abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5353830
Aangezien het blok van mijn 205 1.6 gti het beste heeft gehad, is de auto na 242.000 km wel eens toe aan een nieuw blok.
Dus heb ik er een schade 205 1.9 GTI bijgekocht.
En de bedoeling is om dat 1.9 blok in mijn auto te bouwen.

Ik ben van plan om hier een verslag bij te houden, en als jullie tips of hints hebben zijn die natuurlijk altijd welkom

Werkplaats met alles erop en eraan is voor mij voor de komende 2 weken dus we gaan er lekker rustig mee bezig.

gr. Wiebe

"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  maandag 12 augustus 2002 @ 18:03:14 #2
9806 vanDee
Hoezo dat dan weer?
pi_5353866
Meld het maar alvast aan je verzekering en de belasting.
Problems cannot be solved at the same level of awareness that created them. -Albert Einstein
pi_5353892
quote:
Op maandag 12 augustus 2002 18:03 schreef vanDee het volgende:
Hahahahaha
pi_5353912
quote:
Op maandag 12 augustus 2002 18:03 schreef vanDee het volgende:
nee, dat hoeft niet

uiterlijk is er geen verschil....

pi_5353942
quote:
Op maandag 12 augustus 2002 18:00 schreef GizartFRL het volgende:

[bWerkplaats met alles erop en eraan is voor mij voor de komende 2 weken dus we gaan er lekker rustig mee bezig. [/b]

LOL Ik weet niet hoe rustig jij te werk ga, maar dat moet in 1 dag kunnen hoor (niet dat ik het kan, maar heb genoeg mensen in minder dan 1 dag een motor om zien bouwen)
pi_5353998
quote:
Op maandag 12 augustus 2002 18:07 schreef InterCC het volgende:

[..]

LOL Ik weet niet hoe rustig jij te werk ga, maar dat moet in 1 dag kunnen hoor (niet dat ik het kan, maar heb genoeg mensen in minder dan 1 dag een motor om zien bouwen)

zal wel kunnen, maar wij doen rustig aan, en vergeet niet, dat mijn eigen auto ook gestrip moet worden ( netjes als het kan)

ps dit is mijn eerste motorconversie...

Official ESF Kreviewer maandag 12 augustus 2002 @ 19:02:10 #7
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_5354734
hehe. Nou succes dan maar. Paar foto's plaatsen?
pi_5355366
quote:
Op maandag 12 augustus 2002 19:02 schreef Kreator het volgende:
hehe. Nou succes dan maar. Paar foto's plaatsen?
ik ga mijn best doen, maar ik beloof niks....

*is namelijk niet in het bezit van een digitale camera*

pi_5368087
hmmz de klap van het donorautootje is wat harder aangekomen dan verwacht

het gedeelte waar de dynamo vast zit daar zit een scheur in.

En ook bij de startmotor is er een stukje afgebroken.

Gelukkig zitten deze dingen nog wel op mijn eigen auto dus is er nog geen ramp gebeurd

Bij mijn eigen auto de grill, voorfront, accu, voorspoiler en de bumper nu aan het verwijderen voor meer ruimte voor strax.

Luchtfilter is er al af [sub] was een makje aangezien het geen originele maar een K & N filter is

tevens 3 foto's gemaakt die ik als ze ontwikkeld zijn, hier gepost zullen worden.

gr. Wiebe

pi_5370324
Beetje vaak naar mark evans op disc channel gekeken?

Hey maar ik vind het cool dat je het doet, lijkt me leuk als je hier dagelijkse updates en wat piccies post

pi_5373549
Ik ben ook bezig met een ander motorblok in te bouwen.. in iemand anders Golf Type I (MK1), er lag eerst een 1.1 Blokkie in, wat er in gelegt gaat worden is een 1.8 GTI 8V..

Enige wat eigenlijk veranders moet worden is een motorsteun, die moet verlast worden.

Het leuke van die Golfjes 1 is dat er op het kenteken staat "4 Cilinder" wat na aanvraag bij RDW en shit inhoud dat je er eigenlijk elk 4 cilinder blok in kan hangen wat je wil..

Wordt wel wat dat golfje, word een echte CRX en Impreza killer.. maar dat duurt nog wel een jaartje voordat ie zover is..

Verder veel succes met het inbouwen, zonder takel is het een kutwerk om het blok eruit te tillen, gelukkig ben ik de slapste niet en heb het blok er samen met een maat van me eruitgetild met een dik stuk steigerpijp en twee trekbanden :p.. niet goed voor je rug, en voor je knieen, maar wel goed voor je armspieren...

Hou je ons op de hoogte met een foto reportage?

pi_5373770
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2002 20:44 schreef Delnooz het volgende:
Beetje vaak naar mark evans op disc channel gekeken?

Hey maar ik vind het cool dat je het doet, lijkt me leuk als je hier dagelijkse updates en wat piccies post

A car is Born?

ja zoiets, maar dan anders.
( volgende plan is om een eigen auto te gaan bouwen, maar eerst dit dus )

Vandaag dus het blok van de 1.9 eruit gehaald en de crash bleek zijn sporen ook (zij het in beperkte mate) op het motorblok te hebben nagelaten.

Maar gelukkig heb ik de Dynamo en de startmotor van mijn trouwe 1.6 nog wel en dus wordt dat gewoon overgezet.

De voorbumper en het injectie systeem van de 1.6 ligen er nu ook af evenals de uitlaten van beide motoren.
Pokkewerk bij dingen van 15 jaar en ouder

maar goed, morgenochtend om 8 uur gaan we weer los

en we ( debugdevil en ik) hopen dan dat we het blok ook uit de 1.6 krijgen, dit zal wat mooizamer gaan omdat deze auto nog wel heel moet blijven.
Bij de 1.9 konden we af en toe wel een hoekje weg flexen/ luchtdrukfrezen, maar bij de 1.6 dus niet.
Maaar ik hou jullie op de hoogte

en hopelijk is ie op tijd klaar om mee te doen met de LEGALE sprints in Drachten op 23 augustus.,.

meer info daarover: www.streetracingdrachten.tk

vr gr.

Gizart aka Wiebe

woensdag 14 augustus 2002 @ 00:30:47 #13
18335 djdano
Eet meer shoarma!!!
pi_5373809
Waarom heb je er niet een wat spectaculairdere motor ingelegt dan die van een 1.9? Want zo blijft hij eignelijk toch nogal standaard. Als je een beetje zoekt op internet passen er in die dingen veel leukere motors waardoor je echt een racemonster krijgt..
pi_5373847
quote:
Op woensdag 14 augustus 2002 00:30 schreef djdano het volgende:
Waarom heb je er niet een wat spectaculairdere motor ingelegt dan die van een 1.9? Want zo blijft hij eignelijk toch nogal standaard. Als je een beetje zoekt op internet passen er in die dingen veel leukere motors waardoor je echt een racemonster krijgt..
de reden is simpel; mijn eigen blokje was na 242.000 KM eigenlijk een beetje op...
ik kon toen heel goedkoop dit wrak kopen.
en deze 1.9 heeft ook een andere achteras dan mijn 1.6 ( ook remschijven achter namelijk)
en ja als je iets snellers wilt hebben is het ook altijd snel DUUR.

en ik heb weinig te besteden op he tmoment...

maar goed, toekomst dromen zijn er altijd....

woensdag 14 augustus 2002 @ 00:38:45 #15
18335 djdano
Eet meer shoarma!!!
pi_5373876
Oke, daar heb je natuurlijk wel gelijk in. Dit blok kan er waarschijnlijk een stuk makkelijker in zonder veel extra kosten te maken. Verder zal een heel ander blok erin leggen ook veel meer tijd kosten.

Maar wel een leuke autootje trouwens zo'n 205 gti

pi_5373952
quote:
Op woensdag 14 augustus 2002 00:38 schreef djdano het volgende:
Oke, daar heb je natuurlijk wel gelijk in. Dit blok kan er waarschijnlijk een stuk makkelijker in zonder veel extra kosten te maken. Verder zal een heel ander blok erin leggen ook veel meer tijd kosten.

Maar wel een leuke autootje trouwens zo'n 205 gti

heb ik em hier verdorie ook nog nie teens gepost zeg!

komtie hoor

*zoekt even*

pi_5374011

dit is em dus.

pi_5375852
quote:
Op woensdag 14 augustus 2002 00:51 schreef GizartFRL het volgende:
[afbeelding]

dit is em dus.

Playlist | Studio Brussel (NL 102.1 FM / BE 100.9 FM)
pi_5375938
Denk je nog wel even aan de typegoedkeuring bij de RDW? Anders kun je bij een (zwaar) ongeluk lelijk in de problemen komen met de verzekering. Je auto moet dus gewoon opnieuw gekeurd worden en misschien moet je ook nog meer belasting gaan betalen, laatst staan premie.
[ Bericht 99% gewijzigd door Tjabbo op 1-1-2005 0:01 ]
  woensdag 14 augustus 2002 @ 15:06:43 #20
32958 Splackavellie
Binka is a bad motherfucker!
pi_5378684
leuk bakkie, leuk project! goed id! keep it up!
[url=http://home.wanadoo.nl/ezzebleef/n64/nintendo64.htm][[b]NINTENDO64 inc. spellen en meer TE KOOP, 70 EURO [/b][/url]][i] ! ! Where would I be without my Unnekupke ! ! [/i]
pi_5378932
Het blok zit er nu onmiddels in, maar ik moe tnog wel even nieuwe slangklemmen/motorolie/koelvloeistof/versnellingsbakolie/pakkingen gaan halen, vanavond meer.

en btw: aan het blok zelf is niet te zien dat het om een 1900 cc gaat; dus daar ga ik niet meer voor betalen op het moment tenminste, bij de volgende keuring ga ik het waarschijnlijk wel melden.

pi_5380467
Moet nog ff een paar dingen halen en monteren zegtie dan

ooit zelf een auto gaan bouwen zeg je? cool, maar dan mot je wel echt veel tijd en aardig wat geld hebben. Als je tenminste een cobra of een jaguar wil her(bouwen)

if ya know wha i mean

pi_5381273
quote:
Op woensdag 14 augustus 2002 17:24 schreef Delnooz het volgende:
Moet nog ff een paar dingen halen en monteren zegtie dan

ooit zelf een auto gaan bouwen zeg je? cool, maar dan mot je wel echt veel tijd en aardig wat geld hebben. Als je tenminste een cobra of een jaguar wil her(bouwen)

if ya know wha i mean

vanmiddag slecht nieuws
as was krom

vanmiddag goed nieuws
een andere as is nog recht, dus die hebben we er maar opgezet.

Het blok zit nu op zijn plaats, maar de slangen en bekabelig moet nog wel worden gemonteerrd, evenals het injectiesysteem en de radiateur+koelvin.

Inlaatpakking voor een 1.9 was nergens te vinden, dus morgen maar even bij de dealer kijken ( of een automaterialen handel)

mporgen komt wel binnen een nieuwe uitlaatpakking, omdat de oude het niet meer zag zitten

weer een paar foto's gemaakt, maar voordat die ontwikkeld zijn is er weer een week voorbij.

morgen weer een dag, en vanvond maar eens bij mijn vriendin kijken ( anders kom ik aandacht tekort )

tot morgen

en ik hou jullie op de hoogte.

pi_5381286
en ja die eigenbouw auto, zal zeker GEEN jaguar worden, maar iets copleet nieuws o pbasis van opel manta/omega/ascona techniek...

achterwiel aandrijving dus

maar das iets voor de toekomst, als mijn financiėle situatie weer wat bijgetrokken is

pi_5398376
vandaag was het eindelijk zover!

mijn uitlaat pakking zou binnenkomen!

vanmorgen bij de Peugeot Dealer in Drachten een inlaatpakking gehaald.
en later op de dag nog een nieuw olie folter en een paar slangklemmen gehaald; na wat heen en weer gerijd voor oa een nieuwe verdeelkap en die uitlaatpakking die wel/niet binnen was gekomen.

Eindelijk de benodigde onderdelen waren allemaal aanwezig!

Vanmiddag dus alle kabels en slangen opnieuw aangesloten; wat opzich nog een heel gepuzzel is, maar samen met DEBUGDEVIL kwamen we een heel eind.
maw: alles zit op zijn plek.

eindelijk

dus versnellingsbakolie bijgevuld 9 met verse olie)
motorolie bijgevuld ( met verse olie)
en koelvloeistof bijgevuld ( met vers koelvloeistof)

toen het moment van de waarheid: starten...

niks

even aan de accupool draaien en opnieuw proberen:

de startmotor draait, maar er gebeurd verder niks HIJ START NIET

bougies nagekeken ( waren goed) toch maar vervangen door versere.

luchtweger even vervangen door ander exemplaar: nog steeds niks.

Computer vervangen door ander exzemplaar: nog steeds niks

*waren inmiddels wanhoop redelijk nabij*

toen op he tidee gekomen om te kijken of het aan het injectiesysteem lag: systeem van de 1.9 af en het systeem van de 1.6 er weer op en toen; eindelijk !

de 205 kwam met een brul tot leven !

WOEHEOEOEOOEOEO feestvreugde allom!

maar hij lekte dus koelvloeistof, kwestie van slangetje even beter vast zetten en dat behoorde ook weer tot de problemen van het verleden.

Het leeft het leeft!

morgen nog maar even kijken of we de uitlaat beter vast kunnen krijgen. en dan kan de wederopbouw van de snuit beginnen ( lampen bumper grill voorspoiler en motorkap )

maar het belangrijkste werkt weer en dat is het kloppende hart van mijn Peugeot 205 "1.6 " GTI

mijn uiterste dankbaarheid gaat nog uit naar Debugdevil!
thanx dude!

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')