ts is zeker een lui varker die om 11:30 of later zijn bed uitkomt of¿¿quote:Op maandag 6 augustus 2012 12:39 schreef AppelCake het volgende:
Ik ben dus helemaal geen ochtendmens!![]()
Mijn vriendin wel en ze maakt mij dus iedere morgen om 6 uur wakker met
-trappenlopen op hoge hakken
-stofzuigen
-alle ramen openzetten waardoor ik auto's hoor,
-muziek draaien,
-melodieloos fluiten,
-hard aan de telefoon praten
En nu nog mijn buurman meestal nog vroeger dan 6 uur!![]()
-grasmaaien
-zijn kuthonden los door zijn tuin laten lopen die blaffen als de ziekte.
-zijn kippen.
-En zijn homo lachje als hij bezoek heeft.
Maar van hem heb ik deze week niet veel last meer gehad, want hij is homo, jwz.
Ik werd vandaag helemaal wakker om 11:45quote:Op maandag 6 augustus 2012 12:41 schreef wise het volgende:
[..]
ts is zeker een lui varker die om 11:30 of later zijn bed uitkomt of¿¿
Niks is mooier dan vroeg opstaan. Heel de dag voor je om dingen te doen
quote:
quote:
Het is mijn huis dus ik zet haar er dan gewoon uit.quote:Op maandag 6 augustus 2012 12:48 schreef Tja..1986 het volgende:
Fijn dat je vriendin een beetje rekening met je houdt.. Sla haar.
Alleen heb je 's avonds niet meer de tijd of de zin om iets te doen, omdat je dan weer vroeg je bed in moet, want anders kun je de volgende dag weer niet vroeg opstaan.quote:Op maandag 6 augustus 2012 12:41 schreef wise het volgende:
[..]
quote:Op maandag 6 augustus 2012 12:55 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Alleen heb je 's avonds niet meer de tijd of de zin om iets te doen,
Waarom is iemand die op zijn vrije dag om 11:30 of later zijn bed uitkomt een lui varken?quote:Op maandag 6 augustus 2012 12:41 schreef wise het volgende:
[..]
Want 's-avonds kun je niks doen wil je zeggen?quote:Op maandag 6 augustus 2012 12:56 schreef gebrokenglas het volgende:
Wie gaat al om 6 uur in het rond bellen? Raar.
Maar ochtendmensen hebben teminste wat aan hun dag. Als je pas om 10 uur uit je nest komt blijft er niet veel van je dag over. 1 kop koffie en een keer geeuwen en het is al middag.
Als jij werkelijk met regelmaat om 8:30 opstaat en om 5 uur gaat slapen ben je gewoon dom bezig. Dit aangezien het lichaam een minimaal aantal uren aan slaap nodig heeft. Iets waar je op die manier niet aan voldoet.quote:Op maandag 6 augustus 2012 12:58 schreef wise het volgende:
[..], dan ben je gewoon zwak als je dat hebt.
Juist 's ochtends boodschappen doen en dingen opruimen om 's middags en 's avonds dingen te ondernemen![]()
Ja maar dat is het ook wanneer iemand na 11 uur slapen nog steeds chagrijnig en met moeite om half 8 zijn nest uitkomt en klaagt dat hij het zo zwaar heeft.quote:Op maandag 6 augustus 2012 13:14 schreef Nielsch het volgende:
Vroeg opstaan is heerlijk.
Het is pas triest als iemand na 11 uur slapen nog steeds chagrijnig en met moeite om half 12 z'n nest uitkomt en klaagt dat ie het zo zwaar heeft.
Daar had ik zelfs overheen gelezen.quote:Op maandag 6 augustus 2012 13:28 schreef LXIV het volgende:
pics van het trappenlopen op hoge hakken.
Leugens.quote:Op maandag 6 augustus 2012 12:39 schreef AppelCake het volgende:
Ik ben dus helemaal geen ochtendmens!![]()
Mijn vriendin wel en ze maakt mij dus iedere morgen om 6 uur wakker met
-trappenlopen op hoge hakken
-stofzuigen
-alle ramen openzetten waardoor ik auto's hoor,
-muziek draaien,
-melodieloos fluiten,
-hard aan de telefoon praten
En nu nog mijn buurman meestal nog vroeger dan 6 uur!![]()
-grasmaaien
-zijn kuthonden los door zijn tuin laten lopen die blaffen als de ziekte.
-zijn kippen.
-En zijn homo lachje als hij bezoek heeft.
Maar van hem heb ik deze week niet veel last meer gehad, want hij is homo, jwz.
Speciaal voor TS en voor jou:quote:
Dat valt nog mee, ik ken mensen die het heerlijk vinden om uit te slapen tot 8.30quote:
Hoax, roken verneukt je reukorgaan.quote:Op maandag 6 augustus 2012 12:46 schreef Frank_Drebin het volgende:
sigaretje in de tuin terwijl je de verse ochtendgeuren opsnuift
Als je een echte baas was, deed je dat ook gewoon.quote:Op maandag 6 augustus 2012 12:49 schreef AppelCake het volgende:
[..]
Het is mijn huis dus ik zet haar er dan gewoon uit.
quote:Op maandag 6 augustus 2012 18:49 schreef gebrokenglas het volgende:
Dan twitteren de vogeltjes al vrolijk in de bomen
Dus wanneer de helft van Nederland iets doet moet jij het ook maar doen? De ruime meerderheid van de Nederlandse bevolking is middelbaar- of laagopgeleid. Betekent dit nu dat Jantje, die makkelijker een hoger opleidingsniveau aankan, toch maar voor de middelbare of lagere beroepsopleiding moet gaan?quote:Op maandag 6 augustus 2012 15:59 schreef Eenskijken het volgende:
wat is er mis met 6 uur opstaan? Half werkend nederland staat dan op hoor.
"dan heb je tenminste wat aan je dag".. echt zo'n uitspraak van ochtendmensen voor wie de dag eindigt om 18:00u en dan kapot thuis komenquote:Op maandag 6 augustus 2012 12:56 schreef gebrokenglas het volgende:
Wie gaat al om 6 uur in het rond bellen? Raar.
Maar ochtendmensen hebben teminste wat aan hun dag. Als je pas om 10 uur uit je nest komt blijft er niet veel van je dag over. 1 kop koffie en een keer geeuwen en het is al middag.
Hmmtsja, da's wel waar. 's Avonds heb ik rond vijven een dip. Vaak dan even een noodles ofzo om weer scherp te worden.quote:Op maandag 6 augustus 2012 19:33 schreef Henno het volgende:
[..]
"dan heb je tenminste wat aan je dag".. echt zo'n uitspraak van ochtendmensen voor wie de dag eindigt om 18:00u en dan kapot thuis komen
Ik verzet zelf als avondmens het meeste werk in de avond omdat ik dan een frisse geconcentreerde geest heb i.t.t. 's ochtends vroeg. Waar de ochtendmensen hun dip hebben om 16:00u, heb ik die zo rond 22:00u.
Bron?quote:Op maandag 6 augustus 2012 20:05 schreef mymoodfentje het volgende:
Slapen is goed voor je, uitslapen ook. Mensen met een hoog IQ slapen doorgaans ook meer, ik dus ook.
Gr gr
Algemene kennis, ontwikkel het! goed voor je!quote:
EN DAT BEN IK! EN IK HEET JUURRRRRGCHHCHGGEN!quote:Op maandag 6 augustus 2012 15:25 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Speciaal voor TS en voor jou:
quote:Op maandag 6 augustus 2012 20:44 schreef fratsman het volgende:
[..]
EN DAT BEN IK! EN IK HEET JUURRRRRGCHHCHGGEN!![]()
![]()
Als je om 05:00u opstaat, dan heb je alle recht om om half vier ermee te kappen, damn... 5 uur is ongeveer in het midden van m'n comaquote:Op maandag 6 augustus 2012 20:02 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Hmmtsja, da's wel waar. 's Avonds heb ik rond vijven een dip. Vaak dan even een noodles ofzo om weer scherp te worden.
En ik lig er al rond half tien in meestal, tien uur soms. Maarja, als de wekker ook om 5 uur gaat dan moet je eigenlijk wel.
k moet wel zegen dat ik op werk meer verzet zo vroeg dan vanaf 9 uur. Er is zo vroeg nog geen mens dus kan ik even ongestoord doorwerken. Om 9 uur komen de niet-ochtendmensen langzaamaan binnenkakken en is het gedaan met de rust.
Aan de andere kant vinden die niet-ochtendmensen het raar als je om half vier, vier uur wil nokken... Maar ik heb er dan al een volle werkdag opzitten.
lolwut? iemand met een lagere opleiding moet dus vroeger opstaan? Een hoogopgeleide 'hoeft' niet vroeg op te staan omdat ze hoogopgeleid zijn?quote:Op maandag 6 augustus 2012 19:15 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Dus wanneer de helft van Nederland iets doet moet jij het ook maar doen? De ruime meerderheid van de Nederlandse bevolking is middelbaar- of laagopgeleid. Betekent dit nu dat Jantje, die makkelijker een hoger opleidingsniveau aankan, toch maar voor de middelbare of lagere beroepsopleiding moet gaan?
Ben je nou echt zo dom of lees je gewoon niet goed uit gemaktzucht?quote:Op maandag 6 augustus 2012 23:19 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
lolwut? iemand met een lagere opleiding moet dus vroeger opstaan? Een hoogopgeleide 'hoeft' niet vroeg op te staan omdat ze hoogopgeleid zijn?
Democratie heeft betrekking op het besturen van een land, het opstellen van de wet- en regelgeving. Dat heeft verder dus weinig te maken met wat jij zegt, namelijk dat als de meerderheid van de bevolking iets doet, dat als waarheid wordt gezien.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 00:11 schreef Eenskijken het volgende:
Desalniettemin is nederland een democratie, en de meerheid wordt als de waarheid gezien. Als de meerderheid van de bevolking iets doet is dat 'standaard', en de rest is afwijkend.
Maar dit topic gaat toch helemaal niet over eventuele problemen die TS wel of niet zou hebben mbt werk en slaapritme?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 01:48 schreef geevee het volgende:
Als ik het hier zo lees moet T.S. gewoon een baantje als nachtwaker nemen.
Waarom zou dat niet kunnen?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 02:09 schreef Nikmans het volgende:
Denken dat genetisch is vastgelegd wanneer je beter functioneert
Omdat ik het zeg, bronnen heb ik niet though maar het klinkt nogal onlogisch niet?quote:
En toch heeft de ene persoon minder slaap nodig dan de ander. Aangeleerd?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 02:12 schreef Nikmans het volgende:
Omdat ik het zeg, bronnen heb ik niet though maar het klinkt nogal onlogisch niet?
Ik heb mijn dag/nachtritme zo vaak omgegooid en het werkt elke keer weer
Ja, ouder/jonger, andere leefwijze, you name itquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 02:12 schreef Tchock het volgende:
[..]
En toch heeft de ene persoon minder slaap nodig dan de ander. Aangeleerd?
Ik geloof van niet. Volgens mij ligt een deel wel degelijk erfelijk bepaald. Al heb ik ook geen bronquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 02:13 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Ja, ouder/jonger, andere leefwijze, you name it
'Er blijkt een' en verder geen onderbouwing of bronvermelding, zinloos dusquote:Er blijkt een erfelijke factor te zijn bij de uren slaap die je nodig hebt bij kort of lang slapen.
Als ik bij jou woonde ging ik om half 12 's avonds het gras maaien met de mededeling dat de dag nog vet lang duurtquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 02:16 schreef Life2.0 het volgende:
ga om 5 uur het gras maaien dan, en als ze boos vragen wat je doet zeg je dat de dag om 5 uur allang begonnen is
Graag, al heb ik geen gras, je mag wel het ontkruid snoeien, de was doen en schoonmaken, hoef ik dat niet meer te doen als ik uit mn werk komquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 02:18 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als ik bij jou woonde ging ik om half 12 's avonds het gras maaien met de mededeling dat de dag nog vet lang duurt
Waarom ging je dan om 5 uur gras maaien?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 02:20 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Graag, al heb ik geen gras, je mag wel het ontkruid snoeien, de was doen en schoonmaken, hoef ik dat niet meer te doen als ik uit mn werk kom
de avondmens:quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 02:17 schreef Nikmans het volgende:
Het enige dat ik zo 123 kan vinden is dit
http://www.lerenslapen.nl/page/1508/uren-slaap.html
[..]
'Er blijkt een' en verder geen onderbouwing of bronvermelding, zinloos dus
was van de buurvrouw, die is wat ouderquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 02:20 schreef Tchock het volgende:
[..]
Waarom ging je dan om 5 uur gras maaien?
Wat een creep ben jij dat je een oude vrouw wakker maakt om haar gras te maaien. Engerd.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 02:23 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
was van de buurvrouw, die is wat ouder
ieder zijn ding tochquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 02:24 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat een creep ben jij dat je een oude vrouw wakker maakt om haar gras te maaien. Engerd.
Dat sowieso. En dan een beetje gilf-ochtendseks, voordat ze haar tanden heeft gepoetst of überhaupt ze in heeft gedaan?quote:
Mooie vondst, maar dat is een daadwerkelijke aandoening die blijkbaar 0.15% van de bevolking treft, denk niet dat TS het hier over heeftquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 02:23 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
de avondmens:
http://en.wikipedia.org/wiki/Delayed_sleep_phase_disorder
quote:Prevalence among adults, equally distributed among women and men, is approximately 0.15%, or 3 in 2,000.
Maar volgens Wiki duikt het vaak tijdens de late jeugd op en verdwijnt het dan weer. Gewoon de wetenschappelijke naam voor een fucked-up ritme dus.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 02:27 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Mooie vondst, maar dat is een daadwerkelijke aandoening die blijkbaar 0.15% van de bevolking treft, denk niet dat TS het hier over heeft
[..]
Klopt, heb ik ookquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 02:27 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Mooie vondst, maar dat is een daadwerkelijke aandoening die blijkbaar 0.15% van de bevolking treft, denk niet dat TS het hier over heeft
[..]
Mijn ochtend begint pas vanaf 13:00+quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |