Deze band uit de jaren 70 verdiend ook nog wel een topic. Mensen als Hugh Banton, Nic Potter, Keith Ellis en Peter Hamill.
Waren niet het vrolijkste stel.
quote:"The Killer Lives Inside Me..."
Op maandag 12 augustus 2002 13:42 schreef tong80 het volgende:
Waren niet het vrolijkste stel.
nee niet echt
quote:LOL!!!!!!!
Op maandag 12 augustus 2002 13:44 schreef keeper het volgende:
Is dat tegenwoordig dan niet van der G. (generator) ?
quote:Misschien wel bewust gedaan na het weg-editen van de tekst in dat topic. Tis tenslotte een normale naam.
Op maandag 12 augustus 2002 13:45 schreef Toffe_Ellende het volgende:
beetje vreemde timing nadat ik die grap net ook al op dit topic maakte: [Poll] Volkert van de wie?
quote:dat heb ik zelf gedaan
Op maandag 12 augustus 2002 13:46 schreef Lucille het volgende:[..]
Misschien wel bewust gedaan na het weg-editen van de tekst in dat topic. Tis tenslotte een normale naam.
maar goed... verder over de muziek!
Dit zijn gevaarlijke uitspraken om te doen als het over VDGG gaat , staks wil je alles van Peter Hammill ook nog hebben. Vandaag eens op zoek naar die ene Hammill cd die ik nog niet heb, dan hebben we het rijtje van 49 PH/VDGG cd's weer compleetquote:Op zaterdag 8 mei 2004 01:31 schreef Seborik het volgende:
Heb alleen een live-album. Moet de rest nog eens kopen, ooit.
Voorlopig zijn er nog veel mensen waarvan ik de rest nog moet gaan halen, ooit.quote:Op zaterdag 8 mei 2004 08:33 schreef fripper het volgende:
Dit zijn gevaarlijke uitspraken om te doen als het over VDGG gaat , staks wil je alles van Peter Hammill ook nog hebben. Vandaag eens op zoek naar die ene Hammill cd die ik nog niet heb, dan hebben we het rijtje van 49 PH/VDGG cd's weer compleet
Tsja, het lijkt eigenlijk nergens opquote:Op zaterdag 8 mei 2004 18:46 schreef Echoes het volgende:
met wat voor muziek is het te vergelijken? En hoe komen ze aan die Nederlandse naam?
quote:- Peter Hammill / lead vocals, guitars, pianos
- Hugh Banton / organs, piano, mellotron, bass pedals, bass guitar, synthesiser, vocals
- Guy Evans / drums and percussion
- David Jackson / saxes, flute, vocals
quote:VAN DER GRAAF GENERATOR TO PLAY REUNION CONCERT
Hugh Banton, Guy Evans, Peter Hammill and David Jackson will perform at the Royal Festival Hall in London on May 6th 2005. Tickets are available from the RFH ticket office (www.rfh.org.uk).
After the "classic" line-up got together and played "Still Life" at the end of Peter Hammill's solo gig at the Queen Elizabeth Hall in February 2003, the guys started thinking about playing and recording together again. In September, after a summer of email exchanges, they held a band meeting and planned a get-together for February 2004 at Pyworthy in Devon.
Peter Hammill's heart attack threatened to scupper these plans but having made a speedy recovery they went ahead. This wasn't an exercise in nostalgia and no old Van der Graaf material was played all week but instead a serious amount of jamming went on and work done on several new numbers.
During the summer of 2004, Hammill, with input from the other three, worked to put together a double CD for release in the early part of 2005. Whilst the Royal Festival Hall gig is a one-off, there is talk of further gigs as long as the vibe remains favourable, and more recording in the Autumn
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |