Leuk dat je het vrijwel altijd oneens bent met de topicstarter, maar hier heb ik dus niets aan. Dit is een serieus subforum, niet onzin of klaagbaak. Graag een serieuze reactie dus of ga even met mamma aan tafel zitten en thee drinken op deze mooie maandagmiddag.quote:
Ook als je ze zet op trollies met wielen? Of laten we zeggen dat het startpunt (veel) hoger ligt, 150 meter ofzo. 200. Ik noem maar wat. Ik ken de achterliggende natuurkundige onderbouwing niet. Dan nog, ondanks die 'takellengte'... Zou dat niet best mee moeten vallen?quote:Op maandag 6 augustus 2012 17:05 schreef HunterSThompson het volgende:
Ik heb geen zin om het uit te rekenen maar om over 70 kilometer voldoende verval te krijgen om je containers vooruit te krijgen moet je startpunt vermoedelijk wel wat hoger dan 15 meter zijn.
Ik zeg niet dat dit de beste transportkeuze is, ik heb gewoon twee willekeurige steden gekozen. Ik doel meer op trajecten waar onvoorstelbaar veel vrachtverkeer is, waardoor een dergelijke vorm van containervervoer potentieel interessant zou kunnen worden. Die zullen vast bestaan. Dat treinspoor naar Duitsland liep voor geen meter en kostte klauwen met geld. Misschien is de aanleg en het onderhoud hiervan wel goedkoper en zijn de kosten voor stroom en diesel een fractie van dit plan?quote:Op maandag 6 augustus 2012 17:06 schreef Dientje12 het volgende:
Hoe willen de containers hun eindbestemming bereiken?
En oh ja, containers komen haast niet meer binnen in Amsterdam, dat is Antwerpen en Rotterdam geworden, dus de containers gaan per vrachtwagen gewoon naar Amsterdam om geladen/gelost te worden daar zou zo'n transport band niet veel aan toevoegen
Hierdoor zouden veel mensen werkloos worden, of minder werk krijgen..quote:Op maandag 6 augustus 2012 17:09 schreef adhalomylife het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat dit de beste transportkeuze is, ik heb gewoon twee willekeurige steden gekozen. Ik doel meer op trajecten waar onvoorstelbaar veel vrachtverkeer is, waardoor een dergelijke vorm van containervervoer potentieel interessant zou kunnen worden. Die zullen vast bestaan. Dat treinspoor naar Duitsland liep voor geen meter en kostte klauwen met geld. Misschien is de aanleg en het onderhoud hiervan wel goedkoper en zijn de kosten voor stroom en diesel een fractie van dit plan?
Is dat de enige beweegreden om deze vorm van transport niet te willen? Diezelfde angst heerste namelijk ook bij de opkomst van bijvoorbeeld de drukpers of de computer, of de vele geautomatiseerde vormen van arbeid (zoals landbouwmachines: ik meen dat 4% van Nederland de gehele voedselvoorziening van ons land en alle export voor zijn rekening neemt). Het resultaat is altijd genuanceerder: deze mensen gaan hoogstens een andere functie bekleden, massale werkeloosheid volgt vrijwel nooit als gevolg van innovatie.quote:Op maandag 6 augustus 2012 17:12 schreef Dientje12 het volgende:
[..]
Hierdoor zouden veel mensen werkloos worden, of minder werk krijgen..
Het idee is goed bedacht, maar te onpractisch en te duur.quote:Op maandag 6 augustus 2012 17:44 schreef adhalomylife het volgende:
Ok laten we niet zozeer kijken naar de inzet binnen Nederland. Ik geloof namelijk best wel dat er ergens in de wereld een functioneel inzetten van dit plan mogelijk is.
Meer de technische uitwerking.
Is het mogelijk. Nee, die baan moet overal omheen, overheen of doorheen. Zeker het laatste stuk wordt een flink obstakel. En waar blijft het water op het eindpunt ? En hoe krijg je water op het beginpunt ? Je hebt heel veel kubieke meters water per uur nodig.
Is het energiezuinig. Nee, je moet heel veel kubieke meters water per uur omhoog pompen
Is het kosteneffectief? Nee, je moet een ENORM ding bouwen, ENORME pompen plaatsen en die moeten op vol vermogen werken. Kost ook veel energie (en dus geld)
Dat zijn meer zaken die me interesseren.
en het draaiend houden...quote:Op maandag 6 augustus 2012 17:06 schreef Bill_E het volgende:
Naast het feit dat 15 meter vast en zeker te weinig is, wat kost de bouw en onderhoud ?
200 meter hoog.quote:Op maandag 6 augustus 2012 17:07 schreef adhalomylife het volgende:
[..]
Ook als je ze zet op trollies met wielen? Of laten we zeggen dat het startpunt (veel) hoger ligt, 150 meter ofzo. 200. Ik noem maar wat. Ik ken de achterliggende natuurkundige onderbouwing niet. Dan nog, ondanks die 'takellengte'... Zou dat niet best mee moeten vallen?
jij ook alquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 02:15 schreef vosss het volgende:
Dit idee heb ik 20 jaar geleden al verzonnen toen ik elke dag naar Roermond moest fietsen naar school.
Het idee was dan wel niet met water, maar ook gewoon een helling de ene kant op en dan een helling de andere kant op. En 2 liften. Zodat ik nooit meer hoefde te trappen en altijd bergaf zou gaan.
Oud idee dus.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |