abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 5 augustus 2012 @ 00:33:49 #1
215849 MrMonkeyman
( ͡° ͜&#
pi_115120708
Aangezien dit subforum me het meest geschiktst leek vraag ik het hier.

Ik doe veel aan fotografie en heb recentelijk via iemand die ik ken een semi-professionele beamer weten te lenen. Mijn plan is om namelijk in de stad 's avonds foto's te projecteren op muren van gebouwen en zo eigenlijk een soort van guerrilla expositie te houden op diverse plekken in de stad.

Mijn vraag is of dit echter wel legaal is? Ik zie namelijk geen reden ervoor om een boete ervoor te geven, vooral omdat alle foto's die worden vertoond niet expliciet zijn (geen naakt, geen geweld, etc.) en zijn gemaakt in de stad waar ze worden vertoond. Ik weet echter niet wat de wetgeving zegt hierover.

Alvast bedankt!
( ͡° ͜ʖ ͡°)
pi_115121707
Persoonlijk denk ik maar 1 ding:
Verstoring van de openbare order.

Lijkt me ruim genoeg om je projecties een halt toe te roepen.

(nee ben geen agent, maar weet hoe ze denken.)

En dan laat ik even in het midden of jouw projecties op mijn slaapkamer raam me gaan bevallen(antwoord retour met een baksteen).
Ofwel, Denk voor je projecteert vooral aan de locatie en zijn bewoners.
My Mind Is The Limit.
Assume the universe is a box,
What is outside the box?!
pi_115121824
Langsgaan bij gemeente om er over te informeren. Indien nodig zullen zij je aanraden om het bij de politie te melden voor het geval dat er meldingen worden gedaan, dan weten ze dat alvast.
Just when I thought I was out... they pull me back in.
pi_115121909
De gemeente zal bepaalde regels hanteren met betrekking tot straatartiesten.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_115121957
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 01:01 schreef jeroen25 het volgende:
De gemeente zal bepaalde regels hanteren met betrekking tot straatartiesten.
Had als straatartiest niet een vergunning voor nodig?
My Mind Is The Limit.
  zondag 5 augustus 2012 @ 01:02:56 #6
215849 MrMonkeyman
( ͡° ͜&#
pi_115122004
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 00:57 schreef MDKme2 het volgende:
Persoonlijk denk ik maar 1 ding:
Verstoring van de openbare order.

Lijkt me ruim genoeg om je projecties een halt toe te roepen.

(nee ben geen agent, maar weet hoe ze denken.)

En dan laat ik even in het midden of jouw projecties op mijn slaapkamer raam me gaan bevallen(antwoord retour met een baksteen).
Ofwel, Denk voor je projecteert vooral aan de locatie en zijn bewoners.
De projecties zullen niet plaatsvinden in woonwijken en alleen op winkelpanden e.d. gebeuren en alleen 's avonds (niet 's nachts).

quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 00:59 schreef detandenfee het volgende:
Langsgaan bij gemeente om er over te informeren. Indien nodig zullen zij je aanraden om het bij de politie te melden voor het geval dat er meldingen worden gedaan, dan weten ze dat alvast.
Ik denk dat dit inderdaad het verstandigst is, maar ik wil het min of meer ook gewoon echt gaan doen zonder dat de verrassing weg is :@

[ Bericht 0% gewijzigd door MrMonkeyman op 05-08-2012 17:23:36 ]
( ͡° ͜ʖ ͡°)
pi_115122218
Ligt er aan hoe serieus je het neemt, en hoe ver je er in wil gaan. Ergste wat er kan gebeuren is dat je een nachtje politiebureau in een celletje zit. Met welk reden ze zullen je aanhouden weet ik niet, maar dat is het ergste wat in mij op kan komen, met misschien een eventuele boete erbij. Zoals ik zie, hoe serieus neem je het en hoe ver wil je gaan.
pi_115122245
quote:
14s.gif Op zondag 5 augustus 2012 01:02 schreef MrMonkeyman het volgende:
[s]

[..]

De projecties zullen niet plaatsvinden in woonwijken en alleen op winkelpanden e.d. gebeuren en alleen 's avonds (niet 's nachts).

[..]

Ik denk dat dit inderdaad het verstandigst is, maar ik wil het min of meer ook gewoon echt gaan doen zonder dat de verrassing weg is :@
Wie wil je verrassen de 0.1 % van het gemeentehuis of de rest van de mensen.
Better safe then sorry.
My Mind Is The Limit.
  zondag 5 augustus 2012 @ 01:09:08 #9
215849 MrMonkeyman
( ͡° ͜&#
pi_115122294
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 01:07 schreef detandenfee het volgende:
Ligt er aan hoe serieus je het neemt, en hoe ver je er in wil gaan. Ergste wat er kan gebeuren is dat je een nachtje politiebureau in een celletje zit. Met welk reden ze zullen je aanhouden weet ik niet, maar dat is het ergste wat in mij op kan komen, met misschien een eventuele boete erbij. Zoals ik zie, hoe serieus neem je het en hoe ver wil je gaan.
Ooh nachtje cel heb ik geen bezwaar mee, ik heb ergere stunts gedaan :s)

quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 01:08 schreef MDKme2 het volgende:

[..]

Wie wil je verrassen de 0.1 % van het gemeentehuis of de rest van de mensen.
Better safe then sorry.
Ik denk dat ik inderdaad gewoon langsga, al is het alleen maar om me te informeren over het één en ander.
( ͡° ͜ʖ ͡°)
pi_115122375
Succes ^O^
  zondag 5 augustus 2012 @ 01:11:47 #11
215849 MrMonkeyman
( ͡° ͜&#
pi_115122408
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 01:11 schreef detandenfee het volgende:
Succes ^O^
Dankje, hopelijk valt het later nog ergens terug te lezen; positief of negatief :D
( ͡° ͜ʖ ͡°)
pi_115122588
Ik zie het wel voorbij komen, of in dit topic kan ook gewoon. Ligt er aan wanneer je van plan bent het te gaan doen.
  zondag 5 augustus 2012 @ 01:19:21 #13
215849 MrMonkeyman
( ͡° ͜&#
pi_115122738
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 01:15 schreef detandenfee het volgende:
Ik zie het wel voorbij komen, of in dit topic kan ook gewoon. Ligt er aan wanneer je van plan bent het te gaan doen.
Deze week voorbereidingen, moet vooral kijken hoe ik het met stroom en locatie ga regelen. Hopelijk volgende week al :s)
( ͡° ͜ʖ ͡°)
  zondag 5 augustus 2012 @ 01:37:34 #14
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_115123468
Ik neem aan dat het wel eigen foto's zijn? Anders heb je ook ook een keer gedonder om copyright schendingen, en het kan best zijn dat om agent je niet gelooft als je zegt dat het eigen foto's zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 5 augustus 2012 @ 01:41:07 #15
215849 MrMonkeyman
( ͡° ͜&#
pi_115123607
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 01:37 schreef Leandra het volgende:
Ik neem aan dat het wel eigen foto's zijn? Anders heb je ook ook een keer gedonder om copyright schendingen, en het kan best zijn dat om agent je niet gelooft als je zegt dat het eigen foto's zijn.
Sowieso eigen foto's en ook alleen foto's; dus geen audio, alleen beeld.
( ͡° ͜ʖ ͡°)
  zondag 5 augustus 2012 @ 02:27:43 #16
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_115125196
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 01:37 schreef Leandra het volgende:
ik heb nog nooit een agent gezien die op auteursrecht controleert.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_115126054
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 02:27 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Laatst hebben ze mijn mp3-speler nog doorzocht.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  zondag 5 augustus 2012 @ 08:21:38 #18
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_115128042
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 02:27 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ep op controleren is dan ook iets anders dan het als excuus gebruiken ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_115156068
Wordt waarschijnlijk gezien als grafitti. Mag dus niet.
  zondag 5 augustus 2012 @ 21:24:15 #20
215849 MrMonkeyman
( ͡° ͜&#
pi_115156494
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 21:17 schreef Charlie_Brown het volgende:
Wordt waarschijnlijk gezien als grafitti. Mag dus niet.
Maar dat van mij is niet permanent.
( ͡° ͜ʖ ͡°)
pi_115157172
Ik heb eens contact gehad met een bedrijf die dit doet, die zeiden dat ze er geen vergunning voor aan vragen en het ook nooit wordt afgegeven (omdat zoiets niet bestaat?). Dit komt uit hun promofolder:

quote:
Vergunning
Voor de beamvertising en wild-beam acties vragen wij geen vergunning aan. Een vergunning zal over het algemeen ook niet verstrekt worden door een gemeente. Deze acties vallen onder guerrilla marketing met de daarbij behorende risico’s. Onze klanten hebben nog nooit een boete ontvangen voor het wildbeamen.
  zondag 5 augustus 2012 @ 21:40:56 #22
215849 MrMonkeyman
( ͡° ͜&#
pi_115157471
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 21:35 schreef Sapstengel het volgende:
Ik heb eens contact gehad met een bedrijf die dit doet, die zeiden dat ze er geen vergunning voor aan vragen en het ook nooit wordt afgegeven (omdat zoiets niet bestaat?). Dit komt uit hun promofolder:

[..]

Wildbeamen. Klinkt wel tof. Ik zou eigenlijk ook niet weten waarom je een boete zou krijgen, al helemaal niet omdat het materiaal wat ik zal gaan beamen niet voor commerciële doeleinden is en geen schokkend materiaal bevat. Bedankt in ieder geval!
( ͡° ͜ʖ ͡°)
pi_115157605
Ja zij bieden twee soorten aan, het stilstaande Beamvertising en een beamer op een auto die door een stad rijdt, het wildbeamen.

Ik zou ook niet weten waarvoor je een boete moet krijgen. Je maakt niks kapot en een foto veroorzaakt nauwelijks overlast. Ik denk dat als er poltie komt, zij hoogstens vragen of je ermee op wil houden.
  zondag 5 augustus 2012 @ 21:46:06 #24
215849 MrMonkeyman
( ͡° ͜&#
pi_115157794
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 21:42 schreef Sapstengel het volgende:
Ja zij bieden twee soorten aan, het stilstaande Beamvertising en een beamer op een auto die door een stad rijdt, het wildbeamen.

Ik zou ook niet weten waarvoor je een boete moet krijgen. Je maakt niks kapot en een foto veroorzaakt nauwelijks overlast. Ik denk dat als er poltie komt, zij hoogstens vragen of je ermee op wil houden.
Ja, ik was denk ik sowieso al van plan om vanuit de auto te projecteren ivm stroom. Af en toe ook vanuit een apartement, maar dan moet ik eerst kijken bij wie dat dan kan.

En ja, denk idd dat dat het ergst is wat de politie zal en mag doen.
( ͡° ͜ʖ ͡°)
pi_115159551
Ach, zie het als een soort zaklamp waar je mee rondschijnt :)

Ik zou er niet te moeilijk over doen. Als je bang bent voor je apparatuur probeer je het eventueel eerst een avondje met een cheap-ass beamer of een ouwe diaprojector.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')