Had als straatartiest niet een vergunning voor nodig?quote:Op zondag 5 augustus 2012 01:01 schreef jeroen25 het volgende:
De gemeente zal bepaalde regels hanteren met betrekking tot straatartiesten.
De projecties zullen niet plaatsvinden in woonwijken en alleen op winkelpanden e.d. gebeuren en alleen 's avonds (niet 's nachts).quote:Op zondag 5 augustus 2012 00:57 schreef MDKme2 het volgende:
Persoonlijk denk ik maar 1 ding:
Verstoring van de openbare order.
Lijkt me ruim genoeg om je projecties een halt toe te roepen.
(nee ben geen agent, maar weet hoe ze denken.)
En dan laat ik even in het midden of jouw projecties op mijn slaapkamer raam me gaan bevallen(antwoord retour met een baksteen).
Ofwel, Denk voor je projecteert vooral aan de locatie en zijn bewoners.
Ik denk dat dit inderdaad het verstandigst is, maar ik wil het min of meer ook gewoon echt gaan doen zonder dat de verrassing weg isquote:Op zondag 5 augustus 2012 00:59 schreef detandenfee het volgende:
Langsgaan bij gemeente om er over te informeren. Indien nodig zullen zij je aanraden om het bij de politie te melden voor het geval dat er meldingen worden gedaan, dan weten ze dat alvast.
Wie wil je verrassen de 0.1 % van het gemeentehuis of de rest van de mensen.quote:Op zondag 5 augustus 2012 01:02 schreef MrMonkeyman het volgende:
[s]
[..]
De projecties zullen niet plaatsvinden in woonwijken en alleen op winkelpanden e.d. gebeuren en alleen 's avonds (niet 's nachts).
[..]
Ik denk dat dit inderdaad het verstandigst is, maar ik wil het min of meer ook gewoon echt gaan doen zonder dat de verrassing weg is
Ooh nachtje cel heb ik geen bezwaar mee, ik heb ergere stunts gedaanquote:Op zondag 5 augustus 2012 01:07 schreef detandenfee het volgende:
Ligt er aan hoe serieus je het neemt, en hoe ver je er in wil gaan. Ergste wat er kan gebeuren is dat je een nachtje politiebureau in een celletje zit. Met welk reden ze zullen je aanhouden weet ik niet, maar dat is het ergste wat in mij op kan komen, met misschien een eventuele boete erbij. Zoals ik zie, hoe serieus neem je het en hoe ver wil je gaan.
Ik denk dat ik inderdaad gewoon langsga, al is het alleen maar om me te informeren over het één en ander.quote:Op zondag 5 augustus 2012 01:08 schreef MDKme2 het volgende:
[..]
Wie wil je verrassen de 0.1 % van het gemeentehuis of de rest van de mensen.
Better safe then sorry.
Deze week voorbereidingen, moet vooral kijken hoe ik het met stroom en locatie ga regelen. Hopelijk volgende week alquote:Op zondag 5 augustus 2012 01:15 schreef detandenfee het volgende:
Ik zie het wel voorbij komen, of in dit topic kan ook gewoon. Ligt er aan wanneer je van plan bent het te gaan doen.
Sowieso eigen foto's en ook alleen foto's; dus geen audio, alleen beeld.quote:Op zondag 5 augustus 2012 01:37 schreef Leandra het volgende:
Ik neem aan dat het wel eigen foto's zijn? Anders heb je ook ook een keer gedonder om copyright schendingen, en het kan best zijn dat om agent je niet gelooft als je zegt dat het eigen foto's zijn.
ik heb nog nooit een agent gezien die op auteursrecht controleert.quote:Op zondag 5 augustus 2012 01:37 schreef Leandra het volgende:
Ik neem aan dat het wel eigen foto's zijn? Anders heb je ook ook een keer gedonder om copyright schendingen, en het kan best zijn dat om agent je niet gelooft als je zegt dat het eigen foto's zijn.
Laatst hebben ze mijn mp3-speler nog doorzocht.quote:Op zondag 5 augustus 2012 02:27 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ik heb nog nooit een agent gezien die op auteursrecht controleert.
Ep op controleren is dan ook iets anders dan het als excuus gebruikenquote:Op zondag 5 augustus 2012 02:27 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ik heb nog nooit een agent gezien die op auteursrecht controleert.
Maar dat van mij is niet permanent.quote:Op zondag 5 augustus 2012 21:17 schreef Charlie_Brown het volgende:
Wordt waarschijnlijk gezien als grafitti. Mag dus niet.
quote:Vergunning
Voor de beamvertising en wild-beam acties vragen wij geen vergunning aan. Een vergunning zal over het algemeen ook niet verstrekt worden door een gemeente. Deze acties vallen onder guerrilla marketing met de daarbij behorende risico’s. Onze klanten hebben nog nooit een boete ontvangen voor het wildbeamen.
Wildbeamen. Klinkt wel tof. Ik zou eigenlijk ook niet weten waarom je een boete zou krijgen, al helemaal niet omdat het materiaal wat ik zal gaan beamen niet voor commerciële doeleinden is en geen schokkend materiaal bevat. Bedankt in ieder geval!quote:Op zondag 5 augustus 2012 21:35 schreef Sapstengel het volgende:
Ik heb eens contact gehad met een bedrijf die dit doet, die zeiden dat ze er geen vergunning voor aan vragen en het ook nooit wordt afgegeven (omdat zoiets niet bestaat?). Dit komt uit hun promofolder:
[..]
Ja, ik was denk ik sowieso al van plan om vanuit de auto te projecteren ivm stroom. Af en toe ook vanuit een apartement, maar dan moet ik eerst kijken bij wie dat dan kan.quote:Op zondag 5 augustus 2012 21:42 schreef Sapstengel het volgende:
Ja zij bieden twee soorten aan, het stilstaande Beamvertising en een beamer op een auto die door een stad rijdt, het wildbeamen.
Ik zou ook niet weten waarvoor je een boete moet krijgen. Je maakt niks kapot en een foto veroorzaakt nauwelijks overlast. Ik denk dat als er poltie komt, zij hoogstens vragen of je ermee op wil houden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |