abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115192933

Dit topic is speciaal gemaakt voor mensen die net begonnen zijn met hardlopen, of die zich nog thuis voelen hier ;). Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of C25K: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over je voortgang, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen :).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er zijn 3 verschillende hardlooptopics gaande:
[LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners :
Specifiek bedoeld voor mensen die hardlopen gebruiken om bijv af te vallen, over de kleding te praten etc. Tevens zijn we allemaal recent begonnen met hardlopen :)
[SPT] Topicreeks: Hardlopen voor beginners :
Voor de hardlopers die hardlopen werkelijk als een sport zien maar die wel net begonnen zijn.
[SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers :
Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.

Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is :)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
*O* Tevens zijn we een Fok! Endomondo team begonnen! Dus gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O*

SPOILER: Motivatie van FOK!kers
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2012 Challenge
SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslag
SPOILER: Foto's van Team Fok! tijdens Rotterdam Ekiden 2012
pi_115193042
Wat een heerlijk vol vrouwtje is dat toch bij 24kitchen :9.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_115193108
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2012 17:05 schreef CantFazeMe het volgende:

[..]

Gebeurt het ook als je op andere plekken loopt? Al eens gewoon gewandeld in de buurt met je Garmin? Toch raar :?.
Ja, ik heb gewandeld ermee, dat ging wel iets beter, maar nog wel gekke spikes in de snelheid. En gisteren dus een andere routegenomen en toen had ik er ook last van. Heel raar dus :o

@TT: volgens mij ben ik de enige die er last van heeft :') fml.
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_115193566
Ik wil lopen ;(.
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
pi_115193588
quote:
11s.gif Op maandag 6 augustus 2012 17:10 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Ja, ik heb gewandeld ermee, dat ging wel iets beter, maar nog wel gekke spikes in de snelheid. En gisteren dus een andere routegenomen en toen had ik er ook last van. Heel raar dus :o

@TT: volgens mij ben ik de enige die er last van heeft :') fml.
Heb je al eens rond gekeken wat voor gebouwen er staan rond het Vondelpark die de Garmin wellicht kunnen storen? Bijvoorbeeld een elektriciteitcentrale of een ander gebouw/bedrijf/object (denk aan transformatoren) wat van invloed kan zijn op het signaal.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_115193872
Actuele snelheid is sowieso bagger bij Garmin, ik kijk dan ook naar kilometertijden.
pi_115194209
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2012 17:17 schreef CantFazeMe het volgende:

[..]

Heb je al eens rond gekeken wat voor gebouwen er staan rond het Vondelpark die de Garmin wellicht kunnen storen? Bijvoorbeeld een elektriciteitcentrale of een ander gebouw/bedrijf/object (denk aan transformatoren) wat van invloed kan zijn op het signaal.
Dat zou kunnen! Mja geen idee eigenlijk.. Maar mocht het zoiets zijn dan heb ik niks aan dat ding natuurlijk dus dan wil ik m'n geld terug.
Ziggy played guitar
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_115194267
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 17:22 schreef Don_Vanelli het volgende:
Actuele snelheid is sowieso bagger bij Garmin, ik kijk dan ook naar kilometertijden.
Maar heb je ook dingen als dit?

Want dat lijkt me niet te horen toch? :@
Ziggy played guitar
  maandag 6 augustus 2012 @ 17:38:54 #9
50430 Yuki
Student Midwife
pi_115194755
quote:
11s.gif Op maandag 6 augustus 2012 17:29 schreef MissBliss het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Zwemmen en dwars door huizen heen... Neuh, dat klopt niet denk ik :N
♥ || Baby catcher in training || ♥
  maandag 6 augustus 2012 @ 17:47:15 #10
50430 Yuki
Student Midwife
pi_115195286
Twijfel, twijfel, twijfel... Loopgroep vanavond, of toch niet. Net een verschrikkelijke hoosbui en onweer hier, maar buienradar geeft aan dat het vanaf 19:00 droog is. Het bos is alleen wel een vreselijke modderpoel nu natuurlijk :')

Heel veel zin heb ik niet :@ maar dat trekt tijdens de training waarschijnlijk wel bij... En de rest van de week heb ik ook nauwelijks tijd om te lopen...
Maar ik ben ook wel weer vreselijk moe :O

Ik ben van mezelf al besluiteloos, maar dit is wel heel erg :')
  maandag 6 augustus 2012 @ 17:48:21 #11
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_115195344
quote:
7s.gif Op maandag 6 augustus 2012 17:47 schreef Yuki het volgende:
Twijfel, twijfel, twijfel... Loopgroep vanavond, of toch niet. Net een verschrikkelijke hoosbui en onweer hier, maar buienradar geeft aan dat het vanaf 19:00 droog is. Het bos is alleen wel een vreselijke modderpoel nu natuurlijk :')

Heel veel zin heb ik niet :@ maar dat trekt tijdens de training waarschijnlijk wel bij... En de rest van de week heb ik ook nauwelijks tijd om te lopen...

Gewoon gaan. De ervaring leert dat je je beste runs hebt als je vantevoren eigenlijk denkt dat je geen zin hebt
F means you're fucked
  maandag 6 augustus 2012 @ 17:48:58 #12
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_115195382
Gaan Yuki :Y
Anders krijg je misschien spijt de rest vd week.
Ziggy played guitar
pi_115195816
@Sarabi: vlak daarvoor had ik me nog wel eens gewogen en dat was rond dat gewicht en ben niet echt meer afgevallen heb ik 't idee, dus 't is écht rond de 75 ;) met kleding aan vind ik 't ook wel redelijk prima zoals 't nu is :Y Nu nog tevreden zijn zonder kleding :P

Ik ben 2 ervaringen rijker. Op de fiets naar Anlaby, niet zo ver hier vandaan naar ervaring 1.

Ervaring 1: Humberrunner @ Anlaby

Kwam binnen en was de enige klant. De eigenaar kwam vanachteruit de winkel gelopen en vroeg wat ik wilde. Ik zei dat ik schoenen wilde en vertelde hem in welke prijsklasse. Hij had niet zoveel keus zei hij omdat hij voor dames maar tot maat 8 op voorraad had (ik heb kano's, blijkbaar). Wel twee 3 herenschoenen geprobeerd maar die waren écht te breed. Hij was niet heel erg onaardig maar ook niet superbehulpzaam of goed benaderbaar. Wat feitelijke informatie en nou ja, dat was 't eigenlijk wel. Hij kon dan wel bestellen voor me, wat maat 9. Maar uiteindelijk kwam het maar op één schoen uit. Ik had de 8 even geprobeerd en die zaten op zich prima, maar ja, veel te klein natuurlijk. Hem laten bestellen en weer weggegaan maar het zat me toch niet helemaal lekker. Ik wist 't niet. Gewoon ook omdat hij maar één paar wilde bestellen, of nou ja, wilde.. ik denk vooral dat m'n prijsbeperking hem een beetje terughield om heel erg z'n best te doen. Hij stelde zelfs niets duurders voor dat er bijvoorbeeld nét boven zat, want dat mag best vind ik. Dus nou ja. Op naar huis dan maar weer -O-

Maar terwijl ik fietste besloot ik maar door te fietsen naar ervaring 2.

Ervaring 2: Simply Running @ Hull City Centre

O+ Geweldig. Ik heb maar één paar schoenen aan gehad daar en dat waren meteen de schoenen die ik uiteindelijk heb meegenomen (later meer). De man was heel vriendelijk. Kwam binnen en vroeg wat ik wilde. Ik vertelde hem dat ik op zoek was naar een damesschoen maat 9, en ook hier was dat weer 'n beetje moeilijk. Britse damesvoetjes zijn blijkbaar nogal poezelig. Máár meteen dook hij het hok in op zoek naar DE schoen, en kwam naar buiten met een paar Brooks Ravenna 3 (Men's):

Ik vroeg voor ik ze aan deed wat ze moesten kosten, want ik had hier eigenlijk nog geen prijsbudget genoemd, maar hij zei "Nah... 85 voor jou, ze zijn normaal 95!".. alsof hij m'n budget ook wist.
Ik deed ze aan en was verliefd. O+ Ondertussen wat zitten praten over triathlons en dat ik het echt maar eens moest gaan proberen en dat er best wat beginnersdingen waren. En over zwemmen dat dat voor velen toch wel het knelpunt was (behalve voor mij dan :') ). En even een rondje gelopen en wát een heerlijke afrol hebben die schoenen. Helemaal geweldig. Hij 'had ze zelf ook'.

Daarna gezegd dat ik nog een jasje wilde. Dat durfde ik eigenlijk bij die andere gewoon niet zo te doen. Heel stom misschien, maar als ik de enige klant ben en er dus één verkoper speciaal voor jou is vind ik altijd wel dat ik 't fijn moet vinden in de winkel en dat de verkoper zín heeft om je te helpen en je iets te verkopen. Dat idee had ik bij die eerste dus niet, hier wel. En ook hier weer prima geholpen. Paar jasjes en longsleeves aangehad en uiteindelijk met een ODLO ( O+ ) naar huis gegaan. Roze! Die was 65 en heb ik meegekregen voor 60. Heb daar eigenlijk heel erg meer op de prijs gelet want 't moest vooral erg lekker zitten. En deze zat eigenlijk meteen heerlijk.

Nog even staan praten over lopen, zwemmen, triathlons en dergelijken. De man de hand geschud en weer in m'n zweetjasje (voor 't laatst) op de fiets gestapt:

Terugreis waarbij ik de 38km/uur heb aangetikt!

