quote:
Op maandag 6 augustus 2012 12:13 schreef Incantrix het volgende:[..]
Ik dacht al dat Stef de laatste der Mohicanen was, haha! Met al die blije berichten van jongere kindjes die al heul zindelijk aan het worden zijn voel ik me wel een beetje stom, ofzo. Alsof we iets verkeerd doen..
Dat had ik dus ook! Ik lees hier van leeftijdsgenoten of nog veel jongere kindjes

die (bijna) zindelijk zijn dat ik echt begon/begin te twijfelen of ik er niet veel meer mee bezig moet zijn/gaan (zonder te pushen overigens, daar heb ik echt een bloedhekel aan)
En dat terwijl ik mezelf eigenlijk helemaal geen onzekere moeder vind..
Ik vind het dus toch ook wel fijn om de verhalen van jou,Claudia,Mefke en Chan te lezen!
Jeetje Leonieke, ik wist helemaal niet dat ze het bij jullie in Belgie dan toch ook wel erg prettig vinden dat ze dan ook meteen zindelijk zijn als ze naar school gaan, ik wist wel dat ze al jonger naar school gaan daar. Ik zou me dan echt best wel onder druk gezet voelen eigenlijk
Maar echt wel erg knap van Thomas dat het zo goed gaat met zindelijk worden, wauw!
Claudia vroeg naar methodes e.d die KDV/PSZ hanteren: Van de kaleidoscoop methode had ik nog nooit gehoord! Klinkt wel ok, al krijg ik dan meteen een beetje het gevoel dat het dan vnl is ter motivatie/stimulans voor kindes met een achterstand,maar ik begrijp dat juist Ivan het erg leuk vindt en daarin mee gaat en zo weer andere kindjes mee kan krijgen, leuk!
Wolf zit op een psz van de Vrije school, antroposofisch is dat dus. Mijn ervaringen tot nu toe zijn erg positief.Voornamelijk heel knus en belevingsgericht (veel erop uit, stilstaan bij de belevingswereld van peuters) Volgens mij is het er voor alle peuters echt geweldig! Elke dag broodjes bakken,ongeacht het weertype altijd naar buiten in hun eigen tuintje,zeer bezig met de seizoenen enz.
Als basisschool zou mijn voorkeur er niet naar uit gaan overigens, het echte vrije school onderwijs/leren spreekt me niet aan
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”