abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115091311
ik heb een zoontje van bijna 8 maanden. Kon niet zwanger worden slikte geen pil uiteindelijk raakte ik zwanger. Ander half jaar relatie gehad nooit samen gewoond.
Hij heeft niks betaald en nooit gesteund. Bij de 5 maanden is de relatie gestopt. Hij was soms erg agressief sloeg ramen door deuren kapot en gooide telefoons kapot. Hij werkte niet zijn moeder beheert zijn pin pas, lag heledag op de bank te game, een dag door de week en s weekends bij vrienden drinken en snuiven. ( heeft wel een appartement ) Nu wilt hij erkennen en omgangsregeling eind augustus is er een zitting.
Als de rechter beslist dat hij erkent word en er een omgangsregeling komt, en ik ga dit weigeren wat gebeurd er dan? ( als ik geen handtekening zet en hem niet mee geef )
  Redactie Frontpage zaterdag 4 augustus 2012 @ 13:00:37 #2
38148 crew  Innisdemon
pi_115091418
Dan komen de vriendelijke mensen van jeugdzorg je kind halen.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_115091462
ze kunnen hem toch niet uit mijn handen trekken?
pi_115091502
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 13:00 schreef Innisdemon het volgende:
Dan komen de vriendelijke mensen van jeugdzorg je kind halen.
pi_115091545
bij 5 maanden zwangerschap is relatie gestopt
pi_115091619
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 13:04 schreef Stephani_e het volgende:
bij 5 maanden zwangerschap is relatie gestopt
Ja. En wat wil je daar mee zeggen?
wie een kuil graaft voor een ander....is nooit werkloos. Inmiddels 69+
  Moderator zaterdag 4 augustus 2012 @ 13:08:00 #7
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_115091677
Dan krijg je waarschijnlijk in eerste instantie boetes opgelegd voor elke keer dat je het kind niet meegeeft. Die zullen neem ik aan steeds hoger worden.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_115091685
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 13:06 schreef Gravedigger het volgende:

[..]

Ja. En wat wil je daar mee zeggen?
aanvulling op mijn verhaal! dat hij zijn zoon maar 2x gezien heeft
pi_115091695
Heeft de biologische vader het kind erkend bij de registratie in het gemeentehuis?
  Redactie Frontpage zaterdag 4 augustus 2012 @ 13:08:30 #10
38148 crew  Innisdemon
pi_115091700
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 13:02 schreef Stephani_e het volgende:
ze kunnen hem toch niet uit mijn handen trekken?
Als jij je ontrekt aan een rechterlijke uitspraak, ja dan zal dat uiteindelijk wel gebeuren.
Ook de vader, hoezeer het ook een miskleun is, heeft recht op omgang met z'n kind.

Mag ik aannemen dat je een advocaat in de arm hebt genomen? ZO niet, dan zou ik dat maar rap doen.
pi_115091709
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 13:08 schreef Lilliesleaf het volgende:
Heeft de biologische vader het kind erkent bij de registratie in het gemeentehuis?
nee
pi_115091761
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 13:08 schreef Stephani_e het volgende:

[..]

nee
Als de vader het kind niet erkend heeft, heeft hij volgens mij ook geen recht op een omgangsregeling.
pi_115091762
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 13:08 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

Als jij je ontrekt aan een rechterlijke uitspraak, ja dan zal dat uiteindelijk wel gebeuren.
Ook de vader, hoezeer het ook een miskleun is, heeft recht op omgang met z'n kind.

Mag ik aannemen dat je een advocaat in de arm hebt genomen? ZO niet, dan zou ik dat maar rap doen.
heb wel een advocaat. Niet normaal dat dat kan
  Moderator zaterdag 4 augustus 2012 @ 13:10:15 #14
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_115091774
Maar als het kindje eerder geen contact met vader heeft gehad kun je vragen om opbouwen van de bezoeksregeling en je kunt ook als je echt twijfels hebt over de veiligheid van het kindje vragen aan de rechter of het bezoek onder toezicht kan plaatsvinden.
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 13:10:43 #15
351921 CruellaDeVil
Incognito Dierenliefhebster
pi_115091792
Je wist hoe hij is toen je met hem het bed in dook en nu wil je jullie zoon zijn vader ontnemen omdat hij eh, is zoals jij al wist dat hij is toen je zoonlief samen met hem maakte? }:|
pi_115091822
Heb je hem wel de mogelijkheid gegeven om het kind te erkennen bij de registratie, trouwens? Of wilde hij het toen al zélf niet.
  Moderator zaterdag 4 augustus 2012 @ 13:11:42 #17
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_115091823
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 13:09 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Als de vader het kind niet erkend heeft, heeft hij volgens mij ook geen recht op een omgangsregeling.
Hij kan verzoeken om een DNA test toch? Anders zou geen enkele vader recht hebben op zijn kind als hij van de moeder niet mag erkennen. Dat lijkt me niet erg rechtvaardig ;)
pi_115091836
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 13:10 schreef CruellaDeVil het volgende:
Je wist hoe hij is toen je met hem het bed in dook en nu wil je jullie zoon zijn vader ontnemen omdat hij eh, is zoals jij al wist dat hij is toen je zoonlief samen met hem maakte? }:|
uhh ik kon niet zwanger worden cruella ben voor mn zoontje weg gegaan bij hem anders had ik er nu nog bij gezeten hoe stom ook
pi_115091850
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 13:11 schreef Lilliesleaf het volgende:
Heb je hem wel de mogelijkheid gegeven om het kind te erkennen bij de registratie, trouwens? Of wilde hij het toen al zélf niet.
hij heeft er geen werk van gemaakt en ik vond het wel goed zo
  Moderator zaterdag 4 augustus 2012 @ 13:13:13 #20
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_115091854
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 13:12 schreef Stephani_e het volgende:

[..]

uhh ik kon niet zwanger worden cruella ben voor mn zoontje weg gegaan bij hem anders had ik er nu nog bij gezeten hoe stom ook
Nou ja, je kon dus wel zwanger worden ;) Kindje is er nu :)
pi_115091866
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 13:11 schreef senesta het volgende:

[..]

Hij kan verzoeken om een DNA test toch? Anders zou geen enkele vader recht hebben op zijn kind als hij van de moeder niet mag erkennen. Dat lijkt me niet erg rechtvaardig ;)
Ik bedoelde meer: Je moet bij het gemeentehuis als vader je kind officieel erkennen. Er zijn vaders die dat niet doen en simpelweg hun handtekening niet zetten onder de verklaring omdat ze 'niet de vader willen zijn'.

En als de moeder dan nee zegt, kan de vader gelijk naar de rechter stappen en die geeft hem gelijk.. Maar als de vader in dit geval eerst afstand heeft gedaan na de geboorte.. dat wordt dan interessant.
pi_115091874
gelukkig wel ja
  Redactie Frontpage zaterdag 4 augustus 2012 @ 13:16:10 #23
38148 crew  Innisdemon
pi_115091937
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 13:09 schreef Stephani_e het volgende:

[..]

En wat zegt je advocaat van deze situatie.
Wat zegt je advocaat als jij je stelling uit je beginpost neemt?
Wat zei je advocaat toen je aangaf dat de vader het kind niet erkend heeft?

'Open een topic op Fok! want ik weet het niet'?
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 13:16:12 #24
351921 CruellaDeVil
pi_115091939
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 13:12 schreef Stephani_e het volgende:

[..]

Blijkbaar wel. Of jij dat verwachtte is irrelevant. Het lukte nou eenmaal en nu hebben jullie dus een zoon. Een zoon die het recht heeft zijn vader te zien.
pi_115091953
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 13:13 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Ik bedoelde meer: Je moet bij het gemeentehuis als vader je kind officieel erkennen. Er zijn vaders die dat niet doen en simpelweg hun handtekening niet zetten onder de verklaring omdat ze 'niet de vader willen zijn'.

En als de moeder dan nee zegt, kan de vader gelijk naar de rechter stappen en die geeft hem gelijk.. Maar als de vader in dit geval eerst afstand heeft gedaan na de geboorte.. dat wordt dan interessant.
hij heeft altijd gezegt er alles voor te doen maar deed doet het tegenover gestelde
  Boks-Chick zaterdag 4 augustus 2012 @ 13:17:20 #26
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_115091980
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 13:16 schreef Stephani_e het volgende:

[..]

hij heeft altijd gezegt er alles voor te doen maar deed doet het tegenover gestelde
geef eens antwoord op de advocaat vragen? Heb je een advocaat en wat zegt die?
lolwut
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 13:18:30 #27
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_115092015
Hij kan een DNA test afdwingen en heeft dan recht op omgang, omdat hij de VADER is. Net als dat jij nu een moeder bent is hij nu ook een vader van dat kind wat een onverbreekbare band schept. Dat kind is zijn vlees en bloed, en je instinct zorgt er dan voor dat je bij dat kind wilt zijn.

Je kan wel betwijfelen bij de rechter of hij een goede ouder is. Ik zou dan iig bewijs verzamelen.
pi_115092090
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 13:16 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

En wat zegt je advocaat van deze situatie.
Wat zegt je advocaat als jij je stelling uit je beginpost neemt?
Wat zei je advocaat toen je aangaf dat de vader het kind niet erkend heeft?

'Open een topic op Fok! want ik weet het niet'?
Ze zegt dat ik de erkenning moet accepteren dan zou de rechter omgang kunnen ontzeggen maar dat vind ik een rare volgorde
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 13:16 schreef CruellaDeVil het volgende:

[..]

Blijkbaar wel. Of jij dat verwachtte is irrelevant. Het lukte nou eenmaal en nu hebben jullie dus een zoon. Een zoon die het recht heeft zijn vader te zien.
in heb onderzoekn gehad. leuk een vader die ik een kans wou geven en met hem afsprak en hij mijn midden januari een uur en kwatier liet wachten met mn zoontje in de kou en nog naar de drank stonk;)
pi_115092109
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 13:18 schreef Mishu het volgende:
Hij kan een DNA test afdwingen en heeft dan recht op omgang, omdat hij de VADER is. Net als dat jij nu een moeder bent is hij nu ook een vader van dat kind wat een onverbreekbare band schept. Dat kind is zijn vlees en bloed, en je instinct zorgt er dan voor dat je bij dat kind wilt zijn.

Je kan wel betwijfelen bij de rechter of hij een goede ouder is. Ik zou dan iig bewijs verzamelen.
Tuurlijk niet. Stel je voor; 10 jarig kind, heeft z'n vader nooit gezien omdat de vader niks met het kind te maken wou hebben en heeft het kind nooit erkend.

Zo'n lullig DNA testje gaat er echt niet alleen maar voor zorgen dat hij dan plotseling recht heeft om zijn kind gedeeltelijk op te voeden.
pi_115092205
ze kunnen mijn toch niet dwingen een hand tekening te zetten?
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 13:23:48 #31
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_115092208
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 13:21 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Tuurlijk niet. Stel je voor; 10 jarig kind, heeft z'n vader nooit gezien omdat de vader niks met het kind te maken wou hebben en heeft het kind nooit erkend.

Zo'n lullig DNA testje gaat er echt niet alleen maar voor zorgen dat hij dan plotseling recht heeft om zijn kind gedeeltelijk op te voeden.
Zo vroeg nog gaat een rechter dat sowieso toekennen. De regels zijn de laatste tijd in gunstige zin aangepast om de rechten van vaders (terecht) meer te beschermen. Ook mannen hebben gevoelens hoor. Ook al vind je dat lastig, een kind heb je met zijn 2en.
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 13:24:39 #32
92926 Joipoidoipoipoi
met broedsel incl. grote zus!
pi_115092239
"If you don't stop lying about me, I'll start telling the truth about you."
pi_115092246
quote:
19s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 13:17 schreef BrandX het volgende:

[..]

geef eens antwoord op de advocaat vragen? Heb je een advocaat en wat zegt die?
dat ik die erkenning moet toe staan zodat de omgang dat serieus word genomen:s
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 13:26:21 #34
351921 CruellaDeVil
pi_115092287
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 13:20 schreef Stephani_e het volgende:
in heb onderzoekn gehad. leuk een vader die ik een kans wou geven en met hem afsprak en hij mijn midden januari een uur en kwatier liet wachten met mn zoontje in de kou en nog naar de drank stonk;)
En toch heeft jullie zoon het recht zijn vader te zien. Te weten wie hij is.

Ik zeg ook niet voor niets telkens specifiek dat het jullie zoon is die recht heeft op omgang. Ik kan best begrijpen dat je ex niet bepaald de ideale vader is, maar hij blijft de vader van je zoon. Overigens zal jij ook wel geen ideale moeder zijn. Je bent ook niet voor niets met de vader jullie kind het bed in gedoken.

quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 13:23 schreef Mishu het volgende:

[..]

Zo vroeg nog gaat een rechter dat sowieso toekennen. De regels zijn de laatste tijd in gunstige zin aangepast om de rechten van vaders (terecht) meer te beschermen. Ook mannen hebben gevoelens hoor. Ook al vind je dat lastig, een kind heb je met zijn 2en.
Precies. Het gaat hier niet enkel om jou TS. Jullie zoon staat op de allereerste plaats en daarnaast tellen dus ook de gevoelens van zijn vader.
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 13:26:23 #35
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_115092288
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 13:23 schreef Stephani_e het volgende:
ze kunnen mijn toch niet dwingen een hand tekening te zetten?
Nee, maar de rechter erkent dan de vader als de biologische vader en dan wordt dan veranderd in de burgerregistratie. Vergeet niet dat je kind ook nog rechten heeft, bijv. het recht om zijn vader te kennen en te weten waar hij vandaan komt.
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 13:26:36 #36
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_115092293
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 13:09 schreef Stephani_e het volgende:

[..]

Je advocaat kan die vragen toch wel beantwoorden neem ik aan?
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  Moderator zaterdag 4 augustus 2012 @ 13:26:59 #37
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_115092304
quote:
Dat las ik ook net maar dat is uit 2008 en de rechten van vaders zijn de laatste jaren best veel in de picture geweest.

Ik vond deze ook al: http://mens-en-samenlevin(...)ag-wil-erkennen.html

Maar wat ik begrijp is dat de vader al contact met zijn kindje heeft gehad, is hij ook bij de bevalling aanwezig geweest?
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 13:27:18 #38
351921 CruellaDeVil
pi_115092311
TS, ik vind je echt opvallend veel vanuit jezelf denken en veel te weinig vanuit jullie zoontje. :{
pi_115092364
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 13:26 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Je advocaat kan die vragen toch wel beantwoorden neem ik aan?
vakantie
pi_115092371
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 13:20 schreef Stephani_e het volgende:

[..]

Ze zegt dat ik de erkenning moet accepteren dan zou de rechter omgang kunnen ontzeggen maar dat vind ik een rare volgorde

[..]

quote:
Als ik dit goed lees, kan het tegen werken van wettelijke erkenning je nog eens gaan bijten ook. Want dan kan de vader aantonen dat jij alles op alles gezet hebt om hem tegen te houden normale omgang te hebben met zijn kind.
pi_115092416
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 13:26 schreef senesta het volgende:

[..]

Dat las ik ook net maar dat is uit 2008 en de rechten van vaders zijn de laatste jaren best veel in de picture geweest.

Ik vond deze ook al: http://mens-en-samenlevin(...)ag-wil-erkennen.html

Maar wat ik begrijp is dat de vader al contact met zijn kindje heeft gehad, is hij ook bij de bevalling aanwezig geweest?
nee niet bij geweest hij heeft hem 3 x gezien waarvan de kleine 2 x sliep
pi_115092418
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 13:27 schreef CruellaDeVil het volgende:
TS, ik vind je echt opvallend veel vanuit jezelf denken en veel te weinig vanuit jullie zoontje. :{
En tegen de vader, met wie TS willens en wetens een kind heeft gemaakt.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  Boks-Chick zaterdag 4 augustus 2012 @ 13:30:49 #43
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_115092451
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 13:24 schreef Stephani_e het volgende:

[..]

dat ik die erkenning moet toe staan zodat de omgang dat serieus word genomen:s
Dan heb je je antwoord.

Dat dat geen antwoord is die in jouw straatje past is erg rot voor je, maar zoals gezegd, hij heeft als vader het recht, en jij hebt niet het recht het hem én je zoontje te ontnemen.

En om alles op die vader te gooien hoe 'erg' hij wel niet is: je bent er zelf mee gaan hokken, je bent er zelf mee het bed in gedoken, je was er zelf bij dat je zwanger werd. Je eigen gedrag verdient ook geen schoonheidsprijs, dus alles op hem gooien vind ik wat vreemd eigenlijk.
lolwut
pi_115092472
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 13:27 schreef CruellaDeVil het volgende:
vind je dan kom het maar eens van dichtbij bekijken
ik zal altijd alles eerlijk tegen me zoontje vertelen wat als hij kruipend daar over de vloer gaan en een pil vind en het op eet?
pi_115092533
quote:
19s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 13:30 schreef BrandX het volgende:

[..]

Dan heb je je antwoord.

Dat dat geen antwoord is die in jouw straatje past is erg rot voor je, maar zoals gezegd, hij heeft als vader het recht, en jij hebt niet het recht het hem én je zoontje te ontnemen.

En om alles op die vader te gooien hoe 'erg' hij wel niet is: je bent er zelf mee gaan hokken, je bent er zelf mee het bed in gedoken, je was er zelf bij dat je zwanger werd. Je eigen gedrag verdient ook geen schoonheidsprijs, dus alles op hem gooien vind ik wat vreemd eigenlijk.
tuurlijk ben ik met verkeerde jongen gegaan moet mijn kind daar de dupe van worden
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 13:33:15 #46
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_115092547
Misschien dat die advocaat bedoelt dat er eerst erkend moet worden en dat ze dan gaan proberen om aan te tonen dat vader geen omgang zou moeten hebben wegens ongeschikte ouder enzo. Resultaat is waarschijnlijk dat TS 1x in de maand naar Bureau Jeugdzorg moet om vader onder toezicht zijn kind te laten zien.
  Moderator zaterdag 4 augustus 2012 @ 13:33:41 #47
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_115092566
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 13:31 schreef Stephani_e het volgende:

[..]

ik zal altijd alles eerlijk tegen me zoontje vertelen wat als hij kruipend daar over de vloer gaan en een pil vind en het op eet?
Die zorgen kun je natuurlijk gewoon uiten, er zijn ook mogelijkheden om een omgang te starten op een andere plek. Jouw huis, zijn ouders huis, of op een andere door de rechter vastgestelde plaats. Dat kan ook eventueel onder toezicht.
pi_115092608
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 13:31 schreef Stephani_e het volgende:
Ik heb nu al medelijden met jullie zoon. :'(
De vader is een loser en de moeder is een rancuneuze bitch die zijn vader constant onderuit haalt.

Wanneer gaan jullie (de vader en jij) jullie zoon een fatsoenlijke opvoeding geven?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  Moderator zaterdag 4 augustus 2012 @ 13:34:49 #49
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_115092612
En wat wil je dan eerlijk tegen je zoontje vertellen eigenlijk? :o
pi_115092637
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 13:34 schreef senesta het volgende:
En wat wil je dan eerlijk tegen je zoontje vertellen eigenlijk? :o
wie zijn vader is en wat hij vraagt kan hij horen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo