abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115090362
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
pi_115090755
Nirak
Ben niet zo op de hoogte als het gaat om sprongetjes maar ik zie wel dat ze steeds nieuwe dingen leert en dat ze het soms lastig vind als ze iets nog niet kan. Omrollen en zitten bijv.

Ze is nu precies 12weken + bijna 2weken over tijd dan zou ze bijna 14 weken zijn (zo moet je het voor die sprongetjes berekenen toch?)

We gaan nu in ieder geval bewust kijken naar hoe we de dag indelen en wat voor haar prettig is en voor ons ook handig natuurlijk.

Over Sam
Ik denk niet dat Sam dr mini een krengetje vind, ongelukkige woordkeuze
pi_115091069
ik vind haar ook geen kreng ze doet gewoon geniepig.. snap zelf ook wel dat ze gewoon maar aandacht wil maar ze begint een spelletje te spelen das het enige wat ik ermee bedoel...
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 13:35:25 #4
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_115092630
Geniepig ... het is een baby van 3 maanden die weet verdorie amper of der neus voor of achter zit :') het is geen spelletje maar een roep om aandacht!
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_115094094
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 12:34 schreef Zoë23 het volgende:
Nirak
Ben niet zo op de hoogte als het gaat om sprongetjes maar ik zie wel dat ze steeds nieuwe dingen leert en dat ze het soms lastig vind als ze iets nog niet kan. Omrollen en zitten bijv.

Ze is nu precies 12weken + bijna 2weken over tijd dan zou ze bijna 14 weken zijn (zo moet je het voor die sprongetjes berekenen toch?)

We gaan nu in ieder geval bewust kijken naar hoe we de dag indelen en wat voor haar prettig is en voor ons ook handig natuurlijk.
Tussen 11,5 en 12,5 week begint een sprong volgens oei ik groei. Dus ik denk dat je er een te pakken hebt ;)

Signalen van de sprong ‘vloeiende overgangen’

Wellicht begin je het typische ‘sprongetjesgedrag’ al te herkennen. Niet alleen hebben jullie samen nu al twee sprongetjes doorgemaakt, je baby reageert ook steeds duidelijker op dingen. Bij ieder sprongetje dat je baby neemt, zul je merken dat hij steeds beter duidelijk maakt wat hem dwars zit en wanneer hem iets dwars zit.
Typische signalen van dit sprongetje:

huilt vaker, langer en harder;
drinkt vaker en meer;
wil meer lichaamscontact;
is (vaker) eenkennig;
zuigt (vaker) op de duim;
is ‘stiller’/minder beweeglijk;
maakt minder geluidjes.
Let op: sommige baby’s vertonen alle symptomen, andere maar een paar!
Let op: De meeste baby’s maken dit sprongetje 12 weken na de uitgerekende datum. Sommige baby’s zijn echter een week eerder, andere een week later.

En

Je baby helpen bij deze sprong

Hoe meer je baby zijn nieuwe vaardigheden oefent of ermee speelt, hoe beter hij ze ‘in de vingers’ krijgt. Hij leert door iets honderd keer te herhalen. Op de onderstaande manieren kun je hem goed helpen bij dit ontdekken – des te sneller krijgt hij de nieuwe vaardigheden onder de knie:
probeer je baby uit te lokken het nieuwe te ontdekken;
beantwoord het gebrabbel van je baby. Dit gebrabbel is een manier om zijn stembanden te oefenen in het maken van vloeiende overgangen;
Leer je baby grijpen. Houd speelgoed recht voor hem, trek zijn aandacht en stop het speeltje ‘in zijn vuistje’ als hij er met zijn armpje naar toe gaat;
geef je baby veel complimentjes als hij iets probeert;
leer je baby verschillende materialen te voelen;
help je baby het omrollen onder de knie te krijgen;
laat je baby veel vloeiende overgangen zien, horen en voelen!
Top-spelletjes die vloeiende overgangen in zich hebben:
‘glijbaantje’ spelen op schoot (heel voorzichtig);
schommelen;
rammelen met de rammelaar;
voelen aan stofjes.

En

Wat je baby kan na deze sprong

Voorbeelden van wat je baby kan na het nemen van de sprong:
volgt met een 'vloeiende beweging' iets met zijn ogen;
draait zijn hoofdje 'vloeiend' om iets te volgen;
is drukker, actiever, spartelt en draait alle kanten op;
rolt van buik naar rug (met een beetje hulp);
schudt met een rammelaar;
ontdekt gillen en kraaien;
blaast 'speekselbellen';
laat duidelijk met gedrag merken wanneer hij iets leuk of interessant vindt;
geniet duidelijk van lampen die langzaam van zacht naar feller gaan;
geniet duidelijk van geluiden die langzaam van hoog naar laag gaan, of andersom.
Let op: een baby doet nooit alles in één keer!
pi_115094151
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 12:45 schreef Sam1993 het volgende:
ik vind haar ook geen kreng ze doet gewoon geniepig.. snap zelf ook wel dat ze gewoon maar aandacht wil maar ze begint een spelletje te spelen das het enige wat ik ermee bedoel...
Baby's van drie maanden spelen echt nog geen spelletjes lieverd.. Probeer je anders een in te lezen in de psychologie van baby's en hun vermogen of gebrek daaraan..
pi_115094393
Hier ook wel sprongen, en bij kleine Chris nog duidelijker. Maar nooit op die voorspelde dagen. Ik hou maar in mijn hoofd dat het nu na een paar dagen wel over is bij de kleintjes.

Sam, met 3 maand is het geen verwennen. Dat komt later pas, rond de 9maand, en dan nog heeft ieder daarin zijn eigen grens. (de ene vindt een koekje normaal, de andere verwennen)
Tot die tijd is het gewoon behoefte vervullen ( honger, slaap, aandacht). In hoeverre je daarin meegaat is dan jou keus(soms even huilen voor het slapen kan nodig zijn), maar het is geen spelletje, ze probeert je iets duidelijk te maken...
pi_115095317
Nirak
Dankjewel, klopt ook :)
Ben blij om te lezen dat wij de goede dingen doen bij deze sprong.

Ze is met het huilen wel eenkennig, bij mij kalmeert ze en bij m'n vriend duurt het erg lang. Wat ik wel moeilijk is omdat hij goed met haar kan rondlopen en het mij pijn doet... Maar aan de andere kant interesseert die pijn me niks als ik haar maar kan troosten

DF
Dat is ook wel en geruststellende gedachte, dat het weer over gaat.
pi_115095986
Dank je wel voor die post Nirak :)

Gillen is hier favoriet :D
pi_115096942
Sam, hele kleine kindjes begrijpen nog niet dat zij een eigen persoon zijn en jij en papa en grote zus andere personen. Net na de geboorte leven ze in symbiose, ze snappen nog niet waar zij ophouden en jij begint zeg maar. Ze voelen en horen een boel maar ze kunnen nog niet snappen wat ze zelf doen, wat jij doet. Jouw meisje is nu groot genoeg om.te weten dat papa en mama losse 'dingen' zijn. Net als ze leert dat ze handjes heeft en die bij haar horen. Ze weet ook dat het bij mama fijn is. Dus huilt ze als ze iets nodig heeft, omdat ze niet anders kan en lacht als ze je ziet omdat ze weet dat mama troost en bevrediging van een behoefte betekent (honger, knuffelen etc.) Ze lacht omdat haar verdriet over is als jij er bent.

Spelletjes spelen kan ze nog niet want ze snapt oorzaak-gevolg nog niet. Ze kan niet denken "als ik roep komt mama", zoveel snapt ze nog niet. Ze kan alleen 'denken': "ik ongelukkig, mijn lijf vertelt me dat ik moet huilen, he daar is mama, dat is veilig". Ze kan niet vooruit denken, alleen reageren op wat haar nu overkomt.

Natuurlijk hou je van je dochter. Maar mij helpt het om mijn kind positief te zien, dus niet te denken dat hij dingen.doet om mij dwars te zitten. En ook om hem zo in te schatten als bij zijn leeftijd past. Hij kan nog niet goed oorzaak-gevolg denken dus moet ik dat ook niet verwachten en zijn gedrag ook niet zo duiden.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_115097368
Mooi verwoord clubsoda :)

"ze lacht omdat haar verdriet over is als jij er bent" O+
pi_115097866
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 14:47 schreef Zoë23 het volgende:
Nirak
Dankjewel, klopt ook :)
Ben blij om te lezen dat wij de goede dingen doen bij deze sprong.

Ze is met het huilen wel eenkennig, bij mij kalmeert ze en bij m'n vriend duurt het erg lang. Wat ik wel moeilijk is omdat hij goed met haar kan rondlopen en het mij pijn doet... Maar aan de andere kant interesseert die pijn me niks als ik haar maar kan troosten

DF
Dat is ook wel en geruststellende gedachte, dat het weer over gaat.
't zou niet best zijn als het niet over gaat..
Een beetje meer ritme, structuur kan helpen. Maar soms ook juist om even het kind helemaal te volgen. Laatste meer bij verandering van eet/slaap schema, of motorisch, 1e bij gedragsdingetjes..

Kan me voorstellen dat het lastig is dat je zelf niet kunt rondlopen. Zou een schommelstoel misschien een idee zijn dan?
pi_115098408
Ik ga eigenlijk nooit lopen om D stil te krijgen. Als hij huilt dan hou ik hem vast en dat doe ik meestal in de poang (ikea) stoel die op zijn kamertje staat. Soms duurt het even en soms is hij meteen stil. Hij mag best even huilen bij mij, dat doet hij niet vaak en sommige perioden ineens wel. Ik denk dat hij het dan ook gewoon even nodig heeft om z'n ei kwijt te kunnen. Er gebeurt zoveel en zo snel voor die kleintjes O+
pi_115098517
DF
Heb ik ook met mijn vriend besproken, hij heeft nu vakantie en nu is het ritme anders dan toen ik alleen thuis was met haar.
Ze slaapt vanmiddag voor het eerst op haar eigen kamer, dat zal ook wel rustiger zijn voor haar.

Schommelstoel heb ik ook, maar ze wil echt alleen maar gedragen worden. Als ik bijv op het bed of de schommelstoel ga zitten wordt het huilen erger.
pi_115098621
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 16:12 schreef Nirak het volgende:
Ik ga eigenlijk nooit lopen om D stil te krijgen. Als hij huilt dan hou ik hem vast en dat doe ik meestal in de poang (ikea) stoel die op zijn kamertje staat. Soms duurt het even en soms is hij meteen stil. Hij mag best even huilen bij mij, dat doet hij niet vaak en sommige perioden ineens wel. Ik denk dat hij het dan ook gewoon even nodig heeft om z'n ei kwijt te kunnen. Er gebeurt zoveel en zo snel voor die kleintjes O+
Ja ze hebben ook maar beperkte mogelijkheden om hun ei kwijt te kunnen.
Ik vind huilen ook niet erg, maar wel voor haar als ze zich erdoor verslikt enz :(
pi_115098878
Dat is ook wel heel sneu zoë :(

Net naar de turk (zo noemen we de Turkse winkel in de buurt) gefietst met de kleine man, ook nog even lang praxis gegaan voor een traphekje (kijken), naar daar hadden ze niets fatsoenlijks helaas.. Toch maar naar de baby dump denk ik..
  † In Memoriam † zaterdag 4 augustus 2012 @ 20:32:52 #17
309370 Nanadu
pi_115107639
Zoe wat zwaar zeg als je meisje zo aan het huilen. Ik hoop dat het een sprongetje is en dat ze er snel vanaf zal zijn. :*

Clubsoda zeker mooi hoe je het verwoord :Y Ik denk dat het veel ouders zal helpen tijdens moeilijke momenten.

Hier een beetje een off day. Bram werd vannacht weer eerder dan normaal wakker voor zijn fles en hij wilde ook zijn hele fles leeg drinken. Hierna was hij heel alert en duurde het anderhalf uur voor hij in slaap viel. Uitiendelijk sliep ik zelf rond 5.30 en rond zeven uur werd Bram al weer wakker. ik werd wakker met knallende hoofdpijn, extreme vermoeidheid en misselijk door de maagklachten. Nadat ik Bram de fles heb gegeven heeft mijn man mijn dochter meegenomen en ben ik nog anderhalf uur gaan slapen. Vervolgens kreeg ik kraambezoek, maar voelde mij echt zo beroerd. Na 's middags 2 uur geslapen te hebben ging het iets beter. Ik krijg alleen steeds minder door mijn keel vanwege de vieze smaak in mijn mond en misselijk worden van het eten. Vandaag 3 crackers gegeten en dat is het ;( Ik word er echt zo moedeloos van en hoop dat de medicijnen snel gaan werken. Gelukkig doet Bram het echt super goed *O*
pi_115107992
Wij hebben een traphekje van de Ikea Nirak, weet niet of die bij je in de buurt zit? Maar is echt een prima ding.
Deze:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/50226520/
pi_115108866
Nanadu
Wat vervelend :* hoop dat je je snel beter voelt!
pi_115109698
Mooi gezegd Clubsoda!

Nanadu: vervelend dat je je zo rot voelt. Die eerste weken zijn ook onwijs heftig. :*
pi_115110639
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 20:38 schreef danic het volgende:
Wij hebben een traphekje van de Ikea Nirak, weet niet of die bij je in de buurt zit? Maar is echt een prima ding.
Deze:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/50226520/
Wij hebben een open trap met een kant tegen de muur en aan de andere kant spijlen.. Die van de ikea kunnen daar niet op vrees ik...
pi_115111026
Nanadu, waarom heb je zo'n last van je maag?
:* voor jou, hoop dat je vannacht goede slaap kan pakken. Ik ging gewoon vroeg mee naar bed. Ik denk dat D goed en wel een week of 6 oud was voordat ik kater dan 10 uur in bed lag ;)
pi_115111293
Oh nirak, nee dat gaat niet passen.
pi_115111371
Beterschap Nanadu! Zo veel mogelijk meerusten met de kleine, dat scheelt idd wel :*.

Ik kom maar niet bijgelezen, maar dikke :* voor al het tandjesleed, sprongetjes en slechte nachten...

Onze kleine heeft ontdekt dat hij op z'n handjes kan sabbelen, zo schattig O+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_115114295
Zoe, wat sneu idd.
Hier is het ook weleens keihard huilen bij boertjes of krampjes. Rondlopen helpt hier ook.
Slaapt S. ook s'nachts in haar kamer dan?

Nanadu dikke :*, hoop dat de meds gauw helpen.

Nirak en traphekje van muur tot muur, dus dat het nog voor de trap op de grond staat? Hoe lang is dat? Is dat geen optie?

Phaidra, wat lief O+
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_115114374
Nirak misschien gaas tussen de spijlen? van de bouwmarkt heb je ze voor kippen en konijnen rennen
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 22:49:44 #27
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_115114557
Ik zou een latje/balkje op maat maken welke tussen de trapleuning en de trede gezet kan worden en deze vastschroeven. Kun je dan niet bijna elk hekje monteren?
pi_115114805
Zoals Nts voorstelt, zou dan waarschijnlijk bijna elk hekje kunnen.

Anders zou je zoiets moeten doen en dat kost gelijk veel meer geld:
http://www.traphekjes.nl/contents/nl/d33_Open_trap.html
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 23:01:43 #29
348178 NotTheSame
pi_115115283
Oh en de gaten tussen de spijlen zou ik met stof dichtmaken. Gewoon een mooi stuk doek van de lengte van de trap kopen en deze door de spijlen vlechten/zigzaggen/draperen. Aan de uiteinden om een spijl draaien en met de hand afzomen ofzo.

Het zou iig een charmantere afwerking zijn dan Bitterend's kippengaas ;).
pi_115115383
Hahah! het is het eerste wat in me opkam :D waarschijnlijk door mijn nijntjes
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_115116100
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 22:49 schreef NotTheSame het volgende:
Ik zou een latje/balkje op maat maken welke tussen de trapleuning en de trede gezet kan worden en deze vastschroeven. Kun je dan niet bijna elk hekje monteren?
Ik denk wel dat het zoiets gaat worden ja, want op traphekje.nl staan de alternatieven en daarvan zijn de prijzen niet mals :(
pi_115116266
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 23:01 schreef NotTheSame het volgende:
Oh en de gaten tussen de spijlen zou ik met stof dichtmaken. Gewoon een mooi stuk doek van de lengte van de trap kopen en deze door de spijlen vlechten/zigzaggen/draperen. Aan de uiteinden om een spijl draaien en met de hand afzomen ofzo.

Het zou iig een charmantere afwerking zijn dan Bitterend's kippengaas ;).
Tussen de spijlen hoeft niets gelukkig, hebben geen van de buren gedaan en daar is het ook goed gekomen. Kennelijk zien baby's dat niet als opgang :)
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 23:32:33 #33
348178 NotTheSame
pi_115117221
Nou ben ik dan misschien tamelijk lomp uitgevallen, maar ik heb vroeger thuis met m'n kop vastgezeten tussen de spijlen :@.
pi_115118062
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 23:32 schreef NotTheSame het volgende:
Nou ben ik dan misschien tamelijk lomp uitgevallen, maar ik heb vroeger thuis met m'n kop vastgezeten tussen de spijlen :@.
Dat heb je vast maar één keer gedaan ;)
Zeep en water lost dan een hoop op :P

Maar als ik de spijlen dicht ga maken zou ik ook de open stukken tussen de treden dicht moeten maken..
Ga ik niet aan beginnen :)
En mocht D er met z'n hoofd tussen willen, dan ka er altijd nog kippengaas tussen zoals Bitterend voorstelde :P Lekkere ruige look :D
pi_115118192
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 23:32 schreef NotTheSame het volgende:
Over lomp gesproken trouwens... Ik heb vroeger met m'n tong vastgezeten aan het hek van de kleuterschool.... Het vroor en er zat ijs op: proeven :') en Auw! toen ik mezelf toch maar los trok omdat ik me realiseerde dat het echt niet vanzelf los ging komen..
pi_115127922
Nanadu, beterschap :*

Midas wordt ook steeds vroeger wakker zeg. 06:15 1e keer speen, 06:30 uur luier verschoond, 6:40 opstaan......
(en ja, het zijn nog steeds heel normale tijden dus ik mag niet klagen maar hey, het was ooit 8 uur he ;) )

En giseravond voor het eerst weer samen een avondje uit geweest. Oma heeft op Midas gepast. Was hartstikke gezellig O+
pi_115127959
Fijn Kyara O+ wat hebben jullie gedaan?

Haha NTS en Nirak wilde brassen :D
pi_115127971
we zijn naar de bioscoop geweest (batman) en daarna nog even wat gedronken in de stad.
wel vroege voorstelling gedaan dus om half 11 weer thuis (vond ik laat zat..... :O )
pi_115128021
quote:
17s.gif Op zondag 5 augustus 2012 07:45 schreef Kyara het volgende:
we zijn naar de bioscoop geweest (batman) en daarna nog even wat gedronken in de stad.
wel vroege voorstelling gedaan dus om half 11 weer thuis (vond ik laat zat..... :O )
Wat leuk!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_115128234
Klinkt gezellig Kyara. Ja zeker gezien de wakker wordt tijden van die kleintjes, kun je maar beter wat nachtrust pakken.

Nts, deed je je ouders laten schrikken.

Edit: Nirak, dan kun je idd beter een traphekje doen en erbij zijn als Je kleintje de trap op of af gaat totdat hij het echt heel goed zelf kan.

[ Bericht 20% gewijzigd door Tinuviel op 05-08-2012 09:10:06 ]
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_115128241
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 09:03 schreef Tinuviel het volgende:
Kyara, dan kun je idd beter een traphekje doen en erbij zijn als Midas de trap op of af gaat totdat hij het echt heel goed zelf kan en dan nog een paar jaar voor nr. 2 :)
:?

bedoel je niet Nirak?
pi_115128281
Zie edit.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_115129802
Rowan is vandaag 9 maanden! Gaat snel
pi_115130019
Retesnel Meissie. Jelte was gister negen maanden. Jémig. het is voorbij gevlogen O+ :o
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_115131047
O+ schattig phaidra

S heeft vannacht voor het eerst op haar kamer geslapen, van 22 tot 3 tot 6 en toen tot 10. Miste haar wel :( O+
Gisteravond ging het goed, niet gehuild.

Leuk kyara O+

Nts & Nirak :D haha

*O* 9mnd voor jelte en rowan! Gaat snel!
pi_115131236
*O* voor Jelte en Rowan *O*

kyara, het hoeft ook niet laat te worden om er even lekker uit te zijn, het klinkt gezellig :)

Vanmorgen om 6 uur de borst gegeven en terug gelegd, om 7 uur klonk er protest (2 x mopperen) en daarna was het weer stil. En om 9 uur ging mijn mevrouw maar eens kijken of alles nog wel goed was. Meneer was net wakker aan het worden en was supervrolijk! Heerlijk, met z'n drietjes uitslapen O+
pi_115134816
Jelte en Rowan *O*

Cara was afgelopen vrijdag 3 maanden, helemaal vergeten ;)
  zondag 5 augustus 2012 @ 15:24:33 #48
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_115139197
9 maanden Jelte en 9 maanden Rowan, en Cara 3 maanden.... *O* *O* *O*

jemig de mijne is gewoon over 12 dagen jarig! :D ongelofelijk.... en eerlijk is eerlijk, ik ben heel blij dat ik geen mini-baby meer heb, vind het nu veel leuker, gezelliger en Liene doet het zoveel beter.
Mijn dametje heeft overduidelijk temperament, en onderneemt veel en snel :o .

05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  zondag 5 augustus 2012 @ 17:57:14 #49
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_115145465
Wat een schatje Beessie-Jen! O+
pi_115145657
BJ O+

Alweer bijna 1 :o wat vliegt de tijd.
  zondag 5 augustus 2012 @ 18:47:54 #51
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_115147892
Cutie! O+
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_115148516
Meissie gefeliciteerd met Rowan *G*

xanteh, gefeliciteerd met Cara *O*

Zoe, waaraan merk je dat het S. dwars zit, dat ze iets nog niet kan?

Clubsoda mooi verwoord.

Mijn kleintje had een drukke maar gezellige dag. Hij heeft heerlijk gepit in de Mt van Davinia en de Beco. In de Beco en de Ergo ook heerlijk gezeten.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_115156629
Wat een heerlijk ding BJ O+
ik begrijp je helemaal, ik heb dat ook, begin het steeds leuker te vinden :)

Vandaag met de Beco over de kermis gegaan, wat keek hij rond zeg! Em twee meter van het terrein af uit de herrie viel hij als een blok in slaap.
pi_115157994
Meissie gefeliciteerd met Rowan *G*

xanteh, gefeliciteerd met Cara *O*

Zoe, waaraan merk je dat het S. dwars zit, dat ze iets nog niet kan?

Clubsoda mooi verwoord.

Mijn kleintje had een drukke maar gezellige dag. Hij heeft heerlijk gepit in de Mt van Davinia en de Beco. In de Beco en de Ergo ook heerlijk gezeten.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 5 augustus 2012 @ 21:52:35 #55
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_115158184
O+ lief BJ

Sinds gisteren kan Cristel omrollen van rug naar buik en terug! *O*
Vanochtend lag ze op haar buik in bed, dus we hebben vanavond eerst maar het bedje naar beneden gezet.
De box laten we nog wel ff op de hoogste stand staan, want ze kan toch nog niet zitten of kruipen. (en ik ben toch bijna altijd in de kamer ;) )

Tinu, 1 x is genoeg :P Gezellige dag gehad dus?

Hier wat minder...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_115158626
Oh PE wat naar. Beterschap voor je vader.

Oeps per ongeluk 2 keer gepost, foutje van de ipad, tekst stond er nog in, hoewel die dus al gepost was.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_115161911
Sterkte PE, dat is akelig... :*
pi_115163668
PE wat naar!
pi_115173305
Mijn vader is eergister ook al opgenomen. Kon er ook nog wel bij. Gelukkig ligt ie wel in zelfde.ziekenhuis als Matthias.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_115173384
MeNicole wat naar, je vader ook nog. Ik hoop dat ze allebei gauw genezen zijn, beterschap!
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_115173416
me nicole, naar hoor je vader en kleintje in het ziekenhuis:(

pe, hopelijk is het geen hartinfarct maar gewoon iets onschuldigs.

zoë, wat goed dat je dammetje in haar eigen kammertje heeft geslapen!

BJ, bijna een jaar! wat gaat het toch snel.

met lisa gaat het een stukje beter:) ze was een beetje uit haar doen. wel was ze gisteren enorm huilerig en hangerig en had duidelijk pijn. op een paracetamolletje is ze inslaap gevallen. wel heb ik gisteren een wit putje ontdekt aan de buitenkant van haar tandvlees. ben benieuwd of het een tandje is of zon kliertje voelt wel erg hard. ze kwijlt enorm en haar ontlasting schommelt enorm.

Nu mezelf klaar aan het maken voor het KDV:) vrijdag was ze thuisgebleven ik miste haar teveel:P :@ morgen ook een set prikjes halen.
pi_115173635
De timing op mijn eerste werkdag, had haast niet beter kunnen zijn. Ik wou de kleine om 8 uur voeden en daarna naar werk rijden. Kort na half acht was hij wakker en om kwart voor 8 vast aangelegd, want hij had honger. Nu goed laten tanken. Rond 17 uur vanmiddag kan ik terug zijn. Straks maar even goed met mijn schoonmoeder bespreken. Ik hoop dat de timing uitkomt.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_115173657
Oh spannend Tinu, eerste werkdag weer. Heb je er zin in?

Hier was het vanochtend helemaal mis. Half 7 wakker en vanaf kwart voor 7 keihard huilen. Echt duidelijk tandjesleed. Zo zielig. Dentinox deed amper was (of misschien pas veel later). Flesje ging er nog wel in en nu ligt hij weer vrolijk in de box te spelen. Hoop dat die tandjes snel door zijn. Zo zielig.
pi_115173680
Das weer een voordeel van de pijnstillers die Matthias krijgt. Van doorkomende tanden geen last.
pi_115174027
Tinu, succes vandaag! Fijn dat de timing iig goed was.

Och Kyara, zielig zeg...

PE en MeNicole, sterkte :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_115176962
Eerste werkdag voor Tinu *O*

Naar hoor PE en Menicole!

Kyara :'( tandjesleed is vreselijk, dentinox helpt hier amper...afleiding werkte het beste..bezig blijven dan vergat ze dat ze pijn had maar zodra ze gaat liggen om te slapen is het weer ellende...je kan hem ook altijd pcm geven als hij zo veel last ervan heeft :* :*
  † In Memoriam † maandag 6 augustus 2012 @ 11:03:29 #67
309370 Nanadu
pi_115177052
Pe en MeNicole veel sterkte!

Tinu eerste werkdag, spannend.

Met bram gaat gelukkig nog steeds heel goed, maar met mij steeds slechter :( sinds zaterdagavond hoge koorts erbij gekregen, gisterenavond 39.8! Vanochtend ook nog steeds 39. Vandaag weer langs huisarts en moet plasje meenemen. Mijn zus heeft nu even bram en mijn dochter mee, want kan totaal niet voor ze zorgen. Ik krijg steeds minder naar binnen en val erg snel af. Ik ben zo aan het einde van mijn latijn. Sorry voor deze klaagpost
pi_115177108
Jeetje Nan :o beterschap!!
pi_115177204
Nanadu, beterschap. Hopelijk kan de huisarts snel iets geven, wat werkt.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_115180028
Tinuviel
Dan is dr gedrag wat onrustiger en kan ik het niet altijd plaatsen waardoor het komt. Door samen te oefenen lijkt ze eerder tevreden omdat ze het zelf niet kan.

En je eerste werkdag! Succes :*

:( PE Sterkte

Arme midas en Matthias

Nanadu :o beterschap! Wat akelig :(
  maandag 6 augustus 2012 @ 13:06:37 #71
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_115181735
PE :* ik hoop dat je vader er weer snel bovenop is en dat de uitslag geen hartinfarct is.
En een *O* voor Cristel voor het omrollen ;)

BJ wat een lieffie O+ volgens mij krijgt ze hetzelfde mooie krullenhaar als haar zus ;)

Tinuviel wat een perfecte timing en een goed begin zo op je eerste werkdag. Heb je er zin in? Ik had dat toen wel al vond ik de dag wel lang duren zo zonder mijn knulletje.

Hier kan Rayen vooruit kruipen *O* het gaat nog niet zo snel maar het begin is er. ;)
Rayen 2½ jaar!
pi_115184976
PE, Nicole. Beterschap voor de vaders. Nare dingen.

Hoe gaat het verder Nicole?

Beterschap Nanadu. Hopelijk heeft de huisarts een wondermiddeltje ;)

Midas, ook sterkte met de tandjes. Hier staan ze nog steeds op springen, maar het laatste stukje wil niet..

Tinus, mooi begin!

Goed van de rollers, tijgeraard en kruipers! Ze lijken gelijk weer een stukje groter dan..

Vandaag aan het proberen om Daan weer naar 2 slaapjes te krijgen, dat ging vorige week ook een paar keer. Nu is hij 's ochtends steeds vroeger wakker. Hij moet nog naar bed zo, dus denk dat het wel gaat lukken. Hopelijk dan morgen iets later..
  maandag 6 augustus 2012 @ 15:07:29 #73
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_115187262
Hoe oud is Daan dan Deepfreeze? gewoon uit nieuwsgierigheid omdat hij al naar 2 slaapjes gaat.
Rayen 2½ jaar!
pi_115187399
Ugh. Prikjes.
Billie is er al behoorlijk onrustig van. Wanneer is het beste moment om een pcm te geven?
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_115187699
Ik geef zelf altijd gewoon een pcm wanneer ik vind dat ze helemaal uit haar doen is. meer huilt niet wil slapen onrustig is etc. vaak slaapt ze dan in een half uurtje en wanneer ze dan wakker word is ze weer helemaal dr eigen ik :) Dit heb ik zo ook gedaan met de prikjes.
pi_115188014
Nanadu, weet je al wat meer?

Midas, sterkte met de tanden!

TJ voor Rayen *G*

DF sterkte met Daans slaapjes.

Kuuks, beterschap, hopelijk helpt de pcm.

Ik mis mijn baby ook heel erg. Na net mijn schoonmoeder gesproken te hebben, voel ik me wel veel beter, want hij doet het erg goed.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_115188054
Ik heb Midas nog maar 1 x pcm gegeven. Ben daar zelf helemaal niet zo snel mee. Eerst dingen uitsluiten en vaak is daarna ook over. Hij mag ook best wel een keer hangerig of zo zijn, ga ik hem niet meteen pcm voor geven.

Midas heeft bijna 3 uur geslapen vanmiddag. Zal het wel even nodig hebben gehad. Nu is de kans alleen vrij klein dat hij nog wil slapen voor bedtijd....
pi_115188093
Kuukske stomspul.. Ik zou het geven als hij er echt last van heeft. Onrust kan ook duiden op pijn ergens.. Even een pcm, een lekker tukje, en dan zijn ze soms als een stuk vrolijker..

TJ, Daan is nu 7,5 maand (21-dec).
Hij was tot een week of 4/5 terug ook nog een jochie dat bijvoeding weigerde, lag waar hij lag en max 2 uur wakker was tussen de slaapjes. En nu heb ik een grote baby die rollebolt, tijgert, bunkert en dus opeens 3a4 uur wakker is.
Vandaag was hij al van 6.15-9.15 en 10.30-14.30 wakker.
Maar hij geeft het zelf wel goed aan. Als hij echt moe was geweest om 1 uur, was hij wel naar bed gegaan..
pi_115188189
Thanks. Ik kijk het nog heel effe aan. Hij is alweer onwijs in slaap gekukeld, dus wie weet wat een goed tukkie met 'm doet.

Ik ben blij dat we pas weer over een half jaar aan de beurt zijn. 8-)

Inmiddels is het al wel way past feeding time. Hm. Hmpf. Nou. Lastig!
pi_115188493
Nog geen pcm gebruikt tot nu toe. Heb wel pcm en zetpillen in huis. Als ze een beetje uit haar hum is gaan we samen liggen, beetje aan de borst hangen en knuffelen O+

Sterkte Kuuksk :)

[ Bericht 14% gewijzigd door Xanteh op 06-08-2012 15:36:13 (.) ]
pi_115189938
Sterkte Kuuks. Ik pas me dan altijd even aan Midas aan. Schema's en ritme overboord en go with the flow. :*

en dan ben je van de prikjes af en dan komen de tandjes....
(nu geen last meer van eigenlijk)
pi_115190443
ons meisje is alweer ruim 5maanden, hoogste tijd voor fruit en groeten.

Nu zijn we zelf aan de slag gegaan met het stomen, pureren en invriezen van appel, peer en meloen.
Philips/Avent heeft er echt een super makkelijk apparaat voor wat we gebruiken...
en ze vindt het heerlijk :)

Zijn hier meer mensen (of een speciaal topic) die zelf de "potjes" maken?
Hebben al verschillende boekjes gekocht maar ik zou graag wat ervaringen uitwisselen.
pi_115190600
Bijvoeding

Een appart topic:) maar hier zullen vast ook wel mama's zijn die je wat kunne vertellen:)

iniedergeval zelf van plan om alles zelf te maken en in te vriezen. ben er alleen nu nog niet uit of ik het met 4 of met 6 mnd ga doen door de koemelkallergie:) als je alles gewoon even 5 minuutjes in de magnetroon of op het fornuis kookt en dan pureert kan je het ook invriezen:)
  † In Memoriam † maandag 6 augustus 2012 @ 18:05:06 #84
309370 Nanadu
pi_115196329
Even snel berichtje. Ik blijk een zware nierbekken ontsteking te hebben en het heeft dus helemaal niets met mijn maag te maken. Vieze smaak komt doordat ik heel ziek ben en ik ketonen in mijn urine en eiwitten uitscheidt. De dokter gaf aan dat ik het moet zien als dat mijn lichaam zichzelf aan het opeten is. Antibiotica gekregen en meteen 2 in moeten nemen. Als ik mij vanavond rond 10u niet beter voel moet ik opgenomen worden en aan het infuus. Dit was trouwens een waarnemer en toen ik mijn klachten beschreef zei hij meteen dat het niks met mijn maag te maken heeft.
pi_115196458
Jeetje Nanadu, wat heftig. Hopelijk slaat de ab snel aan en is opname niet nodig. Sterkte! :*
  maandag 6 augustus 2012 @ 18:44:52 #86
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_115198229
Jee Nanadu, ik hoop voor je dat de medicijnen snel aanslaan, want een ziekenhuisopname daar zit natuurlijk niemand op te wachten

quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 15:26 schreef Deepfreeze het volgende:
Kuukske stomspul.. Ik zou het geven als hij er echt last van heeft. Onrust kan ook duiden op pijn ergens.. Even een pcm, een lekker tukje, en dan zijn ze soms als een stuk vrolijker..

TJ, Daan is nu 7,5 maand (21-dec).
Hij was tot een week of 4/5 terug ook nog een jochie dat bijvoeding weigerde, lag waar hij lag en max 2 uur wakker was tussen de slaapjes. En nu heb ik een grote baby die rollebolt, tijgert, bunkert en dus opeens 3a4 uur wakker is.
Vandaag was hij al van 6.15-9.15 en 10.30-14.30 wakker.
Maar hij geeft het zelf wel goed aan. Als hij echt moe was geweest om 1 uur, was hij wel naar bed gegaan..
Ah op die manier. Ik vroeg het eigenlijk omdat ik dacht misschien kan ik er iets van opsteken :P
Rayen heeft zeker nog wel 3 slaapjes nodig alleen hij timed ze een beetje rottig. :P
Tenminste de eerste 2 gaan perfect. Rond half 10 wil hij altijd slapen en rond half 1-1 uur.
Maar dan zijn 3e slaapje valt rond 5 uur/half 6.
Gelijk naar bed doen valt slecht want hij word dan altijd jengelig wakker. Ophouden om hem rond 6 uur /half 7 gelijk voor heel de nacht naar bed te doen is eigenlijk ook geen succes.
Nou misschien is het effe tijdelijk ;)
Rayen 2½ jaar!
pi_115198987
Pfff Nanadu, hopen dat het snel weer beter met je gaat. Sterkte!!
pi_115199690
Nanadu, wat naar. Maar mooi dat ze weten wat het is. Hopelijk werkt de AB snel. In ieder geval beterschap..

TJ, Hier is was het vanmiddag van half 3 tot half 5. Maar na de vakantie moet ik dan in ieder geval 3x chris ophalen van school. Dus dan zal Daan van te voren al iets moeten slapen, of pas om half 4..
Maar het blijft hier ook goochelen. Het ritme veranderd met de dag, wat we doen, wie er thuis is, etc..

Vandaag heeft Daan maar net 400cc FV op. Hij weigert gewoon meer.. En nog 100cc aan water en sap.
Gelukkig wel goed fruit en groente, de luiers blijven wel mooi. Maar ga het wel in de gaten houden..
  maandag 6 augustus 2012 @ 19:50:13 #89
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_115201397
MeNicole, sterkte met je vader

Nanadu beterschap! Al vind ik het best raar dat ze je niet gelijk in het zh houden en aan een vochtinfuus en antibiotica leggen.
(spreek uit ervaring helaas)

DF, dat is toch best aardig wat aan drinken? 500ml? En dan nog fruit, dus dat is ook weer aardig wat neem ik aan?

Cristel heeft vandaag ook maar 3 flessen op, (07.00, 13.00, 15.00 fruit, 19.00)

Kuukske, hoe is t nu met je manneke?
pi_115201749
Mr.Niles fijn dat je baby zo smult.

Nanadu, jeetje wat heftig. Ook dat je huisarts het niet doorhad, de vervanger gelukkig wel. Ik hoop dat de ab goed werkt.

Kuuks, fijn dat die slaapt, dat is altijd goed als je niet lekker bent.

TJ hopelijk veranderen de slaapjes nog.

Df als hij vrolijk en alert is en goed plast, is het prima.

Mijn eerste werkdag achter de rug en ik ben gesloopt. Ik heb er niet echt een goed gevoel bij, daarbij hoofdpijn en vermoeid. Mijn baby heeft me gemist. Toen ik om 17 uur thuis was uitgebreid gedronken, tijdens ons eten weer aan de borst en daarna op mijn arm in slaap gevallen en nu slaapt hij in de doek.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_115202396
Nanadu: jeetje zeg, heftig. Hopelijk slaat de ab goed aan. Beterschap!

TJ: lastig schema. Pietje ligt rond 5 ook meestal te slapen, dus als we hem dan ophalen van het kdv, moet hij altijd wakker gemaakt worden, en daar heeft hij echt een hekel aan.

Tinu :* Best heftig weer hè, aan het werk. Vervelend dat je je er niet goed bij voelt. Is dat 'alleen' vanwege de hoofdpijn en vermoeidheid, of ook de inhoud van je werk / collega's, dat soort dingen? En dat L je zo gemist had, heel lief, maar ook wel moeilijk lijkt me. Lang leve de draagdoek!
pi_115202876
Bleie het plezier van de draagdoek was niet van lange duur, toen wildemeneer toch weer de borst.

Wat betreft het werk, er zijn wat dingen veranderd c.q. Gaan wat dingen veranderen en ik ben niet zozeker of dat is wat ik zelf graag wil. Wat betreftmijn collega's, dat zijn allemaal mannen. Behalve mijn baas weet niemand dat ik kolf, maar het viel natuurlijk op, dat ik tussendoor weg was en ook eerder wegging. Misschien dat ik het ze gewoon uitleg, dan zullen ze in ieder geval geen opmerkingen erover maken.

Tot hoe laat slaapt Pietje dan, Bleie? Als jullie hem later ophalen, of is dat niet echt een optie?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_115202993
Vervelend Tinu dat je er niet zo fijn bij voelt. Uitleggen werkt misschien wel beter ja.
pi_115203043
Tinu, lastige start is het dan.. Uitleggen zou we kunnen helpen. Je hebt er toch ook gewoon recht op.. De ene rookt, de andere kolft ;)
Hopelijk went het snel, en naar je zin :*

quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 19:50 schreef PureEvil het volgende:
DF, dat is toch best aardig wat aan drinken? 500ml? En dan nog fruit, dus dat is ook weer aardig wat neem ik aan?
Dat klopt wel. Zolang het maar niet te warm wordt zal het wel loslopen. Maar voor zover ik weet is 600cc fv eigenlijk minimum tot 9 maand. Daarna nog 4a500cc tot een jaar.
Ach, hij heeft genoeg spekkies O+
pi_115204088
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 20:20 schreef Deepfreeze het volgende:
Tinu, lastige start is het dan.. Uitleggen zou we kunnen helpen. Je hebt er toch ook gewoon recht op.. De ene rookt, de andere kolft ;)
Hopelijk went het snel, en naar je zin :*

Wij zijn een heel klein bedrijf en bij ons rookt dus niemand en er zal ook niemand anders kolven, want ik ben de enige vrouw :(
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_115206054
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 19:50 schreef PureEvil het volgende:
MeNicole, sterkte met je vader

Nanadu beterschap! Al vind ik het best raar dat ze je niet gelijk in het zh houden en aan een vochtinfuus en antibiotica leggen.
(spreek uit ervaring helaas)

Cristel heeft vandaag ook maar 3 flessen op, (07.00, 13.00, 15.00 fruit, 19.00)

Kuukske, hoe is t nu met je manneke?
Hij slaapt eindelijk. Heeft net 50cc op, rest laten staan. Twijfel of we em moeten laten liggen of toch voor 12u vannacht nog wat drinken aan moeten bieden.
pi_115206476
Midas zuipt nog steeds 4 flessen. 2 x 210 en 2 x 180.... Ik wil na de vakantie met brood beginnen en dan 1 fles er af.

Kuuks, ik zou hem gewoon laten liggen als hij eindelijk slaapt. Als hij honger heeft dan meldt hij zich vanzelf wel.

Lastig Tinu. Ik vond het ook erg lastig om er weer in te komen. Vooral in de omschakeling van ft naar pt.
pi_115206543
4 flessen is ook nog heel normaal met die leeftijd hoor Kyara!

Puck ging met 8 maanden over naar drie en dat was prima volgens het cb.
Ik vind 3 flessen met 5 maanden ook wel wat weinig eigenlijk :@
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_115206638
Oh gelukkig. Vroeg me al af hoe ik die 4e er af zou moeten krijgen. Hoewel groente en fruit heel goed gaat gelukkig. En hij drinkt ook gewoon water bij zijn hapjes.
pi_115206816
Je zult zien dat met brood en groente en fruit dat hij vanzelf wel gaat laten staan of dat je die 4e fles er qua tijd gewoon niet meer ingepropt krijgt en dat hij er helemaal niet naar taalt.
The way you rock'n'roll
pi_115206881
Die van ons heeft vandaag maar 3 en een beetje op. :@. Moet ik em echt niet nog een 4e aanbieden straks? Of gewoon als ie komt. Hoe moet dat morgen dan? Moet ik die van vannacht, eventueel dan, meetellen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Kuukske op 06-08-2012 22:20:59 ]
pi_115207003
450 cc dus. telfout, ik bedoel 650. Vandaag. Das zo weinig! Zeker met wat verhoging is vocht wel belangrijk toch?

[ Bericht 20% gewijzigd door Kuukske op 06-08-2012 22:20:40 ]
pi_115207113
Ik zou hem wel wakker maken voor een extra fles, zeker met koorts en wat zweten. Maar dat ben ik.
The way you rock'n'roll
  maandag 6 augustus 2012 @ 21:28:54 #104
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_115207220
ieder zn ding he dml ;) Ik zou t niet doen...Maarja dat ben ik :+
Lekker laten slapen. Wie weet tukt ie wel de hele nacht door.

Ik probeerde cristel ook wat eerder de fles te geven vanmiddag..nou niet dus. mevrouw dronk m gewoon niet op :{ eigenwijs is ze nu al :P
pi_115207379
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 21:27 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik zou hem wel wakker maken voor een extra fles, zeker met koorts en wat zweten. Maar dat ben ik.
Ja wel hè? Dat ben ik ook hoor.
pi_115207433
Ik zou , ok wakker maken. Hij is pas iets ouder dan 4 mnd toch?
*poef* nu is het weg
pi_115207570
Ja dan slaapt ie de hele nacht door wellicht. Maar een baby van vier maanden is niet altijd in staat om zelf dit soort dingen goed te reguleren. Zeker met ziek zijn niet.
The way you rock'n'roll
  maandag 6 augustus 2012 @ 21:42:14 #108
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_115208041
Oh Deepfreeze van zulke slaapjes kan ik tot nu toe alleen maar dromen ;) Rayen slaapt altijd maar max een uur van doorslapen heeft hij nog niet veel begrepen.
Gelukkig komt de verpleegkundige a.s. donderdag langs met de nodige tips hoop ik. Ik kan hem moeilijk "knock-out" slaan :9
Structuur hebben we naar mijn mening genoeg, dus we zullen zien.
Maar wel lastig als je Chris op moet halen dat Daan net zijn slaapje moet hebben.

Goh Bleie dat is inderdaad lastig, ik zou er ook een ontzettende hekel aan hebben om uit mijn slaap gehaald te worden.

Tinuviel uit ervaring kan ik zeggen dat het beter gaat. Rayen viel de eerste dag dat hij op het KDV was haast op mijn borsten aan en veel op die avond willen drinken.
Hij valt nog steeds aan als we thuis zijn ;) , maar niet meer zo erg. En ook niet vaker willen drinken in de avond.
Maar wennen blijft het nog steeds.
Als ik de keuze had zou ik het liefst een "thuisblijfmoeder" zijn :@ :+
En op je werk zou ik het gewoon uitleggen, goh die mannen weten toch ook wel iets, die leven niet meer in de jaren 30 of 40 of wat dan ook.
En als ze geen begrip hebben dan zijn het maar lompe boeren :o :Y :P
:* voor je volgende werkdagen :*
Rayen 2½ jaar!
  maandag 6 augustus 2012 @ 21:44:30 #109
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_115208163
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 21:27 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ja zou ik ook doen hoor.
Al is het ook maar voor mijn eigen gemoedsrust. En als die koorts heeft is vocht toch belangrijk.
Rayen 2½ jaar!
  maandag 6 augustus 2012 @ 21:47:58 #110
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_115208358
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 21:44 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Ja zou ik ook doen hoor.
Al is het ook maar voor mijn eigen gemoedsrust. En als die koorts heeft is vocht toch belangrijk.
+ 1

Succes :*
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_115208699
TJ, mijn ene baas heeft zelf 3 kids, dus die begrijpt dat wel. De rest van de mannen zijn deels nog best jong en hebben hooguit een vriendin. Maar wie weet, mijn ene collega heeft wel vrienden, die al kinderen hebben, dus die begrijpt het wel denk ik en degene met de vriendin ook schat ik. Ik ga het gewoon vertellen en eventueel vragen beantwoorden.
Ook fijn om te weten, dat het aanvallen op de borsten minder gaat worden. Nu ligt hij sinds kwart voor negen, na het drinken op een kussen op mijn schoot te slapen O+
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_115208779
Sterkte Kuuks, ik zou hem ook wakker maken denk ik :Y. Brr, wij moeten morgen voor prikjes.

Nanadu :o. Fijn dat er eindelijk een diagnose is, beterschap!

Tinuviel, wat rot dat je eerste dag zo is tegengevallen :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_115210722
Sterkte kuukske & ik zou hem ook wakker maken :*

Tinu :* !

Succes morgen phaidra

Vanavond uit eten geweest met n vriendin, S wilde geen flesje, dus toen ik thuis was heeft ze lekker bij me gedronken en voor ze op bed ging geknuffeld O+ handje pulkte lief aan m'n arm en dr hoofd op m'n borstkas O+
  maandag 6 augustus 2012 @ 22:48:48 #114
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_115212890
Heerlijk thuiskomen is dat O+
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_115215737
Na 6 weken en 3 dagen kom ik me ook maar eens melden met S.il. Vanmorgen voor het eerst naar het cb geweest, hij is mooi gemiddeld aangekomen, 1,5 kg en 5 cm gegroeid. S. kreeg ook prikjes (wel wat vroeg, maar de volgende afspraak is pas met 12 weken en dat is weer erg laat voor de eerste prik). M., zijn oudere broer, vond het maar niks, hij moest er zo van huilen, hij vond het zo zielig voor zijn kleine broertje. S. is prima in orde, heeft alleen een waterbreukje, maar daar was ik vorige week al voor naar de huisarts geweest.

Hier gaat alles zijn gangetje. Ik vind het wonderlijk hoeveel ik vergeten ben van M's eerste weken. Het huilen 's avonds en alleen maar rustig worden als hij bij je ligt, de knor en puf geluidjes, het intens gelukkig zijn met een speen en hem er dan per ongeluk uit meppen, het huiluurtje rond etenstijd. Maar ook het diep tevreden op je borst slapen, de speciale manier van uitrekken, het ontroerend scheel kijken etc.

Nanadu: ik hoop echt dat je je snel weer beter voelt, wat een maanden heb je achter de rug zeg.

Kuuks: ik zou hem ook wakker maken
pi_115226046
Df met Matthias gaat het redelijk. Zijn been heeft ie eigenlijk geen last meer van. Hij verveeld zich alleen wel heel erg en dat zorg voor veel huilbuien. Ook eet ie steeds minder omdat ie niks verbruikt. En juist nu zijn melkproducten zo belangrijk. Dus tis allemaal beetje zoeken. Gelukkig poept ie nog wel goed want dat stopt ook vaak bij deze kindjes. Maar we hebben 1 week gehad vandaag dus nog 2 te gaan.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 07:02:17 #117
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_115226267
Sterkte MeNicole!

Kuuks, hoe is het vannacht gegaan?

Hier is half 7 het nieuwe 8 uur. Toch jammer. Zeker als je vakantie hebt en toch al zo moe bent. Ach ja, het was ook te mooi om waar te zijn ;)
pi_115226344
Sterkte MeNicole, hopelijk gaat het snel beter met eten.

Kyara balen van de kortere nachten, zeker tijdens je vakantie.

Hier een nacht van 22.30 uur tot 6.30 uur. Volgens mij hadden wij het allebei hard nodig. Alleen mijn borsten konden er niet goed mee omgaan :D :(
Carpe Diem- Pluk de Dag
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 07:34:21 #119
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_115226424
Hier is half 7 ook al een hele tijd het nieuwe 8 uur, maar dan door mijn peuter :P. Gaaaaaaap. Ben nu wel echt superblij dat onze baby de laatste fles om 8 uur krijgt, dan kan ik tenminste vroeg m'n bed in duiken. Ik heb namelijk echt veel slaap nodig.

MeNicole, sterkte met je kleintje.... Nog 2 weken pfff. Het lijkt me echt zo moeilijk om zo weinig te kunnen doen voor hem. Behalve er gewoon zijn. Maar ik snap helemaal dat hij zich begint te vervelen. Ik hoop dat het met eten/poepen wel goed blijft gaan!

Kuuks, had ie nog lekker wat gedronken gisteravond? Ik zou hem ook wakker gemaakt hebben, hoor. Zeker met koorts idd :Y .

TJ ik ben benieuwd wat de vk nog voor tips heeft. Zo te horen zijn jullie op de goede weg! ^O^

O en mijn baby van bijna 6 maanden ( :o ) krijgt ook 4 flessen, hoor. Die vijfde is er pas net af, dus ik denk er voorlopig nog niet aan om naar 3 flessen te gaan. Lijkt me nog een beetje te vroeg. Hij doet het nu prima met z'n nieuwe schema. Nachtluiers zijn ook weer van goed niveau, gelukkig.

Nou, hij is wakker, dus ik maar ff een flesje maken.
pi_115226652
Tinu: ik heb er juist voor gekozen om heel open te zijn over dat ik kolfde niet alleen naar collega's, maar ook naar studenten. Beetje zendingsdrang ;) .

Bopda, wat klink je heerlijk verlifd, fijn dat t zo goed gaat!

Kuukske, hoe is t nu bij jullie?

Menicole, eet Maathias al groente? Dan zou je kunnen kijken naar groenten met veel calcium (broccoli bijv, dacht ik). Staar je dan ook niet blind op de melk, calcium daaruit wordt toch niet heel goed opgenomen.

Mijn ventje is al een week ontzettend aan t hoesten, dus ik wil toch maar met m naar de ha, maar onze eigen is op vakantie. Zal je altijd zien.
pi_115226709
Ja hij eet al groente. Is al bijna 11 maand he. Maar we moeten iedere keer kiezen uit zo'n lijst van het ziekenhuis qau eten dus heel vaak weinig keus. En warm eten was het eerste wat ie laat staan. Brood en fruit gaat nog redelijk. Flesvoeding wil ie ook niet meer. Dus elke kans op melkproducten word aangegrepen.
Vanmiddag word er als het goed is een nieuwe foto gemaakt. Als het goed is is er beetje nieuwe botvorming op te zien.
pi_115226714
Kuuks, hoe was de nacht?

Nicole, elke dag is weer eentje dichterbij de vrijheid ;) :*

Kyara, 4 flessen is niet raar toch? Daan had die ook nog tot bijna 7 maand. Alleen de max van opvolgmelk is 800cc, dus dat is dan even opletten als ze tussendoor honger hebben. Maar Daan heeft ook weleens 100cc extra gehad.. Hier dook Daan zo van 800 naar amper 500 in 2/3weken..

TJ, hier juist geen structuur, ik volg gewoon zijn aangeven al vanaf het begin. Daan regelt het zelf best aardig, hoogstens een beetje bijsturen zoals gisteren. Maar dan hou ik hem niet wakker tot hij omvalt hoor, dan is het een half uurtje rekken ofzo.. Gisteravond was hij om kwart voor 7 al moe. Dus ook in bed gelegd na een fles, terwijl het normaal we tegen half 8/8uur is. Maar nu was het vanochtend wel na 7 uur ipv 6.15..
Plan gelukt dus ;)
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 08:34:56 #123
250838 Fee-nix
pi_115226887
O DF, dat wist ik niet eens, dat de max van opvolgmelk 800 cc is. Maar goed dat die vijfde fles er hier net af is, dan.

Bodpa, helemaal over je post heen gelezen. :@ Welkom met S.il! Heel herkenbaar wat je schrijft. Ik vond het ook bizar dat ik zoveel was vergeten! En dat z'n grote broer de prikjes zo zielig vond.... awwwwww lief zeg! Fijn dat het verder zo goed gaat.

Wel/geen structuur is ook heel persoonlijk volgens mij, trouwens. Ik ben echt absoluut niet geschikt om geen structuur te hebben. Kan er niet tegen, word er alleen maar zenuwachtig van. Dus gelukkig heb ik baby's die het heel goed doen bij een vaste structuur :+ . Ik hou van voorspelbaarheid en ik heb dus ook echt nog geen een keer meegemaakt dat m'n kind zomaar tussendoor honger heeft. Met beide kids niet. Ze slapen, eten, spelen, worden moe en slapen dan weer tot de volgende voeding. En zijn zo erg tevreden. En ik ook :).
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 08:51:35 #124
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_115227109
Fijn dat die 4 flessen geen probleem zijn. Nichtje van me kreeg vorige maand al van het cb te horen dat ze naar 3 flessen kon. Kindje is 2 weken ouder dan Midas.
pi_115227326
Welkom bodpa! Herkenbaar verhaal en wat een O+ broer heeft S :)

Nicole, nog 2 weken.. Gerum... Als hij straks uit bed mag dan staat hij binnen no time op en loopt hij aan ;) Want hij heeft nu wel de tijd om eens rustig te bekijken hoe wij grote mensen dat doen :)
pi_115227361
Vannacht ging goed. Geen moment wakker geweest eigenlijk. Gisteren om 2300 nog even 200cc weggeklokt :D. En vanmorgen om een uurtje of 8 weer aan het ontbijt. Al laat ie daar steeds best veel van staan -O-.
pi_115227381
quote:
17s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 08:51 schreef Kyara het volgende:
Fijn dat die 4 flessen geen probleem zijn. Nichtje van me kreeg vorige maand al van het cb te horen dat ze naar 3 flessen kon. Kindje is 2 weken ouder dan Midas.
Die CB's roepen allemaal wat anders. Zelfs van hetzelfde CB krijg je ooit verschillende adviezen van verschillende personeelsleden.
Tegen CB knik je gewoon ja en amen en je doet daarna waar jij jezelf lekker bij voelt :)
Of je gaat de discussie aan dat ieder kind anders is, maar daar heeft niet iedereen zin in.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 09:14:58 #128
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_115227444
Dat vind ik ook het prettige aan ons cb. Er worden wat opties besproken en het wordt echt bij jou neergelegd van wat je er van oppikt.

Bodpa, welkom! Fijn dat het lekker gaat!

Goed dat Billy lekker geslapen heeft Kuuks
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 09:15:27 #129
250838 Fee-nix
pi_115227457
Mooi Kuuks!

Adviezen van CB zijn vaak idd heel tegenstrijdig. Zo belde ik toen onze kleinste er net was eens om te vragen wat nu het maximale aantal ml aan flesvoeding was dat hij mocht hebben. Ik er bij zeggen hoeveel hij toen woog... Zegt die muts (verpleegkundige was dat nog wel, he): o tegenwoordig berekenen we het niet meer aan de hand van gewicht hoor, we kijken alleen naar de leeftijd... :{ . Echt zoooo dom. Later vertelde ik het bij mijn bezoekje aan t CB en ze keken ook echt heel raar, konden het volgens mij bijna niet geloven :P.

Enne... wat betekent 'gerum' nou eigenlijk?! Ik zie het al vaker staan en ik heb echt geen idee :P.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 09:17:24 #130
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_115227501
volgens mij is dat Brabants Fee... en is het meer een uitroep. Maar ik ben geen brabo....
pi_115227622
gerum betekent eigenlijk zielig als je kleintje bijvoorbeeld valt. ach wat n gerum menneke is dat. sommige gebruiken het ook voor andere woorden die in de zelfde richting vallen. maar ikheb altijd vanuit thuis meegekregen dat gerum zielig betekent:) het is inderdaad brabants:)
pi_115227628
Gerum is mijn verbastering van:
Ochgerum oftewel "och arm" en betekend zoveel als zielig.
Brabants inderdaad.. Sorry!
pi_115227658
Kijk, Sam helpt mij mee om jullie Hollanders taalkundig op te voeden ;)
pi_115227715
haha:P verder heb ik niet veel brabants geleerd thuis ik ken wel veel woorden maar mocht het niet spreken. je hoort het natuurlijk wel dat ik uit brabant kom maar ik kan geen hele zinnen brabants praten dat klinkt niet:P kan inmiddels beter maastrichts dan brabants terwijl ik daar 18 jaar gewoond heb en hier maar een :P
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 09:28:45 #135
250838 Fee-nix
pi_115227725
Ahaaaa :D .
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 09:30:23 #136
348178 NotTheSame
pi_115227752
Mornings :O . Wij zijn ook weer terug op aarde ;) .

MeNicole, hopelijk vliegen die twee weken snel om. Wel rot dat Matthias zich zo verveeld.

Kuuks, fijn dat Billie toch nog goed geslapen heeft!

Bodpa & S.il welkom hier!

Hier merken we dat Draakje veel baat heeft bij de 3 R's. We zitten nu weer 2 dagen in het oude ritme en mevrouw slaapt beter en is overdag ook beter te genieten. Vannacht 13 uur geslapen met 2 onderbrekingen (23.30uur en 4.30uur) dus we gaan hopelijk weer de goede kant op.

Nirak, Brabanters zijn echt de taalpuristen pur sang :+ ^O^ !
pi_115227880
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 09:30 schreef NotTheSame het volgende:

Daarom ben ik ook spellchecker bij Games geworden :7.
pi_115228630
Ons cb schreef met 6 maand ook een mooi schema in het boekje(3flessen, fruit, warme hap, toetje). Leuk, maar hij at geen/amper vast voedsel, en wilde wel graag 4 flessen. 4 weken later heeft Daan het schema wel gehaald. Alleen de tijden anders.. Zolang het groeit..
De dames van het cb zeggen dat er ook wel bij. Kijk maar wat lukt, lukt het niet dan blijf je nog even op het oude schema zitten. Evt door de nr1 voeding wat langer te geven als je boven die 800cc blijft.

Ik ben iemand die het ook beter op structuur doet, maar Daan weigert gewoon mee te werken. Als ik de fv op mijn verzoek gaf, kwam hij net zo stug om zijn oude tijd voor de fles. Ook al had hij dan 2x200cc in anderhalf uur en kwam hij op 6 flessen, Dan is het een kwestie van toegeven, en wachten tot het beter gaat..
pi_115228788
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 09:30 schreef NotTheSame het volgende:
En niet alleen dat!
/insert "Brabant" van Guus :+
pi_115228820
Ik zit hier dus gewoon zonder baby, ik voel me alleen :(
Maarja, opa en oma genieten er nu maximaal van en ik kan het huis poetsen. Wel een anti climax na een gezellige avond stappen met mijn mevrouw..
pi_115228833
Goedemorgen!

MeNicole, eerste week is gelukkig alweer voorbij, nog 2.. Vervelend dat hij zich zo verveelt!

Onze kleine wilde niet gaan slapen vannacht, denk dat het rond middernacht was toen ze eindelijk sliep (rond 10 uur zijn we begonnen met op bed leggen), maar toen ze eindelijk sliep ging het wel goed, tot 06:15 en ze slaapt nu nog steeds. Van mij mag ze wel wakker worden, want stuwing :P

Zijn er trouwens tips om haar 'zelf' in slaap te laten vallen zonder haar te laten huilen? Ze valt nu bij ons op de borst en voor nu is dat prima, maar straks als ze naar mijn ouders of naar het KDV gaat, is dat toch lastig..
En we willen haar dus NIET wegleggen en laten huilen zodat ze overstuur en uitgeput in slaap valt :N
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_115229054
Marjolijntje, hoe oud is ze nu?
Gaat ze meteen huilen als je haar weg legt?
Misschien he, heel misschien, heeft ze dat gewoon heel even nodig om zelf in slaap te kunnen vallen. Ons mannetje huilt nog steeds heel even op als we hem in bed leggen. Dus mijn vraag is eigenlijk: hoe / wat heb je zelf al geprobeerd? Even uitgangspositie bepalen :)
Baby's moeten in ieder geval nog leren on zelf in slaap te vallen, dus het gaat komen hoor :)
pi_115229294
Ze is nu 8 weken oud. Ze gaat niet gelijk huilen, maar na een paar minuten wel en dan is ze ook echt overstuur. Ook als ze slaapt en we haar wegleggen wordt ze soms wakker en gaat ze ook gelijk huilen.
We hebben nog niet heel veel geprobeerd verder, weet ook niet goed hoe ik dat aan moet pakken.
En wat ik al zei, ze hoeft ook nog niet nu te doen, maar het is wel fijn als we nu kunnen beginnen met het oefenen met zelfstandig slapen :)
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 10:51:05 #144
348178 NotTheSame
pi_115229643
Marjolijntje, ik ben begonnen met haar in d'r bedje te leggen en dan langs het bedje te gaan zitten en dan troosten tot ze sliep. En dat duurde soms 2 uur. Maar langzaam maar zeker huilde ze korter en lag ze gewoon zonder huilen in bed, maar wel nog wakker. Toen ben ik m'n stoel steeds verder naar de deur gaan schuiven en gaan troosten met alleen m'n stem. En toen ik dus bij de deur zat en het goed ging ben ik achter de deur gaan staan en zo zijn we nu op het punt dat ik ze in bed leg, kusjekroel, welterustenliedje en ik kan gaan. Ze is dan wel nog wakker maar valt zelf in slaap.
Van huilend naar bed tot hoe het nu gaat duurde bij ons zo'n 3 weken.
pi_115232467
NTS doet een goed voorstel Marjolijn.
Rustig wennen. Als ze in de box bijvoorbeeld wel in slaap kan vallen dan zou je kunnen proberen, als eerste stap, om overdag haar in haar bedje te leggen en op haar kamertje te blijven rommelen (was opvouwen en wegleggen, doekje ergens overheen halen). Dat doe en dan tot ze slaapt en je komt terug net voordat je denkt dat ze wakker gaat worden. Zo geef je haar vertrouwen dat je er nog steeds bent. Als dat goed werkt kom je pas terug (en meteen) als ze je "roept". En zo bouw je dat steeds verder op zoals NTS zegt. Je komt er wel, het is een kwestie van uitproberen :) ik had 8 maanden geleden precies dezelfde vragen :)
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 13:31:51 #146
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_115235879
Hier ging het eigenlijk van het een op het andere moment goed. Maar de tips van NTS klinken wel goed.

voor degenen die niet meelurken in z&g: Midas krijgt niet 1 maar 2 broertjes/zusjes/combi (als alles goed blijft gaan natuurlijk)
pi_115236148
quote:
17s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:31 schreef Kyara het volgende:
Hier ging het eigenlijk van het een op het andere moment goed. Maar de tips van NTS klinken wel goed.

voor degenen die niet meelurken in z&g: Midas krijgt niet 1 maar 2 broertjes/zusjes/combi (als alles goed blijft gaan natuurlijk)
* Kuukske valt van stoel

WHOAH! Wat gaaf!
pi_115236299
Oeh Kyara, dat is spannend! Wel gaaf!

Marjolijn, dat van Nts klink als een vriendelijke manier. Voor sommige kids moet je ook wat "strenger" zijn, denk ik. Als we bij Daan bleven zitten, wordt het een leuk spelletje, maar slapen doet hij niet. Dan was het toch even laten brullen. Al duurde dat ook nooit lang. Hield met max 15 minuten wel op.. En ook niet elk slaapje..
pi_115236663
Van dit soort berichten gaan mijn eierstokken rammelen! Gefeliciteerd Kyara! Spannend hoor, een tweeling *O*
pi_115236710
kyara:O gefeliciteert joh! wat een nieuws!
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 13:49:06 #151
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_115236787
:o *O* *O* *O* Wow! Wat een fantastisch nieuws Kyara!
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 13:55:15 #152
250838 Fee-nix
pi_115237057
Kyaraaaaaaa wow, wat doe je nou! Een tweeling! *O* *O* *O* Gefeliciteerd!! En ik snap de schrik ook heel goed, hoor. Maar komt vast allemaal goed.

Die echo in Z&G O+ Rammellllllllllll

Had je trouwens helemaal niks door qua extra moe/misselijk? Dat is dan wel fijn!
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 14:06:16 #153
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_115237539
Wat een lieve en leuke reacties allemaal O+

Wel erg moe hoor. Maar dat weet ik ook aan het feit dat je nu natuurlijk ook de hele dag met een kleintje bezig bent.
pi_115237664
Gefeliciteerd Kyara met je tweeling en Midas met tweelingbroertje(s)/ zusje(s). Ben benieuwd of het broertjes/zusjes of allebei zijn. Gaaf!

Bleie, ben vandaag vrij, maar ga het morgen maar eerlijk tegen mijn collega's zeggen over het kolven.

L. was vandaag 2 uurtjes wennen op het kdv en dat ging goed: uurtje geslapen in de box op een voedingskussen en uurtje wakker.
Ik ga zo nog wat werk doen als meneer slaapt.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_115237726
Ik had je al gefeliciteerd in het z&g topic, maar ook hier nog een keertje! *O*
Jeetje van de ene verrassing val je in de andere!!!
Tralalalaaa
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 14:22:43 #156
348178 NotTheSame
pi_115238326
KYARA!!! Wat leuk zeg!!!
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 14:25:47 #157
250838 Fee-nix
pi_115238488
Ik wilde even gaan liggen... maar ben gelijk klaarwakker door Kyara's nieuws :D.

Daarom nu alvast even een kleine fotospam (haal het vanavond weer weg). Vrijdag mag ik echt los met de 6 mnd spam ;).

-weg-

* Fee-nix gaat nu toch echt even liggen, ondanks stuiteren wegens Kyara's prachtige echo.

[ Bericht 36% gewijzigd door Fee-nix op 07-08-2012 19:00:50 ]
pi_115238548
*O* kyara! een tweeling!!

gefeliciteerd! *O*

* Zoë23 gaat ook rammelen!

Ben wat zw.schaps kleding aan het verkopen enz en toen zei mijn vriend net; je bent echt niet van plan weer zwanger te worden he?
En toen ik zei; over 4 jaar wel.. schrok hij ervan! Hij wil niet veel leeftijdsverschil er tussen. Maargoed ik zit met mijn bekken -O-
SPOILER
maar mijn geklaag hoort eigenlijk niet in mijn jompel post! :@ *O*
pi_115238592
Fee wat een lieve foto O+
en je had echt geen plofkop hoor! maar je ziet er nu ook goed uit! :s)
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 14:30:04 #160
250838 Fee-nix
pi_115238654
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 14:28 schreef Zoë23 het volgende:
Fee wat een lieve foto O+
en je had echt geen plofkop hoor! maar je ziet er nu ook goed uit! :s)
Echt wellllll :Y . Maar bedankt ;). Zelf zie ik nu echt veel verschil. En zeker nu ik al ruim een maand 3 keer per week naar de sportschool ga :).
pi_115238724
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 14:30 schreef Fee-nix het volgende:

[..]

Echt wellllll :Y . Maar bedankt ;). Zelf zie ik nu echt veel verschil. En zeker nu ik al ruim een maand 3 keer per week naar de sportschool ga :).
Lekker is dat :) ! je haar is ook leuk zo trouwens
pi_115238914
He gadverdamme, zag een vies woord langskomen :P

Leuke foto Fee :) Bijna 6 maanden alweer. Waar blijft die tijd toch...
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 14:43:14 #163
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_115239132
Mooie foto Fee!

Ik was in alle commotie gewoon vergeten om Midas' eten uit de diepvries te halen :@ .... lang leve de potjes....
pi_115240020
Haha Kyara. Ach, zwangerschapsdementie in het kwadraat :P
pi_115240162
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 15:07 schreef Deepfreeze het volgende:
Haha Kyara. Ach, zwangerschapsdementie in het kwadraat :P
Heb je dan een extra excuus als je een tweeling krijgt? :P
Carpe Diem- Pluk de Dag
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 15:12:39 #166
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_115240219
Geen idee maar het is wel een handig excuus om achter de hand te houden :P
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 15:22:30 #167
30252 Soempie
Procreating
pi_115240569
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:55 schreef Fee-nix het volgende:
Kyaraaaaaaa wow, wat doe je nou! Een tweeling! *O* *O* *O* Gefeliciteerd!! En ik snap de schrik ook heel goed, hoor. Maar komt vast allemaal goed.

Die echo in Z&G O+ Rammellllllllllll

Had je trouwens helemaal niks door qua extra moe/misselijk? Dat is dan wel fijn!
Waaaaaaaaaaat?! :o Een tweeling! :D *O* Jeetje, Kyara, meis, je krijgt gewoon in een keer een groot gezin. O+ Ben je al wat bekomen van de schrik? :*

Fee, wat zie je er goed uit en wat een leuk mannetje heb je toch. O+
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 15:41:44 #168
250838 Fee-nix
pi_115241369
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 14:37 schreef Xanteh het volgende:
He gadverdamme, zag een vies woord langskomen :P
Laat me raden: 'sportschool' :P

Dank voor de complimentjes :). En Zoë ik vind m'n haar zelf ook honderd keer beter zo! Afknippen was een vlaag van zwangerschapswaanzin denk ik :P.

Soempie! :*
pi_115244054
Fee=nix: je ziet er inderdaad goed uit:) en ik vind toch ook wel dat je verschil ziet in wel of niet zwanger met betrekking tot je gezicht:) en alvast gefeliciteert met je kleine jonge!

Zoë: balen van de pijnen snachts ik weet nog hoe het was en hoop eerlijk gezegd niet meer dat dat ook weer terug komt me rug is al 10 keer zo erg als het was. Hopelijk kan de fysio misschien iets doen! ik vond toen slapen met het voedingskussen heel erg fijn die zul je vat een hebben misschien is dat een optie!

zo ik ben weer thuis met vermoeide peuter en een baby die van slag is. we hebben een klein speklapje:P ze volgt haar eigen lijntje dus verder is het prima:) is nu 59.7 cm en weegt 6310 gram prikjes hebben we weer gehad en ze viel naar een 10 minuutje krijsen als een blok inslaap. nu ligt ze onrustig in de wagen te spartelen haar hoofdje is niet voldoende meegegroeid dus dat gaan ze over een maandje kijken hoe het is gegaan anders fotos maken want dan zijn de fontanelles waarschijnlijk vastgegroeid.... dat is een groot probleem zei hij dus laten we maar hopen van niet!

en klaagpost!
SPOILER

[ Bericht 6% gewijzigd door Sam1993 op 07-08-2012 19:06:46 ]
pi_115244533
Fee-nix
:D gelukkig groeit het snel

Sam
Hoop dat het meevalt! Is nogal wat als de fontanellen al vast zitten..

Wat vervelend :( kan me voorstellen dat het allemaal niet handig is..
En een studieschuld daar zit niemand op te wachten.. Hoop dat het uiteindelijk mee valt en er niks ergs aan de hand is!

Ik ben benieuwd wat mijn fysio volgende week te zeggen heeft, het wordt alleen maar erger -O-
pi_115245183
Sam, fijn dat de kleine goed groeit! Mijn zus had dat trouwens ook met haar zoontje, dat de fontanellen te snel dichtgingen. Ze hebben bij hem toen onder narcose een mri-scan (of ct.-scan) gehad, maar uiteindelijk was er niets aan de hand.

Marjolijntje, wat vervelend dat Faye niet in haar bedje in slaap kan vallen. Laten huilen vind ik ook niet prettig, maar soms is het echt even nodig. Hier maak ik wel onderscheid tussen 2 huiltjes: beetje jengelig huilen -> laten liggen, echt overstuur -> redelijk snel eruit en troosten.

Wij zijn ook weer bij het CB geweest. De uk groeit heel goed, 4400 gram en 55 cm. Zijn lijntjes gaan nu harder omhoog dan strikt noodzakelijk *O* De eerste prikjes ook gehad, sneu hoor... Nu hopen dat hij er niet zoveel last van heeft.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_115245483
Sam vervelend met je rug en dat dat wellicht problemen geeft met je opleiding. Ik hoop van niet. En hopelijk dat de groei van je meisje verder wel goed gaat.

Zoë, vervelend van de pijn.

Phaidra, voor de goede groei *G*

Slaapje thuis was niet erg uitgebreid.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 17:15:46 #173
250838 Fee-nix
pi_115246395
Zoë wat naar toch dat het alleen maar erger wordt bij je...

Marjolijntje, ik ben het eens met Phaidra. Soms kom je niet onder een beetje huilen uit. Natuurlijk niet te lang of tot ze helemaal overstuur is, maar dat hoor je snel genoeg. Wat hier bij beide jongens heel goed heeft gewerkt: In bed leggen, aai over de bol, weggaan. Bij huilen na een paar minuutjes in bed troosten (ik aai dan altijd over het hoofdje tot de ademhaling weer rustig is. Verder zo min mogelijk zeggen, alleen 'sssssst' ofzo en eigenlijk ook geen oogcontact maken, hoewel ik dat soms niet kon vermijden ;) ), dan weer weg. Dit herhalen tot baby slaapt. In het begin moet je misschien 3 of 4 keer terug naar de kamer, maar dat wordt al minder en al heel snel vallen ze gewoon direct uit zichzelf in slaap. Tenminste, dat is mijn ervaring. Bij echt overstuur ga ik natuurlijk ook naar ze toe en je merkt snel genoeg of ze nog wel of niet in bed te troosten zijn. Als dat echt niet gaat, haalde ik ze bij wijze van uitzondering er uit. Bleven we even samen in hun (donkere) kamertje in de stoel zitten wiegen. Als hij dan weer helemaal tot rust was, ging hij weer in bed. Stug volhouden is vaak het toverwoord :P. En naar bed doen bij de eerste vermoeidheidssignalen helpt ook wel. Dus jengelig/in ogen wrijven/gapen: hup naar bed.

Phaidra goed gegroeid *O* .

Sam, klinkt naar van die fontanellen. Maar kan het niet gewoon een meetfout zijn? Hoofdje meten is altijd vrij lastig, als dat meetlint te hoog of te laag zit kun je rare uitslagen krijgen. Bij mijn oudste zeiden ze ook een keer dat z'n hoofd niet gegroeid was. Maar bij het volgende bezoek was alles prima, dus concludeerden ze dat de vorige een meetfout was.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 17:20:00 #174
250838 Fee-nix
pi_115246656
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 10:10 schreef Deepfreeze het volgende:.

Ik ben iemand die het ook beter op structuur doet, maar Daan weigert gewoon mee te werken. Als ik de fv op mijn verzoek gaf, kwam hij net zo stug om zijn oude tijd voor de fles. Ook al had hij dan 2x200cc in anderhalf uur en kwam hij op 6 flessen, Dan is het een kwestie van toegeven, en wachten tot het beter gaat..
Oja, hier wilde ik ook nog even op reageren :). Wat een eigenwijsje heb je dan ;). Maar bij mij is het ook wel een combi van mijn en zijn schema hoor. Het is niet dat ik iets willekeurigs kan bedenken en dat hij zich er dan maar aan houdt. Zo kwam hij echt altijd tijdens het eten toen hij nog wat kleiner was. Dus: wij wat eerder eten en een klein beetje rekken met z'n fles. En de rest van het 'schema' heb ik dan steeds een beetje om die fles heen gepland zeg maar. Dus hij heeft wel wat input :P. Ik denk ook dat als je iets gaat bedenken wat erg afwijkt van hoe je baby het zelf zou doen, dat het nooit gaat werken.
pi_115246746
Oh marjolijntje
Had erover heen gelezen.
Eerst voedde ik S ook in slaap,maar wat phaidra zegt er is wel verschil qua huiltjes.
En wat fee zegt ook, letten op de signalen.
S krijgt bijv wat rode waterige oogjes en jengelt wat, ze wil dan soms ook geen borst, dus dan leg ik haar na eventjes knuffelen in haar bedje. In het begin bleef ik boven was opvouwen oid zodat ik haar kon laten merken dat ik nog wel in de buurt was. En nu is dat eigenlijk al niet meer nodig.

En *O* voor de goede groeiers!
pi_115247433
dat mete gebeurd altijd door de zelfde en eig ook altijd wel op de zelfd eplek. hij zei ook dat het dat kon zijn maar dat het daarvoor te weinig gegroeid is om er zomaar van uit te gaan dat het alleen een meet fout is. verder maak ik me nog niet echt zorgen en hij zei ook dat het de volgende keer gewoon og eens even nagekeken word. toch is het naar en geen leuke dag.
pi_115247529
Hoeveel cm was de hoofdomtrek dan Sam?
pi_115247775
was nu 39.3 cm 4.5 week geleden was dat 38.8
pi_115247928
Ja dat is niet veel gegroeid nee..
Heb even gekeken, die van S was 19 juni 36,5cm en eind juli 46,5cm
pi_115248220
Bedankt voor jullie tips meiden! Faye slaapt nog bij ons in de kamer (en 's nachts in ons bed), voor nu zijn we aan het 'oefenen' met overdag in haar eigen bedje slapen. Ze is net na het voeden bij mij gelijk in slaap gevallen en we hebben haar net weggelegd, het is al heel wat dat dat goed gaat ;) In de box zelf in slaap vallen doet ze helemaal niet. Sowieso ligt ze er volgens mij niet graag, na een kwartiertje is het huilen.
We gaan nu proberen om haar in bed te leggen als ze laat zien dat ze moe is en kijken of ze dan wil slapen :) Faye slaapt ook op haar buik, dan slaapt ze beter / langer. Maar heb het idee dat ze op haar buik liggen als ze wakker is niet fijn vind. Anders misschien op haar rug in slaap laten vallen en dan omdraaien?

Kyara, twee! Wat gaaf O+ *O*

Sam, ik hoop dat haar hoofdje goed mee gaat groeien!
pi_115248568
Ike, even een paar uur weggeweest en ik mis gewoon het nieuws van de eeuw! Kyara! Wat spannend zeg! Van harte meid, ik hoop dat alles heel goed mag blijven gaan O+

en nu ga ik eerst eens even naar et zwangerschap en geboorte topic om echospam te zien :)
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 18:20:54 #182
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_115249408
Kyara wat een leuk nieuws!!!!!!! Gefeliciteerd!!!!!!!!

Marjolijntjr ik denk toch dat je een beetje huilen moet verdragen. Haha zeg ik die dat ook helemaal niet kan/kon.
Maar Rayen viel ook na de borst in slaap en liet zich slapend wegleggen, Makkelijk vond ik op dat moment maar opeen gegeven moment werkt dat niet meer.
Hij is nu 8 maanden en in slaap voeden werkt al een tijd niet meer.
dus ik zou er op korte termijn wat aan proberen te doen en niet in de "valkuil" lopen wat wij dus hebben gedaan ;)
Rayen 2½ jaar!
pi_115249940
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 16:41 schreef Sam1993 het volgende:
Kuukske: je ziet er inderdaad goed uit:) en ik vind toch ook wel dat je verschil ziet in wel of niet zwanger met betrekking tot je gezicht:) en alvast gefeliciteertd met je kleine jonge!
Ehh.. Je hebt het over Fee.
pi_115251434
sorry!
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 19:20:39 #185
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_115252485
Goh vergeet ik Sam helemaal, ik ga voor jullie duimen dat het een tijdelijk achterstand is van de groei.
Rayen 2½ jaar!
pi_115252878
Kyara is het trouwens een eeneiige of een tweeeige tweeling?

Sam, weet jij hoeveel de groei zou moeten zijn. Ik heb even de waardes van L. opgezocht en die was bij de laatste meting 39,7 en met 2 maanden 38, dus hij is 1,7 cm gegroeid en de jouwe 1cm.

Marjolijntje wat bij ons een goed begin was om te doen als je dat hebt is in de box in/op het voedingskussen te leggen, dat geeft meer geborgenheid. Je kunt ook een dekentje oprollen en in een u-vorm neerleggen.
Kun je het huilen niet herkennen als last van een boertje/krampjes oid?

TJ, ik kan de mijne nu al vaak niet meer slapend wegleggen, zelfs als ik hem net heb gevoed.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_115255716
Faye werd net jengelig en we hebben haar op bed gelegd, op het verschoningskussen waar ze 's nachts ook slaapt en mn vriend is erbij gaan zitten. Muziekje van de babyfoon aan, went ze daar ook gelijk aan. Toen kreeg ze een krampjes aanval en was het brullen, dus troosten, wel op bed. Toen ze stil was terug gelegd en werd ze rustig toen ze sabbelde op de vinger van mn vriend. Wisselen van vinger naar speen was weer even piepen, maar nu slaapt ze, zonder echt hard huilen (op de krampjes na) Onze kleine grote meid O+

En even iets anders, onder een spoiler, want een klaar/dagboek post.
SPOILER
pi_115255774
Sam, hopelijk is het volgende maand beter!
Een kennis haar jochie is uiteindelijk geopereerd, maar het jochie heeft er verder geen last van, ontwikkeld zich ook goed. Maar hopelijk komt het niet zover..

Daan slapend wegleggen gaat overdag niet vaak goed. Maar in de nacht kun je wel wat met hem uitspoken. Laatst zelfs zijn pyjamabroek aangetrokken in zijn slaapzak. En bijna standaard rechtleggen, omdat weer een ledemaat of 2 buiten boord hangt :D
pi_115257429
Sam, hoop dat bet een verkeerde meting was.. Ik duim met je mee :*

en Marjolijn, je kunt je kindje het beste niet op een voedingskussen laten slapen.. Dat ding is van plastic en ademt totaal niet... Ik begrijp dat ze tussen jullie in slaapt nu?
Samen slapen kan heel goed, maar beter anders dan op een voedingskussen.. Ben je in de gelegenheid een wiegje ofzo aan je eigen bed aan te laten sluiten? Dan is ze toch bij jullie maar ook apart :) dat is een kleinere stap dan van tussen jullie in naar haar eigen kamer alleen in een bedje..
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 20:59:20 #190
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_115257875
Marjoleintje, ik herken je gevoel wel. Heb dat ook een tijdje gehad. Het gemis van een kraamperiode en alles wat daar bij hoort. We hebben ook amper foto's van de 1e week. Maar je kunt de tijd niet meer terugdraaien. Probeer minder terug te kijken en genieten van het hier en het nu. :*

Fijn dat het goed is gegaan om haar in haar eigen bedje te laten slapen!

Sam, hopelijk gaat het goed met het hoofdje en klopt de meting gewoon niet.

Wij hebben Midas ook wel even laten huilen in het begin. Maar wel pas toen we goed zijn huiltjes konden onderscheiden (jengelen of echt huilen). Bij de 1e steeds wat langer gewacht met naar hem toe gaan (en in het begin stond ik dan echt voor zijn deur te wachten). Bij echt huilen meteen naar hem toe. Nu eigenlijk nog steeds zo. Al kletst hij nu een stuk meer.

Tinu, waarschijnlijk 2-eiig want ze hebben allebei hun eigen hokje. Maar ik weet er verder eigenlijk nog zo weinig van. Geloof dat ze ook moeten bekijken of ze een placenta delen of niet en zo. Moet me er echt weer helemaal in verdiepen. We dachten een bekend traject in te gaan en het er even bij te doen maar nu is alles weer helemaal nieuw.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 21:02:35 #191
250838 Fee-nix
pi_115258085
Kyaraaaaaaa ik heb namen bedacht :D. Ga kijken, ga kijken! :P. (Heeeeeeel lang over gedaan. Ben nu een uur te laat voor baby's laatste fles :@ haha. Ga hem gauw geven!)
pi_115258088
Marjolijntje
:* heel begrijpelijk dat je het liever anders had gezien

Vanavond ben ik weggeweest en m'n vriend heeft dr zelf op bed kunnen brengen, geen mamahonger & ze slaapt heerlijk! Ook wel een fijn gevoel dat ik wel eventjes weg kan. Natuurlijk is het ook fijn als ze me nodig heeft enzo maar dan voel ik me wel wat schuldig :@.
Nu alweer zin in de voeding van 22/23uur O+
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 21:10:25 #193
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_115258511
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 21:02 schreef Fee-nix het volgende:
Kyaraaaaaaa ik heb namen bedacht :D. Ga kijken, ga kijken! :P. (Heeeeeeel lang over gedaan. Ben nu een uur te laat voor baby's laatste fles :@ haha. Ga hem gauw geven!)
O+
pi_115258886
Hoe hard groeien baby voetjes? Ik heb 3 weken geleden baby paws besteld en vandaag binnen gekregen (ivm vakantie). Ik dacht nog, ik neem maat 3, dat is meer dan 1cm te groot, maar dan kunnen ze net wat langer mee... En nu ik zijn voetjes erop heb gezet heeft hij nog geen halve cm speelruimte! Ze passen precies (te precies zeg maar :( )..
Dus maar omruilen voor maat 4, morgen even regelen..
pi_115259622
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 20:20 schreef Marjolijntje het volgende:
Faye werd net jengelig en we hebben haar op bed gelegd, op het verschoningskussen waar ze 's nachts ook slaapt en mn vriend is erbij gaan zitten. Muziekje van de babyfoon aan, went ze daar ook gelijk aan. Toen kreeg ze een krampjes aanval en was het brullen, dus troosten, wel op bed. Toen ze stil was terug gelegd en werd ze rustig toen ze sabbelde op de vinger van mn vriend. Wisselen van vinger naar speen was weer even piepen, maar nu slaapt ze, zonder echt hard huilen (op de krampjes na) Onze kleine grote meid O+

En even iets anders, onder een spoiler, want een klaar/dagboek post.
SPOILER
Fijn dat het slapen al beter ging.

En je spoiler, dat is naar ;(. En ook wel herkenbaar. Ik ben heel blij dat ik de bv heb doorgezet, maar de eerste weken hebben wel een grijze rand. Al die onzekerheid en zorgen... Ik geniet nu ook 'bewuster' ofzo. Knuffel voor jou :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_115260333
Sam: vervelend van die meting, en van je rug. Hopelijk loopt het allebei met een sisser af!

Marjolijntje: fijn dat Faye zo goed ging slapen! Ik heb T ook lang in slaap gevoed, vooral 's avonds (overdag ging hij wel zelf slapen). En nu gebeurt het nog weleens. Ik heb besloten er niet zo'n punt van te maken. Hij kan ook zelf in slaap vallen, dus ik vind het prima zo. Maar hij ging nooit zó hard brullen hoor, als ik hem in bed legde.

En heel begrijpelijk dat je baalt van die eerste periode!
pi_115261139
Ik heb nog steeds verdriet als ik aan de eerste periode van ean denk en dat is toch al ruim een jaar geleden. Maat probeer toch te genieten Van alle momenten.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 21:56:26 #198
250838 Fee-nix
pi_115261478
Marjolijntje een vervelende kraamperiode is ook gewoon k*t. Bij onze oudste was dat echt een dramaperiode (er achter komen dat hij geen schildklier had, ziekenhuisopname omdat hij niet wilde drinken, het trauma vd bevalling en nog wat andere, kleinere dingetjes) en ik vond het ook vreselijk achteraf.

Nu bij onze jongste had ik op zich een kraamperiode zonder problemen, maar ik vond het nog steeds geen fijne periode. En op een of andere wazige manier kan ik nu de eerste kraamperiode ook beter accepteren. Zo van 'een kraamperiode is gewoon niet mijn ding'. Al die hormonen, dat onzekere, ik voel me gewoon heel rot dan.

En achteraf (omdat ik anderen hoor over die roze wolk) ga ik dan ook wel eens denken 'ik mis mijn kleine baby', maar als ik heel eerlijk terug denk, mis ik die periode helemaal niet en vind ik het nu zoveel leuker. Wat wil ik hier nou mee zeggen. Ik weet het niet meer zo goed :P.

Nouja, t is misschien een schrale troost, maar weet dat er zoveel moeders zijn die in die eerste periode geen roze wolk ervaren. Misschien had jij daar wel op gezeten als alles perfect was gegaan, maar misschien ook niet. Misschien mis je meer het idee van een kraamperiode zoals je die voor je zag toen je nog zwanger was? (Of is dat te ver gezocht?) Ik moet dat in ieder geval zelf steeds heel erg voor ogen houden als ik terug denk aan mijn bevallingen. Ik vind het verschrikkelijk dat ik twee keer een keizersnede heb gehad, kan er nu nog om janken af en toe. Maar ik heb geen idee hoe een 'normale' bevalling bij mij gegaan zou zijn. Misschien was dat wel net zo mooi als in mijn fantasie, misschien was het wel erger dan de keizersnee. Dus ik mis meer het 'idee' van mijn bevalling zoals ik die in mijn hoofd had tijdens de zwangerschap. En ik kan wel voor eeuwig het 'wat als'-spelletje spelen, maar daar schiet ik niks mee op. Het is gegaan zoals het is gegaan.

En wat betreft dat ze nu al zo veranderd is: :Y . Dat blijft zo snel gaan! En bij iedere nieuwe fase komt bij mij dat gevoel van 'had ik maar meer genoten van dat en dat' wel even om de hoek kijken. Hoort denk ik wel bij het moederschap. Het is een proces van continu loslaten en aanpassen.

Tuurlijk zeg ik dit nu allemaal heel stoer, maar ik weet heel goed dat het een rotgevoel blijft hoor. Probeer gewoon steeds te relativeren en af en toe even te janken ;). Dan wordt het gevoel (denk ik, hoop ik) steeds een stukje minder.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 22:04:13 #199
250838 Fee-nix
pi_115262015
O en praat erover met je lief. Schrijf het (in detail) van je af. Dat helpt allebei.
pi_115263177
Jullie zijn lief O+
Mja, ik had liever iets minder zorgen gehad, achteraf gezien was Faye toen gewoon heel ziek en heb ik dat zelf pas door gehad nadat ze naar het ziekenhuis was geweest. Borst weigeren, die sufheid, het fulltime kolven (wat ik met liefde voor haar gedaan heb hoor!), het ziekenhuis (en met de bus er naartoe, terwijl ik amper kon lopen door zere hechtingen..), die lamp die niet aan stond, het CB wat moeilijk deed over haar gewicht/het aankomen.. Na 2,5e week begon het eindelijk iets zorgelozer te worden, ik heb echt helemaal niet kunnen genieten van die eerste weken. En echt, ik was enorm blij en gelukkig met mijn meisje (en nog steeds!) maar als ik naar haar keek, dan waren er altijd zorgen bij. En ik waardeer het daardoor alleen maar meer dat het nu goed gaat hoor, maar ik begin nu pas te merken hoeveel impact het eigenlijk gehad heeft..
Nouja, emo geblaat, sorry. Ik ga het eens allemaal opschrijven voor mezelf. En even kijken wat ik er daarna mee doe.

Faye slaapt nog steeds! Ze is net wel even wakker geweest, want speentje kwijt, dus terug knuffelen en nu slaapt ze verder :) We zijn ook bezig om haar terug in haar wiegje te laten slapen, maar kleine stapjes tegelijk.
Stiekem hoop ik dat ze zo wakker wordt voor de laatste voeding vandaag, kunnen wij ook naar bed. En anders voeden op mijn verzoek hoor ;)
  † In Memoriam † dinsdag 7 augustus 2012 @ 22:20:09 #201
309370 Nanadu
pi_115263183
Sorry weer ego post en weet niet hoe je op telefoon spoiler doet, maar moet het even kwijt.

Ik begon mij gisterenavond laat steeds beroerder te voelen. Temp was 40 en zo misselijk, dus wij naar huisartsen post, vond hij mij er niet ziek genoeg uitzien! Kreeg dus alleen zetpil tegen misselijkheid en die hielp wel, maar dat is natuurlijk bijverschijnsel. Vanochtend gebeld. Vandaag loop van de ochtend steeds meer pijn en weer 40 graden, dus huisarts gebeld en die heeft mij doorgestuurd naar eerste hulp. Allerlei onderzoeken gehad en blijkt dat deze agressieve niet reageerde antibiotica. Ben nu opgenomen om te kijken of andere antibiotica wel werkt en omdat ze mij er zo verzwakt uit vinden zien. Verder zijn ook leverwaarden afwijkend en daar krijg ik morgen verder onderzoek voor. Ik snap dat het voor mij allemaal moet, maar ik vind het zo erg voor de kinderen. Kan al paar dagen niet voor bram zorgen door de pijn en hoe ik mij voel en dit wordt nu nog langer, mijn hart breekt echt. Ook voor mijn dochter vind ik het erg.

Ik zal de komende dagen alleen meelezen, zodat ik dit topic niet vervuil met mijn gezondheid.
pi_115263334
Oh, jeetje, Nanadu! Wat een ellende meid :* Je zorgt wel voor Bram doordat je nu voor jezelf kiest. Bram heeft niks aan een zieke mama! Ik hoop dat je snel op knapt hoor, en schrijf lekker van je af hier als je daar behoefte aan hebt!
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 22:37:50 #203
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_115264460
Nanadu, wat naar, je klinkt ontzettend beroerd. Kunnen die leverwaardes wijzen op een zwangerschapsvergiftiging? Hoop het niet natuurlijk!

Sterkte!!! :*

Fee, wat goed omschreven... Mijn meiske heeft door vroeggeboorte haar eerste twee weken (zonder ons!) in het ziekenhuis doorgebracht. Echt ontzettend naar natuurlijk, hoop zo erg dat het dit keer redelijk à terme komt en dat ik thuis m'n kraamtijd kan doorbrengen. Maar uiteindelijk gaat het daar natuurlijk helemaal niet om. Ons meisje is gezond en dat is het enige belangrijke...
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_115264966
Oh my Kyara :o van harte :*

veel sterkte nanadu!
pi_115265337
Nanadu :*
Laat die spoiler vooral weg en laat ons weten hoe het met je gaat. Heftig hoor! Veel sterkte O+
pi_115277393
Nanadu, wat heftig zeg. Post maar zoveel je wilt in dit topic als je daar behoefte aan hebt. Heel veel sterkte!!
pi_115277485
Nanadu, jeetje. Ik wens je heel veel beterschap en dat je maar gauw gezond wordt.
Ik had dus zo'n periode tijdens mijn zwangerschap. Je moet het echt zo bekijken, dat je niet alleen voor jezelf gezond wordt, maar ook voor je familie. Ook al betekent dat dat ze je nu even moeten missen, dan hebben ze daar later gewoon een gezonde mama voor terug, dat is het belangrijkste!

Marjolijntje, kan me voorstellen, dat het een moeilijke ervaring is om geen fijne kraamperiode te hebben. Ik hoop dat je het door het schrijven een beetje van je af kon zetten.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_115277492
Jeetje Nanadu wat heftig. Hou je ons wel op de hoogte? Sterkte meid :*
  woensdag 8 augustus 2012 @ 07:48:49 #209
348178 NotTheSame
pi_115277608
Nanadu sterkte en beterschap meis :*!
pi_115277671
Oh Nanadu.. Jeetje wat heftig.. Hopelijk slaat alles snel goed aan en kan je weer opknappen :*
En laat ons weten hoe het met je gaat. Als je je niet prettig voelt in dit topic erover te posten dan kan je ook posten in 'Hoe gaat het met..', maar houdt ons op de hoogte in hoeverre dat gaat. We zijn allen zeer met je begaan en wensen je het allerbeste.

En ik weet dat het heeeeeel moeilijk is de verzorging voor je kindjes uit handen te moeten geven (ik ben zelf beide kraamperiodes behoorlijk ziek geweest, beide keren trombose, leverproblemen en de laatste keer een borstabces. De meesten hier weten dat, ik heb van iedereen hier ook altijd veel steun mogen ontvangen). Maar jij moet nu even voor jezelf zorgen. Zorgen dat je beter wordt. Sterkte!! Het komt goed :*
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  † In Memoriam † woensdag 8 augustus 2012 @ 08:13:07 #211
309370 Nanadu
pi_115277764
Heel erg bedankt voor alle lieve berichtjes!
Antibiotica lijkt aan te slaan, koorts vannacht gezakt tot 38, ben benieuwd wat het straks is tijdens controle
pi_115277772
Heel veel sterkte Nanadu! Wat moeilijk om nu de verzorging van je kinderen volledig uit handen te moeten geven ;(. Hopelijk voel je je gauw beter :*.

Mijn mini had vannacht koorts na de prikjes. Na een paracetamolletje ging het gelukkig snel beter. Net nog wel wat verhoging, nog even in de gaten houden.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_115277799
Nanadu :*. Veel sterkte vrouwke.

Hier over naar vier flessen so it seems! *O*. Mannetje was vannacht wel een paar keer wakker, speentje gegeven en sliep weer verder. Zelf lag ik dus ook al lekker vroeg in bed. Dat voelde wel hemels na avonden tot 23.00 uur :@.
pi_115277879
nanadu heel veel sterkte ik hoop dat je snel weer opknapt.
  woensdag 8 augustus 2012 @ 08:34:17 #215
250838 Fee-nix
pi_115277935
Nanadu jakkes wat naar. Heel veel sterkte.

Kuuks, fijn he lekker vroeg naar bed!
pi_115279334
Nanadu sterkte! :* en vooral blijven posten over je gezondheid als je 't kwijt wilt! Fijn dat de antibiotica aan slaat
  woensdag 8 augustus 2012 @ 10:13:47 #217
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_115279727
Nanadu, sterkte en beterschap! Hopenlijk slaat de antibiotica nu wel goed aan!

En misschien gelijk een wijze les, ALTIJD luisteren naar je eigen gevoel. Je moet echt voor jezelf opkomen bij dokters/ziekenhuizen.... :{

Kuukske, fijn dat je zo'n goede nacht had! Lekker he, een keer lang slapen ;)

praatje over mn vader;
SPOILER
pi_115280309
PE, jij ook sterkte :*
Hier ook een pa met hartklachten, nu weer onder controle maar ik weet nog dat het toen slopende tijden waren..
pi_115281510
Nanadu fijn om te horen, dat de koorts gezakt is. Wij leven echt met je mee!

Phaidra, gelukkig ging de koorts met de paracetamol snel weer weg.

Kuuks fijn *O* zo'n vroege nacht. *O*

PE, jij ook sterkte. Hoop dat het snel beter gaat met je pa en dat je hem vandaag nog kunt zien.

Heb vanochtend met mijn collega's gesproken. Mijn collega, die vrienden heeft, die zelf kinderen hebben zei, dat hij het al wist, omdat hij mijn kolfspullen had zien liggen in de keuken. Dat was denk ik echter nadat hij gisteren een opmerking had gemaakt. Naja nu weten degene het, die er vandaag zijn en tegen de rest zeg ik het nog wel. Dat lucht wel op!
En mijn baby is vandaag gewoon al 4 uurtjes op het kdv en krijgt daar ook mijn melk uit een fles. Ik ben erg benieuwd hoe dat gaat. :)
Carpe Diem- Pluk de Dag
  woensdag 8 augustus 2012 @ 11:35:29 #220
348178 NotTheSame
pi_115282208
Tinu, fijn dat je collega's het goed oppikken!
Ik moet eerlijk zijn, mijn mannelijke conculega's bij mijn hobby nemen het ook gewoon voor kennis aan. Ze weten alleen: Deur van de camper op slot? Dan ben ik aan het kolven of voeden dus waag het niet om me te storen }) .

Ik heb net per ongeluk mijn mini een framboos aangeboden... De lijst van Kleintjes geeft eigenlijk aan dat ze die pas vanaf 12 maanden kan eten :@ . Gofferdegofferde. We zullen het zien wat er gaat gebeuren...

Iemand trouwens ervaring met No-ad zonnebrandcreme voor baby's (Kruidvat)? Draakje reageert nogal heftig (rode plekken) op de Garnier Resisto en nou zoek ik iets wat hypoallergeen is.
pi_115282589
Tinu, mooi dat deze collega's het zo oppikken!

Nanadu, vanaf nu de goede kant op dan!

Nts, ik wist ook niet dat framboos niet mocht. Geloof dat Daan dat ook al heeft geproefd een paar weken terug, vers uit de tuin. Geen reactie gezien, maar nu maar even niet meer dan..

PE, sterkte voor je vader.
pi_115284166
4Nts, Lisa reageerd hier ook heftig op bepaalde zonnebrandcreme's heb nu een hypoallergenean L'ORÉAL olar expertise if factor 50. Er staat wel op voor kids inplaats va voor baby's volgen het cb en de kruidvat maakte dat niet uit als het maar factor 50 was:) hier reageert ze ook niet op.

Hij is wel enorm duur 20 euro:X heb hem zelf toen in een actie gekocht toen was hij de helft. Het is wel de beste die ze hebben qua hypoallergeen spul.

Pe, balen van je vader:(

Nanadu, hopelijk knap je snel weer op!

Marjolijntje, Je gevoel ken ik ook maar al te goed en heb het er ook vrij moeilijk mee. ik praat veel met me vriend erover hopelijk werkt dat bij jou ook!
pi_115286688
Nanadu, alweer controle gehad? Hoop dat het weer beter gaat :)
pi_115286702
PE sterkte voor je vader :*

Dat rozewolk gevoel na de bevalling,
Kan me voorstellen dat het super rot is als je kleintje ziek is of in het ziekenhuis moet blijven.
Ik kon in de 1e weken niets zelf en heb ook veel gehuild omdat ik haar in bad wilde doen, wassen en verschonen.. Maar dat niet kon. Ik hoorde de kraamhulp tegen S praten of ik hoorde S huilen en ik lag op bed.. Voelde echt heel rot.
Een roze wolk is het niet, maar alles ging goed met S en dat is natuurlijk heel anders, dan als het slecht gaat met je kindje.. Die zorgen.

Mensen zeiden wel vooraf: oh genieten je kraamtijd in lente/zomer lekker wandelen etc. Maar dat kan ik nog steeds na 3maanden niet.

Zwangerschap & kraamtijd is volgens mij best vaak anders dan mensen vooraf denken, gelukkig gaat het ook vaak goed!
  woensdag 8 augustus 2012 @ 14:19:48 #225
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_115288320
Wat mij enorm hielp; ook eerlijk zijn tegen die mensen die het allemaal als het perfecte plaatje zien/ die roze wolk.
Mensen vroegen mij ook regelmatig of Liene een tevreden kindje was..... en ik antwoordde ook gewoon eerlijk dat dat niet het geval was en ze grotendeels de hele dag huilde en erg onrustig was.
En roze wolk, no way, ik was jaloers dat T smorgens naar zijn werk mocht en ik de hele dag thuis zat met een ontroostbaar kindje (EN een peuter in de peuterpuberteit.).
pi_115288590
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 14:19 schreef Beessie-Jen het volgende:
Wat mij enorm hielp; ook eerlijk zijn tegen die mensen die het allemaal als het perfecte plaatje zien/ die roze wolk.
Mensen vroegen mij ook regelmatig of Liene een tevreden kindje was..... en ik antwoordde ook gewoon eerlijk dat dat niet het geval was en ze grotendeels de hele dag huilde en erg onrustig was.
En roze wolk, no way, ik was jaloers dat T smorgens naar zijn werk mocht en ik de hele dag thuis zat met een ontroostbaar kindje (EN een peuter in de peuterpuberteit.).
Ja precies. Hetzelfde als wat je lichaam allemaal door maakt tijdens en na de zwangerschap. Eerder was ik wel geneigd om te zeggen dat het goed gaat enz, maar nu ben ik gewoon eerlijk.

Vanmorgen ook, ik zou op visite bij familie, zeggen ze; komen vriend+baby niet mee? Heb toen verteld dat ik gewoon even wilde kletsen maar als ze graag vriend+baby ook wilden zien dat het ook prima was.
En dus ben ik veel bezig geweest met S (hongerig, moe, huilerig) en toen kwam ze er wel op terug van ja, je kunt soms niet echt meer kletsen nee. Je bent nu eenmaal met een baby bezig als ze wakker is.
pi_115288592
Nja, roze wolk had nou hier ook niet perse gehoeven hoor, maar gewoon iets minder zorgen / stress had wel heel fijn geweest. Ik had heel graag iets meer rust gehad in mijn kraamweek, vooral mentaal.
Ik kon niet naar Faye kijken zonder me heel erg druk te maken om alles en dat is iets wat nu pijn doet. Ik kan nu met haar knuffelen en daar volledig van genieten. In de kraamweek (of nouja, totdat ze terug was op haar geboortegewicht 2,5e week later) kon dat niet.
pi_115288772
Vooral bij mijn oudste dochter kwam het als een ware schok voor me datje het als kraamvrouw zo lichamelijk zwaar kon hebben en ziek kon worden na je bevalling vanwege de zwangerschap. Daar was ik totaal niet op berekend.

Dat onze oudste nonstop huilde was niet echt een issue voor me (natuurlijk vond ik dat pittig en niet leuk, maar we dealde ermee. In de draagdoek was ze rustig).

Maar ik heb me een jaar lang echt lichamelijk zwaar k*t gevoeld, ben veel te snel weer gaan werken toen.
Ik had pas een 'roze wolk' nadat ze 8 maanden was ofzo.

Deze keer hoopte we op een betere begintijd maar werd nog erger dan de vorige :') maar toch heb ik het niet zo ervaren. Ik wist nu dat het daarna ook nog slecht kan gaan. We waren er op voorbereid een soort van.
pi_115289223
Marjolijntje
Is ook heel logisch dat je dat wilt! Zorgen maken over je baby / kindje zijn volgens mij wel de zwaarste zorgen. Je wilt dat alles goed gaat O+

Ik denk dat veel mensen mentaal,lichamelijk of hoe dan ook, ieder hun eigen problemen hebben na de bevalling.
pi_115289635
Zoe dat bedoel ik. Maar het kan echt als een klap komen, dat je er niet op berekend bent. Dat is gewoon naar. En dat kost tijd om te verwerken.
Geef het tijd Marjolijntje :*
pi_115290109
Inderdaad Wickie, het kan echt koud op je dak komen. Ik had er ook totaal geen rekening mee gehouden dat je ook wel eens zonder kind naar huis zou moeten. Tenminste, niet als je bevalt met > 40 weken.

Wat dat betreft is de kans groot dat het ook deze keer geen roze-wolk kraamtijd wordt.
pi_115292436
Nanadu: fijn dat het alweer ietsje beter gaat! Hopelijk blijft het zo gaan, en knap je zelf weer op.

PE: sterkte met je vader! Mijn vader is een jaar of 6 geleden gedotterd, en dat viel me enorm mee, maar leuk is anders.

Tinu: goed van je dat je eerlijk geweest bent, en fijn dat ze het goed oppikken. Gaat het tot nu toe met L goed op de crèche?

Ik had bij mijn oudste ook geen geweldige kraamweek, maar dat was omdat ik moest herstellen van een totaalruptuur en een katheter had. Daar was ik ook totaal niet op voorbereid, dat dat zou kunnen. Gelukkig ging het met mijn meiske geweldig, en hadden we een fantastische kraamhulp. (Ik moet er niet aan denken dat ik toen de kraamhulpen had gehad die ik nu had zeg, pffff.)
pi_115292895
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 14:19 schreef Beessie-Jen het volgende:
Hoe gaat het nu eigenlijk met Liene op dat gebied? Ik lees hier niet mee, maar denk er regelmatig aan. Zitten jullie inmiddels in rustiger vaarwater?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 8 augustus 2012 @ 17:00:19 #234
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_115295679
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 16:05 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Hoe gaat het nu eigenlijk met Liene op dat gebied? Ik lees hier niet mee, maar denk er regelmatig aan. Zitten jullie inmiddels in rustiger vaarwater?
Ja! gelukkig wel. Eigenlijk gaat het sinds een maand of 2 echt beter. Liene gebruikt al een poosje geen nexium meer. Heeft nog wel heel duidelijk temperament, en is snel gefrustreerd. Maar denk dat meer leeftijdsgerelateerd is. Ze slaapt beter en is vrolijker, zit beter in dr velletje.
En ze ontwikkelt zich goed, lijkt goed te groeien (volgende week check-up CB).

maar nog ff en ik kom bij jullie meedoen hoor :) nog 1,5 week en dan hebben wij ook een dreumes :)
  woensdag 8 augustus 2012 @ 18:27:22 #235
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_115299959
Nanadu veel sterkte :*

Hier tandjesleed :'( wat een ramp zeg. Zetpil lijkt niet te werken, dentinox lijkt ook niks te doen. En Rayen kon maar niet slapen.
In slaap voeden als redmiddel werkte ook niet want hij bijt me dan .

Dus daar liep ik om 11 uur 's avonds en nog eens om half 3 's nachts want in zijn buggy (ligstand) viel hij wel in slaap.

Nu ligt hij in bed maar het lijkt erop dat het weer niet gaat lukken.
Frustrerend dat ik hem nergens mee kan helpen :(
Rayen 2½ jaar!
pi_115301612
Over 1,5 week al? :o

Wat fijn dat het nu beter gaat!
  woensdag 8 augustus 2012 @ 19:44:41 #237
250838 Fee-nix
pi_115303272
PE sterkte met je vader.

TJ wat naar dat R zo'n last heeft van z'n tandjes! Wel gek dat zelfs een zetpil niet lijkt te werken... Zielig, hoor!

Mijn jongste is lekker bezig met z'n fruit- en groentenhappen! Zo leuk om te zien. Vooral aan groenten moet hij erg wennen. Maar ik bied een bepaalde smaak een paar dagen achter elkaar aan en ik zie dat hij het dan elke dag meer gaat waarderen :). Gisteren gruwelde hij nog van z'n bruine bonen met appel en nu heeft hij gewoon vrolijk een half potje opgegeten :D.

quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 14:29 schreef wickie het volgende:
Vooral bij mijn oudste dochter kwam het als een ware schok voor me datje het als kraamvrouw zo lichamelijk zwaar kon hebben en ziek kon worden na je bevalling vanwege de zwangerschap. Daar was ik totaal niet op berekend.

Dat van die schok herken ik inderdaad ook. Ik was daar geestelijk totaal niet op voorbereid.

Weetje, nu ik zo van meerdere mensen lees dat er nog best veel verdriet is, of dat nou over het zwanger zijn zelf, de bevalling of de kraamtijd gaat, kreeg ik een ideetje... Ik weet niet of er meer mensen zijn die het een goed idee vinden, dus ik gooi het maar even in de groep:
is er animo voor een nieuw topic waar iedereen dan z'n verhaal kwijt kan? Gewoon om het nog eens in detail van je af te schrijven.
Er is natuurlijk al een bevallingsverhalen topic, maar dat gaat echt over de bevalling op zich en natuurlijk wel een beetje over de nasleep af en toe, maar daar is het toch niet echt voor bedoeld.
Ik doel nu dus op de verhalen over wat je echt nog dwars zit, waar je nog (veel) verdriet over hebt als je terug denkt aan die hele periode van zwanger zijn/bevallen/kraamtijd. En dat kan dan over lichamelijke ongemakken gaan of puur geestelijk: de enorme veranderingen die misschien niet zo gegaan zijn zoals je ze voor ogen had.
Zelf zou ik het wel fijn vinden.
We zouden het topic iets van 'verdriet/trauma na zwangerschap, bevalling of kraamtijd' kunnen noemen?
Maarja, zijn er nog meer mensen die dit fijn zouden vinden?
Heel stom, ik voel me nu al een soort 'zeurpiet' omdat ik dit voorstel. Een heel topic voor 'negatieve ervaringen'. Niet leuk... Maar misschien is het juist goed als uitlaatklep... Pfff ik weet het ook niet.

[ Bericht 3% gewijzigd door Fee-nix op 08-08-2012 19:53:19 ]
pi_115303690
Lijkt me wel fijn fee

Mijn zw.schap, bevalling, kraamweek en nu de maanden erna zijn niet altijd makkelijk voor mij
In het baby topic hier, kan ik vragen mbt S kwijt maar mijn gedoe met herstel is voor hier eigenlijk niet echt passend.
pi_115303884
In Hoe gaat het met ons kan je dat heel goed kwijt Zoë en krijg je misschien ook ervaringen van moeders die hier niet meelezen maar het wel herkennen.

Kan je wel vertellen dat ik ook ruim een jaar er over gedaan heb om te herstellen van de bevalling en het was zwaar en niet altijd makkelijk daardoor.
Ik wil daardoor aan de ene kant geen tweede en aan de andere kant juist wel omdat ik hoop dan een betere ervaring te hebben waarbij ik de kraamweek veel bewuster meemaak.

Maar goed het hoe gaat het met ons topic dus. Doen hoor :Y
The way you rock'n'roll
pi_115304273
Bedankt DML
En je gedachtengang over wel/niet een 2e herken ik wel
pi_115306325
DML, ik wilde eerst ook bewust geen 2e door alles. Na een hoop gepraat met lief en dokters enzo besloten het er toch op te wagen. De nieuwsgierigheid naar een 2e kindje bleef in ons achterhoofd hangen.
Men zei dat de kans klein zou zijn dat de trombose weer zou gebeuren.
Dus we gingen ervoor en waren gelijk zwanger.
Zoals je weet werd het nog ietsjes dramatischer deze keer, maar o wat ben ik blij dat ik het toch heb gedaan.
Ik weet wel heeeeeel zeker dat er geen derde bijkomt :+

Maar dit is dus echt heel persoonlijk, wij hadden voordat we kinderen kregen altijd al de wens voor 2 kinders.

Ontopic nu maar :P
Wies wordt over een maandje 1!!! Ze vindt zelf al dat ze dreumes is overigens. Ik hoop echt dat ze nog een paar maandjes blijft kruipen en niet ineens gaat lopen. Ze heeft al een paar los gestaan en keek daar net iets te trots bij...
We hebben laatst geprovoceerd met yoghurt, dat ging hardstikke fout. Morgen dus naar de kinderarts en verslag daarvan uitbrengen.
Voor de rest gaat alles super hier. Ze is gewoon echt een heerlijk meisje dat intens graag de wereld ontdekt O+
pi_115306457
Nou ik ben vooral bang dat wederom druk op het hele zaakje blijvende pijn/schade veroorzaakt eigenlijk terwijl het nu net na 1,5 jaar weer te doen is.
The way you rock'n'roll
  woensdag 8 augustus 2012 @ 21:05:58 #243
250838 Fee-nix
pi_115307069
'Hoe gaat het met ons', ik vergeet altijd dat dat topic er is. Misschien is dat ook wel een goede plek voor verdriet achteraf, ipv een nieuw topic. Ik zal eens kijken of ik daar binnenkort ook wat wil neerzetten.

DML ik ken jouw verhaal niet, maar het lijkt me heel vervelend als het zoveel invloed heeft op wel/geen tweede.
  woensdag 8 augustus 2012 @ 21:09:53 #244
76108 bluuf
Powershell fan
pi_115307248
Ik heb heel slecht nieuws over Nanadu : 4 weken na de geboorte van onze zoon Bram blijkt zij kanker te hebben, helaas een niet te genezen vorm.
Zij zal wel behandeld worden zodat zij nog een aantal jaar van Tessa en Bram kan genieten.
  woensdag 8 augustus 2012 @ 21:11:09 #245
250838 Fee-nix
pi_115307312
O wat vreselijk bluuf...... :'( . Ik heb er gewoon geen woorden voor. Heel erg veel sterkte! De tranen staan nu in mijn ogen, wat afschuwelijk.
pi_115307545
Wat vreselijk bluuf voor jou, Nanadu en de kids. Ik zat hier net je bericht te lezen en de woorden leken gewoon niet aan te komen bij mijn hersenen. Ik wilde het niet geloven, weet ook niets anders te zeggen op dit moment.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_115307603
Jeetje Nanadu.... Geen woorden voor dit bericht :'( verschrikkelijk gewoon :'(
  woensdag 8 augustus 2012 @ 21:16:29 #248
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_115307621
:o Bluuf, NEE ! wat een verschrikkelijk nieuws!!!!! Ik wens jullie heel, heel veel sterkte!!! :'(
pi_115307816
;(
Oh :'(
Nanadu en man en kinderen wat een verschrikkelijk nieuws.
Ik wens jullie alle kracht toe om deze klap te verwerken en hoop dat Nanadu nog heel lang bij jullie zal zijn :*
The way you rock'n'roll
pi_115307898
WTF???

ijskoude rillingen. wat afschuwelijk

en inderdaad woorden schieten te kort.
  woensdag 8 augustus 2012 @ 21:21:58 #251
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_115307909
Jee pfff schokkend, mijn woorden schieten tekort. Gewoonweg wat een verschrikkelijkheid.
Veel sterkte voor jullie hele gezin.
Rayen 2½ jaar!
pi_115308012
Waat? Hoe kan dat nou zomaar opeens? Wat vreselijk. Oh, wat vreselijk...
pi_115308028
:o :'( oh... Nanadu... Ik heb even geen woorden... Alle sterkte van de wereld toegewenst :*
pi_115308129
*ontlurkt*

Wat een verschrikkelijk nieuws over Nanadu. :'(
pi_115308501
Wat een verschrikkelijk nieuws... dit is gewoon niet te bevatten. Heel veel sterkte.
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_115308731
Jezus bluuf, wat een verschrikkelijk nieuws. Heel veel sterkte voor jullie allemaal.
pi_115308764
Jemig, Nanadu en Bluuf, sterkte!
pi_115308863
Jeetje wat vreselijk :( Sterkte nanadu en bluuf
  woensdag 8 augustus 2012 @ 21:38:37 #259
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_115308937
Wat een afschuwelijk bizar nieuws. Ik wens jullie heel veel kracht en sterkte toe Nanadu en bluuf!
pi_115309050
Wat een verschrikkelijk nieuws... Heel veel sterkte voor jullie!
  woensdag 8 augustus 2012 @ 21:41:20 #261
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_115309076
Wat een vreselijk nieuws... :'( :'( :'(

Veel sterkte :*
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  woensdag 8 augustus 2012 @ 21:42:18 #262
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_115309119
Ow jaiks, wat verschrikkelijk, mijn maag draait zich om.... :'(
Wat een verdriet, wat oneerlijk! Veel sterkte voor jullie gewenst.
pi_115309198
Wat afschrijselijk. Woorden schieten te kort. Heel veel sterkte. Hopelijk mag ze nog lang bij jullie blijven.
pi_115309754
Ditmeen je niet.. Bluuf en Nanadu, heel erg veel sterkte met de verwerking van dit verschrikkelijke nieuws :'(
  woensdag 8 augustus 2012 @ 21:56:04 #265
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_115309864
jemig Nanadu.... ik ben helemaal flabbergasted.... ;(

heel heel heel veel sterkte :*
  woensdag 8 augustus 2012 @ 22:01:05 #266
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_115310149
Wat verschrikkelijk bluuf & nanadu. Sterkte, ik hoop dat jullie toch nog een flinke (& goede) tijd gegund zal zijn.
in de haak.
pi_115310275
Pff ik ben er stil van... Heel veel sterkte!
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  woensdag 8 augustus 2012 @ 22:04:50 #268
348178 NotTheSame
pi_115310348
Kenonne, tranen in mijn ogen...

Heel veel sterkte Bluuf, Nanadu en familie!
pi_115310601
/Ontlurkt

Oh nee!! Wat vreselijk voor jullie allemaal! Wat een verschrikkelijk nieuws :'( ik wens jullie heel veel sterkte :*
pi_115310641
Woorden schieten te kort en ik weet niet goed wat te typen
Heel veel sterkte voor jullie.
pi_115310643
Nanadu: wat een ongelooflijke schok. Ik ben er stil van. Verschrikkelijk.
  woensdag 8 augustus 2012 @ 22:23:26 #272
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_115311364
Nanadu en bluuf, heel veel sterkte bij alles wat komen gaat...
  woensdag 8 augustus 2012 @ 22:30:29 #273
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_115311788
Jezus -O-
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_115312019
.... ;(

Wat een vreselijk nieuws. Weet niet wat ik hierop moet zeggen... Ik wens jullie, jullie gezin en familie heel veel sterkte :*
  woensdag 8 augustus 2012 @ 22:35:27 #275
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_115312096
Nanadu en Bluuf, wat afschuwelijk :'(
Sterkte met alles wat er nog komen gaat. Hopelijk zitten daar nog heeeeeeeel veel mooie momenten bij voor jullie, als gezinnetje van 4.
.... met gevoel voor drama....
  woensdag 8 augustus 2012 @ 22:40:08 #276
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_115312416
Nanadu Bluuf wat een verschrikkelijk nieuws, wat een klap,pffffff ik gun jullie nog vele fijne en bijzondere momenten samen, en heel veel sterkte voor de tijd die komen gaat. :* :'( ;(
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  † In Memoriam † woensdag 8 augustus 2012 @ 22:43:10 #277
43556 miss_dynastie
pi_115312596
Wat ontzettend oneerlijk ;( ...
pi_115313976
Wat ontzettend vals, gemeen en afgrijselijk. Zo hoort het niet te gaan.
Heel veel sterkte voor jullie!
Ware liefde is niet elkaars hand maar elkaars hart vasthouden.
Love is for real, today!
"De laatste keer dat we zo slecht verdedigden, waren we vijf jaar ons land kwijt. ©Michiel Veenstra
pi_115314030
bizar en onwerkelijk...heel veel sterkte voor nu en voor de toekomst. Ik hoop dat jullie als gezin nog een lange fijne tijd samen gegund is.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  woensdag 8 augustus 2012 @ 23:12:50 #280
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_115314484
:'( Oh bah :'( Heel veel sterkte :* *verder geen zinnig woord weet uit te brengen..
Be happy with the little things in life
pi_115314570
Nanadu & gezin; Woorden schieten tekort voor dit ongelofelijke nieuws. Ik wens jullie heel veel sterkte!
pi_115315241
Ik ben er stil van. Heel veel sterkte en kracht en alles wat jullie nu kunnen gebruiken.. Vreselijk :'(
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_115324632
Van ons ook heel veel sterkte en kracht. Ik wens jullie nog een lange en vooral fijne tijd samen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_115324803
Nanadu en Bluuf wat een vreselijk bericht, ik kom woorden tekort.
Onzettend veel sterkte, kracht en liefde gewenst...
pi_115325132
Oh nee, wat ontzettend verdrietig. Vreselijk. ;(
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_115325136
/ontlurkt

Nanandu en Bluuf, heel veel sterkte voor nu en voor de toekomst. Wat een afschuwelijk bericht.
pi_115325180
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 21:09 schreef bluuf het volgende:
Ik heb heel slecht nieuws over Nanadu : 4 weken na de geboorte van onze zoon Bram blijkt zij kanker te hebben, helaas een niet te genezen vorm.
Zij zal wel behandeld worden zodat zij nog een aantal jaar van Tessa en Bram kan genieten.
Wat een vreselijk, niet te bevatten bericht :'( :'(. Ik ben er echt door van slag, kijkend naar mijn eigen jochie.. Tranen in m'n ogen. Heel veel sterkte.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_115325250
Nanandu en bluuf heel erg veel sterkte wat een ontzettend klote bericht! Ik hoop dat jullie nog lange tijd mogen genieten van jullie gezin. Gewoon geschokt dit verwacht je niet....vreselijk!
pi_115325471
Nanandu en bluuf, Heel veel sterkte en hopelijk hebben jullie nog een poos met zijn 4e. echt had dit nooit gedacht dat je kraamweken ook zo kunnen lopen... Sterkte!
pi_115326319
Wat erg! heel veel sterkte. Vreselijk ;(.
pi_115326585
Jee, wat een verschrikkelijk nieuws..
Veel sterkte Nanadu, bluuf en kids, veel sterkte met alles..
Hopelijk mogen jullie nog zo lang mogelijk samen genieten, zonder teveel ellende..
pi_115326965
Jeetje heb er kippenvel van en tranen in mijn ogen

Heel veel sterkte! wat een verschrikkelijk nieuws :(
pi_115327068
Nanadu... :'( hoe kan dat nou?
Ontzettend oneerlijk. Sterkte, al klinkt dat zo triviaal nu.
  donderdag 9 augustus 2012 @ 10:35:14 #294
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_115327504
quote:
9s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 08:52 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Wat een vreselijk, niet te bevatten bericht :'( :'(. Ik ben er echt door van slag, kijkend naar mijn eigen jochie.. Tranen in m'n ogen. Heel veel sterkte.
Vervang jochie door meisje en verder +1...ik krijg er helemaal buikpijn van. Heel, heel, heel veel sterkte jullie :*
pi_115329045
Jeetje wat een verschrikkelijk bericht, ik wens jullie heel veel sterkte toe!
  donderdag 9 augustus 2012 @ 11:32:47 #296
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_115329289
ik weet niks beters te zeggen dan sterkte voor jullie allemaal
W
Z
E
pi_115330168
Torenhoog kippenvel hier. Jezus.
Veel sterkte.
pi_115331394
Wat een vreselijk bericht zeg. Nanadu en familie, veel sterkte!
pi_115332130
Nanadu en familie, wat een verschrikkelijk nieuws zeg! Hier zijn geen woorden voor..
pi_115332865
Gadver, wat een naar nieuws. Heel veel sterkte.
Er bestaan geen woorden die deze lading kunnen dekken eigenlijk
pi_115335312
Jezus Christus.... WTF??? Wat vreselijk :'(
Heel erg veel sterkte en ik hoop dat Nanadu nog heel erg lang bij jullie mag zijn...
Tralalalaaa
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')