Tussen 11,5 en 12,5 week begint een sprong volgens oei ik groei. Dus ik denk dat je er een te pakken hebtquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 12:34 schreef Zoë23 het volgende:
Nirak
Ben niet zo op de hoogte als het gaat om sprongetjes maar ik zie wel dat ze steeds nieuwe dingen leert en dat ze het soms lastig vind als ze iets nog niet kan. Omrollen en zitten bijv.
Ze is nu precies 12weken + bijna 2weken over tijd dan zou ze bijna 14 weken zijn (zo moet je het voor die sprongetjes berekenen toch?)
We gaan nu in ieder geval bewust kijken naar hoe we de dag indelen en wat voor haar prettig is en voor ons ook handig natuurlijk.
Baby's van drie maanden spelen echt nog geen spelletjes lieverd.. Probeer je anders een in te lezen in de psychologie van baby's en hun vermogen of gebrek daaraan..quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 12:45 schreef Sam1993 het volgende:
ik vind haar ook geen kreng ze doet gewoon geniepig.. snap zelf ook wel dat ze gewoon maar aandacht wil maar ze begint een spelletje te spelen das het enige wat ik ermee bedoel...
't zou niet best zijn als het niet over gaat..quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:47 schreef Zoë23 het volgende:
Nirak
Dankjewel, klopt ook
Ben blij om te lezen dat wij de goede dingen doen bij deze sprong.
Ze is met het huilen wel eenkennig, bij mij kalmeert ze en bij m'n vriend duurt het erg lang. Wat ik wel moeilijk is omdat hij goed met haar kan rondlopen en het mij pijn doet... Maar aan de andere kant interesseert die pijn me niks als ik haar maar kan troosten
DF
Dat is ook wel en geruststellende gedachte, dat het weer over gaat.
Ja ze hebben ook maar beperkte mogelijkheden om hun ei kwijt te kunnen.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:12 schreef Nirak het volgende:
Ik ga eigenlijk nooit lopen om D stil te krijgen. Als hij huilt dan hou ik hem vast en dat doe ik meestal in de poang (ikea) stoel die op zijn kamertje staat. Soms duurt het even en soms is hij meteen stil. Hij mag best even huilen bij mij, dat doet hij niet vaak en sommige perioden ineens wel. Ik denk dat hij het dan ook gewoon even nodig heeft om z'n ei kwijt te kunnen. Er gebeurt zoveel en zo snel voor die kleintjes
Wij hebben een open trap met een kant tegen de muur en aan de andere kant spijlen.. Die van de ikea kunnen daar niet op vrees ik...quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 20:38 schreef danic het volgende:
Wij hebben een traphekje van de Ikea Nirak, weet niet of die bij je in de buurt zit? Maar is echt een prima ding.
Deze:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/50226520/
Ik denk wel dat het zoiets gaat worden ja, want op traphekje.nl staan de alternatieven en daarvan zijn de prijzen niet malsquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 22:49 schreef NotTheSame het volgende:
Ik zou een latje/balkje op maat maken welke tussen de trapleuning en de trede gezet kan worden en deze vastschroeven. Kun je dan niet bijna elk hekje monteren?
Tussen de spijlen hoeft niets gelukkig, hebben geen van de buren gedaan en daar is het ook goed gekomen. Kennelijk zien baby's dat niet als opgangquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 23:01 schreef NotTheSame het volgende:
Oh en de gaten tussen de spijlen zou ik met stof dichtmaken. Gewoon een mooi stuk doek van de lengte van de trap kopen en deze door de spijlen vlechten/zigzaggen/draperen. Aan de uiteinden om een spijl draaien en met de hand afzomen ofzo.
Het zou iig een charmantere afwerking zijn dan Bitterend's kippengaas.
Dat heb je vast maar één keer gedaanquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 23:32 schreef NotTheSame het volgende:
Nou ben ik dan misschien tamelijk lomp uitgevallen, maar ik heb vroeger thuis met m'n kop vastgezeten tussen de spijlen.
Over lomp gesproken trouwens... Ik heb vroeger met m'n tong vastgezeten aan het hek van de kleuterschool.... Het vroor en er zat ijs op: proevenquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 23:32 schreef NotTheSame het volgende:
Nou ben ik dan misschien tamelijk lomp uitgevallen, maar ik heb vroeger thuis met m'n kop vastgezeten tussen de spijlen.
Wat leuk!quote:Op zondag 5 augustus 2012 07:45 schreef Kyara het volgende:
we zijn naar de bioscoop geweest (batman) en daarna nog even wat gedronken in de stad.
wel vroege voorstelling gedaan dus om half 11 weer thuis (vond ik laat zat.....)
quote:Op zondag 5 augustus 2012 09:03 schreef Tinuviel het volgende:
Kyara, dan kun je idd beter een traphekje doen en erbij zijn als Midas de trap op of af gaat totdat hij het echt heel goed zelf kan en dan nog een paar jaar voor nr. 2
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
Ah op die manier. Ik vroeg het eigenlijk omdat ik dacht misschien kan ik er iets van opstekenquote:Op maandag 6 augustus 2012 15:26 schreef Deepfreeze het volgende:
Kuukske stomspul.. Ik zou het geven als hij er echt last van heeft. Onrust kan ook duiden op pijn ergens.. Even een pcm, een lekker tukje, en dan zijn ze soms als een stuk vrolijker..
TJ, Daan is nu 7,5 maand (21-dec).
Hij was tot een week of 4/5 terug ook nog een jochie dat bijvoeding weigerde, lag waar hij lag en max 2 uur wakker was tussen de slaapjes. En nu heb ik een grote baby die rollebolt, tijgert, bunkert en dus opeens 3a4 uur wakker is.
Vandaag was hij al van 6.15-9.15 en 10.30-14.30 wakker.
Maar hij geeft het zelf wel goed aan. Als hij echt moe was geweest om 1 uur, was hij wel naar bed gegaan..
Dat klopt wel. Zolang het maar niet te warm wordt zal het wel loslopen. Maar voor zover ik weet is 600cc fv eigenlijk minimum tot 9 maand. Daarna nog 4a500cc tot een jaar.quote:Op maandag 6 augustus 2012 19:50 schreef PureEvil het volgende:
DF, dat is toch best aardig wat aan drinken? 500ml? En dan nog fruit, dus dat is ook weer aardig wat neem ik aan?
Wij zijn een heel klein bedrijf en bij ons rookt dus niemand en er zal ook niemand anders kolven, want ik ben de enige vrouwquote:Op maandag 6 augustus 2012 20:20 schreef Deepfreeze het volgende:
Tinu, lastige start is het dan.. Uitleggen zou we kunnen helpen. Je hebt er toch ook gewoon recht op.. De ene rookt, de andere kolft
Hopelijk went het snel, en naar je zin
Hij slaapt eindelijk. Heeft net 50cc op, rest laten staan. Twijfel of we em moeten laten liggen of toch voor 12u vannacht nog wat drinken aan moeten bieden.quote:Op maandag 6 augustus 2012 19:50 schreef PureEvil het volgende:
MeNicole, sterkte met je vader
Nanadu beterschap! Al vind ik het best raar dat ze je niet gelijk in het zh houden en aan een vochtinfuus en antibiotica leggen.
(spreek uit ervaring helaas)
DF, dat is toch best aardig wat aan drinken? 500ml? En dan nog fruit, dus dat is ook weer aardig wat neem ik aan?
Cristel heeft vandaag ook maar 3 flessen op, (07.00, 13.00, 15.00 fruit, 19.00)
Kuukske, hoe is t nu met je manneke?
Ja wel hè? Dat ben ik ook hoor.quote:Op maandag 6 augustus 2012 21:27 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik zou hem wel wakker maken voor een extra fles, zeker met koorts en wat zweten. Maar dat ben ik.
Ja zou ik ook doen hoor.quote:Op maandag 6 augustus 2012 21:27 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik zou hem wel wakker maken voor een extra fles, zeker met koorts en wat zweten. Maar dat ben ik.
+ 1quote:Op maandag 6 augustus 2012 21:44 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Ja zou ik ook doen hoor.
Al is het ook maar voor mijn eigen gemoedsrust. En als die koorts heeft is vocht toch belangrijk.
