quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 13:00 schreef Innisdemon het volgende:
Dan komen de vriendelijke mensen van jeugdzorg je kind halen.
Ja. En wat wil je daar mee zeggen?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 13:04 schreef Stephani_e het volgende:
bij 5 maanden zwangerschap is relatie gestopt
aanvulling op mijn verhaal! dat hij zijn zoon maar 2x gezien heeftquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 13:06 schreef Gravedigger het volgende:
[..]
Ja. En wat wil je daar mee zeggen?
Als jij je ontrekt aan een rechterlijke uitspraak, ja dan zal dat uiteindelijk wel gebeuren.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 13:02 schreef Stephani_e het volgende:
ze kunnen hem toch niet uit mijn handen trekken?
neequote:Op zaterdag 4 augustus 2012 13:08 schreef Lilliesleaf het volgende:
Heeft de biologische vader het kind erkent bij de registratie in het gemeentehuis?
Als de vader het kind niet erkend heeft, heeft hij volgens mij ook geen recht op een omgangsregeling.quote:
heb wel een advocaat. Niet normaal dat dat kanquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 13:08 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Als jij je ontrekt aan een rechterlijke uitspraak, ja dan zal dat uiteindelijk wel gebeuren.
Ook de vader, hoezeer het ook een miskleun is, heeft recht op omgang met z'n kind.
Mag ik aannemen dat je een advocaat in de arm hebt genomen? ZO niet, dan zou ik dat maar rap doen.
Hij kan verzoeken om een DNA test toch? Anders zou geen enkele vader recht hebben op zijn kind als hij van de moeder niet mag erkennen. Dat lijkt me niet erg rechtvaardigquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 13:09 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Als de vader het kind niet erkend heeft, heeft hij volgens mij ook geen recht op een omgangsregeling.
uhh ik kon niet zwanger worden cruella ben voor mn zoontje weg gegaan bij hem anders had ik er nu nog bij gezeten hoe stom ookquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 13:10 schreef CruellaDeVil het volgende:
Je wist hoe hij is toen je met hem het bed in dook en nu wil je jullie zoon zijn vader ontnemen omdat hij eh, is zoals jij al wist dat hij is toen je zoonlief samen met hem maakte?
hij heeft er geen werk van gemaakt en ik vond het wel goed zoquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 13:11 schreef Lilliesleaf het volgende:
Heb je hem wel de mogelijkheid gegeven om het kind te erkennen bij de registratie, trouwens? Of wilde hij het toen al zélf niet.
Nou ja, je kon dus wel zwanger wordenquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 13:12 schreef Stephani_e het volgende:
[..]
uhh ik kon niet zwanger worden cruella ben voor mn zoontje weg gegaan bij hem anders had ik er nu nog bij gezeten hoe stom ook
Ik bedoelde meer: Je moet bij het gemeentehuis als vader je kind officieel erkennen. Er zijn vaders die dat niet doen en simpelweg hun handtekening niet zetten onder de verklaring omdat ze 'niet de vader willen zijn'.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 13:11 schreef senesta het volgende:
[..]
Hij kan verzoeken om een DNA test toch? Anders zou geen enkele vader recht hebben op zijn kind als hij van de moeder niet mag erkennen. Dat lijkt me niet erg rechtvaardig
En wat zegt je advocaat van deze situatie.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 13:09 schreef Stephani_e het volgende:
[..]
heb wel een advocaat. Niet normaal dat dat kan
Blijkbaar wel. Of jij dat verwachtte is irrelevant. Het lukte nou eenmaal en nu hebben jullie dus een zoon. Een zoon die het recht heeft zijn vader te zien.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 13:12 schreef Stephani_e het volgende:
[..]
uhh ik kon niet zwanger worden cruella ben voor mn zoontje weg gegaan bij hem anders had ik er nu nog bij gezeten hoe stom ook
hij heeft altijd gezegt er alles voor te doen maar deed doet het tegenover gesteldequote:Op zaterdag 4 augustus 2012 13:13 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Ik bedoelde meer: Je moet bij het gemeentehuis als vader je kind officieel erkennen. Er zijn vaders die dat niet doen en simpelweg hun handtekening niet zetten onder de verklaring omdat ze 'niet de vader willen zijn'.
En als de moeder dan nee zegt, kan de vader gelijk naar de rechter stappen en die geeft hem gelijk.. Maar als de vader in dit geval eerst afstand heeft gedaan na de geboorte.. dat wordt dan interessant.
geef eens antwoord op de advocaat vragen? Heb je een advocaat en wat zegt die?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 13:16 schreef Stephani_e het volgende:
[..]
hij heeft altijd gezegt er alles voor te doen maar deed doet het tegenover gestelde
Ze zegt dat ik de erkenning moet accepteren dan zou de rechter omgang kunnen ontzeggen maar dat vind ik een rare volgordequote:Op zaterdag 4 augustus 2012 13:16 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
En wat zegt je advocaat van deze situatie.
Wat zegt je advocaat als jij je stelling uit je beginpost neemt?
Wat zei je advocaat toen je aangaf dat de vader het kind niet erkend heeft?
'Open een topic op Fok! want ik weet het niet'?
in heb onderzoekn gehad. leuk een vader die ik een kans wou geven en met hem afsprak en hij mijn midden januari een uur en kwatier liet wachten met mn zoontje in de kou en nog naar de drank stonk;)quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 13:16 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
Blijkbaar wel. Of jij dat verwachtte is irrelevant. Het lukte nou eenmaal en nu hebben jullie dus een zoon. Een zoon die het recht heeft zijn vader te zien.
Tuurlijk niet. Stel je voor; 10 jarig kind, heeft z'n vader nooit gezien omdat de vader niks met het kind te maken wou hebben en heeft het kind nooit erkend.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 13:18 schreef Mishu het volgende:
Hij kan een DNA test afdwingen en heeft dan recht op omgang, omdat hij de VADER is. Net als dat jij nu een moeder bent is hij nu ook een vader van dat kind wat een onverbreekbare band schept. Dat kind is zijn vlees en bloed, en je instinct zorgt er dan voor dat je bij dat kind wilt zijn.
Je kan wel betwijfelen bij de rechter of hij een goede ouder is. Ik zou dan iig bewijs verzamelen.
Zo vroeg nog gaat een rechter dat sowieso toekennen. De regels zijn de laatste tijd in gunstige zin aangepast om de rechten van vaders (terecht) meer te beschermen. Ook mannen hebben gevoelens hoor. Ook al vind je dat lastig, een kind heb je met zijn 2en.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 13:21 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Tuurlijk niet. Stel je voor; 10 jarig kind, heeft z'n vader nooit gezien omdat de vader niks met het kind te maken wou hebben en heeft het kind nooit erkend.
Zo'n lullig DNA testje gaat er echt niet alleen maar voor zorgen dat hij dan plotseling recht heeft om zijn kind gedeeltelijk op te voeden.
dat ik die erkenning moet toe staan zodat de omgang dat serieus word genomen:squote:Op zaterdag 4 augustus 2012 13:17 schreef BrandX het volgende:
[..]
geef eens antwoord op de advocaat vragen? Heb je een advocaat en wat zegt die?
En toch heeft jullie zoon het recht zijn vader te zien. Te weten wie hij is.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 13:20 schreef Stephani_e het volgende:
in heb onderzoekn gehad. leuk een vader die ik een kans wou geven en met hem afsprak en hij mijn midden januari een uur en kwatier liet wachten met mn zoontje in de kou en nog naar de drank stonk;)
Precies. Het gaat hier niet enkel om jou TS. Jullie zoon staat op de allereerste plaats en daarnaast tellen dus ook de gevoelens van zijn vader.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 13:23 schreef Mishu het volgende:
[..]
Zo vroeg nog gaat een rechter dat sowieso toekennen. De regels zijn de laatste tijd in gunstige zin aangepast om de rechten van vaders (terecht) meer te beschermen. Ook mannen hebben gevoelens hoor. Ook al vind je dat lastig, een kind heb je met zijn 2en.
Nee, maar de rechter erkent dan de vader als de biologische vader en dan wordt dan veranderd in de burgerregistratie. Vergeet niet dat je kind ook nog rechten heeft, bijv. het recht om zijn vader te kennen en te weten waar hij vandaan komt.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 13:23 schreef Stephani_e het volgende:
ze kunnen mijn toch niet dwingen een hand tekening te zetten?
Je advocaat kan die vragen toch wel beantwoorden neem ik aan?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 13:09 schreef Stephani_e het volgende:
[..]
heb wel een advocaat. Niet normaal dat dat kan
Dat las ik ook net maar dat is uit 2008 en de rechten van vaders zijn de laatste jaren best veel in de picture geweest.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 13:24 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
Ouders en recht: Heeft een vader altijd recht op omgang?
vakantiequote:Op zaterdag 4 augustus 2012 13:26 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Je advocaat kan die vragen toch wel beantwoorden neem ik aan?
quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 13:20 schreef Stephani_e het volgende:
[..]
Ze zegt dat ik de erkenning moet accepteren dan zou de rechter omgang kunnen ontzeggen maar dat vind ik een rare volgorde
[..]
Als ik dit goed lees, kan het tegen werken van wettelijke erkenning je nog eens gaan bijten ook. Want dan kan de vader aantonen dat jij alles op alles gezet hebt om hem tegen te houden normale omgang te hebben met zijn kind.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 13:24 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
Ouders en recht: Heeft een vader altijd recht op omgang?
nee niet bij geweest hij heeft hem 3 x gezien waarvan de kleine 2 x sliepquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 13:26 schreef senesta het volgende:
[..]
Dat las ik ook net maar dat is uit 2008 en de rechten van vaders zijn de laatste jaren best veel in de picture geweest.
Ik vond deze ook al: http://mens-en-samenlevin(...)ag-wil-erkennen.html
Maar wat ik begrijp is dat de vader al contact met zijn kindje heeft gehad, is hij ook bij de bevalling aanwezig geweest?
En tegen de vader, met wie TS willens en wetens een kind heeft gemaakt.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 13:27 schreef CruellaDeVil het volgende:
TS, ik vind je echt opvallend veel vanuit jezelf denken en veel te weinig vanuit jullie zoontje.
Dan heb je je antwoord.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 13:24 schreef Stephani_e het volgende:
[..]
dat ik die erkenning moet toe staan zodat de omgang dat serieus word genomen:s
vind je dan kom het maar eens van dichtbij bekijkenquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 13:27 schreef CruellaDeVil het volgende:
TS, ik vind je echt opvallend veel vanuit jezelf denken en veel te weinig vanuit jullie zoontje.
tuurlijk ben ik met verkeerde jongen gegaan moet mijn kind daar de dupe van wordenquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 13:30 schreef BrandX het volgende:
[..]
Dan heb je je antwoord.
Dat dat geen antwoord is die in jouw straatje past is erg rot voor je, maar zoals gezegd, hij heeft als vader het recht, en jij hebt niet het recht het hem én je zoontje te ontnemen.
En om alles op die vader te gooien hoe 'erg' hij wel niet is: je bent er zelf mee gaan hokken, je bent er zelf mee het bed in gedoken, je was er zelf bij dat je zwanger werd. Je eigen gedrag verdient ook geen schoonheidsprijs, dus alles op hem gooien vind ik wat vreemd eigenlijk.
Die zorgen kun je natuurlijk gewoon uiten, er zijn ook mogelijkheden om een omgang te starten op een andere plek. Jouw huis, zijn ouders huis, of op een andere door de rechter vastgestelde plaats. Dat kan ook eventueel onder toezicht.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 13:31 schreef Stephani_e het volgende:
[..]
vind je dan kom het maar eens van dichtbij bekijken
ik zal altijd alles eerlijk tegen me zoontje vertelen wat als hij kruipend daar over de vloer gaan en een pil vind en het op eet?
Ik heb nu al medelijden met jullie zoon.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 13:31 schreef Stephani_e het volgende:
vind je dan kom het maar eens van dichtbij bekijken
ik zal altijd alles eerlijk tegen me zoontje vertelen wat als hij kruipend daar over de vloer gaan en een pil vind en het op eet?
wie zijn vader is en wat hij vraagt kan hij horenquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 13:34 schreef senesta het volgende:
En wat wil je dan eerlijk tegen je zoontje vertellen eigenlijk?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |