Vinz0r het volgende:
Ik zou meteen de storingsdienst gaan bellen ivm kans op koolmonoxide.
Hij heeft waarschijnlijk een fout gemaakt die rap opgelost moet worden
Beter 1x te vaak gebeld hiervoor dan 1x niet en dat t te laat is?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 22:46 schreef cvboer het volgende:
[..]
ZuchtIs het nou eens afgelopen met dat onnodig paniek zaaien?
Natuurlijk moeten de gevaren van koolmonoxide niet onderschat worden, maar zodra een waakvlammetje op willekeurige momenten uitvalt wil dat nog niet zeggen dat er gelijk koolmonoxide
geproduceerd wordt.
In het geval van de TS zal het eerder in het thermokoppelcircuit of de waakvlaminspuiting gezocht moeten worden.
Batterijtje vervangen dan doet-ie het welquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 20:11 schreef JohnDDD het volgende:
Ik heb het warme water even hard aangezet en de CO-meter vlak naast de geiser gehouden maar die geeft in elk geval geen alarm. Dus neem aan dat er iig geen CO probleem is!
Dat de TS belt vind ik prima, ik ageer met name op de post waarin men meteen begint te roepen dat er een koolmonoxide gevaar is. Als een waakvlam af en toe uitvalt wil nog niet meteen zeggen dat er koolmonoxide gevaar is.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 17:40 schreef Vinz0r het volgende:
[..]
Beter 1x te vaak gebeld hiervoor dan 1x niet en dat t te laat is?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |