Wat loop jij nou moeilijk te doen dan? Onze uitleggen zijn meer dan plausibel.quote:
Een zoetje is iets van 18mg aspartaam, dus dat zal allemaal wel meevallen. Maximaal is 40mg per kilogram hè? Dus voor een persoon van 60 kg, mag je per dag 2400mg aspartaam naar binnen werken, dat doe je niet zomaar hoor. Maar goed, er zijn altijd uitzonderingen op de regel natuurlijk.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 12:43 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Mensen die aan de ''lijn'' zijn drinken niet alleen Light Frisdrank, maar ook koffie en thee
met zoetjes, zeg gemiddeld 4 koppen koffie per dag, misschien nog thee ook en dan ook
nog eens naast de Frisdranken andere Lightprodukten, dan zit je zo aan de maximale hoeveelheid.
makkelijk zat...
quote:"Using the most current food consumption data available for
the U.S. population, the average intake of aspartame among individuals
consuming aspartame was determined to be 4.9 mg/kg
bw/day (95th percentile 13.3 mg/kg bw/day in the United States).
The U.S. Food and Drug Administration (FDA) established an
ADI of 50 mg/kg bw for aspartame and the European Food
Safety Authority recently confirmed its previously established
ADI for aspartame of 40 mg/kg bw/day. Therefore, current use
levels of aspartame, even by high users in special subgroups,
remains well below ADI levels."
Hoe en op welke manier hebben ''ze'' de ADI (Aanvaardbare Dagelijkse Inneming)quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 13:09 schreef Apekoek het volgende:
Even om wat meer duidelijkheid te scheppen:
- Gemiddelde aspartaam inname in de VS is 4,9 mg/kg dat voor een persoon van 60 kilo neerkomt op 294 mg op dag basis per persoon. (en een kleine 5% komt op 13,3 mg/kg per dag dat overeenkomt met 798 mg op dag basis, de extreme gevallen dus)
- Maximale toegestane hoeveelheid zonder gevolgen is op dagbasis 40 mg/kg per dag is inderdaad 2400 mg per dag voor een persoon a 60 kilo
294 mg is dus 12,25% van de dagelijkse maximale toegestane aspartaam per dag (2400 mg = 100%). En bij 5% van de personen van 60 kg die op een 798 mg per dag komen, is het percentage 33%. Dus een persoon die extreem veel aspartaam binnen krijgt zou nog 3 X zo veel moeten innemen totdat het de gevarenzone bereikt, en ja dat kan ik natuurlijk niemand aanraden.
[..]
Aspartaam.nl is een niet-wetenschappelijke reclamesite opgezet door een amateur.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 10:41 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Ik heb verschillende bronnen aangedragen waaronder aspartaam.nl, maar
al mijn werden afgekeurd of weg gelachen en al jouw bronnen of van al die andere
zogenaamde ''deskundigen'' werden goedgekeurd.
Ja eh, dan zijn die mensen gewoon dom. Als je te dik bent moet je natuurlijk niet ineens alles gaan vervangen door light producten, maar gewoon gezond en regelmatig eten, bewegen. En dus bepaalde dingen láten. Niet alles hoeft een 'lekker' smaakje te hebben. Je hoeft niet elke dag te snoepen, enzovoort.quote:We hebben het hier niet alleen over Light Frisdranken natuurlijk.
Bij alle light producten, zoals light frisdranken, is vaak een deel van de suikers vervangen
door zoetstoffen en je moest eens weten hoeveel mensen die gaan ''lijnen'' zweren''
bij Light produkten.
Nee niet iedereen drinkt één of twee liter (light) Frisdrank op een dag, ik zeker
niet, maar daar gaat het niet om. Die mensen bestaan wel degelijk.
Zelfs als je niet aan de lijn bent en je denkt ''gezond'' bezig te zijn en je koopt
bijvoorbeeld pakken vruchtensap waarop staat ''geen suiker'' of 75 % minder
suiker toegevoegd, dan zitten die ''gezonde'' sapjes hoogswaarschijnlijk vol
met een of ander chemische zoetstof.
En wat het nog een tikkie erger maakt, van Light produkten wordt je dik.
Ja je leest het goed.
Door het eten en drinken van lightproducten, krijg je alleen maar meer honger.
Ze zijn namelijk wel zoet, maar bevatten niet het daarbij behorende gehalte aan calorieën.
De hersenen raken dan verward, doordat zij wel signalen krijgen dat er grote hoeveelheden
suiker worden ingenomen, terwijl dit helemaal niet zo is. Gevolg:je gaat méér eten.
Ze gooien die rotzooi gewoon overal in.
En dan kan je wel roepen dat iedereen beter water of thee zonder suiker kan
gaan drinken (waar je dan ook gelijk in hebt) maar niet iedereen doet dat nou
eenmaal.
En wat dacht je van ''gezond'' snoep, goedwillende en nietsvermoedende moeders
kopen dat voor hun kroost (of voor zichzelf) ook niet echt oké toch?
Het hele label ''Light'' is gewoon misleidend, zeker kinderen drinken graag frisdrank,
die krijg je écht niet zo snel aan de thee of aan water.
Dus wat denkt mama dan?
Ach het kan geen kwaad, het is toch Light Cola (of Sinas, of 7 up etc. etc.)
En juist voor kinderen kan het wél kwaad.
Duh............quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 13:18 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Aspartaam.nl is een niet-wetenschappelijke reclamesite opgezet door een amateur.
[..]
Ja eh, dan zijn die mensen gewoon dom. Als je te dik bent moet je natuurlijk niet ineens alles gaan vervangen door light producten, maar gewoon gezond en regelmatig eten, bewegen. En dus bepaalde dingen láten. Niet alles hoeft een 'lekker' smaakje te hebben. Je hoeft niet elke dag te snoepen, enzovoort.
En als je je kinderen niet zo verwend opvoedt, drinken ze heus water. Ik vind mensen die beweren geen water te lusten, echt ontzettend verwend en zeikerig. Ik dronk als kind zo vaak water en nu nog steeds. Niks mis mee.
quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 13:15 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Hoe en op welke manier hebben ''ze'' de ADI (Aanvaardbare Dagelijkse Inneming)
van zoetstoffen gemeten?
quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 13:18 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Ik denk zelf dat de ADI wordt vastgesteld op basis van onderzoek bij dieren, meestal ratten of muizen.
Klopt dat?
Ja, voor mij is het ook gewoon normaal en logisch inderdaad. Maar in die post die ik van jou quote leek het alsof jij het maar normaal vindt dat kinderen geen water drinken, dat mensen die willen afvallen nietquote:
Ja, ik ben het met je eens.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 13:26 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Ja, voor mij is het ook gewoon normaal en logisch inderdaad. Maar in die post die ik van jou quote leek het alsof jij het maar normaal vindt dat kinderen geen water drinken, dat mensen die willen afvallen niet
gezonder gaan leven, niet gewoon meer bewegen.
Maar goed, je bent het dus blijkbaar gewoon met me eens.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Prettig weekend allen...
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
Durf ik zo niet te zeggen, maar meestal is het een combinatie is tussen diermodellen en later in mensen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 13:18 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Ik denk zelf dat de ADI wordt vastgesteld op basis van onderzoek bij dieren, meestal ratten of muizen.
Klopt dat?
quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:14 schreef Snowballed het volgende:
Nog even een kleine noot voor de geleerden van mijn kant:
Iemand van zijn of haar geloof af praten.... Heb jij dan een monopolie op de waarheid..?
Hoe komen wetenschappelijke onderzoeken tot stand?
Waar komen de financieen vandaan?
Welke onderzoeken zijn er gebruikt om tot een conclusie te komen?
Ik weet t niet... Dus doe ik niet alsof ik het wel eventjes beter weet...Ik bedoelde ook niet dat de wetenschap een monopolie op de waarheid heeft. Niemand claimt dit, zeker wetenschappers niet. Ik trok alleen de vergelijking omdat zowel de conspiracydenkers als gelovigen niet met wetenschappelijk bewijs om te praten zijn. Zij hechten er simpelweg geen tot weinig waarde aan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Prettig weekend allen...
Hoe komen wetenschappelijke onderzoeken tot stand?
Waar komen de financiën vandaan?
Wat betreft de wetenschappelijke onderzoeken die afkomstig zijn uit de academische wereld, komt dat geld van de overheid / EU / non-profit organisatie's bijv de bill gates foundation. Er moet altijd gezorgd worden dat de onderzoekers / peer-reviewers en in het geval van medicijnen de regulators die het uiteindelijk goedkeuren voor de markt geen financiële belangen hebben bij het desbetreffende middel. En dan komen de samenzweringsmuppets natuurlijk weer met: 'Ja maar die worden natuurlijk omgekocht!!!!!~!!~!'. Alleen bewijs hebben ze daar niet voor.
Mij hoor je zeker niet zeggen dat het medicijnenwereldje smetvrij is (voedsel hoogstwaarschijnlijk evenmin), maar het gaat iig de goede kant op. Pak em beet 25 jaar geleden was het nog normaal dat artsen een medicijn van een bepaald merk aanprezen op de radioOf dat ze op kosten van een pharmabedrijf 'overleg' hadden in Hawaii.. Maar die tijden zijn voorbij, zeker in Nederland.
Dit snap ik niet. Ze wouden eerst de onderzoek na 8 jaar houden en nu gaan het vervroegen. Maar wanneer?quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 10:57 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ah... je krijgt er alleen kanker vanda's dan weer niet zo erg.
Nou ik wacht het onderzoek wel af, dat is gelukkig vervroegt weet je nog?
http://www.levensmiddelen(...)veiligheid-aspartaam
Waarom zou de EU dat nou gedaan hebben?
Lees je eerst eens in voordat je zulke uitspraken doetquote:Op zaterdag 11 augustus 2012 11:40 schreef Breaker.Faker het volgende:
[..]
Dit snap ik niet. Ze wouden eerst de onderzoek na 8 jaar houden en nu gaan het vervroegen. Maar wanneer?
Alles wat op de markt komt moet toch eerst getest worden dit wordt wel bij medicijnen gedaan waarom niet bij voeding.
Er zijn ook verhalen dat E621 slecht is omdat het de hersenen kan aantasten. Ook nooit onderzoek naar gedaan.
Consumenten worden als proefballon gebruikt.
Tegenwoordig heb je zoetjes voor in koffie/thee als je dat proeft smaakt dit naar koelvloeistof en de vieze smaak blijft er nog lang in je mond zitten. Maar dit zijn weer andere zoetstoffen maar daar moeten ze ook onderzoek naar laten doen.
Dat las ik toch maar mooi even, mannetje!quote:Op zondag 12 augustus 2012 14:44 schreef Thomas2301 het volgende:
Ik moet niet te veel van dit soort topics en in BNW lezen, ik krijg bijna het idee dat ik gek ben.
Jij bent dan toevallig een redelijke uitzondering voor zover ik je posts gelezen hebt. Over het algemeen redelijk kritisch, maar geen Lambiekje bijvoorbeeld. Daar doel ik ook meer op. Ik vind het vaak bijzonder irritant om voor ''misdadig dom'' uitgemaakt te worden, omdat hij de waarheid in pacht heeft met allerlei dubieuze bronnen.quote:Op zondag 12 augustus 2012 15:07 schreef Gray het volgende:
[..]
Dat las ik toch maar mooi even, mannetje!![]()
Geen idee of aspartaam slecht voor je is overigens. Ik consumeer het niet omdat ik het smerig vind en ik de smaak heel goed proef in een product.
Dat is niet leuk nee, en leidt ook tot niets goeds. Behalve dan wat spanning en vermaak misschien.quote:Op maandag 13 augustus 2012 12:31 schreef Thomas2301 het volgende:
[..]
Jij bent dan toevallig een redelijke uitzondering voor zover ik je posts gelezen hebt. Over het algemeen redelijk kritisch, maar geen Lambiekje bijvoorbeeld. Daar doel ik ook meer op. Ik vind het vaak bijzonder irritant om voor ''misdadig dom'' uitgemaakt te worden, omdat hij de waarheid in pacht heeft met allerlei dubieuze bronnen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |