abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116236193
Ben bang dat ik toch nog aardig new 52 hardcovers ga sparen. Inmiddels binnen, de eerste delen van:
- Justice League
- Action Comics
- Batman
- Detective comics

Besteld:
- Green Lantern
- Green Lantern Corps
- Batman & Robin

Batman en Green Lantern van voor Flashpoint heb ik nu tot Blackest Night in paperback ongeveer en die vul ik dan langzaam aan t/m Flashpoint in paperback. New 52 is dan een mooi moment om lekker in hardcover door te gaan.
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 15:55:17 #52
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_116236627
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 08:11 schreef Breuls het volgende:
De Annuals vervolgen vaak het verhaal van de reguliere edities, dus dat is vaak wel slim om te doen. Batman Annual is al een tijdje uit volgens mij? Als ik me goed herinner was #1 redelijk standalone, dus je kunt 'm lezen wanneer je wilt. Deze ging over Arnol.. Victor Fries.
Die is onderdeel van Night of the Owls.
Ik heb hem nog liggen, maar nog niet gelezen.

Ik snap alleen niet helemaal wat je bedoelt met een vervolg op reguliere edities.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 16:20:27 #53
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_116237585
Misschien dat het best leuk is om naast Batman ook Nightwing te gaan lezen.
De 2 verhalen van Nightwing en Batman lopen redelijk naast elkaar heb ik begrepen waardoor ze bij Night of the Owls weer bij elkaar komen.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
  Admin zaterdag 1 september 2012 @ 09:43:58 #54
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_116263284
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 15:55 schreef Komakie het volgende:

[..]

Die is onderdeel van Night of the Owls.
Ik heb hem nog liggen, maar nog niet gelezen.

Ik snap alleen niet helemaal wat je bedoelt met een vervolg op reguliere edities.
Nou, eigenlijk wat je zegt: het is onderdeel van Night of the Owls, dus het sluit aan bij de non-annuals. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin zaterdag 1 september 2012 @ 09:46:00 #55
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_116263312
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 16:20 schreef Komakie het volgende:
Misschien dat het best leuk is om naast Batman ook Nightwing te gaan lezen.
De 2 verhalen van Nightwing en Batman lopen redelijk naast elkaar heb ik begrepen waardoor ze bij Night of the Owls weer bij elkaar komen.
Nightwing is wel leuk; je volgt heel specifiek Dick. Ik ben het gaan lezen omdat ik door Bruces afwezigheid gewend was geraakt aan Dick en na de New 52, toen hij dus weer Nightwing werd, wilde ik 'm wel blijven volgen.

Het is wel okay: hij is een ander persoon en heeft dus met andere zaken te maken. Verder is het een prima comic, al overweeg ik wel om 'm te schrappen omdat ik al heel lang het aantal regelmatige comics dat ik lees wil gaan beperken.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  zaterdag 1 september 2012 @ 23:51:11 #56
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_116290482
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 09:46 schreef Breuls het volgende:

[..]

Nightwing is wel leuk; je volgt heel specifiek Dick. Ik ben het gaan lezen omdat ik door Bruces afwezigheid gewend was geraakt aan Dick en na de New 52, toen hij dus weer Nightwing werd, wilde ik 'm wel blijven volgen.

Het is wel okay: hij is een ander persoon en heeft dus met andere zaken te maken. Verder is het een prima comic, al overweeg ik wel om 'm te schrappen omdat ik al heel lang het aantal regelmatige comics dat ik lees wil gaan beperken.
hmmm misschien dat ik het wel probeer.
Nightwing bevalt me wel steeds meer. Hij heeft toch wel een serieuze ondertoon, ondanks dat hij wat spraakzamer is dan Batman.
pi_116300214
Hé wat vet, een DC comics topic :)

Ben zelf al een tijdje Batman comics aan het lezen. Ik had er een flink aantal gedownload en op de PC gelezen, toen ben ik begonnen met ze te halen bij de lokale stripwinkel hier (Señor Hernandez).
Ik heb inmiddels liggen:
Year One, The Monster Men, The Mad Monk, Gothic, The Man Who Laughs, Haunted Knight, Dark Victory, TDKR, The Killing Joke. Gisteren het eerste deel van No Man's Land gehaald, maar nog niet in begonnen.

Bij de stripwinkel vertelden ze dat The Long Halloween uitverkocht is op het moment, er wordt een nieuwe oplage gedrukt.

Ik ben van plan nog wel even door te gaan met Batman albums halen, helaas laat mijn financiële situatie het niet toe om meer dan 1-2 albums per maand te kopen. Op mijn verlanglijstje staan nog sowieso The Long Halloween, Birth of the Demon, Hush, Arkham Asylum, Batman and Son. Mis ik nog essentiële?
Wel lekker blijven plakken hè?
  zondag 2 september 2012 @ 13:34:33 #58
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_116301607
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 12:47 schreef Brammie1 het volgende:
Hé wat vet, een DC comics topic :)

Ben zelf al een tijdje Batman comics aan het lezen. Ik had er een flink aantal gedownload en op de PC gelezen, toen ben ik begonnen met ze te halen bij de lokale stripwinkel hier (Señor Hernandez).
Ik heb inmiddels liggen:
Year One, The Monster Men, The Mad Monk, Gothic, The Man Who Laughs, Haunted Knight, Dark Victory, TDKR, The Killing Joke. Gisteren het eerste deel van No Man's Land gehaald, maar nog niet in begonnen.

Bij de stripwinkel vertelden ze dat The Long Halloween uitverkocht is op het moment, er wordt een nieuwe oplage gedrukt.

Ik ben van plan nog wel even door te gaan met Batman albums halen, helaas laat mijn financiële situatie het niet toe om meer dan 1-2 albums per maand te kopen. Op mijn verlanglijstje staan nog sowieso The Long Halloween, Birth of the Demon, Hush, Arkham Asylum, Batman and Son. Mis ik nog essentiële?
Court of Owls vind ik misschien wel het beste Batman verhaal tot dusver, dus die....
  maandag 3 september 2012 @ 11:17:32 #59
27648 Weakling
available in strong mint
pi_116339463
Niet iedereen zal het met me eens zijn, zeker niet met de laatste twee van Kevin Smith, maar ik vond vooral de laatste erg indrukwekkend:
- A death in the family
- Cacophony
- The Widening Gyre (kom op Kevin Smith, die cliffhanger duurt nu al veel te lang!)

Edit: oh en je kunt beter niets vooraf lezen over gyre vind ik ...
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  maandag 3 september 2012 @ 11:50:50 #60
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_116340410
quote:
99s.gif Op zondag 2 september 2012 13:34 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Court of Owls vind ik misschien wel het beste Batman verhaal tot dusver, dus die....
Ik vind het best een ok verhaal, maar zeker niet de beste.
Maar hij is niet slecht. Ik ben benieuwd hoe het nog verder gaat. Ik heb nu net Night of the Owls uit en ik ben benieuwd of er nog een "aftermath" komt.

The Widening Gyre heb ik nog niet gelezen en staat wel op het lijstje "to do" :)
pi_116384096
Zomaar een los ideetje ... maar wordt het niet eens tijd voor een goede Nederlandse comicbook-site?
  dinsdag 4 september 2012 @ 15:12:18 #62
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_116384322
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 15:01 schreef Young_David het volgende:
Zomaar een los ideetje ... maar wordt het niet eens tijd voor een goede Nederlandse comicbook-site?
Wat zou daar dan op moeten komen?
Iedereen leest zijn nieuws toch gewoon op de Amerikaanse websites?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_116384725
Nou ja, misschien is Nederlands ook niet het goede uitgangspunt. Zelf merk ik dat ik erg weinig heb met de meeste Amerikaanse sites. Alleen van IGN pik ik soms wat mee. Reden: Ze zijn allemaal gericht op single-issues. Het is heel moeilijk om op die sites reviews van HC of TPB collecties te vinden. Waarom ik dan denk aan een Nederlandse site is omdat hier het koopgedrag ook wat anders ligt dan in de VS. Volgens mij (maar dat weet ik niet zeker) zijn Nederland/Belgische comiclezers ook wat meer collectie-lezers omdat onze stripcultuur niet gewend is aan monthly's, maar aan albums.

Tenzij iemand een goede site weet die vanuit een collecties-insteek werkt (naast collectededitions)
  dinsdag 4 september 2012 @ 15:33:06 #64
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_116384896
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 15:26 schreef Young_David het volgende:
Nou ja, misschien is Nederlands ook niet het goede uitgangspunt. Zelf merk ik dat ik erg weinig heb met de meeste Amerikaanse sites. Alleen van IGN pik ik soms wat mee. Reden: Ze zijn allemaal gericht op single-issues. Het is heel moeilijk om op die sites reviews van HC of TPB collecties te vinden. Waarom ik dan denk aan een Nederlandse site is omdat hier het koopgedrag ook wat anders ligt dan in de VS. Volgens mij (maar dat weet ik niet zeker) zijn Nederland/Belgische comiclezers ook wat meer collectie-lezers omdat onze stripcultuur niet gewend is aan monthly's, maar aan albums.

Tenzij iemand een goede site weet die vanuit een collecties-insteek werkt (naast collectededitions)
Ik snap wat je bedoelt, maar ik raadpleeg verder geen Nederlandse sites, dus ik houd me ook aanbevolen.
Ik lees op Amerikaanse sites en fora wat er uitkomt en hoe dat ontvangen wordt. Daarna beslis ik wat ik zelf aan ga schaffen. Dat is voor mij voldoende.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 4 september 2012 @ 15:35:31 #65
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_116384969
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 15:26 schreef Young_David het volgende:
Volgens mij (maar dat weet ik niet zeker) zijn Nederland/Belgische comiclezers ook wat meer collectie-lezers omdat onze stripcultuur niet gewend is aan monthly's, maar aan albums.
ik prefereer toch echt de losse nummers elke maand, ipv moeten wachten op een paperback die misschien niet eens komt. Maar goed, ik volg dan ook gewoon de series ipv alleen de opzichzelfstaande verhalen.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_116385052
Ja, ik heb dat wel geprobeerd. Maar zodra #2 uit komt moet ik #1 weer lezen om weer bij te zijn. Als ik begin aan een verhaal wil ik meteen door kunnen lezen.
  Admin dinsdag 4 september 2012 @ 15:49:11 #67
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_116385467
Ik pak soms gewoon een stapeltje en ga een aantal issues achter elkaar zitten herlezen. Heb ik meteen een leuke zondagmiddag. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_116391086
Wat betaal je eigenlijk voor de issues (Batman, Batman & Robin, The Dark Knight, Detective Comics) als je je hier in NL via een stripwinkel abonneert?
Wel lekker blijven plakken hè?
  dinsdag 4 september 2012 @ 19:07:34 #69
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_116391296
Ik vind het op zich wel een idee.
Ik denk dat David best een punt heeft dat nederlanders eerder een TPB zullen kopen. Je moet namelijk maar even in de buurt van een stripwinkel wonen of je willen abonneren via internet ofzo om aan je losse issues te komen.
Even naar de Bruna is er niet bij natuurlijk. Als je (zoals ik) in een dorp woont zonder grote stad in de buurt moet je toch al de nodige moeite doen om uberhaupt aan een comic te komen. Dan is het makkelijker om ineens een heel verhaal te kopen.
  dinsdag 4 september 2012 @ 19:09:13 #70
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_116391352
Maar er is dus niemand hier die een dergelijke Nederlandse website kent of gebruikt?
  Admin dinsdag 4 september 2012 @ 20:00:55 #71
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_116393575
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 19:02 schreef Brammie1 het volgende:
Wat betaal je eigenlijk voor de issues (Batman, Batman & Robin, The Dark Knight, Detective Comics) als je je hier in NL via een stripwinkel abonneert?
Waar ik het koop, en uit m'n hoofd dus niet gegarandeerd: 3,30 euro voor 3 dollar- en 4,40 voor 4 dollar-issues. Scheelt weinig dus.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin dinsdag 4 september 2012 @ 20:28:29 #72
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_116394847
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 19:07 schreef Komakie het volgende:
Ik vind het op zich wel een idee.
Ik denk dat David best een punt heeft dat nederlanders eerder een TPB zullen kopen. Je moet namelijk maar even in de buurt van een stripwinkel wonen of je willen abonneren via internet ofzo om aan je losse issues te komen.
Even naar de Bruna is er niet bij natuurlijk. Als je (zoals ik) in een dorp woont zonder grote stad in de buurt moet je toch al de nodige moeite doen om uberhaupt aan een comic te komen. Dan is het makkelijker om ineens een heel verhaal te kopen.
Dat is zeker waar. Ik woon een paar straten van de comic shop, dus het is een kleine moeite. Aan de andere kant; als ik daar een paar weken niet kom ivm vakantie of zoiets liggen m'n comics er nog steeds, dus ook als je wat verder woont en minder vaak langs kunt komen is het nog te doen.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  dinsdag 4 september 2012 @ 23:15:02 #73
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_116405315
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 20:28 schreef Breuls het volgende:

[..]

Dat is zeker waar. Ik woon een paar straten van de comic shop, dus het is een kleine moeite. Aan de andere kant; als ik daar een paar weken niet kom ivm vakantie of zoiets liggen m'n comics er nog steeds, dus ook als je wat verder woont en minder vaak langs kunt komen is het nog te doen.
Dan is het misschien nog wel te doen, maar het wordt een heel verhaal als je elke keer een half uur moet rijden voor een paar comics. De drempel is dan gewoon een stuk groter. Dan ga ik er nog van uit dat je iets van een auto hebt. De eerste redelijk grote stad bij mij vandaan is met de bus nog langer dan een half uur.
Nu scheelt het digitaal lezen van comics al een heleboel, maar lang niet iedereen heeft een tabblet en dan nog wil niet iedereen op zo'n ding lezen.

En als je dan toch een eind moet rijden voor je comics koop je misschien het liefste wel weer een heel verhaal in 1 keer.

En reviews lezen is sowieso altijd leuk en goed om te doen. Zeker als je van TPB''s houdt :)
pi_116406867
Vandaag wat verder over nagedacht. Enige wat ik echt mis op comicsites is reviews van losse edities gebundeld in storylines. (en een logische indeling op volgorde van verhaallijnen) Met een soort meta-site met per TPB links en scores van andere sites heb je al een aardige basis. Heb de komende maanden alleen geen tijd om zoiets op te zetten, wellicht vanaf februari. The new 52 lijkt me dan een mooi punt om mee te beginnen :)
  woensdag 5 september 2012 @ 11:43:27 #75
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_116415064
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 23:46 schreef Young_David het volgende:
Vandaag wat verder over nagedacht. Enige wat ik echt mis op comicsites is reviews van losse edities gebundeld in storylines. (en een logische indeling op volgorde van verhaallijnen) Met een soort meta-site met per TPB links en scores van andere sites heb je al een aardige basis. Heb de komende maanden alleen geen tijd om zoiets op te zetten, wellicht vanaf februari. The new 52 lijkt me dan een mooi punt om mee te beginnen :)
Forumpje voor onderlinge discussies over comics er bij?
pi_116415143
of gewoon comics.fok.nl :P
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 5 september 2012 @ 11:53:17 #77
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_116415398
ja de comictopics hier lopen al zooo goed...

overigens is er wel een DC comics wiki.
http://dc.wikia.com/wiki/Main_Page

Ik bezocht vroeger wel eens (en hielp een beetje mee aan) de Marvel tegenhanger, en daar vind je dus wel info over vele comics (losse nummers, tpbs, verhaallijnen, etc). Alleen toen gingen ze ineens vanalles onlogisch indelen en ben ik afgehaakt.
  woensdag 5 september 2012 @ 13:08:43 #78
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_116417618
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2012 11:53 schreef Tokus het volgende:
ja de comictopics hier lopen al zooo goed...

overigens is er wel een DC comics wiki.
http://dc.wikia.com/wiki/Main_Page

Ik bezocht vroeger wel eens (en hielp een beetje mee aan) de Marvel tegenhanger, en daar vind je dus wel info over vele comics (losse nummers, tpbs, verhaallijnen, etc). Alleen toen gingen ze ineens vanalles onlogisch indelen en ben ik afgehaakt.
Het dc comic topic zou ik niet als slecht lopend willen kenmerken.
Daarnaast krijg je misschien meer comicliefhebbers mee. ik doe maar een idee'tje.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 5 september 2012 @ 13:34:44 #79
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_116418476
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 13:08 schreef Komakie het volgende:

[..]

Het dc comic topic zou ik niet als slecht lopend willen kenmerken.
die niet nee, maar het algemene comic topic loopt voor geen meter. Kortom, er wordt over DC gediscussieerd, maar niet over de rest. Terwijl dat gewoon wel goed mogelijk is want er is een topic voor.
  woensdag 5 september 2012 @ 16:43:08 #80
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_116425615
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 23:46 schreef Young_David het volgende:
Leuk. Ben benieuwd of het een beetje van de grond komt.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 5 september 2012 @ 16:59:35 #81
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_116426210
http://www.comicbookdb.com/ heeft overigens ook redelijk wat TPB's zo te zien. Nou ja, daar staat info over wat er in zit en wie er over geschreven hebben, en welke story arc enzo.
pi_116426578
Weet iemand wie het overzicht in de openingspost heeft getekend? Ik moest eerst aan Jim Lee denken maar na enig twijfelen ging ik voor de artiest van de Witchblade (Michael Turner). Zal wel geen van beide zijn maar ik ben nu toch nieuwsgierig.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
  Admin woensdag 5 september 2012 @ 18:30:21 #83
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_116429674
Tussen de benen van de Flash staat iets, maar ik herken er geen naam in.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  woensdag 5 september 2012 @ 22:58:44 #84
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_116441949
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 13:34 schreef Tokus het volgende:

[..]

die niet nee, maar het algemene comic topic loopt voor geen meter. Kortom, er wordt over DC gediscussieerd, maar niet over de rest. Terwijl dat gewoon wel goed mogelijk is want er is een topic voor.
De vraag is dan waarom daar niet in gepost wordt. Geen interesse, niet weten dat het topic bestaat, niet "durven", etc.

Maar goed, mocht david er ooit aan toe komen zou ik zeker kijken en wil ik best af en toe een review schrijven. Mits gevraagd :P
  donderdag 6 september 2012 @ 08:13:22 #85
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_116448881
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 18:30 schreef Breuls het volgende:
Tussen de benen van de Flash staat iets, maar ik herken er geen naam in.
Er staat BoNoS, dus ik gok op Scott Bono.
pi_116557108
Misschien raar voor een man maar het bevreemdt mij dat van de DC Comics series je amper nog magazines ziet van supergirl. Iemand die de reden daarvan weet behalve dat het misschien niet actueel genoeg is?

zondag 9 september 2012 @ 10:49:41 #87
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_116557561
quote:
6s.gif Op zondag 9 september 2012 10:20 schreef Iwanius het volgende:
Misschien raar voor een man maar het bevreemdt mij dat van de DC Comics series je amper nog magazines ziet van supergirl. Iemand die de reden daarvan weet behalve dat het misschien niet actueel genoeg is?

[ afbeelding ]
Ik heb geen idee wat je met een magazine bedoelt.

Wel heeft Supergirl toch al jaren haar eigen strip?
pi_116618122
Robot chicken DC special is erg leuk trouwens :)
pi_116628691
Laatst werd mijn interesse gewerkt voor comics en dan met name de comics van DC. Ik ben echter een leek op dit gebied en heb zojuist mijn eerste comic uitgelezen. Dit was het eerste deel van Batman Night of the Owls. Deze beviel zo goed dat ik gelijk de hardcover van 1 t/m 7 heb besteld!

Nu ben ik opzoek naar wat meer, maar zie door de bomen het bos niet meer. Als ik bijvoorbeeld op comicasa kijk, zie ik dat er soms niet alle delen te koop zijn. Ik zou graag een nieuw Batman verhaal lezen. Ik ben opzoek naar een verhaal waar alle delen nog van leverbaar zijn en/of pas is begonnen. Ik heb alleen Batman Incorporated kunnen vinden, is dat wat?

Edit: Van de Court of the Owls(?) is alleen maar 1 tm7 gebundeld terwijl er volgens mij na 7 nog meer delen van zijn gekomen, kan iemand mij vertellen hoe dit zit? Komt er van de rest ook nog een bundel?

[ Bericht 13% gewijzigd door DeRattebaas op 10-09-2012 23:43:38 ]
  maandag 10 september 2012 @ 23:45:38 #90
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_116629135
quote:
7s.gif Op maandag 10 september 2012 23:36 schreef DeRattebaas het volgende:
Laatst werd mijn interesse gewerkt voor comics en dan met name de comics van DC. Ik ben echter een leek op dit gebied en heb zojuist mijn eerste comic uitgelezen. Dit was het eerste deel van Batman Night of the Owls. Deze beviel zo goed dat ik gelijk de hardcover van 1 t/m 7 heb besteld!

Nu ben ik opzoek naar wat meer, maar zie door de bomen het bos niet meer. Als ik bijvoorbeeld op comicasa kijk, zie ik dat er soms niet alle delen te koop zijn. Ik zou graag een nieuw Batman verhaal lezen. Ik ben opzoek naar een verhaal waar alle delen nog van leverbaar zijn en/of pas is begonnen. Ik heb alleen Batman Incorporated kunnen vinden, is dat wat?

Edit: Van de Court of the Owls(?) is alleen maar 1 tm7 gebundeld terwijl er volgens mij na 7 nog meer delen van zijn gekomen, kan iemand mij vertellen hoe dit zit? Komt er van de rest ook nog een bundel?
Court of the Owls is heel nieuw, en er komen idd nog nieuwe delen van uit in HC/TPB. Begin volgend jaar. Geweldig verhaal idd, en prachtige artwork.

Als je echt nieuw bent en vooral goede stand-alone verhalen wilt, dan zijn de (Batman) aanraders uiteraard The Dark Knight Returns, Year One, The Long Halloween, en Dark Victory.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 10 september 2012 @ 23:46:17 #91
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_116629163
quote:
7s.gif Op maandag 10 september 2012 23:36 schreef DeRattebaas het volgende:

Nu ben ik opzoek naar wat meer, maar zie door de bomen het bos niet meer.
kijk even op de 1e pagina van dit topic, daar staan ook wat aanraders. O.a. The Long Halloween, Dark Victory, Year One.
pi_116630801
quote:
99s.gif Op maandag 10 september 2012 23:45 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Court of the Owls is heel nieuw, en er komen idd nog nieuwe delen van uit in HC/TPB. Begin volgend jaar. Geweldig verhaal idd, en prachtige artwork.

Als je echt nieuw bent en vooral goede stand-alone verhalen wilt, dan zijn de (Batman) aanraders uiteraard The Dark Knight Returns, Year One, The Long Halloween, en Dark Victory.
Thanks voor je reactie! Wat bedoel je trouwens met HC/TPB? Denk dat het het makkelijkst is om te beginnen met wat losse verhalen. Dus ga je tips zeker even bekijken, bedankt!

quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 23:46 schreef Tokus het volgende:

[..]

kijk even op de 1e pagina van dit topic, daar staan ook wat aanraders. O.a. The Long Halloween, Dark Victory, Year One.
Dezelfde als hierboven dus, haha! Dan zal ik daar geen verkeerde koop aan doen. :D
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 11 september 2012 @ 00:32:31 #93
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_116631014
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 september 2012 00:25 schreef DeRattebaas het volgende:

[..]

Thanks voor je reactie! Wat bedoel je trouwens met HC/TPB? Denk dat het het makkelijkst is om te beginnen met wat losse verhalen. Dus ga je tips zeker even bekijken, bedankt!
HC = hardcover. Een bundel van de losse nummers, in een hardcover jasje. In de meeste gevallen is dat dan een compleet verhaal (wat normaal in bijvoorbeeld 6 losse nummers stond).
TPB = trade paperback. Zelfde als hierboven, maar dan met slappe kaft.
quote:
[..]

Dezelfde als hierboven dus, haha! Dan zal ik daar geen verkeerde koop aan doen. :D
idd. Al zal ik The Dark Knight Returns niet echt aanbevelen aan iemand die net komt kijken. Vanwege de vele dialogen is het niet altijd even makkelijk om doorheen te komen, dus grotere kans dat je afhaakt. Ook de tekenstijl van Frank Miller moet je wel liggen. Het verhaal is wel super.
pi_116644964
Ah zo! Heb Court of the Owls en Year One besteld. Als deze uit zijn ga ik weer verder kijken. Heb voor HC's gekozen omdat dat me toch wat mooier lijkt. Bedankt voor de verduidelijking.
  dinsdag 11 september 2012 @ 19:28:24 #95
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_116654782
Ik blijf het zeggen... Hush!
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 11 september 2012 @ 19:58:16 #96
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_116656354
ja, die is inderdaad ook erg leuk.
  dinsdag 11 september 2012 @ 20:27:59 #97
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_116658094
Ik ben nog steeds niet echt weg van Batman. De leukste versies vind ik de jaren '60 Batman en Batman: the Brave and the Bold tekenfilm. :')

Outrageous! :7
  woensdag 12 september 2012 @ 01:09:30 #98
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_116673972
quote:
99s.gif Op dinsdag 11 september 2012 20:27 schreef Kaneelstokje het volgende:
Ik ben nog steeds niet echt weg van Batman. De leukste versies vind ik de jaren '60 Batman en Batman: the Brave and the Bold tekenfilm. :')

Outrageous! :7
Hmmm Leuk. Volgens mij ben je de enige die het niet zo heel erg met Batman heeft. Hebben we ook eens iemand met een andere invalshoek.

Wat is dan jouw favoriet?
  Admin woensdag 12 september 2012 @ 07:04:47 #99
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_116675135
quote:
99s.gif Op dinsdag 11 september 2012 20:27 schreef Kaneelstokje het volgende:
de jaren '60 Batman en Batman: the Brave and the Bold tekenfilm
Beide zijn niet echt Batman zoals we die tegenwoordig kennen: de ene serie is bewust camp en de andere is specifiek voor kids. :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_116675833
Brave and the Bold is ook leuk voor volwassenen hoor :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')