abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 6 augustus 2012 @ 16:42:25 #1
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_115191641


DC Comics is een van de grootste Amerikaanse uitgevers van comics - een Amerikaanse vorm van stripverhalen - en gerelateerde media. DC begon als onderdeel van Time Warner en is verantwoordelijk voor strips over beroemde personages als Superman, Batman, Wonder Woman, the Flash, Green Lantern, Aquaman, Green Arrow en hun teamgenoten in de Justice League of America. Al tientallen jaren is DC een van de grootste Amerikaanse stripcompagnieën, samen met Marvel Comics.

Naast mainstream comics geeft DC ook een lijn op oudere lezers gerichte titels uit, onder de imprint DC/Vertigo.

DC beleefde zijn grootste opbloei gedurende de Golden Age van de strips (kort voor en tijdens de Tweede Wereldoorlog. In deze tijd waren strips over superhelden zeer populair.

De initialen "DC" zijn afkomstig van de stripserie Detective Comics, een van de eerste en populairste stripseries uitgebracht door DC Comics.[1] DC Comics is gevestigd aan 1700 Broadway, New York City, New York.



Comics kopen?

Je kunt voor comics natuurlijk terecht bij je lokale boekhandel, comic shop of stripwinkel. Bij stripwinkels zijn vaak de losse comics als abonnement verkrijgbaar, wat betekent dat je ze eerder in huis hebt dan wanneer je wacht op de verzamelde versies of wanneer je een abonnement per post bij DC zelf neemt. En online kun je ook bestellen. Deze shops verkopen online:

Comicasa.nl
Cheap-comics.com
bookdepository.co.uk
archonia.com

En natuurlijk zijn er ook Play.com en Bol.com.

Deel 1: Het Centrale DC Comics-topic! Part 1
Deel 2: DC Comics #2 | Superman, Batman, Green Lantern & more
Deel 3: DC Comics #3 | The New 52!

[ Bericht 1% gewijzigd door Kaneelstokje op 06-08-2012 17:16:34 ]
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  maandag 6 augustus 2012 @ 16:54:23 #2
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_115192285
Het logo bovenaan is niet goed meer....
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  maandag 6 augustus 2012 @ 17:16:58 #3
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_115193537
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 16:54 schreef Komakie het volgende:
Het logo bovenaan is niet goed meer....
Ik heb geen idee wat er voor logo stond. De site is er niet meer, kennelijk.

Enig idee nog wat er stond?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  maandag 6 augustus 2012 @ 21:35:46 #4
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_115207644
quote:
99s.gif Op maandag 6 augustus 2012 17:16 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Ik heb geen idee wat er voor logo stond. De site is er niet meer, kennelijk.

Enig idee nog wat er stond?
Nee :X
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_115207871
Welke Batman-comic is goed om mee te beginnen? Ik heb alle films gezien maar nooit de strips gelezen.
pi_115208188
quote:
7s.gif Op maandag 6 augustus 2012 21:39 schreef Sloggi het volgende:
Welke Batman-comic is goed om mee te beginnen? Ik heb alle films gezien maar nooit de strips gelezen.
Handig lijstje van IGN:
http://uk.comics.ign.com/articles/624/624619p1.html

Ben het zelf niet met de Top 5 eens. Als ik je maar één Batmanstrip mocht aanraden zou het The Long Halloween zijn. Verder heb ik niet alle 25 strips uit dat lijstje, maar er staan prima suggesties in.

Overige must-haves voor je collectie (vind ik) Year One, The Dark Knight Returns en The Killing Joke
pi_115208241
Zijn die ook goed als kennismaking? Aan de titel te zien is er aan The Dark Knight Returns nogal wat vooraf gegaan...
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 6 augustus 2012 @ 21:49:12 #8
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_115208425
The Dark Knight Returns is zeker geen goede kennismaking. Bovendien vergt het behoorlijk wat van de lezer, met z'n vrij drukke pagina-layout en vele dialogen.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_115208459
Zou je denken. Maar is niet helemaal waar. The Dark Knight Returns was het begin van de moderne Batman. Year One is daarna pas geschreven. The Joker komt er in voor, Two Face, Superman ... maar die ken je allemaal (van de films). Het verhaal staat redelijk op zich en slaat niet terug op eerdere strips, behalve op bestaande karakters. TDKR staat ook buiten de continuïteit van de rest van de strips. En het is een inspiratie geweeest voor The Dark Knight Rises.
pi_115208526
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 21:49 schreef Tokus het volgende:
The Dark Knight Returns is zeker geen goede kennismaking. Bovendien vergt het behoorlijk wat van de lezer, met z'n vrij drukke pagina-layout en vele dialogen.
Het was mijn eerste Batman-strip ... het kan best. Maar Year One en The Long Halloween zijn betere introducties.
  maandag 6 augustus 2012 @ 21:59:28 #11
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_115209187
quote:
7s.gif Op maandag 6 augustus 2012 21:39 schreef Sloggi het volgende:
Welke Batman-comic is goed om mee te beginnen? Ik heb alle films gezien maar nooit de strips gelezen.


Ik heb dit lijstje gevonden.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_115209204
Het wordt Year One. Nu nog even bedenken of ik de pocket of de hardcover bestel.
pi_115210137
Een lijst die ik ook veel gebruikt heb:
http://www.batmantrades.com/

Wordt helaas niet meer geupdate en gaat maar tot Batman and Son, maar geeft een aardig overzicht.

Uiteindelijk moet je het allemaal zelf ontdekken (But trust me on The Long Halloween)
pi_115210589
Ik heb ze maar allebei besteld.
pi_115212293
Bedankt voor het advies uiteraard.
  maandag 6 augustus 2012 @ 23:15:18 #16
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_115214999
Batman Year One is vooral leuk als je Batman Begins niet gezien hebt denk ik. Best een groot gedeelte van BB zit ook in het Year One boek.
The Long Halloween is heel erg goed. Dark Victory is het vervolg en ook erg goed.
Hush is misschien wel mijn favoriet. De combi Jeph Loeb (ook van Long Halloween en Dark Victory) als schrijver en Jim Lee als tekenaar vind ik nog steeds heel erg vet. Ik vond de graphics van DV en TLH iets minder.

The Man Who Laughs leest ook erg fijn weg.

The Dark Knight Returns en Strikes Again vind ik niet heel goed om mee te beginnen. Als je begint met lezen wil je niet gelijk beginnen met een verhaal waarin Wayne een ouwe vent is lijkt me.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  Admin dinsdag 7 augustus 2012 @ 20:25:40 #17
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_115256009


Cover van de nieuwe Batgirl. Ik lees dat eigenlijk niet, en Batwoman al helemaal nooit, maar dit is wel een mooie cover. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  woensdag 8 augustus 2012 @ 13:06:30 #18
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_115285369
Wel cool ja

Ik lees ze allebei ook niet.
Batgirl wel eens wat van gelezen, maar spreekt me niet aan. Batwoman alleen van gehoord.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_115285539
Batwoman, Batgirl, Superwoman, Supergirl en ga zo maar door. De creativiteit spat er vanaf.
  Admin woensdag 8 augustus 2012 @ 15:27:40 #20
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_115291217
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 13:06 schreef Komakie het volgende:
Wel cool ja

Ik lees ze allebei ook niet.
Batgirl wel eens wat van gelezen, maar spreekt me niet aan. Batwoman alleen van gehoord.
Ze komen wel eens voor in de andere titels, dus dan vang je wel eens iets op natuurlijk. En iedereen kent Barbara Gordon, maar toch volg ik haar niet echt. Misschien straks die #0 issues eens checken.
quote:
10s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 13:11 schreef Sloggi het volgende:
Batwoman, Batgirl, Superwoman, Supergirl en ga zo maar door. De creativiteit spat er vanaf.
Ja, het is niet echt origineel. Marvel doet dat ook met Spider-Woman enzo. Blech. Maar: het idee mag dan niet zo origineel zijn; de uitwerking kan dat natuurlijk wel zijn. Ik lees zelf Supergirl en vind het een originele benadering om iets te vertellen over iemand met de krachten van Superman, maar een totaal andere ervaring, insteek, personage, et cetera. En dat geeft het wel bestaansrecht. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  donderdag 9 augustus 2012 @ 11:05:29 #21
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_115328403
What's in a name
Er zijn ook genoeg superhelden die al meerdere achterliggende personen hebben gehad met zelfs totaal andere insteken. Ik geloof dat Nightwing zo 1 is.

Geeft al aan dat ze niet altijd even orgineel zijn en dus maar een oude naam gebruiken.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  Admin donderdag 9 augustus 2012 @ 11:11:05 #22
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_115328576
Ja, er was tijdens de New Krypton verhaallijn, toen Superman niet op Aarde was en hij dus ook niet voorkwam in Action Comics en de Superman comics, een duo Nightwing en Flamebird in Action Comics. Dat was wel raar, want Dick Grayson was toen bekend onder de naam Nightwing, al was hij op dat moment, als ik me de tijdlijn goed herinner, Batman.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_115328664
Heb van the New 52 nu Detective Comics vol1. en Batman vol1 Hardcover. Met de intentie om die series als HC te gaan sparen (Al viel Detective comics wat tegen) Overweeg er nog een serie bij te doen, maar twijfel

Justice League, Batman & Robin of Action Comics. Iemand tips?
  Admin donderdag 9 augustus 2012 @ 11:16:42 #24
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_115328754
Ik heb dit weekend Action Comics #1 t/m #12 herlezen. De eerste acht issues zijn volgens mij een gezamenlijk verhaal, dus dat zal wel in de gebonden versie zitten. Het is Morrison, dus niet alles is direct duidelijk, herlezen is nodig, en dergelijke, en in dat opzicht is het niet gek die als gebonden versie te hebben. Het is echter geen complete origin van Kal-El als Superman; wat je ziet zijn zijn eerste daden als Superman.

Justice League: de eerste zes issues vertellen hoe de League samenkomt, dat is op zich geen slecht verhaal, maar het is wat beknopt.

Batman & Robin is niet slecht geweest dit jaar, maar ik lees teveel verschillende Batman-titels om nu te kunnen herinneren wat er ook alweer gebeurde. :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_115329057
Superman origins zijn er ook al genoeg denk ik. Gaat Action Comics verder met de Bruce-Springsteen-Superman of maakt ie weer een sprong naar de huidige superman?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')