Die CB's roepen allemaal wat anders. Zelfs van hetzelfde CB krijg je ooit verschillende adviezen van verschillende personeelsleden.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 08:51 schreef Kyara het volgende:
Fijn dat die 4 flessen geen probleem zijn. Nichtje van me kreeg vorige maand al van het cb te horen dat ze naar 3 flessen kon. Kindje is 2 weken ouder dan Midas.
Daarom ben ik ook spellchecker bij Games gewordenquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 09:30 schreef NotTheSame het volgende:
Nirak, Brabanters zijn echt de taalpuristen pur sang![]()
!
En niet alleen dat!quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 09:30 schreef NotTheSame het volgende:
Nirak, Brabanters zijn echt de taalpuristen pur sang![]()
!
* Kuukske valt van stoelquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 13:31 schreef Kyara het volgende:
Hier ging het eigenlijk van het een op het andere moment goed. Maar de tips van NTS klinken wel goed.
voor degenen die niet meelurken in z&g: Midas krijgt niet 1 maar 2 broertjes/zusjes/combi (als alles goed blijft gaan natuurlijk)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.maar mijn geklaag hoort eigenlijk niet in mijn jompel post!![]()
![]()
Echt wellllllquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 14:28 schreef Zoë23 het volgende:
Fee wat een lieve foto
en je had echt geen plofkop hoor! maar je ziet er nu ook goed uit!
Lekker is datquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 14:30 schreef Fee-nix het volgende:
[..]
Echt wellllll. Maar bedankt
. Zelf zie ik nu echt veel verschil. En zeker nu ik al ruim een maand 3 keer per week naar de sportschool ga
.
Heb je dan een extra excuus als je een tweeling krijgt?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 15:07 schreef Deepfreeze het volgende:
Haha Kyara. Ach, zwangerschapsdementie in het kwadraat
Waaaaaaaaaaat?!quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 13:55 schreef Fee-nix het volgende:
Kyaraaaaaaa wow, wat doe je nou! Een tweeling!![]()
![]()
Gefeliciteerd!! En ik snap de schrik ook heel goed, hoor. Maar komt vast allemaal goed.
Die echo in Z&GRammellllllllllll
Had je trouwens helemaal niks door qua extra moe/misselijk? Dat is dan wel fijn!
Laat me raden: 'sportschool'quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 14:37 schreef Xanteh het volgende:
He gadverdamme, zag een vies woord langskomen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 6% gewijzigd door Sam1993 op 07-08-2012 19:06:46 ]2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
Oja, hier wilde ik ook nog even op reagerenquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 10:10 schreef Deepfreeze het volgende:.
Ik ben iemand die het ook beter op structuur doet, maar Daan weigert gewoon mee te werken. Als ik de fv op mijn verzoek gaf, kwam hij net zo stug om zijn oude tijd voor de fles. Ook al had hij dan 2x200cc in anderhalf uur en kwam hij op 6 flessen, Dan is het een kwestie van toegeven, en wachten tot het beter gaat..
Ehh.. Je hebt het over Fee.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:41 schreef Sam1993 het volgende:
Kuukske: je ziet er inderdaad goed uit:) en ik vind toch ook wel dat je verschil ziet in wel of niet zwanger met betrekking tot je gezicht:) en alvast gefeliciteertd met je kleine jonge!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mama van F. (2012) en M. (2016)
quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 21:02 schreef Fee-nix het volgende:
Kyaraaaaaaa ik heb namen bedacht. Ga kijken, ga kijken!