Helemaal blij! *O* O+
Ja doei.
  maandag 6 augustus 2012 @ 17:55:18 #14
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_115195826
quote:
7s.gif Op maandag 6 augustus 2012 17:47 schreef Yuki het volgende:

Ik heb dus net die hoosbui op mijn kop gehad :(
pi_115195883
quote:
11s.gif Op maandag 6 augustus 2012 17:29 schreef MissBliss het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Zo erg niet nee, maar gps heeft een foutmarge van ongeveer 10 meter en dat kan voor een snelheidsmeting een grote marge geven.

Je kan als dataveld op je horloge ook gpsafwijking kiezen. Kijk eens of dat abnormale waarden zijn.
  maandag 6 augustus 2012 @ 17:58:14 #16
50430 Yuki
Student Midwife
pi_115196007
Yay voor MoBlo! *O*

* Yuki gooit een handdoek naar Royco1 :+
  maandag 6 augustus 2012 @ 18:00:20 #17
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_115196105
quote:
7s.gif Op maandag 6 augustus 2012 17:58 schreef Yuki het volgende:
Yay voor MoBlo! *O*

* Yuki gooit een handdoek naar Royco1 :+
Ben al weer droog hoor, meteen maar onder de douche gestapt
  maandag 6 augustus 2012 @ 18:01:39 #18
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_115196171
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 18:00 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Ben al weer droog hoor, meteen maar onder de douche gestapt
Daar word ik nooit echt heel veel droger van ;)
F means you're fucked
  maandag 6 augustus 2012 @ 18:02:35 #19
50430 Yuki
Student Midwife
pi_115196206
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 18:01 schreef YUR het volgende:

[..]

_O-
pi_115196236
Qua kleur hebben we dezelfde schoenen Moblo :P

Mooi om te horen ^O^
  maandag 6 augustus 2012 @ 18:03:54 #21
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_115196264
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 18:01 schreef YUR het volgende:

[..]

Ik heb toch niet gezegd dat ik de kraan aangezet heb
  maandag 6 augustus 2012 @ 18:04:08 #22
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_115196274
Misschien moet MissBliss haar Garmin aan MoBlo geven....die kan met haar schoenen gewoon over water lopen :D

Mooie schoenen Moblo :Y
F means you're fucked
  maandag 6 augustus 2012 @ 18:07:52 #23
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_115196471
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 18:03 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Ik heb toch niet gezegd dat ik de kraan aangezet heb
Je hebt ook niet gezegd dat je dat niet gedaan hebt
F means you're fucked
pi_115196479
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 15:55 schreef Drassss het volgende:

[..]

Ik zou zeggen. Zoek naar een tempo waarbij je denkt "Dit kan ik echt uren volhouden en voelt prettig aan". Dat gaat dan je duurloop snelheid worden en bij intervallen kan je tempo dan verhogen.

Je hebt wat hulpmiddelen zoals schema's en/of horloges etc die je kunnen helpen om je trainingen te perfectioneren, maar in het begin kan je natuurlijk eerst aankijken :)
Ja dat is wel het tempo waarin ik nu loop.

Schema's ga ik nog niet aan beginnen, komt ook niet echt uit ivm introductiedagen en -kampen die eraan komen.

quote:
17s.gif Op maandag 6 augustus 2012 16:09 schreef GotC het volgende:
Zou wel oppassen met zomaar uit het niets gaan rennen :) Conditie+spieren kunnen het misschien wel aan, maar je pezen en gewrichten moeten dmv rustige opbouw getraind worden ;).
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 16:15 schreef Drassss het volgende:
En inderdaad wat GotC zegt. Let op de afstanden. Met een aardige tot goede basisconditie & sportervaring heb je het iets gemakkelijker en kan je al iets verder lopen, maar jezelf voorbij lopen is nog steeds mogelijk :)
Eerlijk gezegd ben ik daar niet zo bang voor. Heb m'n hele leven met uitzondering van afgelopen jaar gesport en eet altijd (redelijk) gezond. Oh, ik ben trouwens 19 en weeg zo'n 82kg. Heb tijdens die week fietsen trouwens ook niets gevoeld, op de gebruikelijke pijntjes en wat spierpijn na. Dat terwijl het toch redelijk pittig was, ~130 per dag gemiddeld, over de Alpen en met bagage.

Nu trouwens ook weer spierpijn in m'n hamstrings. :P En ik ben ook niet van plan om over een maand een marathon te sprinten, bij wijze van spreken. Gewoon rustig m'n conditie opbouwen en m'n lichaam weer in oude glorie herstellen.

Over die Garmin: raar dat 'ie het zo slecht doet. Hier ligt een zo'n zieke GPS 60CSX (ofzo) unit, en die geeft alles altijd heel goed aan, inclusief snelheid. GPS-nauwkeurigheid is ook enorm. Maarja, daar zit dan ook een joekel van een antenne op, die past vast niet in een horloge.
Op dinsdag 23 november 2010 02:22 schreef Braddie het volgende:
Haal van internet af man.
  maandag 6 augustus 2012 @ 18:09:13 #25
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_115196540
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 18:07 schreef YUR het volgende:

[..]

Je hebt ook niet gezegd dat je dat niet gedaan hebt
Dat is waar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo