abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115182910
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_115182977
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 13:29 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Volgens mij komt dat door mensen die marktplaats als een online rommelmarkt zien :+ En verwachten dat alles daardoor echt voor een paar euro weggaat :D
volgens mij denken ze ook echt dat je er nu vanaf moet? Zo van als ik je geld geef dan doe jij het wel weg voor weinig :D
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  maandag 6 augustus 2012 @ 13:38:33 #3
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_115183025
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 13:35 schreef V1z0R het volgende:
Of je belt gewoon :+
Dat kan ook :Y.
Niet meer actief op Fok!
pi_115183062
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 13:38 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Dat kan ook :Y.
No way dat ik mn telefoonnummer op marktplaats ga zetten. :D
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  maandag 6 augustus 2012 @ 13:39:16 #5
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_115183066
Oh, als er iemand nog interesse heeft in een bruine Fatboy? Interne verhuizing in aantocht op kantoor en ik kan 'm straks niet meer kwijt. Mag weg voor schappelijk prijsje :).
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_115183092
quote:
11s.gif Op maandag 6 augustus 2012 13:39 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Dit ja :@
pi_115183106
Altijd mooi, marktplaats. de meest uiteenlopende mailtjes en mensen kom je tegen. En ik ben echt niet zo'n spellingsnazi, maar soms zie je spelfouten in advertenties..
pi_115183186
quote:

[..]

^^^^^^^^^^^^
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_115183236
quote:

[..]

Heb nog een oude pre-paid liggen, ik gebruik dat nummer gewoon :P
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_115183371
O, ik heb daar niet zoveel moeite mee, ik heb mn nummer dr altijd bij staan. Maar ik gooi ook weinig dingen op MP. Een keer een fiets en een boot. Was een goeie deal die boot trouwens :7 Boten moet je in de herfst kopen en in de lente/zomer verkopen..
pi_115183410
quote:
14s.gif Op maandag 6 augustus 2012 13:39 schreef XcUZ_Me het volgende:
Oh, als er iemand nog interesse heeft in een bruine Fatboy? Interne verhuizing in aantocht op kantoor en ik kan 'm straks niet meer kwijt. Mag weg voor schappelijk prijsje :).
Een Fatboy op kantoor? :D Wat relaxed! B-)

Wat wil je er voor hebben? Die van mij is een beetje lelijk geworden (8 tinten roze ondertussen) en hij is half leeg en ligt niet meer zo lekker. :P
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_115183574
Gave foto in de OP! Mijn ouders hebben ook nog zo'n ding, een knaloranje *)
Zit ook nog eens sticker op, garantie tot maart 1977 _O-
  maandag 6 augustus 2012 @ 13:55:00 #13
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_115183705
quote:
14s.gif Op maandag 6 augustus 2012 13:39 schreef XcUZ_Me het volgende:
Raak je je mooie kamer kwijt? :o Jammer!
Niet meer actief op Fok!
pi_115183756
Ola, ik ben 1.63,5, weeg ongeveer 65 (met maat 38) maar wil weer terug naar 60 (maatje 36).

O - 2x bruinbrood, geroosterd met boter (Blueband omega3) en zout.
2x viscapsules (Lucovitaal)
2x glas water/melk

M- 2x fruit/1x fruitshake (yoghurt, melk, brinta, 2x fruit)
2x water/melk
1x bruinbrood met vleeswaren of (pinda)kaas

A- Salade zonder dressing met meestal garnalen
Vis of vlees

Als tussendoortjes neem ik yoghurt, brinta, een beschuitje of fruit.

Ik krijg dus koolhydraten, zuivel, ijzer, suiker en gezonde vetten binnen.

Ik probeer elke twee uur iets te eten, en zondig soms met chips en bladerdeeghapjes ( :9~ )maar dat moet wel kunnen vind ik. Verder sport ik momenteel niet maar ga eerder thuis ff mijn skeelers ophalen en verder zwem ik regelmatig.

Op en of aanmerkingen?
  maandag 6 augustus 2012 @ 13:59:20 #15
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_115183938
Ja, ik heb een enorm kantoor voor mezelf en dat is mooi hoor, maar elders zitten ze met 4 opgepropt in één kamertje en ik had al paar keer aangegeven dat ik dat eigenlijk best gek vond, aangezien ik ook veel extern ben. Daarbij mis ik wel het contact met de andere afdelingen en dat is als afdeling communicatie niet zo handig. Dus, nu eindelijk erdoor dat we intern gaan verhuizen en ben er dus wel blij mee :).

En heb de fatboy gekocht voor 80, 3x in gezeten, zitten wel een paar vlekjes op, dus mag weg voor 50 oid. Vlekjes nooit geprobeerd weg te halen, maar nog best kans dat dat lukt met wat sop :Y.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_115183966
Wij hadden thuis ook zo'n telefoon uit de OP, ook een groene, hoewel in mijn herinnering ietsje minder lelijk groen. :P

O: gebakken eitje, halve beefburger, beetje Balanz-ketchup, rauwkostsalade (fijngesneden Italiaanse wokgroenten en slamelange, ui en een dressing van mayo, balsamico, kerrie en zoetstof)
L: Salade van tomaat, ui, basilicum, olijfolie, balsamico, zeezout en kaaskoekjes (hoopjes geraspte kaas gebakken in een koekenpan, net croutons!). De rest van de beefburger.
S: hardlopen
T: wodka
D: Varkensfiletlapje met in boter gebakken champignons met peterselie. Snijboontjes.
T: paar eetlepels crème fraîche, citroensap, zoetstof.
pi_115184151
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 13:59 schreef conleche het volgende:
Wij hadden thuis ook zo'n telefoon uit de OP, ook een groene, hoewel in mijn herinnering ietsje minder lelijk groen. :P

O: gebakken eitje, halve beefburger, beetje Balanz-ketchup, rauwkostsalade (fijngesneden Italiaanse wokgroenten en slamelange, ui en een dressing van mayo, balsamico, kerrie en zoetstof)
L: Salade van tomaat, ui, basilicum, olijfolie, balsamico, zeezout en kaaskoekjes (hoopjes geraspte kaas gebakken in een koekenpan, net croutons!). De rest van de beefburger.
S: hardlopen
T: wodka
D: Varkensfiletlapje met in boter gebakken champignons met peterselie. Snijboontjes.
T: paar eetlepels crème fraîche, citroensap, zoetstof.

Lekker lijstje Co! Ben je weer aan t lowcarben?
Be someone that makes you happy
  maandag 6 augustus 2012 @ 14:04:42 #18
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_115184213
Balsamico :9. Dat eet ik vanavond ook!
Niet meer actief op Fok!
  maandag 6 augustus 2012 @ 14:05:06 #19
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_115184233
Niet meer actief op Fok!
pi_115184375
wij eten vanavond pizza, met een salade.

Lijstje:

S: 25 minuten hardlopen
O/L: versgebakken witbrood met hagelslag
T: yoghurt met muesli
D: zelfgebakken pizza van volkorenbodem, ik denk simpel margarita, en een salade
T: blokje pure choco.
pi_115184477
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2012 14:03 schreef Nallie het volgende:

[..]

Lekker lijstje Co! Ben je weer aan t lowcarben?
Ja! Ik heb m'n eigen raad zooooooo niet opgevolgd en ben nadat ik gestopt was weer veeeeel te snel overgegaan op koolhydraatrijk voer en ook niet het allerbeste soms. (Meestal :@)

Heb nu dus twee maanden niet gesport en heb ook qua eten een soort laisser-faire politiek gevolgd, nou, sommigen kunnen dat hebben; ik ben daar bepaald niet 1 van. :')

Anyway. Vanaf vandaag weer normaal. Hatseflats. (Dat laatste woord wilde ik ook een keer gebruikt hebben. Dit was zowel de eerste als de laatste keer. :+ )

En welkom Phantomesse! Zo op het eerste gezicht eet je wat weinig en margarine is geen boter!
pi_115184554
Grrrmmmbll hypotheekshit, ik haat het :X

Lijstje:
O: bak yoghurt met blauwe bessen en een boterham met kaas
T: amandelen (2 handen)
L: halve komkommer en halve avocado plus een bol geitenkaas
2,5 gebakken ei met courgette en broccoli
T: boterham jam of biefstukworst
D: wortelen, loempia en aardappelen
T: yoghurt met proteinepoeder
S: stuk lopen
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_115184569
Lijstjes update; tot nu toe 1500 kcals.
O: dubbele bth allisson met kaas
T: 1/3e komkommer, 2 worteltjes, pruim
L: bruin bolletje kipkerrie, 300 gr salade (sla, courgette, komkommer, feta, olijfolie), beker karnemelk
T: 150 ml yoghurt met granola & blauwe bessen
B: 2x20 minuten fietsen
D: broccolisoep
T: nectarines

:W phantomesse

Co succes met je lowcarben :) hoeveel kcals heb je ongeveer vandaag?

Ml je D :D wat een combi!
pi_115184789
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 14:12 schreef Perruche het volgende:
Lijstjes update; tot nu toe 1500 kcals.
O: dubbele bth allisson met kaas
T: 1/3e komkommer, 2 worteltjes, pruim
L: bruin bolletje kipkerrie, 300 gr salade (sla, courgette, komkommer, feta, olijfolie), beker karnemelk
T: 150 ml yoghurt met granola & blauwe bessen
B: 2x20 minuten fietsen
D: broccolisoep
T: nectarines

:W phantomesse

Co succes met je lowcarben :) hoeveel kcals heb je ongeveer vandaag?

Ml je D :D wat een combi!
:D restjes dag.
Jouw lijstje ziet er lekker uit :Y
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_115184796
pfff wat ben ik moe :O

Er komen hier lekkere lijstjes voorbij :9

Mijn lijstje tot zo ver

O: twentsbeschuit met roomboter + hagelslag
T: stukje ontbijtkoek (van collega)
L: pistolet tonijnsalade + tomaat + ei + komkommer
T: fruit salade
D: tomaat + buffelmozzarella en een hamburger (van gehakt... niet zo'n diepvries ding :r) en als ik het weg krijg nog wat aardappels (maar dat zal wel niet, sinds ik zwanger ben heb ik zo geen zin in eten...)
Life is what happens while you are busy making other plans...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')