. (Heeeeeeel lang over gedaan. Ben nu een uur te laat voor baby's laatste fles
haha. Ga hem gauw geven!)
quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 20:20 schreef Marjolijntje het volgende:
Faye werd net jengelig en we hebben haar op bed gelegd, op het verschoningskussen waar ze 's nachts ook slaapt en mn vriend is erbij gaan zitten. Muziekje van de babyfoon aan, went ze daar ook gelijk aan. Toen kreeg ze een krampjes aanval en was het brullen, dus troosten, wel op bed. Toen ze stil was terug gelegd en werd ze rustig toen ze sabbelde op de vinger van mn vriend. Wisselen van vinger naar speen was weer even piepen, maar nu slaapt ze, zonder echt hard huilen (op de krampjes na) Onze kleine grote meid![]()
En even iets anders, onder een spoiler, want een klaar/dagboek post.Fijn dat het slapen al beter ging.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En je spoiler, dat is naar. En ook wel herkenbaar. Ik ben heel blij dat ik de bv heb doorgezet, maar de eerste weken hebben wel een grijze rand. Al die onzekerheid en zorgen... Ik geniet nu ook 'bewuster' ofzo. Knuffel voor jou
.
Venus in pocketformaat
© loveli
Ja precies. Hetzelfde als wat je lichaam allemaal door maakt tijdens en na de zwangerschap. Eerder was ik wel geneigd om te zeggen dat het goed gaat enz, maar nu ben ik gewoon eerlijk.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 14:19 schreef Beessie-Jen het volgende:
Wat mij enorm hielp; ook eerlijk zijn tegen die mensen die het allemaal als het perfecte plaatje zien/ die roze wolk.
Mensen vroegen mij ook regelmatig of Liene een tevreden kindje was..... en ik antwoordde ook gewoon eerlijk dat dat niet het geval was en ze grotendeels de hele dag huilde en erg onrustig was.
En roze wolk, no way, ik was jaloers dat T smorgens naar zijn werk mocht en ik de hele dag thuis zat met een ontroostbaar kindje (EN een peuter in de peuterpuberteit.).
Hoe gaat het nu eigenlijk met Liene op dat gebied? Ik lees hier niet mee, maar denk er regelmatig aan. Zitten jullie inmiddels in rustiger vaarwater?quote:Op woensdag 8 augustus 2012 14:19 schreef Beessie-Jen het volgende:
Wat mij enorm hielp; ook eerlijk zijn tegen die mensen die het allemaal als het perfecte plaatje zien/ die roze wolk.
Mensen vroegen mij ook regelmatig of Liene een tevreden kindje was..... en ik antwoordde ook gewoon eerlijk dat dat niet het geval was en ze grotendeels de hele dag huilde en erg onrustig was.
En roze wolk, no way, ik was jaloers dat T smorgens naar zijn werk mocht en ik de hele dag thuis zat met een ontroostbaar kindje (EN een peuter in de peuterpuberteit.).
Ja! gelukkig wel. Eigenlijk gaat het sinds een maand of 2 echt beter. Liene gebruikt al een poosje geen nexium meer. Heeft nog wel heel duidelijk temperament, en is snel gefrustreerd. Maar denk dat meer leeftijdsgerelateerd is. Ze slaapt beter en is vrolijker, zit beter in dr velletje.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 16:05 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hoe gaat het nu eigenlijk met Liene op dat gebied? Ik lees hier niet mee, maar denk er regelmatig aan. Zitten jullie inmiddels in rustiger vaarwater?
Dat van die schok herken ik inderdaad ook. Ik was daar geestelijk totaal niet op voorbereid.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 14:29 schreef wickie het volgende:
Vooral bij mijn oudste dochter kwam het als een ware schok voor me datje het als kraamvrouw zo lichamelijk zwaar kon hebben en ziek kon worden na je bevalling vanwege de zwangerschap. Daar was ik totaal niet op berekend.
Wat een vreselijk, niet te bevatten berichtquote:Op woensdag 8 augustus 2012 21:09 schreef bluuf het volgende:
Ik heb heel slecht nieuws over Nanadu : 4 weken na de geboorte van onze zoon Bram blijkt zij kanker te hebben, helaas een niet te genezen vorm.
Zij zal wel behandeld worden zodat zij nog een aantal jaar van Tessa en Bram kan genieten.
Vervang jochie door meisje en verder +1...ik krijg er helemaal buikpijn van. Heel, heel, heel veel sterkte julliequote:Op donderdag 9 augustus 2012 08:52 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Wat een vreselijk, niet te bevatten bericht![]()
. Ik ben er echt door van slag, kijkend naar mijn eigen jochie.. Tranen in m'n ogen. Heel veel sterkte.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |