abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115187427
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_115188296
een kleine impressie met de favoriete kadootjes:)

het feeenpakje dus *O*

camelot (ze noemen de poppetjes ravi en selene en die gaan goedmaken O+ )

ook een selene

ook een selene met baby (metroman gaat ervoor :P )

metroman en de prinses, een nieuw verhaal met apothekersmemorie
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_115188391
Wat is ze prachtig, simmu! Gefeliciteerd!

Je jongetje is ook beeldig. :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_115188519
Simmu wat zijn ze leuk!! En wat een mooi pak! Jaël wil hem ook zegt ze net!
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
  maandag 6 augustus 2012 @ 15:36:15 #5
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_115188524
Mooi stel Simmu en Ravi vind het gewoon allemaal helemaal leuk zo'n grote zus!

Daar hebben wij er vorige week ook twee van gekregen want K. was mee iets ophalen en die gaat dan rustig terug om een andere te vragen voor haar zusje want die was thuis gebleven bij papa en daar is de apotheker gevoelig voor hihihi...
pi_115188557
ze heeft nu dus een complete babybjorn uitzet trouwens.

het is dusdanig veel dat ik vanochtend het spul even uitbesteed heb aan heur vriendinnetje hiertegenover en *al* het oude speelgoed naar zolder heb gedaan :o
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_115188804
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 12:13 schreef Incantrix het volgende:

[..]
Ik dacht al dat Stef de laatste der Mohicanen was, haha! Met al die blije berichten van jongere kindjes die al heul zindelijk aan het worden zijn voel ik me wel een beetje stom, ofzo. Alsof we iets verkeerd doen..
Dat had ik dus ook! Ik lees hier van leeftijdsgenoten of nog veel jongere kindjes :o die (bijna) zindelijk zijn dat ik echt begon/begin te twijfelen of ik er niet veel meer mee bezig moet zijn/gaan (zonder te pushen overigens, daar heb ik echt een bloedhekel aan)
En dat terwijl ik mezelf eigenlijk helemaal geen onzekere moeder vind..
Ik vind het dus toch ook wel fijn om de verhalen van jou,Claudia,Mefke en Chan te lezen!

Jeetje Leonieke, ik wist helemaal niet dat ze het bij jullie in Belgie dan toch ook wel erg prettig vinden dat ze dan ook meteen zindelijk zijn als ze naar school gaan, ik wist wel dat ze al jonger naar school gaan daar. Ik zou me dan echt best wel onder druk gezet voelen eigenlijk
Maar echt wel erg knap van Thomas dat het zo goed gaat met zindelijk worden, wauw!

Claudia vroeg naar methodes e.d die KDV/PSZ hanteren: Van de kaleidoscoop methode had ik nog nooit gehoord! Klinkt wel ok, al krijg ik dan meteen een beetje het gevoel dat het dan vnl is ter motivatie/stimulans voor kindes met een achterstand,maar ik begrijp dat juist Ivan het erg leuk vindt en daarin mee gaat en zo weer andere kindjes mee kan krijgen, leuk!
Wolf zit op een psz van de Vrije school, antroposofisch is dat dus. Mijn ervaringen tot nu toe zijn erg positief.Voornamelijk heel knus en belevingsgericht (veel erop uit, stilstaan bij de belevingswereld van peuters) Volgens mij is het er voor alle peuters echt geweldig! Elke dag broodjes bakken,ongeacht het weertype altijd naar buiten in hun eigen tuintje,zeer bezig met de seizoenen enz.
Als basisschool zou mijn voorkeur er niet naar uit gaan overigens, het echte vrije school onderwijs/leren spreekt me niet aan
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_115188857
oh te lang scherm open: wat een leuke gezellige foto's Simmu, geweldig die twee feeen :D
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_115188988
Klinkt leuk, Poppejans! Waarom zou je dat niet als school willen voor Wolf?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_115189055
Klinkt idd leuk poppejans!
Fake it till you make it...
pi_115189099
Oh leuk Simmu! En ineens weet ik wat lars krijgt voor zijn verjaardag, hij vraagt al een tijdje om een mega tony pak!

Oh en ik wou nog tegen chan zeggen dat ik het zo sneu vind voor timo dat hij zo in paniek is steeds. Vertelt hij ook waarom hij bang is?
pi_115189215
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 15:46 schreef Claudia_x het volgende:
Klinkt leuk, Poppejans! Waarom zou je dat niet als school willen voor Wolf?
Die ''vrij'' van Vrije school, zo vrij is het juist helemaal niet (niet dat ik daar geheel vanuit ging hoor) het doet mij toch wat te godsdienstig aan, die leer van Steiner. Het doet vooral E. wat aan een sekte denken met opgelegde dingen.
En vage dingen zoals een kind niet stimuleren als het al vrij jong juist wel graag met letters en cijfers wil bezig gaan. Volgens de antroposofie ga je pas leren lezen als je bezig bent met het wisselen van je melkgebit :? :{
pi_115189530
Dat is precies de reden waarom mijn moeder er destijds voor gekozen heeft om mij enkel naar de vrije kleuterschool te doen, Poppejans.

Mooi, Simmu! Nu zie ik ook pas hoeveel Selene en Ravi op elkaar lijken. :o

Over zindelijkheid: wat is volgens jullie het verschil tussen pushen en stimuleren?
pi_115189558
Oh, en naar het antwoord op Karin d'r vraag ben ik ook benieuwd. Arme Timo. ;(
pi_115189605
Karin nee geen flauw idee.. Soms zegt hij dat hij niet op het bed/de grond/het kussen (waar hij maar ligt) wil poepen.. dus dan zeg ik dat als dat gebeurt ik dat helemaal niet erg vind en ik het dan gewoon opruim. Maar dan nog is het niet goed. Hij poept ook hele dagen door hele kleine beetjes, 10 keer verschonen op een dag is weinig... Ik word er een beetje moedeloos van.. We kunnen de deur amper meer uit, want hij moet continu verschoond. Langer dan 5 minuten wachten met verschonen is ook echt geen optie, zijn billen liggen telkens tot bloedens toe open. We lopen de deur bij de huisarts ook plat, maar die is nu met vakantie en het liefst ga ik niet naar een ander.. Dus zodra hij terug is maar weer een afspraak maken, wie weet krijgen we dan eindelijk een doorverwijzing naar de kinderarts.
pi_115189673
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 15:58 schreef -Spring het volgende:
Dat is precies de reden waarom mijn moeder er destijds voor gekozen heeft om mij enkel naar de vrije kleuterschool te doen, Poppejans.

Ik merk dat hier ook, er zijn al meerdere kinderen 4 jaar geworden in de maanden dat hij er heen gaat, en vooralsnog is dus echt geen enkel kind daarvan doorgestroomd naar de vrije school kleuterklas :o
pi_115190133
Jeetje chan, wat vervelend... Er zijn toch speciale poeppoli's voor dit soort dingen? Zou je daar niet heen kunnen? Arm ventje
pi_115190364
Daar wil ik inderdaad naar doorverwezen worden. Heb het ook al met de huisarts besproken dat als de lactulose niet gauw het probleem oplost, er dan een doorverwijzing moet komen. De lactulose slaat wel eindelijk aan, in de zin van dat zn ontlasting dunner wordt, maar alsnog is hij hele dagen bezig met drukken.. en het kost hem zóveel moeite telkens.. zo sneu.. :{
pi_115190787
ah das wel erg zielig Chan, arm kereltje!
pi_115190950
Chan, misschien een volgende keer bij de huisarts een doorverwijzing "eisen", want dit is ook geen doen toch? Arm ventje :*
Fake it till you make it...
  maandag 6 augustus 2012 @ 17:02:31 #21
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_115192696
Ik zou ook staan op een doorverwijzing, Chan :Y
En anders telefoontje naar de poeppoli en je verhaal uitleggen (als huisarts niet wil doorverwijzen)
pi_115194244
Chan, wat sneu! Hopelijk krijg je een verwijzing naar de poeppoli.

Op ond kdv werken ze ook volgens kaleidoscoop, vind ik echt geweldig. Geeft kindjes op een leuke manier strucuur. En het hele 'ontdekken van de wereld', wat er ook belangrijk bij is, geeft ook veel ruimte voor creativiteit, zowel bij de kinderen als bij de leidsters.
pi_115196184
Chan wat sneu!

Op ons kdv werken ze met Piramide...
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_115198657
Wat vind je van die methode lamb? Er wordt bijv weinig geknutseld met piramide, mis je dat niet?
  maandag 6 augustus 2012 @ 19:38:47 #25
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_115200817
Op onze psz wordt gebruik gemaakt van het programma 'Puk en Ko', maar eerlijk gezegd heb ik geen idee wat het inhoudt :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')