Dat is niet waar, als er genoeg eten aanwezig is kiezen katten om in groepen te leven.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 01:08 schreef SiGNe het volgende:
Katten zijn in principe solitaire dieren, 1 kat redt het prima in z'n eentje, soms geeft een 2e erbij juist problemen.
Ze hoeven dus niet persé per 2 te leven, dat is meer een menselijke gedachte: "dan hebben ze een maatje en kunnen ze samen slapen als we niet thuis zijn"
Ik zou niet weten waarom niet. Dat zeiden mensen ook van mijn hond die ik op mijn studentenkamer had. Gewoon leren aan de riem te lopen en lekker 's middags gaan wandelen met je kat.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 10:48 schreef Novem het volgende:
[..]
Dat is niet waar, als er genoeg eten aanwezig is kiezen katten om in groepen te leven.
Zeker kittens hebben een maatje nodig, voor hun ontwikkeling als kat en gezelschap.
Tuurlijk zijn er ook katten die bewezen niet met andere katten om kunnen gaan, bijv. door territoriaal gedrag, maar de meeste katten zijn echt wel beter af met een maatje, dan alleen naar de muur staren de hele dag als baasje weg is.
En een kat op een slaapkamer houden kan gewoon niet natuurlijk
Ik ben het niet met je eens.quote:Op maandag 20 augustus 2012 08:09 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom niet. Dat zeiden mensen ook van mijn hond die ik op mijn studentenkamer had. Gewoon leren aan de riem te lopen en lekker 's middags gaan wandelen met je kat.
ik denk aan iets van kippengaas, wat je vastmaakt met een klein haakjequote:Op maandag 20 augustus 2012 16:44 schreef deadly_kiss het volgende:
Vraagje,
Wij hebben momenteel in huis op alle ramen die wel eens open staan, haakjes met oogjes in het kozijn zitten zodat de ramen op zo'n 5 cm open kunnen blijven staan zonder dat de katten er met hun koppie doorheen kunnen.
Het gaat om ramen met zo'n gaatjes stang onder en 2 afsluitklemmen aan de zijkant, nou wil ik weleens de ramen wagenwijd openzetten maar dan moeten de deuren weer dicht (zitten ook haakjes in zodat die op een kier kunnen) dus dan kan het nog niet echt doorwaaien!
We gaan eind 2013 verhuizen naar een splinternieuw huis, daar gaan we alles goed aanpakken maar nu wil ik eigenlijk toch nog voor dat laatste jaar iets van gaas voor de ramen zodat ze alsnog helemaal open kunnen op een katveilige manier.
weetjes:
*zitten 2 ramen naast elkaar die tegenovergesteld open gaan waardoor je 1 groot open gat krijgt met een kozijnbalk in het midden.
*kozijnen zijn van hout
* gaatjes boren mag, maar liefst zo min mogenlijk
* het moet echt gaas zijn met dik ijzer erin, een van de katten knaagt graag op dunne touwtjes ect![]()
*geen scherp uitstekende delen
* moet ook makkelijk verwijderbaar zijn, en het liefst dat het kan blijven zitten ook als de ramen dicht zijn.
Ik heb al op google gezocht maar ik kom niet verder dan van die kant&klaar rekjes!
Heeft iemand een mooie oplossing voor het laatste jaartje?
ik zal nog even kijken of ik een foto kan maken straks!
quote:Op maandag 20 augustus 2012 20:29 schreef Lienekien het volgende:
Ik zweer bij een zakje natvoer per dag.
Catmilk is prima hoor. Mag hun leven lang.quote:Op maandag 20 augustus 2012 20:31 schreef DevilsAndDust het volgende:
Bedankt voor je uitgebreide antwoord..
Het is ook kattenmelk, waar we het water mee mengen. Weet je vanaf wanneer het echt niet meer goed voor ze is om dat te drinken?
Ze doorstaat de rest gelukkig prima. We hebben haar vandaag en gister ook maar lekker wat met ijsklontjes laten spelen, daar likt ze ook nog best wel wat van op. Maar zo uit haar bakje drinkt ze vrijwel geen water (tenzij met melk dus).
Ik voel me bijna als een moeder met een pasgeboren kindje of zo..
Dat, dus. Die catmilk kan geen kwaad.quote:Op maandag 20 augustus 2012 20:34 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Catmilk is prima hoor. Mag hun leven lang.
Hier drinken ze water (vooral in de tuin, uit schalen. Dat is lekkerder, want dooie rotte slakken erin) en soms krijgen ze wat catmilk. Vaak leng ik het wat aan. Eén kat vindt het echt een traktatie, de ander geeft er nauwelijks om.
