Ik ben van plan om hier een verslag bij te houden, en als jullie tips of hints hebben zijn die natuurlijk altijd welkom
Werkplaats met alles erop en eraan is voor mij voor de komende 2 weken dus we gaan er lekker rustig mee bezig.
gr. Wiebe
quote:Hahahahaha
Op maandag 12 augustus 2002 18:03 schreef vanDee het volgende:
Meld het maar alvast aan je verzekering en de belasting.
quote:nee, dat hoeft niet
Op maandag 12 augustus 2002 18:03 schreef vanDee het volgende:
Meld het maar alvast aan je verzekering en de belasting.
uiterlijk is er geen verschil....
quote:LOL
Op maandag 12 augustus 2002 18:00 schreef GizartFRL het volgende:
[bWerkplaats met alles erop en eraan is voor mij voor de komende 2 weken dus we gaan er lekker rustig mee bezig. [/b]
quote:zal wel kunnen, maar wij doen rustig aan, en vergeet niet, dat mijn eigen auto ook gestrip moet worden ( netjes als het kan)
Op maandag 12 augustus 2002 18:07 schreef InterCC het volgende:[..]
LOL
Ik weet niet hoe rustig jij te werk ga, maar dat moet in 1 dag kunnen hoor
(niet dat ik het kan, maar heb genoeg mensen in minder dan 1 dag een motor om zien bouwen)
ps dit is mijn eerste motorconversie...
quote:ik ga mijn best doen, maar ik beloof niks....
Op maandag 12 augustus 2002 19:02 schreef Kreator het volgende:
hehe. Nou succes dan maar. Paar foto's plaatsen?
*is namelijk niet in het bezit van een digitale camera*
het gedeelte waar de dynamo vast zit daar zit een scheur in.
En ook bij de startmotor is er een stukje afgebroken.
Gelukkig zitten deze dingen nog wel op mijn eigen auto dus is er nog geen ramp gebeurd
Bij mijn eigen auto de grill, voorfront, accu, voorspoiler en de bumper nu aan het verwijderen voor meer ruimte voor strax.
Luchtfilter is er al af [sub] was een makje aangezien het geen originele maar een K & N filter is
tevens 3 foto's gemaakt die ik als ze ontwikkeld zijn, hier gepost zullen worden.
gr. Wiebe
Hey maar ik vind het cool dat je het doet, lijkt me leuk als je hier dagelijkse updates en wat piccies post
Enige wat eigenlijk veranders moet worden is een motorsteun, die moet verlast worden.
Het leuke van die Golfjes 1 is dat er op het kenteken staat "4 Cilinder" wat na aanvraag bij RDW en shit inhoud dat je er eigenlijk elk 4 cilinder blok in kan hangen wat je wil..
Wordt wel wat dat golfje, word een echte CRX en Impreza killer.. maar dat duurt nog wel een jaartje voordat ie zover is..
Verder veel succes met het inbouwen, zonder takel is het een kutwerk om het blok eruit te tillen, gelukkig ben ik de slapste niet en heb het blok er samen met een maat van me eruitgetild met een dik stuk steigerpijp en twee trekbanden :p.. niet goed voor je rug, en voor je knieen, maar wel goed voor je armspieren...
Hou je ons op de hoogte met een foto reportage?
quote:A car is Born?
Op dinsdag 13 augustus 2002 20:44 schreef Delnooz het volgende:
Beetje vaak naar mark evans op disc channel gekeken?Hey maar ik vind het cool dat je het doet, lijkt me leuk als je hier dagelijkse updates en wat piccies post
ja zoiets, maar dan anders.
( volgende plan is om een eigen auto te gaan bouwen, maar eerst dit dus )
Vandaag dus het blok van de 1.9 eruit gehaald en de crash bleek zijn sporen ook (zij het in beperkte mate) op het motorblok te hebben nagelaten.
Maar gelukkig heb ik de Dynamo en de startmotor van mijn trouwe 1.6 nog wel en dus wordt dat gewoon overgezet.
De voorbumper en het injectie systeem van de 1.6 ligen er nu ook af evenals de uitlaten van beide motoren.
Pokkewerk bij dingen van 15 jaar en ouder
maar goed, morgenochtend om 8 uur gaan we weer los
en we ( debugdevil en ik) hopen dan dat we het blok ook uit de 1.6 krijgen, dit zal wat mooizamer gaan omdat deze auto nog wel heel moet blijven.
Bij de 1.9 konden we af en toe wel een hoekje weg flexen/ luchtdrukfrezen, maar bij de 1.6 dus niet.
Maaar ik hou jullie op de hoogte
en hopelijk is ie op tijd klaar om mee te doen met de LEGALE sprints in Drachten op 23 augustus.,.
meer info daarover: www.streetracingdrachten.tk
vr gr.
Gizart aka Wiebe
quote:de reden is simpel; mijn eigen blokje was na 242.000 KM eigenlijk een beetje op...
Op woensdag 14 augustus 2002 00:30 schreef djdano het volgende:
Waarom heb je er niet een wat spectaculairdere motor ingelegt dan die van een 1.9? Want zo blijft hij eignelijk toch nogal standaard. Als je een beetje zoekt op internet passen er in die dingen veel leukere motors waardoor je echt een racemonster krijgt..
en ik heb weinig te besteden op he tmoment...
maar goed, toekomst dromen zijn er altijd....
Maar wel een leuke autootje trouwens zo'n 205 gti
quote:heb ik em hier verdorie ook nog nie teens gepost zeg!
Op woensdag 14 augustus 2002 00:38 schreef djdano het volgende:
Oke, daar heb je natuurlijk wel gelijk in. Dit blok kan er waarschijnlijk een stuk makkelijker in zonder veel extra kosten te maken. Verder zal een heel ander blok erin leggen ook veel meer tijd kosten.Maar wel een leuke autootje trouwens zo'n 205 gti
komtie hoor
*zoekt even*
quote:
Op woensdag 14 augustus 2002 00:51 schreef GizartFRL het volgende:
[afbeelding]dit is em dus.
en btw: aan het blok zelf is niet te zien dat het om een 1900 cc gaat; dus daar ga ik niet meer voor betalen op het moment tenminste, bij de volgende keuring ga ik het waarschijnlijk wel melden.
ooit zelf een auto gaan bouwen zeg je? cool, maar dan mot je wel echt veel tijd en aardig wat geld hebben. Als je tenminste een cobra of een jaguar wil her(bouwen)
if ya know wha i mean
quote:vanmiddag slecht nieuws
Op woensdag 14 augustus 2002 17:24 schreef Delnooz het volgende:
Moet nog ff een paar dingen halen en monteren zegtie danooit zelf een auto gaan bouwen zeg je? cool, maar dan mot je wel echt veel tijd en aardig wat geld hebben. Als je tenminste een cobra of een jaguar wil her(bouwen)
if ya know wha i mean
vanmiddag goed nieuws
een andere as is nog recht, dus die hebben we er maar opgezet.
Het blok zit nu op zijn plaats, maar de slangen en bekabelig moet nog wel worden gemonteerrd, evenals het injectiesysteem en de radiateur+koelvin.
Inlaatpakking voor een 1.9 was nergens te vinden, dus morgen maar even bij de dealer kijken ( of een automaterialen handel)
mporgen komt wel binnen een nieuwe uitlaatpakking, omdat de oude het niet meer zag zitten
weer een paar foto's gemaakt, maar voordat die ontwikkeld zijn is er weer een week voorbij.
morgen weer een dag, en vanvond maar eens bij mijn vriendin kijken ( anders kom ik aandacht tekort )
tot morgen
en ik hou jullie op de hoogte.
achterwiel aandrijving dus
maar das iets voor de toekomst, als mijn financiėle situatie weer wat bijgetrokken is
mijn uitlaat pakking zou binnenkomen!
vanmorgen bij de Peugeot Dealer in Drachten een inlaatpakking gehaald.
en later op de dag nog een nieuw olie folter en een paar slangklemmen gehaald; na wat heen en weer gerijd voor oa een nieuwe verdeelkap en die uitlaatpakking die wel/niet binnen was gekomen.
Eindelijk de benodigde onderdelen waren allemaal aanwezig!
Vanmiddag dus alle kabels en slangen opnieuw aangesloten; wat opzich nog een heel gepuzzel is, maar samen met DEBUGDEVIL kwamen we een heel eind.
maw: alles zit op zijn plek.
eindelijk
dus versnellingsbakolie bijgevuld 9 met verse olie)
motorolie bijgevuld ( met verse olie)
en koelvloeistof bijgevuld ( met vers koelvloeistof)
toen het moment van de waarheid: starten...
niks
even aan de accupool draaien en opnieuw proberen:
de startmotor draait, maar er gebeurd verder niks HIJ START NIET
bougies nagekeken ( waren goed) toch maar vervangen door versere.
luchtweger even vervangen door ander exemplaar: nog steeds niks.
Computer vervangen door ander exzemplaar: nog steeds niks
*waren inmiddels wanhoop redelijk nabij*
toen op he tidee gekomen om te kijken of het aan het injectiesysteem lag: systeem van de 1.9 af en het systeem van de 1.6 er weer op en toen; eindelijk !
de 205 kwam met een brul tot leven !
WOEHEOEOEOOEOEO feestvreugde allom!
maar hij lekte dus koelvloeistof, kwestie van slangetje even beter vast zetten en dat behoorde ook weer tot de problemen van het verleden.
Het leeft het leeft!
morgen nog maar even kijken of we de uitlaat beter vast kunnen krijgen. en dan kan de wederopbouw van de snuit beginnen ( lampen bumper grill voorspoiler en motorkap )
maar het belangrijkste werkt weer en dat is het kloppende hart van mijn Peugeot 205 "1.6 " GTI
mijn uiterste dankbaarheid gaat nog uit naar Debugdevil!
thanx dude!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |