abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 13 september 2012 @ 16:17:22 #101
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_116744473
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2012 01:09 schreef Komakie het volgende:

[..]

Hmmm Leuk. Volgens mij ben je de enige die het niet zo heel erg met Batman heeft. Hebben we ook eens iemand met een andere invalshoek.

Wat is dan jouw favoriet?
Van DC? Lees ik alleen Animal en Swampthing. Ik heb ook Preacher en aardig wat Hellblazer.

De beste DC verhalen vind ik echter Watchmen en Kingdom Come.

quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 07:04 schreef Breuls het volgende:

[..]

Beide zijn niet echt Batman zoals we die tegenwoordig kennen: de ene serie is bewust camp en de andere is specifiek voor kids. :P
Brave and the Bold is niet alleen voor kinderen, zoals een goede tekenfilm betaamt.

Er is niks mis met een Batmancomic, maar als ik alleen al kijk naar de Batmanlijn... :') Zijn 13 titels ofzo. Jammer, vind ik dat.
Nu ook weer die rare fout met Damian die 10 is, maar Bruce is pas 6 jaar Batman terwijl Damian verwekt is terwijl Bruce Batman was.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kaneelstokje op 13-09-2012 16:28:21 ]
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  donderdag 13 september 2012 @ 16:22:30 #102
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_116744691
quote:
99s.gif Op donderdag 13 september 2012 16:17 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Van DC? Lees ik alleen Aquaman en Swampthing. Ik heb ook Preacher en aardig wat Hellblazer.

De beste DC verhalen vind ik echter Watchmen en Kingdom Come.

[..]

Brave and the Bold is niet alleen voor kinderen, zoals een goede tekenfilm betaamt.

Er is niks mis met een Batmancomic, maar als ik alleen al kijk naar de Batmanlijn... :') Zijn 13 titels ofzo. Jammer, vind ik dat.
Nu ook weer die rare fout met Damian die 10 is, maar Bruce is pas 6 jaar Batman terwijl Damian verwekt is terwijl Bruce Batman was.
Sowieso zijn er gewoon veels te veel series met veels te veel matige schrijvers en daardoor veels te veel 'vervuiling'.

Je hebt er de zeldzame pareltjes tussen zitten, zoals nu met Snyder en Capullo, maar het overgrote deel van de comics die uitgebracht worden, is pure rotzooi.

Het allerliefst zie ik gewoon stand-alone verhalen zoals europese strips, dus 1 boek, 1 schrijver, 1 artist, 1 verhaal. Klaar. Gewoon kwaliteit leveren en pas releases als het hele verhaal klaar en af is.

Maar goed, waarschijnlijk kiest DC toch liever voor het wekelijkse melken met matige kwaliteit, ipv ambitieus te zijn en voor kwaliteit te gaan dat over 20 jaar ook nog prima zal verkopen.
  donderdag 13 september 2012 @ 16:34:26 #103
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_116745136
Ik bedoelde uiteraard Animalman. Ik heb niet zoveel met Geoff Johns en vond zijn Aquaman dan ook totaal niet boeiend.

quote:
99s.gif Op donderdag 13 september 2012 16:22 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Sowieso zijn er gewoon veels te veel series met veels te veel matige schrijvers en daardoor veels te veel 'vervuiling'.

Je hebt er de zeldzame pareltjes tussen zitten, zoals nu met Snyder en Capullo, maar het overgrote deel van de comics die uitgebracht worden, is pure rotzooi.

Het allerliefst zie ik gewoon stand-alone verhalen zoals europese strips, dus 1 boek, 1 schrijver, 1 artist, 1 verhaal. Klaar. Gewoon kwaliteit leveren en pas releases als het hele verhaal klaar en af is.

Maar goed, waarschijnlijk kiest DC toch liever voor het wekelijkse melken met matige kwaliteit, ipv ambitieus te zijn en voor kwaliteit te gaan dat over 20 jaar ook nog prima zal verkopen.
Ik heb de eerste paar issues gelezen en vond het niet slecht. Bijna goed zelfs.
Maar uiteindelijk wisten Snyder en Capullo me toch niet te boeien om te blijven lezen. Misschien dat ik bij de volgende verhaallijn weer even kom kijken.

Er zijn ook voorbeelden van Amerikaans format waar ik wel van heb genoten. Zoals SHIELD en Fantastic Four van Hickman en Incredible Hercules van Pak. Het kan dus wel.
  donderdag 13 september 2012 @ 20:51:14 #104
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_116755561
quote:
99s.gif Op donderdag 13 september 2012 16:34 schreef Kaneelstokje het volgende:
Ik bedoelde uiteraard Animalman. Ik heb niet zoveel met Geoff Johns en vond zijn Aquaman dan ook totaal niet boeiend.

[..]

Ik heb de eerste paar issues gelezen en vond het niet slecht. Bijna goed zelfs.
Maar uiteindelijk wisten Snyder en Capullo me toch niet te boeien om te blijven lezen. Misschien dat ik bij de volgende verhaallijn weer even kom kijken.
Ik vond het eindelijk weer eens Batman zoals Batman zou moeten zijn, dus zelf gewoon geweldig, veel actie, en dan de hulp van Nightwing enzo.

De laatste jaren was het allemaal naar mijn mening toch iets teveel 'sober' en voor 'shock-value' gaan, maar dit was gewoon weer een uitstekend verhaal en prima tekeningen. Heerlijk. Een comic zoals een comic hoort te zijn.

quote:
Er zijn ook voorbeelden van Amerikaans format waar ik wel van heb genoten. Zoals SHIELD en Fantastic Four van Hickman en Incredible Hercules van Pak. Het kan dus wel.
Geen idee. Niets over gehoord, maar ben sowieso niet zo'n fan van de genoemde groepen/figuren.

Fantastic Four was wel aardig 25 jaar geleden toen John Byrne het deed, maar verder nooit echt kunnen boeien. SHIELD lijkt me sowieso niets. Nick Fury is dan nog wel aardig, maar het zal toch voornamelijk richting 'national defense' en dus geheime agenten etc etc gaan. En Hercules ken ik alleen van zijn kleine populariteit in de beginjaren '90, maar vond hem nooit veel aan. Echt zo'n idioot bijfiguur voor The Avengers, maar meer ook niet.
  donderdag 13 september 2012 @ 22:46:33 #105
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_116762513
quote:
99s.gif Op donderdag 13 september 2012 16:22 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Tussen al die titels zitten heus wel genoeg dingen die jaren later ook nog te lezen zijn, maar ze brengen wel zo veel uit dat het niet altijd even sterk is.
Echter, je moet ook kijken naar de artiesten. Niet elke tekenaar en schrijver wil altijd op 1 comic werken of alleen maar bij DC. Dan moet je regelmatig wisselen van schrijvers en de ene keer pakt het beter uit dan de andere.

Daarnaast verschillen smaken natuurlijk...
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  donderdag 13 september 2012 @ 23:02:04 #106
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_116763377
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 22:46 schreef Komakie het volgende:

[..]

Tussen al die titels zitten heus wel genoeg dingen die jaren later ook nog te lezen zijn, maar ze brengen wel zo veel uit dat het niet altijd even sterk is.
Echter, je moet ook kijken naar de artiesten. Niet elke tekenaar en schrijver wil altijd op 1 comic werken of alleen maar bij DC. Dan moet je regelmatig wisselen van schrijvers en de ene keer pakt het beter uit dan de andere.

Daarnaast verschillen smaken natuurlijk...
Uiteraard, daarom gaf ika l mijn voorkeur uit naar stand-alone verhalen zodat je gewoon bij 1 goed verhaal voor 1 goede tekenaar en 1 goede schrijver kunt kiezen, zodat je dat tenminste consistent doet. Hoeven ook geen verhalen van 300 pagina's te zijn ofzo.

Als je bijvoorbeeld kijkt naar een strip als BlackSad, dan is dat gewoon iedere keer 1 verhaal van 48 pagina's. Is prima.
  donderdag 13 september 2012 @ 23:16:55 #107
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_116764177
quote:
99s.gif Op donderdag 13 september 2012 20:51 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Ik vond het eindelijk weer eens Batman zoals Batman zou moeten zijn, dus zelf gewoon geweldig, veel actie, en dan de hulp van Nightwing enzo.

De laatste jaren was het allemaal naar mijn mening toch iets teveel 'sober' en voor 'shock-value' gaan, maar dit was gewoon weer een uitstekend verhaal en prima tekeningen. Heerlijk. Een comic zoals een comic hoort te zijn.
Sja, ieder zijn smaak. Ik vind niks mis met deze stijl van Batman maar lees liever Punisher Max bijvoorbeeld.

[..]

quote:
Geen idee. Niets over gehoord, maar ben sowieso niet zo'n fan van de genoemde groepen/figuren.

Fantastic Four was wel aardig 25 jaar geleden toen John Byrne het deed, maar verder nooit echt kunnen boeien. SHIELD lijkt me sowieso niets. Nick Fury is dan nog wel aardig, maar het zal toch voornamelijk richting 'national defense' en dus geheime agenten etc etc gaan. En Hercules ken ik alleen van zijn kleine populariteit in de beginjaren '90, maar vond hem nooit veel aan. Echt zo'n idioot bijfiguur voor The Avengers, maar meer ook niet.
SHIELD heeft niks te maken met Nick Fury. Het gaat meer over Leonardo da Vinci, Nikola Tesla en Isaac Newton.

Hercules was meer een lichtere toon titel. Erg grappig met een goede doorlopende verhaal lijn die ook goed per deel te lezen is.
pi_118175316
Hoe bevalt de New 52 nu voor de mensen die het lezen? Ik lees zelf HC/Paperback dus begin er nu pas eigenlijk echt mee. Heb inmiddels de volgende titels (eerste deel allemaal):
Action Comics
Aquaman
Batman
Batman & Robin
Detective Comics
Green Lantern
GL Corps
Justice League
Wonder Woman

En de volgend ein bestelling:
Flash
Animal man
Demon Knights
Swamp Thing
I, Vampire
Justice League Dark

Tot nu toe bevalt het me prima eigenlijk. Detective comics was eigenlijk de enige die me een beetje tegen viel. Ik vind het heerlijk om weinig te maken met voorgeschiedenis. Batman en GL zijn de enige titels die wel min of meer doorborduren op eerde comics, maar die volgde ik toch al. Wonder Woman en Aquaman zijn leuke verrassingen en ben erg benieuwd naar wat ik nog binnen krijg. So far, so good.

[ Bericht 0% gewijzigd door Young_David op 19-10-2012 23:21:02 ]
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 18:03:56 #109
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_118179637
Ik vind het tot nu toe prima :)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
  zaterdag 20 oktober 2012 @ 16:33:43 #110
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_118210794
Ik heb laatst Phantom Stranger 1 en Sword of Sorcery 1 gelezen.

Vond ze beiden nogal tegenvallen. Ik zie geen van beiden dan ook een lange run beschoren.
pi_118364614
Superman in het nieuws

http://nos.nl/op3/artikel/432678-superman-zegt-baan-op.html

Alleen jammer dat het met de Superman serie is, Action Comics is veel beter momenteel
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 24 oktober 2012 @ 10:32:07 #112
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_118365637
tsja, en dat is dan wel weer nieuwswaardig voor de reguliere media.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  maandag 3 juni 2013 @ 20:30:56 #113
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_127374242
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 09:57 schreef Young_David het volgende:
Superman in het nieuws

http://nos.nl/op3/artikel/432678-superman-zegt-baan-op.html

Alleen jammer dat het met de Superman serie is, Action Comics is veel beter momenteel
Action comics kom ik nog wel doorheen, maar sportman heb ik nog een stuk of 15 issues liggen. Ik kom er niet doorheen.

De series van Batman vind ik dan weer wel echt heel goed. Vooral Batman en Detective comics.

Alleen ik weet nog niet wat ik van de nieuwe weg van Batman and Robin niet vinden. Blijkbaar was Damian als Robin niet boeiend genoeg om de serie mee voort te zetten?

Oh ja, kickje :)
  maandag 3 juni 2013 @ 20:44:10 #114
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_127374970
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:30 schreef Komakie het volgende:

[..]

Action comics kom ik nog wel doorheen, maar sportman heb ik nog een stuk of 15 issues liggen. Ik kom er niet doorheen.

De series van Batman vind ik dan weer wel echt heel goed. Vooral Batman en Detective comics.

Alleen ik weet nog niet wat ik van de nieuwe weg van Batman and Robin niet vinden. Blijkbaar was Damian als Robin niet boeiend genoeg om de serie mee voort te zetten?

Oh ja, kickje :)
Had niks te maken met boeiend. Was het idee van de schrijver om het te doen, al toen hij hem bedacht.
En DC laat Morrison alles doen, want hij is een gegarandeerd succes.
  dinsdag 4 juni 2013 @ 13:28:14 #115
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_127399046
quote:
99s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:44 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Had niks te maken met boeiend. Was het idee van de schrijver om het te doen, al toen hij hem bedacht.
En DC laat Morrison alles doen, want hij is een gegarandeerd succes.
Maar ze hebben wel eerste 20 afleveringen Batman & Robin gedaan.
Ik kan me voorstellen dat mensen het niet zo op Damian hebben. Tenminste, ik heb dat niet.

Overigens neemt op deze manier mijn aandacht voor de serie alleen maar meer af, maar goed dat is natuurlijk helemaal persoonlijk.
  dinsdag 4 juni 2013 @ 13:36:19 #116
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_127399372
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 13:28 schreef Komakie het volgende:

[..]

Maar ze hebben wel eerste 20 afleveringen Batman & Robin gedaan.
Ik kan me voorstellen dat mensen het niet zo op Damian hebben. Tenminste, ik heb dat niet.

Overigens neemt op deze manier mijn aandacht voor de serie alleen maar meer af, maar goed dat is natuurlijk helemaal persoonlijk.
Dat is natuurlijk een mogelijkheid. Dat is het altijd als je een karakter vermoord.
Ik heb zelf helemaal niks met Batman, dus het boeit me niet zo.
pi_127434628
Volgens IGN is All Star Superman het beste superman verhaal. Mee eens?

http://www.ign.com/articles/2013/06/05/top-25-superman-stories
  Admin woensdag 5 juni 2013 @ 11:35:04 #118
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_127435295
Misschien wel ja. In ieder geval één van de beste. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  woensdag 5 juni 2013 @ 21:22:36 #119
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_127458902
Ik weet niet, telt Kingdom Come als Superman verhaal? Want dan zou ik daarvoor stemmen.
Verder alleen All Star gelezen, die ik wel erg goed vond.
pi_127459473
Heb ook niet heel veel superman gelezen. Uit dat rijtje: all star, kingdom come, death & return, up up and away, superman beyond en for all seasons.

Vond Red Son ook nog wel prima te doen. Eigenlijk heb ik best nog wel wat superman gelezen, maar ik vind hem toch minder boeiend dan bijvoorbeeld batman. Zelfs wonder woman vind ik momenteel beter, maar dat is sowieso een van mijn favoriete new52 series van dit moment.
pi_127478337

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 06-06-2013 12:54:25 ]
  Admin donderdag 13 juni 2013 @ 09:37:24 #122
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_127740571
Debuut Superman levert 175.000 dollar op

Opvallend dat er nog steeds issues van Action Comics #1 worden gevonden. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  donderdag 13 juni 2013 @ 11:23:02 #123
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_127743856
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 09:37 schreef Breuls het volgende:

Opa die ze nog op zolder had liggen, mensen die niet eens wisten dat ze die nog handen, of gewoon personen die weten dat ze hem hebben en dat hij een hoop geld waard is.
  donderdag 13 juni 2013 @ 11:27:12 #124
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_127743986
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 09:37 schreef Breuls het volgende:

Er zijn er in 1938 toch ook een hele hoop geprint, of niet?
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 13 juni 2013 @ 11:29:34 #125
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_127744072
quote:
99s.gif Op donderdag 13 juni 2013 11:27 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Er zijn er in 1938 toch ook een hele hoop geprint, of niet?

"The first issue had a print run of 200,000 copies"

de bestverkopende boeken tegenwoordig verkopen zo'n 100.000 exemplaren per maand... maar dat zijn er slechts een handjevol die dat nu halen.
Nothing lasts forever but the certainty of change
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')