We hebben gewoon in alle ramen horren (wij hebben ook zo'n raam dat jij beschreef en daar zitten ze ook in. Drie katten waarvan een ontsnappingskunstenaar (bijnaam Houdini) en zelfs hij krijgt ze niet stuk of open.(ow zie net dat ze knaagt hihi mijn vader heeft een knaagkat en zij krijgt deze ook niet stukquote:Op maandag 20 augustus 2012 16:44 schreef deadly_kiss het volgende:
Vraagje,
Wij hebben momenteel in huis op alle ramen die wel eens open staan, haakjes met oogjes in het kozijn zitten zodat de ramen op zo'n 5 cm open kunnen blijven staan zonder dat de katten er met hun koppie doorheen kunnen.
Het gaat om ramen met zo'n gaatjes stang onder en 2 afsluitklemmen aan de zijkant, nou wil ik weleens de ramen wagenwijd openzetten maar dan moeten de deuren weer dicht (zitten ook haakjes in zodat die op een kier kunnen) dus dan kan het nog niet echt doorwaaien!
We gaan eind 2013 verhuizen naar een splinternieuw huis, daar gaan we alles goed aanpakken maar nu wil ik eigenlijk toch nog voor dat laatste jaar iets van gaas voor de ramen zodat ze alsnog helemaal open kunnen op een katveilige manier.
weetjes:
*zitten 2 ramen naast elkaar die tegenovergesteld open gaan waardoor je 1 groot open gat krijgt met een kozijnbalk in het midden.
*kozijnen zijn van hout
* gaatjes boren mag, maar liefst zo min mogenlijk
* het moet echt gaas zijn met dik ijzer erin, een van de katten knaagt graag op dunne touwtjes ect![]()
*geen scherp uitstekende delen
* moet ook makkelijk verwijderbaar zijn, en het liefst dat het kan blijven zitten ook als de ramen dicht zijn.
Ik heb al op google gezocht maar ik kom niet verder dan van die kant&klaar rekjes!
Heeft iemand een mooie oplossing voor het laatste jaartje?
ik zal nog even kijken of ik een foto kan maken straks!
Als ze catmilk met water lekker vindt... Gewoon blijven geven. Sommige mensen vinden dat je katten dan zou verwennen.quote:Op maandag 20 augustus 2012 20:40 schreef DevilsAndDust het volgende:
We hebben het al geprobeerd met alleen maar water, maar dan drinkt ze echt de hele dag gewoon niets. Dan gaan we gewoon lekker zo door met verdunde kattenmelk en af en toe wat natvoer (toevallig heeft ze dat gister nog gehad, om het ontwormingstabletje in te verstoppen). En ik zal proberen me niet zo druk te maken.
Bedankt beide!.
quote:Op maandag 20 augustus 2012 21:08 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Als ze catmilk met water lekker vindt... Gewoon blijven geven. Sommige mensen vinden dat je katten dan zou verwennen.
Maar ik geloof erin dat als je een heeeeeel goed leven leidt, je terug mag komen als huiskat.
Dus wie weet heb je Ghandi daar wel aan je voederbakje zitten. En wie zijn wij nou om die een slok melk te ontzeggen...
Wij waren zondag bezig om het huis even helemaal schoon te spuiten (smerige spinnen!) met de hogedruk spuit. En kat die erbij stond en keek. En toen was hij nat... (stroom was eraf hoor!)quote:Op maandag 20 augustus 2012 20:42 schreef Lienekien het volgende:
Onze kat zocht zelf wel de schaduwrijke plekjes op. Maar ik heb me toch nog aan een nat doekje gewaagd, met de bedoeling om de vacht wat nat te maken. Nou, daar stond ik met mijn natte doekje.
En die mensen nemen zelf nooit wat lekkers? Want dat is jezelf toch ook verwennen?quote:Op maandag 20 augustus 2012 21:08 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Als ze catmilk met water lekker vindt... Gewoon blijven geven. Sommige mensen vinden dat je katten dan zou verwennen.
Maar ik geloof erin dat als je een heeeeeel goed leven leidt, je terug mag komen als huiskat.
Dus wie weet heb je Ghandi daar wel aan je voederbakje zitten. En wie zijn wij nou om die een slok melk te ontzeggen...
Die van mij vinden het niet zo bijzonder... De ene vindt de brokjes lekker, de ander likt alleen de jus eraf... Dus ik geef 1 zakje, soms, per 2 kattenquote:Op maandag 20 augustus 2012 20:29 schreef Lienekien het volgende:
Ik zweer bij een zakje natvoer per dag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |